0

购物车中共有 0个商品。 ×

您的购物车中暂时没有商品。

' MUST READ '找到 94 件相关商品
Filtered By
publisher
作者 Kamaruddin Ismail
Apakah kayu pengukur kejayaan dalam hidup seorang hamba Allah di dunia ini? Kemewahan wang ringgit? Kejayaan dalam pelajaran? Kerjaya yang berjawatan tinggi? Sentiasa peka dengan arus teknologi? Itu sahaja? Atau ada sesuatu yang telah kita lupa? 了解更多
原价 RM 23.00

现售 RM 23.00 (-0%)

会员 RM 20.70 (-10%)

作者 Begum Irdawati
Mencintai tidak semestinya memiliki, kadang-kadang Tuhan hanya menemukan demi sebuah pengajaran. Jangan salahkan Tuhan, jangan salahkan takdir. Kerana setiap yang berlaku, pasti terselit hikmah yang indah. Naskhah ini khusus buat wanita yang mencari kekuatan untuk bangkit selepas menghadapi keruntuhan rumah tangga, dan juga sumber inspirasi buat para wanita yang masih berpegang kepada 'aku bertahan demi anak-anak', 'aku malu bergelar janda' kerana takut akan persepsi nega 了解更多
原价 RM 20.00

现售 RM 20.00 (-0%)

会员 RM 18.00 (-10%)

作者 ZULKARNAIN DOLLAH
Buku ini menerangkan definisi, hukum-hukum dan merungkai kekeliruan yang berkaitan selain memberi panduanlengkap untuk menunaikan solat secara jamak dan qasar. 了解更多
原价 RM 18.00

现售 RM 16.20 (-10%)

会员 RM 16.20 (-10%)

作者 Shah Ibrahim
Buku ini adalah sequel daripada buku Budak Meja Belakang. Jika Budak Meja Belakang pertama adalah berkenaan kisah coretan penulisan semasa daripada bangku sekolah rendah, sehingga ke sekolah menengah, Budak Meja Belakang Pax Americana pula adalah sambungan kisah beliau melanjutkan pelajaran ke Amerika. Selain daripada kejutan budaya, pelbagai kisah menarik bersama rakan-rakan Mat dan Minah Salleh, serta rakan serumah, pensyarah dan masyarakat sekeliling lain. Dalam Budak M 了解更多
原价 RM 28.00

现售 RM 28.00 (-0%)

会员 RM 25.20 (-10%)

作者 Reyna Ibrahim
Naskhah ini adalah diksi-diksi hati seorang ibu yang bergelar ibu, mama, umi, bonda dan seangkatan dengannya. Sebagai wanita yang bergelar ibu, sungguh sulit memperincikan perasaan yang terbenam, sukar menzahirkan apa yang bergolak serta perit menyimpan perasaan gusar tatkala melihat masa yang teramat pantas berjalan seiring dengan kedewasaan putera puteri kita. Masa yang berlalu membawa bersama detik-detik kejauhan anak-anak daripada kita (sebagai ibu mereka). Tanpa seda 了解更多
原价 RM 25.00

现售 RM 25.00 (-0%)

会员 RM 22.50 (-10%)

作者 Luqmmann
Metanoia berasal daripada perkataan Greek yang bermaksud 'satu perjalanan mengubah minda seseorang, hati, diri, atau cara hidup'. Seorang lelaki kaya membawa anaknya berjalan di sebuah perkampungan orang miskin bagi menunjukkan betapa kaya dan banyaknya harta mereka. Dan perjalanan itu telah mengubah anaknya. Di penghujung kampung, sang ayah bertanya kepada anaknya,"Sudahkah kamu melihat betapa miskinnya perkampungan ini?" Lalu si anak menjawab, "Wahai ayah, terim 了解更多
原价 RM 18.00

现售 RM 18.00 (-0%)

会员 RM 16.20 (-10%)

作者 Oki Setiana Dewi
"Jelaskan kepada kami, apa itu Islam?" "Apa itu jihad?" "Apa itu makanan halal?" "Bagaimana cara ibadah kamu?" "Adakah kamu tidak mati jika berpuasa?" "Kenapa kamu pakai tudung? Apa fungsinya?" Tiga negara. Kesemuanya mempunyai minoriti penduduk yang beragama Islam. Bagaimana kita dapat memberikan pemahaman kepada mereka? Bagaimana kita dapat belajar daripada mereka? Oki Setiana Dewi menjelajah ke tiga buah negara. Mengunjungi komuniti Islam d 了解更多
原价 RM 38.00

现售 RM 38.00 (-0%)

会员 RM 34.20 (-10%)

作者 Hisham Ar
Harga oksigen = Purata dalam RM20 per liter. Dalam sehari berapa banyak manusia menyedut oksigen? Lebih kurang 650 liter sehari. Berapa yang kita perlu bayar setiap hari? RM1100.00 Jika setahun? 365 hari. Lebih kurang RM4 juta. Tetapi, berapa yang Allah SWT caj? PERCUMA. Sepanjang hayat. Cuma Dia menuntut supaya kita menjadi hamba yang beriman kepada-Nya sahaja. Jadi, susahkah? 了解更多
原价 RM 23.00

现售 RM 23.00 (-0%)

会员 RM 20.70 (-10%)

作者 Yazana Samsul , Nf. Amira Sall
"Ketahuilah, ketidaksempurnaan yang kau ada itu bukan kelemahan kau. Tetapi, ia iadalah kelebihan. Itulah 'sempurna' yang kau miliki. Lesung pipit adalah satu kecacatan. Begitu juga dengan tahi lalat pada wajahmu. Dan ia dipanggil KECANTIKAN. Ia sangat INDAH. Air mata dan tangisan kau itu bukan sia-sia. Sesudahnya, tidakkah kau memperolehi kelegaan dan semangat bagi mencapai apa yang kau mahu? Jadi, jangan bimbang. Ketidaksempurnaanmu 了解更多
原价 RM 25.00

现售 RM 25.00 (-0%)

会员 RM 22.50 (-10%)

作者 Aqil Shariff
Ada orang cakap, mengungkap kata-kata kesat dan kasar itu style. Membuka aurat itu fesyen. Couple untuk suka-suka itu trend. Jadi, nak cakap, menjadi penghuni neraka itu happy ending? "Silalah berubah." "Tak nak, malas ah." " Kau tahu tak? Ramai orang muda mati sekarang, Kau nak tau bila nak mati?" "Bila?" "Mungkin seminit lagi." 了解更多
原价 RM 18.00

现售 RM 18.00 (-0%)

会员 RM 16.20 (-10%)

作者 Syeikh Muhd Mujahid
ENSIKLOPEDIA AL-QURAN 了解更多
原价 RM 50.00

现售 RM 45.00 (-10%)

会员 RM 45.00 (-10%)

作者 Tyoba Mursyidah
Formula ganjaran Tuhan tidak tertakluk kepada logik pengiraan manusia. Semakin banyak kita mengikhlaskan pengorbanan, tanpa disangka-sangka semakin banyak rezeki dikurniakan. SuratanNya juga tidak tercapai dek akal. Setelah takdir tertulis, tak akan ada tangan yang mampu mengubahnya. Apa kita menerima semuanya yang Dia kirim? Sepantas mana pula kita bersangka baik denganNya? 了解更多
原价 RM 25.00

现售 RM 25.00 (-0%)

会员 RM 22.50 (-10%)

作者 Reyna Ibrahim
Bahagia itu pelbagai bentuknya. Bahagia itu luas definasinya. Bahagia itu ada di mana-mana. Bahagia itu berhak untuk setiap kita. Dan, bahagia itu kita yang mencorakkannya. 了解更多
原价 RM 25.00

现售 RM 25.00 (-0%)

会员 RM 22.50 (-10%)

作者 Serban Putih
Lagu bergemuruh di atas pentas, meloncat-loncat kehabisan nafas, mencekam botol arak buatan gelas, dipeluk erat si gadis bertubuh apas, Alunan-alunan azan dari langit berseruan, memanggil hamba-Nya yang beriman, kecuali yang masih lagi nyanyian, tanpa resah duka hari esok yang tersimpan. Jangan terlalu selesa Sehingga terlena di salah Syurga. 了解更多
原价 RM 20.00

现售 RM 20.00 (-0%)

会员 RM 18.00 (-10%)

作者 Mohd Hariri Mohamad Daud
HIMPUNAN DOA RABBANA 了解更多
原价 RM 10.00

现售 RM 10.00 (-0%)

会员 RM 9.00 (-10%)

作者 Mohd Hariri Mohamad Daud
HIMPUNAN DOA ALLAHUMA 了解更多
原价 RM 10.00

现售 RM 10.00 (-0%)

会员 RM 9.00 (-10%)

作者 Anie Alja
Buku ini sesuai buat mak yang keletihan. Mak yang percaya mereka akan pergi suatu hari nanti dan anak yang harus dilengkapi dengan ilmu kemahiran hidup. Mak yang tidak mahu anaknya menyusahkan orang sekeliling apabila dia sudah pergi bertemu Tuhan. Tapi mengapa ‘singa’? Ya, kita garang bukan dengan niat menbunuh anak-anak. Sakit kot beranak, ingat senang ke? Niat kita hanya mahu menasihati dan mengingatkan anak-anak supaya mereka kenal adab dan disiplin. Menghormati dan b 了解更多
原价 RM 25.00

现售 RM 25.00 (-0%)

会员 RM 22.50 (-10%)

作者 Syed Azharul Asriq
Perjuangan para Nabi penuh pahit getir dan suka duka. Mereka tidaklah berjalan di atas karpet merah ditabur bunga dipuji orang, melainkan berjuang mengorbankan tenaga, diancam nyawa, dan dibenci orang. Kisah para Nabi sudah berlalu ribuan tahun. Namun adakah masih relevan pada zaman kini? 了解更多
原价 RM 18.00

现售 RM 18.00 (-0%)

会员 RM 16.20 (-10%)

作者 Ustaz Hakim Hamidon
ISTIGHFAR: TAUBAT SEBELUM TERLAMBAT 了解更多
原价 RM 23.00

现售 RM 23.00 (-0%)

会员 RM 20.70 (-10%)

作者 Farid Rashidi
LA TASTASLIM 了解更多
原价 RM 30.00

现售 RM 30.00 (-0%)

会员 RM 27.00 (-10%)

作者 Hafizzuddin Afif
Setiap manusia pasti melalui fasa fitrah kembali kepada Tuhan. Menangis memohon taubat dan berjanji untuk taat kepada pemerintah-Nya. Namun dalam proses penghijrahan, kita akan diuji dengan ujian sebagai tiket untuk meraih syurga. Hanya mereka yang istiqamah yang layak mendapatkannya, dan mereka yang cepat berputus asa akan jatuh kembali ke lembah dosa. Bagaimana ingin istiqamah dalam perubahan? Jawapannya ada pada buku ini. Jangan takut untuk menyahut seruan ' 了解更多
原价 RM 21.00

现售 RM 21.00 (-0%)

会员 RM 18.90 (-10%)

作者 Ibnu Rijal
Bilakah kali terakhir kita menangis kerana Tuhan? Buku ini merungkai satu persatu kasih sayang Tuhan supaya rasa cinta kepada-Nya itu hadir dan mekar. Mudah-mudahan pada akhirnya kita akan sedar dan insaf untuk kembali bertuhan, bukan sekadar beragama. "Jika engkau datang kepadaku dengan membawa dosa-dosa yang hampir memenuhi bumi kemudia engkau bertemu dengan-Ku dalam keadaan tidak mempersekutukan-Ku dengan sesuatu pun, nescaya Aku datang kepadamu dengan memberikan amp 了解更多
原价 RM 23.00

现售 RM 23.00 (-0%)

会员 RM 20.70 (-10%)

作者 Razali Saaran
Tidak dinafikan terdapat banyak buku yang hebat berkaitan dengan motivasi pelajar di luar sana yang mampu membantu dalam merealisasikan impian bergelar pelajar cemerlang. Namun harapan penulis, buku yang sederhana ini juga dapat membantu anda dalam menghayati cita-cita itu. Baca dan hayatilah serta ambil mana-mana yang difikirkan sesuai dan abaikan sekiranya tidak memenuhi cita rasa anda. 了解更多
原价 RM 27.00

现售 RM 27.00 (-0%)

会员 RM 24.30 (-10%)

作者 Misiah Bayani
Dulu saya tak suka cerita pasal Agama. Tak suka cerita pasal Islam. Kalau nak sebut 'Allah' pun saya tak sebut 'Allah'. Saya sebut 'Tuhan'. Kenapa? Sebab saya takut dilabel terlalu Islamik. Dulu saya ingat jadi Islam itu cukup dengan jadi orang baik. Jaga akhlak. Jaga hubungan dengan semua orang. Saya jaga nenek saya yang stroke. Saya terima adik saya penghidap skizofrenia. Saya lupa, kafir juga ada yang baik. Malah lebih baik lagi dari saya. Kalau Islam cukup hanya 了解更多
原价 RM 25.00

现售 RM 25.00 (-0%)

会员 RM 22.50 (-10%)

作者 Izzat Ibrahim
" Sudah bersedia untuk masuk ke dalam hutan?" tanya Encik Jamal kepada kami ketika dalam perjalanan dari stesen kereta api ke kawasan penempatan pelarian Calais. " Oh, dalam hutan ke kawasannya?" tanya saya dalam hati. Ketika itu fikiran saya teringat akan sekeping gambar yang tersebar di Facebook berkenaan perbezaan antara kem-kem pelarian di beberapa buah negara. Kem di Perancis adalah antara yang paling teruk. Kem pelarian di Calais, Perancis ini digelar sebagai T 了解更多
原价 RM 26.00

现售 RM 26.00 (-0%)

会员 RM 23.40 (-10%)

作者 Reyna Ibrahim
Hari-hari adalah pengorbanan. Melepaskan sesuatu yang amat dekat di hati adalah pengorbanan terbesar seorang insan. 了解更多
原价 RM 22.00

现售 RM 22.00 (-0%)

会员 RM 19.80 (-10%)

作者 Aqil Shariff
Control nafsu, delete dosa, enter syurga. 了解更多
原价 RM 18.00

现售 RM 18.00 (-0%)

会员 RM 16.20 (-10%)

作者 Anie-Alja
"Agak-agak selepas lima, 10 atau 15 tahun lagi, kita di mana dan buat apa?" Suami saya selalu menjentik soalan ini ke dalam minda saya. "Entah!" respons saya tanpa berfikir panjang. Malas memikirkan benda yang tidak nampak. "Ermm.... bosan juga, kan? Rutin, rutin, dan rutin," tanpa sedar saya mengeluh kebosanan. Saya mengakui, sejak lebih lapan tahun kami pulang dari luar negara, kamj menjalani rutin hidup yang sama. Namun satu soalan daripada suami saya merungkai se 了解更多
原价 RM 26.00

现售 RM 26.00 (-0%)

会员 RM 23.40 (-10%)

作者 Rabiatul Faazra
Dear Allah, "Hari ini rasa gembira sangat! Sebabnya hari ini semuanya berjalan lancar. Semoga Kau selalu jadikan diri ini dalam kalangan hamba-Mu yang bersyukur. Kadang- kadang aku takut andai nikmat ini buat aku lupa kepada-Mu. Dakap aku selalu dalam kasih sayang-Mu, ya Allah." Bukan kata-kata sahaja yang mampu mengalun bait indah. Terkadang diam itu juga punya melodi sendiri. Aku sendiri ingatkan diri agar sentiasa bersyukur dan positif dalam kehidupan. Maka, kata-ka 了解更多
原价 RM 25.00

现售 RM 25.00 (-0%)

会员 RM 22.50 (-10%)

作者 Najla Mahfuzh
Tiada kesedihan untuk sebuah cinta kerana cinta sejati pasti memebahagiakan kita. Kepada gadis yang mahu meleraikan kebuntuan saat berusaha mencari cinta sejati. Saat mendambakan cinta hingga ke majlis perkahwinan. Saat mengimpikan cinta hingga hujung nyawa. Anda juga terus menjadi pengembara cinta demi mengejar mimpi-minpi indah itu. Pelbagai laluan getir dihadapi dan adakala hanya kerana melihat teman mempunyai pasangan, kita juga terdorong mencari pasangan. Ia atas d 了解更多
原价 RM 19.00

现售 RM 19.00 (-0%)

会员 RM 17.10 (-10%)

作者 Rusydi Ramli Al-Jauhari
Kenali dan Cintai Rasulullah. Sebagai umat Islam, menjadi kekesalan yang besar apabila kita jahil akan sirah dan perjuangan Rasulullah SAW, kerana Baginda yang akan memberi syafaat kepada kita di akhirat kelak. Allah SWT memilih Baginda sebagai kekasihNya. Maka sebaik-baiknya kita menjadikan Rasulullah SAW sebagai kekasih agung melebihi segala-galanya. Moga ilmu yang diperoleh melalui buku ini menjadi bukti kitalah umat Nabi Muhammad SAW yang mahu mendapatkan syafaat Na 了解更多
原价 RM 38.00

现售 RM 34.20 (-10%)

会员 RM 34.20 (-10%)

作者 Mohd Hariri Mohamad Daud
HIMPUNAN DOA ALLAHUMMA 了解更多
原价 RM 10.00

现售 RM 10.00 (-0%)

会员 RM 9.00 (-10%)

作者 Faqih Abu Faiq Al-Minangkabawi
Hidup kita tidak pernah dapat dipisahkan daripada hajat. Selagi kita masih bernyawa, selama itulah kita memiliki bermacam-macam hajat. Orang yang kurang harta, hajatnya adalah memiliki harta yang dapat mencukupkan keperluannya. Orang yang sakit, hajatnya adalah mendapat kesembuhan daripada semua penyakitnya. Bagi seorang pelajar pula, hajatnya adalah berjaya menghabiskan pengajian dengan keputusan cemerlang, kemudian berjaya dalam kerjaya yang diceburinya. Begitulah realit 了解更多
原价 RM 14.00

现售 RM 14.00 (-0%)

会员 RM 12.60 (-10%)

Tiada siapa yang ditanya mengimpikan untuk diazab di akhirat. Buku ini memberi kesedaran untuk sentiasa mengingati mati dan perlu bersedia untuk menghadapinya Ia bukan sekadar membahaskan tentang siapakah yang dijanjikan syurga Allah SWT, tetapi juga bagaimana kita mampu tergolong dalam golongan yang mendapat perlindungan-Nya 了解更多
原价 RM 18.00

现售 RM 18.00 (-0%)

会员 RM 16.20 (-10%)

作者 Zulkarnain Dollah
Buku ini menghimpunkan 40 buah hadis yang menceritakan tentang alam barzakh, kepastian, serta kewujudannya sebagaimana yang dijelaskan oleh Rasulullah SAW melalui hadis-hadis baginda. 了解更多
原价 RM 12.00

现售 RM 12.00 (-0%)

会员 RM 10.80 (-10%)

作者 Alyasak Berhan
Seringkali kita merasakan begitu sukar untuk mengkhatamkan al-Quran. Namun begitu, terdapat paduan mudah untuk mengkhatamkan al-Quran mengikut susunan jadual oleh para sahabat RA yang pastinya dapat merealisasikan impian setiap Muslim untuk mengkhatamkan al-Quran. Antara kelebihan buku ini: panduan khatam al-Quran selama 3 hingga 60 hari menggunakan Mashaf Uthmani doa serta terjemahan pilihan enam doa terbaik khatam al-Quran. 了解更多
原价 RM 10.00

现售 RM 10.00 (-0%)

会员 RM 9.00 (-10%)

作者 Waled , Aishun Rafiq , Shah Othman
Kita sering kali terlepas pandang batas aurat dalam kalangan keluarga, sedangkan ia amat penting demi menjaga maruah diri dan keluar. Penjagaan aurat bukan sehaja bermula apabila kita melangkah keluar dari rumah, malah ia bermula dari dalam rumah. Semak kembali pergaulan kita sesama ahli keluarga. Adakah kita boleh bersalaman dengan sepupu? dua pupu? atau bapak saudara? Antara topik menarik dalam buku ini: - Siapa mahram saya? - Boleh kita bersalaman? - Lesen bert 了解更多
原价 RM 18.00

现售 RM 18.00 (-0%)

会员 RM 16.20 (-10%)

作者 Hanis Yahya
Kehidupan ini umpama sebuah cerita. Bukan cerita novel atau drama, tetapi cerita realiti kehidupan. Realiti kehidupan yang perlu kita tempuhi dan hadapi dengan keberanian. Benar kata orang, pengalaman itu mendewasakan. Dan pastinya kita tidak mahu melupakan setiap detik pengalaman yang menedewasakan itu. So, make yours the best seller! 了解更多
原价 RM 22.00

现售 RM 22.00 (-0%)

会员 RM 19.80 (-10%)

作者 Aldzam Kamil
Keberkatan adalah sesuatu yang sangat berharga dan diperlukan oleh setiap hamba Allah. Ketika mana ramai orang mengidamkan kehidupan yang mewah dan senang, orang beriman mengimpikan kehidupan yang berkat, kerana dalam keberkatan adanya rahsia kehidupan yang tenang. Tanya hati, anda impikan kemewahan ataupun keberkatan? 了解更多
原价 RM 10.00

现售 RM 10.00 (-0%)

会员 RM 9.00 (-10%)

作者 Khairul Ghazali
Bercinta dan berdialog dengan Allah? Bagaimanakah caranya bercinta dan berdialog dengan Allah, sedangkan Allah tidak dapat dilihat. Mungkinkah kita mencintai sesuatu yang tidak dapat kita lihat kewujudannya? Penulis menghuraikan peranan kalbu dan hati untuk berdialog dengan Allah melalui pelbagai amalan. Yang penting amalan tersebut dapat kita sempurnakan dengan sepenuh hati atas nama cinta kepada Allah. 了解更多
原价 RM 16.00

现售 RM 16.00 (-0%)

会员 RM 14.40 (-10%)

作者 Rafiuddin Rabu
Kalau kau tak mampu nak jadi kurus, berusahalah untuk terus menjadi seorang gemok yang sihat dan berjasa. 了解更多
原价 RM 20.00

现售 RM 20.00 (-0%)

会员 RM 18.00 (-10%)

作者 Fateen Mustafa
Semua orang mampu berubah. Tak kiralah siap kamu pada permulaannya. Tak kiralah ada manusia mahu menghukum kamu begitu dan begini. Lihat ke hadapan. Kamu masih punya iman selagi kamu tahu tuhan itu ada. Selagi kamu tahu Rasulullah itu utusan-Nya. 了解更多
原价 RM 15.00

现售 RM 15.00 (-0%)

会员 RM 13.50 (-10%)

作者 Syed Azharul Asriq
“Di sebalik helaian dan perenggan buku ini, saya dapat merasakan seolah-olah penyusunan semula ide-ide yang sering saya kongsikan bersama beliau lewat bicara santai kami di kafe Human Sciences dan juga siri ceramah saya di Youtube. Istimewanya, Syed dapat mengolahkannya dalam bentuk yang lebih menarik dengan mengaitkannya dengan ilmu-ilmu yang beliau miliki.” Dr. Maszlee Malik, pensyarah Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM). “ Penulis buku ini berjaya menja 了解更多
原价 RM 22.00

现售 RM 22.00 (-0%)

会员 RM 19.80 (-10%)

作者 Mr. Apis
Hidup ini pilihan. Dan pilihan itu sentiasa ada pada diri kita. Jangan disebabkan pilihan yang kita lakukan hari ini, buat kita menyesal kelak. Betul! Pilihan ada pada diri kita, Tapi jangan abaikan panduan daripada Maha Pencipta. Semua orang pernah jatuh ke dalam lubang maksiat, apa yang buat dia hebat adalah, dia berusaha cari keampunan daripada Allah. Dan ajar diri untuk istiqamah dalam kebaikan. 了解更多
原价 RM 19.00

现售 RM 19.00 (-0%)

会员 RM 17.10 (-10%)

作者 Sofuan Saadon
Ini bukan buku kuliah perubatan bukan juga kitab tabib handalan tapi sejenis ubat jiwa buat para manusia. Manusia ni macam-macam Manusia ni macam-macam ragam, mereka suka tanya soalan pelik-pelik, namakan anak dengan nama yang peli-pelik, buat perkara pelik-pelik. "Wei, aku nak jadi macam hanglah!" Ada ke patut nak jadi macam aku, dasar tak bersyukur langsung! Kadang jenuh aku nak jawab satu-satu soalan diaorang. Hidup ni taklah sesusah mana, asal kita set dalam kepal 了解更多
原价 RM 22.00

现售 RM 22.00 (-0%)

会员 RM 19.80 (-10%)

作者 Ahmad Affzan
Ada orang yang jadi tukang cuci sebab pilihan sendiri. Ada orang memang tak ada pilihan. Sekadar itu saja kebolehan mereka. Bukan semua orang boleh cuci najis dan kotoran orang lain. Tapi tukang cuci dah lalui itu semua. Mereka dah mudahkan kerja kita. Mereka kotorkan tangan supaya tangan kita sendiri tak kotor. Ini semua kita perlu hargai. Kerja sebagai tukang cuci ini memang penat. Kotor. Busuk. Tapi apabila kami berjumpa dengan pelanggan dan tetamu yang melayan kami 了解更多
原价 RM 20.00

现售 RM 20.00 (-0%)

会员 RM 18.00 (-10%)

作者 Syafiq Nasri
Jika kita tidak kembali bertuhan kepada Allah. Sampai bila-bila kita akan penat berlari tanpa menjumpai penghujungnya. Dengan lafaz yang hakiki, kita mulakan larian ini. Let's Run Back to Allah. 了解更多
原价 RM 17.00

现售 RM 17.00 (-0%)

会员 RM 15.30 (-10%)

作者 Che E
Apa perasaan anda apabila melihat orang lain Berjaya? Adakah anda berasa tergugat melihat kejayaan mereka? Jika jawapannya ya, Cuba Tanya diri anda, apa yang anda lakukan untuk Berjaya seperti mereka? Tepuk dada, Tanya diri! Topic menarik dalam buku ini: Tolong habiskan petrol kereta saya Saya bukan punat lif Siapa kejut anda pagi tadi? Seringgit untuk kau, seringgit untuk aku Kenapa kura-kura menang? 了解更多
原价 RM 22.00

现售 RM 22.00 (-0%)

会员 RM 19.80 (-10%)

作者 Mq Iman
KADANG-KADANG, SEBELUM KAU BERJAYA, KAU TERPAKSA JATUH DAHULU. TERSUNGKUR. SAKIT. PERIT. TAPI APABILA KAU DAH BERJAYA BANGUN, KAU AKAN DAPAT RASA BETAPA MANISNYA KEJAYAAN ITU. 了解更多
原价 RM 18.00

现售 RM 18.00 (-0%)

会员 RM 16.20 (-10%)

作者 Muhd Iqbal Samsudin
KAU INGAT ALLAH TU MACAM MANUSIA? BILA KAU REBEL, AKAN DAPAT PERHATIAN? BILA KAU BUAT KECOH, AKAN DAPAT APA YANG KAU INGINKAN? Apabila kita peroleh kejayaan, kita sangka kejayaan itu daripada hasil usaha kita. Kita begitu bangga atas kejayaan kita. Namun apabila Tuhan tarik kejayaan itu, kita marah kepada Tuhan. Begitulah manusia. Dia hanya ingat dirinya sahaja, dan begitu senang melupakan Si Pemberi Nikmat. REBEL DENGAN TUHAN bunyinya agak canggung. Contohnya, jika 了解更多
原价 RM 22.00

现售 RM 22.00 (-0%)

会员 RM 19.80 (-10%)

作者 Ayza Gursoy
Orang kata, susah kahwin campur ni. Budaya lain, bahasa lain, makanan pun lain. Tapi...dalam perbezaan itu, seronok juga belajar perkara baru. Kadang nak tergelak pun ada masa mula-mula nak suaikan diri di bumi Turki. Kadang menangis tiba-tiba bila teringat ibu di Malaysia. Tapi itulah...tak kenal maka tak cinta. Dan saya jatuh cinta kepada bumi Turki! What's Up Turks? 了解更多
原价 RM 22.00

现售 RM 22.00 (-0%)

会员 RM 19.80 (-10%)

作者 Yussamir Yusof
Suami adalah manusia biasa. Imannya turun dan naik. Kadangkala imannya tinggi setinggi Gunung Uhud. Kadangkala imannya rendah serendah batu di atas tanah. Isteri jua begitu. Emosinya tenggelam dan timbul. Ada ketika manjanya membelai jiwa semanis gula. Ada ketika rajuknya mengganas persis ribut tropika. Suami ataupun isteri, masing-masing sering terlupa, rumah tangga adalah wadah untuk berkongsi segala rasa. Perkahwinan itu satu perkongsian, bukan satu persaingan. And 了解更多
原价 RM 21.00

现售 RM 21.00 (-0%)

会员 RM 18.90 (-10%)

作者 Khairi Ismail
"BYAKUGAN BUKAN FANTASI. IA WUJUD DI SEBALIK MATA HATI YANG MEMANDANG TEMBUS SETIAP SISI. YANG PASTI BYAKUGAN ADA PELBAGAI VERSI, KERANA MANUSIA DICIPTA OLEH TUHAN YANG MAHA MENGERTI." Dalam dunia sebenar, manusia mampu memiliki kuasa mirip Byakugan seperti dalam animasi Naruto, Namun yang membezaknnya adalah ia tidak terhasil daripada mata putih, sebaliknya ia terhasil daripada pandangan mata hati. Mata hati tidak berada di mata, tetapi ia berada di lubuk hati. Kehadiran 了解更多
原价 RM 20.00

现售 RM 20.00 (-0%)

会员 RM 18.00 (-10%)

作者 Nur Solihah Ibrahim
Letakkan sepenuh kebergantungan kepada Tuhan, insya Allah Dia akan permudahkan. Pada asalnya buku ini kelihatan tidak mustahak. Nmaun apabila membaca dengan tekun dan teliti, ia memberi satu pilihan besa kepada wanita akhir zaman. - Prof. Muhd Kamil Ibrahim 了解更多
原价 RM 17.00

现售 RM 17.00 (-0%)

会员 RM 15.30 (-10%)

作者 Shahidan Shuib
"Tulisan yang ditulis dengan cermat tentang kehidupan seorang guru. Catatan pengalaman bersama murid yang menarik dan memberi inspirasi kepada pembaca. Kisah sebegini perlu dibaca oleh semua golongan masyarakat. Kisah yang selama ini hanya guru sejati yang megalaminya, kini dikongsikan untuk semua. Dan benarlah seperti kata penulis, seorang guru banyak belajar daripada muridnya sendiri," - Cikgu Fadli Salleh, penulis buku Cikgu Kelas Sebelah. " Buku ini mungkin tidak setin 了解更多
原价 RM 21.00

现售 RM 21.00 (-0%)

会员 RM 18.90 (-10%)

作者 Hafizzuddin Afif
Wahai jiwa-jiwa remaja yang dahagakan kasih sayang Allah, tiada siapa yang dapat mengubah diri melainkan diri sendiri. Kita berhak memilih perjalanan kita untuk menuju ke akhirat. Hanya dua jalan sahaja dan tiada di pertengahan, sama ada syurga atau neraka. Mana satu pilihan kita? 了解更多
原价 RM 18.00

现售 RM 18.00 (-0%)

会员 RM 16.20 (-10%)

作者 TheBingkisanHati
Kalau dalam ujian ada button delete, pasti ramai akan pilih button itu. 了解更多
原价 RM 18.00

现售 RM 18.00 (-0%)

会员 RM 16.20 (-10%)

作者 Nurul Badriyah Ali
Tip-tip meluaskan rezeki mengikut Al-Quran dan Sunnah. Tahukah Anda? Ramai antara kita yang sering tertanya-tanya. "Rutinku keluar pagi balik petang, dapat gaji bayar hutang, bila nak kaya?" "Aku kaya, tapi tak bahagia, dia miskin tapi hidupnya gembira." Ada cara untuk kita keluar dari belenggu ini. Justeru itu, kita perlu kembali kepada Al-Quran dan Sunnah. Pastinya sukar untuk anda mencari cara meluaskan rezeki mengikut Al-Quran dan Sunnah. Buku ini memudahka 了解更多
原价 RM 15.00

现售 RM 15.00 (-0%)

会员 RM 13.50 (-10%)

作者 Dr. Anas Mohd Yunus
Bersolat dalam kesedaran tinggi Bukan hanyut dibawa angan-angan Lintasan perasaan dan imaginasi khayalan 了解更多
原价 RM 16.00

现售 RM 16.00 (-0%)

会员 RM 14.40 (-10%)

作者 Dr Mohd Shafiee Hamzah
Dalam buku ini ada 25 kisah, antaranya.... "Aku tak tahu. Pelik sungguh solat subuh pagi ini. Ramai sangat orang kampung! Tua muda, kecil besar, lelaki, perempuan, semuanya datang. Aku tak pahamlah. Kalau macam ini keadaannya, pukul 3.30 pagi tadi dah keluar solat subuh di Masjid. Ada yang berkata. "Apa pun yang kita buat, yang penting hati. Apa guna pakai tudung kalau hati kotor. Jangan jadi hipokrit. Saya ini jenis mulut sahaja nampak laser, tetapi hati saya baik." 了解更多
原价 RM 14.00

现售 RM 14.00 (-0%)

会员 RM 12.60 (-10%)

1-94 of 94

页:
  1. 1
  2. 2
*

Back to Top