0

购物车中共有 0个商品。 ×

您的购物车中暂时没有商品。

' semangat hutan '找到 384 件相关商品
作者
"Sakura Motomachi, Tokyo in the 1960s. Shin, a boy who lived happily, despite being poor, loses his mother, his only family member, and falls into deep misfortune. Itsuki, a boy who saves Shin. He also lost his older sister. Those two boys are joined by Tae, a girl who can see Yo-kai, and together with Shin's guardian spirit Sū-san, and new Yo-kai such as Nekomata, they take on a mysterious incident in order to retrieve the souls of their precious family! And what is the sho 了解更多
原价 RM 19.90

现售 RM 19.90 (-0%)

会员 RM 17.91 (-10%)

作者 Khairul Ahmad , Syasya De Luna
Judul 1: SAMITHA Penulis: Khairul Ahmad (Zaifuzaman Ahmad) Sebuah makam lama telah ditemui secara tidak sengaja. Lalu ahli arkeologi telah ditugaskan untuk menyelidiki satu mumia yang berada di dalam makam tersebut. Anehnya makam tersebut terpaksa melalui sebuah perigi buta sebagai pintu masuk. Tidak ditanam seperti adat kebiasaan makam lama. Secara tidak sengaja Albert telah membaca satu mantera lama bagi menghidupkan mumia yang berada didalam makam tersebut sewaktu dia men 了解更多
原价 RM 10.00

现售 RM 10.00 (-0%)

会员 RM 10.00 (-0%)

作者 Faizul Rahim , Sufi Abqari , Jul
Sejak kawan baiknya Roslee meninggal dunia, sikap dan perilaku Azmi berubah 180 darjah. Daripada suami dan ayah yang penyayang, Azmi berubah menjadi perengus. Keadaan semakin bertambah parah apabila seorang lagi rakannya meninggal dunia. Sejak itu, dia sering dibayangi ketakutan yang tidak diketahui daripada mana puncanya. Rakan-rakannya satu per satu bangkit menuntut pembelaan daripada Azmi. Azmi terpana, dia tidak tahu bagaimana untuk bertindak. Dia bimbang, andai giliranny 了解更多
原价 RM 24.00

现售 RM 24.00 (-0%)

会员 RM 21.60 (-10%)

作者 Rino Mizuho
Ada manga ekstra 'Magis Manis Coklat ~Kakao Theobroma~' untuk korang. Ketahui kisah lampau Kakao dan rahsia kelahiran Blanche. Jom kenali semua watak! Bongkar sisi berbeza diorang. Senarai coklat di chocolat noir dari setiap volum merangkumi: Nama coklat + kuasa + 'bayaran' yang Shokora kenakan. Zoom in BILIK PRIVASI Ruang dalaman Chocolat Noir dan hutan misteri. Interviu Ekslusif + Info rare tentang Rino Mizuho. Ilustrasi berwarna pensel. 了解更多
原价 RM 15.00

现售 RM 15.00 (-0%)

会员 RM 13.50 (-10%)

作者 Kino/Leo/Steven
KUCHISAKE-ONNA VS BADUT SIAPAKAH LEBIH MENAKUTKAN? Ray dan ahli X-Sector lain menyiasat kes culik kanak-kanak. Semasa pencarian mereka menemui tiket dan taman hiburan dalam hutan tetapi ia hanyalah helah ilusi badut. Mereka perlu menang dalam pemainan untuk keluar dari situ. Namun yang peliknya kenapa Kuchisake-Onna berada di dunia badut? 了解更多
原价 RM 12.00

现售 RM 12.00 (-0%)

会员 RM 10.80 (-10%)

作者 Hessa Widad
“Doktor Para ni maksudnya doktor yang terlatih dengan kemahiran skil penerjunan dan ketenteraan sama macam anggota elit yang lain. Sama-sama turun operasi.” - KAPTEN DOKTOR HAZIM Masing-masing mempunyai ‘rasa’ antara satu sama lain. Namun, rasa itu tak terluah dan terbiar sepi dimamah masa. Pertemuan di majlis perkahwinan abang Oshin, Sharimin, meyakinkan Hazim untuk membuat keputusan. Pinangan Hazim dirasakan sebagai ancaman besar yang mengganggu-gugat usahanya men 了解更多
原价 RM 24.00

现售 RM 24.00 (-0%)

会员 RM 21.60 (-10%)

作者 Bonda Nor
Dakwah bukan sekadar berlaku apabila kita berada di pentas popular yang ramai audiensnya. Komunikasi dakwah juga ada daripada khalayak kumpulan kecil sahaja. Dalam lingkungan keluarga, di sekolah, bersama kawan rapat, bahkan juga saat berdiri tegak tanpa komunikasi di tengah-tengah masyarakat. Menerusi kisah-kisah kejayaan, kita ambil inspirasi dan teladan. Menerusi kisah-kisah kegagalan, kita bina sempadan! Lain waktu, lain cabarannya. Lain orang, lain sukatan besar kecil 了解更多
原价 RM 25.00

现售 RM 25.00 (-0%)

会员 RM 20.00 (-20%)

作者
Dale is a cool, composed, and highly skilled adventurer who's made quite a name for himself despite his youth. One day on a job deep in the forest, he comes across a little devil girl who's almost wasted away. Unable to just leave her there to die, Dale takes her home and becomes her adoptive father. Devil or not, Latina is beyond adorable, and the adventurer soon finds himself head over heels with being a parent. But why was she out in the forest to begin with, and why d 了解更多
原价 RM 39.90

现售 RM 39.90 (-0%)

会员 RM 39.90 (-0%)

作者
原价 RM 39.90

现售 RM 39.90 (-0%)

会员 RM 35.91 (-10%)

作者 Ombak Pantai
"Kau tak layak jadi isteri aku, tubuh kau dah disentuh" -AQHAR ISKANDAR Ikutkan hati mahu saja dia menampar lelaki itu, tetapi akalnya melarang. Hanya senyuman mampu diberikan atas penghinaan yang merendahkan dirinya. Kalau bukan sebab masing-masing tak nak bantah permintaan mak dan mama. penyatuan ini tidak akan terjadi. Menjadi pengantin untuk manusia bernama Aqhar Iskandar bukanlah impiannya. Nazeera Kasturi dan Aqhar Iskandar. Dua manusia bagai langit dan bumi. Meny 了解更多
原价 RM 23.00

现售 RM 23.00 (-0%)

会员 RM 20.70 (-10%)

作者 Arsya Aisya
Kerana kopi, dua hati dan kehidupan yang berbeza menjadi satu! Nur Qasy Imani atau Q… pencinta kopi yang sanggup menjadi barista di Luth’s Café. Menjadi barista itu mudah baginya, namun ia menjadi payah apabila ia melibatkan soal hati dan perasaan. Ada ketika, nun jauh di sudut hatinya berdetik rasa. Luth Haqiem… bersama detik waktu berlalu, cintanya berputik. Untuk mengakui, dia resah sendiri. Lalu dia mendekat dalam caranya sendiri. Untuk berada dekat dengan Q, dia s 了解更多
原价 RM 25.00

现售 RM 25.00 (-0%)

会员 RM 22.50 (-10%)

作者 Amla Mat Rawi
CIKGU MULTIPURPOSE bermaksud seorang guru yang kerjanya bukan sahaja masuk kelas, buka buku dan mengajar akademik kepada anak-anak murid tetapi ada lebih seribu tugas lain daripada itu. Satu tugas hakiki bersama sejuta tugas lain yang menanti. Cerita-cerita ini semuanya kisah benar yang diadun secara santai tapi sampai. Berlaku di sekeliling kita. Bukan kisah penulis seorang tapi ini kisah kita semua. Cerita-cerita di dalam buku ini bukan cerita kosong. Ada ibrah, pengajaran 了解更多
原价 RM 20.00

现售 RM 20.00 (-0%)

会员 RM 18.00 (-10%)

作者 Rafina Abdullah
Pendirian Humairah sangat jelas apabila meletakkan garis sempadan agar tidak didekati lelaki kerana takut dengan hukum Allah. Langsung dia tidak memberi kelonggaran pada dirinya untuk menyambut perkenalan daripada sebarang lelaki sehinggalah Darren Tan, pemuda berwajah kacukan muncul dalam hidupnya dalam satu suasana kecoh di premis perniagaan lelaki itu. Orang sakit tak boleh sombong. Nanti tak ada orang nak tolong. Jaga ubat sedut awak baik-baik. Jangan cuai lagi. YANG TO 了解更多
原价 RM 26.00

现售 RM 26.00 (-0%)

会员 RM 23.40 (-10%)

作者
Setelah sering kali terdengar suatu suara misteri memanggilnya, Elsa menuju ke utara bersama-sama Anna dan kawan-kawannya. Ketika perjalanan ke Hutan Ajaib, mereka menemui sesuatu yang tidak dijangka, kawan-kawan baharu dan rahsia kisah lampau. 了解更多
原价 RM 19.90

现售 RM 19.90 (-0%)

会员 RM 19.90 (-0%)

作者 Air Team
PENDUDUK KAMPUNG DIRASUK HANTU MAKHLUK ASING? PASUKAN X-VENTURE BERDEPAN MISI SUKAR! Pasukan X-VENTURE menuju ke Kampung Willa, tempat mereka bertemu seorang dukun yang mendakwa dirinya mempunyai kuasa luar biasa dan mampu menyembuhkan penyakit sekelip mata! Kejadiaan aneh ini berterusan, malah penduduk kampung telah sembuh berkumpul di hutan pada awal pagi seolah-olah minda mereka dikawal. Mampukah Remy, Shah dan Jumbo melawan PARASIT PENCEROBOH? 了解更多
原价 RM 12.00

现售 RM 12.00 (-0%)

会员 RM 10.80 (-10%)

作者
Thirteen-year-old Hana Nono, a girl who aspires to be seen as mature, is beginning middle school in Hagukumi City when she encountered a strange baby named Hugtan and a hamster-like fairy named Harryham Harry who had appeared out of the sky. But amidst the encounter, Hana learned from them that they were pursued by the Crias Corporation, an evil conglomeration from the future who wants Hugtan's Mirai Crystal (ミライクリスタル Mirai Kuristaru) and to alter the present 了解更多
原价 RM 59.90

现售 RM 59.90 (-0%)

会员 RM 59.90 (-0%)

作者 Clay
PERTEMBUNGAN API NAGA DAN KEMANUSIAAN Gudwood telah dicuri dan naga mula mengganas di pergunungan Alp. Naga-naga itu telah menyerang semangat pokok, jadi Lambo dan Adou mencari pemburu naga untuk menyelamatkan mereka. Ketika wira-wira pemburu telur naga melarikan diri dari Empayar Nightfold, mereka mencari jalan untuk meredakan keadaan di perkampungan semangat pokok. 了解更多
原价 RM 12.00

现售 RM 12.00 (-0%)

会员 RM 10.80 (-10%)

作者 Mr Children Studio
Biasalah…pusat sukan sentiasa meriah dengan aktiviti. Tapi siapa tahu, di sebalik kebingitan ada benda ganjil lagi menyeramkan. Mungkin ada yang tak kena kat situ. Adanya peminat misteri,atlet"luar biasa", penonton bersorak dahagakan darah dan suasana sunyi antaran perkara korang kena hati-hati terutama bila berseorangan. "Dia mungkin tak ganggu tapi kalau korang lemah semangat,siapa nak tolong? 了解更多
原价 RM 12.00

现售 RM 12.00 (-0%)

会员 RM 10.80 (-10%)

作者 Ustaz Muhadir Haji Joll
Kisah-kisah hidup para ulama dan orang soleh sangat perlu untuk diperdengarkan dan disebarkan kepada seluruh umat lebih-lebih lagi di akhir zaman ini manusia sudah ramai yang kehilangan adab, akhlak mulia, ketenangan dan rasa hormat. Buku ini memuatkan 95 kisah ulama dan ilmuan Islam yang bersungguh-sungguh dalam menuntut ilmu dan menyebarkan serta mengajarkannya kepada masyarakat di samping adab dan akhlak yang mereka tampilkan. Membaca kisah-kisah mereka mampu menghid 了解更多
原价 RM 18.00

现售 RM 18.00 (-0%)

会员 RM 16.20 (-10%)

作者 Noorfadzillah
Penemuan mayat mengecut tanpa kepala menggemparkan satu negara. Pihak polis yakin, ia perbuatan pembunuh bersiri berdarah dingin. Namun tidak pada Amirul dan Tok Yazid yang berharap andaian mereka salah apabila sesuatu dari gua terlarang itu telah dibangkitkan oleh seseorang. Citra Hana, gadis kesayangan Amirul hilang dari kampung setelah mengalami tekanan hidup yang membuatkan dirinya tertekan. Amirul nekad mencari dan membawa balik gadis itu meski bermacam kecaman buruk 了解更多
原价 RM 28.00

现售 RM 28.00 (-0%)

会员 RM 25.20 (-10%)

作者 Zaif AB
Gempar apabila satu kematian telah berlaku di sebuah hutan lipur yang agak popular. Detektif Osman dan sarjan Rohana diarahkan untuk menyiasat kematian tersebut. Hasilnya kematian itu diklafikasikan sebagai kematian mengejut. Namun lain pula dengan cerita yang disampaikan oleh beberapa orang anggota renjer di kawasan tersebut. Kisah hutan itu berpuaka mula tersebar. Saiful, seorang wartawan majalah, cukup berminat untuk menyelongkar misteri ini. “Sedar-sedar dia terde 了解更多
原价 RM 24.00

现售 RM 24.00 (-0%)

会员 RM 21.60 (-10%)

作者 Mohd Daud Bakar
Hutang dalam masyarakat moden adalah sudah menjadi perkara biasa. Kalau tidak hutang, banyak perkara tak boleh buat. Namun, ada hutang yang baik dan ada yang 'memeningkan kepala'. Saya dan Razman cuba memberikan beberapa tips dalam pengurusan hutang secara berhemah. Hutang tidaklah buruk kalau diuruskan dengan baik sebab agak susah untuk hidup tanpa berhutang...ada hutang biasa dan ada hutang untuk bisnes. Penawar kepada budaya hutang ialah pengurusan aliran tunai yang sihat 了解更多
原价 RM 30.00

现售 RM 30.00 (-0%)

会员 RM 27.00 (-10%)

作者 Muhd Farhan Basheer
Keterangan Buku Qamus Azzakiyy telah disusun bagi memudahkan dalam membuat rujukan dan menambahkan pengetahuan. Proses penyusunan qamus ini memerlukan pengalaman, kegigihan dan kepakaran di dalam tiga Mang bahasa tersebut. Selain itu, usaha dan semangat kearah penyusunan qamus ini timbul kerana kami melihat betapa pentingnya ketigatiga bahasa ini. Didalam pertuturan di nusantara. Selain itu, ia juga bertujuan memartabatkan bahasa Melayu dan bahasa Arab di mata dunia. 了解更多
原价 RM 19.00

现售 RM 14.90 (-22%)

会员 RM 14.90 (-22%)

作者
Since ancient times, rumors have abounded of man-eating demons lurking in the woods. Because of this, the local townsfolk never venture outside at night. Legend has it that a demon slayer also roams the night, hunting down these bloodthirsty demons. For young Tanjirou, these rumors will soon to become his harsh reality... Ever since the death of his father, Tanjirou has taken it upon himself to support his family. Although their lives may be hardened by tragedy, they've fo 了解更多
原价 RM 49.90

现售 RM 42.90 (-14%)

会员 RM 42.90 (-14%)

作者 Kino , Leo , Steven
BIGFOOT VS SERIGALA JADIAN SIAPA TEMPAH TEMPAT TERATAS? Kaze yang cedera semasa pertembungan cryptid sebelum ini telah memangkin semangat Ray dalam latihan untuk membuktikan kekuatan diri. Misi biasa pada mulanya kini berubah menjadi sesuatu yang sangat mencabar. Mereka diancam bahaya apabila muncul serigala jadian dan bigfoot. Bolehkah mereka keluar dari pertembungan ini tanpa cedera? 了解更多
原价 RM 12.00

现售 RM 12.00 (-0%)

会员 RM 10.80 (-10%)

作者 Bonda Nor
Tuhan itu terlalu dekat. Dia berbicara dengan kita menerusi pelbagai cara. Dalam pada kita leka, ditariknya kita agar kembali kepada fitrah sebagai seorang khalifah. Dalam pada kita lupa, Dia hantar peringatan demi peringatan agar kita segera kembali ke pangkal jalan. Adakalanya bicara amaran yang dikirimkannya itu datang perlahan, menusuk ke dasar hati. Pedih, dan luka itu kita tanggung sendiri-sendiri. Adakalanya bicara amaran itu datang dengan begitu kuat hingga terkapai- 了解更多
原价 RM 20.00

现售 RM 20.00 (-0%)

会员 RM 18.00 (-10%)

作者 Xiao Jiangnan
Kembang bercita-cita untuk menjadi seorang pemburu harta karun. Dengan bantuan Dave, Kembang mengikut jejak langkah datuknya merentas ke Zaman Jurasik dan bermulalah pengembaraan mencari harta karun. Dalam perjalanan ini, Kembang terpaksa memikirkan cara untuk bergaul dengan dinosaur yang lain. Antaranya seperti membantu Mamenchisaurus mencari ibu dan menyelamatkan diri daripada kebakaran hutan bersama Stegosaurus. Malah, Kembang hampir dimakan oleh Yangchuanosaurus … Mu 了解更多
原价 RM 15.90

现售 RM 15.90 (-0%)

会员 RM 14.31 (-10%)

作者 Nur Shamsiah On
Dugaan dan ujian dalam kehidupan memang merupakan suatu kemestian di dalam diri setiap insan tanpa mengira usia. Tapi itulah yang membuahkan kematangan dan kemanisan di dalam hidup. Walau apa pun yang terjadi, janganlah putus asa dari memohon ke hadrat Ilahi di dalam senang dan susah. Ridwan memerhati sekeliling dan terlihat kesan ranting patah dan rumput-rumput yang rebah ke tanah ada seseorang atau sesuatu telah lalu di situ. Dia pergi ke tepi tebing itu dengan berhati- 了解更多
原价 RM 12.90

现售 RM 12.90 (-0%)

会员 RM 11.61 (-10%)

作者 Khadijah Gani
Membaca Al-Quran atau mengaji seharusnya menjadi rutin harian bagi seseorang muslim. Ia bukanlah perkara yang dilakukan ketika waktu lapang sebaliknya kita yang harus melapangkan masa untuk membacanya. Pentingnya bagi seorang muslim tidak kira kanak-kanak mahupun orang dewasa untuk menjadi mahir dan berusaha memperbaiki bacaan dengan tajwid yang tepat bersama seorang guru demi membaca kitabullah ini. Mengapa Buku Rekod Mengaji ini harus dimiliki ? 1. Buku rekod ini me 了解更多
原价 RM 5.90

现售 RM 5.90 (-0%)

会员 RM 5.31 (-10%)

作者 Puteri Nor
Tiga jiwa - Sofie, Ajmal dan Emry yang pernah terperangkap dalam cinta tiga segi diuji lagi selepas menamatkan pengajian di England. Sikap mementingkan kerjaya Ajmal, egonya, serta persepsinya tentang peranan dan kuasa suami sering buat Sofie berkecil hati. “Is the feeling over? Is the magic gone?” –SOFIE Sewaktu trekking di hutan Thailand selepas tamat tugasan luar negara, Ajmal yang bertempur dengan kumpulan penyeludup diisytiharkan terkorban. Hamil, Sofie ting 了解更多
原价 RM 33.00

现售 RM 33.00 (-0%)

会员 RM 29.70 (-10%)

作者 Nureen Mirza
Pertemuan mereka akibat salah faham. Hutang yang dituntut telah mengikat Dalili dengan Haidar. "Kau bayar hutang aku 100 ribu dulu baru aku lepaskan kau." - Haidar "Saya tak berhutang dengan sesiapa. Awak dah salah orang." - Dalili Dalili tak tahu yang kakaknya, Dalila menghilangkan diri sebab tak mampu bayar hutang tersebut. Haidar pula keliru antara si kakak dan si adik. Makanya, adik yang jadi taruhan. "Cara mudah untuk kau selesaikan hutang tu, kahwin dengan aku." - 了解更多
原价 RM 26.00

现售 RM 26.00 (-0%)

会员 RM 23.40 (-10%)

作者 Bella , Sarah
Pernah punya mimpi yang ‘terlalu mahal’ dan kemudian melupakannya? Tapi, bagaimana jika kemudian mimpi itu terwujud? Pernah stress dikejar deadline menulis tugas akhir dan dimarahi dosen pembimbing karena otak kita pas-pasan? Tapi, bagaimana jika dosen pembimbing tersebut berasal dari negara lain sehingga kultur kita yang berbeda menyebabkan kesalah pahaman? Pernah patah hati dan kemudian kembali bersemangat karena dihibur teman-teman dekat? Tapi, bagaimana jika teman-te 了解更多
原价 RM 25.00

现售 RM 25.00 (-0%)

会员 RM 22.50 (-10%)

作者 Azura Ramli
Ajari Aku Erti Hidup, sebuah coretan yang benar-benar memujuk hati dan membuat kita lebih bersemangat dan kuat dalam menempuh perjalanan hidup ini. Mengimbas kembali peristiwa yang pernah berlaku sama seperti apa yang dicoret di sini. Membaca karya ini seperti mendengar seseorang sedang memberi nasihat dan bercakap dengan diri sendiri. Dalam hidup ini, ada banyak yang kita hendak, namun bukan semua yang kita perlu dan berhak. Yang meresahkan, ada hal-hal yang tidak perl 了解更多
原价 RM 20.00

现售 RM 20.00 (-0%)

会员 RM 18.00 (-10%)

作者 Siti Khadijah
KAU TAK SEHARUSNYA HIDUP! Ungkapan itu tidak akan dilupakan oleh SYADI ARSYAD buat seumur hidupnya. Diserang, diugut dan dipukul oleh lelaki misteri membuatkan ketenangan hidup Syadi sebagai insan seni, terganggu. Tanpa alasan yang pasti, nyawanya diancam bahaya. Syadi ketakutan. Lantas, keputusan dibuat. Syadi harus diawasi setiap saat dan setiap waktu. Cadangan untuk mengupah seorang pengawal peribadi diterima oleh Syadi tetapi bersyarat. “Aku cuma nak perempuan ni jadi 了解更多
原价 RM 27.00

现售 RM 27.00 (-0%)

会员 RM 24.30 (-10%)

作者 Gee Azeez
“Kau nak apa sebenarnya ni, kambing?”- JAI “Kenapa kau bersusah payah nak berjoging bagai? Kau kena terima takdir yang kau tu gemuk macam anak gajah.”- HO Hangin satu badan Jai, bila [email protected] Omar mengeluarkan kata-kata itu. Mulut Ho memang mulut naga, sentiasa berapi. Jai-Ho, mereka ni memang terkena genetik suka bergaduh. Pantang berjumpa, pasti perang dingin meletus. Apa yang dilakukan oleh Jai, semuanya tidak kena di mata Ho. Jai pula pasti akan membalas 了解更多
原价 RM 24.00

现售 RM 24.00 (-0%)

会员 RM 21.60 (-10%)

作者 Annis Rizani
Sukar menerima hakikat bahawa dirinya menjadi mangsa kerakusan lelaki, Nur Zara membawa diri ke Rumah Raudhah. Impian cinta alam persekolahan tidak kesampaian apabila Hanafi mengundur diri. Separuh nyawanya terasa melayang. Dia sedar, dirinya tak mungkin menjadi wanita sempurna. Rasa aneh, tapi bahagia yang menderu bagaikan angin lalu yang mendamaikan menyapa hati Zara tatkala membaca nota-nota yang ditinggalkan di keretanya. Namun, perasaan itu seboleh mungkin cuba diabaik 了解更多
原价 RM 26.00

现售 RM 26.00 (-0%)

会员 RM 23.40 (-10%)

作者 Lee Bong-Gi
Adakah ahli baharu Keluarga Bakhil pembawa tuah atau pembuat kecoh seperti Na Dol Rong? Sebelum ahli baharu Keluarga Bakhil dewasa, dia perlu ada semangat berjimat cermat! Namun begitu, sikap ahli baharu tersebut kelihatan seperti Na Dol Rong. Keluarga Bakhil perlu menyediakan rancangan pendidikan berjimat cermat untuk bayi tersebut dengan lebih awal. Saksikan kehidupan berjimat cermat Keluarga Bakhil bersama ahli keluarga baharu! 了解更多
原价 RM 12.90

现售 RM 12.90 (-0%)

会员 RM 11.61 (-10%)

作者 Hana Ilhami
Akak inspektor, tolonglah pulangkan duit mak saya! Saya tak tahu macam mana nak bagi tahu dia nanti. Mesti dia akan terkejut dan marah. Kesianlah kat mak saya. Dia susah payah kerja sebab nak sara anak-anak. Duit abah tu bukannya banyak mana. Hanya cukup untuk keperluan sekolah sehingga kami tamat belajar. Thursday, 13 June. 15.20 Akak, tolonglah! Saya merayu kat akak. Kalau tak pulangkan semua, akak pulangkanlah separuh. Asalkan dapat cover perbelanjaan persekolahan say 了解更多
原价 RM 27.00

现售 RM 27.00 (-0%)

会员 RM 24.30 (-10%)

作者 Xiao Jiangnan
Sawi menemukan kesan peninggalan kota bawah tanah di dalam hutan Pekan Botani, lalu menjelajah bersama rakan-rakannya. Dalam kota tersebut, mereka mendapati lukisan mural dinosaur yang penuh misteri, trompet tanduk emas yang amat besar serta tulisan ganjil yang luar biasa. Pada ketika itu, Profesor Zombi muncul secara tiba-tiba. Dalam keadaan cemas sebegini, Polong meniup trompet tanduk emas. Tanpa disangka, bunyi trompet membawa Sawi dan rakan-rakannya balik ke Zaman Jurasik 了解更多
原价 RM 15.90

现售 RM 15.90 (-0%)

会员 RM 14.31 (-10%)

作者 Xiao Jiangnan
Plants vs Zombies 2: Hutan dan Tasik (Wujudkah Tasik Yang Bercahaya di Dunia?) 了解更多
原价 RM 13.50

现售 RM 13.50 (-0%)

会员 RM 12.15 (-10%)

作者 Nurul Norizah
MALAIKAT BERBAJU MERAH adalah buku pertama pengasas produk Nahain Creative. Buku yang sarat dengan emosi yang mampu membakar semangat anda untuk menunaikan umrah dan haji. Rasa nak terbang segera. Bahasanya membuai rasa seolah diri benar berada di sana. Merasai apa yang penulis rasa melalui kisah-kisah benarnya yang bahagia, takut, cemas, suka, duka dan teruja. ☆Dan yang istimewa untuk bakal jemaah haji dan umrah ada BONUS lebih 70 tip dan senarai semak persediaan haji da 了解更多
原价 RM 39.90

现售 RM 39.90 (-0%)

会员 RM 35.91 (-10%)

作者 Khairul Abdullah
Bukan semua hero perlu pakai kostum adiwira, boleh terbang tinggi ke langit, lari laju mengalahkan kilat, atau tembak laser dari tangan sambil pakai sut berapi-api yang power kemain. Itu semua dalam movie. Ya, dalam movie, di mana manusia boleh berimaginasi apa sahaja, cipta apa sahaja karakter yang tak mungkin wujud di alam nyata. Dalam dunia realiti, superhero sebenar selalunya tak didendang. Contohnya spesies ‘superdaddy’, yang boleh dikatakan dah nak hampir pupus 了解更多
原价 RM 30.00

现售 RM 24.00 (-20%)

会员 RM 24.00 (-20%)

作者 Abdul Muiez Ruslee
Baca tajuk LAYAN CK MEMBEBEL, rasa macam 'Dah, kenapa pula aku kena layan dia ni membebel? Bukannya dia artis atau DJ radio pun! Pakar motivasi pun tidak!' Tapi apabila mukasurat demi mukasurat mula diselak, alhamdulillah, fahamlah saya bahawa di sebalik celoteh sempoi dan 'leklek brader' yang digunakan oleh penulis, terkandung mesej demi mesej yang sangat penting. Sebagai seorang guru kaunseling, segala onar dan onak duri zaman remaja berada di dalam tangannya. Maka na 了解更多
原价 RM 15.00

现售 RM 15.00 (-0%)

会员 RM 13.50 (-10%)

作者 Zulkifli Che Noh , Zairoslina Ismail
Menjadi seorang anggota bomba memang sangat mengujakan. Semangat yang berkobar-kobar untuk melaksanakan tugas tidak terbendung. Setiap panggilan kecemasan umpama hadiah yang sangat bernilai. Apa tidaknya, umpama seorang adiwira yang dinanti-nantikan kemunculannya sebagai wira penyelamat. Kehadirannya bisa meredakan hati yang gundah, memberikan ketenangan dan membenihkan harapan. Sebab itulah, pakaian celoreng bomba dicipta menggunakan warna yang terang supaya mudah dilihat 了解更多
原价 RM 15.00

现售 RM 15.00 (-0%)

会员 RM 13.50 (-10%)

Wanita sering digambarkan sebagai makhluk Allah yang rumit untuk difahami, teliti dan beremosi. Justeru, bukan satu perkara mudah untuk makhluk ciptaan Allah yang indah ini mahu bergelut menjalankan dua peranan serentak. Sebagai tulang belakang dalam rumah tangga. Sebagai wanita bekerjaya yang menyumbang tenaga untuk masyarakat. MRS PAPA. Merekalah yang cuba berjuang untuk menjadi isteri dan ibu sejati. Mereka jugalah serikandi yang turut gigih memerah keringat mencari reze 了解更多
原价 RM 15.00

现售 RM 15.00 (-0%)

会员 RM 13.50 (-10%)

作者 Anna Milia
Pertama kali bertemu tanpa sengaja, Dhifa terus jatuh hati pada Aryan. Mereka dipertemukan sekali lagi namun kali ini bersama si kembar Dhifa, Anida. Aryan terpikat pada Anida yang terlebih manja. Temu janji antara mereka berdua diatur. Nak dijadikan cerita, pada masa yang sama, Anida mempunyai temu janji dengan Haikal. Oleh kerana sifat tamak dan Aryan hanyalah calon back up boyfriend, dia meminta Dhifa berlakon sebagai dirinya. Sayangnya Dhifa tidak pandai berlakon. D 了解更多
原价 RM 27.00

现售 RM 27.00 (-0%)

会员 RM 24.30 (-10%)

作者 Leoz
SELAMA MANA KEJAYAAN MAMPU BERTAHAN? Pepatah mengatakan, hidup ni umpama roda. Setelah setahun berlalu, keinginan dan keghairahan dalam diri James Tan mula pudar. Satu panggilan telefon telah mengubah persepsinya. Sekali lagi dia kembali ke Alaska. Kembara ni menyeronokkan namun ada sesuatu buat dia tertanya-tanya... apa makna di sebalik semua ni? Adakah dia akan temui semula semuanya? Sejauh mana Alaska 'mengajarnya' mengembalikan semangat dan tujuan hidup juruterbang sepe 了解更多
原价 RM 15.00

现售 RM 15.00 (-0%)

会员 RM 13.50 (-10%)

作者 Hafizul Hakim Bin Mohamad Kerta
Macam mana aku nak beli emas? Duit gaji tak sampai hujung bulan pun kekadang dah kosong! Di dalam buku ini bukan hanya berkongsi ilmu berkaitan tentang emas malah sentuh tentang pengurusan kewangan, panduan beli rumah, dan kaedah menabung yang efisien. Apa yang ditulis berdasarkan pengalaman sendiri selama 9 tahun dengan emas dan ketika di alam pekerjaan. Saya tulis guna ayat santai, sasaran khusus untuk orang muda.Biasanya orang muda tak tahu apa nak buat dulu dengan gaji l 了解更多
原价 RM 20.00

现售 RM 20.00 (-0%)

会员 RM 18.00 (-10%)

作者 Rose Harissa
Terlepas dari cengkaman sihir, Adam nekad membawa Nur tinggal di rumah tinggalan milik Allahyarham Cik Mona. Dia berazam untuk menjaga dan melindungi cahaya cintanya itu sepenuh hati. Adam menyokong baik niat murni Nur membuka kelas pengajian untuk kanak-kanak di sekitar kawasan yang dianggap daki masyarakat. Manakala Nur juga seikhlas nurani mengizinkan Adam turun ke lorong demi berdakwah agar ramai lagi golongan tunasusila dapat kembali ke pangkal jalan, sama seperti dirin 了解更多
原价 RM 30.00

现售 RM 24.00 (-20%)

会员 RM 24.00 (-20%)

作者 Hjh Siti Nadzrah Sheh Omar
Menjadi seorang ibu bukan tugas yang mudah. Dialah IBU, dialah ISTERI, dialah ANAK dan dia jualah ASET UMMAH. Melaksanakan tanggungjawab ini pastinya akan berhadapan dengan pelbagai ujian dan cabaran. Kadang-kadang mampu dihadapi, namun kadang-kadang terduduk menangis jua. Inilah sebuah motivasi buat para ibu yang sedang berjuang di medan realiti sebagai pembakar semangat untuk meneruskan misi melahirkan generasi terbaik yang menjadi harapan agama, bangsa dan negara. A 了解更多
原价 RM 38.00

现售 RM 38.00 (-0%)

会员 RM 34.20 (-10%)

作者 Xiao Jiangnan
Tunggul Berapi telah mencipta sebuah mesin telur dinosaur yang dapat mencengkam telur dinosaur dari terowong masa. Seluruh Pekan Botani tertarik dengan permainan ini. Malangnya, telur dinosaur yangdieramkan oleh Sawi ialah seekor dinosaur Si Kecil yang tidak kuat untuk menawan. Oleh itu, Sawi meninggalkan Si Kecil di dalam hutan kerana berasa malu. Dalam pencarian semula Si Kecil, Sawi dan rakan-rakannya dengan tidak sengaja telah masuk ke dalam tapak rahsia Zombi. Mereka dih 了解更多
原价 RM 15.90

现售 RM 15.90 (-0%)

会员 RM 14.31 (-10%)

作者 TheBingkisanHati
Allah Itu Dekat adalah sebuah karya motivasi yang menitipkan pesan dan nasihat tentang roda kehidupan yang sedang kita jalani. Ia menyentuh pelbagai ujian hidup dan bagaimana cara kita mengawal keadaan, bagaimana kita berusaha untuk bangkit dan meneruskan perjalanan. Kerana hidup yang teruji bukan untuk menyerah tetapi untuk diperjuangkan. Seharusnya tiada istilah putus asa dalam kamus kehidupan. Apa pun yang singgah, semuanya ada cara untuk mengatasinya. Insya-Allah. Buat 了解更多
原价 RM 20.00

现售 RM 20.00 (-0%)

会员 RM 18.00 (-10%)

作者 Karra Ryna
“Eh, aku ada banyak duit. Berapa banyak kau nak aku boleh bagi. Semua benda aku boleh beli, faham?” – Thalea Aleesya “Kalau macam tu, kau pergi beli otak yang pandai sikit, ganti otak sekarang. Bodoh sangat.” – Razin Qayyim Pertemuan mereka bermula dengan pertengkaran. Thalea yang berlagak membuatkan Razin naik angin. Namun, pertolongan Razin pada malam itu membuatkan Thalea terhutang budi. Dia cuba mendekati Razin untuk membalas budi lelaki itu. Namun, ada saja 了解更多
原价 RM 24.00

现售 RM 24.00 (-0%)

会员 RM 21.60 (-10%)

作者 Arniza Idayu
“Lina, mulai esok kau tak payah lagi buat kerja teruk-teruk tu. Sepatutnya kau anak dara ni, jaga badan, jaga muka. Bukan buat semua kerja tu. Tengok lengan kau tu, berurat. Entah jantan mana yang suka dekat kau. Dah la perangai mengalahkan jantan.” – PEAH Sinis kata-kata itu membuat dia berfikir… sampai bila ujian datang tanpa berhenti menguji diri? Membesar bersama Tok Mek dalam keadaan serba kekurangan membuatkan Adlina dlilingkari masalah keluarga yang tiada berp 了解更多
原价 RM 27.00

现售 RM 27.00 (-0%)

会员 RM 24.30 (-10%)

作者 Ilya Abdullah
ELEANOR… anak kedua Datuk Ariffin yang kuat memberontak dan paling keras kepala. Berang dengan aturan perkahwinan untuk menyatukan dia dengan anak lelaki Puan Marlia, kasanova tersohor mengundang kematian papanya. Pelbagai masalah mengepung hidupnya. Masalah hutang syarikat papanya, keretakan hubungan di antara dia dengan adik perempuannya, Elena Maria… permusuhan dengan kakak iparnya, Susana dan bosnya yang mahu menjadikan dia isteri ketiga. Juga cintanya yang dikhianat 了解更多
原价 RM 26.00

现售 RM 26.00 (-0%)

会员 RM 23.40 (-10%)

作者 Nita Yusof
Hafsah, Alisha, Kevin Teoh, Fayzal dan Megat Tuah adalah pelajar Tingkatan Dua di Sekolah Sri Aminah. Mereka menyertai lawatan Projek Sains dan Alam Sekitar ke Kampung Kemangi untuk menimba ilmu dan pengalaman dalam bidang pertanian. Di Kampung Kemangi mereka seringkali terserempak dengan Tok Wi. Tok Wi tidak pernah senyum dan sentiasa kelihatan bengis. Tok Wi selalu dilihat masuk dan keluar dari hutan. Mereka seringkali terjumpa dengan Tok Wi dalam keadaan yang mencurigaka 了解更多
原价 RM 12.90

现售 RM 12.90 (-0%)

会员 RM 11.61 (-10%)

作者 Zaidi Ismail
Saya tidak percaya kepada teori yang mengatakan kalau hendak hidup senang haruslah bekerja kuat siang dan malam. Bagi saya cara ini hanya membazirkan masa demi mencari wang. Sepatutnya wang yang mencari kita, bukan kita yang mencari wang. Saya tidak mahu menjadi hamba wang, cukup sekadar bebas daripada hutang, mempunyai harta dan cukup makan pakai. Yang paling penting hidup tenang dan tenteram. Biar siapa pun anda, ilmu dan kemahiran kewangan tidak dapat dipisahkan daripad 了解更多
原价 RM 30.00

现售 RM 30.00 (-0%)

会员 RM 27.00 (-10%)

作者 Mamoru Hosoda
IBU... JANGAN RISAU, KAMI DAH BESAR. Yuki dengan sengaja cederakan Souhei dengan kuku serigalanya. Bererti... dia dah mungkir janji pada ibunya. Ame pula semakin cintakan hutan. Lantaran pada suatu hari ketika ribut melanda... suatu insiden berlaku melibatkan pilihan jalan hidup bagi Ame dan Yuki. Mampukah Hana menempuhinya? Kisah penamat menyentuh hati bagi perjalanan selama 13 tahun Hana sebagai seorang ibu. 了解更多
原价 RM 12.00

现售 RM 12.00 (-0%)

会员 RM 10.80 (-10%)

作者 Haida Hassan
Akibat mengikut emosi yang terlalu mahu melindungi anaknya, Uwan Konah sanggup mengambil Tanjung sebagai pendamping. Namun menjaga makhluk itu bukanlah mudah. Dugaan demi dugaan tidak pernah terhenti sehingga waris seterusnya, Munah berkahwin dengan Hadi dan mengandungkan anak kembar. “Abang tolonglah panggilkan bomoh, ubatkan saya ni,” rintih Munah separuh merayu. “Bomoh apa ni sayang? Abang kan ada, kita mohon pertolongan Allah.” Lebih 700 tahun lalu, Arya Sanska 了解更多
原价 RM 23.00

现售 RM 23.00 (-0%)

会员 RM 20.70 (-10%)

作者 Orbit Buku
Topik-topik yang terdapat dalam Bumi Kita: Roket pertama buatan Jepun, Lawatan ke pusat angkasa di Tanegashima, H-II berlepas ke angkasa!, kemusnahan lapisan ozon, ciri-ciri gas freon atau kluorofluorokarbon, Bumi semakin panas, Hentikan pembaziran tenaga!, Jus turun dari langit? Turunlah hujan,hapuskan hujan asid, Hutan yang semakin hilang, Timbunan sampah masalah terbesar alam sekitar?, Peningkatan taraf hidup penyebab sampah semakin bertambah? Bagaimana untuk mengurangkan 了解更多
原价 RM 24.90

现售 RM 24.90 (-0%)

会员 RM 22.41 (-10%)

1-384 of 384

页:
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5
*

Back to Top