Popular
Popular
0

There are 0 item(s) in your cart. ×

You have no items in your shopping cart.

' Ahmad Saifuddin Yusof 'Found 162 Related Products
By Faizah Ahmad
Naskhah buku FAHAMI AKU ini membawa pembaca untuk memahami jiwa penghidap depression dan juga untuk penghidap depression sendiri untuk memahami situasi dan kesakitan yang dialami. Penulis berkongsi kisah bagaimana perjuangan melawan penyakit ini bermula sehinggalah sembuh. Penulis berkongsi banyak tips penyembuhan untuk penghidap depresi. Bahkan banyak perkara dikongsi agar penghidap lebih memahami situasi yang dihadapi. Ini adalah penting kerana dapat menaikkan semangat dan Learn More
USUAL: RM25.00

NOW: RM 25.00 (-0%)

MEMBER: RM 20.00 (-20%)

By Mohd Faizullizam
Selepas lebih dua ratus tahun pemerintahan penghulu besar bunian, Raja Ahmad Siguntang bersama adik kembarnya, Panglima Hitam Muhammad Siguntang di Wilayah Buana Selatan. Dunia jin digemparkan sekali lagi dengan kebangkitan kaum jin yang amat buas, tidak diketahui dari mana datangnya. Lebih memeranjatkan lagi, apabila kaum jin yang diketuai oleh raja jin yang amat perkasa, menyasarkan kedua kembar bagi tujuan ingin menjadi raja yang paling berkuasa di alam jin. Maka sekali Learn More
USUAL: RM40.00

NOW: RM 36.00 (-10%)

MEMBER: RM 32.00 (-20%)

By Zaifu Zaman Ahmad
Mira tak pernah merancangnya! Malah, bukan pelan Mira langsung untuk melakukannya! Mana mungkin dia ada pelan untuk menamatwatkan riwayat pembantu rumahnya sendiri, Sumi, yang dipercayai semenjak dulu lagi? Namun, hal itu tetap berlaku. Mira telah membunuh Sumi tanpa niat! “Sumi dah mati, bang.” - Mira “Mati?” - Nawawi “Macam mana dia boleh...” - Mira “Mira tak sengaja.” - Nawawi Nawawi terkejut bila tahu apa yang telah Mira lakukan. Malah, lebih mengejutk Learn More
USUAL: RM24.00

NOW: RM 24.00 (-0%)

MEMBER: RM 21.60 (-10%)

By Zharulnizam Z.A
Kepulangan Hambali ke Batu Pahat bersama sebuah harapan. Ada hajat yang ingin ditunaikan. Namun, takdir ALLAH telah tertulis. Hadirnya bukan untuk menyulam kasih, tapi untuk melihat Seri Bakawali terus hidup. Permainan mistik ini harus ditamatkan walau apa pun yang terjadi. Kiai Shamsudin mesti dibantu! Biarlah lara perkasihan ini terus berlalu dibawa bayu. “Seri Bakawali, maafkan aku! Aku terpaksa memadam namamu dari kamus hidupku." - Hambali - Sepeninggalan Hambali, Lo Learn More
USUAL: RM30.00

NOW: RM 27.00 (-10%)

MEMBER: RM 24.00 (-20%)

By Jeehan , Ogy Yusuf , Eb Reeza
HALUSINASI - JEEHAN "Sebenarnya, apa... apa yang kau nak... nakkan daripada aku?" - Norman Kerana kopi, hidupnya merana. Kerana kopi, takdirnya berubah sepenuhnya. Dia buntu. Dia bingung. Begitu kejamkah manusia demi mengejar kehebatan dunia? "Man, kau lari jauh-jauh. Selamatkan diri kau, dik!" MILIK AKU! -OGY YUSOF "Usah gentar. Lagipun kamu pun sudah persetujui awal dahulu, kan?" - Mbah Endot Perjanjian hitam dibuat untuk menundukkan dirinya. Namun dia perlu menjejak k Learn More
USUAL: RM13.00

NOW: RM 11.70 (-10%)

MEMBER: RM 10.40 (-20%)

By Farah Aisyah Ahmad
"Setelah saya membuat penelitian terhadap buku Haid & Istihadah for Dummies buah tangan Ustazah Farah Aisyah Ahmad ini, saya dapati bahawa buku ini bertepatan dengan fiqh darah wanita menurut pandangan Mazhab Syafi'i, dan ia cukup sesuai untuk dihidangkan kepada adik-adik wanita di tempat kita.”- Ustaz Abu Usamah Mohd Hanapiah Hj. Hussin "Buku ini mengandungi panduan asas tentang cara mengira haid dan istihadah. Ia dipermudahkan dengan memberikan contoh dan rajah bagi setia Learn More
USUAL: RM15.00

NOW: RM 13.50 (-10%)

MEMBER: RM 12.00 (-20%)

By Shahnon Ahmad
“Kita dah lama bersopan santun." "Tok nenek kita dulu pun bersopan santun sampai tergadai semua tanah kepada orang lain. Dan kita semua jadi peminta sedekah di tanah air kita sendiri." Sekian lama meneroka hutan dan menyembah perdu getah di tanah orang, Salam serta seluruh penduduk Kampung Terenas masih hidup melarat. Suman - seorang anak desa yang ramah, tiba-tiba menjadi pemuda berapi-api melawan penindasan dan ketidakadilan dengan semangat yang menggetarkan. Fatah - Learn More
USUAL: RM35.00

NOW: RM 31.50 (-10%)

MEMBER: RM 28.00 (-20%)

By Ahmad Isa
Ahmad dan Adilah menyambung kayuhan ke India, Nepal dan Pakistan setelah melepasi Malaysia, Thailand dan Myanmar. Di India, Ahmad yang introvert mengalami tekanan berikutan sifat warganya yang sentiasa ingin tahu. Berbeza dengan Adilah yang ekstrovert dan sangat gembira dengan sambutan di India walaupun mereka berbeza bahasa. Mendaki Gunung Everest adalah salah satu impian Ahmad sejak kecil, namun nasib tidak menyebelahi mereka kerana memasuki Nepal pada musim hujan dan sanga Learn More
USUAL: RM35.00

NOW: RM 31.50 (-10%)

MEMBER: RM 28.00 (-20%)

By Pelbagai Penulis
Adakah anda penggemar cerita seram? Adakah anda sudah bersedia untuk dihantui syaitan, puaka, iblis dan seangkatan dengannya di dalam himpunan cerpen Istana Syaitan? Malam anda pasti akan diketuk irama yang menyeramkan membuatkan lena anda dihantui oleh puaka yang diilhamkan. Sudahkah anda bersedia untuk menempuhinya? Istana Syaitan menjanjikan 10 buah karya hebat dari penulis-penulis tempatan. 1. ISTANA SYAITAN - AZMEER SHAH 2. WEWE GOMBEL - SYA SYA DE LUNA 3. PERMAINAN Learn More
USUAL: RM28.90

NOW: RM 26.01 (-10%)

MEMBER: RM 23.12 (-20%)

By Rosze Abdullah
Idham meninggalkan tanah air hampir 10 tahun kerana membawa hati yang lara. Ariana pula memendam rasa sakit hati kerana kisah pahit kakaknya. Mereka bertemu dalam keadaan yang tak disangka-sangka. “Maaf, boleh saya minta nombor telefon cik tak?” - Idham “Maaf, encik. Saya tak berminat.” - Ariana Idham tetap mengejar gadis idaman yang dianggap sangat istimewa. Tiada istilah putus asa dalam kamus hidup seorang Ahmad Idham Shah.Di saat cinta baru berputik, kisah pahit Learn More
USUAL: RM32.00

NOW: RM 32.00 (-0%)

MEMBER: RM 28.80 (-10%)

By Ami Amira
Hafeez mula diganggu sejak dia pulang ke rumah selepas jam 12 tengah malam. Bermula daripada itulah dia sering dihantui satu mesej bertulis yang memintanya membebaskan sesuatu yang dikurung di tingkat 15. Kehidupan Yana serta bapanya, Johari turut diganggu pada setiap malam setelah berpindah ke flat 15 tingkat. Selepas Manaf hampir dibunuh oleh Pak Karim, Hafeez tekad untuk membebaskan satu roh manusia yang didakwa dikurung di tingkat 15 selama tujuh tahun. Namun selepas p Learn More
USUAL: RM28.00

NOW: RM 28.00 (-0%)

MEMBER: RM 25.20 (-10%)

By Fatinilam Sari Ahmad
SEKOLAH pondok? Tak pernah terlintas dalam fikiran Marjaan yang dirinya akan tercampak di tempat ‘jin bertendang’ itu. Hanya disebabkan keputusan SPM teruk dan risau Marjaan bergaul dengan rakan-rakannya yang liar, akhirnya Puan Mahani membuat keputusan agar Marjaan menyambung belajar di Sekolah Pondok Al-Muhaimin Dunia Marjaan bertukar 180 darjah. Kini Marjaan menjadi gadis yang berjubah dan berniqab di hadapan orang ramai. Kecantikannya tersorok. Keseronokannya direnggu Learn More
USUAL: RM25.00

NOW: RM 22.50 (-10%)

MEMBER: RM 20.00 (-20%)

By MOHD FAIZULLIZAM
PERMULAAN GALUR ALAM SIGUNTANG Dunia jin digambarkan sebagai dunia yang seakan dunia nyata di sekeliling kita. Berhutan, berpenghuni dan sangat luas. Mendorong dua kembar kacukan jin manusia, Ahmad dan Muhammad beserta adiknya Zaleha, menelusuri liku takdir hidup mereka. Setelah kedua ibu bapa mereka, Merdu dan Megat, dibunuh oleh pemimpin jin yang tidak beragama, Tok Bakawali dengan kejam. Mereka terpisah dalam satu peristiwa yang menyayat hati Muncul dua jin harimau datuk, Learn More
USUAL: RM40.00

NOW: RM 40.00 (-0%)

MEMBER: RM 36.00 (-10%)

By MOHD FAIZULLIZAM
RAMALAN JAGAT RAYA Rahsia Ram yang selama ini menyelinap di dalam kelam telah terbongkar. Dengan kehadiran Nyang Putih, ia lebih menyulitkan Ram untuk mengecapi apa yang ingin dihajati. Namun, disangka panas hingga ke petang, tapi rupanya hujan di tengahari. Apakah itu Ramalan Jagat Raya? Apa kaitannya dengan Ahmad dan Muhammad hinggakan timbul siluman-siluman kegelapan yang mengaku sebagai dewa dan dewi, tampil untuk menggagalkan mereka? Kesinambungan kali ini akan dipenuh Learn More
USUAL: RM40.00

NOW: RM 40.00 (-0%)

MEMBER: RM 36.00 (-10%)

By MOHD FAIZULLIZAM
KEBANGKITAN CAHAYA SUKMA Sungguhpun berjaya menghalang kemaraan musuh di Wilayah Buana Utara. Ketewasan di wilayah selatan, telah mengangkat Ramasura menjadi penghulu besar bunian setelah wilayah selatan telah lama tidak berpemimpin. Ini bermaksud cabaran getir masih lagi menghantui Ahmad dan Muhammad. Bidak-bidak Tri Mahadewa pasti tidak akan berputus asa di utara manakala Ramasura pasti akan bermaharajalela di selatan. Mampukah mereka berdua memenuhi Ramalan Jagat Raya? Da Learn More
USUAL: RM40.00

NOW: RM 40.00 (-0%)

MEMBER: RM 36.00 (-10%)

By NASA YUSOF
~Kau lupa pada janji kau?~ Kejadian yang berlaku pada tahun 1988 tidak pernah dilupakan. Sekolah itu mencatat sejarah paling ngeri, namun kisah itu tidak pernah selesai. Semakin masa berputar, kehidupan mereka yang berkaitan dengan kejadian berjalan seperti biasa. Namun setelah 22 tahun berlalu, kejadian lama berulang kembali. Kehadiran pelajar baru di situ membuka sedikit demi sedikit rahsia yang pernah berlaku suatu masa dulu. Semakin banyak yang terbongkar, semakin ban Learn More
USUAL: RM14.00

NOW: RM 12.60 (-10%)

MEMBER: RM 11.20 (-20%)

By MARIA KAJIWA , ZAIFU ZAMAN AHMAD , JULES
JAMILAH - MARIA KAJIWA Jamilah baru berpindah ke sebuah rumah sewa. Sejak tinggal di situ, dia diganggu oleh bermacam gangguan aneh. Namun dia cuba bertahan demi anak-anaknya. "Ada yang kata pernah nampak perempuan berbaju merah berjalan sambil membawa tali. Ada juga yang cakap selalu nampak anak-anak perempuan tu bermain basikal di hadapan rumah pada waktu tengah malam." - Hayati Mampukah Jamilah bertahan? Atau adakah ada rahsia lain? KESUMA - ZAIFU ZAMAN AHMAD Murad Learn More
USUAL: RM13.00

NOW: RM 11.70 (-10%)

MEMBER: RM 10.40 (-20%)

By SHERA ZULGHAFAR
All is fair in love… and law. Agaknya apa yang terjadi apabila dua orang peguam kepala batu bertemu? Takdir menemukan Nur Nadhrah dan Ahmad Raffi sebagai rakan sepejabat di firma guaman yang sama. Sikap Nadhrah yang sambil lewa dan Raffi yang perfectionist membuatkan mereka sering tidak sekepala. “Memang semua graduan luar negara ni tak adab ke?” – NUR NADHRAH “Well, that depends on how we are treated.” – AHMAD RAFFI Orang tua pernah berpesan, jangan terla Learn More
USUAL: RM26.00

NOW: RM 23.40 (-10%)

MEMBER: RM 20.80 (-20%)

By Jamilah Smian , Ahmad Fakhri Hamzah
Have you ever wondered how people of different cultures raise their children? The authors of Raise Me Right travelled to different countries, interviewed parents and educators, observed children, visited schools, and checked out institutions of interest related to culture and child-rearing. Raise Me Right contains rare accounts of research, the gems, the best of what they found, with highlights on three different kinds of cultural environments: family culture; community cultu Learn More
USUAL: RM39.90

NOW: RM 39.90 (-0%)

MEMBER: RM 35.91 (-10%)

By AHMAD ADNAN FADZIL & AMLY ASENAR
Buku ini dapat memberi kefahaman kepada pembaca tentang jenis-jenis solat sunat, fadilat, serta cara beramalnya supaya dapat membantu pembaca mengamalkan solat yang dikehendaki, sekaligus menjadi panduan kepada pembaca yang ingin mengatur wirid hariannya melalui pengamalan solat. Learn More
USUAL: RM26.00

NOW: RM 26.00 (-0%)

MEMBER: RM 23.40 (-10%)

By MUHAMMAD SHAH AHMAD NOR
Sejak pulang dari Kembara Menjejak Buya Hamka, Saudara Muhammad Shah konsisten menulis status ibrah pendidikan yang berinspirasi dari kisah Buya Hamka di media sosial. Beliau merupakan seorang Eksekutif di Petronas yang juga aktif terlibat dalam aktiviti pendidikan dengan membangun tadika & sekolah rendah Islam di Seremban. Beliau menulis dalam perjalanan ke tempat kerjanya ketika menaiki komuter dan bas dari Seremban ke KLCC. Penulisannya bersifat santai, namun tetap ilmiah Learn More
USUAL: RM28.00

NOW: RM 28.00 (-0%)

MEMBER: RM 25.20 (-10%)

By Dr. Ahmad Rahman Songip
Berdasarkan pengalaman peribadi penulis dalam tempoh lebih setengah abad menjalani kehidupan, buku ini diterbitkan. Dua persoalan penting menjadi petunjuk sama ada buku ini sesuai untuk anda atau tidak: 1. Sekiranya anda kehilangan pekerjaan sekarang, adakah anda boleh survive dalam masa enam bukan ke hadapan? 2. Adakah anda berjaya menggandakan kekayaan anda semasa kegawatan ekonomi? Sekiranya jawapan anda kepada dua soalan di atas adalah TIDAK, maka buku ini sepatutnya m Learn More
USUAL: RM48.00

NOW: RM 48.00 (-0%)

MEMBER: RM 43.20 (-10%)

By BUNDA ARY
Adib dan kawan-kawannya membuat persembahan di hadapan orang ramai. Mimi dan Ahmad berasa cemas dan takut. Namun, Cikgu Rita berjaya menenteramkan anak-anak muridnya. Adib dan kawan-kawan berlakon dengan baik. Mereka mendapat pujian daripada ibu bapa yang hadir. Learn More
USUAL: RM12.00

NOW: RM 12.00 (-0%)

MEMBER: RM 10.80 (-10%)

By Zaifu Zaman Ahmad
Datuk Rahim akhirnya membuat keputusan untuk pulang ke kampung halamannya bagi menghabiskan sisa-sisa hidupnya di situ. Keluarganya turut dibawa sekali. Beliau telah menyerahkan syarikat Melur Holding pada kedua anak lelakinya yang masih lagi tinggal di bandar Kuala Lumpur. Tidak semua penduduk kampung dapat menerima kepulangan Datuk Rahim sekeluarga. Apatah lagi bila mendapat tahu bahawa lelaki itu ingin membuka kebun sayur dan menternak haiwan bagi me Learn More
USUAL: RM28.90

NOW: RM 28.90 (-0%)

MEMBER: RM 26.01 (-10%)

By Amir Muhammad
THE BIG BOOK OF MALAYSIAN HORROR STORIES takes us from terrors that are mythological and historical to contemporary and technological. The biggest Fixi Novo anthology yet is set in various states in Malaysia, but the most common states are Darul Distress and Negeri Scary. These brand-new stories are complemented by Chin Yew's equally spooky illustrations. Featuring the following writers: ATIKAH Wahid BISSME S. Adrian CHASE Joni CH'NG Eileyn CHUA CHUA Kok Yee HADI M. N Learn More
USUAL: RM40.00

NOW: RM 32.00 (-20%)

MEMBER: RM 32.00 (-20%)

By Vivy Yusof
At the age of thirty-four, I’ve built a nine-figure fashion company, garnered 1.8 million followers on Instagram and managed to squeeze in time to get married and give birth to not one, but four children. And it all started from a blog. Perfect for young entrepreneurs, this book shares the secrets of my entrepreneurial journey so far – from starting a business with my boyfriend (telling my dad sure was fun), to writing a business plan on a piece of tissue paper, to fun Learn More
USUAL: RM79.90

NOW: RM 79.90 (-0%)

MEMBER: RM 71.91 (-10%)

By SYEIKH AHMAD FAHMI ZAMZAM
Buku Siri 40 Hadis karangan Syeikh Ahmad Fahmi al-Banjari asalnya bersaiz kompak dan menjadi bahan pengajaran di masjid dan surau serta bahan rujukan di sekolah dan universiti. Kini, siri buku 40 hadis ini diberi wajah baharu dan dikompilasikan bagi memudahkan para pembaca memilikinya secara 5 dalam 1 dengan judul Edisi Istimewa 40 Hadis Peristiwa Akhir Zaman. Edisi ini memaparkan judul: 1. 40 Hadis Kelebihan Ilmu dan Ulama 2. 40 Hadis Akhlak Mulia 3. 40 Hadis Penawar Hati Learn More
USUAL: RM55.00

NOW: RM 49.50 (-10%)

MEMBER: RM 44.00 (-20%)

By Afieyza Isahak , Nasa Yusof , Aziah Zainal
ZARA / ~Hutang nyawa dibalas nyawa!~ Dua kali mendiami rumah flat memberi pengalaman berbeza buat diri Zara. Pengalaman pertama menyewa di rumah flat bersama-sama rakan sekampung. Semenjak duduk di situ, pelbagai masalah hadir kerana dirinya. Anak patung beruang pemberian arwah nenek turut menjadi mangsa. Gelang emas pemberian atuk sebelum menghembuskan nafas terakhir juga menjadi perbalahan. Kata mereka, dia ada saka! Zara tetap pertahankan dirinya sehingga pada satu tahap, Learn More
USUAL: RM28.00

NOW: RM 28.00 (-0%)

MEMBER: RM 25.20 (-10%)

By Arsya Aisya
Ryan Qalam Lee dan Zenia Reyhan Ryan Lee masih hidup dengan kenangan lama. Masih menyimpan luka. Tetapi hidup perlu diteruskan. Tiada istilah ‘mati’ hanya kerana cinta tidak kesampaian. Dia melangkah tanpa menoleh ke belakang sehingga dia bertemu dengan… Zenia Reyhan. Hati yang dingin mula hangat. Bibir yang beku mula melebar senyum. Lidah yang kelu mula petah berbicara. Itulah kesan kehadiran seorang Zenia dalam hidup Ryan. Dia melupakan luka sendiri demi menutup luka Learn More
USUAL: RM35.00

NOW: RM 35.00 (-0%)

MEMBER: RM 31.50 (-10%)

By EMBUN MAWAR
Persahabatan yang terikat sedari kecil telah menghadirkan suatu kemanisan yang luar biasa di hati mereka. Saling melindung dan menjaga antara satu sama lain walau dalam apa jua keadaan yang mendatang. Sahabat terbaik yang tiada galang gantinya, hanya maut yang akan memisahkan Iris dan Fateh. “Kan aku dah pernah promise, aku dan kau adalah satu... sakitnya kau, dua kali ganda sakit untuk aku, Iris. Sakitnya aku maka akan berganda-gandalah sakit kau.” – Ahmad Fateh Aryan Learn More
USUAL: RM28.00

NOW: RM 28.00 (-0%)

MEMBER: RM 25.20 (-10%)

By Nurwateeqa
Dalam melangkah ke arah kehidupan yang lebih baik dan bahagia, Adra Malaeka kemudiannya dikejutkan dengan kehadiran lelaki yang menyatakan dia adalah suaminya. Tanpa mampu membela diri, Adra kemudian dibawa lari suaminya sendiri. Gempar seluruh keluarga Adra. Seminggu lamanya gadis itu dilarikan tanpa diketahui ke mana. “Esok semua akan terbukti yang saya tak bersalah! Saya bukan pengantin yang ayah saya kahwinkan. Saya bukan pengantin yang larikan 200 ribu duit encik tu! B Learn More
USUAL: RM32.00

NOW: RM 32.00 (-0%)

MEMBER: RM 28.80 (-10%)

By Nik Nazmi Nik Ahmad
Malaysian Son is the story of Nik Nazmi Nik Ahmad, the Member of Parliament (MP) for Setiawangsa. Growing up privileged under the authoritarian regime of Prime Minister Dr Mahathir Mohamad, the imprisonment of Anwar Ibrahim led him to join the Reformasi movement. As a member of the multiracial People's Justice Party (KEADILAN), he later became the youngest elected state representative in the 2008 General Elections. In 2018, as Youth Leader of the Pakatan Harapan (PH) coalit Learn More
USUAL: RM89.95

NOW: RM 71.96 (-20%)

MEMBER: RM 71.96 (-20%)

By Hj Ahmad Tifla
Hajinya Yang Terakhir sebuah travelog ibadah haji yang sarat dengan panduan, pengajaran dan teladan luar biasa. Dalam bahasa yang sangat mudah tapi begitu membekas di hati, Almarhum Tuan Guru memahamkan bahawa haji bukan semata-mata ibadah jasmani yang memerlukan kudrat dan tenaga tetapi juga ibadah hati. Learn More
USUAL: RM45.00

NOW: RM 45.00 (-0%)

MEMBER: RM 40.50 (-10%)

By Fatinilam Sari Ahmad
Cinta bukan diukur dengan masa tapi perasaan. Mimpi atau realiti sentiasa menjelma sehingga mengganggu hidupnya. Bukan! Dia bukan berada di alam fantasi. Namun pada masa yang sama lelaki itu wujud mengejar cintanya. Lara makin keliru keberadaannya. Puas ditepis dan ditolak, tapi lelaki itu semakin mendekat membuatkan dirinya merantau mencari jalan keluar daripada kecelaruan hidupnya. Adri tidak akan berputus asa. Lara harus kembali ke dunia nyata. Gadis itu harus pulih daripa Learn More
USUAL: RM26.00

NOW: RM 26.00 (-0%)

MEMBER: RM 23.40 (-10%)

By Tan Sri Ariff Yusof
The Speaker of the Dewan Rakyat, despite the name, is seldom heard. In this recollection of his short tenure as the Dewan Rakyat Speaker, Tan Sri Ariff Yusof, reveals his side of the story – dissecting the events and procedures of Parliament while providing an insider’s view of the unprecedented political developments that led to the fall of the Pakatan Harapan government in 2020 and his eventual removal. Meanwhile, a global pandemic starts to rage and is met with a fa Learn More
USUAL: RM60.00

NOW: RM 60.00 (-0%)

MEMBER: RM 54.00 (-10%)

By SYED MAHAZDIR SYED IBRAHIM
Kerajaan Perlak berdiri sekitar tahun 840-1292 Masehi. Kesultanan ini muncul pada abad ke-9 dan bertahan hingga akhir abad ke-13. Terdapat bukti-bukti yang menunjukkan eksistensi Kesultanan Perlak sebagai Kerajaan Islam pertama. Di antaranya adalah naskhah idhar al-Haq karya Abu Ishak Makarani, naskhah Tadzkirah Thabat Jumu Sulthan As-Salathin karya Syaikh Syamsul Bahri Abdullah Al-Asyi, dan naskhah Salasilah Raja-Raja Perlak dan Pasal karya Sayyid Abdullah ibn Sayyid Habib Learn More
USUAL: RM38.90

NOW: RM 38.90 (-0%)

MEMBER: RM 35.01 (-10%)

By Zaifu Zaman Ahmad , Eb Feeza , Asraff Shaari
"SEMBANG KARI Gadis itu mula megesot cuba untuk menghampiri Harun, Tangannya mula menolak tubuhnya sendiri. Kepalanya masih lagi ditundukkan. Seolah-olah berat untuk diangkat. Harun terus kaku. “Mak! Hantu!!!” Melengking suara Harun menjerit cuba mengatasi bunyi deru hujan yang turun. Serentak dengan itu dia mengorak Langkah seribu, Tidak peduli pada simen licin, Harun mahu menyelamatkan dirinya, Terpekik-terlolong dia menjerit. SANG KEKASIH “Sayangku… Kau dan a Learn More
USUAL: RM13.00

NOW: RM 11.70 (-10%)

MEMBER: RM 10.40 (-20%)

By Cik Amal Amina
“Dalam peti, ada ais. Assalamualaikum, Ulya binti Uwais.” – Tariq Pertemuan empat mata dengan Tariq di Village Grocer telah membuka kembali lipatan sejarah yang ingin Ulya lupakan. Pertemuan yang membuatkan hidup Ulya selepas itu sentiasa dibayangi oleh si bekas tunang dan pantunnya. “Orang utan makan pisang. Pisang ditanam oleh Lulu. Jangan menangis lagi sayang. Nanti saya upah baulu.” – Tariq Tariq datang bersama misi untuk menawan kembali hati Ulya, tetapi buk Learn More
USUAL: RM28.00

NOW: RM 28.00 (-0%)

MEMBER: RM 25.20 (-10%)

By Farah Aisyah Ahmad
USUAL: RM15.00

NOW: RM 15.00 (-0%)

MEMBER: RM 13.50 (-10%)

Out of stock

By Shafatin Yusof
“I can handle the truth. It’s the lie that kills me.” ~ MARYAM Waktu dan takdir menemukan mereka dalam sebuah perjalanan. Indah pada permulaan namun di sebaliknya terlindung sebuah kepahitan. “Perjalanan kita menuju pengakhiran yang sama, meskipun berbeza laluan dan permulaan.” ~ FATEH ADDIN Dalam perjalanan itu mereka adalah satu. Mereka kehilangan, mereka ditinggalkan. Kehilangan bagi Maryam sebenarnya adalah kekuatan. Bukan titik kelemahan. Bukan kesedihan berpa Learn More
USUAL: RM32.00

NOW: RM 32.00 (-0%)

MEMBER: RM 28.80 (-10%)

By Jaja Ahmad
Kamu adalah impian yang menjadi kenyataan. Dan kini, menjadi kepingan kenangan yang hilang. Pangkat, darjat dan harta, segalanya datang tepat pada masanya. Kecuali cinta! “Kenapa baru sekarang awak hadir dalam hidup saya?” - Iffat Mencintai Iffat yang pada ketika itu merupakan kekasih Afiq telah merubah takdir Iffat, Afiq dan juga Zarif sendiri. Segalanya berlaku mengikut aturan takdir dan mereka hanya meneruskan perjalanan kehidupan seperti apa yang telah disusun ole Learn More
USUAL: RM35.00

NOW: RM 35.00 (-0%)

MEMBER: RM 31.50 (-10%)

By Shahnon Ahmad
Padi ialah nadi hidup keluarga Lahuma, Jeha dan seluruh penduduk Kampung Banggul Derdap. Kemarau, banjir dan haiwan perosak dihadapi dengan penuh ketabahan dan pergantungan kepada Allah Azzawajalla. Memperjuangkan padi bererti memperjuangkan hidup. Inilah kepercayaan yang dipegang teguh oleh Lahuma, kemudiannya diwarisi Jeha serta anak-anak mereka: Sanah, Milah, Jenab, Semek, Liah, Lebar dan Kiah. Tatkala Lahuma tertusuk onak nibung, Jeha bangkit menajak sawah 14 relung pusa Learn More
USUAL: RM29.00

NOW: RM 29.00 (-0%)

MEMBER: RM 26.10 (-10%)

By Dr. Ahmad Zaharuddin Sani Ahmad Sabri
Managing a nation is the highest form of achievement that any leader can possess. Tun Dr. Mahathir who has vast experience and calibre of managing Malaysia fro twenty-three years as Prime Minister over two terms certainly is one-of-a-kind world leader. What are the challenges and hardship managing Malaysia over the years? In this book, Dr. Zaharuddin has diligently put forth interesting insights on how Tun Dr. Mahathir has become one of the most respected leader while bringi Learn More
USUAL: RM35.00

NOW: RM 28.00 (-20%)

MEMBER: RM 28.00 (-20%)

By Rumie , D. Rafael , Azmeer Shah , Zaifu Zaman Ahmad , Muhammad Fatrim
- Rumie Hayati yang kerasukan dibawa suaminya, Faris dan adiknya Ahmad untuk berubat di rumah Ustaz Omar. Malang apabila laluan biasa kesesakan hingga memaksa mereka menggunakan jalan lama. Detik pertama mereka mengharungi jalan tersebut, satu persatuigangguan yang menyeramkan melanda bingga kereta yang dinaiki terhumban Ice 'dalam curam. Masing-masing terperangkap tiada jalan "Ikeluar. Lebih menggerunkan sesuatu bersifat kejam sedang memburu nyawa mereka di situ! Siapa yang Learn More
USUAL: RM27.90

NOW: RM 27.90 (-0%)

MEMBER: RM 25.11 (-10%)

By Zaifu Zaman Ahmad
Dendamku akan terbalas dengan kematian Misteri sebuah kematian yang tidak bernisan membuka keanehan yang sukar untuk dijawab. Ada unsur-unsur mistik yang membutakan pandangan manusia. Pelbagai spekulasi terbit lantaran daripada kejadian menakutkan. Ini telah membuka lembaran baru bagi Inspektor Zaki. Namun, daripada hasil siasatan yang dia dapati sukar untuk dia mengesyaki sesiapa. Mangsa ditemui mati di dalam bilik hotel sedangkan maklumat bedah siasat mengatakan yang man Learn More
USUAL: RM24.00

NOW: RM 24.00 (-0%)

MEMBER: RM 21.60 (-10%)

By Ogy Yusof , Ain Kamalia , Dhiya Hani , Msteja
Yang mencintaimu kamu tanpa jemu Ini sebuah kisah tentang awal sebuah cinta dan akhir sebuah rencana dilukis indah oleh sang pencipta… CINTA MILIK LELAKI EDISI FEBRUARI – OGY YUSOF Aimi Melati cuba memenuhi syarat yang diberikan Ary Redza untuk menjadi pasangannya. “Aimi, kita manusia takkan pernah sempurna. Akan tetap ada cacat celanya. Sama juga bila hendak berpasangan. Tak perlu nak terlalu keras dengan garis kehendak kita.” Untuk apa diteruskan jika Learn More
USUAL: RM25.00

NOW: RM 25.00 (-0%)

MEMBER: RM 22.50 (-10%)

By Zyed Ahmad Hassan
Travelog ini dihidangkan secara santai dalam bahasa yang mudah dan mudah difahami menjadikannya sesuai untuk semua pembaca termasuk pelajar, orang dewasa dan khusus untuk bakal-bakal haji semua lapisan umur. Mengandungi 34 bab, ia dimuatkan dengan pelbagai cerita dan pengalaman suka duka dan lucu, tip ibadah, cabaran dan harapan, pelajaran dan pedoman. Terdapat juga bab-bab mengenai lawatan ke tempat-tempat bersejarah untuk menimba kefahaman tentang sejarah dakwah da Learn More
USUAL: RM28.00

NOW: RM 28.00 (-0%)

MEMBER: RM 25.20 (-10%)

Out of stock

By Suzana Jumadil
Takdir itulah yang membakar rentung kasih kita hingga ke urat nadi. Pusaran takdir menguji nilai kesetiaan. Hukuman sangkala mengukur sebuah kebahagian. Tanpa disangka perpisahan yang terjadi kerana ego menjadi gendala paling berkuasa. Hubungan cinta Ahmad Izhan dan Ayla Marlya terhalang oleh orang tua yangmemiliki fahaman politik yang berbeza. Izhan akhirnya membawa hati ke USA dan menjadi perisik CIA selama berbelas tahun. “Jangan mengalah kepada takdir. Kebahagiaan i Learn More
USUAL: RM25.00

NOW: RM 25.00 (-0%)

MEMBER: RM 22.50 (-10%)

By Hanna Alkaf
A music loving teen with OCD does everything she can to find her way back to her mother during the historic race riots in 1969 Kuala Lumpur, Malaysia, in this heart-pounding, "stunning" (Publishers Weekly, starred review) debut. Melati Ahmad looks like your typical movie-going, Beatles-obsessed sixteen-year-old. Unlike most other sixteen-year-olds though, Mel also believes that she harbors a djinn inside her, one who threatens her with horrific images of her mother's death u Learn More
USUAL: RM65.90

NOW: RM 65.90 (-0%)

MEMBER: RM 59.31 (-10%)

By Sufea Hareez
“You are just ‘wow’ me, Miss Ducati.”- Amir Luqman. Siapa yang tak kenal Tuan CEO muda yang tampan dan segak bergaya bernama Amir Luqman? Dan kelebihan yang dimilikinya telah digunakan untuk menakluki seorang Miss Ducati. Hanya di bilik persalinan, segalanya bermula dan berakhir dengan sejarah yang tak termampu dilupakan. Dua tahun berlalu, mereka ditemukan semula. Maka terjadilah adegan Tuan CEO mengejar Miss Ducati. “Tak boleh ke kalau awak terus ignore je saya? Learn More
USUAL: RM27.00

NOW: RM 27.00 (-0%)

MEMBER: RM 24.30 (-10%)

By Nureen Ahmad
Bukan untuk sesaat, tapi untuk selamanya... “Sorry.” - Haziq Naufal “Weh, kau ni buta ke apa? Muka aku yang cantik ni ada macam permukaan meja ke, sengal?” - Ziqa Aryssa Bermula dengan kisah menyakitkan hati, Ziqa Aryssa mengenali dia. Dia, mamat mulut tak ada filter. Sudahlah kurang ajar, mulut puaka, sesuka hati pula dia hendak panggil Ziqa dengan gelaran yang bikin menyirap hati. “Perempuan macam tu elok jadi andartu je. Sesuai dengan muka.” - Haziq Naufal Learn More
USUAL: RM24.00

NOW: RM 24.00 (-0%)

MEMBER: RM 21.60 (-10%)

By Miz Amaryllis
“Awak sejak lahir memang cantik dan sempurna macam ni ke?” – Ahmad Danish Arman “Awak mesti terlebih minum air gula. Apa yang keluar dari mulut awak, manis belaka.” - Nur Shahwatul Islam Betul kata orang. Bila hati dah terpaut rasa suka, sikit cela pun tak nampak dek mata. Tapi bila yang sempurna itu ternyata hanya luaran semata-mata, mulalah bertingkah kata, mencari cela yang ada lalu berpaling muka. Yang menjadi isunya bila dah bersusah payah move on, terjadi pula Learn More
USUAL: RM39.00

NOW: RM 39.00 (-0%)

MEMBER: RM 35.10 (-10%)

By Dilla Ahmad
Menerima seorang gadis buta untuk dijadikan isteri adalah perkara mustahil pada diri seorang Arman Mikael. Namun sebab sudah berjanji dengan neneknya yang sakit, Arman harus menikahi Ainul Madihah. Permulaan hidupnya dengan isteri buta memang buat dia terbeban. Namun lama kelamaan Arman sudah boleh menerima kekurangan Ainul. “Kau jangan nak keluar dari bilik ni. Aku nak kau biasa-biasakan diri dengan aku dan bilik ni juga. Takkan selamanya kau nak tidur asing bilik dengan Learn More
USUAL: RM28.00

NOW: RM 28.00 (-0%)

MEMBER: RM 25.20 (-10%)

By Zaifu Zaman Ahmad
Nahar, seorang wartawan telah menerima sekeping nota dan sekeping cakera padat daripada seorang anak muda yang tidak pernah dikenali. Nota itu menyatakan, seorang anak muda bernama Adrian didapati mati akibat terjun dari pangsapurinya. Namun, terdapat kemusykilan tentang kematian tersebut. Nahar diminta menonton sejumlah rakaman untuk mengetahui akan teori si penulis. Setelah menonton rakaman demi rakaman, Nahar berminat untuk meyelidik sebab kematian Adrian. Jelas semuanya Learn More
USUAL: RM26.00

NOW: RM 23.40 (-10%)

MEMBER: RM 20.80 (-20%)

By Arisa Eriza
March AKA big bro, atau nama sebenar, Maritza Aafya yang berpenampilan segak dan bergaya sampai orang keliru dia lelaki atau perempuan. Lucy atau nama sebenar, Ahmad Lufti pula sebaliknya. Sekali pandang nampak perempuan, pandang sekali lagi, tiba-tiba rupanya lelaki berpakaian wanita. March yang hilang beberapa lama sebelumnya, muncul Kembali dengan lamaran ajak Lucy kahwin. Lucy yang miskin tahap papa (katanya) terima kerana tawaran material oleh March terlalu menggod Learn More
USUAL: RM23.00

NOW: RM 20.70 (-10%)

MEMBER: RM 18.40 (-20%)

By Cik Amal Amina
Sementara atau selamanya... Safa terima Ilhan sebagai suami, bukan sebab dia cinta tetapi sebab abah yang mahu. Demi sayangnya pada abah, Safa turutkan walau hakikat sebenar, dia memang tak sukakan lelaki itu. “Saya. Benci. Awak.” – Safa. “I hate you more.” – Ilhan. Sejuta kata benci pun, Safa tetap akur untuk menjadi isteri pada Ahmad Ilhan Bin Muhamad Hambali. Tapi, Safa ada misi sendiri. “Perjanjian apa ni, Safa?” – Ilhan. “Misi kahwin paksa.” – Learn More
USUAL: RM27.00

NOW: RM 27.00 (-0%)

MEMBER: RM 24.30 (-10%)

By Jaja Ahmad
Sekecil-kecil pembohongan mampu merosakkan sebesar-besar kepercayaan. Nama yang tertera dalam wasiat Allahyarhamah Dato’ Sri Hamra telah membawa Freda ke rumah agam di Kuala Kangsar. Kehadirannya di situ bukanlah kerana harta, tapi ada sesuatu yang dia cari. Tetapi bagi penghuni rumah agam pula, kepulangan Freda adalah sesuatu yang dinanti. Ya, kepulangan…. Dan yang paling menantikan kepulangannya adalah Leo Huzair, pemilik bersama rumah agam tersebut. Seperti mana Freda Learn More
USUAL: RM27.00

NOW: RM 27.00 (-0%)

MEMBER: RM 24.30 (-10%)

By Ana Farhana
Fia merasakan kehidupannya sudah cukup lengkap. Hidup berdua dengan Reza, tidak bermakna tiada yang datang mengganggu. Keadaan bertambah buruk selepas dia diganggu dan dikejar oleh Syah, lelaki yang masih berstatus suami orang. “Aku mesti dapatkan perempuan tu. Masa tu baru kau tahu yang Ahmad Syahrin ini hebat ke tidak.” - Syah Fia cuba sedaya upaya untuk mengelak, namun namun lelaki itu seperti tidak mengenal erti putus asa. Oleh kerana kerap diganggu dan diserang Learn More
USUAL: RM30.00

NOW: RM 30.00 (-0%)

MEMBER: RM 27.00 (-10%)

By Fatinilam Sari Ahmad
Satu rahsia, yang tersembunyi jauh di lubuk hati Nufa, tidak akan pernah dikongsikan dengan sesiapa jua termasuk kekasih hatinya, Rahimi. Terkadang Nufa takut dan bimbang dengan hakikat dirinya tidak seperti insan lain yang punya sebuah keluarga bahagia. Sudah begitu lama dia hidup sendiri tanpa keluarga. Dan satu-satunya keluarga yang dia ada hanya Salmah - ibunya yang terkurung di suatu tempat yang jauh. Namun kehadiran Auguste seorang lelaki yang amat misteri bagi Nufa, Learn More
USUAL: RM24.00

NOW: RM 21.60 (-10%)

MEMBER: RM 19.20 (-20%)

By Fatinnilam Sari Ahmad
Fragmen cinta kita telah retak seribu. LILY, gadis yang bebas dan agak liar kehidupannya. Bertukar ganti teman lelaki perkara biasa. Walaupun bebas tetapi dia pandai menjaga diri, sehingga dia diperangkap Eddie yang hanya ingin menjadikan Lily mangsa permainan cinta palsunya. Lily nekad untuk membunuh diri. Datuk Majid kelam-kabut mencari seseorang untuk dinikahkan dengan Lily bagi menutup malu. Dia meminta Rizal, pekerjanya yang baik dan setia itu agar menikahi Lily yang ham Learn More
USUAL: RM25.00

NOW: RM 25.00 (-0%)

MEMBER: RM 22.50 (-10%)

1-162 of 162

Page:
  1. 1
  2. 2
  3. 3
*

Back to Top