Anniversary20
0

There are 0 item(s) in your cart. ×

You have no items in your shopping cart.

' Syafiq Taib 'Found 51 Related Products
By Syafiq Nasri
Sampai bila nak biarkan orang tersayang anda terus menderita sakit & terkena gangguan yang tak sepatutnya? Dah banyak berubat tapi tak berkesan? Alangkah indahnya jika setiap masa anda bersama mereka tanpa sakit & gangguan tersebut. Jadi, untuk siapa novel ini? 1) Untuk anak2 yang ingin ibu bapa mereka sihat seperti biasa. 2) Untuk mereka yang berhadapan dengan masalah saka. Jika dibiarkan saka tersebut akan menjadi warisnya. 3) Untuk mereka yang terkena gangguan sihir Learn More
USUAL: RM30.00

NOW: RM 30.00 (-0%)

MEMBER: RM 27.00 (-10%)

By Faizah Mohd Noh
"Manusia! Penuh dengan alasan kan? Kalau kita sibuk, dia kata dia sunyi. Kalau kita sentiasa ada, dia kata kita mengongkong."- DIANA "Susah juga. Bila kita terpaksa berhadapan dengan orang yang salah, tapi menipu untuk raih kemenangan." – SYAFIQ Dua insan berbeza. Bertemu kerana dendam. Kisah silam yang disimpan rapat oleh Diana, kini diungkit-ungkit Syafiq. Lelaki yang hadir dalam hidupnya kerana satu titik noda yang membawa kepada kehancuran. Diana cuba lari, na Learn More
USUAL: RM26.00

NOW: RM 26.00 (-0%)

MEMBER: RM 23.40 (-10%)

By Syafiq Zulakifli
Kembara Kewartawanan: Mencari Frekuensi di Laut Merah merupakan karya daripada seorang wartawan muda yang pernah berkhidmat di TVAlhijrah dan IKIMfm. Melalui pengalaman kewartawanan di beberapa negara seperti Gaza, Mesir, Jordan, Arab Saudi, Turki, dan Greece, kisah perjalanan ini dirakamkan agar pembaca sedar bahawa pengalaman inilah yang akan menjadi memoir dalam lipatan kerjaya. Kesinambungan kisah-kisah ini diadun kemas melalui perjalanan realiti seorang wartawan da Learn More
USUAL: RM25.00

NOW: RM 25.00 (-0%)

MEMBER: RM 22.50 (-10%)

By Saadah Taib
Errr... Kenapa Luqman ada atas dinosaur ni? Dinosaur ni nak main dengan Luqman ke? Seronoknya! Kalau boleh, setiap hari pun Luqman nak main dengan dinosaur. Luqman juga nak ajak haiwan-haiwan lain bermain bersama Luqman! Mesti meriah kan! Jom ikuti kisah Luqman dengan haiwan-haiwan kesayangannya! Learn More
USUAL: RM10.90

NOW: RM 10.90 (-0%)

MEMBER: RM 9.81 (-10%)

By Jain Ramlee
This sketch book project displays selected works from eight artists from Johor Sketchers with various career backgrounds; namely Taib Aur, Tok Rimau, Penglakar Lara, Jaie Ramlee (who's also the editor), Hafizal Nordin, Abang Bangunan, Buz Walker-Teach and Neil Shah. The project aims to raise the awareness on the importance of sketching in various things in life. It is crucial for those who are involved in arts to practice their skills in drawing and producing artworks. Sketch Learn More
USUAL: RM40.00

NOW: RM 40.00 (-0%)

MEMBER: RM 36.00 (-10%)

By
Yin and Ning are two sisters who have been wandering the land together ever since their village was destroyed by the villainous Taibai Empire. Their childhood friend, Zhao, has been enslaved by the Taibai himself, and uses his brilliance at tinkering and inventing to get by as a slave to the Empire's whims. One day, Yin accidentally discovers a legendary sword, which grants her fantastic abilities in combat, and allows her to summon a mystical, mechanical fox spirit named Yun Learn More
USUAL: RM21.90

NOW: RM 21.90 (-0%)

MEMBER: RM 21.90 (-0%)

By Iwan Reaz
Adik-adik pernah bercita-cita untuk menjadi seorang penulis? Adik-adik mahu jadi penulis tetapi tidak tahu caranya? Tahukah adik-adik bahawa usia muda bukan penghalang untuk menulis buku sendiri? Ketahuilah bahawa Adrian juga masih bergelar seorang pelajar. Tetapi beliau percaya pada minat dan bakat yang dimiliki. Berbekalkan semangat juang dan bimbingan daripada mentornya, Aiman Syafiq, Adrian berjaya menjadi seorang penulis superstar! Bagaimanakan cara untuk bergelar seor Learn More
USUAL: RM12.90

NOW: RM 12.90 (-0%)

MEMBER: RM 11.61 (-10%)

By Nami Adnan
Novel Sihir Jin Lamashtu mengisahkan keluarga Adam Syakir yang terpaksa berpindah dari banglo mewah di Kuala Lumpur ke rumah sewa kampung di Sungai Bakap, Pulau Pinang kerana perniagaan bapanya Encik Burhan merosot hingga menjadikan mereka miskin. Kehidupan baharu itu menjadikan hubungan keluarga kian rapat berbanding sebelum ini kerana di kampung mereka tidak disibukkan dengan urusan keduniaan. Namun, kegembiraan mereka tidak bertahan lama kerana rumah yang mereka se Learn More
USUAL: RM25.00

NOW: RM 25.00 (-0%)

MEMBER: RM 22.50 (-10%)

By Cahaya Ainn
“So, berapa harga you untuk... Let say, one week? Hundred K? Two hundred K? Or five hundred K?” Gara-gara terlihat kelibat Diana di kelab malam, Syafiq mula menjejaki gadis itu. Hati lelakinya mahukan gadis itu. Walau apa pun kosnya, termasuklah dengan membeli resort tempat Diana bekerja. “Tujuan saya panggil awak ni sebab nak tawarkan satu jawatan penting.” “Jawatan apa?” “Pembantu peribadi saya.” “Terus terang saya cakap, saya lebih rela jadi tuka Learn More
USUAL: RM25.00

NOW: RM 25.00 (-0%)

MEMBER: RM 22.50 (-10%)

By Muhammad Syafiq Mohd Yusof
Buku 200 Tip Memimpin Gaya Rasulullah memberi informasi kepada kita gaya kepimpinan bermula dari diri sendiri, seterusnya keluarga, organisasi dan akhir sekali masyarakat. Setiap orang wajib memimpin sekurang-kurang memimpin diri sendiri. Kehidupan ini tidak boleh lari daripada memimpin. Buku ini menghuraikan 200 tip untuk kita memimpin berdasarkan 40 hadis Rasulullah s.a.w. Learn More
USUAL: RM6.50

NOW: RM 6.50 (-0%)

MEMBER: RM 5.85 (-10%)

By SYAFIQ NASRI PUBLICATION
Pertama: Seorang MUALLAF yang berkongsi cerita mengenai kesusahan hidupnya mencari hidayah Allah SWT. Kedua: Seorang pemuda yang menceritakan mengenai perbuatan khurafat yang berlaku dalam keluarganya sendiri. Menghancurkan silaturrahim keluarga yang terjalin dan merosakkan hubungan baik sesama sendiri. Penulis mengambil langkah untuk mengolah jalan cerita dan diselitkan dengan plot yang dicipta sendiri, penuh dengan sindiran dan pengajaran kepada pembaca. Menurut penulis, be Learn More
USUAL: RM30.00

NOW: RM 30.00 (-0%)

MEMBER: RM 27.00 (-10%)

By Umie Liza
Berbulan lamanya dibiarkan oleh seorang suami tanpa nafkah dan perhatian,Alya Diyana masih mampu bertahan.Tetapi bila dia diceraikan oleh lelaki pertama yang mendapat tempat di hatinya itu,seluruh jiwanya serasa lumpuh tidak berdaya. Alya Diyana benar-benar tidak bermaya.Saat semua rahsia terbongkar,Syafiq datang merayu.Mengganggu dan memujuknya tanpa jemu agar mereka kembali bersatu.Alya Diyana mula Keliru kerana rasa cinta yang masih bersisa. Kehadiran Zarif sebagai penyel Learn More
USUAL: RM27.00

NOW: RM 27.00 (-0%)

MEMBER: RM 24.30 (-10%)

By Syafiq Nasri
Bersama-sama menyelami kisah suka duka seorang pemuda bernama Raihan dan sahabatnya Luqhfi. Mungkin ada yang sama dengan jalan cerita kita hari ini, kerana coretan ini adalah inspirasi dari kisah benar. Learn More
USUAL: RM30.00

NOW: RM 30.00 (-0%)

MEMBER: RM 27.00 (-10%)

By Lily Irdina
Selena – Model cantik kacukan darah orang London. Wajahnya bak pelakon terkenal Cara Delevigne. Tidak hairanlah dia boleh berdamping dengan Jared yang punya rupa. Merah jambu warna pilihannya. Mulutnya agak becok. Hobinya suka cuci mata tengok mat saleh. Kacak-kacak katanya. Amanda – Bakal memegang title doktor. Lebih suka memerhati daripada berkata-kata. Bila diusik, malas dia nak ambil kisah. Hitam warna kegemarannya. Menghias bilik warna hitam menjadi hobinya. Kata Op Learn More
USUAL: RM24.00

NOW: RM 24.00 (-0%)

MEMBER: RM 21.60 (-10%)

By Ayumi Syafiqah
Tiga saudara Waji, Nas, dan Umai mengikat sumpah untuk tidak bercerita tentang kejadian yang berlaku pada malam kehilangan Sari sampai bila- bila. Tragedi berdarah itu biarlah terkubur begitu sahaja. Sepuluh tahun berlalu, semuanya berubah apabila Sari pulang ke rumah. “Cik Sari… Cik Sari dah balik ke rumah.” “Sari masih hidup,” “Jadi dia tak mati malam tu?” “Kalau pun dia tak mati malam tu, macam mana dia boleh survive sepuluh tahun dalam hutan tu? Sepulu Learn More
USUAL: RM24.00

NOW: RM 24.00 (-0%)

MEMBER: RM 21.60 (-10%)

By Jamal Saifufbads , Syafiq Taib
7 Steps FB Ads for Business Owner (Edisi Bahasa Melayu) Learn More
USUAL: RM25.00

NOW: RM 25.00 (-0%)

MEMBER: RM 22.50 (-10%)

By Syafiq Nasri & Da'I Azrin
“Jika mereka boleh, aku juga boleh!” - Syafiq Nasri “Kalau aku tak pergi masjid waktu ini, ditakdirkan tak ada siapa di masjid, macam mana?” - Daʻi Azrin EJEN 1: Jadilah seorang Mukmin yang kuat luar dan dalam, supaya segala urusan dapat dilaksanakan dengan mudah dan tersusun. Usia muda semestinya punyai kekuatan fizikal yang lebih, jadi gunakanlah ia untuk menyumbang ke jalan kebenaran. EJEN 2: Wahai Muslimah! Kamu semua dah indah seperti bun Learn More
USUAL: RM20.00

NOW: RM 20.00 (-0%)

MEMBER: RM 18.00 (-10%)

By Kamal Muhammad Taib
Buku ini menyajikan anekdot berkaitan ilmu yang dipelajari di madrasah aliran tradisional pondok tanahair dan digabungkan dengan pengajian hadis madrasah aliran Deobandi. Setiap babak disusun mirip kitab Fekab Mazhab Syafii, mengandungi ilmu yang bermanfaat dan babak-babak yang lucu. Learn More
USUAL: RM20.00

NOW: RM 20.00 (-0%)

MEMBER: RM 18.00 (-10%)

By Syafiq Nasri
USUAL: RM18.00

NOW: RM 18.00 (-0%)

MEMBER: RM 16.20 (-10%)

By Syafiq Aidil
SIRI PENYIASAT KADET MUDA - MISTERI VILA LAMA Learn More
USUAL: RM15.90

NOW: RM 15.90 (-0%)

MEMBER: RM 14.31 (-10%)

By Nur Syafiqa
Buku Siri Cari Kata ini mengandung perkataan-perkataan menarik yang dapat megaktifkn minda dan juga memberi keseronokan dalam masa yang sama. Learn More
USUAL: RM11.90

NOW: RM 11.90 (-0%)

MEMBER: RM 10.71 (-10%)

By Nur Syafiqa
Buku Siri Cari Kata ini mengandungi perkataan-perkataan menarik yang dapat mengaktifkan minda dan juga memberi keseronokan dalam masa yang sama. Learn More
USUAL: RM11.90

NOW: RM 11.90 (-0%)

MEMBER: RM 10.71 (-10%)

By Nur Syafiqa
Buku Siri Cari Kata ini mengandungi perkataan-perkataan menarik yang dapat mengaktifkan minda dan juga memberi keseronokan dalam masa yang sama. Learn More
USUAL: RM11.90

NOW: RM 11.90 (-0%)

MEMBER: RM 10.71 (-10%)

By Nur Syafiqa Yusoff & Fatimah Abd Nasir
USUAL: RM26.90

NOW: RM 26.90 (-0%)

MEMBER: RM 24.21 (-10%)

By Nur Syafiqa Yusoff , Fatimah Abdul Nasir
366 CERITA SAHABAT RASULULLAH SAW Learn More
USUAL: RM39.90

NOW: RM 39.90 (-0%)

MEMBER: RM 35.91 (-10%)

By Syafiq Nasri
CINTA: Baru masuk dunia 'pertunangan', sudah berlagak seperti suami isteri. PEREMPUAN: Adakah engkau harini benar - benar muslimah sejati atau hanya muslimah dalam lakonan dan khayalan? FRIENDSHIP: Jangan terlalu mendongak ke langit sehingga lupa kehidupan di bumi. MEDIA SOSIAL: Cari Allah bukan time ada masalah sahaja, tapi setiap masa. AKHLAK: Kejayaan yang ada harini tidak kekal lama kalau akhlak nothing ! KELUARGA: Akan sampai satu masa, kawan lebih utama b Learn More
USUAL: RM18.00

NOW: RM 18.00 (-0%)

MEMBER: RM 16.20 (-10%)

By Nur Syafiqa Yusoff , Fatimah Abdul Nasir
Mari ikuti telatah dan gelagat watak-watak cilik ini dalam menjalani aktiviti harian mereka yang sangat menghiburkan! Contohi sikap dan peribadi mereka yang sentiasa mengingati Rasulullah S.A.W dengan mencontohi adab-adab Baginda dan berpandukan ajaran Islam. Learn More
USUAL: RM29.90

NOW: RM 29.90 (-0%)

MEMBER: RM 26.91 (-10%)

By Syafiq Nasri
Jika kita tidak kembali bertuhan kepada Allah. Sampai bila-bila kita akan penat berlari tanpa menjumpai penghujungnya. Dengan lafaz yang hakiki, kita mulakan larian ini. Let's Run Back to Allah. Learn More
USUAL: RM17.00

NOW: RM 17.00 (-0%)

MEMBER: RM 15.30 (-10%)

By Viviana Rose
ejadian hitam yang menimpa diri Syafiqah telah mengucar-kacirkan hidupnya. Majlis pertunangan bersama Zikri telah dibatalkan setelah dirinya disahkan hamil. Faizal yang menyintai Syafiqah dalam diam cuba menjadi penyelamat. Namun, takdir mendahului segalanya. Angkara dengki dan iri hati, maruah Syafiqah dan keluarganya telah dipijak lumat di hadapan orang kampung. Syafiqah akhirnya nekad. Dia harus bangkit mencari bahagianya sendiri. Kampung halaman yang telah banyak meluk Learn More
USUAL: RM30.00

NOW: RM 30.00 (-0%)

MEMBER: RM 27.00 (-10%)

By Ayumi Syafiqah
"I hate birthdays. They just remind me of how old I am and how long I've been alone in my whole life.” – Azy Rania. Sejak bertemu Farish Luqman, Azy mula percaya dengan cinta pandang pertama. Kehadiran Farish memberi satu sebab untuk dia tidak berasa sunyi lagi seumur hidupnya. Namun, tidak semudah itu jalan untuknya mengejar bahagia. Azy pasrah apabila dia tahu lelaki yang dia cintai dalam diam itu rupa-rupanya lelaki yang telah lama bertakhta di hati kakaknya sendiri. Learn More
USUAL: RM26.00

NOW: RM 26.00 (-0%)

MEMBER: RM 23.40 (-10%)

By Sara Aisha
Kita tidak akan dikahwinkan dengan seseorang atas sebab jatuh cinta atau saling cinta mencintai kerana kita akan berkahwin dengan jodoh kita, jodoh yang Allah telah tetapkan sejak azali…” SIAPA sangka itulah yang tersurat buat Dahlia dan Aariz Danial. Ikatan suci yang tercipta antara mereka bukanlah kerana cinta yang menggebu dalam hati, mahupun kasih yang membara. Tetapi kerana sikap mementingkan diri seorang manusia bernama Syafiq. “Janganlah suka sangat kacau s Learn More
USUAL: RM26.00

NOW: RM 26.00 (-0%)

MEMBER: RM 23.40 (-10%)

By Saadah Taib
Kisah tiga adik-beradik yatim yang tinggal di Rumah Kebajikan Anak-anak Yatim Darul Riayah. Demi meringankan penderitaan yang terpaksa ditanggung ibu lantaran bapa sudah tiada, Rohana, Ibrahim dan Luqman rela tinggal di Darul Riayah. Rohana; berumur 12 tahun. Merupakan kakak sulung. Sangat mengambil berat tentang adik-adiknya. Seorang yang penyabar, gigih berusaha dan tidak mudah putus asa. Ibrahim; berumur 10 tahun. Merupakan anak yang kedua. Seorang yang keras kepala dan su Learn More
USUAL: RM10.90

NOW: RM 10.90 (-0%)

MEMBER: RM 9.81 (-10%)

By Maria Kajiwa , Naim Tamdjis , Helmi Effendy , Syasya Bellyna
Pabila mentari pucat-pasi, terbukalah kunci! / GUNDIK UYANG, MARIA KAJIWA Fenomena jerebu yang melanda negara merisaukan hati Tok Isa. Sumpahan Gundik Uyang terlerai. Keturunan Sultan Sulaiman dan Pawang Taib menjadi buruan. Dia berusaha menentang sebelum lebih ramai yang menjadi mangsa. Namun segala apa yang dicuba ternyata sia-sia; sehinggalah dia kembali ke Hutan Tangga Tujuh menjejak Istana Pelambangan. Apakah rahsia istana itu? Siapakah sebenarnya Gundik Uyang? Jika Learn More
USUAL: RM26.00

NOW: RM 26.00 (-0%)

MEMBER: RM 23.40 (-10%)

By Dr Riduan Mohamad Nor
Sabda Rasulullah: "Sebaik-baik teman adalah yang mengingatkan kita kepada Tuhan, Lisannya menambah ilmu dan yang amalannya mengingatkan kita akan akhirat." (Hadis Riwayat At-Thabrani) Ustaz Dato Abu Bakar Chik dan Ustaz Dato Harun Taib, dua insan yang tiada waktu rehat sepanjang perjuangan. Mereka telah mewakafkan diri untuk perjuangan. Bak kata Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat, "Biarlah kita penat di dunia semoga di akhirat nanti kita akan rehat." Mereka berdua bak Learn More
USUAL: RM22.00

NOW: RM 22.00 (-0%)

MEMBER: RM 19.80 (-10%)

By Nur Syafiqa Yusoff
RAKSASA MENGANTUK Learn More
USUAL: RM9.90

NOW: RM 9.90 (-0%)

MEMBER: RM 8.91 (-10%)

By Ayumi Syafiqah
Dia pernah berasa peritnya disakiti. Keperitan dan keperihan yang dilalui membuatkan dia meneruskan hidup dengan dendam di hati. Dia cemburu dengan kebahagiaan orang lain dan menjadikan itu sebagai alasan untuk mengubah hidup sendiri. Dia sudah puas menangis, jadi biar dia pula yang menjadi penonton tangisan orang lain. Andainya dengan menjadi ‘orang lain' segala rasa di hatinya akan terhapus, dia rela. Dia... sekuntum bunga yang beracun di taman larangan... Amar Idla Learn More
USUAL: RM26.00

NOW: RM 26.00 (-0%)

MEMBER: RM 23.40 (-10%)

By Saadah Taib
SWEET ANA SOLEHAH 1 Learn More
USUAL: RM10.90

NOW: RM 10.90 (-0%)

MEMBER: RM 9.81 (-10%)

By Izwa Taib
Anda pasti tidak akan rugi mempelajari seni kraf kertas kreatif dan segar yang dipaparkan di dalam naskhah Variasi Seni Quilling Kraf Kertas oleh Izwa Taib. Quilling adalah antara seni kraf kertas mudah yang mampu menampilkan hasil kraf yang sangat cantik dan menarik. Ia tidak memerlukan kemahiran yang tinggi dan kosnya juga murah. Tapi ia memerlukan daya kreativiti untuk menghasilkan kraf quilling yang hebat. Seni ini juga memerlukan kerajinan, ketekunan dan ketelitian. Deng Learn More
USUAL: RM22.00

NOW: RM 22.00 (-0%)

MEMBER: RM 19.80 (-10%)

By Durrah Fatihah
ertemu semula dengan Syafiq setelah bertahun-tahun terpisah membuatkan hati Ameerah gembira dan leka. Hidup bagai ditaburi bintang berkelipan. Apatah lagi dengan layanan Syafiq terhadapnya yang mesra dan begitu menyayangi. Namun, hati Ameerah terdetik bila sesekali bayangan sejarah hitam antara kedua-dua keluarga menerjah di sudut memori. Harraz muncul ke dalam hidup dua sejoli itu. Dia menjadi tempat mereka meluahkan masalah. Ameerah tiada perasaan lain terhadap lelaki Learn More
USUAL: RM24.00

NOW: RM 24.00 (-0%)

MEMBER: RM 21.60 (-10%)

By Nur Syafiqa Yusoff
20 SIRAH HIDUP RASULULLAH SAW Learn More
USUAL: RM29.90

NOW: RM 29.90 (-0%)

MEMBER: RM 26.91 (-10%)

By Wade Davis
On the Trail of the Asian Timber Mafia Author: Lukas Straumann New Pb313 pp. Subjects: Development, Environment & Ecology, Politics, Southeast Asia Condition: Good Publisher: Bergli Books Published Money Logging investigates what Gordon Brown has called “probably the biggest environmental crime of our times”—the massive destruction of the Borneo rainforest by Malaysian loggers. Historian and campaigner Lukas Straumann goes in search not only of the lost forests and the Learn More
USUAL: RM50.00

NOW: RM 50.00 (-0%)

MEMBER: RM 45.00 (-10%)

By Iris Ixora
Sukarnya mencari cinta sejati. Ada sahaja yang menjadi penghalang. Bagi Ehsan, Syafiq dan Harith... cinta itu perlu ada di dalam diri untuk mewujudkan perasaan kasih, sayang dan rindu. Nurul Hani dan Faradina pernah menambat hati Harith. Namun entah kenapa lelaki ini ada sahaja membuatkan hati mereka sakit! Harith tidak pernah serius dalam bercinta. Akhirnya, dia sendiri gigit jari apabila mereka mengundur diri. Kematian Natrah ketika melahirkan anak membuatkan jiwa Ehs Learn More
USUAL: RM19.90

NOW: RM 19.90 (-0%)

MEMBER: RM 17.91 (-10%)

By Saadah Taib
Kisah tiga adik-beradik yatim yang tinggal di Rumah Kebajikan Anak-anak Yatim Darul Riayah. Demi meringankan penderitaan yang terpaksa ditanggung ibu lantaran bapa sudah tiada, Rohana, Ibrahim dan Luqman rela tinggal di Darul Riayah. Rohana; berumur 12 tahun. Merupakan kakak sulung. Sangat mengambil berat tentang adik-adiknya. Seorang yang penyabar, gigih berusaha dan tidak mudah putus asa. Ibrahim; berumur 10 tahun. Merupakan anak yang kedua. Seorang yang keras kepala dan su Learn More
USUAL: RM10.90

NOW: RM 10.90 (-0%)

MEMBER: RM 9.81 (-10%)

By Tinta Biru
Cinta hadir tanpa diundang. Sekeras mana pun kita cuba menolak namun perasaan itu tetap hadir dalam diri. Ikram nekad tidak mahu jatuh cinta lagi setelah kecewa dengan cinta pertamanya. Kehadiran Syafiqah berjaya membuka hatinya, namun ego membatasi segalanya. Dalam membuka hatinya, namun sukar melafazkan kata indah itu. Learn More
USUAL: RM23.00

NOW: RM 23.00 (-0%)

MEMBER: RM 20.70 (-10%)

By Saadah Taib
Kisah tiga adik-beradik yatim yang tinggal di Rumah Kebajikan Anak-anak Yatim Darul Riayah. Demi meringankan penderitaan yang terpaksa ditanggung ibu lantaran bapa sudah tiada, Rohana, Ibrahim dan Luqman rela tinggal di Darul Riayah. Rohana; berumur 12 tahun. Merupakan kakak sulung. Sangat mengambil berat tentang adik-adiknya. Seorang yang penyabar, gigih berusaha dan tidak mudah putus asa. Ibrahim; berumur 10 tahun. Merupakan anak yang kedua. Seorang yang keras kepala dan su Learn More
USUAL: RM10.90

NOW: RM 10.90 (-0%)

MEMBER: RM 9.81 (-10%)

By Muhd Kamil Ibrahim
Tampil dengan gaya bahasa yang mudah, namun pengisiannya amat mendalam. Bertugas di Universiti Taibah sebagai Profesor Perakaunan, dan bermukim di bumi Madinah, Prof Kamil bijak mengadun latar Madinah dalam sisi hidupnya sebagai hamba Allah. Seperti biasa, MKI menulis dari hati, maka setiap kisah yang dipaparkan pasti akan jatuh ke hati pembaca. Bumi Madinah sememangnya tidak asing bagi umat Islam, namun MKI memerikannya dari sudut yang berbeza dan wajar direnungi bersa Learn More
USUAL: RM45.00

NOW: RM 45.00 (-0%)

MEMBER: RM 40.50 (-10%)

By Nur Syafiqa
SOLAT JEMAAH, PANDUAN IMAM & MAKMUM memperjelaskan hukum-hakam dalam solat berjemaah yang kurang diketahui umat Islam. Penjelasan disampaikan secara ringkas dan padat berdasarkan pendapat ulama dalam mazhab Syafi'i. Antara persoalan yang diperjelaskan dalam buku ini:  Imam dan makmum niat solat berbeza.  Rukuk dan sujud serentak dengan imam.  Hukum mufaraqah daripada imam.  Makmum muwafiq dan makmum masbuk.  Imam terlupa atau tersalah dalam solat. Learn More
USUAL: RM14.00

NOW: RM 14.00 (-0%)

MEMBER: RM 12.60 (-10%)

By Fauziah Ashari
Syafiq seorang lelaki hidung belang yang pantang melihat perempuan jelita. Azi , perempuan cantik yang sentiasa teruja memandang lelaki berharta. Dan… Afiqah, gadis setia dengan cinta tetapi malang, terperangkap dalam dunia Syafiq angkara Azi. Ketika aku sudah yakin mahu menerima, mengapa begini pula jadinya? Sesaat kemudian, Syafiq menoleh. Pandangan mereka bersatu. Sejenak, Afiqah terkaku. Seketika kemudian, dia tersenyum. Ikhlas demi penerimaannya yang jujur. Namun, Learn More
USUAL: RM30.00

NOW: RM 30.00 (-0%)

MEMBER: RM 27.00 (-10%)

By Saadah Taib
Kisah tiga adik-beradik yatim yang tinggal di Rumah Kebajikan Anak-anak Yatim Darul Riayah. Demi meringankan penderitaan yang terpaksa ditanggung ibu lantaran bapa sudah tiada, Rohana, Ibrahim dan Luqman rela tinggal di Darul Riayah. Rohana; berumur 12 tahun. Merupakan kakak sulung. Sangat mengambil berat tentang adik-adiknya. Seorang yang penyabar, gigih berusaha dan tidak mudah putus asa. Ibrahim; berumur 10 tahun. Merupakan anak yang kedua. Seorang yang keras kepala dan su Learn More
USUAL: RM10.90

NOW: RM 10.90 (-0%)

MEMBER: RM 9.81 (-10%)

By Syafiqah Zakaria
Manasik Haji & Umrah merupakan rangkuman tatacara perbuatan, doa dan lafaz bacaan dalam pelaksanaan ibadah Haji & Umrah. lbadah ini merupakan salah satu ibadah yang banyak menekankan kepada perbuatan atau perlakuan. Contohnya seperti berihram, wukuf, melontar jamrah, tawaf, saei, bercukur dan sebagainya. Learn More
USUAL: RM16.00

NOW: RM 16.00 (-0%)

MEMBER: RM 14.40 (-10%)

By Umar Taib
Mudah.my sememangnya laman web yang begitu popular dalam kalangan peniaga dan pembeli khususnya yang meminati urusan jual beli secara online. Selain kepelbagaian produk dan servis yang ditawarkan. urusan jual belinya juga mudah dan tidak membebankan. Buku ini memberi peluang kepada kita bagi meneroka setiap ruang dan peluang bagi menjana pendapatan dan mengurangkan risiko kegagalan menerusi laman web ini. Learn More
USUAL: RM9.90

NOW: RM 9.90 (-0%)

MEMBER: RM 8.91 (-10%)

51 Item(s)

*

Back to Top