0

购物车中共有 0个商品。 ×

您的购物车中暂时没有商品。

' Muhammad Abdul Aziz Al-Khuly '找到 755 件相关商品
作者 Hossein Kamaly
Khadija was the first believer, to whom the Prophet Muhammad often turned for advice. At a time when strongmen quickly seized power from any female Muslim ruler, Arwa of Yemen reigned alone for five decades. In nineteenth-century Russia, Mukhlisa Bubi championed the rights of women and girls, and became the first Muslim woman judge in modern history. After the Gestapo took down a Resistance network in Paris, British spy Noor Inayat Khan found herself the only undercover radio 了解更多
原价 RM 57.95

现售 RM 57.95 (-0%)

会员 RM 52.16 (-10%)

作者 Muhammad Haji Salleh
A history of the Malay Peninsula and the islands of the Archipelago. The Malay Annals (Malay: Sejarah Melayu), originally titled Sulalatus Salatin (Genealogy of Kings), is a literary work that gives a romanticised history of the origin, evolution and demise of the great Malay maritime empire, the Malacca Sultanate. The work which was composed sometime between 15th and 16th centuries, is considered one of the finest literary and historical works in the Malay language. In 2001 了解更多
原价 RM 77.95

现售 RM 77.95 (-0%)

会员 RM 70.16 (-10%)

作者 Cik Mardiah
Kenapa perlu katakan benci kalau masih sayang? MAYSARA MALEK. Seorang gadis periang yang sangat enjoy dengan kerjayanya sebagai seorang tukang cuci a.k.a cleaner di KLIA. Apa pun kata dan pandangan orang padanya, dia buat tak endah saja. BENJAMIN ABDULLAH. Kapten juruterbang yang hidupnya cuma dengan Puan Maria, ibu tercinta. Peristiwa lampau dua puluh lima tahun lepas menjadikan Benjamin seorang lelaki ‘beku’ dan pendendam. PLOY PRASERT. Dia terbang dari Thailand ke M 了解更多
原价 RM 26.00

现售 RM 26.00 (-0%)

会员 RM 20.80 (-20%)

作者 Usako Princessz
Alunkanlah selalu ke halwa pendegaranku agar kalbu sentiasa tenang dan damai Bodoh! Kalau Dayang Senandung tu sukakan percaturan gila kau ni, dia takkan lari dari dewan tu! Aku berani bersumpah, kau takkan jumpa gadis tu lagi!” - SYED MUHAMMAD SYAHMI AZHARI Dayang Senandung? Apakah hanya kesilapan lalunya yang terlalu berani membuat permintaan khas tersebut sehingga sanggup menghukumnya sehingga kini? Gelaran sinis yang mengejek warna kulit hitam manisnya membuat Fadillah 了解更多
原价 RM 24.00

现售 RM 24.00 (-0%)

会员 RM 21.60 (-10%)

作者 Nour Huda Badarsila
Sebuah rasa yang tidak mampu dizahirkan namun ianya sentiasa ada Merawat hati yang luka bukanlah mudah dan setiap orang ada pelbagai cara untuk menghadapinya. Lantaran itu Kabir memilih untuk bersikap dingin dengan semua kaum Hawa yang bertandang. Tapi tidak bagi Nuha… selagi detaknya masih membisikkan nama Kabir, selagi itu dia mahu mencuba. “Selipar pun orang pakai sepasang jadi takkan manusia yang baik macam Kabir ni nak hidup seorang diri saja.” - NUHA ZAMILAH 了解更多
原价 RM 25.00

现售 RM 25.00 (-0%)

会员 RM 22.50 (-10%)

作者 Abdullah Bukhari Abdul Rahim Al-Hafiz
原价 RM 23.00

现售 RM 23.00 (-0%)

会员 RM 18.40 (-20%)

作者 Azian Zahra
Kasihku padamu tak akan pernah padam walau seribu kali kau masih melukai hatiku. Seandainya aku pergi dulu, izinkan aku bawa bersama hatimu. Peristiwa di Tower Bridge menemukan Hakimi dan gadis Jepun, Keiko. Bagi Keiko, sungguh dia terasa terhutang budi apabila niatnya untuk membunuh diri dihalang oleh lelaki budiman itu. Melalui Hakimi, dia mula terpesona dengan keindahan Islam, agama yang dianuti lelaki itu. “Insya-Allah.” “Apa?” “Oh, itu bahasa Arab. Maksudnya 了解更多
原价 RM 28.00

现售 RM 28.00 (-0%)

会员 RM 22.40 (-20%)

作者 Hannie Salme
Aku, dia dan kisah kita melewati bayang-bayang luka... Dia bukannya lelaki baik seperti yang diimpikan gadis-gadis di luar sana. Kehidupannya disalut noda. Dunia lumba dan pergaduhan sudah sebati dalam diri. Dialah penggawa, dialah juara! Pertemuan yang tak disengajakan dengan Kaira Zharifah merubah segalanya. Ameer mula mengenal apa makna cinta, apa makna rindu. Tekadnya, dia ingin memiliki gadis sebaik Kaira, tanpa dicanang khilafnya yang lalu. Ameer tetap mengejar, nam 了解更多
原价 RM 25.00

现售 RM 25.00 (-0%)

会员 RM 25.00 (-0%)

作者 Roserqmokhtar
"Tak usah kau puja cinta bila itu membuat mati persahabatan sejati." Sebuah fase perubahan hidup tiga sahabat, Arman Aariz, Raden Aliyy dan Ashraf Ramadhan. Pelajar akhir tahun di pondok Pesantren Nurul Hidayah, Lombok. Tanpa diduga, sebuah peristiwa menarik mereka dari Gili Terawangan, Lombok sehingga ke bumi Sultan Abdul Fateh, Turki untuk bertemu dengan ibu salah seorang dari mereka. Pantang berhenti melangkah, kerana percaya ilmu Allah itu ada di mana-mana. Sedang ilmu me 了解更多
原价 RM 29.90

现售 RM 23.92 (-20%)

会员 RM 23.92 (-20%)

作者 Siti Hazneza Abdul Hamid
Akan aku palam retak hatimu dengan kasih cinta membara Melur itu sifatnya bersih dan suci. Ia tenang. Cemar pada melur hanya menceritakan tentang noda pada tangan pemegangnya. Kelopak melur yang terusik hanya menggambarkan kurang cermatnya si pemegang. Tidak ada salahnya pada si melur. Panggilan daripada Natasha pada suatu malam mengejutkan Farihin. Telah lama gadis itu dijauhinya gara-gara patah hati. Ya, Natasha telah bertunang tanpa sempat dia meluahkan rasa. Gadis it 了解更多
原价 RM 25.00

现售 RM 25.00 (-0%)

会员 RM 22.50 (-10%)

作者 Elvroseth
Puteri Ajla Zulaikha. Seindah-indah kisah di antara kisah. Di matanya, ada seorang lelaki, bermata biru, senyuman manis bagai madu. Di matanya, lelaki itu harus dia kejar, harus ada di dalam genggaman tangannya, harus ada di dalam hatinya. Dia akan dapatkan lelaki itu walaupun maruahnya diragut dan egonya tiada. Dia bersumpah, dia akan kejar Yousuf sampai mati! Muhammad Yousuf Bin Abdullah. Seindah-indah mata biru yang memandang. Di matanya, Zulaikha gadis yang bijak, berani, 了解更多
原价 RM 35.00

现售 RM 35.00 (-0%)

会员 RM 28.00 (-20%)

作者 Ana Maria , Syarmila Muntazar
Kisah 25 Rasul ialah himpunan kisah riwayat dan sejarah 25 Rasul yang wajib diketahui. Sejarah hidup dan perjuangan mereka perlu diketahui bagi memastikan para pembaca tidak ketinggalan untuk mengenali dan menghayati sejarah pengorbanan pada Nabi yang merupakan utudan dan kekasih Allah sekaligus dapat menambah ilmu pengetahuan mereka. Siri pertama ini mengetengahkan siri - siri daripada Nabi Muhammad s.a.w. 了解更多
原价 RM 7.90

现售 RM 7.90 (-0%)

会员 RM 7.11 (-10%)

作者 AZIZAH AMI
TERSEDAK Rinie tatkala Alif membawa seseorang ke rumah untuk diperkenalkan padanya. Macamlah dia tak kenal dengan Abu tu. Setiap kali dia ke bengkel, mata lelaki itu galak memandang daripada atas ke bawah. Gatal bukan main! "Keluarlah berkenalan dengan dia." Alif memaksa. "Abang Long tak nampak ke Rinie tengah makan tengah hari ni? Abang Long pergilah layan dia. Suruh Rinie pula dah," rungut Rinie lalu meneguk air kosong dengan laju. Arin dah menggeleng geram. "Lepas makan, A 了解更多
原价 RM 28.00

现售 RM 28.00 (-0%)

会员 RM 25.20 (-10%)

作者 DATO' MUHAMMAD ZAKARIA
原价 RM 79.00

现售 RM 79.00 (-0%)

会员 RM 71.10 (-10%)

作者 MUHAMMAD AL-GHAZALI
原价 RM 32.00

现售 RM 25.60 (-20%)

会员 RM 25.60 (-20%)

原价 RM 36.90

现售 RM 36.90 (-0%)

会员 RM 33.21 (-10%)

作者 ARINA DARMAWIS
原价 RM 9.00

现售 RM 9.00 (-0%)

会员 RM 8.10 (-10%)

作者
原价 RM 7.50

现售 RM 7.50 (-0%)

会员 RM 6.75 (-10%)

作者 NOR HANIS HASHIM
原价 RM 7.50

现售 RM 7.50 (-0%)

会员 RM 6.75 (-10%)

作者 ABDULLAH SIDEK
原价 RM 37.90

现售 RM 30.32 (-20%)

会员 RM 30.32 (-20%)

作者 AMIR HAMZAH AZIZ
Misteri kemunculan van hitam menggemparkan dan menakutkan penduduk Kampung Selasih. Van hitam itu juga dikatakan mempunyai kaitan dengan van yang terjunam ke dalam gaung dan mengorbankan lima beranak 25 tahun lepas. Van hitam yang dikatakan berpuaka itu memerlukan ' KORBAN ' setelah sekian lama menyepikan diri. 了解更多
原价 RM 12.90

现售 RM 12.90 (-0%)

会员 RM 11.61 (-10%)

作者 Mohammed Thajudin Bin Abdul Muthaliff
The word Jihaad ha been totally manupulated to create Islamophobia. As stated in the Holy Quran (Chapter 5: Verse 32, Chapter 2: Verse 190, Chapter 4: Verses 29 t0 30 and Chapter 60: Verse 8), Allah is totally against killing of innocent people. Allah had descreed more than hundred JIhaads in the Holy Quran that will bring peace and harmony to Mankind. In this book, a total of 177 Verses have been selected fr 了解更多
原价 RM 50.00

现售 RM 50.00 (-0%)

会员 RM 45.00 (-10%)

作者 Bob Holmes & Shiv Das
Nellan was born in poverty in post-war, pre-independence Malaya. The eldest of 10 children, he slept on concrete, lived on tapioca and earned 55 sen a round as a caddy. A school dropout, he would gain ‘a doctorate’ in golf. His first ‘club’ was a metal rod he found on a building site. He was given a 4-iron and broke 80 – it was the only club he had for years. Once he had a full set, he would play for his country around the world. An even better coach than player, hi 了解更多
原价 RM 40.00

现售 RM 40.00 (-0%)

会员 RM 36.00 (-10%)

作者 SHUKERY AZIZAN
Buku ini khas untuk pelajar dan mereka yang mencari tujuan hidup. Juga untuk mereka yang menyangka bahawa semua orang nampak baik tidak ada masa silam yang gelap. Penulis nak sampaikan kepada semua orang, hari ni kita jahat bukanlah bermakna selamanya jahat. Dan setiap orang jadi jahat mesti ada sebab. Tak ada yang jadi jahat secara tiba tiba. 了解更多
原价 RM 30.00

现售 RM 24.00 (-20%)

会员 RM 24.00 (-20%)

作者 Teme Abdullah
Setelah mengejutkan peminatnya dengan pengumuman tergempar dahulu, Latif Purnama hilang daripada radar. Masyarakat tidak tahu apa yang berlaku kepadanya. Ada juga yang menyangka dia telah bersara. Hampir setahun kemudian, tiba-tiba dia muncul semula dengan album baharu. Karya yang sedikit ganjil berbanding karya-karyanya sebelum ini. Karya yang membahayakan nyawanya 了解更多
原价 RM 30.00

现售 RM 24.00 (-20%)

会员 RM 24.00 (-20%)

作者 Ilya Abdullah
DIKHIANATI! Husna si cantik manis dikhianati orang yang dianggap darah daging sendiri. Wajah cantiknya berubah hodoh. Tunang kesayangan meninggalkan dia saat dia memerlukan sokongan. Dia kecewa hingga hampir meragut nyawanya sendiri. Wanita bernama DEWI hadir dalam mimpi Husna. Wanita cantik itu mengatakan yang dia keturunannya. Wujudkan wanita itu? Husna ragu-ragu. Dia hanya bertemu wanita itu di dalam mimpi bukan di dunia nyata. "Susuk setan bukan sebarangan susuk. 了解更多
原价 RM 25.00

现售 RM 20.00 (-20%)

会员 RM 20.00 (-20%)

作者 Muhammad Muhyidin
Orang kota yang digambarkan sebagai golongan yang mempunyai ekonomi mapan, segala keperluan hidupnya sudah lebih daripada cukup. Namun, dewasa ini penyakit-penyakit jiwa menyerang sehingga terabainya kewajipan spirititual manusia sebagai makhluk dan hamba Allah. Ini menyebabkan penyakit seperti kegelisahan, ketakutan, kengerian, kemarahan, kekecewaan sehingga kehampaan dan kehilangan arah kehidupan akibat kekosongan jiwanya. Hidup jadi serba tidak kena, tanpa warna warni. Tan 了解更多
原价 RM 20.00

现售 RM 20.00 (-0%)

会员 RM 18.00 (-10%)

作者 Teme Abdullah
Kisah seorang artis terkenal. Hidup pada zaman manusia terpaksa mengumpul 'kredit' yang cukup sebagai bukti bahawa mereka berhak untuk kekal hidup di muka bumi. Mereka yang gagal mencapai tahap kredit minima, akan ditarik nyawa. Artis terkenal itu ada segalanya - wajah, suara, personaliti dan pencapaian yang belum pernah dikecapi mana-mana rakyat Nusaraya sebelum ini. Popularitinya melebar ke serantau Asia. Sehinggalah ada pihak yang membangkitkan gosip bahawa ada 'arti 了解更多
原价 RM 30.00

现售 RM 27.00 (-10%)

会员 RM 24.00 (-20%)

作者 Dr. Jaudah Muhammad
Buku ini mengandungi himpunan cerita-cerita berhikmah yang dapat membina nilai-nilai positif dan akhlak mulia, meningkatkan keimanan serta memberikan ketenangan dan kedamaian jiwa. Pengajaran melalui kisah-kisah para insan soleh yang mengandungi pelbagai hikmah ini sangat efektif dan mudah difahami oleh semua kalangan terutamanya buat para belia. Dengan membaca dan merenung kisah dan peristiwa menakjubkan dalam buku ini, Insha Allah ia akan memudahkan kita untuk selalu berus 了解更多
原价 RM 25.00

现售 RM 25.00 (-0%)

会员 RM 22.50 (-10%)

作者 Dr. Jaudah Muhammad
Karya yang indah ini menghimpunkan kisah-kisah insan soleh, biografi dan nasihat-nasihat yang menyejukkan jiwa setiap pembaca. Kami berharap agar buku ini dapat dijadikan sebagai bahan renungan dan santapan rohani bagi seluruh kaum muslimin. Mereka semua memiliki keistimewaan dan ciri-ciri tersendiri dalam berkomunikasi dengan Allah SWT dan manusia. keterikatan serta kebergantungan mereka pada Allah SWT sangat tinggi. Ianya boleh dilihat dari sikap tawaduk dan taat kepada ta 了解更多
原价 RM 25.00

现售 RM 25.00 (-0%)

会员 RM 22.50 (-10%)

作者 Rasyid Abdul Rahman
Apakah tabiat-tabiat orang yang mendapat rahmat dan cinta yang begitu tinggi dari Allah SWT? Sehinggakan mereka ini menjadi manusia yang paling beruntung pada hari kiamat kelak. Buku motivasi Islamik ini merungkai setiap tabiat yang jika kita kuasai walaupun hanya satu, akan menjadikan kita insan yang berjaya di dunia dan lebih berjaya di akhirat. 了解更多
原价 RM 28.00

现售 RM 28.00 (-0%)

会员 RM 25.20 (-10%)

作者 Dr. Abdul Rahim
"Buku ini mengandungi ilmu kesihatan dan juga maklumat penyakit lazim yang sering dialami oleh masyarakat. Ia menjawab persoalan: - Jenis penyakit yang dihidapi? - Mengapa dan bagaimana penyakit berlaku? - Siapa yang boleh kena sesuatu penyakit itu? - Bagaimana bentuk pencegahan dan rawatannya? - Bilakah perlu berjumpa doktor? Buku ini terbahagi kepada enam bahagian: 1. Anda sakit apa? – antaranya menghuraikan status kesihatan kita, sama ada sihat, sakit atau berpe 了解更多
原价 RM 25.00

现售 RM 20.00 (-20%)

会员 RM 20.00 (-20%)

作者 Ilya Abdullah
SEKIAN lama tidak pulang ke kampung, Aariz kembali setelah menerima berita kematian ibunya. Harta peninggalan arwah ibunya, Puan Mastura dimiliki Aariz. Kejadian pelik yang berlaku di banglo peninggalan Puan Mastura menyebabkan Aariz tidak jadi kembali ke bandar semula. Awalnya dia mengesyaki kejadian pelik dan menyeramkan itu kerja ayah tirinya, Norden. Sangkaan Aariz meleset. Kematian dan kehilangan mula menghantui penduduk kampung semula. Kisah Mbah Esah dan keturunannya 了解更多
原价 RM 25.00

现售 RM 25.00 (-0%)

会员 RM 22.50 (-10%)

作者 Rin Ahmad
Kisah cinta tak kesampaian Ehsan bermula di Las Vegas. Hannah telah meninggalkan satu tekad dalam jiwa lelakinya sehingga membentuk kerjaya dan perniagaannya sekarang. “I’m into a man making a gun, not a man shooting a gun.” - Hannah Scott Tujuh tahun lamanya Ehsan terpisah dengan Hannah tanpa sebarang berita. Selama itu juga, dia menjadi penunggu yang cukup setia. Namun, agenda Tan Sri Abdul Hadi ingin memperkenalkan anak gadisnya menimbulkan tanda tanya. Sejak itu, ha 了解更多
原价 RM 23.00

现售 RM 23.00 (-0%)

会员 RM 20.70 (-10%)

作者 If Moses
"Aku hanya mahukan sebuah negara rasmi untuk bangsa aku - Yahudi, dan negara itu ialah Palestin." Semenjak Sultan Abdul Hamid II digulingkan, tanah Palestin telah hilang pelindungnya. Pihak British mula memainkan strategi licik bagi memenangi perang dunia pertama ketika itu - dengan menjanijikan tanah Palestin sebagai ganjaran. Apa yang lebih mengejutkan adalah, bukan sahaja Zionis yang mahu tanah Palestin, tetapi juga bangsa Arab yang selama ini menentang Empayar Uthmaniyah. 了解更多
原价 RM 10.00

现售 RM 10.00 (-0%)

会员 RM 9.00 (-10%)

作者 Razali Saaran
Dari Timur hingga ke Barat, segala falsafah dan teori diterapkan dalam proses mendidik para pelajar. Namun begitu, kadangkala para guru terlepas pandang cara mengajar dan kaedah-kaedah yang digunakan oleh guru terulung kita, Nabi Muhammad SAW yang sudah terbukti keberkesanannya. Naskhah ini mengupas peranan guru dalam mendidik anak bangsa yang sebenarnya bukan hanya sekadar mengaja, bahkan menjadi contoh tauladan kepada mereka dari segi akhlak dan rohani. Buku ini memberika 了解更多
原价 RM 19.90

现售 RM 19.90 (-0%)

会员 RM 17.91 (-10%)

作者 Muhammad Uria
Antara yang dibahaskan: • Memakan buah tamar secara teratur diyakni mampu menolak penuaan • Buah tamar mampu meningkatkan lagi ghairah dan ketahanan seksual • Buah tamar merupakan ubat bagi kaum ibu yang sedang hamil jika mengalami pendarahan • Rahsia ilmiah di sebalik buah tamar • Tolak penuaan dengan tamar • Tamar dan pengubatan rahim • Tamar menyembuhkan penyakit saraf 了解更多
原价 RM 8.00

现售 RM 8.00 (-0%)

会员 RM 7.20 (-10%)

作者 Hj. Abdul Rahman Salleh
Persediaan yang lengkap adalah amat penting bagi semua bakal Haji dan Umrah sebelum menyahut panggilan Baitullah. Bukan sahaja dari segi fizikal, kesihatan dan kewangan, malah persediaan dari segi psikologi dan ilmu amat dituntut. Khas bagi bakal tetamu Allah, buku ini memuatkan nota-nota Kursus Ibadah Haji dan Umrah bagi para jemaah memahami dan mengikuti kursus Haji dan Umrah. Semoga buku ini menjadi asbab para jemaah sekalian memperoleh Haji yang mabrur, Amin. 了解更多
原价 RM 25.00

现售 RM 25.00 (-0%)

会员 RM 22.50 (-10%)

作者 Aisya Sofea
“Yang pergi itu cinta. Mungkin yang datang itu jodoh. Yang pergi itu kekasih. Yang datang itu mungkin bakal suami kau. Mana tahu ke?” Itu adalah kata-kata Isha, teman baik Nur Suria Anissa tentang Elias Lim Li Jun yang ingin mengahwini Anis dari saat pandang pertama mereka. Ketika Anis hilang kepercayaannya terhadap cinta, Elias menghadirkan diri. Tetapi bolehkah mereka berdua bercinta bila Elias, seorang lelaki peranakan Dutch Baba Nyonya dan Islam bukanlah agama fitra 了解更多
原价 RM 30.00

现售 RM 24.00 (-20%)

会员 RM 24.00 (-20%)

作者 Abdul Aziz Itar
原价 RM 50.00

现售 RM 50.00 (-0%)

会员 RM 45.00 (-10%)

作者 Muhammad Soleh Al-Munajjid
Seorang muslimah yang bersih hatinya akan terpancar keserian dan kejernihan di wajahnya. Kecantikan seorang wanita muslimah menjadi melebihi kecantikan seorang bidadari di dalam syurga kelak disebabkan wanita muslimah telah mengerjakan solat, puasa dan memikul dakwah dan iman. Antara amalan-amalan hati yang dapat menyelamatkan kita adalah seperti ikhlas, takut kepada Allah SWT, berharap kepada Allah SWT, tawakal, kejujuran, rasa malu, memohon keampunan, bertaubat dan sebagai 了解更多
原价 RM 28.00

现售 RM 28.00 (-0%)

会员 RM 25.20 (-10%)

作者 Ilya Abdullah
Baim seorang jurugambar bebas yang mempunyai keistimewaan melihat dan mengambil gambar makhluk yang tidak dapat dilihat dengan mata kasar. Dia digelar jurugambar hantu. Keistimewaan yang dimilkinya itu dianggap satu petaka. Dia kehilangan seluruh ahli keluarganya dalam satu malam, angkara manusia yang menjadi hamba iblis. Inspektor Zaim menerima kes-kes misteri yang meibatkan ilmu mistik. Dia dibantu oleh Detektif Azhnita untuk mengendalikan kes-kes itu. Kesukaran menyelesaik 了解更多
原价 RM 23.00

现售 RM 23.00 (-0%)

会员 RM 20.70 (-10%)

作者 Muhammad Bin Aminullah
Kebahagiaan rumah tangga merupakan idaman setiap pasangan suami isteri. Sebuah rumah tangga Islam tidak boleh goyah menghadapi ujian dan fitnah yang mahu mencerai-beraikan jalinan keluarga dan mengeluarkannya daripada sistem yang dikehendaki Allah SWT. ‘Biarkan Cinta Bersemi Selalu’ amat sesuai dimiliki oleh bakal pengantin dan suami isteri kerana terdapat rahsia-rahsia keharmonian rumah tangga dan juga kisah-kisah suami isteri romantik. Buku ini penuh dengan nasihat, te 了解更多
原价 RM 25.00

现售 RM 25.00 (-0%)

会员 RM 22.50 (-10%)

作者 Wan Abdul Halim Wan Harun
原价 RM 25.00

现售 RM 25.00 (-0%)

会员 RM 22.50 (-10%)

作者 Hj. Abdul Rahman Salleh
"Persediaan yang lengkap adalah amat penting bagi para jemaah Umrah sebelum menyahut panggilan Baitullah. Bukan sahaja dari segi fizikal, kesihatan dan kewangan, malah persediaan dari segi psikologi dan ilmu amat dituntut. Khas buat bakal tetamu Allah, buku ini memuatkan nota-nota Kursus Ibadah Umrah bagi para jemaah memahami dan mengikuti kursus Umrah sebagai persiapan menunaikan ibadah Umrah. Semoga ibadah Umrah para jemaah sekalian diterima oleh Allah SWT, Amin. 了解更多
原价 RM 20.00

现售 RM 20.00 (-0%)

会员 RM 18.00 (-10%)

作者 Shafie Abdul Rahman
原价 RM 37.90

现售 RM 30.32 (-20%)

会员 RM 30.32 (-20%)

作者 Abu Muhammad Arafah Adha
Buku ini memaparkan kisah-kisah beberapa makhluk akhir zaman yang disifatkan sebagai makhluk misteri. Bermula daripada para wali Allah, diikuti dengan Nabi Khidir AS bersama Nabi Musa AS dan Raja Zulkarnain yang dikaitkan dengan perkara pelik atau ajaib. Iaitu ‘Air Kehidupan’. Buku ini juga membongkar sipakah tokoh-tokoh Ashab Al-Rayati Al-Sud, Ikhwan, Rugaqa’, Wali Abdal. Pemuda Bani Tamim dan lain-lain, Mereka akan bergabung dengan Al-Mahdi dan Nabi Isa berperang da 了解更多
原价 RM 37.90

现售 RM 30.32 (-20%)

会员 RM 30.32 (-20%)

作者 Hj Abdul Rashid Bin Hj Ali
Pengembaraan sememangnya sesuatu yang begitu menakjubkan. Kehidupan ini juga adalah merupakan sebuah pengembaraan. Maka buku ini “Jurnal travelog Rashid Trekker Vol: 1 Kembara Mesir (Egypt)…Pengembara Di Bumi Tandus” mengisahkan cerita pengembaraan serta pengalaman saudara Rashid Trekker yang telah mengembara di bumi Mesir. Beliau ingin berkongsi kejayaan dan pengalaman yang berharga ini kepada pembaca semua. Hanya kepada yang pernah melaluinya akan faham tentang erti 了解更多
原价 RM 28.00

现售 RM 28.00 (-0%)

会员 RM 25.20 (-10%)

作者 Hanah Rishas
“Cinta pertama bagi setiap anak perempuan... Her daddy.” Nurul Ain tidak tahu, cinta pertamanya itu seharusnya Awang Kader, ayah kandungnya yang menjadi punca kelahirannya di dunia ini, bukan Abdul Halim, ayah angkatnya. Di mata Awang Kader, Nurul Ain ialah Dayang Nur Aishah, bukti cinta dia dengan wanita paling dikasihinya. Atas satu insiden yang memilukan, Aishah dibawa pergi jauh daripadanya berpuluh tahun. “Saya dah jatuh cinta. Hati dah jatuh bergolek. Tak bo 了解更多
原价 RM 28.00

现售 RM 22.40 (-20%)

会员 RM 22.40 (-20%)

作者 Bettina Chua Abdullah
Telltale Food features an astonishing variety of writings that are a delicious revelation: sensory, nourishing narratives exploring themes of hunger, discovery, growth, delight and sorrow, wrapped in the world of food, cooking and eating. In their mostly Asian-inspired stories, the writers of the Fay Khoo Award transport us from the kitchens they have inherited to the ones they have adopted, down buzzy streets and in swish restaurants. There is the taste of joyful celebration 了解更多
原价 RM 55.00

现售 RM 55.00 (-0%)

会员 RM 49.50 (-10%)

作者 Hilal Asyraf
Pertembungan antara kebenaran dan kebatilan semakin memuncak. Inteligen Kerajaan Malaysia masih tidak berputus asa memburu Nobu sebelum impiannya untuk merentas masa direalisasikan. Tetapi pasukan Afam, Bakri, Faisal dan Mus'ab juga tidak berdiam diri dan bersedia untuk kemungkinan yang terburuk. Nobu dengan kelicikannya berjaya merentas masa, dengan satu misi yang besar - membunuh Muhammad SAW! Satu usaha drastik yang bermatlamatkan mengakhiri pertembungan antara Ryuken da 了解更多
原价 RM 30.00

现售 RM 30.00 (-0%)

会员 RM 27.00 (-10%)

作者 Ts. Muhammad Nazir
MENEROKAI RAHSIA STEM DALAM AL-QURAN (2020) 了解更多
原价 RM 55.00

现售 RM 55.00 (-0%)

会员 RM 49.50 (-10%)

作者
Buku ini merupakan buku berkaitan sirah Nabi Ulul Azmi iaitu Nabi Muhammad SAW. Mengandungi cerita berkenaan mukjizat Nabi Muhammad SAW iaitu al-Quran dan kebijaksanaan Nabi Muhammad SAW dalam menyelesaikan peristiwa perletakan Hajarul Aswad. Teks cerita adalah bersuku kata berwarna. Sesuai untuk anak-anak membaca dengan lebih jelas dan lancar. Turut dimuatkan aktiviti suai padan, perbezaan, warna, melukis dan sebagainya. Info-info berkenaan riwayat nabi berkenaan dan 了解更多
原价 RM 10.00

现售 RM 8.00 (-20%)

会员 RM 8.00 (-20%)

作者 Yaya Abdul Rahman
Setelah berusaha mencari gerangan yang diamanahkan oleh adik tersayang sehingga ke bumi London, akhirnya Faiqah Asiah bertemu dengan Amar Asyraf yang jaraknya hanya sejengkal. Dek pertemuan itu, dalam kegusaran dan rendah hati serta tanpa berfikir sedalam-dalamnya, Faiqah menyerahkan sesuatu kepada Amar supaya lelaki itu mengetahui tujuan sebenar pencariannya selama ini. Pertama kali Amar Asyraf memandang Faiqah Asiah, mengembalikan harapan dan hasratnya yang terkubur lama de 了解更多
原价 RM 25.00

现售 RM 25.00 (-0%)

会员 RM 22.50 (-10%)

作者 M Azmin Abdullah
原价 RM 12.90

现售 RM 12.90 (-0%)

会员 RM 11.61 (-10%)

作者 Shafie Abdul Rahman
Ibn Zuhr adalah cerdik pandai Islam kelahiran Sevila atau Seville di Sepanyol pada 1162. Beliau adalah generasi ketiga daripada keluarga Abul Marwan yang amat terkenal dalam bidang perubatan selama lima generasi, termasuk melahirkan beberapa orang doktor wainta. Beliau dianggap sebagai “Pengasa Ilmu Latihan Perubatan” kerana bertanggungjawab menyusun sukatan pelajaran untuk membolehkan seseorang itu layak menjadi doktor dan mengamalkan ilmu kedoktoran secara praktikal. Se 了解更多
原价 RM 29.90

现售 RM 29.90 (-0%)

会员 RM 26.91 (-10%)

作者 Dr. Abdul Rahman Hj Abdullah
Dalam jilid 3 ini menumpukan perhatian kepada zaman moden Turki, ia bermula dengan ancaman penjajahan Barat yang memperkenalkan sistem secular di wilayah Mesih dan seterusnya di Turki sendiri. Pada peringkat awalnya, proses pembaratan berlaku melalui program Nizam-I Jedid oleh Sultan Selim 111, dan diikuti oleh program Tanzimat pada zaman Sultan Abdul Mejid. Sedangkan di kalangan tokoh-tokoh politik, proses pembaratan dijalankan oleh gerakan Uthmani Muda dan gerakan Turki Mud 了解更多
原价 RM 45.90

现售 RM 45.90 (-0%)

会员 RM 41.31 (-10%)

作者 Dr. Shuhadak Mahmud
Antara ciri yang perlu ada pada seseorang pendidik ialah kesempurnaan pada akal, tutur kata, pergerakan, penampilan, perwatakan dan tindakan. Semua perkara ini telah jelas terhimpun pada diri Junjungan Mulia kita, Nabi Muhammad SAW. Baginda tiada bandingan pada zamannya, zaman sebelumnya dan pada zaman selepasnya. Kesempurnaan peribadi Baginda dalam setiap aspek diperjelaskan dahulu agar pembaca menjadi yakin dan jelas mengapa teknik-teknik yang Baginda gunakan dalam mendidik 了解更多
原价 RM 25.00

现售 RM 25.00 (-0%)

会员 RM 22.50 (-10%)

作者 Shukery Azizan , Aiman Afeef
Meninggalkan maksiat, tidaklah semudah yang disangka. Lebih-lebih lagi kalau ianya ditahap ketagihan. Ya, amat susah nak tinggalkan! Disudut hati orang yang bermaksiat, dia hakikatnya nak berubah. Dia menangis berkali-kali, bertaubat, namun taubatnya itu tak mampu menghilangkan ketagihannya. Dosa itu menghantui. Jatuh bangun, jatuh dan bangun, taubat dan taubat, tangisan demi tangisan. Seolah TIADA JALAN KELUAR untuk meninggalkan maksiat. Buku ini sesuai untuk ; 1. O 了解更多
原价 RM 30.00

现售 RM 24.00 (-20%)

会员 RM 24.00 (-20%)

作者 Rafina Abdullah
Pendirian Humairah sangat jelas apabila meletakkan garis sempadan agar tidak didekati lelaki kerana takut dengan hukum Allah. Langsung dia tidak memberi kelonggaran pada dirinya untuk menyambut perkenalan daripada sebarang lelaki sehinggalah Darren Tan, pemuda berwajah kacukan muncul dalam hidupnya dalam satu suasana kecoh di premis perniagaan lelaki itu. Orang sakit tak boleh sombong. Nanti tak ada orang nak tolong. Jaga ubat sedut awak baik-baik. Jangan cuai lagi. YANG TO 了解更多
原价 RM 26.00

现售 RM 26.00 (-0%)

会员 RM 23.40 (-10%)

1-755 of 755

页:
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5
*

Back to Top