0

There are 0 item(s) in your cart. ×

You have no items in your shopping cart.

' hyouka 'Found 30 Related Products
By Honobu Yonezawa
Eru enlists Houtarou to help with the "Living Hina Dolls Festival" at a shrine near her home. But the festival crew is shocked when Houtarou informs that them, the Choukyuu Bridge he passed on his way to the shrine is under construction and cannot be used. Amidst the confusion, Eru asks to speak with Houtarou...  Learn More
USUAL: RM12.00

NOW: RM 12.00 (-0%)

MEMBER: RM 10.80 (-10%)

By
Energy-conservative high school student Houtarou Oreki ends up with more than he bargained for when he signs up for the Classics Club at his sister’s behest—especially when he realizes how deep-rooted the club’s history really is. Begrudgingly, Oreki is dragged into an investigation concerning the 45-year-old mystery that surrounds the club room. Accompanied by his fellow club members, the knowledgeable Satoshi Fukube, the stern but benign Mayaka Ibara, and the ever-cu Learn More
USUAL: RM49.90

NOW: RM 49.90 (-0%)

MEMBER: RM 49.90 (-0%)

By Honobu Yonezawa
When Houtarou goes to the club room after school on Christmas Day, he finds Eru and Mayaka staring at a box on the table. A locked box containing a present from Satoshi... And a code to crack in order to open it. Learn More
USUAL: RM12.00

NOW: RM 12.00 (-0%)

MEMBER: RM 10.80 (-10%)

By Honobu Yonezawa
Hari Krismas muncul. Ketika Houtarou dalam perjalanan ke bilik kelab selepas waktu persekolahan, Eru dan Mayaka sedang merenung sebuah kotak di atas meja. Kotak yang mengandungi hadiah daripada Satoshi tu berkunci. Lalu mereka pun mencabar diri untuk mentafsir kod diberi untuk membuka kotak misteri tu. Learn More
USUAL: RM10.00

NOW: RM 8.00 (-20%)

MEMBER: RM 8.00 (-20%)

By Honobu Yonezawa
Pesta Koir Ejima merupakan festival tahunan yang berlangsung di Kamiyama bagi memperingati penulis lagu kanak-kana; Ejima Sandou. Chitanda dan pasukan koir turut terlibat bagi menjayakan acara yang diadakan. Namun empat jam sebelum acara berlangsung, mereka dapat perkhabaran Chitanda menghilangkan diri. Apa yang berlaku? Adakah Chitanda sengaja buat begitu? Misteri pengundi hantu, konflik Kelab Penyelidikan Manga serta insiden Chitanda menhilangkan diri dan tiga lagi kisah Learn More
USUAL: RM15.00

NOW: RM 12.00 (-20%)

MEMBER: RM 12.00 (-20%)

By Honobu Yonezawa
At last, Houtarou unmasks the "phantom thief" Juumoji. And with that, the Juumoji Incident comes to a close! Thus, the final curtain descends on the brilliant yet bittersweet school culture fair and "The Order of Kudryavka". Learn More
USUAL: RM12.00

NOW: RM 12.00 (-0%)

MEMBER: RM 10.80 (-10%)

By Honobu Yonezawa
Akhirnya Houtarou bersemuka dengan 'Pencuri Juumoji'. Dengan deduksi Houtarou, kes 'Juumonji' bakal terungkai. Lalu berakhirlah pesta sekolah ahli-ahli Kelab Sastera Klasik yang meriah dan penuh suka duka itu. Terimalah bahagian 'Urutan Kudryavka' yang akhirnya bakal menutup tirai! Learn More
USUAL: RM10.00

NOW: RM 8.00 (-20%)

MEMBER: RM 8.00 (-20%)

By Honobu Yonezawa
The petty crime spree of the "Phantom Thief" Juumoji continues at Kanya Festa, as if to mock the efforts of wannabe detectives among the students. Then, in a radio interview broadcast throughout the school, Eru challenges Juumoji to a final showdown with the Classic Literature Club! Learn More
USUAL: RM12.00

NOW: RM 12.00 (-0%)

MEMBER: RM 10.80 (-10%)

By Honobu Yonezawa
Pencuri 'Juumoji' yang tiba-tiba muncul di pesta Kanya meneruskan jenayahnya, seolah-olah mempersendahkan pelajar-pelajar yang berimpian menjadi detektif dan mengawasi situasi tersebut. Ketika ditemu ramah Kelab Penyiaran, Eru mencabar 'permainan' Juumonji dengan mempertaruhkan 'manuskrip siap dipruf'milik Kelab Sastera Klasik! Learn More
USUAL: RM10.00

NOW: RM 8.00 (-20%)

MEMBER: RM 8.00 (-20%)

By Honobu Yonezawa
Musim bunga sudah muncul! Ada pelajar baru bernama Oohinata Tomoko sertai Kelab Sastera Klasik dengan tujuan untuk menimba pengalaman. Namun belum sempat menjadi ahli rasmi, tiba-tiba dia tarik diri selepas meninggalkan kata-kata misteri yang membingungkan. Apa sudah jadi sebenarnya? Walaupun dia rapat dengan Chitanda Eru dan yang lain, namun perbualannya dengan Chitanda dikatakan menjadi punca utama. Oreki Houtarou tidak dapat menerimanya kerana berasakan Chitanda bukan g Learn More
USUAL: RM15.00

NOW: RM 12.00 (-20%)

MEMBER: RM 12.00 (-20%)

By Honobu Yonezawa
Kumpulan Kelab Sastera Klasik' berjaya mengatasi cabaran 'Wild Fire' dengan ketajaman akal Houtarou. Selesainya pertandingan itu, Mayaka mengadu tentang kehilangan 'senduk'. Eru yang berada di tempat kejadian terjumpa memo daripada penjenayah, 'Juumonji'. Dia teringat kembali kejadian serupa di 'Kelab Penyelidikan Tilik Nasib' dan jadi berminat dengan kes ini?!! Learn More
USUAL: RM10.00

NOW: RM 8.00 (-20%)

MEMBER: RM 8.00 (-20%)

By Honobu Yonezawa
The Culture Festival has begun! But a mistake by the printing shop has Eru, Houtarou, Mayaka and Satoshi scrambling to sell 200 copies of their club anthology, "Hyouka"! Meanwhile, Mayaka - who's also in the school Manga Club - has to deal with drama among the members...? "The Order of Kudryavka" begins here! Learn More
USUAL: RM12.00

NOW: RM 12.00 (-0%)

MEMBER: RM 10.80 (-10%)

By Taskohna
Chitose tidak mahu terus menjadi mob lalu berniat untuk menghadiri uji bakat bagi watak heroin yang diimpikannya. Walaupun abangnya aka pengurus sangat bersemangat, namun Chitose pula tetap dengan sikapnya yang acuh tak acuh itu. Adakah uji bakatnya akan berjalan lancar dengan sikap seperti ini? Learn More
USUAL: RM10.00

NOW: RM 8.00 (-20%)

MEMBER: RM 8.00 (-20%)

By Honobu Yonezawa
Oreki Houtarou, ahli Kelab Sastera Klasik menyertai satu pesta tempatan dipanggil Ikibina Matsuri (Pesta Patung Hina Hidup) apabila Chitanda Eru minta bantuannya. Dalam pesta tersebut, patung Hina hidup diarak keliling bandar dengan kimono juunihitoe. Namun disebabkan salah faham, masalah mula menimpa menyebabkan pelan pesta hampir tergugat. Dengan bantuan Chitanda yang tajam akal, akhirnya pesta tersebut berlangsung dengan lancar. Namun disebabkan tertarik dengan 'kes Learn More
USUAL: RM15.00

NOW: RM 12.00 (-20%)

MEMBER: RM 12.00 (-20%)

By Honobu Yonezawa
At his sister's insistence, Houtarou takes a part-time job as a pool lifeguard. When Satoshi finds out, he takes Eru and Mayaka to tease "Hotaro At Work". While Eru and the others are having fun in the pool, a group of younger kids ask Houtarou to help them find some lost earrings...?! And at last, the curtain rises on the Kamiyama High School Culture Festival! Learn More
USUAL: RM12.00

NOW: RM 12.00 (-0%)

MEMBER: RM 10.80 (-10%)

By Taskohna
Atas desakan kakaknya, Houtarou bekerja sambilan sebagai pengawal kolam renang. Satoshi yang dah tau pasal tu, ajak Eru dan Mayaka untuk usik dan kacau 'Houtarou bekerja'. Ketika Eru dan yang lain seronok bermain, Houtarou diminta sekumpulan pelajar sekolah menengah rendah untuk 'mencari anting-anting yang hilang'?!! Tambahan lagi, Pesta Sekolah Kamiyama telah membuka tirainya. Hyouka akhirnya menghampiri episod 'Urutan Kudryavka'!!! Learn More
USUAL: RM10.00

NOW: RM 8.00 (-20%)

MEMBER: RM 8.00 (-20%)

By Honobu Yonezawa
The Classic Literature Club members finish reviewing the proposed solutions to Class 2-F's incomplete mystery movie. But none of the theories match up with the setup by Hongou, the original scriptwriter. Then, Irisu personally requests Oreki Houtarou to deduce the correct solution to the mystery. Can Houtarou succeed where his upperclassmen have failed? The curtain rises on the final act of the Fool's Endroll! Learn More
USUAL: RM12.00

NOW: RM 12.00 (-0%)

MEMBER: RM 10.80 (-10%)

By Taskohna
Houtarou dan rakan-rakan akhirnya dengar pendapat dan teori senior-senior pasal skrip tak siap tu, tapi semuanya bercanggah dengan idea penulis skrip: Hongou. Irisu muncul lagi depan Houtarou lepas diorang selesai jadi pemerhati dan minta Houtarou bimbing dia untuk cari jawapan sebenar misteri tak selesai tu. Bahagian 'Dalang Di Sebalik Tirai', di mana Houtarou bergerak sendiri tanpa disuruh kini menghampiri penamatnya!! Learn More
USUAL: RM10.00

NOW: RM 8.00 (-20%)

MEMBER: RM 8.00 (-20%)

By Honobu Yonezawa
At last, Houtarou gets closer to the truth behind the 45-year-old mystery of "Hyouka". Then, the Classic Literature Club members hear from someone who knows everything about the incident of 45 years ago... and receive a message from Sekitani Jun, the president of the Classic Literature Club at that time! Will this finally resolve the mystery that has haunted Chitanda Eru?! Learn More
USUAL: RM12.00

NOW: RM 12.00 (-0%)

MEMBER: RM 10.80 (-10%)

By Honobu Yonezawa
Akhirnya Pesta Kanya yang dinantikan sudah tiba. Tetapi ada masalah besar telah berlaku di Kelab Sastera Klasik. Disebabkan kesilapan, antologi esei ‘Hyouka’ dicetak lebih dari sepatutnya. Ketika ahli kelab sibuk memikirkan jalan penyelesaian, kes kecurian aneh mula berlaku. Antara barang dicuri ialah batu Go, kad tarot dan pistol air... Jom selesaikan kes ini dan harumkan nama kelab! Matlamat kita ialah untuk menjual semua antologi ‘Hyouka’ . Adakah Oreki Houtarou Learn More
USUAL: RM15.00

NOW: RM 12.00 (-20%)

MEMBER: RM 12.00 (-20%)

By Taskohna
Irisu meminta inferens Houtarou dan rakan-rakan pasal pengakhiran filem yang tak berpenamat. Tentulah Houtarou tak nak tapi macam biasa ayat "aku teringin sangat nak tau" keluar dari mulut Eru mendesaknya untuk terima. Buat sementara waktu, diorang jadi pemerhati dan dengar cerita para calon 'watak penyiasat' Kelas 2F tapi...?!! Learn More
USUAL: RM10.00

NOW: RM 8.00 (-20%)

MEMBER: RM 8.00 (-20%)

By Honobu Yonezawa
“Aku nak tahu..." Chitanda Eru yang penuh dengan perasaan ingin tahu terjebak dalam misteri sebuah filem indie hasil ciptaan Kelas 2-F yang bakal ditayangkan semasa berlangsungnya Pesta Kanya. Seorang lelaki dikunci dalam bilik rahsia sebuah bangunan terbiar. Dia mati setelah tangannya dipotong hingga putus. Tetapi... siapa yang bunuh? Macam mana caranya? Filem itu hanya tamat begitu sahaja tanpa sebarang penjelasan. Disebabkan perasaan ingin tahu yang membuak-buak, Chit Learn More
USUAL: RM15.00

NOW: RM 12.00 (-20%)

MEMBER: RM 12.00 (-20%)

By Honobu Yonezawa
Akhirnya Houtarou semakin mendekati jawapan sebenar di sebalik kes 'Hyouka' 45 tahun lalu. Kemudian, Houtarou dan ahli Kelab Sastera Klasik lain bertanya pada saksi kejadian tersebut tapi...?!! Mesej dari Sekitani Jun, ketua Kelab Sastera Klasik 45 tahun lalu, baru diterima ahli Kelab Sestera Klasik sekarang. Kini misteri Hyouka yang dimulakan Chitanda Eru akhirnya sampai ke penghujung! Learn More
USUAL: RM10.00

NOW: RM 8.00 (-20%)

MEMBER: RM 8.00 (-20%)

By Honobu Yonezawa
Oreki Houtarou, seorang remaja kurang aktif yang tidak suka terlibat dalam apa jua aktiviti. Suatu hari, rakan dari Kelab Sastera Klasik meminta pertolongannya dan sejak itu, dia mula menyelesaikan pelbagai misteri pelik dalam kehidupan seharian mereka; bilik kelas bertukar menjadi bilik rahsia, buku sama dipinjam setiap minggu, remaja lelaki asyik menafikan kewujudan koleksi karya yang sememangnya wujud dan kebenaran 33 tahun lalu tersembunyi dalam antologi berjudul 'Hyouka' Learn More
USUAL: RM15.00

NOW: RM 12.00 (-20%)

MEMBER: RM 12.00 (-20%)

By Taskohna
Akhirnya, Chitanda Eru menceritakan punca sebenar dia menyertai Kelab Sastera Klasik. Dia ingin mencari pak ciknya yang hilang 7 tahun lalu. Houtarou pun bersetuju menolong Chitanda tapi apakah tindakan dia seterusnya?!! Learn More
USUAL: RM10.00

NOW: RM 8.00 (-20%)

MEMBER: RM 8.00 (-20%)

By Taskohna
HYOUKA 01 Learn More
USUAL: RM10.00

NOW: RM 8.00 (-20%)

MEMBER: RM 8.00 (-20%)

By Tashkona
"Energy conservation" is Houtarou's personal motto, but he is forced to join his school's Classic Literature Club by order of his older sister. When he goes to the club room, he meets Chitanda Eru, a girl with an overwhelming sense of curiousity. Together, they stumble upon a locked-room mystery - involving the club room itself?! The first volume of the popular youth mystery series now unfolds! Learn More
USUAL: RM12.00

NOW: RM 12.00 (-0%)

MEMBER: RM 10.80 (-10%)

By Tashkona
Chitanda Eru finally reveals to Houtarou the true reason she became a member of the Classic Literature Club. She wants to find out the truth about an incident that her uncle was involved in 45 years ago. Houtarou agrees to lend her a hand, but what can he do? Learn More
USUAL: RM12.00

NOW: RM 12.00 (-0%)

MEMBER: RM 10.80 (-10%)

By Tashkona
Irisu-senpai of class 2-F enlists the Classic Literature Club to figure out an ending for an amateur film made by her class. Oreki Houtarou's first instinct is to decline, but as always, he gives in to Chitanda Eru's curiosity. The Classic Literature Club members agree to evaluate the solutions proposed by members of class 2-F, but...?!! Learn More
USUAL: RM12.00

NOW: RM 12.00 (-0%)

MEMBER: RM 10.80 (-10%)

By Tashkona
Houtarou's unexpected burst of energy leads the Classic Literature Club to triumph in the WildFire cooking challenge. Afterwards, Mayaka comments on the lack of a ladle. Then, Eru finds a note claiming responsibility signed by "Juumoji" at the scene. Recalling that the same thing happened at the Fortune-Telling Club, Eru becomes curious...?!! Learn More
USUAL: RM12.00

NOW: RM 12.00 (-0%)

MEMBER: RM 10.80 (-10%)

30 Item(s)

*

Back to Top