0

购物车中共有 0个商品。 ×

您的购物车中暂时没有商品。

' Quran '找到 406 件相关商品
作者 Syaari Ab Rahman
Keluarga yang bahagia bukanlah keluarga yang tiada masalah. Bahagia bukanlah bererti tiada anak yang tidak mendengar kata. Ia hadir apabila ibu bapa tidak putus asa dan terus mendidik, seperti Nabi Nuh AS dengan anaknya. 了解更多
原价 RM 35.00

现售 RM 35.00 (-0%)

会员 RM 28.00 (-20%)

无库存

作者 Syed Mahadzir Syed Ibrahim
Borobudur adalah istana Ratu Saba' atau Ratu Balqis. Negeri Saba' yang hilang pada zaman Nabi Sulaiman dan digambarkan sebagai sebahagian dari syurga yang ada di bumi, ternyata berada di Indonesia. Fakta mengejutkan itu disampaikan oleh ahli Matematik Islam, KH Fahmi Basya Hamdi melalui kajian selama lebih 33 tahun, beliau bukan hanya memaparkan tentang peninggalan Nabi Sulaiman yang agung tetapi mengubah sejarah Nusantara. Menurut beliau, ciri-ciri negara Saba' yang pernah d 了解更多
原价 RM 37.90

现售 RM 37.90 (-0%)

会员 RM 34.11 (-10%)

作者
• Panduan Bertema Tematik Dengan Menggunakan 2 Warna. • Tajwid 5 Warna Yang Diwarnakan Pada Teks Al-Quran. • Terjemahan Bahasa Melayu Moden. • Disertakan Dengan Subtopik Bagi Membezakan Setiap Penceritaan. • Dinyatakan Asbabun Nuzul Bagi Ayat-Ayat Pilihan. • Huraian Hadis-Hadis Sahih Yang Berkaitan. • Doa-Doa Pilihan Daripada Al-Quran. • Penjelasan Nota Kaki Berdasarkan Kitab Tafsir. 了解更多
原价 RM 89.00

现售 RM 89.00 (-0%)

会员 RM 80.10 (-10%)

作者
AL-QURAN DIARI MAGNET A5 TERJEMAHAN AR-RAHMAN 了解更多
原价 RM 80.00

现售 RM 80.00 (-0%)

会员 RM 72.00 (-10%)

作者 Aniq Muhai
Menjadi penghafal Al-Quran merupakan impian hampir setiap dari kita, yang mana mampu menjadi peneman dalam alam kubur nanti. Ramai orang beranggapan Al-Quran itu membantu menenangkan jiwa, namun berapa ramai yang sedar untuk membaca mahupun membuka saat dibelenggu kesibukan dunia? Pelbagai persiapan perlu dilakukan sebelum memasuki dunia penghafal Al-Quran. Di dalam buku ini tersedia beberapa jalan untuk kita pilih, dan membantu menjelaskan lagi tujuan sebenar kita menghafal 了解更多
原价 RM 25.00

现售 RM 25.00 (-0%)

会员 RM 22.50 (-10%)

无库存

作者 Mizi Wahid
Call Upon Him is a revised and updated version of  Prayers For Success that was first published in  2011. Now in 2019, it is retitled to Call Upon Him : 21 Steps To Strengthen Our Trust In Allah. This book is not merely a compilation of supplications taken from the Quran and the Sunnah. It is a book written with the sole intention to inspire Muslims to have unquestionable faith in the Most Generous Lord, Allah s.w.t. through the s 了解更多
原价 RM 30.00

现售 RM 27.00 (-10%)

会员 RM 24.00 (-20%)

作者 Dr. Shamsul Mohd Nor
Sepanjang sejarahnya, hadis sebagai sumber rujukan kedua selepas Al-Quran mempunyai peranan penting dalam membentuk hukum-hakam syariat Islam. Oleh itu, wajar jika mempelajari ilmu yang berkaitan dengan ucapan, perbuatan, hal-ehwal, dan juga ketetapan Rasulullah ﷺ ini turut dinilai sebagai salah satu usaha ilmiah yang mulia. Menurut sebahagian ulama, sekumpulan manusia dalam hadis di atas merujuk kepada ahli hadis. Buku ini menghuraikan setiap perkara asas dalam ilmu Hadis. 了解更多
原价 RM 35.00

现售 RM 35.00 (-0%)

会员 RM 28.00 (-20%)

作者
Kesihatan adalah anugerah Allah SWT yang perlu dihargai oleh setiap manusia. Kepentingan menjaga kesihatan sangat ditekankan di dalam Islam. Kesibukan manusia dengan kehidupan seharian terkadang melekakan mereka daripada mengambil berat terhadap persoalan kesihatan dan menjaganya. Ensiklopedia Pengubatan Herba Terapi Alternatif Kedoktoran Islam oleh Dr. Khalid Gadd adalah sebuah buku yang memberi panduan tentang khasiat tumbuh-tumbuhan dan bahan-bahan semulajadi ciptaan Alla 了解更多
原价 RM 50.00

现售 RM 50.00 (-0%)

会员 RM 45.00 (-10%)

作者 Hj Lokman Abdul Hamid
Siri buku Perubatan Al-Quran membuktikan betapa mujarabnya ayat-ayat Al Quran dalam merawat penyakit. Jika siri pertama berkisarkan penyakit kanser, siri kedua pula tampil dengan isu berkenaan 16 penyakit kronik yang sering dialami oleh rakyat Malaysia. Antaranya ialah penyakit kencing manis, darah tinggi, jantung koronari dan strok. Punca simptom dan langkah pencegahan dirungkai satu per satu dengan garapan gaya bahasa yang mudah difahami oleh golongan umum. Isu buku ini p 了解更多
原价 RM 60.00

现售 RM 60.00 (-0%)

会员 RM 54.00 (-10%)

作者
Buku Soalan Sebenar PT3 ini mengandungi soalan peperiksaan PT3 tahun 2019, 6 set kertas model berdasarkan format instrumen PT3 terkini dan jawapan yang lengkap. 了解更多
原价 RM 6.90

现售 RM 6.90 (-0%)

会员 RM 6.90 (-0%)

作者
原价 RM 49.90

现售 RM 49.90 (-0%)

会员 RM 44.91 (-10%)

作者 Mohd Daud Bakar
Pemberian makna dan mesej ayat-ayat Quran melalui pengkisahan sebuah novel kehidupan jarang ada dalam dunia penulisan, sama ada penulisan lama mahupun penulisan moden. Novel ini adalah antara novel pertama yang membawa ayat-ayat Quran dalam kehidupan manusia. Quran mampu berfungsi dalam setiap petak kehidupan manusia. Memang mampu dan lebih daripada mampu! Kalau manusia mengharapkan Quran datang kepada mereka, ini memang takkan berlaku. Manusia yang perlu mencari makna dan me 了解更多
原价 RM 25.00

现售 RM 25.00 (-0%)

会员 RM 22.50 (-10%)

作者
AL-QURAN TAGGING DIARI EKSKLUSIF A5 TERJEMAHAN 了解更多
原价 RM 130.00

现售 RM 130.00 (-0%)

会员 RM 117.00 (-10%)

作者
TINGKATAN 4 BUKU TEKS PENDIDIKAN AL-QURAN DAN AS-SUNNAH 了解更多
原价 RM 17.55

现售 RM 17.55 (-0%)

会员 RM 17.55 (-0%)

作者
原价 RM 45.00

现售 RM 45.00 (-0%)

会员 RM 40.50 (-10%)

作者
原价 RM 20.00

现售 RM 20.00 (-0%)

会员 RM 18.00 (-10%)

作者
原价 RM 45.00

现售 RM 45.00 (-0%)

会员 RM 40.50 (-10%)

作者
AL-QURAN DIARI AL-QARNI A5 了解更多
原价 RM 60.00

现售 RM 60.00 (-0%)

会员 RM 54.00 (-10%)

作者
原价 RM 35.00

现售 RM 35.00 (-0%)

会员 RM 31.50 (-10%)

作者
(AQHM) - AL-QURAN DIARI EKSKLUSIF A5 TERJEMAHAN 了解更多
原价 RM 80.00

现售 RM 80.00 (-0%)

会员 RM 72.00 (-10%)

作者
(AQMC) - AL-QURAN DIARI EKSKLUSIF A5 TERJEMAHAN 了解更多
原价 RM 80.00

现售 RM 80.00 (-0%)

会员 RM 72.00 (-10%)

作者
(AQTPL) - AL-QURAN DIARI EKSKLUSIF A5 TERJEMAHAN 了解更多
原价 RM 80.00

现售 RM 80.00 (-0%)

会员 RM 72.00 (-10%)

作者
(AQTPT) - AL-QURAN DIARI EKSKLUSIF A5 TERJEMAHAN 了解更多
原价 RM 80.00

现售 RM 80.00 (-0%)

会员 RM 72.00 (-10%)

作者
DAILY ANNIVERSARY TREAT 19 SEPT 2020 了解更多
原价 RM 26.00

现售 RM 26.00 (-0%)

会员 RM 23.40 (-10%)

作者
DAILY ANNIVERSARY TREAT 23 SEPT 2020 了解更多
原价 RM 16.90

现售 RM 16.90 (-0%)

会员 RM 15.21 (-10%)

作者
原价 RM 59.00

现售 RM 59.00 (-0%)

会员 RM 53.10 (-10%)

作者 Fatimah Syarha / Dr Farhan Hadi
Dunia tahfiz hari ini makin diminati. Yalah, apabila persoalan WHY semakin difahami. Siapa tak nak kan segala kemuliaan dunia akhirat yang Allah janjikan? Persoalannya: Ada yang tak mampu hantar ke tahfiz sebab mahal, macam mana? Ada yang mampu hantar anak ke tahfiz tapi balik balik anak tu tak hidup dengan gaya hidup hafiz/hafizah, sekejap je lupa semuanya, macam mana ni? Solusinya: #adakanmasa. Wujudkan projek mega tahfiz sendiri dalam rumah kita. Bukan dengan angan koso 了解更多
原价 RM 30.00

现售 RM 30.00 (-0%)

会员 RM 27.00 (-10%)

作者 Ummu Ammar Amir , Abu Ammar Romlie
Buku ini memberikan penerangan yang mendalam tentang surah Al - Kautsar dengan gaya bahasa yang mudah, sesuai untuk anak - anak. Amat sesuai digunakan oleh ibu bapa dan pendidik untuk menggalakkan komunikasi berkesan dengan anak - anak seperti melalui penceritaan, soalan uji minda dan sebagainya. Disertakan dengan ilustrasi serta aktiviti menarik bagi membantu mengekalkan minat dan memudahkan pemahaman anak - anak tentang setiap ayat sudi al - Quran. 了解更多
原价 RM 15.00

现售 RM 15.00 (-0%)

会员 RM 13.50 (-10%)

作者 Ummu Ammar Amir , Abu Ammar Romlie
Buku ini memberikan penerangan yang mendalam tentang surah Al - Quraisy dengan gaya bahasa yang mudah, sesuai untuk anak - anak. Amat sesuai digunakan oleh ibu bapa dan pendidik untuk menggalakkan komunikasi berkesan dengan anak - anak seperti melalui penceritaan, soalan uji minda dan sebagainya. Disertakan dengan ilustrasi serta aktiviti menarik bagi membantu mengekalkan minat dan memudahkan pemahaman anak - anak tentang setiap ayat sudi al - Quran. 了解更多
原价 RM 12.00

现售 RM 12.00 (-0%)

会员 RM 10.80 (-10%)

作者 Ummu Ammar Amir , Abu Ammar Romlie
Buku ini memberikan penerangan yang mendalam tentang surah Al - Nashr dengan gaya bahasa yang mudah, sesuai untuk anak - anak. Amat sesuai digunakan oleh ibu bapa dan pendidik untuk menggalakkan komunikasi berkesan dengan anak - anak seperti melalui penceritaan, soalan uji minda dan sebagainya. Disertakan dengan ilustrasi serta aktiviti menarik bagi membantu mengekalkan minat dan memudahkan pemahaman anak - anak tentang setiap ayat sudi al - Quran. 了解更多
原价 RM 12.00

现售 RM 12.00 (-0%)

会员 RM 10.80 (-10%)

作者 Ummu Ammar Amir , Abu Ammar Romlie
Buku ini memberikan penerangan yang mendalam tentang surah Al - Qard dengan gaya bahasa yang mudah, sesuai untuk anak - anak. Amat sesuai digunakan oleh ibu bapa dan pendidik untuk menggalakkan komunikasi berkesan dengan anak - anak seperti melalui penceritaan, soalan uji minda dan sebagainya. Disertakan dengan ilustrasi serta aktiviti menarik bagi membantu mengekalkan minat dan memudahkan pemahaman anak - anak tentang setiap ayat sudi al - Quran. 了解更多
原价 RM 12.00

现售 RM 12.00 (-0%)

会员 RM 10.80 (-10%)

作者 Mohammed Thajudin Bin Abdul Muthaliff
The word Jihaad ha been totally manupulated to create Islamophobia. As stated in the Holy Quran (Chapter 5: Verse 32, Chapter 2: Verse 190, Chapter 4: Verses 29 t0 30 and Chapter 60: Verse 8), Allah is totally against killing of innocent people. Allah had descreed more than hundred JIhaads in the Holy Quran that will bring peace and harmony to Mankind. In this book, a total of 177 Verses have been selected fr 了解更多
原价 RM 50.00

现售 RM 50.00 (-0%)

会员 RM 45.00 (-10%)

作者 ANA MUSLIM
Kelebihan Kad Imbas Memupuk "active recall" bagi melatih otak untuk mengingati maklumat dengan tepat dan pantas. Meningkatkan daya ingatan dan merangsang otak kanan. Maklumat mampu disimpan dengan lebih lama dengan rangsangan visual dan pendengaran. Pembelajaran bercicirkan konsep "Total Physical Response". 了解更多
原价 RM 12.90

现售 RM 12.90 (-0%)

会员 RM 11.61 (-10%)

作者 ANA MUSLIM
Kelebihan Kad Imbas Memupuk "active recall" bagi melatih otak untuk mengingati maklumat dengan tepat dan pantas. Meningkatkan daya ingatan dan merangsang otak kanan. Maklumat mampu disimpan dengan lebih lama dengan rangsangan visual dan pendengaran. Pembelajaran bercicirkan konsep "Total Physical Response". 了解更多
原价 RM 12.90

现售 RM 12.90 (-0%)

会员 RM 11.61 (-10%)

作者 Ilya Abdullah
DIKHIANATI! Husna si cantik manis dikhianati orang yang dianggap darah daging sendiri. Wajah cantiknya berubah hodoh. Tunang kesayangan meninggalkan dia saat dia memerlukan sokongan. Dia kecewa hingga hampir meragut nyawanya sendiri. Wanita bernama DEWI hadir dalam mimpi Husna. Wanita cantik itu mengatakan yang dia keturunannya. Wujudkan wanita itu? Husna ragu-ragu. Dia hanya bertemu wanita itu di dalam mimpi bukan di dunia nyata. "Susuk setan bukan sebarangan susuk. 了解更多
原价 RM 25.00

现售 RM 25.00 (-0%)

会员 RM 22.50 (-10%)

作者 Issey Abdillah
Bagaimana ciri "personaliti bertuhan" itu? Bagaimana ianya boleh meningkatkan potensi dan prestasi, dalam masa yang sama menjadikan kita hamba yang disayanginya? Ayuh. Mari kita sama-sama renung pelbagai contoh dari kisah-kisah Al-Quran tentang "Personaliti Tauhidik" di dalam buku ini. 了解更多
原价 RM 22.00

现售 RM 22.00 (-0%)

会员 RM 19.80 (-10%)

作者 MAYA IRIS
LANA KARISMA… Seorang gadis yang dianugerahkan dengan rupa yang cantik. Sesiapa yang terpandang, pasti tertarik. Ke mana sahaja dia pergi, dia pasti menjadi tumpuan. Namun kalau ada yang suka, tentu ada orang benci. Tentu ada yang sanggup melakukan apa saja demi meragut anugerah itu. “Lana tak nak hidup dengan muka macam ini!” – LANA KARISMA FAZLEY… Dia lelaki biasa-biasa saja. Tapi dia mahu menjadi luar biasa. Pertemuan pertama dengan Lana Karisma bagaikan b 了解更多
原价 RM 28.00

现售 RM 28.00 (-0%)

会员 RM 25.20 (-10%)

作者 Syaari Ab Rahman
Lelaki yang hebat-hebat itu bukanlah lelaki yang seperti malaikat. Dia ialah lelaki yang biasa-biasa, namun saat imannya diugut oleh Raja yang jahat, dia berani masuk ke dalam gua dan meninggalkan keselesaan hidup demi membela iman. Persis pemuda Ashabul Kahfi. Dia adalah lelaki yang biasa-biasa, namun saat berhadapan dengan ayah sendiri dan masyarakat yang jahil, dia berani mempertahankan kebenaran dan menghadapi ujian. Persis Nabi Ibrahim AS, ketika mudanya. Dia adalah lela 了解更多
原价 RM 35.00

现售 RM 35.00 (-0%)

会员 RM 31.50 (-10%)

作者 Dr. Udah Mohsin
Buku ini menerangkan amalan-amalan yang dilakukan selepas seseorang itu meninggal dan dikebumikan seperti adab dengan jenazah. Turut disertakan perbincangan hukum-hakam seperti membaca al-Quran dan mentalkinkan mayat di kubur, juga hukum berkenaan wanita di tanah perkuburan. Setiap perbincangan dibawakan dengan dalil dan pendapat ulama. 了解更多
原价 RM 20.00

现售 RM 20.00 (-0%)

会员 RM 18.00 (-10%)

作者 Dr. Shamsul Mohd Nor
Setiap perbahasan dalam ilmu Tajwid disampaikan dengan bahasa yang ringkas dan mudah difahami. Disertai gambar rajah berwarna, latihan dan panduan untuk membantu pembaca memahami dan menguasai ilmu Tajwid dengan sempurna hingga mampu: - membaca al-Quran dengan melafazkan setiap huruf dari makhrajnya yang betul, - memenuhi hak-hak setiap huruf dan - menepati kadar bacaan pendek atau panjangnya serta waqaf dan ibtida’. 了解更多
原价 RM 30.00

现售 RM 27.00 (-10%)

会员 RM 24.00 (-20%)

作者 Maulanan Ashraf Ali Thanfi
原价 RM 12.90

现售 RM 12.90 (-0%)

会员 RM 11.61 (-10%)

作者
原价 RM 60.00

现售 RM 60.00 (-0%)

会员 RM 54.00 (-10%)

作者 Ahmad Saifuddin Yusof
Enam surah berangkai ini dihuraikan oleh Almarhum Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat secara berpasangan. Surah Al-Masad bersama Surah al-Nasr, Surah al-Kafirun bersama Surah al-Kauthar dan Surah al-Ma'un bersama Surah Quraisy. Surah-surah pendek atau dikenali dengan nama 'surah-surah lazim' yang dilazimi oleh umat islam membacanya di dalam solat, mengandungi cerita dan kisah suka dan duka Rasulullah Sollallahu 'Alayhi Wasallam berdakwah di Mekah dan di Madinah. Berumula dengan 了解更多
原价 RM 35.00

现售 RM 35.00 (-0%)

会员 RM 31.50 (-10%)

作者 Ahmad Saifuddin Yusof
Buku Tafsir Al-Quran Nik Abdul Aziz Nik Mat bagi Surah Hud ini merupakan terbitan pertama koleksi buku-buku tafsir oleh al-Marhum Tuan Guru. la diterbitkan pada tahun 1996. Mengapa surah ini tertebih dahulu dipilih oleh jawatankuasa penerbitan? Surah ini dipilih memandangkan al-Marhum Tuan Guru menghuraikannya dalam dua situasi. Pertama, situasi sebelum Tuan Guru memegang jawatan sebagai Menteri Besar Kelantan. Kedua, selepas Tuan Guru memegang tampuk pemerintahan di negeri 了解更多
原价 RM 60.00

现售 RM 60.00 (-0%)

会员 RM 54.00 (-10%)

作者 Ahmad Saifuddin Yusof
Kisah Nabi Yunus terpapar dalam empat buah surah di dalam Al-Quran. Turutan penurunannya memberi ibrah dan pengajaran buat Rasulullah Sollallahu 'Alayhi Wa Sallam.Kisah-kisah nabi Yunus bermula turunnya daripada Sural Al-Qalam, kemudian Surah Yunus, diikuti Sural al-saffat dan akhir sekali di dalam Surah Ai-Anbiya'. Kandungan di dalam surah ini melatari kejadian dan peristiwa yang berlaku semasa dakwah Rasulullah sewaktu d Mekah. Memberi semangat dan motivasi keramat sehing 了解更多
原价 RM 70.00

现售 RM 70.00 (-0%)

会员 RM 63.00 (-10%)

作者 NORMI NAS
BRUNEI, sebuah negara yang kecil tetapi kaya dan unik. Ia merupakan sebuah negara dengan pemerintahan monarki mutlak. Terbahagi kepada dua bahagaian dan dipisahkan oleh Limbang, Sarawak. Mengembara ke Brunei, bunyinya seperti pelancongan santai dan tenang. Namun tidak kepada penulisnya. Baru sahaja kapal terbang yang dinaiki oleh Normi memasuki ruang udara Brunei, ia terus digegarkan dengan taufan. Angin yang sangat kuat yang menggoncangkan kapal terbang. Ramai mula ce 了解更多
原价 RM 15.00

现售 RM 15.00 (-0%)

会员 RM 13.50 (-10%)

作者 Ustaz Ahmad Dusuki Abd. Rani
Pintu syurga yang seluas 40 tahun perjalanan itu dibuka. Mendengar bunyi pintu syurga dibuka sahaja sudah mengasyikkan. Melihat pintu syurga dibuka untuk kita, perasaannya tidak mampu digambarkan. Segala nikmat syurga yang dahulunya pernah diceritakan kini terbentang di hadapan. Sungguh segalanya lebih indah, lebih hebat dan lebih mengagumkan daripada apa-apa yang pernah digambarkan. Syurga, Ganjaran Terindah menceritakan nikmat-nikmat dan keindahan syurga yang disebutkan dal 了解更多
原价 RM 22.00

现售 RM 22.00 (-0%)

会员 RM 19.80 (-10%)

作者 Teacher Fari
Kadang-kadang kita tak sedar bahawa, kesibukan kita dengan hal-hal keduniaan membuatkan hati kita semakin lama semakin jauh daripada al-Quran. Sungguh jauh sehingga kita hampir-hampir melupai al-Quran. Bahkan, jika kita mempunyai kesempatan untuk membaca al-Quran, kita langsung tidak merasa apa-apa. Saya tuliskan coretan sebahagian kisah hidupku yang kebanyakkan bersangkut paut dengan al-Quran kepada kamu, berharap agar dirimu terkesan dengan ayat al-Quran yang ada. Sebaga 了解更多
原价 RM 25.00

现售 RM 25.00 (-0%)

会员 RM 22.50 (-10%)

作者 Aifa Batrisya
Motto hidup seorang Akid Edraki sangatlah mudah dan positif sentiasa. Hidupnya hanya berkisarkan hobinya dan kerjanya. Kisah apa dia kalau ada manusia yang mahu kahwin di Pluto sekali pun sebab baginya selagi boleh single, buat apa kahwin ? Dia dah cukup bahagia bersama keluarga yang baginya sempurna dengan adanya walid, ummi, kak chah sekeluarga dan Chacha. Tapi tidak bagi Hajah Zahlia. Motto hidup Akid perlu dia ubah kerana terlalu ambil mudah tentang hidup sampaikan car 了解更多
原价 RM 27.90

现售 RM 27.90 (-0%)

会员 RM 25.11 (-10%)

作者
Terdapat 4 barang dalam setiap set. 1) IQRA' Dilengkapi dengan iqra 1-6 sangat mudah kerana tidak perlu beli berasingan. 2) REHAL Dilengkapi dengan rehal yang sangat cantik keluaran eksklusif daripada Alquran Humaira. 3) BEG Dilengkapi dengan beg galas yang mudah dibawah oleh anak-anak untuk mengisi iqra dan rehal. 4) PENUNJUK Dilengkapi dengan penunjuk yg sangat2 cantik dan sesuai untuk anak-anak menggunakan ketika sedang mengaji. Jom dapatkan segera. Ana 了解更多
原价 RM 79.90

现售 RM 79.90 (-0%)

会员 RM 71.91 (-10%)

作者 Nurfaza Alisya
Pernahkah terfikir untuk tidak pernah bertemu dan saling jatuh cinta? “Kun fayakun. Di dalam al-Quran ayat ini disebut sebanyak lapan kali. Yang bermaksud… Jadilah engkau! Lalu menjadilah ia. Sejauh mana saya lari pun, Allah dah tetapkan jodoh saya dengan awak.” – INDAH NAURA “Saya rasa awak dah tersalah pilih orang untuk dijadikan suami.” - KHAIR Naura sudah menduga Khair mesti punya alasan untuk menolak dirinya. Cantik sangat ke dia hingga Khair segan nak ber 了解更多
原价 RM 24.00

现售 RM 24.00 (-0%)

会员 RM 21.60 (-10%)

作者
AL-QURAN PERJILID ANDALUS (TERJEMAHAN PERKATA +TAJWID BERWARNA + WAQAF IBTIDA') Spesifikasi: Kotak Kulit Kadbod (Box Cardboard cover) Lengkap 30 Juzuk dengan pembahagian 10 juzuk bagi setiap jilid (soft cover) Kertas matte (berwarna putih) Khat Resam Uthmani dan Terjemahan dalam Bahasa Melayu Diluluskan Lajnah Tasheh Al-Quran Kementerian Dalam Negeri (KDN) Malaysia Panduan Tanda Waqaf & Tanda Bacaan Doa Khatam al-Quran Keistimewaan: -Kaed 了解更多
原价 RM 110.00

现售 RM 110.00 (-0%)

会员 RM 99.00 (-10%)

作者
原价 RM 30.00

现售 RM 30.00 (-0%)

会员 RM 27.00 (-10%)

作者
原价 RM 70.00

现售 RM 70.00 (-0%)

会员 RM 63.00 (-10%)

作者
原价 RM 45.00

现售 RM 45.00 (-0%)

会员 RM 40.50 (-10%)

作者 Ts. Muhammad Nazir
MENEROKAI RAHSIA STEM DALAM AL-QURAN (2020) 了解更多
原价 RM 55.00

现售 RM 55.00 (-0%)

会员 RM 49.50 (-10%)

作者
Buku ini merupakan buku berkaitan sirah Nabi Ulul Azmi iaitu Nabi Muhammad SAW. Mengandungi cerita berkenaan mukjizat Nabi Muhammad SAW iaitu al-Quran dan kebijaksanaan Nabi Muhammad SAW dalam menyelesaikan peristiwa perletakan Hajarul Aswad. Teks cerita adalah bersuku kata berwarna. Sesuai untuk anak-anak membaca dengan lebih jelas dan lancar. Turut dimuatkan aktiviti suai padan, perbezaan, warna, melukis dan sebagainya. Info-info berkenaan riwayat nabi berkenaan dan 了解更多
原价 RM 10.00

现售 RM 10.00 (-0%)

会员 RM 9.00 (-10%)

作者 Prof. Dr. Engku Ahmad Zaki
Memang mudah untuk kita menjawab soalan- soalan tersebut. Tetapi cuba kita tanya pula "Bila maulidur Rasul ?", "Bila nisfu Syaaban?"ataupun "Bila Nuzul Al-Quran?" Nescaya tidak semudah itu kita boleh menjawabnya. Penekanan terhadap kalendar masihi dan pengaruh budaya barat dalam kehidupan seharian kita kadangkala menyebabkan kita lupa tentang kepentingan tarikah-tarikh penting atau hari-hari kebesaran dalam sejarah Islam. . Itulah yang ingin ditonjolkan dalam buku in 了解更多
原价 RM 23.00

现售 RM 23.00 (-0%)

会员 RM 20.70 (-10%)

作者 Ustaz Mohd Hazri Hashim
Rasulullah SAW ialah manusia terbaik dan juga yang paling sempurna. Di mana sahaja posisi Baginda; baik sebagai suami, bapa, sahabat, pemimpin mahupun ketua negara, Baginda diakui sebagai yang terbaik dan terhebat. Sebagai umat Baginda yang mengharapkan syafaatnya, wajiblah kita mengetahui setiap kemuliaan dan kehebatan Rasulullah SAW seperti yang terakam dalam al-Quran dan juga hadis. Buku ini merupakan karya terjemahan daripada kitab berbahasa Arab yang berjudul Bidayatus 了解更多
原价 RM 20.00

现售 RM 20.00 (-0%)

会员 RM 18.00 (-10%)

作者 Thoriq Aziz
Sebuah renungan tentang keagungan seorang ibu. Bagi seorang anak, ibu adalah malaikat pertamanya di dunia. Al-Quran yang kaya dengan makna telah menggandingkan perkataan ibu dengan beberapa tempat suci dan mulia seperti Makkah dan Lauh Al-Mahludz. Perkara ini sungguh mengundang kekaguman diri terhadap insan bergelar ibu kita sebenarnya. Betapa mulianya seorang ibu, jika Al-Quran pun meminjam perkataan ummu dan walidat (ibu) sebagai merujuk pada beberapa tempat yang muli 了解更多
原价 RM 16.00

现售 RM 16.00 (-0%)

会员 RM 14.40 (-10%)

1-406 of 406

页:
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5
*

Back to Top