Back to School
Back to School

Popclub Feb 2024
0

购物车中共有 0个商品。 ×

您的购物车中暂时没有商品。

' KARYA PUBLIKA '找到 288 件相关商品
作者 Afyan Mat Rawi
Poket Kian Pokai? Poket Kena Penuh! !! TIP ELAK 'POKET BOCOR' PERBELANJAAN ikut keperluan dan kemampuan, bukan kemahuan. PELABURAN patuh syariah jana keuntungan, bukan terlibat dalam penipuan. SAVING untuk jangka masa panjang tapi mudah dicairkan. HUTANG wajib dilangsaikan, bukan digali baru tambah bebanan. INSURANS penting untuk perlindungan masa depan. 了解更多
原价 RM 28.00

现售 RM 28.00 (-0%)

会员 RM 22.40 (-20%)

作者 Iddin Ramli
Karya ini didedikasikan istimewa buat kalian yang pernah atau sedang berada dalam fasa yang meruntuhkan hingga sukar mencari jalan keluar. Ketahuilah dalam dunia ini, kamu tidak keseorangan. Betapa ribuan manusia di luar sana juga sedang memikul pikulan berat sepertimu. Dan pastinya, setiap bebanan di hujungnya nanti akan ada keringanan dan kemudahan. Realiti kehidupan itu benar memeritkan. Tidak seindah fantasi dan drama yang diakhiri dengan kemanisan. Belajarlah untuk bersa 了解更多
原价 RM 35.00

现售 RM 35.00 (-0%)

会员 RM 28.00 (-20%)

作者 Haswida Abu Bakar
"Syarat Kak Farah... dia meminta aku supaya keluar dulu dengan kau sebanyak tiga kali. Tiga janji temu. Berkenal-kenal dan baharulah buat keputusan. Sekiranya aku masih tidak dapat menerima kau juga, Kak Farah akur dengan keputusan aku. Kalau kau marah, aku faham."-JOE ADAM Demi menjaga hati Kak Farah, Joe Adam penuhi syarat menggunung tinggi kakak sepupunya ini agar hati yang baru terluka berbuka hati pada Ain Nurlisa staf di syarikat Kak Farah dan part-time model yang baru 了解更多
原价 RM 31.90

现售 RM 31.90 (-0%)

会员 RM 25.52 (-20%)

作者 Miss Noi
Masa lalu, biarkan terus berlalu, ada dia kini untuk kau sandarkan bahu. Blurb Zulaikha… Dia kejutkan dengan lamaran daripada dua orang lelaki, yang mempunyai pesona yang tersendiri. Sikap prihatin Haikal membuatkan dia rasa disayangi, rasa ada yang benar-benar mengambil berat akan dirinya. “Let’s write our story!” -Haikal "Thanks for the gift. Tapi, kenapa nak berahsia?" -Zulaikha Sikap Kamil yang terlampau tenang pula sering kali membuatkan dia tertanya-tanya. Apa b 了解更多
原价 RM 27.00

现售 RM 27.00 (-0%)

会员 RM 21.60 (-20%)

作者 Azimah Lily
Panahan matamu mencairkan hati ini! FARAH DINA seorang doktor haiwan yang suka menolong orang yang dalam kesusahan. Tetapi tahap Dina membantu orang dalam kategori ‘terlebih’. Sebab itu la Dina selalu saja bergaduh dengan orang sana sini. Pening Puan Dariah dengan sikap anak ketiganya itu. Disebabkan sikap Dina yang kasar, Puan Dariah penat mengatur jodoh untuk anak gadisnya itu. Bagi Dina pula, dia tak suka ibunya mengatur jodohnya. Lagi-lagi ibunya terlalu obsess denga 了解更多
原价 RM 25.00

现售 RM 25.00 (-0%)

会员 RM 20.00 (-20%)

作者
Buku Cerita ini merupakan himpunan karya - karya kreatif yang berupaya mengetengahkan para pembaca kepada perspketif positif dalam mengenali warisan, budaya dan tradisi masyarakat setempat. Bahan bacaan yang berkualiti tinggi mutunya dari segi cerita dan ilustrasi berwarna - warni ini turut memuatkan unsur - unsur nilai murni dan pengajaran bertujuan melahirkan insan yang baik serta memiliki akhlak mulia. 了解更多
原价 RM 11.90

现售 RM 11.90 (-0%)

会员 RM 10.71 (-10%)

作者
Buku Cerita ini merupakan himpunan karya - karya kreatif yang berupaya mengetengahkan para pembaca kepada perspketif positif dalam mengenali warisan, budaya dan tradisi masyarakat setempat. Bahan bacaan yang berkualiti tinggi mutunya dari segi cerita dan ilustrasi berwarna - warni ini turut memuatkan unsur - unsur nilai murni dan pengajaran bertujuan melahirkan insan yang baik serta memiliki akhlak mulia. 了解更多
原价 RM 11.90

现售 RM 11.90 (-0%)

会员 RM 10.71 (-10%)

作者
Buku Cerita ini merupakan himpunan karya - karya kreatif yang berupaya mengetengahkan para pembaca kepada perspketif positif dalam mengenali warisan, budaya dan tradisi masyarakat setempat. Bahan bacaan yang berkualiti tinggi mutunya dari segi cerita dan ilustrasi berwarna - warni ini turut memuatkan unsur - unsur nilai murni dan pengajaran bertujuan melahirkan insan yang baik serta memiliki akhlak mulia. 了解更多
原价 RM 11.90

现售 RM 11.90 (-0%)

会员 RM 10.71 (-10%)

作者
Buku Cerita ini merupakan himpunan karya - karya kreatif yang berupaya mengetengahkan para pembaca kepada perspketif positif dalam mengenali warisan, budaya dan tradisi masyarakat setempat. Bahan bacaan yang berkualiti tinggi mutunya dari segi cerita dan ilustrasi berwarna - warni ini turut memuatkan unsur - unsur nilai murni dan pengajaran bertujuan melahirkan insan yang baik serta memiliki akhlak mulia. 了解更多
原价 RM 11.90

现售 RM 11.90 (-0%)

会员 RM 10.71 (-10%)

作者
Buku Cerita ini merupakan himpunan karya - karya kreatif yang berupaya mengetengahkan para pembaca kepada perspketif positif dalam mengenali warisan, budaya dan tradisi masyarakat setempat. Bahan bacaan yang berkualiti tinggi mutunya dari segi cerita dan ilustrasi berwarna - warni ini turut memuatkan unsur - unsur nilai murni dan pengajaran bertujuan melahirkan insan yang baik serta memiliki akhlak mulia. 了解更多
原价 RM 11.90

现售 RM 11.90 (-0%)

会员 RM 10.71 (-10%)

作者 Muhammad Fahmi Bin Rusli
Allah SWT bukan sahaja menuntut kita para hamba-Nya untuk berdoa. Bahkan Dia juga turut memberikan jaminan bahawa doa-doa tersebut akan dimustajabkan. Dalam masa yang sama, agama kita banyak memberikan isyarat berkenaan dengan seni-seni yang boleh diaplikasikan dalam ibadah berdoa. Karya ini dihasilkan dengan tujuan untuk memberikan pencerahan kepada umat Islam berkenaan dengan petunjuk-petunjuk dan seni yang disebutkan di dalam Al-Quran dan juga Al-Sunnah dalam proses berd 了解更多
原价 RM 30.00

现售 RM 27.00 (-10%)

会员 RM 24.00 (-20%)

作者 Bahruddin Bekri
Novel pertama karya Usamah mendapat sambutan yang hangat sampai kehidupannya bertukar menjadi senang dan mewah. Sehinggalah suatu hari, Joe Penapi— seorang pengkritik terkenal mengkritik novel kedua dan ketiga tulisan Usamah hingga menyebabkan jualan novel tersebut jatuh merudum dan syarikat penerbitannya gulung tikar! Serta-merta, hidup Usamah jatuh miskin hingga dia terpaksa hidup di kawasan setinggan. Semangat menulisnya juga hilang. Usamah mahu keluar daripada kemelut 了解更多
原价 RM 28.00

现售 RM 25.20 (-10%)

会员 RM 22.40 (-20%)

作者 Syed Mahadzir Syed Ibrahim
Daulah Ummaiyyah mencapai masa kejayaan pada zaman pemerintahan Khalifah Al-Walid I atau Al-Walid bin Abdul Malik, yang memerintah antara 705-715 Masehi. Pada masanya, pembangunan tidak hanya difokuskan pada perluasan wilayah, tetapi juga pembinaan jalan raya, kilang, bangunan, masjid dan panti asuhan untuk orang cacat. Selain itu, ilmu pengetahuan juga berkembang pesat dan umat Islam hidup dengan aman, makmur dan tenteram. Perkembangan ilmu pengetahuan pada masa Bani Ummaiyy 了解更多
原价 RM 43.90

现售 RM 39.51 (-10%)

会员 RM 35.12 (-20%)

作者
Buku Cerita ini merupakan himpunan karya - karya kreatif yang berupaya mengetengahkan para pembaca kepada perspketif positif dalam mengenali warisan, budaya dan tradisi masyarakat setempat. Bahan bacaan yang berkualiti tinggi mutunya dari segi cerita dan ilustrasi berwarna - warni ini turut memuatkan unsur - unsur nilai murni dan pengajaran bertujuan melahirkan insan yang baik serta memiliki akhlak mulia. 了解更多
原价 RM 11.90

现售 RM 11.90 (-0%)

会员 RM 10.71 (-10%)

作者 Iddin Ramli
Kesinambungan daripada buku pertama Iddin Ramli bertajuk Hati ke Hati yang kini telah mencecah 30,000 naskah cetakan & jualan. Berakhirnya Mendung Kelabu mempunyai 2 bahagian iaitu bahagian 1 & 2. Bahagian 1 adalah tentang antara idea awal buku Hati Ke Hati. Ianya adalah kata kata yang telah disusun penulis untuk memujuk jiwa jiwa yang memerlukan cahaya, yang mahukan semangat untuk terus berdiri dan berlari tempuhi apa yang membuatkan dirinya berhenti. Bahagian 2 pula merupak 了解更多
原价 RM 30.00

现售 RM 27.00 (-10%)

会员 RM 24.00 (-20%)

作者 Lukmanul Hakim & Mahmud Al-Misri
Sejarah Ringkas Nabi Muhammad SAW & Biografi Khulafa Ar-Rasyidin , sebuah buku sejarah mengenai tokoh-tokoh islam seperjuangan Nabi Muhammad SAW dalam era memperkenalkan tauhid Allah yang maha Esa, melalui agama suci Islam sewaktu tahun-tahun awal Hijriyah. Karya asal oleh Mahmud Al-Misri dan terjemahan Bahasa Melayu oleh Abdul Rahman Saleh Siregar, buku ini merupakan himpunan latar belakang sahabat Nabi SAW yang utama iaitu Abu Bakar As-Siddiq, Umar Al-Khattab, Uthman Bin A 了解更多
原价 RM 39.00

现售 RM 35.10 (-10%)

会员 RM 35.10 (-10%)

作者 Noorshahira Ghazalli
Tidak mengapa jika kita rasa tersakiti atau menangis atau sedikit down dengan ujian yang datang. It’s okay! Rasa yang kita rasai dan raga yang menzahirkan tindakan bukan tanda kita wanita lemah. Itu tanda kita sedang berdamai dengan apa yang menimpa. Kita hanya mengambil sedikit masa untuk berasa lega. Tapi bagaimana jika kita tahu ujian-ujian yang kita hadapi itu pernah terjadi kepada wanita-wanita solehah yang hidup terlebih dahulu daripada kita? Kehidupan mereka in 了解更多
原价 RM 28.00

现售 RM 28.00 (-0%)

会员 RM 22.40 (-20%)

作者 Shahnon Ahmad
“Kita dah lama bersopan santun." "Tok nenek kita dulu pun bersopan santun sampai tergadai semua tanah kepada orang lain. Dan kita semua jadi peminta sedekah di tanah air kita sendiri." Sekian lama meneroka hutan dan menyembah perdu getah di tanah orang, Salam serta seluruh penduduk Kampung Terenas masih hidup melarat. Suman - seorang anak desa yang ramah, tiba-tiba menjadi pemuda berapi-api melawan penindasan dan ketidakadilan dengan semangat yang menggetarkan. Fatah - 了解更多
原价 RM 35.00

现售 RM 31.50 (-10%)

会员 RM 28.00 (-20%)

作者 Keith
Pasti gamat dan menghiburkan! "Lawak Kampus" jilid ke-47 karya Keith kini kembali lagi! Sarat dengan lawak sempoi Vanness, Froggy, Aditas dan kawan-kawan. Ilustrasi watak Lawak Kampus ala bintang glamor turut diselitkan. Sudah tentu pembaca di luar sana tak kering gusi membelek komik humor ni! 了解更多
原价 RM 12.00

现售 RM 12.00 (-0%)

会员 RM 10.80 (-10%)

作者 Ryoko Mizoguchi & lain-lain
Kompilasi 6 karya seram dari mangaka terbaik! Patung Jerami Terkutuk - Ryouko MIZOGUCHI Misteri Laman Web Pengganti – Eiko KOMURO ‘Hei, Dengar Sini…’ – Isao SAKAMOTO Kapsul Masa Berhantu – Junko KAGARI Loop – Miru AKINO Cermin Tangan Mistik – Junko NOSE 了解更多
原价 RM 12.00

现售 RM 12.00 (-0%)

会员 RM 10.80 (-10%)

作者 Dato' Dr. Abdul Basit Hj. Abdul Rahman
Al-Quran sering menggunakan kalimah wa absyiru (khabar gembira) untuk menenteramkan hati orang mukmin, agar tetap berada di jalan lurus. Datangnya kalimah ini umpama angin sejuk di kala teriknya kehidupan yang penuh dengan rintangan dan cabaran. Dijanjikan syurga, nikmat buat yang sabar, diberi ganjaran pahala berganda dan ditanam kasih sayang dalam hati, merupakan antara khabar gembira daripada Allah SWT buat golongan beriman. Walaupun terpaksa berjalan di atas ‘duri’ du 了解更多
原价 RM 34.00

现售 RM 30.60 (-10%)

会员 RM 27.20 (-20%)

作者
Jalan cerita setiap karya kreatif dalam buku ini menerapkan nilai pengajaran untuk melahirkan generasi yang berakhlak mulia dan berbudi Bahasa. 了解更多
原价 RM 28.90

现售 RM 26.01 (-10%)

会员 RM 23.12 (-20%)

作者 Nabeel Al-Azami
Kenyataan yang mendalam oleh Nabi Muhammad s.a.wini memaksa kita menyedari bahawa pada suatu peringkat tertentu, kita semua adalah pemimpin. Namun, apakah yang menjadikan seseorang itu pemimpin yang baik? Dan bagaimanakah setiap daripada kita mencapai standard kepimpinan yang ditetapkan oleh Nabi? Buku ini membentangkan rangka kerja kepimpinan yang dikaji dengan baik dengan gabungan kajian kes pengamal kontemporari buat kali pertama untuk pembaca yang berminat dengan model un 了解更多
原价 RM 30.00

现售 RM 30.00 (-0%)

会员 RM 27.00 (-10%)

作者 Shasendo Yuki
Walaupun kau masuk ke dalam neraka, aku tetap sayangku kau. ‘Blue Morpho’, game hasut bunuh diri menggegarkan seluruh Jepun apabila mengorbankan lebih 150 mangsa. Dalangnya ialah pelajar perempuan sekolah tinggi bernama Yosuga Kei yang disukai ramai. Macam mana seorang gadis baik berubah menjadi 'raksasa'? Rakan sejak kecilnya, Miyamine mula mengingati ‘pembunuhan kejam’ yang menjadi permulaan segalanya. “Aku akan tetap di sisi kau biarpun dunia tak memaafkan kau 了解更多
原价 RM 20.00

现售 RM 20.00 (-0%)

会员 RM 18.00 (-10%)

作者 Konomi Wagata , Lain-lain
Sesuatu yang bukan manusia... pasti semuanya akan berakhir kalau tertangkap! Enam karya terpaling seram! Aku Yang Tidak Wujud - Konomi WAGATA Kawan - Mikuro NANO Nak Sikit - Minori KATO Ketua Fesyen - Hinata AYU Pemanggil - Kairi MISAKI Orang Salji Tamak - Suguru TOYA 了解更多
原价 RM 12.00

现售 RM 12.00 (-0%)

会员 RM 10.80 (-10%)

作者
Buku cerita ini merupakan himpunan karya - karya kreatif yang sangat sesuai di baca oleh lapisan masyarakat. Setiap cerita dipersembahkan menerusi grafik yang menarik dan berwarna - warni untuk membantu pemahaman jalan cerita di samping mewujudkan pengalaman membaca yang menyeronokkan. 了解更多
原价 RM 9.90

现售 RM 9.90 (-0%)

会员 RM 8.91 (-10%)

作者 Rehan Makhtar
Kerana dia adalah pilihan-Mu BIARLAH masa sedang menewaskan usianya, Taufiq tidak pernah kisah. Hidupnya mudah. Jika ada, adalah. Jika tidak… tak mengapalah. Melihat teman baik yang sudah bertemu cinta sejati, dia langsung tidak cemburu. Malah, bahagia mereka menjadi bahagianya. Tapi, tidak pada mama. Dia percaya, restu ibu membawa bahagia, Taufiq akur dan reda menerima wanita yang mama pilih. Dia akan mencintai wanita itu sepenuh hati pada ketika wanita itu 了解更多
原价 RM 25.00

现售 RM 20.00 (-20%)

会员 RM 20.00 (-20%)

作者 Michael Chuah
Kemunculan sulung komik strip lawak opis berfalsafah 'Teori Hitam Tebal' pertama Michael Chuah!!! Karya parodi dengan lawak pecah perut yang pasti buat korang tak kering gusi! Kerja kenalah KUSO macam ni, barulah syok! Disertakan 60 tips ambil cuti yang paling gempak! Salah guna, tanggung sendiri! 了解更多
原价 RM 23.00

现售 RM 23.00 (-0%)

会员 RM 20.70 (-10%)

作者 Pelbagai Penulis
Adakah anda penggemar cerita seram? Adakah anda sudah bersedia untuk dihantui syaitan, puaka, iblis dan seangkatan dengannya di dalam himpunan cerpen Istana Syaitan? Malam anda pasti akan diketuk irama yang menyeramkan membuatkan lena anda dihantui oleh puaka yang diilhamkan. Sudahkah anda bersedia untuk menempuhinya? Istana Syaitan menjanjikan 10 buah karya hebat dari penulis-penulis tempatan. 1. ISTANA SYAITAN - AZMEER SHAH 2. WEWE GOMBEL - SYA SYA DE LUNA 3. PERMAINAN 了解更多
原价 RM 28.90

现售 RM 26.01 (-10%)

会员 RM 23.12 (-20%)

作者 Lyla , Nurharyati Ishak & Jessy Mojuru
ANAK-ANAK MALAM - LYLA "Isi diari ceritakan banyak benda tersirat aku tak faham. Aku baca ni... kau dengar betul-betul. Apabila tiba musimnya, 'mereka' muncul untuk menagih habuan ikat janji alam kegelapan. -ALIDAD "Mak tak sedap hati lepaskan Li ke sana. Kalau ayah tu lari dari kisah silamnya dan rahsiakan asal usulnya pasti ada sesuatu yang dahsyat terjadi. Mak takut nanti jadi hal buruk pada kamu. Sedangkan ayah lari dari sana dan bina kehidupan baru tapi Li pula cuba bong 了解更多
原价 RM 28.90

现售 RM 26.01 (-10%)

会员 RM 23.12 (-20%)

作者 Rose Harissa
Saat cita-cita menjadi salah seorang ‘geng pecah pintu’ tercapai, Umar Alhaidhar menyedari bahawa hidupnya sangat dekat dengan kematian. Oleh itu bukan mudah bagi Umar mendedahkan ­identiti kepada orang awam termasuk kepada ­keluarga sendiri. Dia ceria dan perahsia dalam waktu bersamaan. Tapi ketika bersama pasukan, setiap tindakan Umar mengungkapkan ketangguhan mental, tujuan dan tekad yang tak tergoyahkan. Segala parut yang ­terhasil ­daripada latihan intensiti ting 了解更多
原价 RM 29.00

现售 RM 29.00 (-0%)

会员 RM 26.10 (-10%)

作者 Lily Haslina Nasir
Ikrar Kesatria mengikat jiwa raganya. Bersumpah ­dengan cop 10 jari, membentuk peribadi. Megat Adri meneruskan legasi jiwa kesatria leluhurnya. Perut datuknya, Leftenan Hamdan, pernah terburai sewaktu bertempur dengan komunis di Betong, kekal seumur parutnya. Di paha bapanya, Mejar Kamal, ­masih terbenam peluru sesat. Terlalu banyak kisah silam dan rahsia perjuangan terdahulu yang dia. Ada ketika kisah silam itu wajar dikuburkan agar tiada dendam kesumat membakar jiwa dala 了解更多
原价 RM 30.00

现售 RM 30.00 (-0%)

会员 RM 27.00 (-10%)

作者 Artis Komik KGS
Pertama Kali Diterbitkan Dalam Bahasa Melayu!Kompilasi karya superb artis-artis komik legenda KADOKAWA GEMPAK STARZ dari majalah POPCORN untuk kipas-susah-mati. Selami dunia kelam indah dilakar penuh berseni dari Puppeteer, Puyuh, Slaium, Redcode, Kaoru dan ramai lagi! Koleksi WAJIB KUMPUL! 了解更多
原价 RM 49.90

现售 RM 49.90 (-0%)

会员 RM 44.91 (-10%)

作者 Pahrol Mohamad Juoi
Kita melihat warna alam ini sangat cantik. Ada warna oren, jingga, kuning keemasan & sebagainya. Dalam situasi ini, kita biasanya menikmati sahaja lukisan alam atau mahakarya daripada Allah SWT. Jadi, kita tidak memilih untuk berkrisis dengan lukisan alam. Namun, mengapakah kita mempunyai sikap atau rasa hati yang berbeza ketika menghadapi lukisan takdir? Kita selalu menimbulkan persoalan; mengapa jadi begini? Jika kita bersahabat dengan lukisan alam, ia menimbulkan ketenanga 了解更多
原价 RM 45.00

现售 RM 45.00 (-0%)

会员 RM 40.50 (-10%)

作者 Hamka
Buya HAMKA Berbicara tentang Perempuan merupakan sebuah karya yang menyoroti topik perempuan dalam pandangan Islam. Ia membahaskan kemuliaan perempuan dan berbagai-bagai peranannya dalam kehidupan. Dengan huraian-huraian berdasarkan dalil al-Quran, hadis dan sejarah Nabi Muhammad SAW. HAMKA mengutarakan bahawa tiada agama lain atau sistem lain yang lebih terbaik daripada Islam dalam memberi penghormatan kepada kaum perempuan. Naskhah ini juga turut membawa wacana dan idea ba 了解更多
原价 RM 48.00

现售 RM 48.00 (-0%)

会员 RM 43.20 (-10%)

作者 Eileen Yap Eng Moi
Dalam karyanya yang terbaik tentang kecerdasan emosi, penulis buku laris Daniel Goleman mendapati bahawa kecerdasan emosi adalah dua kali lebih penting daripada kompetensi lain dalam menentukan kepimpinan yang cemerlang. Jika anda tidak membaca apa-apa bahan lain tentang kecerdasan emosi, bacalah koleksi 10 artikel yang terbaik ini oleh pakar dalam bidang ini. 了解更多
原价 RM 59.00

现售 RM 59.00 (-0%)

会员 RM 53.10 (-10%)

作者 Wan Nur Syakira
Tugas kita melindungi dan menjamin kesejahteraan hidup anak-anak. Ibu ayah mesti menjadi guru pertama yang mengajar sendiri anak-anak tentang seksualiti. Ibu ayah juga perlu meluruskan kefahaman anak-anak yang sedang membesar dan mengalami perubahan fizikal dan emosi. Terlebih dengan semangat ingin tahu yang tinggi. Ibu ayah harus membimbing anak-anak untuk memahami diri mereka sendiri. Anak-anak semakin ke hadapan pemikiran mereka hasil pendedahan kepada gajet, kawan-kawan 了解更多
原价 RM 28.00

现售 RM 25.20 (-10%)

会员 RM 22.40 (-20%)

作者 Dr. Zulkifli Mohamad Al-Bakri
Mengkaji sirah perjalanan hidup Rasulullah SAW adalah amat penting bagi orang yang beriman agar dapat menjadikan Baginda SAW sebagai uswah dan qudwah. Justeru, buku ini dapat dijadikan panduan untuk lebih memahami dan mendalami bagaimana Baginda menggunakan sepenuh masa hayatnya untuk membawa umatnya ke jalan kebenaran. Buku ini juga disusun satu per satu berdasarkan peristiwa secara ringkas dan mudah melalui jalur kronologi dan garis masa berdasarkan rujukan kitab-kitab sir 了解更多
原价 RM 130.00

现售 RM 130.00 (-0%)

会员 RM 117.00 (-10%)

作者 Abd. Razak Muthalib
Petikan doa sahih daripada al-Quran dan hadis yang merangkumi himpunan doa berikut: DOA & ZIKIR AMALAN RASULULLAH (PAGI & PETANG) DOA & ZIKIR HARIAN DOA & ZIKIR BERKAITAN SOLAT DOA & BACAAN SOLAT-SOLAT KHUSUS DOA & BACAAN BERKAITAN PUASA DOA & BACAAN BERKAITAN ZAKAT DAN SEDEKAH DOA & ZIKIR BERKAITAN UMRAH DAN HAJI DOA & ZIKIR BERKAITAN PERKAHWINAN DAN RUMAH TANGGA DOA & ZIKIR BERKAITAN SAKIT DAN KEMATIAN DOA & ZIKIR BERKAITAN MUSAFIR DOA & ZIKIR SITUASI TERTENTU 了解更多
原价 RM 10.00

现售 RM 10.00 (-0%)

会员 RM 9.00 (-10%)

作者 Bahruddin Bekri
Di perhentian bas itu, mereka bertemu. Lelaki muka berminyak. Lelaki gempal yang bermain gitar. Perempuan manis berlesung pipit. Perempuan pemalu bercermin mata. Perempuan garang yang memakai sepit rambut beruang berwarna merah jambu. Kucing yang tidak diketahui siapa tuannya. Pak cik penggemar burung. Tanpa dirancang, kehidupan mereka terhubung dan sebuah cerita lahir di dunia ini yang sederhana kecil. Santai, lucu, misteri, berhemah dan berpengajaran. Dunia Ini Sederhana 了解更多
原价 RM 39.00

现售 RM 39.00 (-0%)

会员 RM 35.10 (-10%)

作者 Ibnu Ibrahim At-Tawari
 MENDAM BERAHI ialah sebuah kapal kenaikan kerajaan yang digunakan zaman Kesultanan Melayu Melaka abad ke-16. Kapal ini berada di bawah kendalian Laksamana Hang Tuah semasa beliau mengembara ke-14 buah negara bagi menjalinkan hubungan dengan negeri asing, juga untuk membawa jemaah haji ke Mekah. Mendam Berahi panjangnya 60 gaz (180 kaki atau 54.9 meter) dan lebarnya 6 depa (36 kaki atau 11 meter). Menurut kajian Rohaidah Kamaruddin, penukaran unit yang dibentangkan dalam m 了解更多
原价 RM 29.90

现售 RM 29.90 (-0%)

会员 RM 26.91 (-10%)

作者 Fatinilam Sari Ahmad
SEKOLAH pondok? Tak pernah terlintas dalam fikiran Marjaan yang dirinya akan tercampak di tempat ‘jin bertendang’ itu. Hanya disebabkan keputusan SPM teruk dan risau Marjaan bergaul dengan rakan-rakannya yang liar, akhirnya Puan Mahani membuat keputusan agar Marjaan menyambung belajar di Sekolah Pondok Al-Muhaimin Dunia Marjaan bertukar 180 darjah. Kini Marjaan menjadi gadis yang berjubah dan berniqab di hadapan orang ramai. Kecantikannya tersorok. Keseronokannya direnggu 了解更多
原价 RM 25.00

现售 RM 25.00 (-0%)

会员 RM 22.50 (-10%)

作者 Pynat Mouri
Bukan aku tak move on tetapi kisah kita yang dulu baru bermula Siapa sangka, jarak dan waktu yang tersingkap menyimpan sebuah kebenaran antara Lutfir Hakimi dan Hazie Tsuraya. Bermula dari insiden yang lalu, Lutfir terus membawa rindu yang terpendam lama. Hanya kerana sebaris nama yang hampir sama di atas selembar warkah, dia tersalah sangka lalu terpaksa dia menanggung malu dan ego tidak 了解更多
原价 RM 26.00

现售 RM 26.00 (-0%)

会员 RM 23.40 (-10%)

作者 Hon Tozoku
‘Bunga yang paling cantik tidak semestinya yang berkembang mekar. Bintang yang paling jauh, tidak seharusnya paling sukar digapai.’ “Kau… Kau anak terbiar. Kau tiada ibu dan ayah. Mereka ke luar negara, tapi kau ditinggalkan. Dijaga oleh orang gaji saja. Sebab itu kau budak terbiar. Anak yang tidak diingini mak bapak!” PERIT buat Aki Maylea apabila dirinya dikenali sebagai anak terbiar. Tapi memang benar. Ayahnya, Ghaffar hanya akan memberinya buku setiap kali balik 了解更多
原价 RM 25.00

现售 RM 22.50 (-10%)

会员 RM 20.00 (-20%)

作者 Johanna Spyri
Kisah Heidi merupakan kisah hidup seorang anak yatim yang dihantar mak ciknya untuk tinggal bersama datuknya di banjaran Alps Switzerland. Datuknya yang terkenal dengan sifat perengus itu tinggal seorang diri di banjaran tersebut. Buku ini mengisahkan pelbagai pengalaman hidup Heidi bersama rakan-rakan lain seperti Clara dan Peter. Heidi seorang anak gadis yang periang , pemurah dan selalu bersyukur dengan apa yang dia miliki. Walaupun dia diuji dengan 1001 kesukaran hidup. 了解更多
原价 RM 17.00

现售 RM 15.30 (-10%)

会员 RM 13.60 (-20%)

作者 Keith
Pasti gamat dan menghiburkan! "Lawak Kampus" jilid ke-46 karya Keith kini kembali lagi! Sarat dengan lawak sempoi Vanness, Froggy, Aditas dan kawan-kawan. Ilustrasi watak Lawak Kampus ala bintang glamor turut diselitkan. Sudah tentu pembaca di luar sana tak kering gusi membelek komik humor ni! 了解更多
原价 RM 12.00

现售 RM 10.80 (-10%)

会员 RM 10.80 (-10%)

作者 Orked V.
Melepaskan bukanlah tanda kelemahan, tetapi sebuah pencarian untuk menemukan kekuatan yang baru. Menjadi seorang ULFA tidak mudah; bapanya didiagnos depresi kerana perniagaan gagal, ibu harus bekerja menjadi pembantu rumah untuk menafkahi keluarga. Abang sulung Ulfa hanya beban, tidak mampu membantu, sering meminjam wang secara tidak sah dan menyulitkan ibu mereka. Adik bongsu, Irwan, lumpuh akibat kecelakaan. Ulfa tetap tegar bekerja di bawah ketua editor cerewet Encik Hilm 了解更多
原价 RM 28.00

现售 RM 25.20 (-10%)

会员 RM 22.40 (-20%)

作者 Rose Harissa
Sedangkan dua negara bisa berdamai, inikan pula dua hati… Merasa ‘dilempar’ ortu ke Pulau Besar, Malaysia, Ervan Prima Sakti, Indonesia’s Most Eligible Bachelor protes berat. Bertemu pula dengan Surihani, cewek muka imut tapi jutek alias ngeselin banget! Salah faham bahasa, sering bikin dia dan Suri adu mulut. “Kamu hobinya nyerocos ... padahal aku belum habis ngomong, aku butuh bantuan kamu!” – Ervan “Tapi di sini, perkataan butuh maksudnya lucah, mencarut. 了解更多
原价 RM 29.00

现售 RM 29.00 (-0%)

会员 RM 26.10 (-10%)

作者 Lily Haslina Nasir
Sebuah kisah cinta yang melangkaui tiga generasi. Tiga wanita, Karmini, Karmila dan Cempaka, bagai digenggam takdir hidup yang penuh berliku. Mereka ini membawa semangat emansipasi yang sangat luar biasa. Dalam lembut ada tegasnya, dalam patuh ada bangkitnya. Karmini mengharungi keperitan hidup di zaman perang bersama suami, Daeng Amid. Hidup serba sukar dan sulit. Daeng Amid yang terasuh dalam lingkungan budaya dan falsafah masyarakat Bugis, berusaha mempertahankan perkahwi 了解更多
原价 RM 30.00

现售 RM 30.00 (-0%)

会员 RM 27.00 (-10%)

作者 Honobu Yonezawa
Mayaka yang tak pernah putus asa menghantar karya akhirnya menang walaupun ia bukan satu pertandingan besar. Sementara itu, Kelab Penyelidikan Manga tiba-tiba berpecah jadi 'kumpulan nak melukis' dan 'kumpulan membaca saja'. Situasi jadi semakin serius. Mayaka yang cuma nak lukis manga pun diheret sekali dalam masalah ni! Apa yang bakal berlaku nanti? 了解更多
原价 RM 12.00

现售 RM 12.00 (-0%)

会员 RM 10.80 (-10%)

作者 F.H.Y
Kiranya dulu aku pernah terluka Zahir ceria batinku gerhana Kini kau hadir bagaikan pelangi Lantas rindu pun kembali bersemi Zakhri Lee… HIDUPNYA kusam dan kelam semenjak peristiwa pahit yang pernah melanda dahulu. Dirinya yang dulunya petah, berubah menjadi lelaki pendiam. Lebih senang menjadi pemerhati dalam menjaga diri dan keluarga. Terutama sekali anak perempuan yang dia ada. Dia lebih prejudis terhadap insan bergelar perempuan. Namun kemunculan gadis itu membuatkan h 了解更多
原价 RM 25.00

现售 RM 25.00 (-0%)

会员 RM 22.50 (-10%)

作者 WEEDA AIRIZA
Kupendam lama, dalam hati sebenarnya cinta. “Duduk betul-betul boleh tak? Kereta dah senget ke tepi, saya nak lalu jalan berselut ni. Nanti kereta tenggelam, habis kita!” - Jamil “Eh, kau berhenti sekarang! Kau nak suruh aku turun, sebab aku buat kereta kau berat, kan, kan?!” – Latifah Latifah geram. Laser betul Jamil, ada saja modal nak bagi dia sakit hati. Persahabatan mereka sejak kecil terus berantakan gara-gara salah faham. Lebih memeningkan, mereka terpaksa 了解更多
原价 RM 27.00

现售 RM 27.00 (-0%)

会员 RM 24.30 (-10%)

作者 MUNA ‘IZZAH FADZIL
Ibarat dunia yang sentiasa berubah, hidup kita juga harus lebih baik daripada sebelumnya. Ia seperti rumah yang sering diubah suai dan ditambah baik sehingga menjadi cantik dan wow! Adakah kita seorang introvert atau ekstrovert? Bagaimana untuk mengimbangkannya? Atau wujudkah sikap lama kita yang perlu diubah dan bagaimana mahu memulakannya? Fasa mengenal diri adalah proses memantapkan kekuatan dan memperbaiki kelemahan, akan menyerlahkan potensi diri melalui kekuatan yang se 了解更多
原价 RM 30.00

现售 RM 30.00 (-0%)

会员 RM 27.00 (-10%)

作者 AMRAN JAZEE , FITRI HUSSIN , EB REEZA
DENDAM KESUMAT - AMRAN JAZEE Kerana satu kesilapan kecil yang dilakukan telah mengubah haluan hidupnya. Dia lelaki yang tidak punya apa-apa, tidak mempunyai masa depan. Insiden dengan anak majikannya telah menyebabkan dia hilang kerja. Bukan sahaja kehilangan kerja malahan dia dipukul dengan teruk, maruah dirinya dihina dan dia hampir mati. Dendam pada majikannya semakin membarah. Demi sebuah dendam dia sanggup melakukan apa sahaja. Jalan hitam menjadi pilihan, dia meminta ba 了解更多
原价 RM 28.90

现售 RM 28.90 (-0%)

会员 RM 26.01 (-10%)

无库存

作者 RUBY ANNAS , DINI HANANI , MOHAMAD KAMAL
TAJAU - RUBY ANNAS Mengikut legenda Iban, antu pala berapi adalah paling digeruni. Setiapkali menjelang Gawai Hantu, upacara miring akan dilakukan. Namun, setiap 23 tahun juga, antu pala berapi akan berlegar-legar dan mengganggu penduduk kampung di sekitarnya. Pada keesokan harinya, pasti ada nyawa yang terkorban. Selang 23 tahun kemudian, satu pertelingkahan antara dua puak kaum Iban terjadi dalam merebut cinta seorang wanita bernama Ambon. Ambon telah memilih Sana iaitu seo 了解更多
原价 RM 28.90

现售 RM 26.01 (-10%)

会员 RM 23.12 (-20%)

无库存

作者 SUFIAN TALIB
Allah SWT bukan sahaja menuntut kita para hamba-Nya untuk berdoa. Bahkan Dia juga turut memberikan jaminan bahawa doa-doa tersebut akan dimustajabkan. Dalam masa yang sama, agama kita banyak memberikan isyarat berkenaan dengan seni-seni yang boleh diaplikasikan dalam ibadah berdoa. Karya ini dihasilkan dengan tujuan untuk memberikan pencerahan kepada umat Islam berkenaan dengan petunjuk-petunjuk dan seni yang disebutkan di dalam Al-Quran dan juga Al-Sunnah dalam proses berdoa 了解更多
原价 RM 35.00

现售 RM 35.00 (-0%)

会员 RM 31.50 (-10%)

作者 HAMKA
Buku ini merupakan karya terbaik yang ditulis oleh Prof. Dr. Hamka. Beliau menjelaskan fungsi dan batas akal terhadap hakikat bertuhan. Hamka mampu mempersembahkan idea-idea dan contoh yang bagus dalam menerangkan hakikat ketuhanan yang membuat pembaca tersedar akan kebesaran-Nya dan bersyukur atas segala nikmat yang diberikan. Pembahasan buku ini cukup luas dan sesuai dengan perkembangan ilmu pengetahuan. Memberi kesan bahwa berkembangnya ilmu pengetahuan dan hasil peneliti 了解更多
原价 RM 30.00

现售 RM 30.00 (-0%)

会员 RM 27.00 (-10%)

作者 HAMKA
Penegasan berulang kali di dalam Al-Quran mengenai pengisytiharan permusuhan terhadap syaitan membawa makna yang besar dan penting untuk ditekuni. Krya Hamka ini diluncurkan semula ke tengah masyarkat dengan tujuan supaya umat Islam yang kini saling bercakaran kembali mengenal musuhnya yang hakiki, iaitu syaitan. Syaitan adalah musuh manusia yang wajib dimusuhi dan diperangi. Enggan memusuhinya bakal mengundang dosa kerana ia tindakan melanggar arahan Tuhan. Hamka 了解更多
原价 RM 25.00

现售 RM 25.00 (-0%)

会员 RM 22.50 (-10%)

作者 DHIYA SHIHA
"Aku benci melihat tubuh kau yang macam mayat tu. Kau tengok kat cermin diri kau tu macam mana, kurus kering, pucat lesi tak berseri langsung." Syamsir Khalis "Kadang-kadang hati Lia seronok sangat bila tengok di hospital tu, mereka yang senasib macam Lia ni ditemani suami. Suami menjadi orang kuat yang memberikan semangat pada isteri untuk melawan penyakit ini. Tapi... suami Lia... pembunuh... pembunuh semangat Lia, pembunuh segalanya." Dalia Eryna "Abang pun rindu mama juga 了解更多
原价 RM 28.90

现售 RM 28.90 (-0%)

会员 RM 26.01 (-10%)

作者 Makmor Tumin
ADAKAH MASIH TERKIAL-KIAL MENULIS? Anda mahukan tip pantas? Inilah bukunya yang dapat memberikan peluang kepada anda menjadi karyawan hebat. Nukilan ini ditulis Dr Makmor Tumin, pensyarah Universiti Malaya, universiti yang tersohor di negara ini. Penulisannya banyak ditumpukan tentang falsafah politik, agama, masyarakat sivil dan kesihatan awam. Buku ini ditulis setelah beliau mendapati adanya teknik pantas dalam menulis. Dalam tahun 2022 sahaja, beliau telah menghasilkan la 了解更多
原价 RM 36.00

现售 RM 36.00 (-0%)

会员 RM 32.40 (-10%)

1-288 of 288

页:
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5
*

Back to Top