Anniversary20
0

购物车中共有 0个商品。 ×

您的购物车中暂时没有商品。

' Ramlee Awang murshid '找到 154 件相关商品
作者 DUHA
Siapa kata jadi Presiden Geng Bawang Sekolah ni seronok? Disebabkan aku terpaksa menjadi wartawan nombor 1 sekolah, maka aku telah menjadi paling senior paling loser! Dan misi aku, mengejar gelaran senior paling cool abad ini! 了解更多
原价 RM 12.90

现售 RM 12.90 (-0%)

会员 RM 11.61 (-10%)

作者 Artis Komik Kadokawa Gempak Starz
Pernah tak rasa degupan hati cinta? Acuh, tak pernah lagi? Kalau nak rasa di awangan, jom baca Koleksi GEMPAK™ x Utopia™ jilid ke-6 ni! Ada pelbagai kisah menusuk kalbu yang mencairkan hati korang. Tapi dalam ni bukan ada kisah romantik je, ada macam-macam genre yang gerenti 100% akan buat korang rasa berbaloi dan tak buang masa! 了解更多
原价 RM 15.00

现售 RM 15.00 (-0%)

会员 RM 13.50 (-10%)

作者
《串字游戏——青春修炼手册》是第一本中文版的“Word Searching”!深受大家的喜爱,推出全新的《串字游戏——马来西亚Youtuber》。 注力、观察力、记忆力及推理能力是一个人智力的重要组成部分。 专注力是成功的重要前提,注意力不集中,是许多孩子成绩不好的主要原因。应该让孩子提早养成做事专注的好习惯。 大家都知道,孩子在玩游戏时是最专注的 了解更多
原价 RM 13.50

现售 RM 13.50 (-0%)

会员 RM 12.15 (-10%)

作者
《这本书真好玩》收录了韩国人气综艺节目的玩意——答案之书。 当你面对疑惑时,可以用这本书帮你找出答案。比如:我今年要去国外旅行吗? 心中默念问题,随意翻开一页,会让你有意想不到的答案。 另外还有星座之最,比如哪个星座最笨?你的星座为何变穷?你的星座对美食有什么要求?一句话就能说准你的星座特性。 最后加料!!有许愿方法,比 了解更多
原价 RM 13.50

现售 RM 13.50 (-0%)

会员 RM 12.15 (-10%)

作者 Ameera Ameer
Mengisahkan tentang Cik Siti yang mempunyai dua orang sahabat baik iaitu Mawar dan Teratai. Siti bercinta dengan Awang, namun dalam diam rupa-rupanya Mawar juga mencintai Awang. Teratai yang mengetahui pekara tersebut menasihati Mawar agar tidak mengkhianati sahabat baik sendiri. Kemudian, wajah Cik Siti tiba-tiba diserang penyakit misteri apabila ditumbuhi jerawat batu. Keadaan mukanya sangat teruk sehingga orang kampung memanggilnya hantu dan dia sering dihina dan dikeji, m 了解更多
原价 RM 23.00

现售 RM 23.00 (-0%)

会员 RM 20.70 (-10%)

作者 Syed Mahadzir Syed Ibrahim
Nama Enrique Malaka, Henry the Black, Enrique de Malacca atau Panglima Awang tidak pernah tercatat dalam sejarah sebagai manusia pertama yang mengelilingi bumi. Tetapi nama orang Eropah yang berjaya mengelilingi lingkaran bumi disebut sebagai Sebastian de Elcano. Sedangkan Sebastian de Elcano berjaya mengelilingi bumi 17 bulan selepas kejayaan yang dilakukan oleh Panglima Awang. Panglima Awang dilahirkan pada tahun 1494. Pada tahun 1503, beliau berlayar dari Ambon ke Palemba 了解更多
原价 RM 35.90

现售 RM 30.52 (-15%)

会员 RM 35.90 (-0%)

作者 Ramlee Awang Murshid
TRAGEDI berdarah di New Zealand telah merubah hidup pegawai polis Australia bernama Jessica. Serangan ke atas umat Islam di dua buah masjid di bandar Chrischurch telah menyebabkan Jessica turut menerima bahana apabila diserang penjenayah sehari selepas insiden itu. Rakan setugasnya terbunuh dan Jessica terlantar di hospital. Setelah sembuh, Jessica diarahkan ke Swan Hill untuk melaksanakan tugasan undercover. Dia harus memburu Adam – penjenayah rakyat Malaysia yang diyak 了解更多
原价 RM 26.00

现售 RM 26.00 (-0%)

会员 RM 23.40 (-10%)

作者 Nureen Ahmad
Cinta pandang pertama? Karut! Bagi Adam untuk jatuh cinta buat kali kedua itu sangat mustahil. Namun tak siapa menduga, Adam akan terpaut hati kepada babysitter anaknya sendiri. Babysitter tomboi pula tu. Limited edition! “Walaweh, ni rumah ke zoo?” - Adel. “What? Zoo? Amboi belum mula kerja dah nak membawang?” - Adam. Adel benci apabila sering dibuli oleh Adam. Hendak melawan lebih-lebih, bimbang dipecat pula. Penat sudah dia untuk bertukar ganti kerja. Akh 了解更多
原价 RM 23.00

现售 RM 23.00 (-0%)

会员 RM 20.70 (-10%)

作者 Hanah Rishas
“Cinta pertama bagi setiap anak perempuan... Her daddy.” Nurul Ain tidak tahu, cinta pertamanya itu seharusnya Awang Kader, ayah kandungnya yang menjadi punca kelahirannya di dunia ini, bukan Abdul Halim, ayah angkatnya. Di mata Awang Kader, Nurul Ain ialah Dayang Nur Aishah, bukti cinta dia dengan wanita paling dikasihinya. Atas satu insiden yang memilukan, Aishah dibawa pergi jauh daripadanya berpuluh tahun. “Saya dah jatuh cinta. Hati dah jatuh bergolek. Tak bo 了解更多
原价 RM 28.00

现售 RM 28.00 (-0%)

会员 RM 25.20 (-10%)

作者
Siri TARGET SUPER UPSR ini benar-benar menjurus ke arah KSSR dan UPSR format terkini – menggabungjalinkan nota dan fakta komprehensif yang merangkum sukatan pelajaran terkini Tahun 4, 5 & 6, contoh dan soalan klon UPSR, praktis dan penilaian yang menepati format UPSR serta memenuhi keperluan KBAT. Kesemuanya direncanakan oleh panel pengarang yang berwibawa dan disepadukan melalui pendekatan dan persembahan bervisual yang praktikal untuk memudahkan usaha ulang kaji secara e 了解更多
原价 RM 12.90

现售 RM 12.90 (-0%)

会员 RM 11.61 (-10%)

作者
Siri TARGET SUPER UPSR ini benar-benar menjurus ke arah KSSR dan UPSR format terkini – menggabungjalinkan nota dan fakta komprehensif yang merangkum sukatan pelajaran terkini Tahun 4, 5 & 6, contoh dan soalan klon UPSR, praktis dan penilaian yang menepati format UPSR serta memenuhi keperluan KBAT. Kesemuanya direncanakan oleh panel pengarang yang berwibawa dan disepadukan melalui pendekatan dan persembahan bervisual yang praktikal untuk memudahkan usaha ulang kaji secara e 了解更多
原价 RM 12.90

现售 RM 12.90 (-0%)

会员 RM 11.61 (-10%)

作者
Siri TARGET SUPER UPSR ini benar-benar menjurus ke arah KSSR dan UPSR format terkini – menggabungjalinkan nota dan fakta komprehensif yang merangkum sukatan pelajaran terkini Tahun 4, 5 & 6, contoh dan soalan klon UPSR, praktis dan penilaian yang menepati format UPSR serta memenuhi keperluan KBAT. Kesemuanya direncanakan oleh panel pengarang yang berwibawa dan disepadukan melalui pendekatan dan persembahan bervisual yang praktikal untuk memudahkan usaha ulang kaji secara e 了解更多
原价 RM 12.90

现售 RM 12.90 (-0%)

会员 RM 11.61 (-10%)

作者 Ramlee Awang Murshid
Mereka... tiga orang lelaki dan tiga orang perempuan. Mereka sangat berbeza, namun penuh dengan cinta. Tiga cinta dengan tiga kata. Kelam dan suram menjadi suasana latar kehidupan masing-masing. Warna pelangi itu terlihat, cuma tidak mampu digapai. Maka impian itulah yang melonjakkan hasrat agar mimpi setiap orang tidak berubah menjadi igauan buruk. Suhaila - Perempuan yang hidup menyendiri dalam sebuah rumah agam di ladang kelapa sawit. Pembela saka seekor singa. Dia ter 了解更多
原价 RM 26.00

现售 RM 26.00 (-0%)

会员 RM 23.40 (-10%)

作者 Orked V.
Perpisahannya dengan Rozlyn memberikan impak yang besar kepada Nizar sehingga menyebabkan dia dipindahkan tempat kerjanya dari HQ ke cawangan Tanjong Karang sebagai pengurus. Dia akur kerana itu silapnya. Mungkin sudah tiba masanya untuk dia move on! Namun, di sana dia bertemu pula dengan Sufi yang sering buat kepalanya pusing. “Sakit ke, Encik Nizar?” “Awak rasa kalau kena pukul dengan batang mop dekat kepala tu sakit ke tak?” “Tapi tak keluar darah, kan?” 了解更多
原价 RM 26.00

现售 RM 26.00 (-0%)

会员 RM 23.40 (-10%)

作者 Cik Tet
Terjatuh hati dengan bos sendiri, itu yang sedang dialami oleh Anggun Cempaka. Bukan salah dia. Semua itu Encik Ikhlas punya pasal. Layanan dan bicara manis pemuda itu buat dirinya sentiasa di awangan. “Kalau saya nak dessert, saya tak nak makan benda lain. Saya nak awak aje.” – Encik Ikhlas “Jangan nak mengarutlah, encik. Pergilah sana.” - Anggun Namun dia sedar dengan kedudukan diri sendiri. Lebih-lebih lagi bila ada bunga lain yang sudah lama menanti. 了解更多
原价 RM 30.00

现售 RM 30.00 (-0%)

会员 RM 27.00 (-10%)

作者
《串字游戏:青春修炼手册》是第一本中文版的“Word Searching”! 注力、观察力、记忆力及推理能力是一个人智力的重要组成部分。 专注力是成功的重要前提,注意力不集中,是许多孩子成绩不好的主要原因。应该让孩子提早养成做事专注的好习惯。 大家都知道,孩子在玩游戏时是最专注的,即使不断出错,还是会一直玩下去。 本书的串字游戏、走迷宫、 了解更多
原价 RM 13.50

现售 RM 13.50 (-0%)

会员 RM 12.15 (-10%)

作者 Nurul Atiqh Ghuzir
“Saya tak tahu cara untuk mendekati dia. Dia sangat istimewa. Awak satu-satunya harapan saya.” – ADAM DAVIAN Hadirnya tanpa diminta. Kiera mula jatuh hati dan berharap Adam juga merasakan benda yang sama. Namun, punah harapannya apabila Adam mencintai kawan baiknya, Jo. “Saya tidak mampu membuat awak jatuh hati kepada saya. Saya tidak mampu untuk memenangi hati awak…” – SHAKIRA AMIRUDDIN Kiera hanya mampu meluahkan perasaan melalui pementasan teater bersa 了解更多
原价 RM 23.00

现售 RM 23.00 (-0%)

会员 RM 20.70 (-10%)

作者 Fahd Razy , Rasydan Fitri
Sains Menulis Puisi' menyorot penulisan puisi dari perspektif yang unik. Penulisan puisi yang kebiasaannya abstrak, seni, dan subjektif telah dipasang pada kerangka yang teoretik, teknikal, praktikal, 'reproducible' dan mudah diaplikasi oleh penulis, baru atau lama. Menulis puisi bukan lagi satu 'proses terawang-awang' tetapi berpijak dan fizikal. 了解更多
原价 RM 25.00

现售 RM 25.00 (-0%)

会员 RM 22.50 (-10%)

作者 Ramlee Awang Murshid
INTAN SURYANI Berkali-kali dia koma dan kemudian sedar semula... menyebabkan mamanya percaya bahawa dia mempunyai 9 nyawa berdasarkan sebuah mimpi. Dihitung jumlah ‘nyawa’ yang diambil daripadanya, lalu mengundang trauma. Sungguh dia tidak percaya... ketika koma, rohnya menyaksikan jasad sendiri yang terbujur kaku. HAKIM Si buta lagi yatim piatu ini menyara adiknya dengan penuh tanggungjawab. Hatinya sungguh luhur. Sesiapa saja akan terusik melihat keikhlasannya. Anugerah 了解更多
原价 RM 25.00

现售 RM 25.00 (-0%)

会员 RM 22.50 (-10%)

作者 Panel Penulis Ana Muslim
Duk! Sepakan kencang Wira berjaya ditanduk oleh pasukan lawan. Bola demi bola bolos di gawang Rajawali FC. Apa dah jadi dengan Rajawali FC?! Adakah kegemilangan pasukan ini boleh terkubur? Mampukah mereka menebus kekalahan? 了解更多
原价 RM 10.90

现售 RM 10.90 (-0%)

会员 RM 9.81 (-10%)

作者 James Lu
Nanas leka main game sampai dia terperangkap dalam dunia game si Jared. Tiba-tiba tercampak kat Zaman Dinosaur. Ah, masaklah Nanas. Si Bawang rajin tolong orang. Tapi boleh tahan nakal juga dia tu. Si Raja Markah gigih nak berpidato. Tapi boleh pula panik kat pentas sampai muntah. Serabut kepala cikgu menghadap murid-murid bermacam perangai ni. Guru besar pun kadangkala tak senonoh, dia pula over. Jom gelak ketawa bersama Roger! Roger! Volum 8 ni! 了解更多
原价 RM 12.00

现售 RM 12.00 (-0%)

会员 RM 10.80 (-10%)

作者 白水
《自救常识》是白水老师教育漫画系列中的经典之一,这次修订成彩色版。 当遇到突发状况时,自救方法是很重要! 本书包含了以下16个自救方法。 方法1 鱼刺卡到喉咙怎么办? 方法2 吃错药怎么办? 方法3 流鼻血了别慌张 方法4 处理烫伤要及时 方法5 被狗咬伤要打针 方法6 反锁在家别害怕 方法7 身上着火快扑灭 方法8 触电常识要懂得 方法9 游泳时脚抽筋 了解更多
原价 RM 15.00

现售 RM 15.00 (-0%)

会员 RM 13.50 (-10%)

作者 Rina Farizq
Cantik tetapi sombong, itulah Bunga. Hot dan sentiasa menjadi topik membawang, itulah Mika a.k.a Tom Hardy gelaran Yaya. Tinggal berjiran tetapi suka bertelagah, itulah mereka. “Macam mana bra kau tu ada pada dia?” - Yaya “Mana dapat ni? Curi ke?” - Bunga “Curi? Benda dah terpakai macam tu? Seriuslah! Nasihat aku, masa sidai benda tu, kau sepitlah elok-elok supaya tak jatuh kat ampaian orang!” - Mika Insiden yang memalukan itu buat Bunga jadi bengang dengan 了解更多
原价 RM 26.00

现售 RM 26.00 (-0%)

会员 RM 23.40 (-10%)

作者 Shima Awang
Dek ketamakan duniawi, satu kemalangan yang dirancang meragut beberapa nyawa tidak berdosa. Dek cemburu dan dengki sebuah kepercayaan dikhianati. Kerana dendam yang tersimpan lamanya, Puan Aminah telah merancang dengan teliti untuk merampas kembali hak anak, cucu dan insan yang tidak berdosa. “Pastikan tahun depan juga syarikat tu jatuh ke tangan kita. Tengku Yahya dan Nik Rashid harus terima balasan atas setiap perbuatan mereka!” – Puan Aminah Baizura… gadis be 了解更多
原价 RM 25.00

现售 RM 25.00 (-0%)

会员 RM 22.50 (-10%)

作者 Aishah Abdul Rahman
Mengapa mesti membawang sesuatu yang negatif jika kita boleh memilih untuk terus menjadi Mak Cik Bawang Positif? Mengutarakan sesuatu yang baik, dengan cara yang baik. Tidak perlu sinis, tidak perlu kasar sangat menegur manusia, tidak perlu mengutuk sesiapa. Berkongsilah kebaikan dengan cara yang tidak melukakan. Betulkan kesilapan dengan cara yang betul. Betulkan orang lain dengan adab dan akhlak sendiri. Boleh sebenarnya! – BONDA NOR Buku ini digarap berdasarkan sit 了解更多
原价 RM 15.00

现售 RM 15.00 (-0%)

会员 RM 13.50 (-10%)

作者 Jain Ramlee
This sketch book project displays selected works from eight artists from Johor Sketchers with various career backgrounds; namely Taib Aur, Tok Rimau, Penglakar Lara, Jaie Ramlee (who's also the editor), Hafizal Nordin, Abang Bangunan, Buz Walker-Teach and Neil Shah. The project aims to raise the awareness on the importance of sketching in various things in life. It is crucial for those who are involved in arts to practice their skills in drawing and producing artworks. Sketch 了解更多
原价 RM 40.00

现售 RM 40.00 (-0%)

会员 RM 36.00 (-10%)

作者 Ramlee Awang Murshid
"Anding Ayangan II, kisah yang sangat mengujakan dan dibayangi dengan imaginasi yang penuh magis. Kisah masih berteraskan konsep saspens thriller. Anding Ayangan II tetap sebuah penceritaan bersandarkan Dark Dream dan make believe. Nilainya sangat tinggi dan berbaloi untuk dihayati. Seperti pembaca sedia maklum, kekuatan gaya bahasa dan teknik penceritaan yang penuh dramatik lebih memberikan kesan kepada pembaca. Berkisarkan mengenai dua dunia yang mempunyai kehidupan be 了解更多
原价 RM 30.00

现售 RM 30.00 (-0%)

会员 RM 27.00 (-10%)

作者
继《你一定猜不到》、《你猜不到给人笑啦》、《全部人猜到,只有你猜不到!》、《哈哈哈!你真的猜不到!》深受欢迎之后,出版社再推出全新的“脑筋急转弯”。 这次由鸡神大大来挑战你,看你能不能解开所有无厘头的问题? 最新、最爆笑、最经典的脑筋急转弯!是同学课堂间最佳的消遣读物,大家一起来玩玩吧! 了解更多
原价 RM 13.50

现售 RM 13.50 (-0%)

会员 RM 12.15 (-10%)

作者 Liyana Dhamirah
Ten years ago, Liyana Dhamirah was in a precarious situation: at 22, she was heavily pregnant and had no place to call home. For Liyana, home was often unstable. Once a bright teenager full of optimism, she faced uncertainty and found no support from family, government agencies and welfare groups. She had nowhere to go, no one to turn to. When she started living on a beach in Sembawang, she discovered a community of people—families—who were homeless just like her. They s 了解更多
原价 RM 38.90

现售 RM 38.90 (-0%)

会员 RM 35.01 (-10%)

作者 Shima Awang
Benarlah penantian itu satu penyeksaan. Dek memungkiri sebuah janji, Nur menggelar orang yang paling disayanginya manusia munafik! Lelaki itu menghilang tanpa khabar berita bertahun-tahun lamanya. Kebisuan dan kehilangan lelaki itu memberi tamparan hebat buat Nur. Perasaannya buat lelaki itu semakin pudar dan tawar, tetapi dalam masa yang sama dia merindui lelaki yang pernah dianggap lebih sebagai seorang abang. “Abah tipu! Tak mungkin manusia munafik tu bagi cincin dekat 了解更多
原价 RM 25.00

现售 RM 25.00 (-0%)

会员 RM 22.50 (-10%)

作者 Anie Alja
Sebuah buku yang ditulis oleh penulis bestseller, Anie Alja yang terkenal dengan tulisan tajam dan sarkastik beliau, selepas buku Filosofi Mak Singa. Filosofi bawang bukan sekadar buku membawang kosong, tapi penuh dengan teguran terhadap fenomena masyarakat kita, yang bakal menjentik hati pembaca dan membawa kesedaran untuk mengubah keadaan kepada yang tidak betul kepada betul. "Dalam kebanyakan orang Melayu, sifat bawang ini berakar umbi dalam diri. Kita selalu rasa dibuli 了解更多
原价 RM 25.00

现售 RM 25.00 (-0%)

会员 RM 22.50 (-10%)

作者 James Lu
"Gempak juga Roger! Roger! kali ni. Ada je idea Nanas nak mengusik. Si Bawang ni kalau tak blur tak sah. Raja Markah pula asyik bernasib malang. Bukan penyanyi rock je datang nak menyewa, samseng pun ada. Kecut perut mak cik dibuatnya. Si Jared tetap obsesi dengan komputer. Banyaklah drama si Moonlight dengan Hailey ni, tapi dua-dua masuk air. Korang jangan lupa dapatkan volum kali ni. Best tau!" 了解更多
原价 RM 12.00

现售 RM 12.00 (-0%)

会员 RM 10.80 (-10%)

作者 Normaliza Mahadi
Mak, mak… Orang kata mak ini multitasking orangnya. Sambil memasak pun, dia masih sempat membasuh pinggan mangkuk yang penuh di sinki, masih sempat mengemop lantai, masih sempat masukkan baju dalam mesin basuh. Mak masih sempat jerit pada anak suruh mandi! Tapi dalam dipuji multitasking dan superwomen pun, mak-mak letih sebenarnya bila kudrat dicurah sini sana. Lelaki-lelaki, inilah masa untuk tunjukkan ‘kesadoan’. Bantu isteri dengan kerja-kerja rumah yang tak pernah 了解更多
原价 RM 20.00

现售 RM 20.00 (-0%)

会员 RM 18.00 (-10%)

作者 Nik Nazmi Nik Ahmad
Tarikh 9 Mei 2018 telah terpahat sejarah Malaysia sebagai hari terakhir Barisan Nasional selepas 61 tahun memerintah. Bagi Nik Nazmi, 9 Mei 2018 turut memahat pencapaian peribadinya. Ini merupakan kali pertama beliau bertanding bagi kerusi Parlimen. Pada PRU14, beliau bertanding untuk kerusi Parlimen Setiawangsa, satu-satunya kerusi di Kuala Lumpur yang Barisan Nasional tidak pernah kalah, tetapi pada PRU 14, mereka akhirnya berjaya ditumbangkan, kerana kebanyakan kerusi di s 了解更多
原价 RM 25.00

现售 RM 25.00 (-0%)

会员 RM 22.50 (-10%)

作者 Ramlee Awang Murshid
Haryani dan Laksamana Sunan...saling jatuh cinta. Pertemuan kedua insan ini dalam satu dimensi di luar batas jangkauan manusia, malah sukar diterima lojik akal. Mereka dari zaman yang berbeza. Haryani terperangkap dalam perkelahian antara kebaikan dan kebatilan manusia. Perjalanan yang panjang, penuh ranjau dan cabaran membuatkan Haryani dan Saifudin mendiamkan sahaja cinta yang terpendam. Dani... pertama kali melihat Haryani yang terlantar koma di hospital terus jatuh hati. 了解更多
原价 RM 25.00

现售 RM 25.00 (-0%)

会员 RM 22.50 (-10%)

作者 Ramlee Awang Murshid
Pilu hati saat dikhabarkan suaminya gugur di medan perang, Catalina rebah tidak sedarkan diri. Sebaik terjaga, dia membicarakan hajatnya ke Hulu Melaka. Ingin mencari 'lelaki bertanduk dua'. Tanpa diduga, takdir menentukan Laksamana Sunan lelaki yang dicari Catalina. Malangnya, Laksamana Sunan bukan lagi wirawan. Kudratnya lenyap dan ditawan penjajah yang menakluk Melaka. Hampir dibunuh musuh, dia diselamatkan oleh cinta yang dipendam Luna. Laksamana Sunan, Catalina dan 了解更多
原价 RM 23.00

现售 RM 23.00 (-0%)

会员 RM 20.70 (-10%)

作者 Ramlee Awang Murshid
Ryu-Watanabe berasa tidak dirahmati; dilahirkan di penjara dan membesar di rumah kebajikan. Sepanjang hidupnya tidak pernah tenteram lalu membawa diri ke Jepun. Dia menyertai satu kumpulan yakuza dan menjadi samurai yang mahir bermain pedang. Jenaya adalah gelanggang permainannya dan penamat permainan itu adalah maut. Dalam kumpulan itu, dia jatuh cinta dengan Noriko. Kisah mereka dan kumpulan yakuza menjadi tarikan kepada Sabrina untuk mengetahui dengan lebih lanjut. Dia 了解更多
原价 RM 25.00

现售 RM 25.00 (-0%)

会员 RM 22.50 (-10%)

作者 Ramlee Awang Murshid
RASA rindu terhadap keluarga menggamit hati Saifudin merentasi Tanah Sumatera untuk pulang ke Punggor, Tanah Melayu. Namun, kejahatan seolah-olah memburunya. Setiap langkahnya dibayangi halangan yang tak berkesudahan. Berita kepulangannya di Tanah Melayu sampai ke pengetahuan Sultan Melaka. Kemarahan baginda kerana tidak dapat mengahwini Haryani menyebabkan dia mula menjadi buruan orang istana. Saifudin lari ke gua. Di situlah bermulanya satu lagi keajaiban. Jasadnya be 了解更多
原价 RM 23.00

现售 RM 23.00 (-0%)

会员 RM 20.70 (-10%)

作者 Ramlee Awang Murshid
Rahsia susur galur Aiddin sengaja dirahsiakan oleh ayahnya, Ibrahim. Justeru… dia memiliki sebuah keluarga yang bahagia. Bagaimanapun kehidupan manusianya yang gembira dan ceria, tercalar apabila disahkan menghidap barah otak tahap empat. Doktor meramalkan Aiddin hanya mampu hidup dalam tempoh yang sangat singkat. Jiwanya terganggu dan sejak itu, Aiddin suka bersendirian. Aiddin yang berduka cita ditenteramkan oleh tunangnya, Feena yang berjanji akan setia pada ikatan ci 了解更多
原价 RM 25.00

现售 RM 25.00 (-0%)

会员 RM 22.50 (-10%)

作者 Ramlee Awang Murshid
Bila Hilman dapat bertemu dengan anaknya Jeslina di New York setelah berbelas tahun terpisah, mereka berasa begitu bahagia. Namun, keriangan mereka diragut bila kereta yang mereka naiki terlibat dengan satu kemalangan jalan raya. Jeslina koma sementara Hilman pula dituduh memandu dalam keadaan mabuk. Dalam situasi genting itu, muncul Mia Sara, seorang petugas di Kedutaan Malaysia, Washington D.C. Melalui bantuannya, Hilman dinasihatkan ke mahkamah untuk mendapat keadilan. Nam 了解更多
原价 RM 25.00

现售 RM 25.00 (-0%)

会员 RM 22.50 (-10%)

作者 Ramlee Awang Murshid
SEORANG pengarang novel cuba menulis naskhah terbaharu. Malangnya, gejala writers block melanda. Suatu masa... dalam keadaan separa sedar ketika terlena, dia terlihat seseorang menggunakan komputer ribanya. Namun kelibat orang itu samar-samar. Sebuah cerita yang siap ditaip terpamer pada skrin. Sebuah kisah yang mengujakan, tetapi bukan dia penulisnya. Teorinya – mungkin dia ada berkarya tanpa disedari, tetapi minda logiknya ragu-ragu. Satu demi satu cerita baharu ditemu 了解更多
原价 RM 25.00

现售 RM 25.00 (-0%)

会员 RM 22.50 (-10%)

作者 Ramlee Awang Murshid
Balas dendam, pencarian keluarga kandung, keadilan, kasih sebuah percintaan, air mata dan kesetiaan seorang lelaki yang bernama suami, adalah satu janji yang melingkari hidup Luqman. Tragedi pembunuhan ayah Luqman, telah membuka satu rahsia yang menjadi hijab jalur pengkhianatan. Pada ketika inilah Luqman menemui Adelia Mustapha. Kasih dan cinta Luqman, rupa-rupanya menjadi racun berbisa di hati Adelia. Janji yang begitu teguh di hati Luqman akhirnya membawa musibah. De 了解更多
原价 RM 25.00

现售 RM 25.00 (-0%)

会员 RM 22.50 (-10%)

作者 Ramlee Awang Murshid
CINTA menuntut seluruh pengertian. Saifudin dan Ratna Sang Ratu Sulaman menyulam cinta dalam kancah pertempuran, permusuhan dan perjuangan. Cinta – tidak terlafaz dalam lisan. Hanya suara hati yang melagukannya biar dilandai krisis paling parah. Cinta – bakal diakhiri dengan peperangan. Mengorbankan insan tersayang. Apakah semua ini mahar untuk sebuah pernikahan? Wali Sufi – melarang cinta Saifudin dan Ratna Sang Ratu Sulaman atas alasan yang berbeza. Cintai Pencipt 了解更多
原价 RM 30.00

现售 RM 30.00 (-0%)

会员 RM 27.00 (-10%)

作者 Puteri Aqish
‘NASI lemak anak dara tengah menganggur’. Hanya kerana nama itu, mereka sama-sama terikat. Episod perkenalan mereka tidaklah seindah mana. Banyak ‘ter’ antara mereka… terlanggar, tersalah cakap, tersarung… “Ahh, saya tak kira. Kita sama-sama berlanggar lepas tu telefon saya jatuh. Saya nak awak ganti juga.” Niyaz berkeras. “Faham bahasa tak? Saya tak mampu nak bagi kat awak benda yang sebijik seketul macam ni. Kalau nak sangat saya ganti, boleh. Ambil je 了解更多
原价 RM 25.00

现售 RM 25.00 (-0%)

会员 RM 22.50 (-10%)

作者 白水
《小小理财家》是白水老师教育漫画系列中的经典之一,这次修订成彩色版。 书中的小伟、小贺、美美和明富,通过“理财小白兔”学会了理财。 本书包含了五个故事: 1.《每天要记账》你的钱花在哪里? 2.《做家务领零用钱》让孩子知道赚钱的辛苦。 3.《亲子小银行》非常有趣的扑满。 4.《储蓄要有目标》怎样才能储蓄成功? 5.《精明消费家》买东 了解更多
原价 RM 15.00

现售 RM 15.00 (-0%)

会员 RM 13.50 (-10%)

作者 James Lu
PERHATIAN SEMUA! ADA BILIK DISEWA! Apa lagi diorang ni? Nanas leka main game, bukannya nak belajar. Naik hantulah mamanya. Bawang tetap baik hati, tapi tak habis-habis ditimpa malang. Moonlight biasalah dengan lagak maconya. Cosplay Boy semakin menjadi-jadi muslihatnya. Sampai tuan rumah pun jadi mangsa. Di sekolah pula, terlatah murid-murid buat cikgu pening. Dalam bergelak ketawa, ada pengajarannya. Korang jangan lepaskan peluang ni. Memang lucu habis! 了解更多
原价 RM 12.00

现售 RM 12.00 (-0%)

会员 RM 10.80 (-10%)

作者 Hasrudi Jawawi
LAPAN tahun lalu, Rozana dan Zalika telah sepakat menyeru makhluk Genderuwo bagi memenuhi kehendak Rozana yang terlalu rindukan arwah suaminya. Atas bantuan seseorang pawang, Rozana dan Zalika berjaya menyeru dan memanggil makhluk Genderuwo dengan berbekalkan daging burung gagak yang disalai. Atas permintaan Rozana, makhluk Genderuwo muncul dengan menyerupai arwah suaminya. Niat Rozana hanya satu, ingin melepaskan rindu buat kali terakhir pada suaminya yang telah meningal du 了解更多
原价 RM 26.00

现售 RM 26.00 (-0%)

会员 RM 23.40 (-10%)

作者 Nao Maita
Aku harap hajat aku kepada bintang tentang kau... Selepas luahan perasaannya ditolak Natsume, Hayasaka Kanou meninggal dunia akibat dilanggar kereta. Roh Kanou yang penuh dengan perasaan kemudian muncul di hadapan Natsume. Walau ingin disentuh, hakikatnya mereka tidak dapat bersentuhan. Namun cinta mereka semakin mekar... Terimalah semua kisah cinta yang penuh dengan kedukaan~ *Ini asalah versi edisi khas komik yang telah diterbitkan berjudul 'Lawang Penamat' dan ditambah bah 了解更多
原价 RM 12.00

现售 RM 12.00 (-0%)

会员 RM 10.80 (-10%)

作者 Ramlee Awang Murshid
LAN LANI, JIMMY YEOH, PRAKASH KUMAR dan FARID JA’AH membunuh mangsa-mangsa mereka dengan kejam. Masing-masing melakukannya dengan cara yang hampir serupa. Angka 302 dilakar di dahi mangsa. Sejurus itu, mereka menghubungi polis dan melaporkan bahawa hukuman mati telah dilaksanakan. Ketika diberkas, mereka menyerah diri dalam keadaan bertelanjang bulat. Bagaimanapun, motif sebenar setiap pembunuhan sangat kabur. Andai dipadankan dengan psikologi manusia, ternyata mereka yang 了解更多
原价 RM 23.00

现售 RM 23.00 (-0%)

会员 RM 20.70 (-10%)

作者 Ramlee Awang Murshid
MIKHAIL – bukan sekadar sebuah nama. Selama 16 tahun menjadi pelarian di perantauan, dia muncul semula memburu mangsa-mangsanya. Mikhail membunuh kerana dendam lama. Sewaktu usia remaja, keluarganya telah ditembak mati. Mikhail telah diselamatkan Dickens, seorang lelaki Amerika Syarikat yang juga merupakan rakan niaga ayahnya, Tuan Sadon. Dickens melatih Mikhail menjadi seorang pembunuh profesional untuk membela kematian keluarga. Dalam pada itu, Mikhail juga menghidapi sej 了解更多
原价 RM 23.00

现售 RM 23.00 (-0%)

会员 RM 20.70 (-10%)

作者 Ramlee Awang Murshid
ATAS nama cinta... mahligai impian itu dibina. Vila Sepi menjadi mahar kasih Arif terhadap isterinya, Karmila. Namun, tragedi dahsyat memusnahkan kegembiraan yang dikecapi. Beberapa tahun berlalu... vila yang ditinggalkan dikatakan berhantu. Jikon, seorang pemuda Orang Asli bagai digamit memasuki vila itu. Akhirnya, dia menjadi korban pertama. Setelah itu, mistik di vila itu tiba-tiba sepi. Masyarakat Orang Asli percaya 'sesuatu' yang berada di situ sedang 'tidur'. Tiada sia 了解更多
原价 RM 25.00

现售 RM 25.00 (-0%)

会员 RM 22.50 (-10%)

作者 Ramlee Awang Murshid
KETERAMPILAN dan imej baru Ejim menggugah hati Wan Suraya, sekali gus mencetus rasa cemburu Dr. Haslia. Ejim yang kini dikenali sebagai Amaruddin, saling tidak tumpah menyerupai kembarnya Amiruddin yang telah meninggal dunia. Munculnya Ejim di Kuala Lumpur menyebabkan Wan Suraya melihat 'Amiruddin' dalam diri lelaki Tombiruo itu. Wan Suraya yang telah bertunang dengan Tan Sri Nasir tiba-tiba menunda tarikh perkahwinan mereka. Apabila perkara sebenar terbongkar, Tan Sri Nasir 了解更多
原价 RM 25.00

现售 RM 25.00 (-0%)

会员 RM 22.50 (-10%)

作者 RAMLEE AWANG MURSHID
AMAR diselamatkan sepasukan komando Malaysia di sebuah telaga pada penghujung Perang Bosnia pada tahun 1995. Askar-askar Serbia yang memburunya ditemui mati dibaham kawanan serigala. Amar bersama sebilangan kanak-kanak Bosnia dibawa ke Malaysia dalam program anak angkat. Dia akhirnya diasuh dan dibesarkan oleh keluarga seorang jeneral, iaitu Dato’ Husam dan isterinya, Datin Normazlina. Pasangan itu mempunyai seorang anak perempuan bernama Rania. Dua puluh tiga tahun berlal 了解更多
原价 RM 28.00

现售 RM 28.00 (-0%)

会员 RM 25.20 (-10%)

作者
人生不如意的事十之八九,当你在低落、孤单、挫折的时候,需要一些正能量来鼓舞自己。 《你一定要看的小故事》收集了66篇激励、温暖的文章,就像炎热天气中的一碗红豆冰;就像饥饿时的一片牛油面包;就像漆黑街道里的一盏灯……不多不少,恰到好处。 当你看完这本书,记得和身边或有需要的朋友分享,因为这就是爱的力量。 了解更多
原价 RM 13.50

现售 RM 13.50 (-0%)

会员 RM 12.15 (-10%)

作者
继《你一定猜不到》、《你猜不到给人笑啦》、《全部人猜到,只有你猜不到!》深受欢迎之后,出版社再推出全新的“脑筋急转弯”。 这次由脑洞忍者来挑战你,看你能不能解开所有无厘头的问题? 最新、最爆笑、最经典的脑筋急转弯!是同学课堂间最佳的消遣读物,大家一起来玩玩吧! 了解更多
原价 RM 13.50

现售 RM 13.50 (-0%)

会员 RM 12.15 (-10%)

作者 James Lu
Diorang buat hal lagi! Sekarang ni kawan-kawan dan cikgu sekolah pun dah terjebak sekali. Habis semua masuk air. Si Nanas masih malas, Si Bawang masih kuat semangat dan mak cik tuan rumah pula sentiasa tegas. Moonlight kekal dengan konsepnya yang 'biar papa asal bergaya', Cosplay Boy yang banyak akal demi makanan dan kemunculan watak lain yang tak kurang lawaknya! Banyak udang banyak garam, banyak orang banyak ragam! Macam-macam diorang buat untuk korang gelak berguling-gul 了解更多
原价 RM 12.00

现售 RM 12.00 (-0%)

会员 RM 10.80 (-10%)

作者 Ramlee Awang Murshid
Fenomena Halo telah mengheret lima manusia yang berlainan tempat dan berbeza tahun ke sebuah dunia magis. Sebuah dunia di hujung waktu ketika tamadun serta peradaban manusia mulai terhakis. Mereka yang terpilih adalah Saifudin, Tombiruo, Mikhail, Ryu-Watanabe dan Carlos. Terjebak ke lokasi yang berbeza-beza. Saifudin bertemu Syeikh Thauban satu-satunya manusia penjaga masjid. Dipercayai masjid terakhir yang terselamat. Tombiruo yang kini berwajah manusia dan tampan, jatuh cin 了解更多
原价 RM 25.00

现售 RM 25.00 (-0%)

会员 RM 22.50 (-10%)

作者 Ramlee Awang Murshid
Satu pembunuhan bersiri gadis-gadis sedang berlaku di Sabah. Mayat-mayat yang ditemui oleh polis didapati telah hilang mata dan buah pinggang. Ursula Gimbang, anak seorang tokoh korporat begitu risau adiknya, Janet yang tiba-tiba hilang menerima nasib yang sama. Apakah ia perbuatan manusia atau makhluk halus yang dikenali sebagai Ranggau? Oleh kerana Tuan Gimbang seorang tokoh yang terkenal, dia tidak mahu perkara itu dilaporkan kepada pihak polis. Sebaliknya dia menyarankan 了解更多
原价 RM 25.00

现售 RM 25.00 (-0%)

会员 RM 22.50 (-10%)

作者 劉舜仁
  「大象跳舞」探討的是龐大的政府組織如何可以跳脫框架、展現創意。傳統的政府官僚受限於既有的制度與運作模式,在面對當前社會與產業急速變化的需求時,往往像隻笨重的大象,移動緩慢而拙於應對;尤有甚之,像是隻深陷泥沼的大象,無法自拔。然而,在全球化、都市化、以及生態環保的趨勢下,城市逐漸取代了國家成了區域競爭與政策執行的實體 了解更多
原价 RM 77.00

现售 RM 77.00 (-0%)

会员 RM 69.30 (-10%)

作者 Ezza Mysara
DEEBA DALILA. Kawan-kawan memanggilnya D. Seperti namanya, hidupnya juga ringkas, landai dan harmoni. Walaupun kadang-kadang bosan bila mempunyai boyfriend yang taksubkan perempuan cantik. Ergh. Sampailah suatu masa, satu insiden berlaku dan semuanya berubah. Bila Dalila tersedar, dia berada dalam waktu lima tahun ke depan. Glup! Semuanya terasa begitu asing apatah lagi bila mengetahui dia sudah mempunyai suami dan seorang anak kurang upaya. "There are always first time in 了解更多
原价 RM 26.00

现售 RM 26.00 (-0%)

会员 RM 23.40 (-10%)

1-154 of 154

页:
  1. 1
  2. 2
  3. 3
*

Back to Top