0

There are 0 item(s) in your cart. ×

You have no items in your shopping cart.

' Hidupam laut 'Found 94 Related Products
By August King
Komik istimewa ini didedikasikan kepada pembaca yang ingin tahu tentang dunia. Marilah bersama meneroka dan membongkar misteri alam yang belum diketahui! PATUNG BUANGAN DIRASUK ROH? SYOT LIVE 01 DIGANGGU ROH #TSUKUMOGAMI #ORANGHALIMUNAN ADA MANUSIA BERTUBUH PENDEK DI DUNIA INI? SYOT LIVE 02 PUAK MANUSIA BERTUBUH PENDEK YANG TELAH PUPUS #PUAKMANUSIAPENDEK #MANUSIAPIGMI ADAKAH BIASAN DISEBABKAN OBJEK TIDAK DIKENALI DARI DALAM LAUT? SYOT LIVE 03 BIASAN ANEH Learn More
USUAL: RM14.00

NOW: RM 14.00 (-0%)

MEMBER: RM 12.60 (-10%)

By Xanseviera
Arashy, si makhluk asing yang jadi pelajar baru kelas Zulaikha ada kuasa magik. Mujurlah Zulaikha dan kawan-kawan beri alasan Arashy memang hebat buat silap mata demi merahsiakan identiti sebenarnya. Tapi... adakah rahsia akan terbongkar apabila ada kawan sekelas minta Arashy ajar teknik 'silap matanya'? Ikuti Zulaikha dan kawan-kawan belajar melukis, buat hadiah untuk kawan, belajar dengan cikgu ganti bertubuh sasa dan banyak lagi! #Melukis #SilapMata #Hadiah #CikguSado Learn More
USUAL: RM14.00

NOW: RM 14.00 (-0%)

MEMBER: RM 12.60 (-10%)

Out of stock

By Nazrin Nashir
Dalam satu hari, kita dihadapkan dengan seribu satu pilihan. Masa pula bergerak laju, bagaikan mendesak kita untuk membuat keputusan serta-merta. Semua ikhtiar kita lakukan — bertanya rakan dan pakar, juga merujuk artikel — agar tidak salah memilih. Namun, apabila usaha tidak berhasil, kita bingung. Apa yang silap? Mungkin, sewaktu kita mencari bantuan daripada orang lain, kita terlupa bahawa tiada pun yang lebih mengetahui apa yang terbaik selain Allah SWT. Menerusi buku Learn More
USUAL: RM35.00

NOW: RM 35.00 (-0%)

MEMBER: RM 28.00 (-20%)

By Sisyoujae
Pernah merasakan diri kita gagal? Selalu tewas dalam pertandingan kehidupan seharian? Lebih menyeksakan bila sering buat perbandingan dengan orang lain dan berputus asa dengan diri sendiri! Tiada sesiapa mahu tenggelam ke dasar laut paling dalam. Jika berkemampuan, pastinya kita akan sedaya upaya berusaha menggapai bintang di langit. #Bangkitlah Siri 30 Wadah ini bakal membawa kita menempuh cabaran melawan fikiran negatif seterusnya berani bangun mengatasi kelemahan diri. Ing Learn More
USUAL: RM22.00

NOW: RM 22.00 (-0%)

MEMBER: RM 19.80 (-10%)

By
Dr. STONE 新石纪 New World Season 3 JAP/ENG (E / C / M) With the ambitious Ryuusui Nanami on board, Senkuu Ishigami and his team are almost ready to sail the seas and reach the other side of the world—where the bizarre green light that petrified humanity originated. Thanks to the revival of a skillful chef, enough food is being prepared for the entire crew, and the incredible reinvention of the GPS promises to ensure safety on the open sea. Preparations for the upcomi Learn More
USUAL: RM49.90

NOW: RM 49.90 (-0%)

MEMBER: RM 44.91 (-10%)

By Anirulnasuha
Leonard Walter yang mengalami depresi teruk setelah kematian isteri dan bayi kembarnya telah membuat keputusan untuk berhijrah ke Springville City dan memulakan kariernya sebagai seorang penulis novel seram. “Untuk tinggal di apartmen ini, ada syaratnya yang perlu kamu ikut. Syaratnya, kamu tak dibenarkan keluar dari bangunan ini tepat pada jam 12.00 tengah malam.” - Aunty Rose Hidup Leonard mula berubah 180 darjah setelah terjumpa sebuah diari lama di apartmen Black Sw Learn More
USUAL: RM28.00

NOW: RM 28.00 (-0%)

MEMBER: RM 25.20 (-10%)

Out of stock

By Fujiko F Fujio
Tiba - tiba je ada pulai misteri muncul kat lautan Pasifik. Apa lagi… Nobita dan kawan - kawan mula belayar untuk mencari harta karun. Tapi ketika meredah lautan, lanun pula muncul tiba - tiba?!! Learn More
USUAL: RM12.00

NOW: RM 12.00 (-0%)

MEMBER: RM 12.00 (-0%)

By Chen Qiao Rong , Qiao Meow
Jika kata-kata sukar diluahkan, gunakan saja bahasa kucing. Di dalam sebuah kelas tahun tiga,ada seorang gadis yang tak pandai bersosial bernama Wu Xiao Rong. Dia ralit melihat rambut gaya ekor kuda milik si gadis comel bernama Tong Ke Wei yang duduk di depannya. Entah macam mana Xiao Rong terpegang lalu tertarik rambut Ke Wei. Biarpun berbeza personaliti, mereka mula berkawan rapat.Gemar lukis komik bersama-sama dan menggunakan bahasa kucing untuk luahkan perkataan yang tak Learn More
USUAL: RM17.00

NOW: RM 17.00 (-0%)

MEMBER: RM 15.30 (-10%)

By
One Piece Live Action 航海王真人版 Season 1 JAP/ENG E / C / M The series follows the adventures of the Straw Hat Pirates as they explore the dangerous oceans, lands, and beyond in search of the "One Piece", a fabled treasure that will make their captain, Monkey D. Luffy, "King of the Pirates". But the Marines are on their ship's tail, and they are not the only crew searching for the One Piece. Armed with skills and an unbreakable friendship, the Straw Hats are ready Learn More
USUAL: RM29.90

NOW: RM 29.90 (-0%)

MEMBER: RM 26.91 (-10%)

By
Mengapakah ikan paus memancutkan air? Adakah anada ingin tahu jawapan untuk pelbagai soalan? Buku ini penuh dengan jawapan yang menakjubkan! Penjelasan yang diberikan sungguh lucu dengan fakta yang mengagumkan, penerokaan yang luar biasa, menakjubkan serta kebenaran tentang lautan kita. Learn More
USUAL: RM16.90

NOW: RM 16.90 (-0%)

MEMBER: RM 15.21 (-10%)

By Redcode , Albbie
Ekoran kejadian gempa bumi Pasukan X-VENTURE dan pangkalannya terperangkap dalam Zaman Kambria iaitu 570 juta tahun lalu. Bekalan tenaga elektrik yang banyak diperlukan untuk menjana mesin merentas masa. Remy, Shah dan Jumbo diberi tugasan mencabar di mana mereka perlu mencari bekalan tenaga elektrik. Namun nasib tidak menyebelahi mereka apabila menjadi sasaran "samseng laut" iaitu udang gergasi! Learn More
USUAL: RM15.00

NOW: RM 15.00 (-0%)

MEMBER: RM 13.50 (-10%)

By Redcode , Albbie
Kali ini Pasukan X-VENTURE diuji di laut dalam! Mereka terpaksa berdepan 'Raja Lautan' yang lebih besar daripada haiwan langit sebelum ini. Dolfin gergasi karnivor, buaya prasejarah besar dan mungkin nenek moyang Nessie antara rintangan (atau mungkin membantu) buat mereka ketika mencari Jumbo! Learn More
USUAL: RM15.00

NOW: RM 15.00 (-0%)

MEMBER: RM 13.50 (-10%)

By
ONE PIECE 海贼王 BOX 34 VOL.1028-1051 (DVD) JAP (E / C / M) 1028 Surpass the Emperor of the Sea! Luffy Strikes Back with an Iron Fist! 超越四皇 魯夫反擊的鐵拳 Mengatasi Maharaja Laut! Luffy Serang Balik dengan Buku Lima Besi! 1029 A Faint Memory! Luffy and Red-Haired's Daughter Uta! 模糊的記憶 魯夫與紅髮的女兒美音 Ingatan Pudar! Luffy dan Anak Perempuan Rambut Merah Uta! 1030 A Pledge for the Next Genesis! Luffy and Uta! 新時代的誓言 魯 Learn More
USUAL: RM49.90

NOW: RM 49.90 (-0%)

MEMBER: RM 44.91 (-10%)

By Rehan Makhtar
Kerana dia adalah pilihan-Mu BIARLAH masa sedang menewaskan usianya, Taufiq tidak pernah kisah. Hidupnya mudah. Jika ada, adalah. Jika tidak… tak mengapalah. Melihat teman baik yang sudah bertemu cinta sejati, dia langsung tidak cemburu. Malah, bahagia mereka menjadi bahagianya. Tapi, tidak pada mama. Dia percaya, restu ibu membawa bahagia, Taufiq akur dan reda menerima wanita yang mama pilih. Dia akan mencintai wanita itu sepenuh hati pada ketika wanita itu Learn More
USUAL: RM25.00

NOW: RM 20.00 (-20%)

MEMBER: RM 20.00 (-20%)

By Lily Rose
Bila ego seteguh Menara Galata, binasakah oleh cinta seluas langit Kapadokya? Istanbul - kota romantis penuh pesona buat pasangan berbulan madu. Namun tidak bagi Yuhanis. Datang sendirian mengubat hati yang remuk dikhianati dan serik dengan insan bernama lelaki. Sangkanya, dia mampu untuk mengembara sendirian tanpa bergantung harap dengan mana-mana lelaki. Ternyata dia silap! Nyawanya hampir terancam! Insiden itulah yang mempertemukannya dengan Jake, jejaka mat salih yang b Learn More
USUAL: RM26.00

NOW: RM 23.40 (-10%)

MEMBER: RM 20.80 (-20%)

By Oga
Dalam menjejak pengganas misteri ‘Ravens’, Unit Khas Sementara ditugaskan untuk membantu Pasukan Operasi Marin. Namun semasa menjalankan rondaan di lautan, mereka terjumpa sebuah kapal kargo yang telah dirampas oleh… lanun? Adakah Ed dan Parry cukup bersedia untuk berdepan dengan penjenayah samudera ini? Jilid terkini ‘Siri Barisan Hadapan’ penuh aksi dan menggentarkan! Learn More
USUAL: RM14.00

NOW: RM 14.00 (-0%)

MEMBER: RM 12.60 (-10%)

By Cik Nor Cinta
Firdaus dan Melur sudah mengecapi momen-momen indah di dalam rumah tangga mereka,namun ujian yang melanda datang tanpa diduga. Hadirnya Mak Long Sally telah membawa cerita berbeza. “Dia baik tu bersebab kau tau tak? Sebab dia banyak kekurangan! Dia sakit. Tak kerja. Tak boleh mengandung. Itu pun kau tak nampak ke?” - Mak Long Sally Huh! Namun bukan Melur orangnya untuk mengalah dan dikalahkan. “Ingat ni drama Melayu ke? Kena buli pun diam dan mengalah? Konon baik san Learn More
USUAL: RM35.00

NOW: RM 35.00 (-0%)

MEMBER: RM 31.50 (-10%)

By Shazura Hashim
Masjid Al-Aqsa, kiblat pertama umat Islam. Terletak di Bumi Palestin yang kini berada di bawah cengkaman Israel. Memang satu peluang yang tak dapat digambarkan bila dapat solat di dalam Masjid Al-Aqsa ni kan. Tapi, bukan ke pasport Malaysia tak boleh digunakan untuk masuk Israel? Macamana boleh masuk pula? Senang ke nak melepasi Imigresen Israel ni? Soalan-soalan inilah yang akan dijawab dalam kisah pengembaran ni. Sebagai ketua kumpulan trip ke sana, Rezwan mempunyai bany Learn More
USUAL: RM35.00

NOW: RM 35.00 (-0%)

MEMBER: RM 31.50 (-10%)

By Ibnu Ibrahim At-Tawari
 MENDAM BERAHI ialah sebuah kapal kenaikan kerajaan yang digunakan zaman Kesultanan Melayu Melaka abad ke-16. Kapal ini berada di bawah kendalian Laksamana Hang Tuah semasa beliau mengembara ke-14 buah negara bagi menjalinkan hubungan dengan negeri asing, juga untuk membawa jemaah haji ke Mekah. Mendam Berahi panjangnya 60 gaz (180 kaki atau 54.9 meter) dan lebarnya 6 depa (36 kaki atau 11 meter). Menurut kajian Rohaidah Kamaruddin, penukaran unit yang dibentangkan dalam m Learn More
USUAL: RM29.90

NOW: RM 29.90 (-0%)

MEMBER: RM 26.91 (-10%)

By MARIA KAJIWA
~Mereka masih mengawal tempat itu…~ Kehilangan adiknya, Bahiyah memaksa Azim bergegas ke sebuah kampung di tepi laut. Azim, Ijam dan Ainuha cuba menjejaki Bahiyah. Namun, pencarian itu membawa mereka bertiga ke sebuah kem tahanan perang dunia kedua di atas sebuah bukit. Di situ, mereka berhadapan dengan pelbagai rintangan dan halangan daripada puaka yang mengawal tempat itu. Apakah punca tempat itu berpuaka? Mampukah mereka berempat keluar dengan selamat? Learn More
USUAL: RM14.00

NOW: RM 12.60 (-10%)

MEMBER: RM 11.20 (-20%)

By NURKARIEMA
Tengku Jalil merancang untuk membalas dendam kematian ayahnya. Dia mengajak Tengku Annas belayar dan merancang untuk membunuh abangnya sewaktu di tengah laut. Namun tragedi ribut yang berlaku tanpa disangka-sangka telah menggagalkan niat jahatnya. Tengku Annas terselamat tetapi koma di alam manusia, manakala Tengku Jalil sesat dan terperangkap di sebuah alam asing dikenali sebagai Kristaland. Dia berkenalan dengan seorang puteri yang menjadi buruan askar diraja. Akibat desak Learn More
USUAL: RM29.00

NOW: RM 29.00 (-0%)

MEMBER: RM 26.10 (-10%)

By SYED MAHADZIR SYED IBRAHIM
Dalam satu malam sahaja, beberapa orang Sultan di beberapa buah negeri telah dibunuh secara kejam pleh puak pro-komunis yang dibantu oleh kuli-kuli ladang dari keturunan pendatang luar. Tragedi menyayat hati ini bermula menjelang tahun 1946 di mana keadaan suhu politik di Sumatera Timur menjadi panas. Pembunuhan terhadap sultan dan raja-raja Melayu dilakukan secara besar-besaran. Ada yang ditenggelamkan ke dalam laut, ada yang dipotong leher, ada yang ditanam hiudp-hidup dan Learn More
USUAL: RM38.90

NOW: RM 38.90 (-0%)

MEMBER: RM 35.01 (-10%)

By Affieyza Ishak , Hafizuddin Ghazali , Iza Iman
SINOPSIS : BELENGGU - AFFIEYZA ISAHAK Mawarni, anak kepada pasangan Darus dan juga Manis. Dia anak kesayangan dalam keluarga. Suatu hari, ketika dia bersama abangnya Abey Luqman mengikut ayah mereka pergi mengail ikan ketutu, berlaku satu peristiwa yang merubah kehidupan mereka. Mawarni yang latah orangnya telah terjatuh ke sungai dan dibawa arus menghilang ke pusaran air di Lubuk Sireh. Dia yang dikejutkan oleh abangnya ketika sedang menjamah kuih dangai hasil air tangan si Learn More
USUAL: RM28.90

NOW: RM 28.90 (-0%)

MEMBER: RM 26.01 (-10%)

By Dr. Shamsul Mohd Nor
Sebagai satu-satunya mukjizat Rasulullah ﷺ yang kekal hingga ke akhir zaman, Al-Qur’an umpama lautan hikmah yang tiada bertepi. Buku Al-Qur’an: Tafsir dan Tadabbur memberikan inspirasi yang menarik terkait dengan wacana ilmu-ilmu Al-Qur’an. Di samping kandungan perbahasannya yang pelbagai, buku ini juga mempersembahkan penjelasan komprehensif dan tuntas terhadap istilah-istilah dalam bidang ‘Ulum Al-Qur’an dengan ulasan yang mudah difahami. Karya tulis ini sang Learn More
USUAL: RM98.00

NOW: RM 88.20 (-10%)

MEMBER: RM 78.40 (-20%)

By Surianti Ramli
Surianti Ramli berpengalaman lebih 10 tahun dalam bidang masakan professional. Bermula sebagai blogger, kini beliau aktif di Instagram dan Youtube. Mempunyai lebih daripada 350 ribu pengikut di Instagram, serta berpengalaman bekerjasama dengan pelbagai syarikat berprestij di Malaysia, membuktikan kredibiliti beliau dalam bidang masakan. Bagi melebarkan lagi kredibiliti beliau dalam bidang ini, Surianti Ramli tampil dengan buku “Resipi dari Dapur Surianti” yang menyajik Learn More
USUAL: RM19.90

NOW: RM 17.91 (-10%)

MEMBER: RM 17.91 (-10%)

By AYESHAH AMANI
Nukilan kehidupan manusia tidak semuanya tercoret indah. Adakalanya, ada garis hitam yang terconteng membuatkan dirinya larut dalam sunyi. Lontaran kata-kata nista sudah sebati dengan jiwa. Hidup diselubungi kegelapan, namun diredah jua. Malaysia dan Thailand. Dua insan ditemukan dalam takdir yang kelam. Siapa sangka, hasrat seorang gadis buta untuk mencari pembunuh orang tuanya membuatkan dia ditemukan oleh seorang ketua kongsi gelap di negara gajah putih itu. “Tolong saya Learn More
USUAL: RM29.00

NOW: RM 29.00 (-0%)

MEMBER: RM 26.10 (-10%)

By Dr. Sahrulazmi Sidek
SEKSAAN terhadap kaum yang ingkar menunjukkan sifat ADIL Allah SWT kepada setiap hamba. Sudah pasti perbuatan baik akan dibalas baik. Yang buruk, dibalas buruk. Begitulah yang terjadi kepada 13 kaum yang telah dimusnahkan. Jejak tinggalan mereka suatu masa dahulu tidak pernah terhapus, malah sentiasa menjadi sebutan oleh tamadun manusia sehingga ke hari ini. Angin kencang, ditenggelam lautan, ditelan bumi dan diterbalikkan bumi, merupakan antara azab yang turunkan buat merek Learn More
USUAL: RM28.00

NOW: RM 28.00 (-0%)

MEMBER: RM 25.20 (-10%)

By MUHD NASRUDDIN DASUKI
Kehidupan ini sememangnya memiliki rahsia yang tersembunyi. Adakala, apa yang kita harapkan tidak menjadi, sebaliknya apa yang diminta kita memperolehinya. Usah cepat berputus asa dengan rahmat Ilahi dan terus menghukum bahawa doa kita tidak diperkenankan. Teruslah memohon di samping merenung ke dalam diri apakah yang telah Allah SWT limpahkan kepada kita. Sejujurnya, jika hendak dicatatkan, sudah tentu tinta seluas air lautan yang digunakan tidak mencukupi. Ini menggambarka Learn More
USUAL: RM30.00

NOW: RM 30.00 (-0%)

MEMBER: RM 27.00 (-10%)

By 安德魯·山繆斯 , 芭妮·梭特 , 弗雷德·普勞特
~廣度與深度兼具的榮格入門指引~   瑞士精神病學家、分析心理學的創建者榮格,   將許多關於宗教、靈魂、神話、神祕學知識,引介入心理分析,   全新的洞見讓這門學科跨入更深邃的領域,   然而其觀點也超越傳統的學術範圍,使入門者對榮格學派使用的術語不甚熟悉,   在入門時無所憑依。   本書為第一本以辭典形式來釐清分析心 Learn More
USUAL: RM64.70

NOW: RM 64.70 (-0%)

MEMBER: RM 58.23 (-10%)

By Oudra Aziz
ZAHARAH, seorang gadis Melayu yang sangat sederhana. Masih seorang pelajar dan punya kefahaman yang terlalu cetek tentang kehidupan. JULIEN, seorang lelaki Perancis yang sudah lebih dewasa, bekerjaya, cerdik dan berjaya, DAN sangat kacak. Dunia mereka bertembung pada satu pagi di pertengahan bulan Februari tahun 2004. Mata HITAM Zaharah bertaut dengan mata BIRU Julien dan hatinya berbisik... "Matanya sangat Biru seperti laut, seolah-olah aku boleh berenang di dalamnya..." Ci Learn More
USUAL: RM35.00

NOW: RM 35.00 (-0%)

MEMBER: RM 31.50 (-10%)

By USAKO PRINCESSZ
Di balik cantingan berus nyatuh yang menari, menjadi saksi cinta yang lama terabadi Obsesi! Jumud! Dakar! Tiga kata pemeri bagi pemilik tubuh genit bermata bundar itu. Tanpa sekelumit lelah dan mengah, dia terus mengejar sang teruna idaman dengan sejuta lagam dan ragam. “Nun nak buat kejutan. Nun nak masuk melamar abang,” – SITI HANUN HIDAYAH Bola mata jejaka itu membuntang luas. Tingkah Hanun luar biasa. Memecah adat yang menjadi warisan. Dia yang sudah punya piliha Learn More
USUAL: RM28.00

NOW: RM 28.00 (-0%)

MEMBER: RM 25.20 (-10%)

By
Suatu Akta berhubung dengan perikanan, termasuk pemuliharaan, pengurusan dan pemajuan penangkapan ikan dan perikanan kelautan dan muara, di perairan perikanan Malaysia, dan pemantauan, pengawalan dan pengawasan vesel penangkapan ikan tempatan di laut lepas; dengan penyu dan penangkapan ikan di sungai dalam Malaysia; dan dengan perkara yang berkaitan atau yang bersampingan dengannya. An Act relating to fisheries, including the conservation, management and development of marit Learn More
USUAL: RM35.00

NOW: RM 35.00 (-0%)

MEMBER: RM 31.50 (-10%)

By Wilson Lew
Pesawat dinaiki Jason dan pasukannya terhempas dalam perjalanan ke Laut Aral. Semua hilang di padang pasir yang seperti tiada penghujung. Selain kekurangan sumber air, kehadiran burung hering juga jadi masalah besar. Cuba bertahan untuk kelangsungan hidup hingga bantuan tiba adalah satu-satunya pilihan yang ada! Learn More
USUAL: RM12.00

NOW: RM 12.00 (-0%)

MEMBER: RM 10.80 (-10%)

By Zaifu Zaman Ahmad , Eb Feeza , Asraff Shaari
"SEMBANG KARI Gadis itu mula megesot cuba untuk menghampiri Harun, Tangannya mula menolak tubuhnya sendiri. Kepalanya masih lagi ditundukkan. Seolah-olah berat untuk diangkat. Harun terus kaku. “Mak! Hantu!!!” Melengking suara Harun menjerit cuba mengatasi bunyi deru hujan yang turun. Serentak dengan itu dia mengorak Langkah seribu, Tidak peduli pada simen licin, Harun mahu menyelamatkan dirinya, Terpekik-terlolong dia menjerit. SANG KEKASIH “Sayangku… Kau dan a Learn More
USUAL: RM13.00

NOW: RM 11.70 (-10%)

MEMBER: RM 10.40 (-20%)

By Maria Kajiwa
Selama berada di pulau ini, bersaudaralah kita manusia dan bunian Sebutir geliga bunian menjadi paksi kekuatan kerajaan bunian lautan sejak ratusan tahun. Mengikut cerita ayah aku, pulau tu memang ada bunian. Hantu pun ada.”- ZAHID Pada tahun 1801 Masihi, dua orang pemuda, terpaksa berlindung di sebuah pulau yang dikatakan berpuaka. Demi menyelamatkan nyawa adiknya, Damak terpaksa mencari air sehingga tersesat di dalam hutan tebal. Dia kemudiannya diselamatkan oleh seora Learn More
USUAL: RM25.00

NOW: RM 25.00 (-0%)

MEMBER: RM 22.50 (-10%)

By
ONE PIECE 海贼王 BOX32 VOL.980-1003 (DVD) JAP (E / C / M) 980 A Tearful Promise! The Kidnapped Momonosuke! 淚水的誓約 被擄走的桃之助 Perjanjian Yang Memilukan! Momonosuke Yang Diculik! 981 A New Member! 'First Son of the Sea' Jimbei! 新伙伴 海俠吉貝爾 Ahli Baru! “Anak Laut Pertama” Jimbei! 982 Kaido's Trump Card! The Tobi Roppo Appear! 海道的王牌 飛六胞登場 Kad Handal Kaido! Tobi Roppo Tampil! 983 The Samurai Warriors' Earnestness! The St Learn More
USUAL: RM49.90

NOW: RM 49.90 (-0%)

MEMBER: RM 44.91 (-10%)

By Ciknorcinta
Takkan terhenti degup jantung ini, kerna kau yang pertama dan terakhir. Raz Madani. Kasihnya teruntuk hanya buat Raihana. Kebahagiaan yang mereka kecapi, melingkari tanpa sebarang cela. Namun di saat derita menjengah jendela rumah tangga mereka, lelaki itu mula mencari pengganti untuk isterinya. “Sahabatku Eman Nazmi, sudi tak kau berkahwin dengan isteri aku, Raihana Marissa?” – Raz Eman Nazmi. Hanya lelaki itu yang layak menggantikan tempatnya. Namun, sanggupkah dia Learn More
USUAL: RM38.00

NOW: RM 38.00 (-0%)

MEMBER: RM 34.20 (-10%)

By Ibnu Ibrahim At-Tawari
jo. Nyi Row Kidul dipercayai raw ghaib penguasa Laut Selatan. Pun cantiknya digambarkan scbagai makhluk jahat yang sedia mcminta korban sesiapa sahaja pclanggar pantang dan larangan di Pantai Selatan, tetapi ada juga anggapan bahawa Nyi Roro Kidul merupakan penguasa ghaib yang sedia menjaga tanalt Jawa lagi Yogya dengan bala kekuatannya. Banyak versi yang menerangkan tentang jati diri Nyi Roro Kidul. Ada yang mengatakan Nyi Roro Kidul merupakan keturunan-keturunan Raja Air Learn More
USUAL: RM29.90

NOW: RM 29.90 (-0%)

MEMBER: RM 26.91 (-10%)

By
USUAL: RM34.90

NOW: RM 34.90 (-0%)

MEMBER: RM 31.41 (-10%)

By 李帝勳 , 李絮 , 金义圣 , 表艺珍
Kim Do-Ki (Lee Je-Hoon) graduated from the Naval Academy and became an UDT (underwater demolition team) Official. His mother was murdered by a serial killer and his life changed afterwards. Kim Do-Ki is now a deluxe taxi driver and works for Rainbow Taxi Company. The company is not just an ordinary taxi company. The company offers a special "revenge-call" service. If clients ask them to take revenge, Kim Do-Ki and his co-workers will perform the service. “Right is right onl Learn More
USUAL: RM59.90

NOW: RM 59.90 (-0%)

MEMBER: RM 53.91 (-10%)

By Peserta Bengkel Tulis Buku Sampai Terbit
Ada orang mengharapkan rezeki itu berharta, kaya raya dan hidup mewah dengan segala-galanya. Ada pula yang memandang rezeki itu hidupnya tenang. Ibadahnya mudah. Perjalanannya bahagia sentiasa. Bagaimana rezeki itu perlu disyukuri? Atau bagaimana rezeki itu layak kita miliki? Membaca buku ini membuatkan kita terfikir panjang. Begitu luas rupanya konsep rezeki ilahi. Seluas lautan dalam. Seluas langit terbentang. Bahkan, sebenarnya lebih luas lagi! Learn More
USUAL: RM30.00

NOW: RM 30.00 (-0%)

MEMBER: RM 27.00 (-10%)

By Darus Senawi
Kembara Darus Senawi adalah coretan pengembaraan ilmu Ustaz Darus Senawi pada tahun akhir 60-an dan awal 70-an. Siapa yang suka buku sirah yang diterjemah daripada Bahasa Arab pasti kenal dengan individu ini. Beliau adalah penterjemah buku Rahiq Makhtum dan Fiqh Sirah. Pengembaraan Ustaz Darus Senawi bermula apabila beliau mahu pergi ke Mesir. Cita-citanya untuk menuntut ilmu Sastera Bahasa Arab di Universiti Al-Azhar. Disebabkan duit tidak mencukupi untuk menaiki kapal terb Learn More
USUAL: RM25.00

NOW: RM 25.00 (-0%)

MEMBER: RM 22.50 (-10%)

By Azwin Nalisa
Sekali aku tersungkur, beribu kali aku bangkit… Nida Amelia. Nida maknanya seruan. Patutlah menyeru-nyeru panggil saya mengurat. - Baihaqi Bermula dari sapaan berani itu, mereka bercinta, mereka disatukan. Sungguh indah sekali kenangan yang tercipta antara dia dan Aki. Tujuh tahun Nida Amelia dan Baihaqi membina mahligai namun akhirnya diruntuhkan oleh Baihaqi sendiri. Kehadiran Iman dan Akhbar sebagai bukti benih cinta mereka sendiri tidak berjaya menghalang Baihaqi untuk Learn More
USUAL: RM25.00

NOW: RM 25.00 (-0%)

MEMBER: RM 22.50 (-10%)

By Roserqmokhtar
"Tak usah kau puja cinta bila itu membuat mati persahabatan sejati." Sebuah fase perubahan hidup tiga sahabat, Arman Aariz, Raden Aliyy dan Ashraf Ramadhan. Pelajar akhir tahun di pondok Pesantren Nurul Hidayah, Lombok. Tanpa diduga, sebuah peristiwa menarik mereka dari Gili Terawangan, Lombok sehingga ke bumi Sultan Abdul Fateh, Turki untuk bertemu dengan ibu salah seorang dari mereka. Pantang berhenti melangkah, kerana percaya ilmu Allah itu ada di mana-mana. Sedang ilmu me Learn More
USUAL: RM29.90

NOW: RM 29.90 (-0%)

MEMBER: RM 26.91 (-10%)

By Xeno
Dr. Charles dan Jason Diggs mengetuai Pasukan X-VENTURE ke lokasi tersembunyi di kepulauan Afrika untuk menghentikan rancangan Kerajaan Haiwan. Jake, Louis dan yang lain mendapati mereka terjerumus dalam bahaya maut dengan kerumunan 'kepala tukul'. Masihkah boleh bertahan dengan serangan dari semua arah? Learn More
USUAL: RM12.00

NOW: RM 12.00 (-0%)

MEMBER: RM 10.80 (-10%)

By AZURA HASHIM
Setiap yang mengikat hubungan pernikahan pasti mahukan kebahagiaan. Tetepi tiada rumahtangga yang bebas dari ujian. Setiap ujian yang menyinggah pasti ada penyelasaiannya. Hidup berpasangan ini lebih mencabar ujiannya. Kita perlu memikirkan orang lain berbanding jika kita hidup bersendirian. Walau cinta seluas lautan pun percayalah mana mungkin kita memahami dan mengenali pasangan kita sepenuhnya. Usah anggap jika kita sudah cinta berbelas tahun sekalipun, bererti kita sudah Learn More
USUAL: RM35.90

NOW: RM 35.90 (-0%)

MEMBER: RM 32.31 (-10%)

By Xiao Jiangnan
Ketika Botani mengeksploitasi ais boleh bakar, mereka menemui dinosaur di laut dalam secara kebetulan. Dinosaur itu bergelembung di kepala dan hidup di sebuah pulau yang ditutupi gelembung. Pada masa yang sama, Ketua Baryonyx disembuhkan oleh Botani. Maka, Botani pun mendapat kepercayaan daripada Baryonyx. Namun, rahsia pulau gelembung terbongkar setelah Polong diculik. Rupa-rupanya kemunculan pulau gelembung dan dinosaur berkaitan dengan pokok yang boleh mengeluarkan gele Learn More
USUAL: RM15.90

NOW: RM 15.90 (-0%)

MEMBER: RM 14.31 (-10%)

By Chef Marina Mustafa
Periuk tekanan adalah satu-satunya perkakasan dapur yang telah lama digunakan di dapur. Ibu saya selalu agak takut dengan periuk tekanan yang digunakan di atas dapur api kerana ia agak bising dengan siulannya dan kadang-kadang seperti gunung berapi meletup apabila tekanan dilepaskan. Pada zaman kini, penggunaan periuk tekanan ini lebih relevan di mana makanan perlu dimasak cepat dan sedap dengan tambahan ciri-ciri keselamatan. Periuk tekanan elektrik masa kini sungguh Learn More
USUAL: RM5.00

NOW: RM 5.00 (-0%)

MEMBER: RM 5.00 (-0%)

By Chef Marina Mustafa
Pasta sekarang semakin diminati rakyat Malaysia. Generasi muda terutamanya, suka pasta sebab ia lebih senang dimasak dan lebih sihat jika dibandingkan dengan nasi atau mi kuning. Saya teruja dengan bentuk pasta yang berbagai-bagai dengan pewarna semula jadi, sperti ubi bit, lobak merah dan bayam. Inilah yang membuat memasak pasta seronok! Pasta sungguh versatil, ia boleh dimakan sejuk sebagai salad seperti Salad Farfalle Ikan Tuna, manakala Salad Pasta Spiral Epal dan Angg Learn More
USUAL: RM5.00

NOW: RM 5.00 (-0%)

MEMBER: RM 5.00 (-0%)

By SYU ARIANI
URSULA. Itu nama si antagonis di dalam dongeng The Little Mermaid. Tak pernah hatta sekali Hadi terfikir bahawa suatu hari nanti, dia akan bertemu dengan Ursula di alam nyata. “Kahwin dengan aku atau nyawa dia melayang, di depan mata kau.” - ASYFA HANNANI Tak dapat Hadi melawan kerana wanita yang menerima jolokan Ursula itu mampu tunaikan kata-katanya! Demi keselamatan Batrisya, Hadi akur dengan permintaan Asyfa. Namun lama-lama, dia sedar satu hakikat. Hatinya mendamba Learn More
USUAL: RM26.00

NOW: RM 26.00 (-0%)

MEMBER: RM 23.40 (-10%)

By Iz Zunairah , Cikgu Mahmud
Azmira, seorang pegawai konservasi, amat komited menjalankan tugas memelihara hidupan laut dari kepupusan. Namun, ketenangan hidup Azmira mula terganggu apabila kisah keturunan keluarganya yang berkembar dengan buaya tersiar di dalam akhbar tempatan. ******* “Alang, memang susah nak diterima akal. Terpulanglah mahu percaya atau tidak. Tapi, aku yakin, makhluk ini keturunan engkau. Sebagai orang tua, engkau terimalah nasihat aku. Ini semua kerja Allah. Qadak dan qadar Alla Learn More
USUAL: RM10.00

NOW: RM 10.00 (-0%)

MEMBER: RM 9.00 (-10%)

By Mardihah
“Kita jumpa lagi kat sini. Garam di laut, asam di gunung bertemu dalam belanga juga. Berjodoh betul. Kan Cahaya, kan?” -Adib Huzairi “Hebat betul taste janda macam kau ni, kan?” -Ainil “Sebab saya jandalah kak, taste saya kena tinggi sikit.” -Cahaya Cahaya ini, benci betul kalau orang memandang rendah kepadanya hanya kerana dia menyandang gelaran janda. Salah ke kalau dia itu janda kerana kematian suami! Dihimpit dengan desakan keluarga Aizul yang mahu menyatu Learn More
USUAL: RM31.00

NOW: RM 31.00 (-0%)

MEMBER: RM 27.90 (-10%)

By Ahmad Saifuddin Yusof
Enam surah berangkai ini dihuraikan oleh Almarhum Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat secara berpasangan. Surah Al-Masad bersama Surah al-Nasr, Surah al-Kafirun bersama Surah al-Kauthar dan Surah al-Ma'un bersama Surah Quraisy. Surah-surah pendek atau dikenali dengan nama 'surah-surah lazim' yang dilazimi oleh umat islam membacanya di dalam solat, mengandungi cerita dan kisah suka dan duka Rasulullah Sollallahu 'Alayhi Wasallam berdakwah di Mekah dan di Madinah. Berumula dengan Learn More
USUAL: RM35.00

NOW: RM 35.00 (-0%)

MEMBER: RM 31.50 (-10%)

By Syed Mahadzir Syed Ibrahim
Musa Keita merupakan seorang raja Mali yang terkenal sehinggakan beliau dianggap Black Panther dan diadaptasikan ke dalam filem yang mendapat perhatian ramai di seluruh dunia. Beliau menjadi pemerintah di Mali pada tahun 1312, mengambil alih takhta Abu Bakar Kedua yang hilang di lautan semasa mencari penghujung Lautan Atlantik. Musa Keita cukup bertuah kerana dikurniakan dengan kekayaan hasil bumi yang banyak , iaitu emas dan juga garam. Beliau berjaya meluaskan empayar perni Learn More
USUAL: RM37.90

NOW: RM 37.90 (-0%)

MEMBER: RM 34.11 (-10%)

By Eb Reeza , Maria Kajiwa , Rhea
Judul 1: HOMESTAY PUTIH NIAN Penulis: Maria Kajiwa Cerita ini mengisahkan usaha dua orang sahabat iaitu Razak dan Amran; untuk menukar sebuah rumah lama di tepi laut menjadi sebuah homestay. Melihatkan potensi rumah dan kawasan tersebut untuk dijadikan homestay, Razak telah membeli tanah itu daripada kawannya yang bernama Fuad tanpa menyedari akan kisah silam rumah tersebut. Amran ditugaskan untuk melakukan semua kerja yang diperlukan namun orang yang diupah membersihkan Learn More
USUAL: RM10.00

NOW: RM 10.00 (-0%)

MEMBER: RM 8.00 (-20%)

By Xiao Jiangnan
Tauke Restoran Jurasik, Cili Berapi dilaporkan hilang secara misteri di perairan Segi Tiga Bermuda. Pada masa yang sama, Pekan Botani digemparkan dengan penemuan fosil dinosaur yang aneh di kuari pekan. Cikgu Tunggul Berapi merasakan adanya perkaitan antara kedua-dua kejadian tersebut. Tanpa membuang masa, Polong bertekad untuk pergi ke Bermuda bersama Geng Botani yang lain bagi menyiasat kejadian berkenaan. Seperti apa yang dijangka, Geng Botani menemui gerbang rentas mas Learn More
USUAL: RM15.90

NOW: RM 15.90 (-0%)

MEMBER: RM 14.31 (-10%)

By
USUAL: RM19.90

NOW: RM 19.90 (-0%)

MEMBER: RM 17.91 (-10%)

By Arsya Aisya
Kerana kopi, dua hati dan kehidupan yang berbeza menjadi satu! Nur Qasy Imani atau Q… pencinta kopi yang sanggup menjadi barista di Luth’s Café. Menjadi barista itu mudah baginya, namun ia menjadi payah apabila ia melibatkan soal hati dan perasaan. Ada ketika, nun jauh di sudut hatinya berdetik rasa. Luth Haqiem… bersama detik waktu berlalu, cintanya berputik. Untuk mengakui, dia resah sendiri. Lalu dia mendekat dalam caranya sendiri. Untuk berada dekat dengan Q, dia s Learn More
USUAL: RM25.00

NOW: RM 25.00 (-0%)

MEMBER: RM 22.50 (-10%)

By Syafiq Zulakifli
Kembara Kewartawanan: Mencari Frekuensi di Laut Merah merupakan karya daripada seorang wartawan muda yang pernah berkhidmat di TVAlhijrah dan IKIMfm. Melalui pengalaman kewartawanan di beberapa negara seperti Gaza, Mesir, Jordan, Arab Saudi, Turki, dan Greece, kisah perjalanan ini dirakamkan agar pembaca sedar bahawa pengalaman inilah yang akan menjadi memoir dalam lipatan kerjaya. Kesinambungan kisah-kisah ini diadun kemas melalui perjalanan realiti seorang wartawan da Learn More
USUAL: RM25.00

NOW: RM 25.00 (-0%)

MEMBER: RM 22.50 (-10%)

By Ramlee Awang Murshid
"Anding Ayangan II, kisah yang sangat mengujakan dan dibayangi dengan imaginasi yang penuh magis. Kisah masih berteraskan konsep saspens thriller. Anding Ayangan II tetap sebuah penceritaan bersandarkan Dark Dream dan make believe. Nilainya sangat tinggi dan berbaloi untuk dihayati. Seperti pembaca sedia maklum, kekuatan gaya bahasa dan teknik penceritaan yang penuh dramatik lebih memberikan kesan kepada pembaca. Berkisarkan mengenai dua dunia yang mempunyai kehidupan be Learn More
USUAL: RM30.00

NOW: RM 30.00 (-0%)

MEMBER: RM 27.00 (-10%)

1-94 of 94

Page:
  1. 1
  2. 2
*

Back to Top