Popular
0

购物车中共有 0个商品。 ×

您的购物车中暂时没有商品。

' Abdullah Yusuf ‘Ali '找到 302 件相关商品
作者 Thea Stilton
Join Thea Stilton and the Thea Sisters on an adventure packed with mystery and friendship! The Thea Sisters are taking a road trip across America along Route 66! They stop in Chicago, St. Louis, and other cities on the way to San Jose. Their friend, Ali, is a programmer and she has a chance to have her project turned into a real video game. But, while they are on the road someone wipes her computer and all of her hard work is lost! Can the mouselets figure out what happened a 了解更多
原价 RM 26.90

现售 RM 22.90 (-15%)

会员 RM 19.90 (-26%)

作者 Carrie Hope Fletcher
The BRAND NEW NOVEL from Sunday Times bestselling author Carrie Hope Fletcher 'Our go-to for spellbinding stories with a magical edge' HEAT 'Enchanting' MIRANDA DICKINSON 'A beautiful writer' HARRIET EVANS 'Reminded me so much of Cecelia Ahern' ALI MCNAMARA HOW MANY TIMES WOULD YOU FALL IN LOVE? Luna Lark used to love her name, but that was before people started saying it differently. I'm so sorry, Luna. Are you alright, Luna? Everything will be okay, Luna. Luna doesn 了解更多
原价 RM 49.90

现售 RM 49.90 (-0%)

会员 RM 44.91 (-10%)

作者 Abdullah Sidek
Kemanusiaan merupakan nilai kenabian yang dipandang enteng oleh manusia. Demi mengejar sesuap kekuasaan dan secubit kemegahan, manusia sanggup memperlakukan manusia lain dengan sewenangnya. Tiada lagi sifat kemanusiaan di dalam diri sehingga mereka sanggup menganggap nyawa orang lain sebagai murah dan tidak berharga. Betapa dahsyatnya apabila manusia sebegini menjadi penguasa. Buku ini hanya membongkar sebilangan kecil pembantaian yang pernah berlaku di setiap penjuru dunia. 了解更多
原价 RM 37.90

现售 RM 37.90 (-0%)

会员 RM 30.32 (-20%)

作者 Hanina Abdullah
“Saya terima abang yang sekarang, abang yang baik di mata dan hati saya.” PROJEK pertama, ditolak. Projek kedua, tak berkenan. Projek ketiga, ehemmm… Si Alpha Male ni buatkan dirinya setiap malam teringat-ingat pulak! Bukan senang tau hati seorang Emmalyn yang pendiam boleh tergugat. Tapi… yang di sebelah sana terpikatkah? Maklumlah, stok lelaki ala-ala Zul Ariffin kut, takkanlah susah nak cari jodoh? Emmalyn tahu, dirinya dijadikan ‘gula’ untuk menarik Si Tareq. 了解更多
原价 RM 27.00

现售 RM 27.00 (-0%)

会员 RM 21.60 (-20%)

无库存

作者 Dr Wan Ali Akhbar & Dr Nursafra
Ramadan ialah bulan ibadah. Pada bulan Ramadanlah, masjid dan surau akan dibanjiri umat Islam. Seolah-olahnya jika ingin dikira berapakah bilangan sebenar umat Islam di sesuatu tempat, maka kiralah di surau dan masjid ketika bulan Ramadhan. Pastinya bilangan yang lebih tepat dapat diperoleh pada ketika itu. 了解更多
原价 RM 12.00

现售 RM 12.00 (-0%)

会员 RM 10.80 (-10%)

作者 Abdullah Sidek
Kesedaran orang Melayu mengenai sejarah bangsanya semakin meningkat dalam dekad-dekad yang terakhir ini. Kadar celik huruf yang tinggi dan pendidikan yang tinggi telah merangsang orang Melayu untuk mengorek kembali sejarah bangsanya dan kerajaannya. Orang Melayu bukanlah orang buta sehingga tidak mengambil kisah mengenai peredaran dunia bahkan orang Melayu telah mempunyai tamadun antara yang terawal di dunia. Sebelum ini di dalam jilid 1, telah dimuatkan 16 buah kerajaan dan 了解更多
原价 RM 38.90

现售 RM 38.90 (-0%)

会员 RM 35.01 (-10%)

作者 SPM
EJEN ALI® Malaysia's most beloved homegrown children's cartoon is now in a board game, EJEN ALI® Misi Boot Camp. Three games await children who like to challenge themselves and have a time of fun with family or friends. Each game is designed to simulate a boot camp environment where various types of skills are learned. In 'Ejen vs Droids' game, you, as an agent, aim to reach the 100th square, while going through a series of droid attacks. While in 'Gadget Assembly' game, y 了解更多
原价 RM 39.90

现售 RM 39.90 (-0%)

会员 RM 35.91 (-10%)

作者 Jonathan Eig
*This book may have some markings; but be rest assured, they are not used books.*The book cover and summary displayed may be of a different edition or binding for the same title. 了解更多
原价 RM 129.90

现售 RM 29.90 (-77%)

会员 RM 29.90 (-77%)

作者 Ali Harris
*This book may have some markings; but be rest assured, they are not used books.*The book cover and summary displayed may be of a different edition or binding for the same title. 了解更多
原价 RM 44.90

现售 RM 17.00 (-62%)

会员 RM 17.00 (-62%)

作者 Khairul Abdullah
原价 RM 30.00

现售 RM 30.00 (-0%)

会员 RM 27.00 (-10%)

无库存

作者 Cik Mardiah
Kenapa perlu katakan benci kalau masih sayang? MAYSARA MALEK. Seorang gadis periang yang sangat enjoy dengan kerjayanya sebagai seorang tukang cuci a.k.a cleaner di KLIA. Apa pun kata dan pandangan orang padanya, dia buat tak endah saja. BENJAMIN ABDULLAH. Kapten juruterbang yang hidupnya cuma dengan Puan Maria, ibu tercinta. Peristiwa lampau dua puluh lima tahun lepas menjadikan Benjamin seorang lelaki ‘beku’ dan pendendam. PLOY PRASERT. Dia terbang dari Thailand ke M 了解更多
原价 RM 26.00

现售 RM 26.00 (-0%)

会员 RM 23.40 (-10%)

作者 Abdullah Bukhari Abdul Rahim Al-Hafiz
原价 RM 23.00

现售 RM 23.00 (-0%)

会员 RM 20.70 (-10%)

作者 Azian Zahra
Kasihku padamu tak akan pernah padam walau seribu kali kau masih melukai hatiku. Seandainya aku pergi dulu, izinkan aku bawa bersama hatimu. Peristiwa di Tower Bridge menemukan Hakimi dan gadis Jepun, Keiko. Bagi Keiko, sungguh dia terasa terhutang budi apabila niatnya untuk membunuh diri dihalang oleh lelaki budiman itu. Melalui Hakimi, dia mula terpesona dengan keindahan Islam, agama yang dianuti lelaki itu. “Insya-Allah.” “Apa?” “Oh, itu bahasa Arab. Maksudnya 了解更多
原价 RM 28.00

现售 RM 28.00 (-0%)

会员 RM 25.20 (-10%)

作者 Elvroseth
Puteri Ajla Zulaikha. Seindah-indah kisah di antara kisah. Di matanya, ada seorang lelaki, bermata biru, senyuman manis bagai madu. Di matanya, lelaki itu harus dia kejar, harus ada di dalam genggaman tangannya, harus ada di dalam hatinya. Dia akan dapatkan lelaki itu walaupun maruahnya diragut dan egonya tiada. Dia bersumpah, dia akan kejar Yousuf sampai mati! Muhammad Yousuf Bin Abdullah. Seindah-indah mata biru yang memandang. Di matanya, Zulaikha gadis yang bijak, berani, 了解更多
原价 RM 35.00

现售 RM 35.00 (-0%)

会员 RM 31.50 (-10%)

作者 Fizziany
Takut dengan kenyataan yang mendadak di depan mata, Ali enggan pulang meskipun puas dipujuk. Tetapi, sekeping gambar telah melunturkan pendiriannya. Dia pulang juga akhirnya. Di saat majlis meraikan kepulangannya diatur, Ali menukar fikiran. Dia menghilangkan diri. Ali mengubah rupa dan menyamar sebagai tukang kebun lalu menyusup masuk ke dalam rumah keluarga kandungnya. Di situ, dia mula mengenali beberapa nama. Tuan Haji Mahmud: Pengurus keluarga diraja yang terlalu 了解更多
原价 RM 35.00

现售 RM 35.00 (-0%)

会员 RM 31.50 (-10%)

作者 Ana Maria , Syarmila Muntazar
Kisah 25 Rasul ialah himpunan kisah riwayat dan sejarah 25 Rasul yang wajib diketahui. Sejarah hidup dan perjuangan mereka perlu diketahui bagi memastikan para pembaca tidak ketinggalan untuk mengenali dan menghayati sejarah pengorbanan pada Nabi yang merupakan utudan dan kekasih Allah sekaligus dapat menambah ilmu pengetahuan mereka. Siri pertama ini mengetengahkan siri - siri daripada Nabi Yaakub, Nabi Yusuf, Nabi Ayub & Nabi Syuaib. 了解更多
原价 RM 7.90

现售 RM 7.90 (-0%)

会员 RM 7.11 (-10%)

作者 ABDULLAH SIDEK
原价 RM 37.90

现售 RM 34.11 (-10%)

会员 RM 30.32 (-20%)

作者 DANISYARAHMAT
“Dengan ini saya Khalil Zahrain bin Ali menceraikan Sofia Rahman dengan talak 3”. - KHALIL Puas sudah. Bukan satu malah tiga sekali talak dilepaskan pada Sofia di hadapan hakim mahkamah syariah. Dikhianati oleh insan yang paling disayangi dalam hidupnya membuatkan Khalil membawa diri setahun hidup di Sabah bekerja di pelantar minyak. Hidup hampir murung kerana tidak dapat menerima hakikat dicurangi oleh isteri tersayang. “Menikah dengan kau, adalah satu penyesalan yang 了解更多
原价 RM 29.00

现售 RM 29.00 (-0%)

会员 RM 26.10 (-10%)

作者 Teme Abdullah
Setelah mengejutkan peminatnya dengan pengumuman tergempar dahulu, Latif Purnama hilang daripada radar. Masyarakat tidak tahu apa yang berlaku kepadanya. Ada juga yang menyangka dia telah bersara. Hampir setahun kemudian, tiba-tiba dia muncul semula dengan album baharu. Karya yang sedikit ganjil berbanding karya-karyanya sebelum ini. Karya yang membahayakan nyawanya 了解更多
原价 RM 30.00

现售 RM 30.00 (-0%)

会员 RM 27.00 (-10%)

作者 Bernardine Evaristo
This is Britain as you've never read it. This is Britain as it has never been told. From Newcastle to Cornwall, from the birth of the twentieth century to the teens of the twenty-first, Girl, Woman, Other follows a cast of twelve characters on their personal journeys through this country and the last hundred years. They're each looking for something - a shared past, an unexpected future, a place to call home, somewhere to fit in, a lover, a missed mother, a lost father, even 了解更多
原价 RM 52.50

现售 RM 52.50 (-0%)

会员 RM 47.25 (-10%)

作者 Ilya Abdullah
DIKHIANATI! Husna si cantik manis dikhianati orang yang dianggap darah daging sendiri. Wajah cantiknya berubah hodoh. Tunang kesayangan meninggalkan dia saat dia memerlukan sokongan. Dia kecewa hingga hampir meragut nyawanya sendiri. Wanita bernama DEWI hadir dalam mimpi Husna. Wanita cantik itu mengatakan yang dia keturunannya. Wujudkan wanita itu? Husna ragu-ragu. Dia hanya bertemu wanita itu di dalam mimpi bukan di dunia nyata. "Susuk setan bukan sebarangan susuk. 了解更多
原价 RM 25.00

现售 RM 25.00 (-0%)

会员 RM 22.50 (-10%)

作者 Teme Abdullah
Kisah seorang artis terkenal. Hidup pada zaman manusia terpaksa mengumpul 'kredit' yang cukup sebagai bukti bahawa mereka berhak untuk kekal hidup di muka bumi. Mereka yang gagal mencapai tahap kredit minima, akan ditarik nyawa. Artis terkenal itu ada segalanya - wajah, suara, personaliti dan pencapaian yang belum pernah dikecapi mana-mana rakyat Nusaraya sebelum ini. Popularitinya melebar ke serantau Asia. Sehinggalah ada pihak yang membangkitkan gosip bahawa ada 'arti 了解更多
原价 RM 30.00

现售 RM 30.00 (-0%)

会员 RM 27.00 (-10%)

作者 MAYA IRIS
LANA KARISMA… Seorang gadis yang dianugerahkan dengan rupa yang cantik. Sesiapa yang terpandang, pasti tertarik. Ke mana sahaja dia pergi, dia pasti menjadi tumpuan. Namun kalau ada yang suka, tentu ada orang benci. Tentu ada yang sanggup melakukan apa saja demi meragut anugerah itu. “Lana tak nak hidup dengan muka macam ini!” – LANA KARISMA FAZLEY… Dia lelaki biasa-biasa saja. Tapi dia mahu menjadi luar biasa. Pertemuan pertama dengan Lana Karisma bagaikan b 了解更多
原价 RM 28.00

现售 RM 28.00 (-0%)

会员 RM 25.20 (-10%)

作者 Ilya Abdullah
SEKIAN lama tidak pulang ke kampung, Aariz kembali setelah menerima berita kematian ibunya. Harta peninggalan arwah ibunya, Puan Mastura dimiliki Aariz. Kejadian pelik yang berlaku di banglo peninggalan Puan Mastura menyebabkan Aariz tidak jadi kembali ke bandar semula. Awalnya dia mengesyaki kejadian pelik dan menyeramkan itu kerja ayah tirinya, Norden. Sangkaan Aariz meleset. Kematian dan kehilangan mula menghantui penduduk kampung semula. Kisah Mbah Esah dan keturunannya 了解更多
原价 RM 25.00

现售 RM 25.00 (-0%)

会员 RM 22.50 (-10%)

作者 Zarini Mansor
Lelaki bernama Fuad itu muncul dengan tiba-tiba menawarkan Yusmal dan rakan-rakannya untuk memasuki Bandar Silang Maya. Fuad mahu mereka menggunakan kemahiran mereka menggodam kata laluan bagi mematikan sistem di beberapa menara di dalam bandar itu. “Suku juta tu banyak, Yus.” “Kau terima?” Pertimbangan demi pertimbangan dibuat dan akhirnya mereka menerima tawaran yang menjanjikan keuntungan itu. Yusuf dan robot AI bernama Leona menjadi pihak lawan mereka. “Ka 了解更多
原价 RM 24.00

现售 RM 24.00 (-0%)

会员 RM 21.60 (-10%)

作者 Maulanan Ashraf Ali Thanfi
原价 RM 12.90

现售 RM 12.90 (-0%)

会员 RM 11.61 (-10%)

作者 Fathi Fatim
Tolong Yusuf sedarkan dia. Dia kena tahu yang dia takkan jumpa lelaki yang lagi baik daripada Yusuf –Daiyan Yusuf Kalau kata nanti awak berjaya sedarkan dia dan dia pun sedar yang awak ni pilihan paling baik pernah dia ada, akak macam mana? –Deena Adelina Lantaran patah hati saat pinangannya ditolak Melina, Yusuf nekad untuk menyedarkan gadis itu semula bahawa dia adalah pilihan terbaik. Deena yang muncul saat dia perlukan ‘bantuan’ membuka jalan untuk Yusuf realisa 了解更多
原价 RM 28.00

现售 RM 28.00 (-0%)

会员 RM 25.20 (-10%)

作者
Ali kembali dalam Ejen Ali The Movie, Misi: Neo! Setelah terikat secara tidak sengaja dengan gadget merisik terhebat iaitu IRIS, Ali telah membuktikan yang dia layak untuk menggunakannya. Walau bagaimanapun, dia rasa terpinggir apabila M.A.T.A mendedahkan IRIS NEO; IRIS versi baru dan lagi canggih! Lantas Ali tersasar dari misi-misi yang diberi. Bersama seorang gadis misteri bernama Niki, mereka berdua membongkar rahsia sebenar tentang M.A.T.A dan bandar Cybera 了解更多
原价 RM 21.90

现售 RM 21.90 (-0%)

会员 RM 19.71 (-10%)

作者 Aisya Sofea
“Yang pergi itu cinta. Mungkin yang datang itu jodoh. Yang pergi itu kekasih. Yang datang itu mungkin bakal suami kau. Mana tahu ke?” Itu adalah kata-kata Isha, teman baik Nur Suria Anissa tentang Elias Lim Li Jun yang ingin mengahwini Anis dari saat pandang pertama mereka. Ketika Anis hilang kepercayaannya terhadap cinta, Elias menghadirkan diri. Tetapi bolehkah mereka berdua bercinta bila Elias, seorang lelaki peranakan Dutch Baba Nyonya dan Islam bukanlah agama fitra 了解更多
原价 RM 30.00

现售 RM 30.00 (-0%)

会员 RM 27.00 (-10%)

作者 Sa'Id Bin Ali
Buku 'Doa-Doa Agar Dikurniakan Hari Yang Indah' merangkumi doa-doa harian serta zikir-zikir yang boleh diamalkan setiap saat agar kita dapat menjalani aktiviti harian dengan mudah dan dianugerahkan hari yang membahagiakan setiap hari. 了解更多
原价 RM 25.00

现售 RM 25.00 (-0%)

会员 RM 22.50 (-10%)

作者 Ilya Abdullah
Baim seorang jurugambar bebas yang mempunyai keistimewaan melihat dan mengambil gambar makhluk yang tidak dapat dilihat dengan mata kasar. Dia digelar jurugambar hantu. Keistimewaan yang dimilkinya itu dianggap satu petaka. Dia kehilangan seluruh ahli keluarganya dalam satu malam, angkara manusia yang menjadi hamba iblis. Inspektor Zaim menerima kes-kes misteri yang meibatkan ilmu mistik. Dia dibantu oleh Detektif Azhnita untuk mengendalikan kes-kes itu. Kesukaran menyelesaik 了解更多
原价 RM 23.00

现售 RM 23.00 (-0%)

会员 RM 20.70 (-10%)

作者 Norra Hassan
Dek hendak sangat mendapat tugasan yang lain daripada lain, Shou si penyiasat persendirian, menerima kerja untuk mendekati Juli Lorelei Mediha. Baru hendak memikat si cantik itu, Juli kemalangan, langsung amnesia. Dalam ingatan baru Juli yang palsu itu, Shou adalah kekasihnya yang satu. Hendak dinafikan, Tok Ayah Ali pula mendesak Shou supaya terus berlakon menjadi kekasih Juli. Dalam terpaksa, Shou rela. "Berikan setia you kepada I seorang." Tujuh hari berada di sisi si ca 了解更多
原价 RM 24.00

现售 RM 24.00 (-0%)

会员 RM 21.60 (-10%)

作者
In this romantic road trip story perfect for fans of Sarah Dessen and Morgan Matson, a teen girl discovers the value of ordinary objects while learning to forgive her absent father. A lot can happen on the road from lost to found… Ali Collins doesn’t have room in her life for clutter or complications. So when her estranged father passes away and leaves her his only prized possession a 1968 Firebird convertible Ali knows she won’t keep it. Not when it reminds her too m 了解更多
原价 RM 61.90

现售 RM 61.90 (-0%)

会员 RM 55.71 (-10%)

作者 Hj Abdul Rashid Bin Hj Ali
Pengembaraan sememangnya sesuatu yang begitu menakjubkan. Kehidupan ini juga adalah merupakan sebuah pengembaraan. Maka buku ini “Jurnal travelog Rashid Trekker Vol: 1 Kembara Mesir (Egypt)…Pengembara Di Bumi Tandus” mengisahkan cerita pengembaraan serta pengalaman saudara Rashid Trekker yang telah mengembara di bumi Mesir. Beliau ingin berkongsi kejayaan dan pengalaman yang berharga ini kepada pembaca semua. Hanya kepada yang pernah melaluinya akan faham tentang erti 了解更多
原价 RM 28.00

现售 RM 28.00 (-0%)

会员 RM 25.20 (-10%)

作者 Bettina Chua Abdullah
Telltale Food features an astonishing variety of writings that are a delicious revelation: sensory, nourishing narratives exploring themes of hunger, discovery, growth, delight and sorrow, wrapped in the world of food, cooking and eating. In their mostly Asian-inspired stories, the writers of the Fay Khoo Award transport us from the kitchens they have inherited to the ones they have adopted, down buzzy streets and in swish restaurants. There is the taste of joyful celebration 了解更多
原价 RM 55.00

现售 RM 55.00 (-0%)

会员 RM 49.50 (-10%)

作者 Ali Hassan
"Aku nampak saja jahat, tapi hati aku baik." "Anak aku nakal sebab terpengaruh dengan kawan kawan" "Macam kawan angah, cukup berlagak. Bila sembang selalu dia meninggi diri, bila berbincang mesti kene dengar cakap dia" "Sekarang apabila dia buka mulut je, kawan kawan pergi tinggalkan dia" Kita sering tidak mahu mengaku kesilapan, sehingga kadangkala mencari kambing hitam untuk menutup kesalahan atau kesilapan diri sendiri. Kita merasakan seperti kita saja yang bena 了解更多
原价 RM 23.00

现售 RM 23.00 (-0%)

会员 RM 20.70 (-10%)

作者 Ali Wong
NEW YORK TIMES BESTSELLER - Ali Wong's heartfelt and hilarious letters to her daughters (the two she put to work while they were still in utero) cover everything they need to know in life, like the unpleasant details of dating, how to be a working mom in a male-dominated profession, and how she trapped their dad. "Fierce, feminist, and packed with funny anecdotes."--Entertainment Weekly NAMED ONE OF FALL'S MOST ANTICIPATED BOOKS BY Time - Vox - USA Today - HuffPost - Bustle - 了解更多
原价 RM 79.90

现售 RM 79.90 (-0%)

会员 RM 71.91 (-10%)

作者 M Azmin Abdullah
原价 RM 12.90

现售 RM 12.90 (-0%)

会员 RM 11.61 (-10%)

作者 Dr. Abdul Rahman Hj Abdullah
Dalam jilid 3 ini menumpukan perhatian kepada zaman moden Turki, ia bermula dengan ancaman penjajahan Barat yang memperkenalkan sistem secular di wilayah Mesih dan seterusnya di Turki sendiri. Pada peringkat awalnya, proses pembaratan berlaku melalui program Nizam-I Jedid oleh Sultan Selim 111, dan diikuti oleh program Tanzimat pada zaman Sultan Abdul Mejid. Sedangkan di kalangan tokoh-tokoh politik, proses pembaratan dijalankan oleh gerakan Uthmani Muda dan gerakan Turki Mud 了解更多
原价 RM 45.90

现售 RM 41.31 (-10%)

会员 RM 36.72 (-20%)

作者 Nasa Yusof
Tahukah bahawa Novelis Nasa Yusuf merupakan penulis di laman Fiksyen Shasha? Kini karya beliau iaitu Mastermind sudah pun dicetak! DANGKAL PADA AKAL, BURU IKUT NAFSU Mangsa yang diculik semua wanita, namun dipilih. Pilihannya pula menjurus kepada kefahaman psikonya sendiri. Mereka diseksa, dibiarkan dan dibunuh kejam. Organ mereka diambil, mayat mereka dicampak dan dibuang. Namun, perilakunya bertujuan. Tindakannya juga mengikut arahan. Haikal seorang bekas anggo 了解更多
原价 RM 26.00

现售 RM 26.00 (-0%)

会员 RM 23.40 (-10%)

作者 Rafina Abdullah
Pendirian Humairah sangat jelas apabila meletakkan garis sempadan agar tidak didekati lelaki kerana takut dengan hukum Allah. Langsung dia tidak memberi kelonggaran pada dirinya untuk menyambut perkenalan daripada sebarang lelaki sehinggalah Darren Tan, pemuda berwajah kacukan muncul dalam hidupnya dalam satu suasana kecoh di premis perniagaan lelaki itu. Orang sakit tak boleh sombong. Nanti tak ada orang nak tolong. Jaga ubat sedut awak baik-baik. Jangan cuai lagi. YANG TO 了解更多
原价 RM 26.00

现售 RM 26.00 (-0%)

会员 RM 23.40 (-10%)

作者 Dr Mohd Hilmi B Abdullah
Perubatan Ibnu Sina mungkin belum lagi terkenal di negara ini. Perubatan ini selalu disalah anggap sebagai perubatan homeopati, sedangkan terdapat banyak perbezaan antara kedua-dua disiplin ilmu perubatan tersebut, tanpa menafikan terdapatnya beberapa persamaan antara kedua-duanya. Perubatan Ibnu Sina, di sebalik usianya yang telah pun mencapai angka seribu tahun, masih lagi diamalkan secara serius dan efektif di India, Pakistan, Asia Tengah, dan Eropah. Malah, di India dan P 了解更多
原价 RM 34.00

现售 RM 34.00 (-0%)

会员 RM 30.60 (-10%)

作者 Abdullah Abdul Hamid
Kenapa buku ini dihasilkan? Siapakah yang perlu membacanya? Apakah mesej yang terkandung di dalamnya? Buku Apabila Wartawan dan Artis Menangis adalah catatan daripada perjalanan dan pengalaman penulis di beberapa buah negara terutamanya ketika menjalankan tugasan Wartawan dan misi kemanusiaan, antaranya Tebing Barat dan Semenanjung Gaza di Palestin, Syria dan Bangladesh. Buku ini dihasilkan untuk menyampaikan pelbagai kisah yang disaksikan dan dirasai sendiri oleh penulisnya. 了解更多
原价 RM 25.00

现售 RM 25.00 (-0%)

会员 RM 22.50 (-10%)

作者 Bernice Chauly
I stand on the shore looking for bravery the beach is pebbled personal and political Bernice Chauly is a rock.' Ali Cobby Eckermann is a Yankunytjatjara poet/writer, recipient of the Windham-Campbell Prize, and author of Ruby Moonlight, Inside My Mother and Too Afraid to Cry. 'When poetry collections are obsessed with the discovery of voice of the newness of style, it is refreshing to read poems that are stripped bare, fierce, and direct. Incantatory, yes, and imbued 了解更多
原价 RM 28.00

现售 RM 28.00 (-0%)

会员 RM 25.20 (-10%)

作者 Dhiyana
“Nama Uncle, Ryan. Ali boleh panggil Uncle Ryan.” – ULTHAF DARYAN Perkenalan singkat itu membuatkan Ryan dan Ali semakin rapat dan mesra. Dan melalui Ali juga lah Ryan bertemu semula dengan Aileen, selepas enam belas tahun berpisah. Rasa yang sekian lama terpendam di dalam hati terasa kembali segar dan menggebu. Demi untuk Ali, Ryan sanggup bertukar menjadi Mr. Nanny. Menemani dan melayani Ali setiap hari tanpa jemu. Tumpahnya kasih dia pada Ali melimpah ruah. Aileen y 了解更多
原价 RM 25.00

现售 RM 25.00 (-0%)

会员 RM 22.50 (-10%)

作者 Rafina Abdullah
Berkahwin dengan seorang lelaki yang sering menyimpan curiga, bukanlah satu keadaan yang menyenangkan bagi Ariana. Setiap hari yang dilalui, dia perlu berhati-hati dalam setiap langkah. ARIANA "Sebagai pembantu peribadi mak su, Rin tak boleh elak dari berjumpa Haji Fahmi kalau ada apa-apa urusan berkaitan." Izudin... kegagalan rumah tangganya bersama wanita yang dikasihi, menjadikan dia seorang yang over protective selepas berkahwin dengan Ariana. Pantang telinganya mende 了解更多
原价 RM 30.00

现售 RM 30.00 (-0%)

会员 RM 27.00 (-10%)

作者 Bernardine Evaristo
SUNDAY TIMES BESTSELLER This is Britain as you've never seen it. This is Britain as it has never been told. From Newcastle to Cornwall, from the birth of the twentieth century to the teens of the twenty-first, Girl Woman Other follows a cast of twelve characters on their personal journeys through this country and the last hundred years. They're each looking for something - a shared past, an unexpected future, a place to call home, somewhere to fit in, a lover, a missed mothe 了解更多
原价 RM 89.95

现售 RM 89.95 (-0%)

会员 RM 80.96 (-10%)

作者 Shaykh Abdullah Bin Abd Al-Aziz Al-Jibreen
“Interaksi Dengan Bukan Muslim Dari Perspektif Sunnah dan Keindahan Agama Islam” adalah satu kajian yang sangat baik dan berjaya memberikan panduan yang meliputi beberapa aspek penting mengenai isu ini. Ia mempamerkan keindahan sebenar agama dalam hubungan interaksi dengan bukan Muslim. Kajian ini boleh dijadikan asas dalam membincangkan beberapa aspek penting dalam interaksi dengan bukan Muslim. Ia boleh dikembangkan lagi untuk memberikan solusi kepada pelbagai permasala 了解更多
原价 RM 25.00

现售 RM 25.00 (-0%)

会员 RM 22.50 (-10%)

作者 Jemaah Seram
Himpunan 11 cerpen seram dan thriller bertemakan pohon/pokok. Ilya Abdullah - Puaka Beringin Suhana Mat Lazim - Harum Bakawali Asraf Shaari - Pokok Durian Berdarah Ella Affandy - Pokok Nurhan Yusof - Lambaian Ara Acik Zaza - Misteri Pokok Ubi Kayu Balqis Jaz - Patin Tempoyak Daun Cemumur Alissa Alee - Jantung Zaif AB - Teksi Terakhir Zaif AB - Sakat Zaif AB - Lu Sudah Kena Main 了解更多
原价 RM 20.00

现售 RM 20.00 (-0%)

会员 RM 18.00 (-10%)

作者 Polly Matthew
A Sunday Times Book of the Year 'For anyone interested in Lee's legacy, this is a roundhouse kick of a biography' - Sunday Times 'At last, Bruce Lee has the powerful biography he deserves... It will thrill Lee's fans and fascinate the unfamiliar' - Jonathan Eig, author of Ali: A Life and Luckiest Man: The Life and Death of Lou Gehrig 'Meticulously researched' - Jimmy McDonough, author of Shakey: Neil Young's Biography and Soul Survivor: A Biography of Al Green 'You won't 了解更多
原价 RM 55.90

现售 RM 55.90 (-0%)

会员 RM 50.31 (-10%)

作者 Kassim Ahmad , Zakaria Ali
“for so long we have perished in subjugation now we live in defiance” An Autobiography of a Rebel is the final biographical writing of Kassim Ahmad, completed shortly before his passing in October 2017. Within he tells the story of his transition from a leader of Parti Rakyat Malaysia to a scholar of the Quran and Hadith, and a member of UMNO. Brought up in rural Kedah, Kassim Ahmad became politically aware in the period of Malaya’s independence struggle. Participati 了解更多
原价 RM 28.00

现售 RM 28.00 (-0%)

会员 RM 25.20 (-10%)

作者 Ustaz Zulkarnain Dollah , Asyraff Hafdzan Abdullah
40 Hadis Huru- hara Kiamat – Merupakan sebuah buku yang mempunyai 40 himpunan hadis-hadis sahih berkenaan apa yang akan berlaku semasa kiamat, kesukaran-kesukaran yang bakal dihadapi oleh manusia ketika kiamat dan bagaimana menghadapinya. 了解更多
原价 RM 15.00

现售 RM 15.00 (-0%)

会员 RM 13.50 (-10%)

作者 艾麗·蘭德
  各領域專家/作者聯袂推薦!–   ▏《魂囚西門》作者九色夫大力推薦!   ▏《你的孩子不是你的孩子》作者吳曉樂拱手推薦!   ▏《女暴和她家的受害者們》作者暨網路趨勢觀察家Mr.6真心推薦!   ▏《家庭溝通》授課導師/世新大學口語傳播學系教授胡紹嘉專業推薦!   妳的孩子,永遠都是妳的孩子。   媽媽的不肖女,眾人眼中的 了解更多
原价 RM 55.45

现售 RM 44.36 (-20%)

会员 RM 44.36 (-20%)

作者 Dr. Azrul Azlan , Muhammad Faris Izzuddin
Kisah Nabi Yusuf a.s merupakan antara kisah terbaik disebabkan oleh banyak faktor dari segi pengisahan dan isi kandungannya. Kisah agung ini memaparkan gambaran sifat sabar seorang hamba yang menghadapi ujian yang sangat berat daripada ujian dibuang oleh adik-beradik sendiri, dilemparkan fitnah melakukan perbuatan keji, dimasukkan ke dalam penjara serta pelbagai perkara lagi. 了解更多
原价 RM 39.00

现售 RM 39.00 (-0%)

会员 RM 35.10 (-10%)

作者 Daisy Zahra , Iman Fadia , Shukriah , Rodzi , Tey Marzuki , Ilya Abdullah
Gulai Kawah Daging – Daisy Zahra “Kau nampak apa yang...” “Aku nampak apa yang kau nampak.” Mereka berdua berpura-pura tidak nampak makhluk tersebut yang asyik menjilat-jilat daging yang disimpan di dalam peti sejuk beku itu. Gelang – Iman Fadia “Hamba datang menuntut pusaka. Pusaka warisan Sari... oh Sari.” Perlahan dia membuka mata. Terbeliak melihat sepasang kaki tanpa badan itu berdarah meleleh sedang menghentak-hentak lantai. Terjelepok Ben di atas lanta 了解更多
原价 RM 24.00

现售 RM 24.00 (-0%)

会员 RM 21.60 (-10%)

作者 Abdul Latip Talib
Harun bin al-Mahdi Muhammad bin al-Manshur Abu Jaafar Abdullah in Muhammad bin Ali bin Abdullah bin Abbas bin Abdul Muthalib. Nama ibunya Jurasyiyah bint Atha atau digelar Khaizuran. Harun Ar Rasyid lahir pada tahun 148 H di Kota Ray. Menjadi khalifah ketika berumur 25 tahun. Para sahabat Khalifah Harun ar Rasyid bercerita, setiap hari baginda sembahyang sunat 100 rakaat. Bersedekah atau menderma 1000 dirham setiap hari. Apabila pergi menunaikan haji, baginda membawa bersaman 了解更多
原价 RM 27.90

现售 RM 27.90 (-0%)

会员 RM 25.11 (-10%)

作者 Fadli Salleh , Shahidan Shuib , Firdauz Abdullah , Reyna Ibrahim , Nurain Sabrina
"cikgu bukan sekadar mengajar a,b,c. guru sejati mendidik pekerti." cikgu fadli salleh "budak-budak, kalau kita kata nak cerita pasal hantu, masing-masing melopong tak sabar nak dengar. tapi aku rasa kau yang tua pun sama, kan? jadi, kali ni aku nak cerita kisah di tempat aku. begini kisahnya..." cikgu shahidan shuib "beri ruang untuk anak-anak kita belajar dan beri kesempatan untuk guru mendidik anak-anak ini dengan selesa. sampai masa kita akan lihat bagaimana perubahan a 了解更多
原价 RM 25.00

现售 RM 25.00 (-0%)

会员 RM 22.50 (-10%)

作者 Paeh Design
Nuri Wardah dikejutkan dengan pengakuan cinta Sakuragi. Bagi Nuri Wardah, Sakuragi terlebih dahulu perlu mengenali akan kesucian agama Islam serta kepentingan sumber-sumber yang hak dalam mencari ilmu. Sakuragi, walaupun masih dalam ragu, mengorak langkah mencari ilmu mengenai Islam hingga menemukannya dengan imam Masjid Otsuka, Yusuf Asahi bin Abdullah yang bersetuju untuk mengajar Sakuragi berkenaan agama Islam. Bagaikan cawan yang kosong, dapatkah Sakuragi menerima denga 了解更多
原价 RM 10.00

现售 RM 10.00 (-0%)

会员 RM 9.00 (-10%)

作者 Khairul Abdullah
Bukan semua hero perlu pakai kostum adiwira, boleh terbang tinggi ke langit, lari laju mengalahkan kilat, atau tembak laser dari tangan sambil pakai sut berapi-api yang power kemain. Itu semua dalam movie. Ya, dalam movie, di mana manusia boleh berimaginasi apa sahaja, cipta apa sahaja karakter yang tak mungkin wujud di alam nyata. Dalam dunia realiti, superhero sebenar selalunya tak didendang. Contohnya spesies ‘superdaddy’, yang boleh dikatakan dah nak hampir pupus 了解更多
原价 RM 30.00

现售 RM 30.00 (-0%)

会员 RM 27.00 (-10%)

作者 Teme Abdullah
"Aku faham perasaan yang kau cerita kat aku mula-mula tadi..." "Rasa macam seakan-akan dilahirkan bodoh daripada orang lain." "Orang lain boleh score exam. Aku pulak tak boleh score. Dahlah lambat membaca. Huruf-huruf pun aku tertukar-tukar. Gagap pula tu..." "Bila aku cerita kat orang, orang tak percaya sebab diorang tak lalui. Diorang ingat aku memang malas. Diorang ingat aku reka cerita dan kasi alasan. Padahal Allah saja tahu macam mana aku ‘struggle’ nak jad 了解更多
原价 RM 33.00

现售 RM 33.00 (-0%)

会员 RM 29.70 (-10%)

1-302 of 302

页:
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5
*

Back to Top