0

购物车中共有 0个商品。 ×

您的购物车中暂时没有商品。

' Harun Sulaiman '找到 151 件相关商品
作者 Ustazah Asma' Harun
Selain memuatkan al-Ma’thurat yang mempunyai kelebihan yang besar, buku ini juga mengangkat lima surah pilihan yang mempunyai keistimewaan dan kelebihan yang tersendiri. Ia sesuai untuk dijadikan sebagai panduan dalam amalan harian. Lima surah tersebut ialah al-Kahf, Yasin, ar-Rahman, al-Waqi’ah, dan al-Mulk. Kelima-lima surah tersebut dilengkapi dengan terjemahannya dalam format per baris bagi memudahkan para pembaca untuk menghayati, memahami, dan mentadabbur setiap aya 了解更多
原价 RM 28.00

现售 RM 28.00 (-0%)

会员 RM 22.40 (-20%)

作者 Syed Mahadzir Syed Ibrahim
Borobudur adalah istana Ratu Saba' atau Ratu Balqis. Negeri Saba' yang hilang pada zaman Nabi Sulaiman dan digambarkan sebagai sebahagian dari syurga yang ada di bumi, ternyata berada di Indonesia. Fakta mengejutkan itu disampaikan oleh ahli Matematik Islam, KH Fahmi Basya Hamdi melalui kajian selama lebih 33 tahun, beliau bukan hanya memaparkan tentang peninggalan Nabi Sulaiman yang agung tetapi mengubah sejarah Nusantara. Menurut beliau, ciri-ciri negara Saba' yang pernah d 了解更多
原价 RM 37.90

现售 RM 37.90 (-0%)

会员 RM 34.11 (-10%)

作者 Shakirah Md Din
Kisah hidup ceq yang diuji dengan penyakit kanser pada usia 45 tahun. Ceq berkongsi pengalaman melawan penyakit yang dianggap oleh masyrakat sebagai 'Pasport Untuk Mati'. Rawatan demi rawatan yang disulami dengan ujian demi ujian akhirnya berjaya diharungi dengan semangat dan sokongan Pokji Laling. Di sebalik nikmat yang ditarik, tersembunyi kesedaran di hujung perjuangan. Kini, ceq telah kembali bekerja dan menikmati kehidupan yang masih diberi pinjam oleh-Nya. 了解更多
原价 RM 33.00

现售 RM 33.00 (-0%)

会员 RM 29.70 (-10%)

作者 Weeda Aizira
Andai cinta ini bersatu, sayangi aku setulus hatimu. Jasmin menyilang tangan. Naluri seorang penulis mula menghantui diri. Berselang-seli dia mengatur pandangan. Lain macam aura mereka bertiga. Spontan, darahnya berderau. Eh, kenapa scene ni macam dalam novel baru aku?! Dia tak pernah tahu, dia ada bakat jadi nujum rupanya. Fuh! Apa yang ditulis di dalam novel terbaharunya, sebijik terjadi depan mata! “Yang mana kau nampak macam ada gaya jadi hero novel aku akan data 了解更多
原价 RM 30.00

现售 RM 30.00 (-0%)

会员 RM 27.00 (-10%)

作者 Cahaya Ainn
Pertemuan pertama di antara Faliq dan Ayana bukanlah bermula dengan baik. Sangka Ayana, itulah pertemuan terakhir mereka. “Hello, cik adik. Awak pekak ke?” - Faliq “Awak apa hal? Tiba-tiba nak cari pasal?” - Ayana Ternyata sangkaannya meleset apabila mereka terpaksa ‘berpasangan’ demi menyiapkan tugasan berkumpulan. Maka bermulalah hubungan ‘sejuk beku’ dan sesekali ‘perang dunia’ antara mereka dalam menyiapkan tugasa 了解更多
原价 RM 26.00

现售 RM 26.00 (-0%)

会员 RM 23.40 (-10%)

作者 Airisz
Nama aku Fauziah Hanim. Panggil Jee saja. Aku anak sulung. Bawah aku ada enam lagi adik. Selepas tiga hari emak melahirkan Ammar Hakim, ayah meninggal dunia dengan tiba-tiba saja. Petang tu ayah rebah di ruang tamu. Tanpa pesan, tanpa kata-kata, ayah pergi begitu saja meninggalkan kami buat selamanya. Emak tak mampu terima kenyataan yang ayah sudah tiada. Dua hari mak kemurungan dan selepas itu mak terus hilang daya ingatan. Orang kampung sebut mak gila meroyan. Sejenis pe 了解更多
原价 RM 25.00

现售 RM 25.00 (-0%)

会员 RM 22.50 (-10%)

作者 Ana Maria , Syarmila Muntazar
Kisah 25 Rasul ialah himpunan kisah riwayat dan sejarah 25 Rasul yang wajib diketahui. Sejarah hidup dan perjuangan mereka perlu diketahui bagi memastikan para pembaca tidak ketinggalan untuk mengenali dan menghayati sejarah pengorbanan pada Nabi yang merupakan utudan dan kekasih Allah sekaligus dapat menambah ilmu pengetahuan mereka. Siri pertama ini mengetengahkan siri - siri daripada Nabi Musa, Nabi Harun, Nabi Zulkifli, Nabi Daud & Nabi Sulaiman. 了解更多
原价 RM 7.90

现售 RM 7.11 (-10%)

会员 RM 6.32 (-20%)

作者 ZAZA QRY
Dua tahun Abyana Ruzda melarikan diri daripada lintah darat. Dia ingatkan dia hanyalah penjamin kepada pinjaman wang Wazir, lelaki yang dia ingat akan menjadi khalifahnya hingga ke akhir hayatnya, rupanya dialah peminjam wang itu. Bertemu dengan Encik Lintah Darat yang kacak membuatkan hati Abyana Ruzda berdebar kencang. Tiba-tiba, Encik Lintah Darat buat perjanjian melupuskan hutangnya yang banyak itu. Hanya ada satu saja syaratnya. Kahwin dengan Encik Lintah Darat a.k.a 了解更多
原价 RM 24.00

现售 RM 24.00 (-0%)

会员 RM 21.60 (-10%)

作者 MOHAMMED FARID SULAIMAN
原价 RM 25.00

现售 RM 25.00 (-0%)

会员 RM 22.50 (-10%)

作者 Amaya
“Patutnya kalau dia sunyi sangat, pergilah cari calon isteri untuk diri sendiri. Kenapa aku pula yang kena kahwin? Aku tak nak.” - MIKAEL Fikirnya kalau boleh hidup sendiri, kenapa perlu ada orang lain jadi peneman? “Betul la apa yang aku fikirkan. Macam dalam cerita dongeng Cinderella tu... Cuba kau bayangkan Cinderella dah imagine dia kahwin dengan tuan putera. Tuan putera dah jumpa kasut yang sesuai dengan kaki Cinderella. Tapi endingnya, tuan putera tu cakap... I 了解更多
原价 RM 23.00

现售 RM 20.70 (-10%)

会员 RM 18.40 (-20%)

作者 MAYA IRIS
LANA KARISMA… Seorang gadis yang dianugerahkan dengan rupa yang cantik. Sesiapa yang terpandang, pasti tertarik. Ke mana sahaja dia pergi, dia pasti menjadi tumpuan. Namun kalau ada yang suka, tentu ada orang benci. Tentu ada yang sanggup melakukan apa saja demi meragut anugerah itu. “Lana tak nak hidup dengan muka macam ini!” – LANA KARISMA FAZLEY… Dia lelaki biasa-biasa saja. Tapi dia mahu menjadi luar biasa. Pertemuan pertama dengan Lana Karisma bagaikan b 了解更多
原价 RM 28.00

现售 RM 28.00 (-0%)

会员 RM 25.20 (-10%)

作者 Candy Factory
Dalam satu permainan maguji keberanian, seorang pelajar Akademi Momos keluar mengharungi gelap malam. Di luar sana, dia terlihat sesuatu yang membuatkan dia pengsan! Apabila Alex dan putera menyiasat insiden ini, mereka menemui suatu rahsia silam akademi mereka. Apakah rahsia itu? 了解更多
原价 RM 12.00

现售 RM 12.00 (-0%)

会员 RM 10.80 (-10%)

作者 Sulaiman Zakaria , Suzee Leong
ANAK KUCING PERGI MEMANCING -SIRI ANAK KUCING (2020) YOUR CART 0 item(s)-RM0.00 了解更多
原价 RM 9.90

现售 RM 9.90 (-0%)

会员 RM 8.91 (-10%)

作者 Sulaiman Zakaria , Suzee Leong
ANAK KUCING YANG TIDAK SABAR -SIRI ANAK KUCING (2020) 了解更多
原价 RM 9.90

现售 RM 9.90 (-0%)

会员 RM 8.91 (-10%)

作者 Sulaiman Zakaria , Suzee Leong
原价 RM 9.90

现售 RM 9.90 (-0%)

会员 RM 8.91 (-10%)

作者 Sulaiman Zakaria , Suzee Leong
原价 RM 9.90

现售 RM 9.90 (-0%)

会员 RM 8.91 (-10%)

作者 Suhaniza Sulaiman
Pengorbanan dan ketulusan bukan sesuatu yang murah kerana yang mencintai akan kalah dengan yang setia. "Suka hati awak je nak samakan saya ni dengan binatang ya. Kejap ikat, kejap sambar. Ingat saya ni lembu atau burung helang ke?" - RANIA "Saya nak ikat awak cepat-cepat. Nanti lelaki lain sambar pulak." - SHAFIQ Rania bagaikan jinak-jinak merpati melayan karenah Shafiq yang semakin berani berbicara tentang rindu, sayang dan cinta. Dalam menyampah ada cinta-cintun ya 了解更多
原价 RM 25.00

现售 RM 25.00 (-0%)

会员 RM 22.50 (-10%)

作者 Ustazah Asma' Harun
Persahabatan adalah nikmat yang indah bagi setiap manusia. Sahabat yang baik adalah anugerah daripada Allah Taala. Ustazah Asma’ Harun inginkan setiap pembaca dan pengikutnya di media sosial menjadi sahabat yang baik dan memilih sahabat yang baik supaya keindahan persahabatan itu dapat memberi manfaat kepada kedua-duanya di dunia dan akhirat. Justeru, madah dan kata-kata beliau yang disampaikan secara santai dibukukan sebagai suatu nasihat daripada seorang sahabat kepada s 了解更多
原价 RM 25.00

现售 RM 22.50 (-10%)

会员 RM 20.00 (-20%)

作者 Wan Abdul Halim Wan Harun
原价 RM 25.00

现售 RM 25.00 (-0%)

会员 RM 22.50 (-10%)

作者 Xiao Jiangnan
Tauke Restoran Jurasik, Cili Berapi dilaporkan hilang secara misteri di perairan Segi Tiga Bermuda. Pada masa yang sama, Pekan Botani digemparkan dengan penemuan fosil dinosaur yang aneh di kuari pekan. Cikgu Tunggul Berapi merasakan adanya perkaitan antara kedua-dua kejadian tersebut. Tanpa membuang masa, Polong bertekad untuk pergi ke Bermuda bersama Geng Botani yang lain bagi menyiasat kejadian berkenaan. Seperti apa yang dijangka, Geng Botani menemui gerbang rentas mas 了解更多
原价 RM 15.90

现售 RM 15.90 (-0%)

会员 RM 14.31 (-10%)

作者 Xiao Jiangnan
Kali ini berkisar tentang pertempuran antara Wira Hijau, Pahlawan Serigala, dan Ralf. Pada masa yang sama, Kesateria Templar memiliki kuasa tumbuh semula seperti salamander! Apa perkaitan antara mereka semua? Adakah Kesateria Templar akan menjadi semakin kuat setelah lengan baharunya tumbuh semula? 了解更多
原价 RM 8.90

现售 RM 8.90 (-0%)

会员 RM 8.01 (-10%)

作者 Xiao Jiangnan
Kali ini berkisar tentang pertempuran antara Wira Hijau, Pahlawan Serigala, dan Ralf. Pada masa yang sama, Kesateria Templar memiliki kuasa tumbuh semula seperti salamander! Apa perkaitan antara mereka semua? Adakah Kesateria Templar akan menjadi semakin kuat setelah lengan baharunya tumbuh semula? 了解更多
原价 RM 8.90

现售 RM 8.90 (-0%)

会员 RM 8.01 (-10%)

作者 Rosli Mohd. Sah
Datangmu dialu-alukan, tetapi pemergianmu tak dibenarkan… Demi dendam dan kasih sayang, pertaruhan yang dibuat terlalu besar. Kampung Hilang menjadi saksi kekejaman silam akan berulang dengan watak berbeza. “Kalau kamu masih berhajat juga nak ke kampung puaka tu, baik hentikan. Jangan cari masalah. Kami di kampung ni dah cukup letih dengan masalah dari kampung tinggal tu. Dah tak larat nak hadap masalah yang berulang-ulang.” Sesiapa pun boleh datang, tetapi tiada 了解更多
原价 RM 24.00

现售 RM 24.00 (-0%)

会员 RM 21.60 (-10%)

作者 Profesor Nor Zaidi
Buku Tips-Tips Lulus PhD merupakan hasilan terkini dan kesinambungan dari intipati Rahsia PhD. Secara umumnya kandungan buku ini memberikan beberapa tip-tip mudah, holistik dan universal kepada bakal-bakal pemegang PhD dalam mengharungi cabaran pengajian mereka. Sudah pasti Tips-Tips Lulus PhD tidak sama seperti buku-buku panduan PhD yang lain kerana ianya bersifat santai, ibarat seperti anak murid sedang mentelaah dihadapan guru. Banyak nasihat yang tidak dibincangkan secara 了解更多
原价 RM 30.00

现售 RM 30.00 (-0%)

会员 RM 27.00 (-10%)

作者 Khalida Harun
原价 RM 7.00

现售 RM 7.00 (-0%)

会员 RM 6.30 (-10%)

作者
Wh・wh・what! Pretty Cure All Stars has suddenly gotten a lot smaller! And the reason for this is because Miden is aiming to steal the "Pretty Cure's Memories"! Once their memories are stolen, it seems they'll forget everything they've ever been through!? And all that remains is "HUGtto! Pretty Cure" and "Futari wa Pretty Cure" who are...in trouble!? I just can't wrap my head around all this! So with our power combined, let's go take back those shining precious memories!! 了解更多
原价 RM 19.90

现售 RM 19.90 (-0%)

会员 RM 19.90 (-0%)

作者
Years later after the Fourth Great Ninja War, Naruto Uzumaki achieves his dream of becoming the Seventh Hokage, after he and Hinata Hyuga married, and now oversees a new generation in the Ninja World. They have two children: Boruto and Himawari. Boruto has become part of a ninja team led by Naruto's protege Konohamaru Sarutobi, along with Sasuke Uchiha and Sakura Haruno's daughter Sarada, and Orochimaru's artificial son Mitsuki. Feeling that Naruto is placing his duties over 了解更多
原价 RM 49.90

现售 RM 49.90 (-0%)

会员 RM 49.90 (-0%)

作者 Fitri Hussin
Sarang ialah sesuatu yang dibuat atau yang dipilih untuk tempat berteduh atau tempat penjahat (penyamun dll) bersembunyi. Rania, novelis cinta yang sedang mengalami zaman kesuraman. Manuskrip cinta terbaharunya ditolak editor. Dek tercabar, dia memutuskan untuk menulis manuskrip novel bergenre seram demi mengangkat namanya semula. Fatah, novelis seram yang sedang berada di puncak. Novel debutnya super bestseller. Hidupnya berubah 180 darjah dari zero ke hero. Dia bersetu 了解更多
原价 RM 26.00

现售 RM 26.00 (-0%)

会员 RM 23.40 (-10%)

作者 Nurul Syahida
Pada usia 22 tahun, Maira mengahwini lelaki yang dicintainya sejak dia berusia 16 tahun. Demi cinta dan rasa sayang, dia korbankan kerjaya dan hidupnya, demi menjaga ibu mertuanya Puan Nas yang sakit dan menjadi isteri yang setia pada Annas bakal seorang doktor. Namun, beberapa minit sebelum dia menyambut hari jadinya yang ke-23, Maira bergelar janda. Selama lapan tahun dia berusaha untuk membina semula hidupnya dan memperbaharui matlamat hidupnya dengan mengejar kerjaya 了解更多
原价 RM 23.00

现售 RM 23.00 (-0%)

会员 RM 20.70 (-10%)

作者 Afifatur Rohman
“Kak Ana, Man takut. Air dah semakin tinggi, kak...” Man semakin panik. “ Biar Kak Ana dukung Man, ya...” Banjir besar yang melanda kampung Ana telah memisahkan Ana dan adik-adiknya serta ibu mereka. Apabila Ana menemui Man, Ana berusaha untuk membawa Man ke tempat yang selamat. Namun, air naik dengan pantas. Tenaga Ana pula semakin lemah. Tapi, Ana tahu, dialah satu-satunya harapan untuk menyatukan keluarganya semula. Mampukah Ana meneruskan langkahnya dan menghar 了解更多
原价 RM 12.90

现售 RM 12.90 (-0%)

会员 RM 11.61 (-10%)

作者 Abdul Latip Talib
Harun bin al-Mahdi Muhammad bin al-Manshur Abu Jaafar Abdullah in Muhammad bin Ali bin Abdullah bin Abbas bin Abdul Muthalib. Nama ibunya Jurasyiyah bint Atha atau digelar Khaizuran. Harun Ar Rasyid lahir pada tahun 148 H di Kota Ray. Menjadi khalifah ketika berumur 25 tahun. Para sahabat Khalifah Harun ar Rasyid bercerita, setiap hari baginda sembahyang sunat 100 rakaat. Bersedekah atau menderma 1000 dirham setiap hari. Apabila pergi menunaikan haji, baginda membawa bersaman 了解更多
原价 RM 27.90

现售 RM 27.90 (-0%)

会员 RM 25.11 (-10%)

作者 Iman Fadia
ADI seorang wartawan jenayah yang sering membuat liputan dan melaporkan berita jenayah telah terjebak dalam dunia penyiasatan setelah berlakunya kes bunuh diri satu demi satu. Setiap mangsa bunuh diri telah meninggalkan satu tanda pada lengan. Mangsa dikatakan telah mengalami rasukan dan diganggu satu makhluk hitam yang menyebut nama MAYA sebelum membunuh diri dengan cara yang cukup ngeri. “Cuba kau tengok betul-betul. Torehan tu macam membentuk satu huruf. Aku pada mula 了解更多
原价 RM 24.00

现售 RM 24.00 (-0%)

会员 RM 21.60 (-10%)

作者 Cik Fara Haniey
Tia Zahara… kegagalan perkahwinannya membuatkan dia membawa diri. 5 tahun berlalu dan dia selesa dengan kehidupan baharunya. Namun segalanya musnah apabila muncul seorang lelaki yang telah membuatkan hidupnya huru-hara. Erfan Rayyan… dia muncul dengan status duda kematian isteri. Kacak dan penuh pesona. Tapi sayang, kedinginan yang ditonjolkannya menyebabkan dirinya kesepian. Namun segalanya berubah setelah dia dipertemukan dengan Tia. Terdesak untuk kepentingan diri, 了解更多
原价 RM 25.00

现售 RM 25.00 (-0%)

会员 RM 22.50 (-10%)

作者 Acik Lana
Episod lalu, kehadiran Ridza Kim perlahan-lahan telah mengubah sikap Ammara. Dari seorang gadis yang berjiwa mati, dingin, tak mampu bersuara, Ammara cuba membina personaliti berbeza. Hidup bersama ‘kuasa’ pada sepasang tangannya bukan mudah. Malah Ammara tak pernah berani memasang impian untuk hidup normal seperti orang lain. Bercinta, berkahwin dan berkeluarga, layakkah dia? Namun pendirian itu berubah arah sebaik saja lamaran Ridza Kim diterima. Cuma laluan menuju ba 了解更多
原价 RM 35.00

现售 RM 35.00 (-0%)

会员 RM 31.50 (-10%)

作者 Konomi Wagata
Morimiya Makoto seorang gadis biasa tahun 2 menengah rendah. Hidupnya tak ada apa yang istimewa malah kurang dapat perhatian sekeliling. Kebahagiaan baginya adalah semasa dia melukis manga romantik plot syok sendiri dalam sebuah buku nota. Namun segalanya berubah bila buku nota rahsianya jatuh ke tangan Haruno Aoi, jejaka genius penuh misteri. Alamak! Adakah ni permulaan resipi CINTA luar biasa penuh dengan debaran? 了解更多
原价 RM 12.00

现售 RM 12.00 (-0%)

会员 RM 10.80 (-10%)

作者 Xiao Jiangnan
Tunggul Berapi telah mencipta sebuah mesin telur dinosaur yang dapat mencengkam telur dinosaur dari terowong masa. Seluruh Pekan Botani tertarik dengan permainan ini. Malangnya, telur dinosaur yangdieramkan oleh Sawi ialah seekor dinosaur Si Kecil yang tidak kuat untuk menawan. Oleh itu, Sawi meninggalkan Si Kecil di dalam hutan kerana berasa malu. Dalam pencarian semula Si Kecil, Sawi dan rakan-rakannya dengan tidak sengaja telah masuk ke dalam tapak rahsia Zombi. Mereka dih 了解更多
原价 RM 15.90

现售 RM 15.90 (-0%)

会员 RM 14.31 (-10%)

作者 Abu Muhammad Arafah Adha
Nabi Sulaiman selain dikurniakan kepintaran akal, juga berkemahiran mencanai tembaga dan membina istana berlantaikan teknologi kaca serta menguasai dan memahami pelbagai bahasa makhluk selain manusia dan boleh berkomunikasi dengan mereka dengan baik. Buku ini mendedahkan penemuan kehebatan teknologi tinggi pembinaan Haikal Nabi Sulaiman dengan segala kecanggihan yang terdapat pada zaman itu, dan tidak terdapat pada zaman ini. Termasuk kecanggihan teknologi binaan istana Puter 了解更多
原价 RM 37.90

现售 RM 37.90 (-0%)

会员 RM 34.11 (-10%)

作者 Sharina Elisa
RIZ… Aku suka conteng muka orang. Conteng-conteng sampai hasil dia gempak. Tapi ramai orang tak percayakan aku. Kalau bukan kerana Mai, member aku yang ayu plus comel tu, confirm butik pengantin kami ni akan lingkup. Rakyat Malaysia ni kolot ke apa? Mereka ingat aku ni tomboi, tak reti nak bagi impak kebabom? Sekali aku mekap muka dia orang, meleleh air liur tak percaya. Itulah, jangan judge orang tak pakai mata. “Dunia makin hari makin maju. Macam tu juga dengan mekap 了解更多
原价 RM 24.00

现售 RM 24.00 (-0%)

会员 RM 21.60 (-10%)

作者 Hidayahtulhusra
Diterima bekerja sebagai personal assistant di Black Knight Home Design mempertemukan Afifa Fitiya dengan tujuh orang jejaka dengan karakter dan personaliti yang berbeza. Nazhirul Hanif yang panas baran dan workaholic; Abid Muttaqqin yang tenang dan penuh dengan karisma; Halim Zahidin yang kacak dan kebudak-budakkan; Nabil Amin yang sentiasa ceria dan menghiburkan; Adnan Syafi yang perfectionist dan memiliki senyuman yang manis; Ariqqin Naufal yang rajin dan sukakan dunia 了解更多
原价 RM 22.00

现售 RM 22.00 (-0%)

会员 RM 19.80 (-10%)

Buku Mahir Tajwid ini menerangkan seluruh asas-asas ilmu Tajwid yang perlu difahami setiap Muslim. Setiap tajuk disampaikan secara ringkas dan padat, didatangkan contoh-contoh untuk menguatkan kefahaman dan disertai dengan pelbagai bentuk latihan supaya pembaca dapat menguasai ilmu Tajwid dengan sebaiknya. Ia sesuai untuk kegunaan semua peringkat umur dan boleh digunakan untuk pembelajaran sendiri di rumah mahupun di kelas pengajian. 了解更多
原价 RM 30.00

现售 RM 30.00 (-0%)

会员 RM 27.00 (-10%)

作者 J.K. Rowling
Harry Potter dibebani sesuatu tugas berat, berbahaya, dan kelihatan mustahil: menjejaki dan memusnahkan baki Horcrux-Horcrux Voldemort. Harry belum pernah berasa begitu kekosongan atau memandang masa depan dengan penuh ketidakpastian seperti yang dialaminya sekarang. Namun, dia perlu sedaya upaya mencari kekuatan diri bagi menyempurnakan tugas yang diamanahkan. Dia terpaksa meninggalkan keselesaan dan kehangatan di The Burrow dan mengharungi, tanpa gentar dan ragu-ragu, la 了解更多
原价 RM 43.90

现售 RM 43.90 (-0%)

会员 RM 39.51 (-10%)

作者 Umie Nadzimah
Aliza tak pernah suka pada mana-mana lelaki walaupun tak putus-putus orang datang meminang. Jauh dalam sudut hati, dia juga seperti gadis-gadis lain, ada keinginan untuk punya pasangan dan berumah tangga. Namun, setiap kali hal kahwin disebut, emosinya akan berkecamuk dan jatuh sakit. Dan penyakitnya pula sangat aneh! Entah macam mana, Aliza boleh jatuh cinta sakan pada Imran dan berkobar-kobar hendak berkahwin dengan lelaki pujaannya itu. Pelbagai cara dia cuba untuk memi 了解更多
原价 RM 22.00

现售 RM 22.00 (-0%)

会员 RM 19.80 (-10%)

作者 Khairul Aswad
Sumpahan yang membelenggu keturunan Haji Sulaiman bukanlah suatu cerita cereka semata-mata bagi penduduk Kampung Wang Merak. Selepas kematian Dandalina, Raizal cuba mencari punca kematian isterinya. Dia bersama Bakri menuju ke Kampung Wang Merak. Sebenarnya Raizal takkan boleh lari daripada sumpahan itu. Kematian Dandalina hanyalah umpan dan sekarang masa lelaki itu pula sudah tiba. Raizal pun sebenarnya selalu diganggu dengan macam-macam jelmaan. Dia sendiri keliru ken 了解更多
原价 RM 24.00

现售 RM 24.00 (-0%)

会员 RM 21.60 (-10%)

作者 Ustaz Mohd Hazri Hashim
Buku ini menjelaskan hukum hakam ilmu Tajwid melalui bait-bait syair indah yang disusun oleh Syeikh Sulaiman al-Jamzuri. Syair yang mengandungi 61 bait ini mengumpulkan hukum hakam ilmu Tajwid bermula dengan hukum Nun Mati dan Tanwin, hukum Nun dan Mim yang Bersabdu, hukum Mim Sakinah, hukum Lam Ta’rif dan Lam Fi’il, hukum Idgham Mislain, Mutaqaribain dan Mutajanisain serta pembahagian Mad. Ustaz Mohd Hazri Hashim al-Bindany mensyarahkan syair ini dengan ringkas, mudah, b 了解更多
原价 RM 18.00

现售 RM 18.00 (-0%)

会员 RM 16.20 (-10%)

作者 Froggypapa
Hidup kita ini sememangnya penuh dengan pancaroba, lebih-lebih lagi sewaktu membujang. Kali ini, Amin dan Iman akan kongsikan ‘ Life Hacks’ dan tip-tip mengharungi fasa kehidupan harian sebagai orang bujang. 了解更多
原价 RM 8.00

现售 RM 8.00 (-0%)

会员 RM 7.20 (-10%)

作者 Liza Suhana Ramli
Naskhah ini bukan saja perlu dimiliki oleh pelajar, pensyarah atau guru, ia juga sesuai dibaca oleh sesiapa saja yang sedang berusaha mahu memperbaiki diri. Leteran jika dizahirkan dengan suara, kadang memekakkan telinga. Tapi coretan ini berjaya menukarkan leteran menjadi ‘sesuatu’ yang perlahan-lahan mampu meresap masuk ke dalam jiwa.  Sungguh ini bukan coretan kosong. Ada inti. Paksinya realiti yang menjentik hati. Bahkan kisah-kisah yang terkandung di dalam buku 了解更多
原价 RM 15.00

现售 RM 15.00 (-0%)

会员 RM 13.50 (-10%)

作者 Haji Muhammad Nasir
Sunnah-sunnah Pilihan Haji & Umrah Sunnah nabi adalah teladan yang dicontohkan Rasulullah s.a.w bagi segenap umat Islam. Di dalamnya terkandung segala pertuturan dan tingkah laku serta berbagai ketentuan pokok yang harus dilaksanakan oleh setiap muslim di dalam mengharungi kehidupannya. Rasulullah s.a.w. bersabda yang maksudnya: “Kutinggalkan untuk kamu dua perkara, tidaklah akan tersesat selama-lamanya,selagi kamu berpegang kepada keduanya,iaitu Kitabullah (Al-Quran) da 了解更多
原价 RM 39.90

现售 RM 39.90 (-0%)

会员 RM 35.91 (-10%)

作者 Sweet Factory
Ji Woo telah menyemburkan cecair yang dicipta oleh Park Shik pada semua tumbuhan yang menyebabkan ianya membesar! Adakah Ji Woo dan rakan-rakannya berjaya mengharungi kesukaran ini? 了解更多
原价 RM 15.90

现售 RM 15.90 (-0%)

会员 RM 14.31 (-10%)

作者 Viking
A brand-new, heart-wrenching novel from the bestselling author of If I Stay and I Was Here, Gayle Forman Around the time that Freya loses her voice while recording her debut album, Harun is making plans to run away from home to find the boy that he loves, and Nathaniel is arriving in New York City after a family tragedy leaves him isolated on the outskirts of Washington state. After the three of them collide in Central Park, they slowly reveal the parts of their past that th 了解更多
原价 RM 49.50

现售 RM 49.50 (-0%)

会员 RM 44.55 (-10%)

作者 Hessa Widad
Selagi kita bernafas, selagi kita bersujud pada yang Satu, jangan pernah rasa putus asa untuk hidup. “Dengar sini, Ain Farhana binti Sulaiman, aku ceraikan kau dengan talak satu.” – Azlan “Terima kasih.” – Ain Farhana Lega. Walaupun perkahwinan yang terbina selama 16 tahun terpaksa dibubarkan. Dia perlu bebas. Bebas daripada kecurangan suaminya. Belum sempat mencari bahagia baru,niatnya sudah terhalang dek desakan Azlan supaya mereka bersatu semula. “Ha 了解更多
原价 RM 24.00

现售 RM 24.00 (-0%)

会员 RM 21.60 (-10%)

作者 Azimah Lily
Nur Hasliya meneruskan hidup dalam trauma yang dihadapinya setelah terselamat daripada kemalangan ngeri. Pintu hatinya untuk lelaki tertutup setelah kejadian ngeri tersebut. Namun, kehadiran Adli, merangkap sahabat abang kembarnya mengetuk hatinya untuk jatuh cinta lagi. Shahrul Adli melarikan diri ke Perlis setelah cintanya dikhianati kekasih hati, Rita dan abangnya sendiri. Namun, ketika hatinya kian terubat, Rita hadir menagih kembali cintanya. Adli buntu. Tiada siapa yan 了解更多
原价 RM 23.00

现售 RM 23.00 (-0%)

会员 RM 20.70 (-10%)

作者 Suri Ryana
Demi kesihatan neneknya, Adam Putra mengajak Kay, gadis brutal yang langsung tak feminin untuk berlakon sebagai pengantin olok-oloknya kerana tunangnya (Karlisha Zandra) membatalkan perkahwinan mereka pada saat akhir. Kay yang tidak mahu disatukan dengan Irham, mamat sewel yang menyakitkan hatinya itu bersetuju berlakon sebagai pengantin olok-olok Adam Putra dan mengikut lelaki itu ke Jepun untuk bertemu dengan nenek Adam Putra. Musim dingin dan salju tebal di Jepun menjad 了解更多
原价 RM 28.00

现售 RM 28.00 (-0%)

会员 RM 25.20 (-10%)

作者 Tajul Zulkarnain
Tidak semua manusia bertuah dapat mengharungi hidup bersama ibu bapa tercinta. Ali beruntung kerana emak, Fatimah dan ayah, Abdul Muttalib mengasihinya sehinggalah suatu hari, Ali menerima ‘wang sedekah’ daripada Tok Zel. Fatimah dan Abdul Muttalib berpindah ke rumah lain, menyebabkan Ali yakin, emak dan ayah meninggalkannya kerana mereka terkilan dia menerima rasuah. Dia nekad memulangkan ‘wang sedekah’ itu kerana mahu emak dan ayah kembali ke pangkuannya. Pada malam 了解更多
原价 RM 16.00

现售 RM 16.00 (-0%)

会员 RM 14.40 (-10%)

作者 Tun Dr Siti Hasmah Mohd Ali
1. Diterjemahkan daripada versi Inggeris - My Name Is Hasmah. Sudah dua kali diulang cetak 2. Menceritakan mengenai rahsia dan kisah-kisah peribadi hidup beliau dari zaman beliau bergelar kanak-kanak, remaja, pelajar, doktor, isteri kepada Perdana Menteri Malaysia, Tun Dr Mahathir Mohamad sehinggalah gelarannya bertukar menjadi nenek. "Banyak rahsia saya terkandung dalam buku ini, kisah ketika kecil serta kehidupan saya sepanjang sebagai isteri bekas perdana menteri.” 3. 了解更多
原价 RM 80.00

现售 RM 80.00 (-0%)

会员 RM 72.00 (-10%)

作者 A. Darwisy , Zaifuzaman Ahmad , Syasya Bellyna
LRT – A. DARWISY ~luar nampak manusia, tidak semestinya dia manusia~ Azlan, dalam perjalanan balik menggunakan LRT terkandas di terowong bawah tanah bersama sekumpulan penumpang yang lain. Mereka berusaha untuk keluar dan menyelamatkan diri di stesen paling berhampiran. Tetapi mereka tidak sedar di sepanjang terowong itu adalah tempat laluan lintasan makhluk halus yang turut berasimilasi dengan peredaran zaman. Berjayakah Azlan dan lain-lain mengharungi malam yang pen 了解更多
原价 RM 24.00

现售 RM 24.00 (-0%)

会员 RM 21.60 (-10%)

作者 Air Team
Remy dan ketua juruteknik bergegas menyelamatkan Jumbo setelah menerima isyarat kecemasan. Namun bengkel itu terkunci dan mereka perlu mengharungi bahaya besar! Sementara ahli lain Akademi Exobot cuba menyelamatkan mereka, Remy dan kawan-kawan perlu berusaha untuk terus hidup! Berjayakah mereka melalui saat getir? 了解更多
原价 RM 12.00

现售 RM 12.00 (-0%)

会员 RM 10.80 (-10%)

作者 Yuki Kure
Walaupun dibuang dari keluarga diraja, Sena terpaksa masuk Kolej Celsus untuk ganti kakak kembarnya selaku pewaris pertama takhta. Kolej Celsus ialah kolej yang menghimpunkan semua puteri dari seluruh pelosok dunia. Sena dijaga oleh dua penasihat, Dee dan Theo. Dalam terpaksa dan tak bersedia, Sena harungi juga kehidupan palsu kat kolej tu. Dia kemudian turut terjebak dalam konspirasi khazanah rahsia Kreutz iaitu 'Wahrheit‘?!! Sebuah kisah fantasi kehidupan kolej yang indah 了解更多
原价 RM 10.00

现售 RM 10.00 (-0%)

会员 RM 9.00 (-10%)

作者 Nizam Razak , Anas Abdul Aziz
Boboiboy dan rakan-rakan memulakan pengembaraan mereka ke angkasa! Namun perjalanan mereka dipenuhi dengan pelbagai rintangan. Mampukan mereka mengharungi cabaran-cabaran yang bakal tiba? Mungkinkah pertolongan akan tiba daripada seseorang yang mereka kenal? 了解更多
原价 RM 19.90

现售 RM 19.90 (-0%)

会员 RM 17.91 (-10%)

作者 Farisya Natasha
NUR NADIA OMAR… Keceriaan luaran tidak dapat menutup kekurangan yang ada pada dirinya. Hidupnya yang penuh liku dan membuatkan hanya kematian saja yang dia fikirkan dek kisah silam yang menjadikan diri masih bernyawa sehingga kini. Dan kerana itu, kesukaran hidupnya mula diterangi cahaya kebahagiaan apabila hadir si teruna idaman hati. Dapatkah si jejaka menerima kekurangan dirinya? AHMAD AIDAN AHMAD ABHAR… Kerana kecewa, dia membawa diri yang lara kesepian dan menumpu 了解更多
原价 RM 22.00

现售 RM 22.00 (-0%)

会员 RM 19.80 (-10%)

作者 Siti Rosmizah
Riyana seorang gadis dari keluarga sederhana. Seorang pelajar yang bijak dan sedang menuntut di universiti tempatan. Pertemuan tanpa diduga dengan Zafran Zahim telah menghuru-harakan hidupnya.“Aku taulah aku ni handsome, anak orang kaya. Tadi mesti kau nampak aku naik Porsche. Tu yang kau saja jatuhkan buku, padahal terkena sikit aje, saja nak kenal dengan aku, kan?” sindirnya.“Helo! Mamat muka selengga. Awak nak saya azan dekat telinga awak ke? Jangan perasan boleh tak 了解更多
原价 RM 33.90

现售 RM 33.90 (-0%)

会员 RM 30.51 (-10%)

1-151 of 151

页:
  1. 1
  2. 2
  3. 3
*

Back to Top