9th Birthday Sale
9th Birthday Sale
0

There are 0 item(s) in your cart. ×

You have no items in your shopping cart.

' kurnia 'Found 29 Related Products
By Sisyoujae
Perhatikan situasi dunia waktu ini. Nun jauh di sana, Palestin bergema dengan tangisan akibat penjarahan tanah air tanpa manusiawi. Di sini pula, baik tua atau muda lelah bertarung dengan cabaran hidup tanpa henti. Semua ini mampu meruntun hati bagi mata yang melihat. Namun cukupkah kita sekadar bersimpati? Adakah biarkan saja semuanya berlalu atas kesibukan mengharungi kehidupan sendiri? Siri 30 Wadah kali ini bakal membantu mencambah keyakinan dalam diri agar kita m Learn More
USUAL: RM22.00

NOW: RM 22.00 (-0%)

MEMBER: RM 19.80 (-10%)

By Zul Aimran Omar
Mukjizat ialah kejadian luar biasa yang dikurniakan oleh Allah SWT kepada para nabi untuk membuktikan kebenaran kerasulan mereka. Selain itu, mukjizat juga bagi memberi keyakinan kepada umat Islam supaya lebih meyakini dan mengagumi kuasa Allah SWT yang melangkaui sempadan logik manusia. Buku ini menghimpunkan antara kisah mukjizat Nabi Ibrahim AS, Nabi Ismail AS, Nabi Saleh AS, Nabi Isa AS, Nabi Musa AS, Nabi Sulaiman AS, Nabi Ayub AS dan Nabi Muhammad SAW. Nabi Sulaiman AS Learn More
USUAL: RM25.00

NOW: RM 25.00 (-0%)

MEMBER: RM 22.50 (-10%)

By Muhd Kamil , Rakan-Rakan
Berbicara tentang rezeki, kebanyakan manusia hanya melihat dari sudut harta benda tanpa menyedari bahawa seluruh kehidupan itu sebenarnya adalah rezeki anugerah daripada Allah SWT. Ada rezeki yang berbentuk fizikal yang boleh dipegang dan dilihat seperti wang ringgit, dan ada rezeki yang tidak dapat dilihat dengan mata kasar tetapi dapat dirasai dengan deria pancaindera seperti kesihatan, kepandaian dan peluang. Namun yang paling ajaibnya apabila rezeki muncul secara tidak di Learn More
USUAL: RM40.00

NOW: RM 40.00 (-0%)

MEMBER: RM 36.00 (-10%)

By Siti Aminah Ismail
Rumah atau istana di syurga tentunya tidak dapat ditandingi oleh mana-mana istana di dunia. Keindahan dan kemewahan syurga tidak dapat dibayangkan. Ia mengingatkan kita supaya sentiasa beramal dengan amalan-amalan ahli syurga. Bukan mudah untuk memastikan hari pertama kita berada di dalam syurga kerana ianya memerlukan perjuangan dan amalan yang banyak semasa hidup di dunia. Perjalanan ke syurga dilingkungi dengan onak dan duri. Manakala perjalanan ke neraka dikelilingi de Learn More
USUAL: RM25.00

NOW: RM 25.00 (-0%)

MEMBER: RM 22.50 (-10%)

By Imam Al-Qurtubi
Syurga merupakan tempat pembalasan nikmat yang dikurniakan Allah SWT kepada hamba-Nya yang sentiasa taat dan patuh dalam melaksanakan perintah-Nya dan meninggalkan segala larangan-Nya. Kewujudan syurga wajib diimani dan dipercayai oleh seluruh umat Islam kerana ia adalah satu kebenaran yang tidak ada keraguan mengenainya. Di dalam Al-Quran dan Hadis banyak penjelasan mengenai nikmat syurga dipaparkan. Bagaimana untuk kita mengetahui mengenai kewujudan syurga dan perkara ya Learn More
USUAL: RM29.00

NOW: RM 29.00 (-0%)

MEMBER: RM 26.10 (-10%)

By Balqis Aimi & Fareha Fauzi
Mukjizat merupakan perkara luar biasa yang Allah s.w.t kurniaan kepada para nabi dan rasul. Ia bertujuan untuk membuktikan kebenaran ajaran yang mereka bawa dan melemahkan orang - orang yang menentang mereka. Mukjizat yang Allah s.w.t kurniakan kepada Nabi Muhammad s.a.w sangatlah banyak dan mukjizat yang paling agung serta masih kekal hinggal sekarang ialah Al - Quran. Learn More
USUAL: RM13.00

NOW: RM 13.00 (-0%)

MEMBER: RM 11.70 (-10%)

By Fakhri Fadzli
Al-Quran ialah cahaya, petunjuk dan nikmat terbesar yang dikurniakan oleh Allah SWT kepada sekalian alam. Sebagai mukjizat terakhir dan teragung daripada-Nya, wahyu yang diturunkan dalam bahasa Arab ini sememangnya indah dan penuh dengan hikmah yang tidak dapat kita fahami sepenuhnya sekiranya dibaca secara bersendirian. Sungguh ajaibnya al-Quran ini, meskipun berbeza bahasa, tetap menyentuh hati, menggenggam jiwa malah meniupkan nyawa bagi kehidupan di dunia ini. Alangkah in Learn More
USUAL: RM68.00

NOW: RM 68.00 (-0%)

MEMBER: RM 61.20 (-10%)

By AMRAN JAZEE , FITRI HUSSIN , EB REEZA
DENDAM KESUMAT - AMRAN JAZEE Kerana satu kesilapan kecil yang dilakukan telah mengubah haluan hidupnya. Dia lelaki yang tidak punya apa-apa, tidak mempunyai masa depan. Insiden dengan anak majikannya telah menyebabkan dia hilang kerja. Bukan sahaja kehilangan kerja malahan dia dipukul dengan teruk, maruah dirinya dihina dan dia hampir mati. Dendam pada majikannya semakin membarah. Demi sebuah dendam dia sanggup melakukan apa sahaja. Jalan hitam menjadi pilihan, dia meminta ba Learn More
USUAL: RM28.90

NOW: RM 28.90 (-0%)

MEMBER: RM 26.01 (-10%)

Out of stock

By FAKHRI FADZLI
Al-Quran ialah cahaya, petunjuk dan nikmat terbesar yang dikurniakan oleh Allah SWT kepada sekalian alam. Sebagai mukjizat terakhir dan teragung daripada-Nya, wahyu yang diturunkan dalam bahasa Arab ini sememangnya indah dan penuh dengan hikmah yang tidak dapat kita fahami sepenuhnya sekiranya dibaca secara bersendirian. Sungguh ajaibnya al-Quran ini, meskipun berbeza bahasa, tetap menyentuh hati, menggenggam jiwa malah meniupkan nyawa bagi kehidupan di dunia ini. Alangkah in Learn More
USUAL: RM48.00

NOW: RM 37.90 (-21%)

MEMBER: RM 37.90 (-21%)

By Acik Lana
Susahnya bila tak cukup duit!  Bekerja keras siang dan malam, namun hidup Neena tak senang-senang juga. Koleksi hutang tetap meriah dikeliling pinggangnya. Sewa rumah, ansuran kereta, bil-bil yang saban bulan menuntut bayaran, lelah dia bergelut demi mengubah nasib keluarga. Semput nyawa! Tak cukup memaksa tulang empat keratnya bekerja, Neena sanggup bergolok gadai segala harta. Masalahnya bukan harta dia, tapi harta emak dekat kampung. Malang sekali kerana untung pelabur Learn More
USUAL: RM29.00

NOW: RM 29.00 (-0%)

MEMBER: RM 26.10 (-10%)

By DR. MAZLI SHAM ABDULLAH
Naskhah istimewa ini ditulis oleh seorang wanita berjiwa waja yang telah dikurniakan seorang anak istimewa. Dr. Mazli Sham Abdullah adalah seorang pendidik yang mempunyai cita-cita tinggi untuk menabur jasa pada keluarga dan agamanya. Kehadiran memang mencuri banyak masa, tenaga dan tumpuan beliau dalam mencapai cita-citanya. Banyak pengorbanan yang terpaksa dilakukan kerana beliau perlu menguruskan pelbagai keperluan kesihatan anak istimewa ini. Terbang Bersama adalah sebuah Learn More
USUAL: RM30.00

NOW: RM 30.00 (-0%)

MEMBER: RM 27.00 (-10%)

By
Tahukan adik - adik bahawa setiap rasul itu dikurniakan mukjizat oleh Allah s.w.t dan apakah mukjizat itu? Mukjizat merupakan perkara luar biasa yang dimiliki oleh seseorang rasul dalam membuktikan kebenaran serta menguatkan ajaran yang dibawa oleh mereka. Pasti adik - adik ingin mengetahui dengan lebih lanjut bukan? Ikuti dan hayatilah kisah serta mukjizat mereka dalam menyebarkan agama Allah s.w.t. Learn More
USUAL: RM29.90

NOW: RM 29.90 (-0%)

MEMBER: RM 26.91 (-10%)

By DR. SAMHAN
TENTANG KEAJAIBAN OTAK YANG ALLAH KURNIAKAN 1. Mengapa Otak lelaki dan perempuan berbeza? 2. Apakah kompenan dalam otak? 3. Bagaimana kanser Otak terjadi? 4. Bagaimana merangsang Otak anak supaya jadi hebat. 5. Buku ini juga tentang kekuatan Jantung. 6. Bagaimana aliran darah dalam Jantung? 7. Bagaimana serangan Jantung terjadi? 8. Rahsia untuk Jantung sihat dan banyak lagi. Tujuan utama saya menulis buku ini adalah ingin memupuk tabiat membaca di kalangan anak-anak yang le Learn More
USUAL: RM39.00

NOW: RM 39.00 (-0%)

MEMBER: RM 35.10 (-10%)

By Irwan Fariz , Azeem Razali
Segala himpunan kenangan yang ditulis berkisar pengalaman juga sebaik renungan. Sama ada umum atau peribadi, semuanya dikongsi di dalam buku ini. Renunglah segala keindahan yang dikurnia. Belajar juga meraih peringatan dari alam semesta. Seperti hujan, tidak akan selamanya membasahi bumi. Kelak awan akan kembali lengang. Dan bintang malam akan menyinari terang. Membawa lembut sapaan tenang. Ini adalah memoi, segala kenangan yang mampu menghidupkan. Learn More
USUAL: RM27.00

NOW: RM 27.00 (-0%)

MEMBER: RM 24.30 (-10%)

By Kieraeinz
Aiman dan abang sepupunya, Luqman dikurniakan 'anugerah' tidak dimiliki semua orang; hijab pandangan terbuka. Walau berkongsi kelebihan sama, namun penerimaan keduanya cukup berbeza. "Mana Aiman, tok? Dia ni memang melampaulah. Baru je Luq jumpa 'benda tu' depan rumah. Ni mesti kerja dia."Kehadiran Wardina menambah konflik. Di saat Aiman ingin membantu Wardina yang kehilangan identiti, Luqman pula melarang sekeras-kerasnya. Baginya makhluk halus penuh muslihat.Adakah semua Learn More
USUAL: RM18.00

NOW: RM 18.00 (-0%)

MEMBER: RM 18.00 (-0%)

By Theya Nur
Iklil Yusra… Mata peminat memandangnya sebagai pengacara popular yang memiliki kehidupan yang sempurna; berkerjaya, cantik dan mewah, seperti hidupnya indah belaka. Hakikatnya, yang tahu hanyalah dirinya. Dia gadis terbuang. Dia gadis yang terluka. Kerana segala yang telah berlaku, pintu hatinya bagaikan tertutup rapat untuk insan yang bernama lelaki. Pertemuan semula dengan Iyadh Shah membuka kembali lembaran kisah silamnya. Dia tahu rasa cinta buat lelaki itu masih ber Learn More
USUAL: RM28.00

NOW: RM 28.00 (-0%)

MEMBER: RM 25.20 (-10%)

By Peserta Bengkel Tulis Buku Sampai Terbit
Merasa cukup itu merupakan nikmat. Mensyukuri kurniaan itu suatu keperluan. Membandingkan rezeki kita dengan rezeki orang lain bukanlah suatu perbandingan yang tepat. Jadi, apakah itu rezeki? Konsep sebenar rezeki yang diolah dengan ringkas dan menarik. Melatih kita memupuk rasa cukup dalam diri dan mengajar kita mensyukuri apa sahaja yang diberi Tuhan. Rezeki itu nikmat, syukur itu ubat. Learn More
USUAL: RM30.00

NOW: RM 30.00 (-0%)

MEMBER: RM 27.00 (-10%)

By DR MOHD PUZHI USOP
Alhamdulillah, berkat kemurahan dan kemudahan yang dikurniakan oleh Allah s.w.t., penulis berjaya menerbitkan buku berjudul Mendidik Anak: Senang Solat sebagai pedoman untuk melahirkan keturunan yang balk (adz-dzurriyah ath-thaiyibah). Ibu bapa wajib memerintahkan anak-anak, samada lelaki mahupun perempuan, kecil atau dewasa untuk melaksanakan suruhan Allah s.w.t., iaitu solat. Hal ini supaya solat menjadi amalan dalam kehidupan umat Islam. Pepatah Melayu mengatakan “melen Learn More
USUAL: RM10.00

NOW: RM 10.00 (-0%)

MEMBER: RM 9.00 (-10%)

By Xanseviera
Dalam kehidupan ini kita dikurniai banyak rezeki. Contohnya kawan rapat, kesihatan baik, keluarga memahami dan masa. Ikuti kisah Zulaikha dan kawan-kawan kali ini yang memfokuskan pada kelebihan menghargai masa, keseronokan bersukan, adab bergurau dan banyak lagi. Eh... hantu perpustakaan muncul lagi...? Warghhh! Learn More
USUAL: RM12.00

NOW: RM 12.00 (-0%)

MEMBER: RM 10.80 (-10%)

By Nia Afeerah
Sedangkan lidah lagi tergigit, inikan pula perhubungan suami dan isteri. Bahtera perkahwinan yang terbina atas dasar cinta juga tidak terlepas daripada dilanda gelora, ada pasang dan surutnya. Walaupun sudah 5 tahun Hazriq Iskandar mendirikan rumah tangga bersama Aiza Reena, mereka masih belum dikurniakan zuriat. Namun, perkara itu langsung tidak menjejaskan rasa cinta Hazriq kepada Aiza. Campur tangan Harlina iaitu kakak Hazriq menjadi titik permulaan kepada segala-galanya. Learn More
USUAL: RM28.00

NOW: RM 28.00 (-0%)

MEMBER: RM 25.20 (-10%)

By Syed Mahadzir Syed Ibrahim
Musa Keita merupakan seorang raja Mali yang terkenal sehinggakan beliau dianggap Black Panther dan diadaptasikan ke dalam filem yang mendapat perhatian ramai di seluruh dunia. Beliau menjadi pemerintah di Mali pada tahun 1312, mengambil alih takhta Abu Bakar Kedua yang hilang di lautan semasa mencari penghujung Lautan Atlantik. Musa Keita cukup bertuah kerana dikurniakan dengan kekayaan hasil bumi yang banyak , iaitu emas dan juga garam. Beliau berjaya meluaskan empayar perni Learn More
USUAL: RM37.90

NOW: RM 37.90 (-0%)

MEMBER: RM 34.11 (-10%)

By Aimy Haniya
Awkward. Aku pun tak tahu kenapa aku rasa janggal sangat nak berdepan dengan Hanis. Sebab apa yang pernah berlaku antara aku dengan dia ke? Atau sebab dia pernah confess pada aku? Takkanlah. Kalau itu sebabnya, bukan sepatutnya Hanis yang berasa janggal? Kenapa aku tengok dia okey aje bergelak ketawa? Kenapa aku pula yang rasa serba tak kena ni? . Duda. Sebab tak terima lamaran Hanis dulu dan kahwin dengan orang lain, sekarang ni gelaran terhormat itu yang aku sandang selepas Learn More
USUAL: RM30.00

NOW: RM 30.00 (-0%)

MEMBER: RM 27.00 (-10%)

By Tajul Zulkarnain
Berdosa - bertaubat - perbaiki diri - buat dosa yang lain pula. Itulah manusia. Tidak pernah maksum. Miskin tidak terkecuali. Menyalahkan orang lain atas takdir yang menimpanya. Mulut orang lain mencerca, Ruji dibelasahnya. Hingga sampai satu saat, Miskin dikurniakan sesuatu yang sudah lama diimpikan. Dia berubah 360 darjah. Menjadi sebaik-baik suami. Namun, sesuatu berlaku. Miskin kembali berdosa. Bila perbuatannya terbongkar, tiada lagi maaf baginya. Bang! "Checkmate!" Learn More
USUAL: RM25.00

NOW: RM 25.00 (-0%)

MEMBER: RM 22.50 (-10%)

By Ramlee Awang Murshid
CINTA menuntut seluruh pengertian. Saifudin dan Ratna Sang Ratu Sulaman menyulam cinta dalam kancah pertempuran, permusuhan dan perjuangan. Cinta – tidak terlafaz dalam lisan. Hanya suara hati yang melagukannya biar dilandai krisis paling parah. Cinta – bakal diakhiri dengan peperangan. Mengorbankan insan tersayang. Apakah semua ini mahar untuk sebuah pernikahan? Wali Sufi – melarang cinta Saifudin dan Ratna Sang Ratu Sulaman atas alasan yang berbeza. Cintai Pencipt Learn More
USUAL: RM30.00

NOW: RM 30.00 (-0%)

MEMBER: RM 27.00 (-10%)

By Mamoru Hosoda
Pelajar universiti bernama Hana, jatuh cinta dengan lelaki serigala yang hidup seperti manusia. Mereka saling mencintai dan dikurniakan zuriat diberi Ame dan Yuki. Lahir sebagai individu berbeza iaitu separuh manusia dan separuh serigala, Ame dan Yuki mempunyai kombinasi wajah keduanya. Mereka tinggal di ceruk bandar kecil hinggalah suaminya meninggal dunia. Hana ditinggal bersendirian dan membawa anak-anaknya tinggal di kawasan terpencil. Bermulalah kisah mereka membesar d Learn More
USUAL: RM18.00

NOW: RM 18.00 (-0%)

MEMBER: RM 16.20 (-10%)

By Tyoba Mursyidah
Formula ganjaran Tuhan tidak tertakluk kepada logik pengiraan manusia. Semakin banyak kita mengikhlaskan pengorbanan, tanpa disangka-sangka semakin banyak rezeki dikurniakan. SuratanNya juga tidak tercapai dek akal. Setelah takdir tertulis, tak akan ada tangan yang mampu mengubahnya. Apa kita menerima semuanya yang Dia kirim? Sepantas mana pula kita bersangka baik denganNya? Learn More
USUAL: RM25.00

NOW: RM 25.00 (-0%)

MEMBER: RM 22.50 (-10%)

By Aira Eddy
Pilihan jodoh oleh Syarifah Al Bahiyah adalah pilihan muktamad. Setiap butir perkataan yang keluar daripada mulutnya adalah arahan mati. Mampukah cucu kembar pertama Syarifah Al Bahiyah, Tengku Zaim Hakimi bin Tengku Zahid Harith mencari gadis yang sekufu dengannya sebelum tempoh yang diberikan tamat? "I don't have someone special in my heart. Someone yang sesuai untuk dijadikan calon isteri. Along rasa macam nak give up!" - Tengku Zaim Hakimi Cinta yang tiba-tiba datan Learn More
USUAL: RM30.00

NOW: RM 30.00 (-0%)

MEMBER: RM 27.00 (-10%)

By Acik Lana
Putri - Gelaran seperti Ratu Kelam Kabut, Minah Clumsy sudah cukup sinonim dengan dirinya sejak kecil lagi. Habis semua tiang dan dinding dia langgar, malah sudah banyak kali dia jatuh tertonggeng ke dalam longkang. Bernasib malang atau dia memang punya masalah koordinasi fizikal tak balance? . Namun beberapa siri kejadian malang tiba-tiba berubah dengan kemunculan seorang jejaka misteri yang sering menyelamatkannya. Tak sempat mencium tanah, tubuh dia sudah disambut. Tak s Learn More
USUAL: RM32.00

NOW: RM 32.00 (-0%)

MEMBER: RM 28.80 (-10%)

By Syaikh Najmuddin Al Ghaithiy
Israk dan Mikraj adalah satu-satunya mukjizat ma'nawi yang agung pernah dikurniakan oleh Allah SWT kepada Rasul pilihan-Nya, iaitu Nabi Muhammad Rasulullah SAW. Mukjizat agung seperti ini belum pernah dikurniakan oleh Allah SWT kepada Nabi dan Rasul selain baginda. Membaca kisah Israk dan Mikraj bukan seperti membaca cerita-cerita fiktif, tetapi ia adalah suatu perjalanan rohaniyah agung, yang perlu dibaca dengan penuh keyakinan yang diiringi dengan suatu niat suci untuk m Learn More
USUAL: RM35.00

NOW: RM 35.00 (-0%)

MEMBER: RM 31.50 (-10%)

29 Item(s)

*

Back to Top