0

购物车中共有 0个商品。 ×

您的购物车中暂时没有商品。

' makanan '找到 134 件相关商品
作者 Ustaz Haji Jafri Abu Bakar Mahmoodi
Mukjizat merupakan kejadian luar biasa yang tidak mampu diterima oleh akal, yang terjadi pada diri nabi dan rasul sebagai bukti kerasulan mereka. Sebagai penutup para nabi, Nabi Muhammad ﷺ memiliki ribuan mukjizat anugerah daripada Allah Ta‘ala. Buku ini hadir bagi menyajikan sebahagian daripada kisah-kisah mukjizat tersebut. Menariknya, penulis menyusun kisah-kisah hebat tersebut dalam lima tema utama. Ini merupakan satu kelainan yang dikemukakan oleh penulis. Supaya ma 了解更多
原价 RM 35.00

现售 RM 35.00 (-0%)

会员 RM 28.00 (-20%)

作者 JUNAIDI SHUKRI
Buku ini ditulis dengan niat untuk membantu masyarakat mengalami masalah susah untuk menurunkan berat badan dengan cara mengamalkan teknik dan tip pemakanan yang betul. Tercetusnya idea menulis buku ini setelah dunia dilanda pandemik Covid-19 pada awal tahun 2020. Ramai orang kelihatan risau dan takut keluar rumah kerana dibimbangi dengan jangkitan virus berkenaan ketika berada diluar rumah sehingga kita lupa pada penyakit yang sedang menunggu di luar rumah iaitu obesiti dise 了解更多
原价 RM 49.00

现售 RM 49.00 (-0%)

会员 RM 44.10 (-10%)

作者 Darus Senawi
Kembara Darus Senawi adalah coretan pengembaraan ilmu Ustaz Darus Senawi pada tahun akhir 60-an dan awal 70-an. Siapa yang suka buku sirah yang diterjemah daripada Bahasa Arab pasti kenal dengan individu ini. Beliau adalah penterjemah buku Rahiq Makhtum dan Fiqh Sirah. Pengembaraan Ustaz Darus Senawi bermula apabila beliau mahu pergi ke Mesir. Cita-citanya untuk menuntut ilmu Sastera Bahasa Arab di Universiti Al-Azhar. Disebabkan duit tidak mencukupi untuk menaiki kapal terb 了解更多
原价 RM 25.00

现售 RM 25.00 (-0%)

会员 RM 22.50 (-10%)

作者 KALSOM TAIB HAMIDAH
Kepelbagaian menarik tentang masakan Malaysia dipersembahkan dalam buku masakan Makanan Warisan Malaysia: Resipi Autentik & Tradisional. Buku ini merupakan 230 Resipi yang memperlihatkan rasa dan tekstur makanan Malaysia yang unik menempatkan antara makanan dunia yang amat menarik dan beraneka pilihan. 了解更多
原价 RM 150.00

现售 RM 150.00 (-0%)

会员 RM 135.00 (-10%)

作者 Emma Zara
Lima belas tahun di New York, Aireen Amanda akhirnya pulang ke Malaysia untuk menagih kasih ibu bapa kandungnya yang telah lama membuangnya sejak daripada kecil. Tiba di Malaysia, sekali lagi Aireen didajalkan oleh kakak angkatnya, Maisarah. Kerana Maisarah, penampilan dan wajahnya yang cantik sudah tidak ubah lagi seperti seorang gadis gothic. Aireen semakin dibenci. Zhariff Iskandar…. Lelaki yang paling digeruni Aireen sejak di New York lagi apabila Aireen tidak sengaja m 了解更多
原价 RM 27.00

现售 RM 27.00 (-0%)

会员 RM 24.30 (-10%)

作者 Amyra Aimi
Kisahnya ibarat cerita dongeng Cinderella versi lelaki. Makan apa yang ada. Tidur beralaskan tikar. Tinggal merempat pula. Puas dimaki, puas dicerca. Dibelasah lelaki yang merupakan ketua samseng di kampung. Itu semua sudah menjadi ‘makanan’ yang dia kena hadam. Fareez Iskandar sudah lali hidup susah. Sehinggalah, pertemuan dengan seorang lelaki yang berpangkat Dato’. Dia ditawarkan pula pekerjaan sebagai pemandu peribadi kepada anak tiri orang kenamaan tersebut. 了解更多
原价 RM 24.00

现售 RM 24.00 (-0%)

会员 RM 21.60 (-10%)

作者 Ruqayyah Muhd
Biasanya, persepsi awal orang awam mengenai diet sihat itu suatu yang mahal, susah untuk dibuat dan sukar diikuti mesti diubah. Hingga menyebabkan ramai yang terbantut hasrat mahu mengubah pemakanan kerana memikirkan kos-kos bulanan yang akan meningkat. Tidak dinafikan, diet sihat yang sering dipaparkan dan dikongsikan banyak mempunyai menu-menu barat dan sukar untuk diikuti. Apatah lagi, apabila sudah biasa makan nasi bercicah sambal, mahu tukar makan ‘Grilled chichen wi 了解更多
原价 RM 35.00

现售 RM 35.00 (-0%)

会员 RM 31.50 (-10%)

作者 AZIZAH AMI
TERSEDAK Rinie tatkala Alif membawa seseorang ke rumah untuk diperkenalkan padanya. Macamlah dia tak kenal dengan Abu tu. Setiap kali dia ke bengkel, mata lelaki itu galak memandang daripada atas ke bawah. Gatal bukan main! "Keluarlah berkenalan dengan dia." Alif memaksa. "Abang Long tak nampak ke Rinie tengah makan tengah hari ni? Abang Long pergilah layan dia. Suruh Rinie pula dah," rungut Rinie lalu meneguk air kosong dengan laju. Arin dah menggeleng geram. "Lepas makan, A 了解更多
原价 RM 28.00

现售 RM 28.00 (-0%)

会员 RM 25.20 (-10%)

"Nak kurus? Nak sihat? Nak awet muda? Tidak. Kami tidak jual ubat atau suplemen. Bukan semua ubat dalam bentuk pil. Apa yang anda perlukan hanya disiplin, tekad dan sasaran – juga diet dan senaman! Pemakanan dan senaman. Dua ‘ubat ajaib’ untuk kesihatan. Organik, halal, dan tiada bahan kimia, bahkan diamalkan sejak turun-temurun. Terbukti untuk hampir semua penyakit. Tak perlu belanja besar. Tak perlu testimoni. Tak perlu ejen atau stokis. Siapa kata doktor-doktor 了解更多
原价 RM 30.00

现售 RM 30.00 (-0%)

会员 RM 27.00 (-10%)

作者 Sayaka Ide
Sara lahir dari suku Hin, suku penunggang kuda. Sebab tulah dia mahir menunggang kuda dan memanah. Tapi gadis ni juga obsesi makan. Suatu hari dia nak pergi ke ibu kota yang dikenali sebagai 'syurga makanan lazat'. Tapi apa nasib Sara bila dia terserempak dengan satu 'kumpulan misteri'? Sebuah kisah yang tak ada siapa pun tahu! 了解更多
原价 RM 12.00

现售 RM 12.00 (-0%)

会员 RM 10.80 (-10%)

作者 山本舞香
After the murder of the model Margaret by Shuu Tsukiyama, a murderous ghoul with epicurean desires, Tsukiyama arrives at Anteiku and approaches Ken Kaneki. Tsukiyama befriends Kaneki, and desires to eat him. Tsukiyama invites Kaneki to the ghoul restaurant, where Kaneki is captured, to be consumed by other ghouls. However, after Tsukiyama's discovery of Kaneki's ghoul eye, and a raid by the CCG, Kaneki escapes alive. Kaneki meets Kimi Nishino, a human and girlfriend of Nishi 了解更多
原价 RM 19.90

现售 RM 19.90 (-0%)

会员 RM 19.90 (-0%)

作者 Rohamiah Muda
Buku Indahnya Hidup Bertuhan (Berdamai Dengan Takdir 2.0) adalah sebuah buku yang mengandungi kisah ibrah tentang hubungan seorang hamba dengan Tuhannya. Setiap manusia perlukan kepada satu kuasa Yang Maha Hebat yang boleh menjaga serta melindungi dirinya daripada musibah dan malapetaka. Jadi, kuasa itu adalah Tuhan kita yang satu iaitu Allah Taala. Sebagaimana jasad yang memerlukan keperluan seperti makanan dan air untuk hidup, begitu juga roh memerlukan makanan untuk ia t 了解更多
原价 RM 20.00

现售 RM 20.00 (-0%)

会员 RM 18.00 (-10%)

作者 Chef Marina Mustafa
Periuk tekanan adalah satu-satunya perkakasan dapur yang telah lama digunakan di dapur. Ibu saya selalu agak takut dengan periuk tekanan yang digunakan di atas dapur api kerana ia agak bising dengan siulannya dan kadang-kadang seperti gunung berapi meletup apabila tekanan dilepaskan. Pada zaman kini, penggunaan periuk tekanan ini lebih relevan di mana makanan perlu dimasak cepat dan sedap dengan tambahan ciri-ciri keselamatan. Periuk tekanan elektrik masa kini sungguh 了解更多
原价 RM 5.00

现售 RM 5.00 (-0%)

会员 RM 5.00 (-0%)

作者 Chef Marina Mustafa
Sekarang, kesedaran berkenaan kesihatan menjadi semakin ketara. Makanan goreng, gula dan kabohidrat yang banyak tidak digalakkan. Jadi, penggoreng udara telah menjadi peralatan dapur yang sangat penting dalam menyenangkan proses masakan yang sihat. Walaupun penggoreng udara telah menerima sambutan yang hangat, ia masih tidak digunakan setinggi potensinya. Selepas menggunakan penggoreng udara selama beberapa tahun, saya sedar bahawa penggoreng udara bukanlah sahaja boleh me 了解更多
原价 RM 5.00

现售 RM 5.00 (-0%)

会员 RM 5.00 (-0%)

作者 Chef Marina Mustafa
Pasta sekarang semakin diminati rakyat Malaysia. Generasi muda terutamanya, suka pasta sebab ia lebih senang dimasak dan lebih sihat jika dibandingkan dengan nasi atau mi kuning. Saya teruja dengan bentuk pasta yang berbagai-bagai dengan pewarna semula jadi, sperti ubi bit, lobak merah dan bayam. Inilah yang membuat memasak pasta seronok! Pasta sungguh versatil, ia boleh dimakan sejuk sebagai salad seperti Salad Farfalle Ikan Tuna, manakala Salad Pasta Spiral Epal dan Angg 了解更多
原价 RM 5.00

现售 RM 5.00 (-0%)

会员 RM 5.00 (-0%)

作者 Chef Marina Mustafa
Saya selalu beli makanan dari gerai dan teringin memasakknya di rumah. Keinginan ini semakin ketara apabila makanan dari gerai tertentu yang saya suka sangat, sudah tiada lagi. Lagi sedih apabila gerai itu masih berniaga tetapi masakannya tidak sesedap dahulu. Jadi inilah sebabnya permulaan saya memasak makanan gerai yang saya minati sendiri. Janganlah cakap tentang Popiah Goreng Bersira. Popiah yang paling saya sukai yang dijual di bazaar Ramadhan. Saya hanya dapat meras 了解更多
原价 RM 5.00

现售 RM 5.00 (-0%)

会员 RM 5.00 (-0%)

作者 Chef Marina Mustafa
Bila kita makan dan tiba-tiba ada inti yang sangat sedap tersembunyi di dalam makanan kita, itulah makanan yang saya sukai. Saya sangat suka Yong Tau Foo sebagai sarapan, Ikan Sumbat Kelapa untuk dimakan dengan nasi putih, meratah Paf Tauhu dan Karipap sepanjang hari dan makan Onde-Onde sebagai manisan. Seronoknya! Walaupun asal-usul kita bukan dari Kelantan, kita masih boleh memasak Ketupat Sotong yang berendam di dalam kuah santan yang sedap. Kita tidak perlu ke Yemen un 了解更多
原价 RM 5.00

现售 RM 5.00 (-0%)

会员 RM 5.00 (-0%)

作者 Chef Marina Mustafa
Bubur adalah makanan kesukaan semua. Bagi orang Malaysia, bubur bermakna bubur nasi. Bubur sebagai makanan Barat pula, adalah bubur oat. Selain dari bubur nasi dan oat, bubur manis juga menambah selera. Kita boleh menikmati bubur untuk sarapan, makan tengah hari atau makan malam juga. Ia boleh dimakan bila-bila masa sahaja. Saya suka mekan semua jenis bubur. Bubur nasi yang dimakan dengan sambal udang kering kesukaan saya. Tetapi Bubur Ikan Halia dan Bubur Ayam Lobak Merah 了解更多
原价 RM 5.00

现售 RM 5.00 (-0%)

会员 RM 5.00 (-0%)

作者 Chef Marina Mustafa
Apabila sakit, demam dan selsema, kita makan sup. Apabila kesedihan, kita minum sup. Selepas memakan makanan yang bergoreng dan berminyak, kita sebaiknya minum sup. Sup bukanlah hanya tenangkan perut, tetapi juga menenangkan jiwa. Tidak kira memasak secara laju atau perlahan, sup selalunya penuh dengan nutrisi. Kesemua bahan-bahan yang digunakan untuk memasak sup akan meresap kedalam sup dan sesuai dimakan begitu sahaja. Sudah begitu lama saya memasak Sup Krim Ayam Cen 了解更多
原价 RM 5.00

现售 RM 5.00 (-0%)

会员 RM 5.00 (-0%)

作者 Chef Marina Mustafa
Ikan bilis adalah satu daripada makanan asas di kebanyakan dapur di Malaysia. Ikan bilis boleh dimasak bersama lauk utama, atau sebagai masakan sampingan, taburan, penambat selera, dan juga untuk membuat masakan semakin lengkap, menambah perasa dan sedap diratah bila digoreng. Rumah saya sentiasa ada Ikan Bilis dan Kacang Sira. Apabila saya tidak tahu apa saya terasa hendak makan, Ikan Bilis dan Kacang Sira sudah mencukupi untuk saya. Letakkan sedikit sahaja ikan bilis ke 了解更多
原价 RM 5.00

现售 RM 5.00 (-0%)

会员 RM 5.00 (-0%)

作者 Kayymann , Altaufail
Kisah Haikal, seorang top seller MLM yang memiliki segala-galanya yang diimpikan oleh setiap manusia. Berbekalkan kebolehannya bercakap dan meyakinkan orang, Haikal berjaya mempengaruhi ramai orang untuk menyertai syarikat MLM tersebut termasuklah Nazri. Hidupnya berubah pada suatu pagi apabila dia mendapati segala makanan yang ingin dimakannya itu merupakan sampah, kotoran, najis, ulat dan segala benda yang menjijikkan. Pada setiap malam, dia mengalami mimpi-mimpi yang me 了解更多
原价 RM 10.00

现售 RM 10.00 (-0%)

会员 RM 9.00 (-10%)

作者 Ebriza Aminnudin
Andai jiwamu lemah, maka itu makanan hati yang rapuh... Tiga belas orang novelis menghadiri Program Santai Bersama Peminat yang dianjurkan oleh pihak penerbit. Mereka semua ditempatkan di Pulau Chenta Aroma. Banglo resort menjadi tempat penginapan mereka yang dimiliki oleh sepasang suami isteri. Anehnya, sebarang alat komunikasi langsung tidak boleh mengakses internet dan laman sosial selain berhubung sesama sendiri di dalam pulau itu. Tanpa diduga, satu per satu makhluk cip 了解更多
原价 RM 24.00

现售 RM 24.00 (-0%)

会员 RM 21.60 (-10%)

作者 Rex Adams
原价 RM 25.00

现售 RM 25.00 (-0%)

会员 RM 22.50 (-10%)

作者 Carlos Wade
原价 RM 25.00

现售 RM 25.00 (-0%)

会员 RM 22.50 (-10%)

作者 Xiao Jiangnan
原价 RM 13.50

现售 RM 13.50 (-0%)

会员 RM 12.15 (-10%)

作者
Yukihira Souma has been helping out his family diner, honing his skills. With his father's recommendation, he decides to enroll into "Totsuki Saryo Culinary Institute", a school for the most elites of the culinary world. During his time there, he has grown so much as a chef through studying hard with friends and competing against rivals in shokugeki battles. Souma has now moved up a grade and he has finally grasped what he has always hoped for; the first seat at the Totsuki 了解更多
原价 RM 39.90

现售 RM 39.90 (-0%)

会员 RM 39.90 (-0%)

作者 Eb Reeza , Maria Kajiwa , Rhea
Judul 1: HOMESTAY PUTIH NIAN Penulis: Maria Kajiwa Cerita ini mengisahkan usaha dua orang sahabat iaitu Razak dan Amran; untuk menukar sebuah rumah lama di tepi laut menjadi sebuah homestay. Melihatkan potensi rumah dan kawasan tersebut untuk dijadikan homestay, Razak telah membeli tanah itu daripada kawannya yang bernama Fuad tanpa menyedari akan kisah silam rumah tersebut. Amran ditugaskan untuk melakukan semua kerja yang diperlukan namun orang yang diupah membersihkan 了解更多
原价 RM 10.00

现售 RM 10.00 (-0%)

会员 RM 10.00 (-0%)

作者 Ustaz Ahmad Dusuki Abd. Rani
Pintu syurga yang seluas 40 tahun perjalanan itu dibuka. Mendengar bunyi pintu syurga dibuka sahaja sudah mengasyikkan. Melihat pintu syurga dibuka untuk kita, perasaannya tidak mampu digambarkan. Segala nikmat syurga yang dahulunya pernah diceritakan kini terbentang di hadapan. Sungguh segalanya lebih indah, lebih hebat dan lebih mengagumkan daripada apa-apa yang pernah digambarkan. Syurga, Ganjaran Terindah menceritakan nikmat-nikmat dan keindahan syurga yang disebutkan dal 了解更多
原价 RM 22.00

现售 RM 19.80 (-10%)

会员 RM 17.60 (-20%)

作者 Ilbs
Hingga 1hb Oktober 2019 了解更多
原价 RM 52.50

现售 RM 52.50 (-0%)

会员 RM 47.25 (-10%)

作者 Suzana Jumadil
Dia manusia yang tidak kenal erti putus asa. Cintanya mengikut hierarki yang berbeza. Baginya, cinta yang dianugerahkan Sang Penguasa adalah suatu perjuangan yang perlu dipertahankan. "Saya tak akan membiarkan lagi awak mengatur buah catur mengikut selera awak. Biar permainan catur kali ini saya yang programkan. Dulu, awak suka main dengan queen, suka mulakan langkah dengan kuda. Lepas tu, lari... Awak tahu? Semua tu melambangkan cara awak menyelesaikan masalah. Kalau ada 了解更多
原价 RM 23.00

现售 RM 23.00 (-0%)

会员 RM 20.70 (-10%)

作者 Ruzita Idias Ismail
Pengenalan: Jom mulakan bisnes dari rumah, belum cuba belum tahu! Taraf hidup masyarakat zaman sekarang makin meningkat, maka kos sara hidup turut melambung tinggi. Anda perlu mangambil langkah bijak untuk mencari peluang yang boleh menampung perbelanjaan. Antara kerja yang sering dijadikan sumber pendapatan sampingan adalah bisnes makanan dari rumah. Bukan sahaja makanan merupakan salah satu keperluan asas bagi manusia, malah ia juga mudah dan tidak memerlukan kos yang 了解更多
原价 RM 29.90

现售 RM 26.91 (-10%)

会员 RM 23.92 (-20%)

作者 Sloow Studio
MAKANAN BERACUN PENYEBAB SAKIT TULANG? Mayat kering dijumpai dalam rumah batu yang muncul semasa air pasang... sesuatu yang pelik dari awal lagi! Pasukan X-SENTRIK dipanggil untuk menyiasat rumah yang didakwa ada sumpahan. Ditambah lagi dengan penduduk sekitar yang menghidap penyakit misteri. Apakah kaitan antara kedua-duanya? Mungkinkah ada rahsia mistik yang tersembunyi? 了解更多
原价 RM 12.00

现售 RM 12.00 (-0%)

会员 RM 10.80 (-10%)

作者 Dissa Azmin
Natalia atau Tia adalah saudara jauh Anas dan Anis. Tia suka makan. Jika makanan itu tidak menepati citarasa, Tia akan merungut lalu membuangnya. Sikap Tia selalu ditegur ibu dan ayahnya. Tia berjanji tidak akan mengulanginya lagi. Namun, Tia tetap membuat perkara yang sama. Kata Anas dan Anis lagi, ‘tidak bernilai bagi kita. Mungkin sangat berharga bagi orang lain’. Tia dibawa oleh orang tuanya, ke rumah Anas dan Anis kerana perlu berkursus di luar bandar. Tia membant 了解更多
原价 RM 12.90

现售 RM 12.90 (-0%)

会员 RM 11.61 (-10%)

作者 Nishiki
Meow ternampak pemuda baik hati bagi kucing terbiar makan. Tapi lepas dia bagi makan, peket makanan dibiarkan kat situ dan sisa makanan pun tak dibersihkan. Niat nak bagi kucing makan tu memang bagus, tapi... hmm, apa Meow patut buat ni? Meow ke kena bersihkan semuanya? Saksikan ragam dan sisi kucing yang tak pernah diketahui dalam jilid ke-8 ni! 了解更多
原价 RM 10.00

现售 RM 10.00 (-0%)

会员 RM 9.00 (-10%)

作者 Ruqayyah Muhd
Risau berat badan naik? Bawa pinggan makanan anda kepada para dietitian ini! Dietitian paling takut apabila orang lain tengok pinggan atau apa yang kami suap ke dalam mulut. Ya lah, kami beriya beri nasihat jangan makan begitu begini, tiba-tiba kami pula makan banyak? Kadangkala orang lain yang bawa lari pinggan apabila kami datang. Takut kami pula yang kira kalori mereka. Segan dan risau kami kata, "Hmmm... makan macam ni, bila nak kurus?" Walaupun ada saja yang tak hairan 了解更多
原价 RM 25.00

现售 RM 25.00 (-0%)

会员 RM 22.50 (-10%)

作者
AKTA MAKANAN 1983 (AKTA 281) & PERATURAN- PERATURAN 了解更多
原价 RM 52.50

现售 RM 52.50 (-0%)

会员 RM 47.25 (-10%)

作者 Candy Factory
Teruklah! Pulau Momos kekurangan makanan? Satu-satunya pembekal sayuran berdepan dengan masalah dan tidak dapat memenuhi keperluan bekalan makanan di Momos. Adakah semua orang di Momos akan kelaparan? Bagaimana Alex dan putera lain selesaikan masalah ini? 了解更多
原价 RM 12.00

现售 RM 12.00 (-0%)

会员 RM 10.80 (-10%)

作者 Luqman Makhtar
Apa yang ada dalam buku ini? Buku ini terdiri daripada 4 bab mustahak dengan lebih 100 babak romantik Nabi dengan ummul mukminin : Bab 1 - Romantik menampilkan sekitar 40 babak yang bakal menginspirasi kan rumah tangga kita. Antara babaknya; - Asam Garam 1 : Nabi dan isteri berkongsi makanan - Asam Garam 8 : Nabi dan isteri berkongsi berus gigi - Asam Garam 14 : Isteri sikatkan rambut Bab 2 - Nikah pula menghidangkan lebih 50 babak pernikahan Nabi dengan 11 orang isteri t 了解更多
原价 RM 30.00

现售 RM 30.00 (-0%)

会员 RM 27.00 (-10%)

作者 Azian Hasan
Cerita Dari Dapur bukanlah merupakan sebuah buku resipi semata-mata. Naskah ini juga merupakan perkongsian pengalaman penulis tentang bagaimana makanan dan rutin memasak sejak dari kecil mempengaruhi kehidupan beliau sehingga kini. Dengan gaya penulisan yang santai, buku ini memaparkan kisah hidup penulis sewaktu membesar di Perak dan bagaimana setiap detik bersama keluarga dan kawan - kawan seringkali disulami dengan kisah makan-makan dan masak-masak. Sesungguhnya Cerita D 了解更多
原价 RM 25.00

现售 RM 25.00 (-0%)

会员 RM 22.50 (-10%)

作者 Syuhada Safian
“WEEEEEEE!” Cantiknya belon Amani! Haaa... Cuba tengok ni... Ada bentuk buah, haiwan dan bentuk makanan. Semua comelcomel!!! Ooh La La! Tapi kan... S w o o o s h h h ! ! ! Alamak, belon Ooh La La Amani dah hilang! Uhuk! Uhuk! Siapa yang ambil belon Ooh La La Amani? 了解更多
原价 RM 10.90

现售 RM 10.90 (-0%)

会员 RM 9.81 (-10%)

作者 Dr.Farhan Hadi , Fatimah Syarha
Fatimah Syarha, Dr. Farhan Hadi Macam mana nak jatuh cinta dengan Al-Quran? Biar seronoknya tu lebih manis daripada saat bercuti di luar negara. Seperti mana Al-Quran yang dinanti-nantikan turunnya oleh generasi awal, 'live' penuh pengalaman, dinikmati dan segera diamalkan. Sama-samalah kita mencipta 'saat lazat' seisi keluarga bersama Al-Quran tidak kiralah samada kita seorang pelajar, pekerja, doktor, anak, ibubapa, suri ummah, raja atau siapa sahaja. Ciptakannya dengan m 了解更多
原价 RM 43.00

现售 RM 43.00 (-0%)

会员 RM 38.70 (-10%)

作者 Suwarsi M. Arukin
Memasak di dapur ada kalanya mengambil masa yang lama sekiranya tidak dirancang dengan betul. Namun itu semua boleh diatasi dengan bantuan pelbagai alat canggih yang boleh membantu menyingkatkan masa memasak. Di dalam buku ini, Chef Suwarsi M. Arukin berkongsi pelbagai resipi menarik merangkumi lauk-pauk, kuih-muih, nasi, hidangan masakan barat, menu fusion juga tradisional dan banyak lagi. Tak perlu bimbang, kesemua resipi ini sangat mudah dan cepat untuk disiapkan. Denga 了解更多
原价 RM 29.90

现售 RM 26.91 (-10%)

会员 RM 23.92 (-20%)

作者 Ustaz Ahmad Dusuki Abd. Rani
Tidak ada jaminan bahawa kita boleh terlepas daripada dihumban ke dalam neraka. Seandainya terjadi, ia adalah detik yang sangat malang dan sangat merugikan. Hidup selama 1000 tahun sekalipun, langsung tidak ada makna. Sedih sungguh. Namun kesedihan pada saat itu sudah tidak berguna lagi. Sementara masih bernyawa inilah kesempatan untuk kita membuat persiapan dan beramal sebanyak-banyaknya supaya kita diselamatkan daripada api neraka. Buku ini tidak menampilkan kisah seram 了解更多
原价 RM 20.00

现售 RM 20.00 (-0%)

会员 RM 18.00 (-10%)

作者 Hj Lokman Abdul Hamid
Bahagian I: Apa itu Kanser? Inilah sebuah buku yang membicarakan Kanser dari dimensi yang belum pernah and abaca atau lihat. Buku ini menyingkap kanser secara menyeluruh dalam bahasa umum. Anda tentu ingin mengetahui bentuk gaya hidup yang bakal mengundang kanser. Atau anda perlu tahu bagaimana kanser merebak dan tip makanan yang perlu dikurangkan. Satu perbandingan antara perubatan moden vs rawatan Al-Quran yang mengupas isu-isu pro dan kontra, terhadap kedua-duanya. Baha 了解更多
原价 RM 45.00

现售 RM 45.00 (-0%)

会员 RM 40.50 (-10%)

作者 Dr. Suri Roowi
Makanan yang berasaskan sumber alam di atas muka bumi ini tidak ada satu pun yang tidak memberi manfaat. Bermula dengan makanan asas kita setiap hari seperti nasi dan gandum, semua jenis makanan itu mempunyai khasiat yang berbeza mengikut jenis bahan, teknik memasak serta formulasi produk yang dihasilkan. Jadi kita haruslah bijak membuat pilihan. Demikian juga dengan minuman dan pemanis haruslah mengikut jenis dan kadar yang bersesuaian. Diharapkan buku ini dapat memberi b 了解更多
原价 RM 25.00

现售 RM 25.00 (-0%)

会员 RM 22.50 (-10%)

作者 Ruqayyah Muhd
Semua ibu, mahu berikan yang terbaik buat anak di dalam kandungan. Mahu anak yang sihat dan lahir sempurna. Apabila melalui alam berpantang, tiada ibu mahu melalui tempoh berpantang yang sukar. Sering kali juga dimomokkan dengan mitos-mitos yang tidak masuk akal. Tempoh berpantang juga adalah tempoh ibu belajar menyusukan anak. Semua ibu yang menyusukan anak, mahukan air susu itu dapat menjadi sumber nutrisi yang berkualiti buat anak. Matlamat mahu menyusukan anak secara eks 了解更多
原价 RM 30.00

现售 RM 30.00 (-0%)

会员 RM 27.00 (-10%)

作者 Orbit Buku
Topik-topik yang terdapat dalam Pengurusan Sains: Apakah bahan radiasi, atom pembelahan nuklear, alam semesta diperbuat daripada apa?, identiti bima sakti, matahari bintang yang terang tapi sukar dilihat, hubungan antara bulan dan bumi, bagaimanakah bentuk robot?, rintangan angin terhadap kapal terbang. kawan atau lawan?, bakteria menghasilkan makanan lazat, apakah perbezaan antara ikan laut dengan ikan sungai?, bagaimanakah pisau memotong? 了解更多
原价 RM 24.90

现售 RM 24.90 (-0%)

会员 RM 22.41 (-10%)

作者 Syafieqah Alya
Sanggup tidak anda jika kena buat begini: A. Pergi kerja naik motor, di samping dapat sampai ke tempat kerja lebih awal, anda juga boleh jimat minyak dan tol. B. Di tempat kerja, bawa bekal makan tengah hari lagi bagus, siap bawa buah potong dan air fresh oren buatan sendiri. Jimat banyak geng! Kawan pun boleh terliur tengok makanan kita. C. Tinggallah sementara waktu dengan keluarga jika dapat kerja berdekatan dengan rumah. Duit yang orang lain buat bayar sewa rumah, kita ga 了解更多
原价 RM 30.00

现售 RM 30.00 (-0%)

会员 RM 27.00 (-10%)

作者 Siti Fatiha Yahya , Sharifah Nursyahidah Syed Annuar
Di tangan Siti Fatiha & Sharifah Nursyahidah, Hallyu bukan sekadar produk budaya popular Korea Selatan – drama, filem, muzik, makanan segera & fesyen – tetapi juga kuasa lunak (soft power) yang memiliki dimensi ekonomi dan politik. Melalui olahan yang kemas dan padat, penulis menghuraikan bagaimana Hallyu terbentuk hasil perubahan struktur ekonomi Korea Selatan yang kemudiannya menjadi bahan eksport yang menguntungkan ekonomi serta sosio-politik Korea Selatan. Tidak puas 了解更多
原价 RM 28.00

现售 RM 28.00 (-0%)

会员 RM 25.20 (-10%)

作者 Aidil Fadzil
“Eh, kenapa Hanis masak mi letak susu ni? Pelik je opah tengok...” soal opah sambil memicit-micit kepalanya yang mula berdenyut. Cucu minah salehnya buat hal lagi lah ni! “Relax opah. This is carbonara.... Lemak berkrim disukai Hanis tau!” jawab Hanis dengan riak selamba. “Car... Car...! Haisy, apa bendanya tu?” soal opah lagi. Gelagat Hanis yang sentiasa mahukan makanan barat selama 24 jam telah memeningkan kepala opahnya. Memang payah untuk tekak minah sale 了解更多
原价 RM 10.90

现售 RM 10.90 (-0%)

会员 RM 9.81 (-10%)

作者 Oki Setiana Dewi
"Jelaskan kepada kami, apa itu Islam?" "Apa itu jihad?" "Apa itu makanan halal?" "Bagaimana cara ibadah kamu?" "Adakah kamu tidak mati jika berpuasa?" "Kenapa kamu pakai tudung? Apa fungsinya?" Tiga negara. Kesemuanya mempunyai minoriti penduduk yang beragama Islam. Bagaimana kita dapat memberikan pemahaman kepada mereka? Bagaimana kita dapat belajar daripada mereka? Oki Setiana Dewi menjelajah ke tiga buah negara. Mengunjungi komuniti Islam d 了解更多
原价 RM 38.00

现售 RM 38.00 (-0%)

会员 RM 34.20 (-10%)

作者 Arif Sukri
Buku ini bukanlah satu panduan diet dari awal sampai ke akhir. Apatah lagi memberi pelan pemakanan yang lengkap. Sebaliknya naskhah ini menghimpunkan cerita, tip, panduan, nasihat serta himpunan mitos yang berlambak di alam maya. Ia menjelaskan subjek-subjek diet dengan cara santai, jenaka dan juga aplikasi yang fleksibel buat para pembaca dalam menurunkan berat badan secara sihat tanpa tekanan. Kisah-kisah yang para pembaca dapat daripada naskhah ini juga berupa daripada pen 了解更多
原价 RM 30.00

现售 RM 30.00 (-0%)

会员 RM 27.00 (-10%)

作者 A. Darwisy
Di dalam catatan seorang Residen Jeneral British tahun 1884 yang telah dibukukan secara akademik, ada dinyatakan tentang sekumpulan manusia yang biologinya boleh berubah menjadi seekor binatang. Ini mendorong Scha, seorang wartawan majalah, merungkai cerita di sebaliknya. Penyertaan Balqis, seorang pelajar tahun akhir Komunikasi Massa dan Kewartawan ke dalam sidang redaksi itu mempertembungkan mereka kepada hujah sains dan kepercayaan hantu juga tahyul. Pada masa yang sama, 了解更多
原价 RM 26.00

现售 RM 26.00 (-0%)

会员 RM 23.40 (-10%)

作者 Nor Zailina Bt Md Nordin
"Sejuk, nyaman dan sesuai membasahkan tekak selepas makanan utama. Ada orang memanggil pencuci mulut atau dessert sebagai puding, jeli atau agar-agar. Apakah pula perbezaannya? Agar-agar selalunya amat mudah. Bahan-bahan utama adalah serbuk agar-agar, air, gula dan pewarna atau perisa. Sementara jeli pula menggunakan serbuk gelatin, air, gula dan pewarna atau perisa. Ada juga jeli yang menggunakan serbuk jeli konnyaku. Terdapat jeli yang tidak perlu dimasak, cukup sekad 了解更多
原价 RM 5.00

现售 RM 5.00 (-0%)

会员 RM 5.00 (-0%)

作者 Nor Zailina Bt Md Nordin
"Bau makanan yang baru dipanggang menggamit selera sesiapa saja. Campuran rempah-ratus bersama dedaun herba, aneka sos dan pelbagai ramuan lagi menjadikan sajian panggang sungguh istimewa. Memang tidak sukar menyediakan makanan berpanggang. Yang mustahak ia mesti diperap supaya bumbunya akan meresap ke dalam bahan utama seperti ayam, ikan, daging, makanan laut dan seumpamanya. Apabila memanggang, boleh pilih cara yang digemari. Misalnya, memanggang di atas bara api s 了解更多
原价 RM 5.00

现售 RM 5.00 (-0%)

会员 RM 5.00 (-0%)

作者 Nor Zailina Bt Md Nordin
"Kuih-muih sentiasa menjadi pilihan terutama waktu sarapan dan minum petang. Di merata tempat ada orang menjual kuih tetapi ada kalanya tidak menepati citarasa. Jadi, apa kata cuba 25 resipi di dalam buku ini dan anda boleh ubahsuai mengikut kesukaan, seperti mengurangkan gula atau garam, menambah kelapa atau membuat dalam jumlah yang banyak (namun tak mahal) untuk majlis meraikan sesuatu. Membuat Pulut Serawa Durian, Kuih Lopes atau Dodol Kentang memang mudah apabila 了解更多
原价 RM 5.00

现售 RM 5.00 (-0%)

会员 RM 5.00 (-0%)

作者 Hj Muhammad Nasir
Dialah yang menyediakan segala kenikmatan dan rezeki kepada seluruh umat manusia. Selawat dan Salam semoga sentiasa tercurah ke atas junjungan dan suri tauladan kita, Nabi Muhammad SAW berserta keluarga, sahabat dan orang-orang yang sentiasa beristiqamah di jalan-Nya hingga hari akhir. Seorang doktor Yunani zaman dahulu, Hipokrates berkata, \\\\\\\'Jadikanlah makananmu sebagai ubatmu dan ubatilah setiap orang yang sakit dengan tanaman bumi. Tanaman itu lebih mampu mendatang 了解更多
原价 RM 22.00

现售 RM 22.00 (-0%)

会员 RM 19.80 (-10%)

作者 Abe Krambit
Balik dari berkelah, Mohsin ke warung Tok Minah bersama Petak, sahabat serumahnya. Waktu semasa itu sudah tengah malam. Ketika menunggu makanan sampai, dia ternampak seorang gadis bermata bundar, duduk seorang diri di meja hujung warung itu. Mohsin terpikat. Gadis itu meninggalkan nombor telefonnya dan mereka mula ber-Whatssap. Melalui perbualan mereka itu, Mohsin dapat tahu gadis itu bernama Atikah dan merupakan cucu Tok Minah. Keesokan malamnya, Mohsin cuba beramah me 了解更多
原价 RM 26.00

现售 RM 26.00 (-0%)

会员 RM 23.40 (-10%)

作者 Nor Zailina Bt Md Nordin
"Sebagai orang Asia, nasi merupakan makanan ruji. Nasi amat popular sehingga ada yang menyajikannya untuk sarapan, makan tengah hari dan makan malam. Malah ada orang tidak kenyang kalau tidak makan nasi. Begitulah besarnya pengaruh nasi. Pelbagai resipi nasi ada di dalam buku ini. Bagi peminat makanan Indonesia penyet, apa kata kita sediakan untuk keluarga (dengan harga yang berpatutan). Bukan itu saja, ada Nasi Luwet, Nasi Uduk dan Nasi Ambeng yang sudah sekian lama diper 了解更多
原价 RM 5.00

现售 RM 5.00 (-0%)

会员 RM 5.00 (-0%)

作者 Candy Factory
Kraf Tangan Mia memang mahir seni halus, Emilia amat teliti dan pentingkan kesempurnaan. Joni pula sangan cuai. Apa akan jadi apabila mereka bertiga diberi tugasan kraf tangan DIY? Memasak Joni buat keputusan untuk menjadi seorang cef yang hebat apabila dewasa nanti. Dia sering memasak untuk Mia, Emilia dan abangnya, Julian. tetapi mereka tidak sampai hati memberitahu Joni yang sangat bersemangat itu... makanan dia buat tidak sedap. 了解更多
原价 RM 12.00

现售 RM 12.00 (-0%)

会员 RM 10.80 (-10%)

1-134 of 134

页:
  1. 1
  2. 2
  3. 3
*

Back to Top