Popular
Popular
0

购物车中共有 0个商品。 ×

您的购物车中暂时没有商品。

' Ustaz Azhar Idrus '找到 349 件相关商品
作者 Ustaz Haji Jafri Abu Bakar Mahmoodi
Mukjizat merupakan kejadian luar biasa yang tidak mampu diterima oleh akal, yang terjadi pada diri nabi dan rasul sebagai bukti kerasulan mereka. Sebagai penutup para nabi, Nabi Muhammad ﷺ memiliki ribuan mukjizat anugerah daripada Allah Ta‘ala. Buku ini hadir bagi menyajikan sebahagian daripada kisah-kisah mukjizat tersebut. Menariknya, penulis menyusun kisah-kisah hebat tersebut dalam lima tema utama. Ini merupakan satu kelainan yang dikemukakan oleh penulis. Supaya ma 了解更多
原价 RM 35.00

现售 RM 35.00 (-0%)

会员 RM 31.50 (-10%)

无库存

作者 Ustaz Muhadir Haji Joll
Kewujudan Nabi Muhammad SAW adalah rahmat yang besar untuk seluruh alam. Sepertimana bulan purnama memancarkan cahaya, Nabi Muhammad SAW adalah penunjuk jalan, pembimbing dan tokoh terulung yang wajar dimuliakan dan disanjung sepanjang zaman. Naskhah ini berbicara tentang keistimewaan dan kelebihan Nabi Muhammad SAW dan bagaimana para Sahabat dan generasi-generasi selepas mereka mencintai dan memuliakan Baginda dengan mengadakan sambutan Maulidur Rasul dan mengarang kitab ser 了解更多
原价 RM 20.00

现售 RM 20.00 (-0%)

会员 RM 16.00 (-20%)

作者 Pahrol Mohamad Juoi
Gelisah, risau, takut, putus asa. Mengapa emosi sebegini yang selalu membekas dalam hati kita? Ia datang bersilih ganti, sama ada kita sedar ataupun tidak. Kita mencuba bermacam-macam cara untuk keluar daripada rasa gelisah. Adakalanya ia menyembuhkan, namun adakalanya meninggalkan luka yang semakin mendalam. Buku ini menawarkan teduhan buat mereka yang berasa gelisah. Bukan teduhan palsu, kerana di samping merungkai letak duduk kegelisahan dalam hati, Ustaz Pahrol Mohamad Ju 了解更多
原价 RM 35.00

现售 RM 31.50 (-10%)

会员 RM 28.00 (-20%)

作者 Pahrol Mohamad Juoi
Namun, hati kita tetap berasa kosong. Mengapa? Hakikatnya/ternyata, bahagia yang sebenar bukanlah terletak pada nilaian kerjaya, wang dan harta. Bahagia, terletak pada bahagianya sebuah hati. Melalui buku ini, Ustaz Pahrol Mohamad Juoi mengajak kita untuk berkenalan semula dengan hati bagi mengisi kekosongan yang dirasai. Melalui pengalaman yang tersulam hikmah, beliau merungkai peranan hati dalam mendatangkan kebahagiaan buat pemiliknya. Barulah kebahagiaan yang diburu itu b 了解更多
原价 RM 35.00

现售 RM 35.00 (-0%)

会员 RM 28.00 (-20%)

作者 Ustaz Muhadir Haji Joll
Keistimewaan dan kelebihan bulan Ramadhan sering disebut sebagai suatu galakan kepada umat Islam supaya bersungguh-sungguh melaksanakan ibadah. Buku ini menghimpunkan 66 hadis yang menceritakan pelbagai kelebihan atau fadhilat bulan Ramadhan yang menjadikannya sebagai Penghulu segala bulan. Mudah-mudahan apabila hadis-hadis ini difahami dan dihayati, kita akan lebih bersemangat untuk membanyakkan ibadah khususnya pada bulan Ramadhan dengan hati yang ikhlas dan penuh rasa cint 了解更多
原价 RM 19.00

现售 RM 19.00 (-0%)

会员 RM 17.10 (-10%)

作者 Ustaz Muhadir Haji Joll
Buku ini menjelaskan ibadah puasa yang menjadi kewajipan umat Islam dalam infografik yang berwarna dan mudah untuk diingati. Bermula dengan pengertian, sejarah asal puasa, hukum-hakam, syarat-syarat, rukun-rukun, perkara-perkara sunat dan perkara-perkara yang membatalkan puasa. Turut dijelaskan golongan-golongan yang dibenarkan untuk berbuka atau tidak berpuasa dan denda serta fidyah yang perlu dibayar jika meninggalkan puasa. Semoga ibadah puasa yang dilaksanakan saban 了解更多
原价 RM 19.00

现售 RM 19.00 (-0%)

会员 RM 17.10 (-10%)

作者 Shera Zulghafar
"Yang duka itu cinta. Yang lara itu rindu. Dan, aku masih memilih kamu Indah dan bahagia, dua kata itu cukup menggambarkan betapa sempurnanya hidup Airis Qaisya. Namun, satu kejadian yang menimpa telah meragut segala-galanya. Dalam sekelip mata, indah itu lenyap…. bahagia itu ranap. Kakak kembarnya, Alayna Naira, melarikan diri sebelum perkahwinannya bersama Azhar Iskandar. Ayah dan ibunya pula terlibat dalam satu kemalangan yang meragut nyawa. Belum sempat dia menyap 了解更多
原价 RM 26.00

现售 RM 26.00 (-0%)

会员 RM 20.80 (-20%)

作者 Ustaz Muhadir Haji Joll
Buku ini membawakan perbincangan berkenaan penyucian hati dan sifat-sifat mahmudah yang dibahaskan dalam kitab Penawar Bagi Hati dengan reka bentuk yang penuh warna, gambar rajah dan grafik bagi membantu pembaca memahami ilmu Tasaswuf. Antara yang dibincangkan dalam buku ini: 3 peringkat penyucian diri dalam ilmu Tasawuf, menjaga 7 anggota zahir, hati dan sifat-sifat mazmumah serta sifat-sifat mahmudah. 了解更多
原价 RM 30.00

现售 RM 30.00 (-0%)

会员 RM 27.00 (-10%)

作者 Ustaz Mohd Faez
Kandungan dalam buku ini adalah 了解更多
原价 RM 10.00

现售 RM 10.00 (-0%)

会员 RM 9.00 (-10%)

作者 Ustaz Muhadir Haji Joll
Buku ini mengandungi 12 tajuk besar tentang solat antaranya: Solat orang sakit, Solat di dalam kenderaan, Solat berjemaah, Solat Jumaat, Solat Jamak dan Qasar, Solat Jenazah, Qadha’ solat, Solat-solat sunat dan Perkara-perkara khilafiah tentang solat. Setiap persoalan bukan sahaja diberi jawapan, bahkan turut dinyatakan rujukannya daripada kitab-kitab feqah muktabar dalam mazhab Syafi‘i. 了解更多
原价 RM 98.00

现售 RM 98.00 (-0%)

会员 RM 88.20 (-10%)

作者 Darus Senawi
Kembara Darus Senawi adalah coretan pengembaraan ilmu Ustaz Darus Senawi pada tahun akhir 60-an dan awal 70-an. Siapa yang suka buku sirah yang diterjemah daripada Bahasa Arab pasti kenal dengan individu ini. Beliau adalah penterjemah buku Rahiq Makhtum dan Fiqh Sirah. Pengembaraan Ustaz Darus Senawi bermula apabila beliau mahu pergi ke Mesir. Cita-citanya untuk menuntut ilmu Sastera Bahasa Arab di Universiti Al-Azhar. Disebabkan duit tidak mencukupi untuk menaiki kapal terb 了解更多
原价 RM 25.00

现售 RM 25.00 (-0%)

会员 RM 22.50 (-10%)

作者 DR ZABIDI AZHAR/DR KAMALIAH
原价 RM 20.00

现售 RM 20.00 (-0%)

会员 RM 18.00 (-10%)

无库存

作者 Ustaz Abu Usamah & Mohd Hanapiah Haji Hussin
Banyak sekali pertanyaan dan persoalan yang berkait dengan agama pernah diajukan oleh sahabat-sahabat sama ada melalui lisan, talian telefon, WhatsApp, Facebook dan lain-lain. Boleh dikatakan kesemua jawapan yang terkumpul ini akan disertakan sandarannya daripada dalil-dalil syarak ataupun petikan daripada kitab-kitab muktabar.Bagi jilid 3 ini, soal jawab bab berkaitan puasa, haji, korban dan akikah dikumpulkan bagi menjawab pertanyaan dan persoalan yang pernah diajukan. 了解更多
原价 RM 28.00

现售 RM 28.00 (-0%)

会员 RM 25.20 (-10%)

作者 Ustaz Abu Usamah & Mohd Hanapiah Haji Hussin
Banyak sekali pertanyaan dan persoalan yang berkait dengan agama pernah diajukan oleh sahabat-sahabat sama ada melalui lisan, talian telefon, WhatsApp, Facebook dan lain-lain. Boleh dikatakan kesemua jawapan yang terkumpul ini akan disertakan sandarannya daripada dalil-dalil syarak ataupun petikan daripada kitab-kitab muktabar.Bagi jilid 2 ini, soal jawab bab berkaitan solat, solat musafir, jenazah, zakat dan puasa dikumpulkan bagi menjawab pertanyaan dan persoalan yang perna 了解更多
原价 RM 28.00

现售 RM 28.00 (-0%)

会员 RM 25.20 (-10%)

作者 Usako Princessz
Alunkanlah selalu ke halwa pendegaranku agar kalbu sentiasa tenang dan damai Bodoh! Kalau Dayang Senandung tu sukakan percaturan gila kau ni, dia takkan lari dari dewan tu! Aku berani bersumpah, kau takkan jumpa gadis tu lagi!” - SYED MUHAMMAD SYAHMI AZHARI Dayang Senandung? Apakah hanya kesilapan lalunya yang terlalu berani membuat permintaan khas tersebut sehingga sanggup menghukumnya sehingga kini? Gelaran sinis yang mengejek warna kulit hitam manisnya membuat Fadillah 了解更多
原价 RM 24.00

现售 RM 21.60 (-10%)

会员 RM 19.20 (-20%)

作者 Ustaz Abu Usamah & Mohd Hanapiah Haji Hussin
Banyak sekali pertanyaan dan persoalan yang berkait dengan agama pernah diajukan oleh sahabat-sahabat sama ada melalui lisan, talian telefon, WhatsApp, Facebook dan lain-lain. Boleh dikatakan kesemua jawapan yang terkumpul ini akan disertakan sandarannya daripada dalil-dalil syarak ataupun petikan daripada kitab-kitab muktabar.Bagi jilid 1 ini, soal jawab bab berkaitan taharah, darah wanita dan solat dikumpulkan bagi menjawab pertanyaan dan persoalan yang pernah diajukan. 了解更多
原价 RM 28.00

现售 RM 28.00 (-0%)

会员 RM 25.20 (-10%)

作者 Phidot
Mungkin aku tidak pernah berhenti mencintaimu... Mungkin aku tidak pernah berhenti mengharapmu... Tidak pernah Idrus menyangka kedatangannya ke Miri akan menemukan dia dengan Miss Icy. Gadis yang dikenali dan dihubunginya menerusi e-mel, akhirnya dapat dilihat depan mata. Tanpa angin ribut, gadis itu tiba-tiba menghilang. Langsung tiada e-mel buat dirinya lagi. Tambah-tambah lagi Miss Icy meluahkan rasa cinta terhadap dirinya, tetapi Idrus tolak dengan alasan setiap perasa 了解更多
原价 RM 24.00

现售 RM 24.00 (-0%)

会员 RM 21.60 (-10%)

作者 Ustaz Mohd Hazri Hashim Al-Bindany
原价 RM 23.00

现售 RM 23.00 (-0%)

会员 RM 20.70 (-10%)

作者 HIJANAH & HAZALIF
"Biarpun engkau pergi terlalu awal, Pemergianku dirindui sepanjang hidupku. Engkau pergi bukan membawa diri, Tetapi membawa seluruh isi hidupku bersama. ""Kenapa terlalu cepat Allah tank semua benda? Bukan abi seorang! Tapi semua benda! Allah memang kejam!"" Seorang lelaki berdiri, lengkap berbalut kain putih, tapi koyak rabak di seluruh tubuh badan. Ah! Darah penuh melekat di setup inci kain itu. Baunya usah dicakap, tak ubah seperti bangkai binatang! Wajahnya menakutkan! 了解更多
原价 RM 32.90

现售 RM 32.90 (-0%)

会员 RM 29.61 (-10%)

作者 USTAZ JAAFAR SALLEH
原价 RM 28.00

现售 RM 28.00 (-0%)

会员 RM 25.20 (-10%)

作者 USTAZ IQBAL ZAIN
原价 RM 13.00

现售 RM 13.00 (-0%)

会员 RM 11.70 (-10%)

作者 USTAZ AHMAD DUSUKI ABD. RANI
原价 RM 20.00

现售 RM 20.00 (-0%)

会员 RM 18.00 (-10%)

作者 CIK AMAL AMINA
Ahmad Idrus Bin Ahmad Qalif a.k.a bapa singa, lelaki paling garang pernah wujud dalam hidup Nuha. Lelaki yang hanya tahu menyakitkan hati dan paling Nuha ingin elak di atas muka bumi ini. Namun, lain pula yang tertulis di lipatan takdir. Orang yang paling Nuha tak suka itulah yang bakal menjadi suaminya. Padahal yang Nuha puja ialah si adik, bukannya si abang. “Kalau tak dapat yang bujang, duda pun ada.” – Idrus. “Awak duda? Barang second hand? Barang reject? Barang 了解更多
原价 RM 27.00

现售 RM 27.00 (-0%)

会员 RM 24.30 (-10%)

作者 Al-Fadhil Al-Ustaz Hj Ahmad
(Kelebihan Amalan-amalan untuk Mendekatkan Diri Kepada Allah SWT) Yang bermaksud: "Sesungguhnya Allah SWT telah berfirman: "Barang siapa yang memusuhi wali (kekasih-Ku) maka Aku isytiharkan peperangan ke atasnya. Tidaklah seorang hamba-Ku mendekatkan dirinya dengan mengerjakan amalan-amalan fardhu yang telah Aku wajibkan ke atasnya melainkan ianya adalah lebih Aku sukai dari yang selainnya, dan berterusanlah hamba-Ku mengerjakan amalan-amalan nawaafil (sunat) sehinggalah Aku 了解更多
原价 RM 9.00

现售 RM 9.00 (-0%)

会员 RM 8.10 (-10%)

作者 Muhammad Muhyidin
Orang kota yang digambarkan sebagai golongan yang mempunyai ekonomi mapan, segala keperluan hidupnya sudah lebih daripada cukup. Namun, dewasa ini penyakit-penyakit jiwa menyerang sehingga terabainya kewajipan spirititual manusia sebagai makhluk dan hamba Allah. Ini menyebabkan penyakit seperti kegelisahan, ketakutan, kengerian, kemarahan, kekecewaan sehingga kehampaan dan kehilangan arah kehidupan akibat kekosongan jiwanya. Hidup jadi serba tidak kena, tanpa warna warni. Tan 了解更多
原价 RM 20.00

现售 RM 20.00 (-0%)

会员 RM 18.00 (-10%)

作者
The obsession with world rankings and vocational training has turned universities into factories for the production of students and publications. Teaching plays second fiddle to research output, normally circulated within a small circle of ‘experts’ to be validated or condemned to the abyss, leading to the justifiable charge that universities are ivory towers. In Emancipated Education Dr Azhar Ibrahim’s call to reclaim the space of what he calls the educative front, as 了解更多
原价 RM 50.00

现售 RM 50.00 (-0%)

会员 RM 45.00 (-10%)

作者 Azhar Ibrahim
A memoir by Azim Afif, Malaysian Everest Summiteer from Tibet, China on 2016. Based from true and inspiring story. He was hit by Nepal avalanche on 2014. Continued on 2015 and massive earthquake strike Nepal. Not giving up and attempt from Tibet side on 2016 and succeeded. 了解更多
原价 RM 35.00

现售 RM 35.00 (-0%)

会员 RM 31.50 (-10%)

作者 Eb Reeza , Maria Kajiwa , Rhea
Judul 1: HOMESTAY PUTIH NIAN Penulis: Maria Kajiwa Cerita ini mengisahkan usaha dua orang sahabat iaitu Razak dan Amran; untuk menukar sebuah rumah lama di tepi laut menjadi sebuah homestay. Melihatkan potensi rumah dan kawasan tersebut untuk dijadikan homestay, Razak telah membeli tanah itu daripada kawannya yang bernama Fuad tanpa menyedari akan kisah silam rumah tersebut. Amran ditugaskan untuk melakukan semua kerja yang diperlukan namun orang yang diupah membersihkan 了解更多
原价 RM 10.00

现售 RM 10.00 (-0%)

会员 RM 10.00 (-0%)

作者 Ustazah Asma' Harun
Persahabatan adalah nikmat yang indah bagi setiap manusia. Sahabat yang baik adalah anugerah daripada Allah Taala. Ustazah Asma’ Harun inginkan setiap pembaca dan pengikutnya di media sosial menjadi sahabat yang baik dan memilih sahabat yang baik supaya keindahan persahabatan itu dapat memberi manfaat kepada kedua-duanya di dunia dan akhirat. Justeru, madah dan kata-kata beliau yang disampaikan secara santai dibukukan sebagai suatu nasihat daripada seorang sahabat kepada s 了解更多
原价 RM 25.00

现售 RM 22.50 (-10%)

会员 RM 20.00 (-20%)

作者 Persatuan Pelajar Malaysia Di Turki
Catatan ini adalah sekumpulan pelajar di Malaysia yang belajar di seluruh Turki yang merupakan hasil refleksi peribadi mereka terhadap persekitaran, keadaan, suasana termasuk emosi dan perasaan selama menetap di sana. Inilah yang dikatakan sebagai Universiti Kehidupan oleh Ustaz Pahrol Muhamad Juoi, “hidup adalah sebuah sekolah yang mana orang , situasi dan kondisi yang menjadi punca ujian itulah sebenarnya guru kita.” Buku ini amat sesuai untuk masyarakat awam yang ingi 了解更多
原价 RM 35.00

现售 RM 35.00 (-0%)

会员 RM 31.50 (-10%)

作者 Ustaz Ahmad Dusuki Abd. Rani
Pintu syurga yang seluas 40 tahun perjalanan itu dibuka. Mendengar bunyi pintu syurga dibuka sahaja sudah mengasyikkan. Melihat pintu syurga dibuka untuk kita, perasaannya tidak mampu digambarkan. Segala nikmat syurga yang dahulunya pernah diceritakan kini terbentang di hadapan. Sungguh segalanya lebih indah, lebih hebat dan lebih mengagumkan daripada apa-apa yang pernah digambarkan. Syurga, Ganjaran Terindah menceritakan nikmat-nikmat dan keindahan syurga yang disebutkan dal 了解更多
原价 RM 22.00

现售 RM 22.00 (-0%)

会员 RM 19.80 (-10%)

作者 Akira Dorayaki
Kemiskinan hidup membuatkan Fanna Audrey sentiasa bersyukur dan matang dalam kehidupannya. Jika dulu dia pernah ditinggalkan oleh papanya, Jailani sewaktu usia 12 tahun yang membuatkan dia hilang punca, namun dia bersyukur kerana masih ada insan seperti Ustaz Taha dan Mak Embok yang sanggup menerimanya dalam hidup mereka. Mengenali Zahiri memberikan harapan baru buat Fanna untuk meneruskan hidup. Belajar melupakan kenangan pahit bersama papanya. Usai pertemuan semula Zahiri 了解更多
原价 RM 28.00

现售 RM 28.00 (-0%)

会员 RM 25.20 (-10%)

作者 Ustaz Daniel Zakaria
原价 RM 9.90

现售 RM 9.90 (-0%)

会员 RM 8.91 (-10%)

作者 Nia Qurratun’Aini
Lain yang dirancang, lain pula yang jadi. Tiba-tiba hati Qhayrul sudah kena curi. Tanpa diduga, Yusra Dahliyaa telah menyelamatkan nyawa Qhayrul saat pertama kali mereka bertemu. Jantung Qhayrul terus berdegup laju. Ada perasaan luar biasa datang bertamu. Idrus Wira. Pemergian pemilik Restoran Warisan Wira itu meninggalkan pelbagai tanda tanya. Isyraf Wira dan Irdina Wira menyangka hanya mereka berdua waris Idrus Wira. Akan tetapi, sewaktu pembacaan wasiat berlangsung, nama 了解更多
原价 RM 25.00

现售 RM 25.00 (-0%)

会员 RM 22.50 (-10%)

作者 Ustaz Mohd Hazri Hashim
Rasulullah SAW ialah manusia terbaik dan juga yang paling sempurna. Di mana sahaja posisi Baginda; baik sebagai suami, bapa, sahabat, pemimpin mahupun ketua negara, Baginda diakui sebagai yang terbaik dan terhebat. Sebagai umat Baginda yang mengharapkan syafaatnya, wajiblah kita mengetahui setiap kemuliaan dan kehebatan Rasulullah SAW seperti yang terakam dalam al-Quran dan juga hadis. Buku ini merupakan karya terjemahan daripada kitab berbahasa Arab yang berjudul Bidayatus 了解更多
原价 RM 20.00

现售 RM 20.00 (-0%)

会员 RM 18.00 (-10%)

作者 Rafina Abdullah
Pendirian Humairah sangat jelas apabila meletakkan garis sempadan agar tidak didekati lelaki kerana takut dengan hukum Allah. Langsung dia tidak memberi kelonggaran pada dirinya untuk menyambut perkenalan daripada sebarang lelaki sehinggalah Darren Tan, pemuda berwajah kacukan muncul dalam hidupnya dalam satu suasana kecoh di premis perniagaan lelaki itu. Orang sakit tak boleh sombong. Nanti tak ada orang nak tolong. Jaga ubat sedut awak baik-baik. Jangan cuai lagi. YANG TO 了解更多
原价 RM 26.00

现售 RM 26.00 (-0%)

会员 RM 23.40 (-10%)

作者 Nur Mayani
Kahwin paksa. Klise. Rash Haddy tak pernah sangka dia akan menjadi mangsa. Cintanya pada Damia, perempuan yang dia sendiri tak tahu kenapa dia terlalu cinta, musnah. Terpaksa dilupakan begitu saja. Kehendak Tuan Mahmod perlu diikut. Jika tidak, dia akan dicop dengan gelaran 'anak tak guna'. Paling dasyat lagi, silap-silap Tuan Mahmod boleh panggil dia anak derhaka. Sejak kecil Haddy sebolehnya tak mahu ayahnya kecewa. Cukuplah dia tahu betapa deritanya Tuan Mahmod di 了解更多
原价 RM 28.90

现售 RM 28.90 (-0%)

会员 RM 26.01 (-10%)

作者 Lyna Masud
Dia Aminah. Seorang niqabis yang berpaling dari ijtihadnya kerana fitnah manusia. Kerana seorang Adam, maruahnya sebagai niqabis dipijak-pijak lalu dia tekad untuk keluar mencari jalan hidup sendiri. Di situlah bermula episod kehidupannya bersama rakan-rakan yang berbeza pegangan hingga dia hampir terjerumus ke lubang noda yang dia gali sendiri. DIa mencipta dirinya sebagai 'Miya' manakalah 'Aminah' ditinggalkan semakin jauh. 了解更多
原价 RM 28.00

现售 RM 28.00 (-0%)

会员 RM 25.20 (-10%)

作者 Ustaz Muhadir Haji Joll
Kisah-kisah hidup para ulama dan orang soleh sangat perlu untuk diperdengarkan dan disebarkan kepada seluruh umat lebih-lebih lagi di akhir zaman ini manusia sudah ramai yang kehilangan adab, akhlak mulia, ketenangan dan rasa hormat. Buku ini memuatkan 95 kisah ulama dan ilmuan Islam yang bersungguh-sungguh dalam menuntut ilmu dan menyebarkan serta mengajarkannya kepada masyarakat di samping adab dan akhlak yang mereka tampilkan. Membaca kisah-kisah mereka mampu menghid 了解更多
原价 RM 18.00

现售 RM 18.00 (-0%)

会员 RM 16.20 (-10%)

作者 Ustaz Ahmad Dusuki Abd. Rani
Bahagia dan gembira. Ia suatu yang subjektif. Wang ringgit, pangkat, kedudukan, harta benda dan cahaya mata bukanlah kayu pengukur sebuah kebahagiaan dan kegembiraan. Hanya jika kita perolehi ketenangan di dunia dan juga kelapangan di akhirat, itulah ukurannya. Dan ia menjadi dambaan kepada semua manusia. Carilah kegembiraan dengan bergaul bersama orang yang soleh. Mereka banyak mengingatkan kita kepada Allah SWT. Carilah kebahagiaan dengan membaca dan menghayati al 了解更多
原价 RM 25.00

现售 RM 25.00 (-0%)

会员 RM 22.50 (-10%)

作者 Mizi Wahid
The original version of this book was titled Prayers For Success, and it was first published in 2011. Now in 2019, Ustaz Mizi Wahid has collaborated IMAN Publication to revise the contents and produce an updated version of this book with the title renamed to Call Upon Him : 21 Steps To Strengthen Our Trust In Allah This book is not merely a compilation of supplications taken from the Quran and the Sunnah. It is a book written with the sole intention to inspire Muslims to 了解更多
原价 RM 55.00

现售 RM 55.00 (-0%)

会员 RM 49.50 (-10%)

作者 Maria Kajiwa
Kerana janji hati nuraninya mati… Ustaz Muiz, seorang guru agama berhasrat untuk mendirikan sebuah madrasah di kampungnya sebagai pusat mengajar ilmu agama yang lebih tersusun. Dia mendapat sokongan daripada isteri, kawan dan penduduk kampung tetapi ditentang oleh Sahir Zub-yan dan konco-konconya. “Kita akan buat apa sahaja asalkan rancangannya gagal.” – Sahir Zub-yan Sahir Zub-yan, seorang ahli sihir Kaum Kan. Dia tinggal di Gunung Dayan dalam daerah Hasam Hura 了解更多
原价 RM 22.00

现售 RM 22.00 (-0%)

会员 RM 19.80 (-10%)

作者 Datuk Dr. Ustazah Norhafizah Musa
"Terima kasih ALLAH atas nikmat yang Engkau kurniakan. Terima kasih atas nikmat berkeluarga yang Engkau rezekikan. Maka kurniakan kami kesabaran dalam memenuhi amanah ini." - Datuk Dr. Ustazah Norhafizah Musa Tip bahagia dalam keluarga: - Mesti DEKAT dengan AL-QURAN. - Saling MENGHORMATI ibu ayah dan anak-anak. - 'BELI' jiwa dengan 'MEMBACA' personaliti mereka. - DIDIK anak dengan LEMAH LEMBUT kerana kekerasan akan menjauhkan mereka. - BERKORBAN untuk KELUARGA kerana kian ba 了解更多
原价 RM 25.00

现售 RM 25.00 (-0%)

会员 RM 22.50 (-10%)

作者 Muthanna Saari
Wacana Hak Asasi Manusia seyogia berakar dan terbangun sebagaimana hak-hak asasi tadi harus dipertahan dan diamalkan. Suatu kesegaran apabila Hak Asasi ini masuk dalam ranah imaginasi moral dan terungkap dalam bahasa pemikiran dan nilai kita. Buku kupasan Muthanna Saari adalah suatu sumbangan berharga, dalam konteks di mana kita sering mendapati keraguan tentang hak asasi ini atas alasan kita memiliki gagasan hak asasi yang lebih baik dari apa yang sedia ada. Soalnya bukan si 了解更多
原价 RM 35.00

现售 RM 35.00 (-0%)

会员 RM 31.50 (-10%)

作者 Shaykh Abdullah Bin Abd Al-Aziz Al-Jibreen
“Interaksi Dengan Bukan Muslim Dari Perspektif Sunnah dan Keindahan Agama Islam” adalah satu kajian yang sangat baik dan berjaya memberikan panduan yang meliputi beberapa aspek penting mengenai isu ini. Ia mempamerkan keindahan sebenar agama dalam hubungan interaksi dengan bukan Muslim. Kajian ini boleh dijadikan asas dalam membincangkan beberapa aspek penting dalam interaksi dengan bukan Muslim. Ia boleh dikembangkan lagi untuk memberikan solusi kepada pelbagai permasala 了解更多
原价 RM 25.00

现售 RM 25.00 (-0%)

会员 RM 22.50 (-10%)

作者 Ustaz Habib Zainal Abidin
Sesungguhnya, buku ini juga mengajak anda megenal lebih dekat lagi akan hakikat cabaran, musibah, ujian dan cubaan yang Allah turunkan ke atas sesiapa di kalangan hamba-nya yang dikehendaki di kalangan para nabi-Nya, para sahabat Rasulullah s.a.w. dan para orang soleh, serta tokoh-tokoh pejuang kebenaran yang mampu dan berjaya berhadapan dengan ujian dan cabaran dalam perjuangannya tanpa ada tempoh waktunya, sehinggalah mereka berjaya mengukir sejarah kebaikan dan kebahagiaan 了解更多
原价 RM 22.00

现售 RM 22.00 (-0%)

会员 RM 19.80 (-10%)

作者 Ustaz Mohd Faez Bin Mohd Shah Al-Hashimi
HIMPUNAN SOLAT-SOLAT SUNAT 了解更多
原价 RM 6.00

现售 RM 6.00 (-0%)

会员 RM 5.40 (-10%)

作者 Ustaz Abdurrahman Lubis
Buku kecil ini disusun bagi mengutarakan beberapa tips-tips tentang cara yang mudah, ringkas serta senang difahami bagi semua peringkat umur dan golongan bagi menghafal al-Quran. Untuk menghafal 30 juz nampaknya terlalu sukar bagi sesetengah orang, tetapi dengan panduan yang dipaparkan dalam buku ini serta berkat kesabaran dan usaha yang bersungguh-sungguh tidak mustahil seseorang dapat menghafal al-Quran, Insya Allah. Semoga buku ini dapat menjadi sahabat bagi mereka yang 了解更多
原价 RM 14.00

现售 RM 14.00 (-0%)

会员 RM 12.60 (-10%)

作者 Syaari Ab Rahman
Perempuan yang baik-baik itu bukanlah perempuan yang sempurna. Tidak sempurna sabarnya, namun mampu menguatkan kesabaran demi zuriat yang disayanginya. Persis Maryam AS. Tidak sempurna keyakinannya, namun mampu meneguhkan hatinya kerana percaya akan janji Allah SWT. Persis ibu Nabi Musa AS. Tidak sempurna masa silamnya, namun demi mengejar peluang syurga, dia sanggup korbankan segalanya. Persis Zulaikha. Melalui buku ini, Ustaz Syaari mengupas kisah-kisah perempuan yang dia 了解更多
原价 RM 35.00

现售 RM 35.00 (-0%)

会员 RM 31.50 (-10%)

作者 Ustaz Muhadir Haji Joll
Buku ini memperihalkan segalanya tentang hati yang menjadi perbahasan ilmu Tasawuf. Setiap sifat-sifat hati diterangkan dengan jelas, disertakan cara untuk membersihkan hati daripada sifat-sifat mazmumah dan menghiasinya dengan sifat-sifat mahmudah. Mempelajari ilmu Tasawuf adalah fardu ain ke atas Muslim yang baligh dan berakal. Dengan mengamalkannya, mudah-mudahan kita beroleh redha Allah SWT di dunia dan akhirat. 了解更多
原价 RM 40.00

现售 RM 40.00 (-0%)

会员 RM 36.00 (-10%)

作者 Ustaz Zulkarnain Dollah , Asyraff Hafdzan Abdullah
40 Hadis Huru- hara Kiamat – Merupakan sebuah buku yang mempunyai 40 himpunan hadis-hadis sahih berkenaan apa yang akan berlaku semasa kiamat, kesukaran-kesukaran yang bakal dihadapi oleh manusia ketika kiamat dan bagaimana menghadapinya. 了解更多
原价 RM 15.00

现售 RM 15.00 (-0%)

会员 RM 13.50 (-10%)

作者 Syed Azharul Asriq
Ungkapan 'Berani kerana Benar' mudah diucapkan oleh sesiapa sahaja. Namun begitu, adakah mudah bagi kita melaksanakannya? Bagaimana pula sekiranya seteru kita itu jauh lebih besar dan lebih berkuasa daripada kita? Mampukah kita terus bangun dan menegakkan kebenaran atau kita akan tunduk lalu akur menerima kejahilan asalkan hidup kita mudah? Itulah ujian yang dihadapi oleh tokoh-tokoh yang diketengahkan dalam buku ini. Walaupun daripada pelbagai latar belakang dan zaman yan 了解更多
原价 RM 23.00

现售 RM 23.00 (-0%)

会员 RM 20.70 (-10%)

作者 Syafiq Zulakifli
Kembara Kewartawanan: Mencari Frekuensi di Laut Merah merupakan karya daripada seorang wartawan muda yang pernah berkhidmat di TVAlhijrah dan IKIMfm. Melalui pengalaman kewartawanan di beberapa negara seperti Gaza, Mesir, Jordan, Arab Saudi, Turki, dan Greece, kisah perjalanan ini dirakamkan agar pembaca sedar bahawa pengalaman inilah yang akan menjadi memoir dalam lipatan kerjaya. Kesinambungan kisah-kisah ini diadun kemas melalui perjalanan realiti seorang wartawan da 了解更多
原价 RM 25.00

现售 RM 25.00 (-0%)

会员 RM 22.50 (-10%)

作者 Ustaz Muhadir Haji Joll
原价 RM 20.00

现售 RM 20.00 (-0%)

会员 RM 18.00 (-10%)

作者 Syakirin Yuslan , Afiq Syazwan
Komik ini mengumpulkan beberapa kisah benar, sentap serta menyentuh hati berkaitan dengan dunia remaja hari ini. Ia berdasarkan kepada pengalaman dua orang trainer muda daripada PROTAZZ LEGACY Training & Consultancy (PLTC) yang bergerak aktif dalam menyebarkan motivasi kecemerlangan dan kerohanian khususnya untuk para remaja di seluruh negara. 了解更多
原价 RM 10.00

现售 RM 10.00 (-0%)

会员 RM 9.00 (-10%)

作者 Ustaz Syed Mohd Norhisyam
Hidup ini adalah untuk diuji. Siapalah kita untuk menolak dan membenci ujian yang diberikan oleh Allah SWT. Namun sesukar mana pun ujian yang kita alami, pasti adanya jawapan dan jalan keluar. Dan sudah tentu juga pasti adanya hikmah yang dapat dijadikan pelajaran hidup. Buku Kisah Buat Hati menjawab setiap persoalan ‘how’ yang dialami kita. Semua persoalan dijawab dalam setiap [email protected] ringkas. Dan setiap kisah-kisah yang diceritakan diselitkan dengan pelbagai 了解更多
原价 RM 27.00

现售 RM 27.00 (-0%)

会员 RM 24.30 (-10%)

作者 Eqbal Mohaydeen
Bermula Perang Salib, dunia tercampak ke dalam petaka yang dahsyat. Seekor makhluk derhaka lahir dan mencetuskan hura-hara serta kacau bilau. Dunia cuba diheretnya sehingga ke titik kehancuran! Sehingga pada tahun 2018, Firman dan Izara masih tidak berputus asa mencari Furqan yang dilarikan Azazil. Dalam masa sama, Malaysia digemparkan dengan penemuan mayat wanita hamil dalam keadaan mengerikan. Lambang misteri ditinggalkan di lokasi kejadian. Inspektor Rasyid yakin kes yang 了解更多
原价 RM 28.00

现售 RM 28.00 (-0%)

会员 RM 25.20 (-10%)

作者 Iwan Reaz
Somniphobia ialah salah sejenis fobia atau ketakutan untuk tidur. Ia merupakan gangguan tidur yang luar biasa. Individu yang mengalami Somniphobia takut untuk tidur kerana takut untuk mengalami mimpi ngeri atau menyeramkan. Anas, seorang pemuda yang baru meminati buku-buku genre seram. Dia telah membeli beberapa buah novel, termasuklah sebuah novel bertajuk Somniphobia yang diberi secara percuma. Sejak membaca novel Somniphobia, dia mula mengalami mimpi-mimpi seram yang dira 了解更多
原价 RM 25.00

现售 RM 25.00 (-0%)

会员 RM 22.50 (-10%)

作者 Liza Suhana Ramli
Catatan ini ditulis genap 15 tahun penulis menyandang gelaran sebagai pendidik. Ya! Isu-isu remaja amat dekat dengan penulis sejak sekian lama. Pelbagai cerita pahit manis yang ditempuhi oleh siswa dan siswi telah penulis saksikan. Mendepani ragam remaja yang kian menginjak dewasa ini meninggalkan seribu satu kisah yang di antaranya menjadi garapan untuk habuan mata dan hati masyarakat di luar sana. Cabaran berdikari buat pertama kalinya tanpa pengawasan ibu bapa dan gu 了解更多
原价 RM 15.00

现售 RM 15.00 (-0%)

会员 RM 13.50 (-10%)

作者 Ustaz Ahmad Dusuki Abd. Rani
Tidak ada jaminan bahawa kita boleh terlepas daripada dihumban ke dalam neraka. Seandainya terjadi, ia adalah detik yang sangat malang dan sangat merugikan. Hidup selama 1000 tahun sekalipun, langsung tidak ada makna. Sedih sungguh. Namun kesedihan pada saat itu sudah tidak berguna lagi. Sementara masih bernyawa inilah kesempatan untuk kita membuat persiapan dan beramal sebanyak-banyaknya supaya kita diselamatkan daripada api neraka. Buku ini tidak menampilkan kisah seram 了解更多
原价 RM 20.00

现售 RM 20.00 (-0%)

会员 RM 18.00 (-10%)

1-349 of 349

页:
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5
*

Back to Top