0

购物车中共有 0个商品。 ×

您的购物车中暂时没有商品。

' Saridah Hamid '找到 77 件相关商品
作者 莫欣·哈密
  國界消失了,打開一扇門,就能穿梭到未知的城市,走進他人的生命……   當今世界最需要的一本小說   走進這扇門,我們終能在不安之中,看見溫柔   ◆ 撼動35國讀者,歐巴馬、時代雜誌、紐約時報、衛報、亞馬遜書店一致列為年度選書!   ◆ 羅素兄弟搶下電影版權,交由《模仿遊戲》導演掌鏡改編!   ◆ 闖入曼布克獎、國際都柏林文學 了解更多
原价 RM 55.45

现售 RM 55.45 (-0%)

会员 RM 49.91 (-10%)

作者 Abdullah Abdul Hamid
Kenapa buku ini dihasilkan? Siapakah yang perlu membacanya? Apakah mesej yang terkandung di dalamnya? Buku Apabila Wartawan dan Artis Menangis adalah catatan daripada perjalanan dan pengalaman penulis di beberapa buah negara terutamanya ketika menjalankan tugasan Wartawan dan misi kemanusiaan, antaranya Tebing Barat dan Semenanjung Gaza di Palestin, Syria dan Bangladesh. Buku ini dihasilkan untuk menyampaikan pelbagai kisah yang disaksikan dan dirasai sendiri oleh penulisnya. 了解更多
原价 RM 25.00

现售 RM 20.00 (-20%)

会员 RM 20.00 (-20%)

作者 Pitchaya Sudbanthad
Places remember us... 'An important, ambitious, and accomplished novel. Sudbanthad deftly sweeps us up in a tale that paints a twin portrait: of a megacity like those so many of us call home and of a world where sanctuary is increasingly hard to come by' Mohsin Hamid A missionary begs to be sent home. A jazz pianist is hired to perform for ghosts. An army colonel smells the food of home for the last time. A girl designs herself a new face. An old woman uploads her consciousne 了解更多
原价 RM 49.90

现售 RM 49.90 (-0%)

会员 RM 44.91 (-10%)

作者 Dato' Ismail Kamus , Mohd. Azrul Azlen Ab. Hamid
Merupakan sebuah buku panduan untuk diri sendiri (fardu ain), seisi keluarga, masyarakat dan umat sejagat (fardu kifayah). Ia merangkumi syariat ketika kelahiran, fardu ain kanak-kanak. Penekanan pendidikan remaja, hukumhakam muamalat (jual beli), munakahat (nikah khawin dan rumah tangga) serta amalan seperti zikir, doa dan adab. Semua ilmu bersumberkan al-Quran dan hadis sahih. 了解更多
原价 RM 45.00

现售 RM 45.00 (-0%)

会员 RM 40.50 (-10%)

作者 Saridah Hamid
“Ibu tak sayang kita lagi ke Kak Ana? tanya Im. “Tak baik cakap macam tu. Ibu buat begitu ada sebabnya,” jawab Ana. “Sebab Im ni jahat, kan? Sebab tu inu bersetuju dengan Pak Long nak hantar kita ke sana!” Pertanyaan Im itu membuatkan Ana tersentak. Ana tahu, keputusan ibu tentu menggangu jiwa Im. Jika benar itu yang terbaik buat kami, Ana akan cuba yang terbaik untuk membahagiakan mereka semua. Tapi, mampukah Ana menggalas tanggungjawab sebagai kakak dalam me 了解更多
原价 RM 12.90

现售 RM 12.90 (-0%)

会员 RM 11.61 (-10%)

作者 Cik Tet
Perwatakan Husna yang degil dan suka melawan telah membuahkan rasa cinta dalam hati Amzar, seorang jejaka yang berumur awal 40-an. Lagi kuat Husna melawan, lagi besar keinginan dalam hatinya untuk memiliki anak manja Pak Cik Hamidi itu. “Una nak kahwin dengan saya?” “Tak naklah, Una. Dahlah tua, muka penuh dengan semak-samun. Gelilah, pak cik. Nak cari bibir pun tak jumpa.” “Kenapa nak cari bibir saya? Una nak buat apa dengan bibir saya ni?” Walau luaran 了解更多
原价 RM 30.00

现售 RM 24.00 (-20%)

会员 RM 24.00 (-20%)

作者 Hj Lokman Abdul Hamid
Bahagian I: Apa itu Kanser? Inilah sebuah buku yang membicarakan Kanser dari dimensi yang belum pernah and abaca atau lihat. Buku ini menyingkap kanser secara menyeluruh dalam bahasa umum. Anda tentu ingin mengetahui bentuk gaya hidup yang bakal mengundang kanser. Atau anda perlu tahu bagaimana kanser merebak dan tip makanan yang perlu dikurangkan. Satu perbandingan antara perubatan moden vs rawatan Al-Quran yang mengupas isu-isu pro dan kontra, terhadap kedua-duanya. Baha 了解更多
原价 RM 45.00

现售 RM 36.00 (-20%)

会员 RM 36.00 (-20%)

作者 Hidayahtulhusra
Diterima bekerja sebagai personal assistant di Black Knight Home Design mempertemukan Afifa Fitiya dengan tujuh orang jejaka dengan karakter dan personaliti yang berbeza. Nazhirul Hanif yang panas baran dan workaholic; Abid Muttaqqin yang tenang dan penuh dengan karisma; Halim Zahidin yang kacak dan kebudak-budakkan; Nabil Amin yang sentiasa ceria dan menghiburkan; Adnan Syafi yang perfectionist dan memiliki senyuman yang manis; Ariqqin Naufal yang rajin dan sukakan dunia 了解更多
原价 RM 22.00

现售 RM 17.60 (-20%)

会员 RM 17.60 (-20%)

作者 Hafiz Hamidun
Dapatkan album terbaru dari Hafiz Hamidun - Nur Zikir Terapi IV yang menampilkan 10 buah zikir yang pasti menggetarkan rasa dan jiwa. Sebuah lagi produk terbaik terbitan Arteffects Sdn. Bhd. 了解更多
原价 RM 25.90

现售 RM 25.90 (-0%)

会员 RM 23.31 (-10%)

作者 Aizuddin Hamid
“Pernah tak kamu terfikir, macam mana kalau Allah terus balas ‘cash’ atas maksiat dan dosa yang kamu buat? Contohnya, kamu suka tengok aurat perempuan, tiba-tiba Allah tarik nikmat mata kamu sampai jadi buta. Tapi, Allah tak buat macam tu sebab Allah nak bagi kamu peluang untuk bertaubat.” - Malik - . “Melalui internet dan media sosial, fitnah sekarang ini di hujung jari. Agama Islam bebas diperlekeh dan dimalukan begitu saja. Ajaran sesat dan golongan LGBT pula b 了解更多
原价 RM 30.00

现售 RM 30.00 (-0%)

会员 RM 27.00 (-10%)

作者 Fitri Hussin , Syaida Ilmuna
Kereta yang dipandu Amar dan ditumpangi Noni kekasihnya, terbabas ke dalam gaung. Rakan sekonvoi, Budi, Zaid dan Razi turun ke gaung untuk memeriksa kereta itu dan mendapati Amar dan Noni tiada di dalam kereta yang remuk teruk itu. Sedang mereka mencari tubuh Amar dan Noni di kawasan sekitar, salah seorang daripada mereka ternampak kelibat seseorang memikul sesuatu. Mereka bertiga mengekori kelibat itu sehingga sampai di satu kawasan seperti sebuah kompleks bangunan lama. Sia 了解更多
原价 RM 23.00

现售 RM 20.70 (-10%)

会员 RM 20.70 (-10%)

作者 Habib Ali Zaenal Abidin Al-Hamid
Ilmu Sirah adalah ilmu yang mengkaji tentang Nabi Muhammad SAW dan mesti ada sanadnya untuk menjadi sumber rujukan dalam Islam. Dikatakan salah satu makna ilmu Sirah adalah daripada kata ‘sair’ iaitu ‘perjalanan’. Perjalanan yang dimaksudkan ialah perjalanan Rasulullah SAW yang perlu kita jadikan contoh ikutan agar kita dapat berjalan di jalan yang dijalani oleh Nabi Muhammad SAW. 了解更多
原价 RM 25.00

现售 RM 22.50 (-10%)

会员 RM 22.50 (-10%)

作者 Norhafsah Hamid
Letters to God is about a journey of a young girl named Sarah in trying to find her footing in a challenging world. An introvert by nature, Sarah struggles to balance her work, life and her spiritual longing while trying to adapt to her new surroundings. She found friendship along the way and also experienced hostility and heartache. Not knowing who to turn to, she decided to rant and rave to her Creator. This is a story of how a young girl, who made a decision to write lette 了解更多
原价 RM 30.00

现售 RM 24.00 (-20%)

会员 RM 24.00 (-20%)

作者 Adah Hamidah
Batrisyia. Orangnya sangat simple. Belajar sambil berkhidmat secara sukarela di Al-Husna. Dalam hidupnya, ada walid, umi, Hilman dan penulis kesayangannya, Mr. Anonymous. Batrisyia percaya, wanita yang baik adalah untuk lelaki yang baik. Bak kata Mr. Anonymous, 'Kebaikan takkan pernah meninggalkan orang yang baik'. Keyakinan itu menyebabkan Batrisyia tanpa ragu-ragu memilih Aidil. "Apa pasal berdiri aje kat luar tu? Nak jadi maling?" ~ Batrisyia "Haah, sebab nak curi hati a 了解更多
原价 RM 29.00

现售 RM 29.00 (-0%)

会员 RM 26.10 (-10%)

作者 Aizuddin Hamid
"Korang nampak aku baik sebab Allah tutup aib aku. Kalau Allah tunjukkan segala dosa yang aku pernah lakukan, mesti korang akan pandang hina aku.” - Uzair Akhyar . "Kadang-kadang, nak tegur orang ‘agama’ ni lebih susah daripada orang biasa. Ada saja dalil untuk menghalalkan kemungkaran yang dilakukan. Nampak baik, tapi sebenarnya diorang dah tertipu dengan syaitan.” - Irfan Azqie . "Sekarang ni zaman internet. Nak buat pahala memang senang, share saja perkara-perkara 了解更多
原价 RM 30.00

现售 RM 30.00 (-0%)

会员 RM 27.00 (-10%)

作者 Maria Kajiwa
TAJUK: TAKRUT Seutas tangkal yang dipanggil Takrut Agung menjadi rebutan dua buah negara. Tangkal yang telah mengubah sejarah peperangan dan mengorbankan ribuan nyawa. Menyedari betapa besarnya kuasa tangkal tersebut, seorang sami menguncinya dengan mantera bersama nyawanya sendiri. Masa berlalu, seorang pemuda bernama Wafiq dihantui penampakan yang menyerupai arwah ayahnya di mana-mana. Takut dan gelisah memaksa dia dan pembantu ayahnya mencari punca dan penyelesaian. Usah 了解更多
原价 RM 28.00

现售 RM 28.00 (-0%)

会员 RM 25.20 (-10%)

作者 Prof Dato’ Dr Hamid Arshat
Setiap pasangan pasti ingin menimang cahaya mata yang sihat dengan secepat mungkin. Namun, kita hanya mampu merancang, dan Allah-lah yang menduga kita dengan pelbagai ujian. Ada yang berjaya mendapat zuriat dan ada yang terpaksa tunggu bertahun-tahun, bahkan ada yang disahkan mandul. Insya-Allah, buku ini akan membantu semua pasangan, sama ada yang akan menimang cahaya mata atau yang berusaha ke arah itu. Antara perkara PERLU TAHU yang ada dalam buku ini: • 了解更多
原价 RM 25.00

现售 RM 25.00 (-0%)

会员 RM 22.50 (-10%)

作者 Ustaz Hakim Hamidon
ISTIGHFAR: TAUBAT SEBELUM TERLAMBAT 了解更多
原价 RM 23.00

现售 RM 20.70 (-10%)

会员 RM 20.70 (-10%)

作者 Ain Maisarah , Han Afi Hamid
原价 RM 10.00

现售 RM 10.00 (-0%)

会员 RM 9.00 (-10%)

作者 Saloma Mat Lajis
Salma, Mei Lin dan Zarina ialah sepasukan penyiasat yang kerap membongkar jenayah serta misteri. Mereka mendapat bantuan daripada Encik Hamid, ayah Salma. Seorang peguam yang terkenal dalam menjalankan penyiasatan. Pihak polis amat mengagumi kepintaran mereka menyiasat. 了解更多
原价 RM 3.90

现售 RM 3.90 (-0%)

会员 RM 3.51 (-10%)

作者 Saloma Mat Lajis
Salma, Mei Lin dan Zarina ialah sepasukan penyiasat yang kerap membongkar jenayah serta misteri. Mereka mendapat bantuan daripada Encik Hamid, ayah Salma. Seorang peguam yang terkenal dalam menjalankan penyiasatan. Pihak polis amat mengagumi kepintaran mereka menyiasat. 了解更多
原价 RM 3.90

现售 RM 3.90 (-0%)

会员 RM 3.51 (-10%)

作者 Saloma Mat Lajis
Salma, Mei Lin dan Zarina ialah sepasukan penyiasat yang kerap membongkar jenayah serta misteri. Mereka mendapat bantuan daripada Encik Hamid, ayah Salma. Seorang peguam yang terkenal dalam menjalankan penyiasatan. Pihak polis amat mengagumi kepintaran mereka menyiasat. 了解更多
原价 RM 3.90

现售 RM 3.90 (-0%)

会员 RM 3.51 (-10%)

作者 Saloma Mat Lajis
Salma, Mei Lin dan Zarina ialah sepasukan penyiasat yang kerap membongkar jenayah serta misteri. Mereka mendapat bantuan daripada Encik Hamid, ayah Salma. Seorang peguam yang terkenal dalam menjalankan penyiasatan. Pihak polis amat mengagumi kepintaran mereka menyiasat. 了解更多
原价 RM 3.90

现售 RM 3.90 (-0%)

会员 RM 3.51 (-10%)

作者 Saloma Mat Lajis
Salma, Mei Lin dan Zarina ialah sepasukan penyiasat yang kerap membongkar jenayah serta misteri. Mereka mendapat bantuan daripada Encik Hamid, ayah Salma. Seorang peguam yang terkenal dalam menjalankan penyiasatan. Pihak polis amat mengagumi kepintaran mereka menyiasat. 了解更多
原价 RM 3.90

现售 RM 3.90 (-0%)

会员 RM 3.51 (-10%)

作者 Saloma Mat Lajis
Salma, Mei Lin dan Zarina ialah sepasukan penyiasat yang kerap membongkar jenayah serta misteri. Mereka mendapat bantuan daripada Encik Hamid, ayah Salma. Seorang peguam yang terkenal dalam menjalankan penyiasatan. Pihak polis amat mengagumi kepintaran mereka menyiasat. 了解更多
原价 RM 3.90

现售 RM 3.90 (-0%)

会员 RM 3.51 (-10%)

作者 Saloma Mat Lajis
Salma, Mei Lin dan Zarina ialah sepasukan penyiasat yang kerap membongkar jenayah serta misteri. Mereka mendapat bantuan daripada Encik Hamid, ayah Salma. Seorang peguam yang terkenal dalam menjalankan penyiasatan. Pihak polis amat mengagumi kepintaran mereka menyiasat. 了解更多
原价 RM 3.90

现售 RM 3.90 (-0%)

会员 RM 3.51 (-10%)

作者 Saloma Mat Lajis
Salma, Mei Lin dan Zarina ialah sepasukan penyiasat yang kerap membongkar jenayah serta misteri. Mereka mendapat bantuan daripada Encik Hamid, ayah Salma. Seorang peguam yang terkenal dalam menjalankan penyiasatan. Pihak polis amat mengagumi kepintaran mereka menyiasat. 了解更多
原价 RM 3.90

现售 RM 3.90 (-0%)

会员 RM 3.51 (-10%)

作者 H.M Amrin Rauf & Atiqah Hamid
原价 RM 16.90

现售 RM 16.90 (-0%)

会员 RM 15.21 (-10%)

作者 Aizuddin Hamid
“Kenapa kehidupan aku tak macam orang lain? Ya Allah, jangan salahkan aku sekiranya aku semakin jauh daripadaMu, sedangkan Kau sendiri yang memberi sesuatu yang aku tak mampu!” - Malik – “Sebenarnya, aku dah lama minat Islam. Aku nak tahu banyak tentang Islam. Tapi, selama ni, kenapa tak ada seorang kawan Muslim pun yang pernah cerita pada aku pasal Islam? Lepas tu, bila aku tengok orang Islam tu sendiri, kenapa tak melambangkan macam apa yang Islam ajar?” - K 了解更多
原价 RM 30.00

现售 RM 30.00 (-0%)

会员 RM 27.00 (-10%)

作者 Mohsin Hamid
SHORTLISTED FOR THE MAN BOOKER PRIZE 2017WINNER OF THE LOS ANGELES TIMES BOOK PRIZE FOR FICTIONWINNER OF THE ASPEN PRIZENOMINATED FOR THE NATIONAL BOOK CRITICS CIRCLE AWARD FOR FICTION*One of Barack Obama's top ten books of 2017*The Times Top 10 BestsellerGuardian Top 10 BestsellerThe New York Times Top 5 BestsellerLonglisted for the 了解更多
原价 RM 74.95

现售 RM 74.95 (-0%)

会员 RM 67.46 (-10%)

作者 Mohsin Hamid
SHORTLISTED FOR THE MAN BOOKER PRIZE 2017 *A Barack Obama top ten book of 2017* WINNER of the LA Times Prize for Fiction * WINNER of the Aspen Words Literary Prize Shortlisted for the Rathbones Folio Prize 'Astonishing' Zadie Smith * 'Stunning' Spectator * 'Extraordinary' TLS An extraordinary story of love and hope from the bestselling, Man Booker-shortlisted author of The Reluctant Fundamentalist All over the world, doors are appearing. They lead to other ci 了解更多
原价 RM 49.95

现售 RM 49.95 (-0%)

会员 RM 44.96 (-10%)

作者 Saridah Hamid , Reja
Puan Aminah semakin sarat mengandung anak pertamanya. Namun ia sihat dan tetap menjalankan tugasannya sebagai suri rumahtangga. Aisyah Sofia pula berasa kasihan melihat uminya yang sering penat selepas membuat kerja. Umi juga sukar hendak berjalan seperti biasa. Azirah juga perasan mengenai perubahan umi yang semakin sukar hendak bergerak. Tapi, umi tetap senyum dan tidak pernah mengeluh. Dua beradik berbincang untuk mengambil alih kerja­kerja rumah yang selama ini dilakuk 了解更多
原价 RM 14.00

现售 RM 14.00 (-0%)

会员 RM 12.60 (-10%)

作者 Adah Hamidah
NYSA SAKINAH. Cintanya pernah ditolak oleh abang angkatnya, Farish Aqil. Namun Farish Aqil kembali menagih kasih, lalu dengan rela dia menerima. Satu pertemuan membuatkan dia kembalil sedar siapa dirinya. Lantas dia terikat dalam perkahwinan yang menjerat. Lantas dia bertindak menjejaki wanita yang selama ini dicintai oleh suaminya. Kembali memulangkan bahagia buat suaminya. FARISH AQIL. Hati lelakinya dicabar lantas dia terpaksa memulakan semua sedang hanya Lily dihatinya 了解更多
原价 RM 21.00

现售 RM 21.00 (-0%)

会员 RM 18.90 (-10%)

作者 Hakim Hamidon
Apakah perbezaan khusyuk iman dan khusyuk munafik? Siapakah syaitan yang dipanggil Khanzab dan apa kaitannya dengan khusyuk? Apakah perbuatan yang dikatakan khusyuk tetapi tercela? Mari baca dan tambah ilmu bagi memantapkan tahap khusyuk semasa solat. Moga solat kita menjadi sempurna dan lebih baik dari hari ke hari walaupun sedikit. Antara tip khusyuk solat: -Memilih saf hadapan -Makan dahulu jika makanan sudah terhidang -Memahami makna bacaan Turut dimuatk 了解更多
原价 RM 16.00

现售 RM 16.00 (-0%)

会员 RM 14.40 (-10%)

作者 Haji Lokman Abdul Hamid
Buku kedua Haji Lokman. Pengamal Perubatan Islam yang suka membantu mereka yang sakit fizikal sihat dan pulih kembali. Berbekal ayat Quran dan amalan zikir. Insyaa Allah ia dapat memulihkan pesakit. Nilai RM63 pada buku, anda akan dapat kesihatan badan dan jiwa. 了解更多
原价 RM 63.00

现售 RM 63.00 (-0%)

会员 RM 56.70 (-10%)

作者 Mohd Shahremy Ikmal
Namaku Bedah binti Bedul. Nama indah pemberian ibu dan arwah bapa adalah hasil gabungan nama mereka berdua iaitu Bedul dan Hamidah. Berkali-kali aku meminta daripada ibu supaya dia benarkan penukaran nama. Namun, katanya namaku itu tanda cinta dia dan arwah bapa. Oleh itu, aku tidak dibenarkan sama sekali menukarnya. Boleh ke aku lalui kehidupan aku dengan nama Bedah? Aduh, malunya…Hanya Tuhan saja yang tahu. “Saya nak gunakan nama Puteri Anis!” “Puteri Anis? 了解更多
原价 RM 23.00

现售 RM 23.00 (-0%)

会员 RM 20.70 (-10%)

作者 Aizuddin Hamid
BUKU TERBARU PALING 'PANAS' TAHUN 2016 - LARI DARI NERAKA!!! ⛔ Anda SUSAH NAK ELAKKAN DIRI daripada buat dosa, atau mungkin anda sendiri tak sedar yang anda dah buat dosa? ⛔ Anda SELALU BUAT DOSA2 seperti mengumpat, dengki, sangka buruk, panas baran, ‘ujub (bangga diri), riak (suka menunjuk), takabbur (sombong) dan lain2, tapi anda BENAR2 NAK BERUBAH dan tinggalkan semua itu? Jika ya, teruskan membaca... ====================== APA YANG BEST BUKU INI? ======== 了解更多
原价 RM 25.00

现售 RM 25.00 (-0%)

会员 RM 22.50 (-10%)

作者 莫欣.哈密
現在讀的,是一本成長書,教各位如何在新興亞洲致富, 但在這之前,要先找個主角, 對對對,那人就是你!   連矽谷CEO都推薦,影響自己創業的小說   你,時而狡詐,時而帶有人情味,從偏遠省分出發尋找自己的命運;   你,無名氏,但內心感情卻為人深知,愛情故事非常感人,   你,代表了新興亞洲成百上千萬人的慾望和挫折。    了解更多
原价 RM 43.10

现售 RM 43.10 (-0%)

会员 RM 38.79 (-10%)

作者 Nilam Himawari , Rizal Wan Ramli
Jejak Karmila adalah pembukaan setiap langkah Suraya, Nonie dan Karmila untuk bersatu kembali. Konflik demi konflik yang cuba menguji sejauh mana tahap keimanan mereka menghadapi ujian-ujian Allah SWT. Apabila ada yang merana di dalam sana, yang diluar ini sedikitpun tidak mensyukuri kesenangan yang ada. Bila adik cemburukan kakak sendiri pasal lelaki bernama Syed Haikal, segala-galanya jadi kacau bilai. Si lelaki pula tamak. Yang kakak dia mahu, yang adik juga mahu disa 了解更多
原价 RM 22.00

现售 RM 22.00 (-0%)

会员 RM 19.80 (-10%)

作者 Hakim Hamidon
"Jika salah seorang antara kamu inginkan sesuatu, berdoalah: Ya Allah aku memohon petunjuk daripada-Mu dengan ilmu-Mu. " Riwayat Bukhari. Penjelasan yang terang dan cemerlang mengenai: - Hukum-hukum berkenaan Istikharah - Alternatif istisyarah di samping Istikharah - Tatacara dalam melakukan Istikharah - Petunjuk yang diperoleh sesudah Istikharah - Mengapa Istikharah gagal membuahkan hasil 了解更多
原价 RM 14.00

现售 RM 14.00 (-0%)

会员 RM 12.60 (-10%)

作者 Abdul Latip Bin Talib
Kisah Sultan Abdul Hamid II yang cuba memulihkan kembali Empayar Uthamaniyyah, yang digelar orang Sakit Eropah. Pelbagai cabaran yang perlu baginda tempoh, Bukan sahaja cabarand aripada kuasa luar seperti British dan Rusia yang perlu baginda hadapi, malah, serangan dalaman dan pemberontakan juga perlu ditangani. Namun, segala-galanya sudah tersurat. Baginda jatuh juga, dan digantikan dengan seorang sultan boneka. Ini menjadikan baginda, Khalifah Terakhir Empayar Uthamaniyyah. 了解更多
原价 RM 25.00

现售 RM 22.50 (-10%)

会员 RM 22.50 (-10%)

作者 Hafiz Hamidun & Rahmah Mokhtar
Siapa sangka secawan teh o boleh dipegang sebagai sebab bertemu jodoh? Siapalah yang tahu, apabila gurauan yang dianggap serius akhirnya berakhir di pelamin? Juga, tiada sesiapa yang menyangka hantaran yang sudah siap hanya akan disimpan kemas-kemas di atas almari. Dipikat orang lain, bersahabat dengan orang lain, tetapi akhirnya dipinang oleh orang yang tidak pernah didekati? Serabut! Tapi ia memang berlaku. Cerita jodoh kita semua Allah dah aturkan. 13 cerita jo 了解更多
原价 RM 27.00

现售 RM 27.00 (-0%)

会员 RM 24.30 (-10%)

作者 Saridah Hamid , Reja
Murid-murid darjah 4 Anggerik terkejut apabila Cikgu Abdul Rahman mengumumkan bahawa sekolah akan mengadakan rombongan pada musim cuti akan datang. Masing-masing ada yang teruja dan ada juga yang bimbang. Aisyah Sofia gembira, namun dia bimbang umi dan ayahnya tidak mengizinkan. Tambahan pula, dia tidak pernah mengikuti apa-apa rombongan sekolah dan berjauhan daripada keluarganya.. Semasa berada di tempat percutian, pelbagai kerenah dan gelagat kawan-kawan Aisyah Sofia 了解更多
原价 RM 13.50

现售 RM 13.50 (-0%)

会员 RM 12.15 (-10%)

作者 Izma Qahiera
Bujang tapi ‘not available’. Meletakkan status dirinya sudah berpunya walaupun sebenarnya dia belum ada teman istimewa.. Azraf Hamidi. Di hatinya sudah tertulis satu nama. Raisya Azzahra aka budak lesung. Setelah lapan tahun berlalu, budak lesung ni muncul semula tetapi tidak mengenalinya. Mustahil! Kalau diikutkan wajahnya tak banyak berubah. Masih lagi kacak. Bergaya. Kenapa Raisya tak kenal dia? Hati mula tak senang. “Ini sayalah, Azraf. T 了解更多
原价 RM 24.00

现售 RM 24.00 (-0%)

会员 RM 21.60 (-10%)

作者 Aizuddin Hamid
Untuk mereka yang rasa bahawa hidup ini hanya suka-suki dan senda gurau, sedangkan manusia ini ada fungsi dan tujuan hidup. - Untuk mereka yang merasakan bahawa ujian dari Allah ini menyusahkan, sedangkan Allah uji kita berdasarkan kemampuan kita. - Untuk mereka yang ragu-ragu tentang takdir, pilihan, ketetapan maut, jodoh dan rezeki, sedangkan Allah dah beri pilihan dalam masa yang sama menetapkan takdir. - Untuk mereka yang dah terlanjur berzina, ketagih tengok video luc 了解更多
原价 RM 25.00

现售 RM 25.00 (-0%)

会员 RM 22.50 (-10%)

作者 Adah Hamidah
Suraya punya Zulhairi. Sahabat baiknya sejak kecil. Kerana title sahabat baik itu jugalah dia diminta oleh Mak Cik Khamsiah untuk mencarikan jodoh buat Zulhairi. Suraya bingung. Sungguh dia tak mampu. Bukan kerana dia cintakan Zulhairi, tapi dia tahu Zulhairi cukup tidak suka jika urusan peribadinya dicerobohi. Tapi bila Zulhairi sendiri buka mulut, Suraya terpaksa turun padang, membantu. Namun, urusan mencari jodoh bukanlah mudah dan ternyata dia gagal untuk menolong. 了解更多
原价 RM 26.00

现售 RM 26.00 (-0%)

会员 RM 23.40 (-10%)

作者 Hamid Bahari
Tumbuh-tumbuhan memainkan peranan penting dalam kehidupan manusia sejak dahulu lagi. la telah digunakan secara meluas terutama untuk kecantikan, kesihatan dan macam-macam kegunaan lain. Tumbuhan-tumbuhan merupakan rahmat Allah SWT yang boleh digunakan untuk menyembuhkan penyakit tertentu, tujuan kecantikan mahupun kecerdasan minda. 了解更多
原价 RM 26.00

现售 RM 26.00 (-0%)

会员 RM 23.40 (-10%)

作者 Ooi Ke Beng , Wan Hamidi Hamid
INDIVIDUAL experiences, though strongly influenced by collective identities, are in essence unique ones. But in Malaysia, where ethnic identity is overpoweringly applied to constrict popular thought and rationalise government policies, the uniqueness of individuals is ignored and devalued - even by the individuals themselves. Paradoxically, the community that has suffered the political ascription of group identity most acutely and most inescapably is the ascribed majority gr 了解更多
原价 RM 23.00

现售 RM 23.00 (-0%)

会员 RM 20.70 (-10%)

作者 Aizuddin Hamid
“Kahwin Muda” merupakan sebuah buku yang mengupas tentang persoalan kahwin muda melalui huraian secara mudah dan ringkas untuk pemahaman pembaca. Buku ini sebagai rujukan perkahwinan di awal usia ke arah yang diredai Allah bermula daripada asas yang kukuh. Perkahwinan ini membimbing jiwa manusia ke arah mencari reda-Nya. Justeru, perkahwinan memerlukan persediaan daripada segala segi meliputi material mahupun rohani. 了解更多
原价 RM 20.00

现售 RM 20.00 (-0%)

会员 RM 18.00 (-10%)

作者 Penulisan2u
Ayuni Safira – Zaraa Sofea (Adaptasi Ke Drama) “Maafkan saya, Ayuni... Kalaulah awak tahu perkara sebenar, mesti awak akan benci saya sampai mati. Maafkan saya… saya tak ada pilihan…” Love Is Totally Blind – Nuraqilah Syuhaida “Nasib baik muka mung ni handsome, kalau dok, jangankan jadi pelakong, nok jadi model supermarket Jusco pung orang tak moh.” “Rupa takkan kekal… Yang kekal hanyalah agama dan personaliti diri. Dan cinta itu buta…” Isteri 了解更多
原价 RM 20.00

现售 RM 20.00 (-0%)

会员 RM 18.00 (-10%)

作者 K H. Mu'ammal Hamidy
Buku -Himpunan Doa & Zikir" ini akan melengkapkan koleksi panduan amalan anda. Dengan konsep dan pendekatan yang mudah dan padat. Disertakan dengan bacaan dalam rumi bagi mereka yang belum berkemampuan untuk membaca tulisan Arab. Namun sebaiknya untuk bacaan dan sebutan yang lebih tepat dirujuk kepada guru-guru agama. Untuk menguatkan lagi nas berkenaan amalan doa & zikirnya disertakan hadis berkenaan amalannya. 了解更多
原价 RM 12.00

现售 RM 12.00 (-0%)

会员 RM 10.80 (-10%)

作者 Hakim Hamidon
Kehadiran buku Formula Mudah Solat adalah untuk mengajak semua Muslim agar mengambil berat tentang keperluan solat, dan memberi penjernihan bahawa tiada alasan untuk tidak menunaikan solat! Realitinya, solat ialah kefarduan yang mudah, dan boleh dilakukan dalam keadaan apa sekalipun. Bak kata pepatah, ‘Nak seribu daya, tak nak seribu dalih'. Selain menghuraikan syarat wajib, syarat sah, rukun, perkara yang membatalkan solat, dan kebaikan solat, penulisan ini turut dileng 了解更多
原价 RM 19.90

现售 RM 19.90 (-0%)

会员 RM 17.91 (-10%)

作者 Aizuddin Hamid
Hujan emas di negeri orang, hujan batu di negeri sendiri, baik lagi di negeri sendiri. Menuntut ilmu di Negara orang apatah lagi di sebuah Negara yang begitu asing dari segi agama, budaya dan adat resam sungguh memberikan satu impak yang besar kepada kita. Situasi inilah yang dilalui oleh penulis yang sempat dinukilkan satu per satu untuk tatapan dan panduan kepada pembaca. Pengalaman belajar di luar negara lebih terbentang luas dan menjanjikan 1001 hikmah yang kadangkala san 了解更多
原价 RM 20.00

现售 RM 20.00 (-0%)

会员 RM 18.00 (-10%)

作者 Hamizul Abdul Hamid
Masa kecil' adalah 'masa lalu' semua orang. Aku Budak Lenggong (ABL) adalah catatan 'masa lalu' yang mewakili 'masa kecil' ramai orang yang mungkin tidak terungkap. Zaman ketika elektrik adalah asing, pelita minyak tanah dan kabaid menjadi sumber cahaya, TV adalah peti ajaib, sungai dan lata menjadi mainan, bendang dan kubang, bukit dan hutan, memasak dengan kayu api, mendaki bukit ke dusun, menangkap ikan dan udang di celahan batu sungai yang jernih, mengapuk di pokok petai 了解更多
原价 RM 20.00

现售 RM 20.00 (-0%)

会员 RM 18.00 (-10%)

作者 Dr. Hj Zahazan Mohamed & Mohd. Azrul Azlen Abd. Hamid
Buku ini mengimbau kembali keindahan suasana perhubungan suami isteri ketika usia muda agar setiap masa hubungan sesama suami isteri bagaikan pengantin yang baru diijabkabulkan. Antara doa-doa yang dimaksudkan ialah mohon keteguhan iman, menanam kasih sayang suami isteri, mohon keselamatan, mohon agar mendapat zuriat yang soleh, diberi kesabaran dan kekuatan, tempat kediaman dilindungi, mengelak daripada jiran yang jahat, menenangkan diri dalam keadaan panas baran, marah dan 了解更多
原价 RM 12.00

现售 RM 12.00 (-0%)

会员 RM 10.80 (-10%)

作者
BANGKIT: Tempoh Pentadbiran Abdullah Badawi di Malaysia disunting oleh: Bridget Welsh & James U.H. Chin Terjemahan rancangan pilihan daripada buku: Awakening: The Abdullah Badawi Years in Malaysia. “Beliau memegang jawatan sebagai Perdana Menteri dengan harapan besar dan beliau sepatutnya dapat melakukan lebih banyak. Malah slogan beliau ketika mula memegang jawatan ialah “bekerja bersama saya, bukan untuk saya”. Beliau sepatutnya mengambil peluang melakukan pe 了解更多
原价 RM 38.00

现售 RM 38.00 (-0%)

会员 RM 34.20 (-10%)

作者 Saridah Hamid , Reja
Aisyah Sofia jarang berenggang dengan ayahnya. Apabila menerima berita ayahnya terpaksa bekerja di luar kawasan selama seminggu, dia berasa serba tidak kena. Aisyah Sofia terasa rindu. Apabila berkesempatan, Aisyah Sofia akan menelefon ayahnya untuk bertanya khabar, sekali gus dapat melepaskan kerinduan kepada ayahnya. Tidak berapa lama lagi adalah hari lahir ayahnya. Umi Aisyah Sofia merancang mahu mengadakan majlis kesyukuran untuk ayahnya yang turut dinaikkan pangkat. A 了解更多
原价 RM 14.50

现售 RM 14.50 (-0%)

会员 RM 13.05 (-10%)

作者 Abdul Hamid
Masih ramai dalam kalangan umat Islam yang tidak mengetahui tentang pelaksanaan jenazah. Ada juga yang tahu namun masih kurang jelas tentangnya. Malah lebih parah lagi jika masukkan unsur bidaah atau unsur yang bertentangan dengan sunah Nabi S.A.W. dalam pengurusan jenazah ini. Pengurusan jenazah atau kematian orang Islam amat berbeza jika dibandingkan dengan orang bukan Islam. Buku hadir sebagai panduan untuk kita menambah ilmu tentang pengurusan jenazah. la memuatkan sec 了解更多
原价 RM 15.00

现售 RM 15.00 (-0%)

会员 RM 13.50 (-10%)

作者 Abu Anas Hamid
Di dalam buku ini kami mengumpulkan lebih kurang seratus kisah akhir hayat orang yang zalim, dengan tujuan agar kita lebih dapat merenungi betapa buruknya sifat zalim sehingga kita waspada terhadapnya, sebagai peringatan kepada setiap muslim yang mengharapkan wajah Allah SWT, serta keselamatan pada hari akhir daripada terjerumus ke dalamnya, kerana sesungguhnya hari berkuasanya orang yang dizalimi ke atas orang zalim, adalah lebih pedih daripada hari berkuasanya orang zalim k 了解更多
原价 RM 38.00

现售 RM 38.00 (-0%)

会员 RM 34.20 (-10%)

作者 Ramli Hamid
原价 RM 15.90

现售 RM 14.31 (-10%)

会员 RM 14.31 (-10%)

1-77 of 77

页:
  1. 1
  2. 2
*

Back to Top