Popular
Popular
0

购物车中共有 0个商品。 ×

您的购物车中暂时没有商品。

' Saridah Hamid '找到 63 件相关商品
作者 Norhafsah binti Hamid
“If you love Allah and take care of your relationship with Him, He will take care of the people whom you love." *** Amy is a 30-year-old doctor who strives to live a meaningful life, choosing to focus on enjoying the company of her friends and committed in nurturing her faith. The unexpected presence of someone from her friend’s past stirs up feelings within her. What she was afraid to dream of before this, presented itself to her like a ray of hope from God. Just as 了解更多
原价 RM 30.00

现售 RM 27.00 (-10%)

会员 RM 24.00 (-20%)

作者 Hj Lokman Abdul Hamid
Siri buku Perubatan Al-Quran membuktikan betapa mujarabnya ayat-ayat Al Quran dalam merawat penyakit. Jika siri pertama berkisarkan penyakit kanser, siri kedua pula tampil dengan isu berkenaan 16 penyakit kronik yang sering dialami oleh rakyat Malaysia. Antaranya ialah penyakit kencing manis, darah tinggi, jantung koronari dan strok. Punca simptom dan langkah pencegahan dirungkai satu per satu dengan garapan gaya bahasa yang mudah difahami oleh golongan umum. Isu buku ini p 了解更多
原价 RM 60.00

现售 RM 60.00 (-0%)

会员 RM 54.00 (-10%)

作者 KALSOM TAIB HAMIDAH
Kepelbagaian menarik tentang masakan Malaysia dipersembahkan dalam buku masakan Makanan Warisan Malaysia: Resipi Autentik & Tradisional. Buku ini merupakan 230 Resipi yang memperlihatkan rasa dan tekstur makanan Malaysia yang unik menempatkan antara makanan dunia yang amat menarik dan beraneka pilihan. 了解更多
原价 RM 150.00

现售 RM 150.00 (-0%)

会员 RM 135.00 (-10%)

作者 Siti Hazneza Abdul Hamid
Akan aku palam retak hatimu dengan kasih cinta membara Melur itu sifatnya bersih dan suci. Ia tenang. Cemar pada melur hanya menceritakan tentang noda pada tangan pemegangnya. Kelopak melur yang terusik hanya menggambarkan kurang cermatnya si pemegang. Tidak ada salahnya pada si melur. Panggilan daripada Natasha pada suatu malam mengejutkan Farihin. Telah lama gadis itu dijauhinya gara-gara patah hati. Ya, Natasha telah bertunang tanpa sempat dia meluahkan rasa. Gadis it 了解更多
原价 RM 25.00

现售 RM 22.50 (-10%)

会员 RM 20.00 (-20%)

原价 RM 36.90

现售 RM 36.90 (-0%)

会员 RM 33.21 (-10%)

作者 NORHAFSAH HAMID
Sarah is a Muslim girl faced with challenges and obstacles to remain true to her religion. Whilst she endures hardship, she also found friendship and love. Jonah is the 'modern day' Rome and enjoys the company of women but when he met Sarah, his whole world changed. Both are from different backgrounds and religion but yet their path kept crossing. Is it fate or just a coincidence? 了解更多
原价 RM 33.00

现售 RM 33.00 (-0%)

会员 RM 29.70 (-10%)

作者 Norhafsah Hamid
“Divine Blessings is where it all ends. It focuses more on adulthood issues; marriage, careers, having children, and ultimately, in dealing with tragedy/loss. The story started with how Sarah and Jonah grew in their life and careers. Interestingly this time, there is an antagonist that really wants them to break up. The couple had to endure the lost of a loved one and it tested their trust in Allah. The journey also revolve around the friendship between three beautifu 了解更多
原价 RM 30.00

现售 RM 30.00 (-0%)

会员 RM 27.00 (-10%)

作者 Aizuddin Hamid
"Boleh jadi kita pernah mengguris hati ibu bapa tanpa kita sedar, meninggikan suara, mengutamakan sahabat atau pasangan melebihi mereka, atau sudah lama tidak berhubung dengan mereka, jadi gunakan kesempatan yang masih ada untuk bertanya khabar dan meminta maaf kepada mereka." . "Berapa ramai orang yang sudah kematian ibu bapa BERHARAP AGAR MEREKA DIBERI KESEMPATAN walau sesaat untuk bertemu semula ibu bapa mereka? Namun, segalanya sudah terlambat, hanya doa yang mampu dipanj 了解更多
原价 RM 30.00

现售 RM 30.00 (-0%)

会员 RM 27.00 (-10%)

作者 If Moses
"Aku hanya mahukan sebuah negara rasmi untuk bangsa aku - Yahudi, dan negara itu ialah Palestin." Semenjak Sultan Abdul Hamid II digulingkan, tanah Palestin telah hilang pelindungnya. Pihak British mula memainkan strategi licik bagi memenangi perang dunia pertama ketika itu - dengan menjanijikan tanah Palestin sebagai ganjaran. Apa yang lebih mengejutkan adalah, bukan sahaja Zionis yang mahu tanah Palestin, tetapi juga bangsa Arab yang selama ini menentang Empayar Uthmaniyah. 了解更多
原价 RM 10.00

现售 RM 10.00 (-0%)

会员 RM 9.00 (-10%)

作者 Hamid Prasetya Subagja
Buah manggis digelar sebagai 'Queen of Tropical Fruits', buahnya berbentuk bulat, berwarna ungu gelap dan isi putih gebu. Buah ini mengandungi khasiat yang tinggi bukan sahaja dari isinya malahan kulitnya juga telah dikaji dan mengandungi khasiat yang banyak dari sudut kesihatan. Manakala durian belanda pula sering dikaitkan dengan penyembuhan panyakit kanser. Walaupun dari segi rupa bentuk buah tidak begitu menarik serta rasanya yang agak masam. Namun jika dinilai dari sudut 了解更多
原价 RM 17.90

现售 RM 17.90 (-0%)

会员 RM 16.11 (-10%)

作者 Shamsuddin Kadir & Amin Hamid
PANDUAN MELAKSANAKAN BACAAN KHUTBAH PUSAKA SELEPAS MAJLIS PENGEBUMIAN BUKU INI SEBAGAI RUJUKAN DAN BAGI MENGELAKKAN: 1. Harta lambat diagihkan 2. Elak bergaduh antara waris 3. Supaya waris cepat agih harta pusaka 4. Supaya waris tahu semua waris yang berhak 5. Jadi lebih bijak untuk urus harta pusaka 了解更多
原价 RM 30.00

现售 RM 30.00 (-0%)

会员 RM 27.00 (-10%)

作者 Norhafsah Hamid
In Dear God (the sequel to Letters To God), author Norhafsah Hamid weaves a tender story of young love, second chances and a soul that is lost, seeking to find what has been missing in his heart all along. Jonah thought he had everything a guy could ever needed to sail through life. A family that is supportive, cool friends that made university life a breeze and looks that won him the affection of many girls. Except for one - Sarah. An encounter with Sarah made Jonah reali 了解更多
原价 RM 30.00

现售 RM 30.00 (-0%)

会员 RM 27.00 (-10%)

作者 莫欣·哈密
  國界消失了,打開一扇門,就能穿梭到未知的城市,走進他人的生命……   當今世界最需要的一本小說   走進這扇門,我們終能在不安之中,看見溫柔   ◆ 撼動35國讀者,歐巴馬、時代雜誌、紐約時報、衛報、亞馬遜書店一致列為年度選書!   ◆ 羅素兄弟搶下電影版權,交由《模仿遊戲》導演掌鏡改編!   ◆ 闖入曼布克獎、國際都柏林文學 了解更多
原价 RM 55.45

现售 RM 55.45 (-0%)

会员 RM 49.91 (-10%)

作者 Abdullah Abdul Hamid
Kenapa buku ini dihasilkan? Siapakah yang perlu membacanya? Apakah mesej yang terkandung di dalamnya? Buku Apabila Wartawan dan Artis Menangis adalah catatan daripada perjalanan dan pengalaman penulis di beberapa buah negara terutamanya ketika menjalankan tugasan Wartawan dan misi kemanusiaan, antaranya Tebing Barat dan Semenanjung Gaza di Palestin, Syria dan Bangladesh. Buku ini dihasilkan untuk menyampaikan pelbagai kisah yang disaksikan dan dirasai sendiri oleh penulisnya. 了解更多
原价 RM 25.00

现售 RM 25.00 (-0%)

会员 RM 22.50 (-10%)

作者 Pitchaya Sudbanthad
Places remember us... 'An important, ambitious, and accomplished novel. Sudbanthad deftly sweeps us up in a tale that paints a twin portrait: of a megacity like those so many of us call home and of a world where sanctuary is increasingly hard to come by' Mohsin Hamid A missionary begs to be sent home. A jazz pianist is hired to perform for ghosts. An army colonel smells the food of home for the last time. A girl designs herself a new face. An old woman uploads her consciousne 了解更多
原价 RM 49.90

现售 RM 49.90 (-0%)

会员 RM 44.91 (-10%)

作者 Dato' Ismail Kamus , Mohd. Azrul Azlen Ab. Hamid
Merupakan sebuah buku panduan untuk diri sendiri (fardu ain), seisi keluarga, masyarakat dan umat sejagat (fardu kifayah). Ia merangkumi syariat ketika kelahiran, fardu ain kanak-kanak. Penekanan pendidikan remaja, hukumhakam muamalat (jual beli), munakahat (nikah khawin dan rumah tangga) serta amalan seperti zikir, doa dan adab. Semua ilmu bersumberkan al-Quran dan hadis sahih. 了解更多
原价 RM 45.00

现售 RM 45.00 (-0%)

会员 RM 40.50 (-10%)

作者 Saridah Hamid
“Ibu tak sayang kita lagi ke Kak Ana? tanya Im. “Tak baik cakap macam tu. Ibu buat begitu ada sebabnya,” jawab Ana. “Sebab Im ni jahat, kan? Sebab tu inu bersetuju dengan Pak Long nak hantar kita ke sana!” Pertanyaan Im itu membuatkan Ana tersentak. Ana tahu, keputusan ibu tentu menggangu jiwa Im. Jika benar itu yang terbaik buat kami, Ana akan cuba yang terbaik untuk membahagiakan mereka semua. Tapi, mampukah Ana menggalas tanggungjawab sebagai kakak dalam me 了解更多
原价 RM 12.90

现售 RM 12.90 (-0%)

会员 RM 11.61 (-10%)

作者 Cik Tet
Perwatakan Husna yang degil dan suka melawan telah membuahkan rasa cinta dalam hati Amzar, seorang jejaka yang berumur awal 40-an. Lagi kuat Husna melawan, lagi besar keinginan dalam hatinya untuk memiliki anak manja Pak Cik Hamidi itu. “Una nak kahwin dengan saya?” “Tak naklah, Una. Dahlah tua, muka penuh dengan semak-samun. Gelilah, pak cik. Nak cari bibir pun tak jumpa.” “Kenapa nak cari bibir saya? Una nak buat apa dengan bibir saya ni?” Walau luaran 了解更多
原价 RM 30.00

现售 RM 30.00 (-0%)

会员 RM 27.00 (-10%)

作者 Norhafsah Hamid
What is Rough Diamond all about? Linda is a rich heiress who seems to have it all; beauty, brains, wealth and social standing. Desired by men and envied by women, Linda’s life seems perfect. But, deep down inside, Linda longs for true love and contentment. Trapped between the glamorous world that she was brought up in and the overwhelming desire to find solace, Linda finds herself lost. Misery became her companion. Will Linda continue her pretentious sociali 了解更多
原价 RM 30.00

现售 RM 30.00 (-0%)

会员 RM 27.00 (-10%)

作者 Hj Lokman Abdul Hamid
Bahagian I: Apa itu Kanser? Inilah sebuah buku yang membicarakan Kanser dari dimensi yang belum pernah and abaca atau lihat. Buku ini menyingkap kanser secara menyeluruh dalam bahasa umum. Anda tentu ingin mengetahui bentuk gaya hidup yang bakal mengundang kanser. Atau anda perlu tahu bagaimana kanser merebak dan tip makanan yang perlu dikurangkan. Satu perbandingan antara perubatan moden vs rawatan Al-Quran yang mengupas isu-isu pro dan kontra, terhadap kedua-duanya. Baha 了解更多
原价 RM 45.00

现售 RM 45.00 (-0%)

会员 RM 40.50 (-10%)

作者 Hidayahtulhusra
Diterima bekerja sebagai personal assistant di Black Knight Home Design mempertemukan Afifa Fitiya dengan tujuh orang jejaka dengan karakter dan personaliti yang berbeza. Nazhirul Hanif yang panas baran dan workaholic; Abid Muttaqqin yang tenang dan penuh dengan karisma; Halim Zahidin yang kacak dan kebudak-budakkan; Nabil Amin yang sentiasa ceria dan menghiburkan; Adnan Syafi yang perfectionist dan memiliki senyuman yang manis; Ariqqin Naufal yang rajin dan sukakan dunia 了解更多
原价 RM 22.00

现售 RM 22.00 (-0%)

会员 RM 19.80 (-10%)

作者 Hafiz Hamidun
Dapatkan album terbaru dari Hafiz Hamidun - Nur Zikir Terapi IV yang menampilkan 10 buah zikir yang pasti menggetarkan rasa dan jiwa. Sebuah lagi produk terbaik terbitan Arteffects Sdn. Bhd. 了解更多
原价 RM 25.90

现售 RM 25.90 (-0%)

会员 RM 23.31 (-10%)

作者 Aizuddin Hamid
“Pernah tak kamu terfikir, macam mana kalau Allah terus balas ‘cash’ atas maksiat dan dosa yang kamu buat? Contohnya, kamu suka tengok aurat perempuan, tiba-tiba Allah tarik nikmat mata kamu sampai jadi buta. Tapi, Allah tak buat macam tu sebab Allah nak bagi kamu peluang untuk bertaubat.” - Malik - . “Melalui internet dan media sosial, fitnah sekarang ini di hujung jari. Agama Islam bebas diperlekeh dan dimalukan begitu saja. Ajaran sesat dan golongan LGBT pula b 了解更多
原价 RM 30.00

现售 RM 30.00 (-0%)

会员 RM 27.00 (-10%)

作者 Fitri Hussin , Syaida Ilmuna
Kereta yang dipandu Amar dan ditumpangi Noni kekasihnya, terbabas ke dalam gaung. Rakan sekonvoi, Budi, Zaid dan Razi turun ke gaung untuk memeriksa kereta itu dan mendapati Amar dan Noni tiada di dalam kereta yang remuk teruk itu. Sedang mereka mencari tubuh Amar dan Noni di kawasan sekitar, salah seorang daripada mereka ternampak kelibat seseorang memikul sesuatu. Mereka bertiga mengekori kelibat itu sehingga sampai di satu kawasan seperti sebuah kompleks bangunan lama. Sia 了解更多
原价 RM 23.00

现售 RM 23.00 (-0%)

会员 RM 20.70 (-10%)

作者 Habib Ali Zaenal Abidin Al-Hamid
Ilmu Sirah adalah ilmu yang mengkaji tentang Nabi Muhammad SAW dan mesti ada sanadnya untuk menjadi sumber rujukan dalam Islam. Dikatakan salah satu makna ilmu Sirah adalah daripada kata ‘sair’ iaitu ‘perjalanan’. Perjalanan yang dimaksudkan ialah perjalanan Rasulullah SAW yang perlu kita jadikan contoh ikutan agar kita dapat berjalan di jalan yang dijalani oleh Nabi Muhammad SAW. 了解更多
原价 RM 25.00

现售 RM 25.00 (-0%)

会员 RM 22.50 (-10%)

作者 Norhafsah Hamid
Letters to God is about a journey of a young girl named Sarah in trying to find her footing in a challenging world. An introvert by nature, Sarah struggles to balance her work, life and her spiritual longing while trying to adapt to her new surroundings. She found friendship along the way and also experienced hostility and heartache. Not knowing who to turn to, she decided to rant and rave to her Creator. This is a story of how a young girl, who made a decision to write lette 了解更多
原价 RM 30.00

现售 RM 30.00 (-0%)

会员 RM 27.00 (-10%)

作者 Adah Hamidah
Batrisyia. Orangnya sangat simple. Belajar sambil berkhidmat secara sukarela di Al-Husna. Dalam hidupnya, ada walid, umi, Hilman dan penulis kesayangannya, Mr. Anonymous. Batrisyia percaya, wanita yang baik adalah untuk lelaki yang baik. Bak kata Mr. Anonymous, 'Kebaikan takkan pernah meninggalkan orang yang baik'. Keyakinan itu menyebabkan Batrisyia tanpa ragu-ragu memilih Aidil. "Apa pasal berdiri aje kat luar tu? Nak jadi maling?" ~ Batrisyia "Haah, sebab nak curi hati a 了解更多
原价 RM 29.00

现售 RM 29.00 (-0%)

会员 RM 26.10 (-10%)

作者 Aizuddin Hamid
"Korang nampak aku baik sebab Allah tutup aib aku. Kalau Allah tunjukkan segala dosa yang aku pernah lakukan, mesti korang akan pandang hina aku.” - Uzair Akhyar . "Kadang-kadang, nak tegur orang ‘agama’ ni lebih susah daripada orang biasa. Ada saja dalil untuk menghalalkan kemungkaran yang dilakukan. Nampak baik, tapi sebenarnya diorang dah tertipu dengan syaitan.” - Irfan Azqie . "Sekarang ni zaman internet. Nak buat pahala memang senang, share saja perkara-perkara 了解更多
原价 RM 30.00

现售 RM 30.00 (-0%)

会员 RM 27.00 (-10%)

作者 Maria Kajiwa
TAJUK: TAKRUT Seutas tangkal yang dipanggil Takrut Agung menjadi rebutan dua buah negara. Tangkal yang telah mengubah sejarah peperangan dan mengorbankan ribuan nyawa. Menyedari betapa besarnya kuasa tangkal tersebut, seorang sami menguncinya dengan mantera bersama nyawanya sendiri. Masa berlalu, seorang pemuda bernama Wafiq dihantui penampakan yang menyerupai arwah ayahnya di mana-mana. Takut dan gelisah memaksa dia dan pembantu ayahnya mencari punca dan penyelesaian. Usah 了解更多
原价 RM 28.00

现售 RM 28.00 (-0%)

会员 RM 25.20 (-10%)

作者 Prof Dato’ Dr Hamid Arshat
Setiap pasangan pasti ingin menimang cahaya mata yang sihat dengan secepat mungkin. Namun, kita hanya mampu merancang, dan Allah-lah yang menduga kita dengan pelbagai ujian. Ada yang berjaya mendapat zuriat dan ada yang terpaksa tunggu bertahun-tahun, bahkan ada yang disahkan mandul. Insya-Allah, buku ini akan membantu semua pasangan, sama ada yang akan menimang cahaya mata atau yang berusaha ke arah itu. Antara perkara PERLU TAHU yang ada dalam buku ini: • 了解更多
原价 RM 25.00

现售 RM 25.00 (-0%)

会员 RM 22.50 (-10%)

作者 Ustaz Hakim Hamidon
ISTIGHFAR: TAUBAT SEBELUM TERLAMBAT 了解更多
原价 RM 23.00

现售 RM 23.00 (-0%)

会员 RM 20.70 (-10%)

作者 Saloma Mat Lajis
Salma, Mei Lin dan Zarina ialah sepasukan penyiasat yang kerap membongkar jenayah serta misteri. Mereka mendapat bantuan daripada Encik Hamid, ayah Salma. Seorang peguam yang terkenal dalam menjalankan penyiasatan. Pihak polis amat mengagumi kepintaran mereka menyiasat. 了解更多
原价 RM 3.90

现售 RM 3.90 (-0%)

会员 RM 3.51 (-10%)

作者 Saloma Mat Lajis
Salma, Mei Lin dan Zarina ialah sepasukan penyiasat yang kerap membongkar jenayah serta misteri. Mereka mendapat bantuan daripada Encik Hamid, ayah Salma. Seorang peguam yang terkenal dalam menjalankan penyiasatan. Pihak polis amat mengagumi kepintaran mereka menyiasat. 了解更多
原价 RM 3.90

现售 RM 3.90 (-0%)

会员 RM 3.51 (-10%)

作者 Saloma Mat Lajis
Salma, Mei Lin dan Zarina ialah sepasukan penyiasat yang kerap membongkar jenayah serta misteri. Mereka mendapat bantuan daripada Encik Hamid, ayah Salma. Seorang peguam yang terkenal dalam menjalankan penyiasatan. Pihak polis amat mengagumi kepintaran mereka menyiasat. 了解更多
原价 RM 3.90

现售 RM 3.90 (-0%)

会员 RM 3.51 (-10%)

作者 Saloma Mat Lajis
Salma, Mei Lin dan Zarina ialah sepasukan penyiasat yang kerap membongkar jenayah serta misteri. Mereka mendapat bantuan daripada Encik Hamid, ayah Salma. Seorang peguam yang terkenal dalam menjalankan penyiasatan. Pihak polis amat mengagumi kepintaran mereka menyiasat. 了解更多
原价 RM 3.90

现售 RM 3.90 (-0%)

会员 RM 3.51 (-10%)

作者 Saloma Mat Lajis
Salma, Mei Lin dan Zarina ialah sepasukan penyiasat yang kerap membongkar jenayah serta misteri. Mereka mendapat bantuan daripada Encik Hamid, ayah Salma. Seorang peguam yang terkenal dalam menjalankan penyiasatan. Pihak polis amat mengagumi kepintaran mereka menyiasat. 了解更多
原价 RM 3.90

现售 RM 3.90 (-0%)

会员 RM 3.51 (-10%)

作者 Saloma Mat Lajis
Salma, Mei Lin dan Zarina ialah sepasukan penyiasat yang kerap membongkar jenayah serta misteri. Mereka mendapat bantuan daripada Encik Hamid, ayah Salma. Seorang peguam yang terkenal dalam menjalankan penyiasatan. Pihak polis amat mengagumi kepintaran mereka menyiasat. 了解更多
原价 RM 3.90

现售 RM 3.90 (-0%)

会员 RM 3.51 (-10%)

作者 Saloma Mat Lajis
Salma, Mei Lin dan Zarina ialah sepasukan penyiasat yang kerap membongkar jenayah serta misteri. Mereka mendapat bantuan daripada Encik Hamid, ayah Salma. Seorang peguam yang terkenal dalam menjalankan penyiasatan. Pihak polis amat mengagumi kepintaran mereka menyiasat. 了解更多
原价 RM 3.90

现售 RM 3.90 (-0%)

会员 RM 3.51 (-10%)

作者 Aizuddin Hamid
“Kenapa kehidupan aku tak macam orang lain? Ya Allah, jangan salahkan aku sekiranya aku semakin jauh daripadaMu, sedangkan Kau sendiri yang memberi sesuatu yang aku tak mampu!” - Malik – “Sebenarnya, aku dah lama minat Islam. Aku nak tahu banyak tentang Islam. Tapi, selama ni, kenapa tak ada seorang kawan Muslim pun yang pernah cerita pada aku pasal Islam? Lepas tu, bila aku tengok orang Islam tu sendiri, kenapa tak melambangkan macam apa yang Islam ajar?” - K 了解更多
原价 RM 30.00

现售 RM 30.00 (-0%)

会员 RM 27.00 (-10%)

作者 Adah Hamidah
NYSA SAKINAH. Cintanya pernah ditolak oleh abang angkatnya, Farish Aqil. Namun Farish Aqil kembali menagih kasih, lalu dengan rela dia menerima. Satu pertemuan membuatkan dia kembalil sedar siapa dirinya. Lantas dia terikat dalam perkahwinan yang menjerat. Lantas dia bertindak menjejaki wanita yang selama ini dicintai oleh suaminya. Kembali memulangkan bahagia buat suaminya. FARISH AQIL. Hati lelakinya dicabar lantas dia terpaksa memulakan semua sedang hanya Lily dihatinya 了解更多
原价 RM 21.00

现售 RM 21.00 (-0%)

会员 RM 18.90 (-10%)

作者 Hakim Hamidon
Apakah perbezaan khusyuk iman dan khusyuk munafik? Siapakah syaitan yang dipanggil Khanzab dan apa kaitannya dengan khusyuk? Apakah perbuatan yang dikatakan khusyuk tetapi tercela? Mari baca dan tambah ilmu bagi memantapkan tahap khusyuk semasa solat. Moga solat kita menjadi sempurna dan lebih baik dari hari ke hari walaupun sedikit. Antara tip khusyuk solat: -Memilih saf hadapan -Makan dahulu jika makanan sudah terhidang -Memahami makna bacaan Turut dimuatk 了解更多
原价 RM 16.00

现售 RM 16.00 (-0%)

会员 RM 14.40 (-10%)

作者 Aizuddin Hamid
BUKU TERBARU PALING 'PANAS' TAHUN 2016 - LARI DARI NERAKA!!! ⛔ Anda SUSAH NAK ELAKKAN DIRI daripada buat dosa, atau mungkin anda sendiri tak sedar yang anda dah buat dosa? ⛔ Anda SELALU BUAT DOSA2 seperti mengumpat, dengki, sangka buruk, panas baran, ‘ujub (bangga diri), riak (suka menunjuk), takabbur (sombong) dan lain2, tapi anda BENAR2 NAK BERUBAH dan tinggalkan semua itu? Jika ya, teruskan membaca... ====================== APA YANG BEST BUKU INI? ======== 了解更多
原价 RM 25.00

现售 RM 25.00 (-0%)

会员 RM 22.50 (-10%)

作者 莫欣.哈密
現在讀的,是一本成長書,教各位如何在新興亞洲致富, 但在這之前,要先找個主角, 對對對,那人就是你!   連矽谷CEO都推薦,影響自己創業的小說   你,時而狡詐,時而帶有人情味,從偏遠省分出發尋找自己的命運;   你,無名氏,但內心感情卻為人深知,愛情故事非常感人,   你,代表了新興亞洲成百上千萬人的慾望和挫折。    了解更多
原价 RM 43.10

现售 RM 43.10 (-0%)

会员 RM 38.79 (-10%)

作者 Nilam Himawari , Rizal Wan Ramli
Jejak Karmila adalah pembukaan setiap langkah Suraya, Nonie dan Karmila untuk bersatu kembali. Konflik demi konflik yang cuba menguji sejauh mana tahap keimanan mereka menghadapi ujian-ujian Allah SWT. Apabila ada yang merana di dalam sana, yang diluar ini sedikitpun tidak mensyukuri kesenangan yang ada. Bila adik cemburukan kakak sendiri pasal lelaki bernama Syed Haikal, segala-galanya jadi kacau bilai. Si lelaki pula tamak. Yang kakak dia mahu, yang adik juga mahu disa 了解更多
原价 RM 22.00

现售 RM 22.00 (-0%)

会员 RM 19.80 (-10%)

作者 Hakim Hamidon
"Jika salah seorang antara kamu inginkan sesuatu, berdoalah: Ya Allah aku memohon petunjuk daripada-Mu dengan ilmu-Mu. " Riwayat Bukhari. Penjelasan yang terang dan cemerlang mengenai: - Hukum-hukum berkenaan Istikharah - Alternatif istisyarah di samping Istikharah - Tatacara dalam melakukan Istikharah - Petunjuk yang diperoleh sesudah Istikharah - Mengapa Istikharah gagal membuahkan hasil 了解更多
原价 RM 14.00

现售 RM 14.00 (-0%)

会员 RM 12.60 (-10%)

作者 Abdul Latip Bin Talib
Kisah Sultan Abdul Hamid II yang cuba memulihkan kembali Empayar Uthamaniyyah, yang digelar orang Sakit Eropah. Pelbagai cabaran yang perlu baginda tempoh, Bukan sahaja cabarand aripada kuasa luar seperti British dan Rusia yang perlu baginda hadapi, malah, serangan dalaman dan pemberontakan juga perlu ditangani. Namun, segala-galanya sudah tersurat. Baginda jatuh juga, dan digantikan dengan seorang sultan boneka. Ini menjadikan baginda, Khalifah Terakhir Empayar Uthamaniyyah. 了解更多
原价 RM 25.00

现售 RM 25.00 (-0%)

会员 RM 22.50 (-10%)

作者 Hafiz Hamidun & Rahmah Mokhtar
Siapa sangka secawan teh o boleh dipegang sebagai sebab bertemu jodoh? Siapalah yang tahu, apabila gurauan yang dianggap serius akhirnya berakhir di pelamin? Juga, tiada sesiapa yang menyangka hantaran yang sudah siap hanya akan disimpan kemas-kemas di atas almari. Dipikat orang lain, bersahabat dengan orang lain, tetapi akhirnya dipinang oleh orang yang tidak pernah didekati? Serabut! Tapi ia memang berlaku. Cerita jodoh kita semua Allah dah aturkan. 13 cerita jo 了解更多
原价 RM 27.00

现售 RM 27.00 (-0%)

会员 RM 24.30 (-10%)

作者 Aizuddin Hamid
Untuk mereka yang rasa bahawa hidup ini hanya suka-suki dan senda gurau, sedangkan manusia ini ada fungsi dan tujuan hidup. - Untuk mereka yang merasakan bahawa ujian dari Allah ini menyusahkan, sedangkan Allah uji kita berdasarkan kemampuan kita. - Untuk mereka yang ragu-ragu tentang takdir, pilihan, ketetapan maut, jodoh dan rezeki, sedangkan Allah dah beri pilihan dalam masa yang sama menetapkan takdir. - Untuk mereka yang dah terlanjur berzina, ketagih tengok video luc 了解更多
原价 RM 25.00

现售 RM 25.00 (-0%)

会员 RM 22.50 (-10%)

作者 K H. Mu'ammal Hamidy
Buku -Himpunan Doa & Zikir" ini akan melengkapkan koleksi panduan amalan anda. Dengan konsep dan pendekatan yang mudah dan padat. Disertakan dengan bacaan dalam rumi bagi mereka yang belum berkemampuan untuk membaca tulisan Arab. Namun sebaiknya untuk bacaan dan sebutan yang lebih tepat dirujuk kepada guru-guru agama. Untuk menguatkan lagi nas berkenaan amalan doa & zikirnya disertakan hadis berkenaan amalannya. 了解更多
原价 RM 12.00

现售 RM 12.00 (-0%)

会员 RM 10.80 (-10%)

作者 Hamizul Abdul Hamid
Masa kecil' adalah 'masa lalu' semua orang. Aku Budak Lenggong (ABL) adalah catatan 'masa lalu' yang mewakili 'masa kecil' ramai orang yang mungkin tidak terungkap. Zaman ketika elektrik adalah asing, pelita minyak tanah dan kabaid menjadi sumber cahaya, TV adalah peti ajaib, sungai dan lata menjadi mainan, bendang dan kubang, bukit dan hutan, memasak dengan kayu api, mendaki bukit ke dusun, menangkap ikan dan udang di celahan batu sungai yang jernih, mengapuk di pokok petai 了解更多
原价 RM 20.00

现售 RM 20.00 (-0%)

会员 RM 18.00 (-10%)

作者 Dr. Hj Zahazan Mohamed & Mohd. Azrul Azlen Abd. Hamid
Buku ini mengimbau kembali keindahan suasana perhubungan suami isteri ketika usia muda agar setiap masa hubungan sesama suami isteri bagaikan pengantin yang baru diijabkabulkan. Antara doa-doa yang dimaksudkan ialah mohon keteguhan iman, menanam kasih sayang suami isteri, mohon keselamatan, mohon agar mendapat zuriat yang soleh, diberi kesabaran dan kekuatan, tempat kediaman dilindungi, mengelak daripada jiran yang jahat, menenangkan diri dalam keadaan panas baran, marah dan 了解更多
原价 RM 12.00

现售 RM 12.00 (-0%)

会员 RM 10.80 (-10%)

作者
BANGKIT: Tempoh Pentadbiran Abdullah Badawi di Malaysia disunting oleh: Bridget Welsh & James U.H. Chin Terjemahan rancangan pilihan daripada buku: Awakening: The Abdullah Badawi Years in Malaysia. “Beliau memegang jawatan sebagai Perdana Menteri dengan harapan besar dan beliau sepatutnya dapat melakukan lebih banyak. Malah slogan beliau ketika mula memegang jawatan ialah “bekerja bersama saya, bukan untuk saya”. Beliau sepatutnya mengambil peluang melakukan pe 了解更多
原价 RM 38.00

现售 RM 38.00 (-0%)

会员 RM 34.20 (-10%)

作者 Abdul Hamid
Masih ramai dalam kalangan umat Islam yang tidak mengetahui tentang pelaksanaan jenazah. Ada juga yang tahu namun masih kurang jelas tentangnya. Malah lebih parah lagi jika masukkan unsur bidaah atau unsur yang bertentangan dengan sunah Nabi S.A.W. dalam pengurusan jenazah ini. Pengurusan jenazah atau kematian orang Islam amat berbeza jika dibandingkan dengan orang bukan Islam. Buku hadir sebagai panduan untuk kita menambah ilmu tentang pengurusan jenazah. la memuatkan sec 了解更多
原价 RM 15.00

现售 RM 15.00 (-0%)

会员 RM 13.50 (-10%)

作者 Abu Anas Hamid
Di dalam buku ini kami mengumpulkan lebih kurang seratus kisah akhir hayat orang yang zalim, dengan tujuan agar kita lebih dapat merenungi betapa buruknya sifat zalim sehingga kita waspada terhadapnya, sebagai peringatan kepada setiap muslim yang mengharapkan wajah Allah SWT, serta keselamatan pada hari akhir daripada terjerumus ke dalamnya, kerana sesungguhnya hari berkuasanya orang yang dizalimi ke atas orang zalim, adalah lebih pedih daripada hari berkuasanya orang zalim k 了解更多
原价 RM 38.00

现售 RM 38.00 (-0%)

会员 RM 34.20 (-10%)

作者 Ramli Hamid
原价 RM 15.90

现售 RM 15.90 (-0%)

会员 RM 14.31 (-10%)

作者 潘卡吉.米什拉
《經濟學人》譽為「薩依德的繼承者」 《外交政策》評為「全球百大思想家」 2012年獲選《經濟學人》年度最佳圖書 諾貝爾文學獎得主帕慕克大力推薦 何謂亞洲的價值? 亞洲各國如何從西方帝國的廢墟中重生? 亞洲各地富有獨立思考能力的思想家、知識份子,試圖擺脫傳統的框架,尋求抑制西方國家對亞洲大陸日漸增長的支配欲望、尋找亞洲重生的道 了解更多
原价 RM 55.80

现售 RM 55.80 (-0%)

会员 RM 50.22 (-10%)

作者 Nassim Nicholas Taleb
'Really made me think about how I think' - Mohsin Hamid, author of Exit West Tough times don't last. Tough people do. In The Black Swan, Taleb showed us that highly improbable and unpredictable events underlie almost everything about our world. Here Taleb stands uncer-tainty on its head, making it desirable, even necessary. The antifragile is beyond the resilient or robust. The resil-ient resists shocks and stays the same; the antifragile gets better and better. Jus 了解更多
原价 RM 75.50

现售 RM 75.50 (-0%)

会员 RM 67.95 (-10%)

作者 Atiqah Hamid
Kemiskinan, kelaparan dan ketakutan adalah di antara ujian yang Allah S.W.T berikan kepada manusia. Ujian¬ujian ini tidak lain dan tidak bukan adalah untuk menguji sejauh mana berimannya seorang hamba kepada Khaliqnya. Hamba yang beriman akan sentiasa redha atas ketentuanNya, sabar dalam menghadapinya, bersyukur ditimpa ujian serta tidak berputus asa untuk melakukan islah di dalam hidupnya. Buku ini menyediakan ramuan-ramuan terbaik daripada Al-Quran dan Hadith Nabawiya 了解更多
原价 RM 15.00

现售 RM 15.00 (-0%)

会员 RM 13.50 (-10%)

作者 Adah Hamidah
Melangkah lamunan membilang bahagia... Detik itu apa maknanya? Bukan kehendaknya melangkah keluar dari istana. Tapi dia terpaksa, maka diikutkan juga langkah kaki. Lalu takdir membawanya ke pintu pagar rumah seorang rakyat biasa. “Okey, Piya. Tapi awak tak rasa ke yang awak ni terlalu muda untuk jadi pengasuh kepada seorang budak perempuan?” Ra’if Arjuna mengasak soalan. Pengasuh? Tatkala itu bermulalah episod penyamaran, pendustaan yang terpaksa direncanakan o 了解更多
原价 RM 23.90

现售 RM 23.90 (-0%)

会员 RM 21.51 (-10%)

作者 Saridah Hamid
"Ayah, boleh tak kali ini tolong carikan Ana udang besar? Ana teringin hendak makan udang. Sudah lama tidak merasa udang. Boleh, ayah?" "Insya-Allah. Pasal anak dara ayah sorang ni, ayah sanggup carikan. Lagipun, rasanya sekarang ini musim udang membiak. Mungkin banyak udang di sungai. Doakan ayah senang menangkapnya dengan banyak. Boleh suruh emak masak lemak cili api. Sudah lama kita tidak makan udang." 了解更多
原价 RM 10.90

现售 RM 10.90 (-0%)

会员 RM 9.81 (-10%)

1-63 of 63

页:
  1. 1
  2. 2
*

Back to Top