0

There are 0 item(s) in your cart. ×

You have no items in your shopping cart.

' INTENS IDEA 'Found 25 Related Products
Filtered By
publisher
By Puteri Aqish
‘NASI lemak anak dara tengah menganggur’. Hanya kerana nama itu, mereka sama-sama terikat. Episod perkenalan mereka tidaklah seindah mana. Banyak ‘ter’ antara mereka… terlanggar, tersalah cakap, tersarung… “Ahh, saya tak kira. Kita sama-sama berlanggar lepas tu telefon saya jatuh. Saya nak awak ganti juga.” Niyaz berkeras. “Faham bahasa tak? Saya tak mampu nak bagi kat awak benda yang sebijik seketul macam ni. Kalau nak sangat saya ganti, boleh. Ambil je Learn More
USUAL: RM25.00

NOW: RM 20.00 (-20%)

MEMBER: RM 20.00 (-20%)

By Amarilis Rahim
KERANA misinya, Wafa sanggup menyamar sebagai kakak kembarnya, Widad untuk bekerja di sebuah butik pengantin milik Tuan Eilmi Zahrin. Penyamarannya buat hidupnya huru-hara hingga tular diri dan bosnya digelar Mr. & Mrs. Hot. “I’m talking to you, Cik Widad!” Nada itu naik lagi setingkat. Wafa tersentak. “Saya minta maaf. Saya tahu saya salah. Saya janji, saya akan jaga mulut saya selepas ni.” “Maaf? Awak ingat senang saya nak maafkan awak? Bak sini telefon Learn More
USUAL: RM29.00

NOW: RM 23.20 (-20%)

MEMBER: RM 23.20 (-20%)

By Aqma Dee
Haura Annisa, si gadis ‘gengster kilang’. Namun, siapa menduga kehidupannya terkongkong dan dikawal emaknya. Si emak nekad mahu menantu kaya! “Yang awak bertenggek macam hantu atas jendela tu dah kenapa?” “Saya ambil anginlah,” bohong Haura. “Atas jendela? Dengan pakai tudung ekstra selipar berbulu ni sekali? Unik cara awak bersantai,” sindir Ziyyad. ADUH! Tak dapat Haura bayangkan saat dia bergelar isteri kepada mamat ‘kayu cengal’ itu. Membosan Learn More
USUAL: RM26.00

NOW: RM 26.00 (-0%)

MEMBER: RM 23.40 (-10%)

By Nurfaz
“Baiklah. Saya janji. Saya tidak lagi buat semua tu... dan biarlah kali ni pertemuan terakhir kita. Saya nak awak tahu. Cinta saya ikhlas. Tapi saya janji tidak sesekali kacau awak lagi...” ITULAH janji Thia, gadis cantik, bijak, berkerjaya dan sukakan kanak-kanak setelah meluahkan rasa cintanya terhadap Zarul, lelaki yang dikenali di alam maya. TETAPI siapa sangka ada pertemuan kali kedua untuk mereka. Ia bukan pertemuan indah seperti novel-novel yang Thia tulis. C Learn More
USUAL: RM28.00

NOW: RM 28.00 (-0%)

MEMBER: RM 25.20 (-10%)

By Rass Lestari
“Farah, help me. I nak mati kebosanan dah ni,” rengek Luvreen dengan suara yang tersekat-sekat. Apalah nasib. Buat rambut, mekap cantik-cantik tapi sampai sekarang belum berpeluang nak tunjuk kat Kazrai. Ini semua salah mata ni ha! Kenapalah boleh terbabas tidur sampai terlepas dia nak tunggu Kazrai di depan pintu lif. “Cik Luvreen, kalau bosan tidurlah dulu. Nanti saya kejutkan.” Luvreen geleng. “Kalau I tidur maskara dan bulu mata I rosak nanti.” Pulak? Far Learn More
USUAL: RM27.00

NOW: RM 27.00 (-0%)

MEMBER: RM 24.30 (-10%)

By Reen Syazreena
ISTERI CAGARAN Learn More
USUAL: RM24.00

NOW: RM 24.00 (-0%)

MEMBER: RM 21.60 (-10%)

By Soo Ree
JO & JOE Learn More
USUAL: RM25.00

NOW: RM 25.00 (-0%)

MEMBER: RM 22.50 (-10%)

By Aina Hamra
ISTIMEWANYA DIA Learn More
USUAL: RM27.00

NOW: RM 27.00 (-0%)

MEMBER: RM 24.30 (-10%)

By Kay Delaila
“T taqae fi alhubb... maeak,” ucap Ameer dengan harapan Reanna akan membalas bicaranya. Tangan Reanna terhenti membasuh. Diam sejenak, kemudian disambung kembali kerja yang terhenti. “Uhibbuki,” bicara Ameer lagi buatkan Reanna berpaling memandang padanya dengan pandangan mata yang bingung. Terkebil-kebil mata Reanna memandang pada Ameer. “Nak bubur? Reen penatlah nak masak lagi. Esok-esok boleh?” Ameer terbatuk menahan gelak. Ambik kau. Padan muka aku Learn More
USUAL: RM26.00

NOW: RM 26.00 (-0%)

MEMBER: RM 23.40 (-10%)

By Anarif
“Nek, anak orang putih mana pulak datang rumah nenek ni?” “Hush!” Nek Zizah menepuk paha Paan, menegur bicaranya. “Isabelle, mari duduk sini,” ditepuk-tepuk lantai di sebelahnya. Isabelle menurut. Mata bulatnya jatuh pada naskhah suci al-Quran milik Paan. “What is that?” jarinya tegak menghala ke arah al-Quran itu. “Nek, dia cakap orang putihlah!” komen Paan teruja. ISABELLE, anak kecil keturunan pan-asia telah diserahkan kepada Nek Zizah dan Tuk Learn More
USUAL: RM31.00

NOW: RM 31.00 (-0%)

MEMBER: RM 27.90 (-10%)

By Reen Syazreena
‘Mohon jangan jatuh hati pada I. I akan mati!’ DUA potong ayat itu membunuh rasa. Dua baris amaran itu pemusnah anganan impian. Dan kerana bait kata itu, enam tahun Rania menyimpan rahsia dan membungkam rasa. Enam tahun Rania cuba bangkit daripada kepalsuan. Sangkanya, kisah si palsu itu telah tamat dan tak akan pernah punya sambungan lagi di saat dia berpegang pada realiti. Namun, mereka bertemu… “But life ain’t a fairy tale. Prince charming tak wujud,” u Learn More
USUAL: RM26.00

NOW: RM 26.00 (-0%)

MEMBER: RM 23.40 (-10%)

By Rass Lestari
“Isteriku Fayruz Nur Khairani, La tahzan,” tubuh Fayruz, Thaqiff pusingkan semula. “Saya pergi untuk empat hari tapi kunjungan malaikat Izrail kita tak tahu bila dan di mana. Sebagai manusia kita kena sentiasa bersedia. Manalah tahu kalau ditakdirkan umur saya tak panjang, sekurang-kurangnya saya sempat berpesan untuk isteri kesayangan saya ni.” Dengar saja soal umur, air mata Fayruz semakin deras mengalir. Bibirnya bergetar menahan kesedihan yang kian mencengkam Learn More
USUAL: RM27.00

NOW: RM 27.00 (-0%)

MEMBER: RM 24.30 (-10%)

By Ayumi Syafiqah
“Ingat apa saya cakap?” “Apa?” Fazira kerut kening. “Jarak tu tak penting. Apa yang penting, hati kita,” tenang Zafirul membalas. “Tapi kemungkinan untuk tersuka kat orang lain tu tetap ada, kan,” balas Fazira pula. Perkataan ‘ter’ itu ditekan dalam-dalam. Zafirul menggeleng sambil ketawa kecil. “Insya-Allah, tak.” FAZIRA... hari demi hari dia menunggu. Saat demi saat dia teringatkan kenangannya bersama Zafirul. Dia penat, dia hilang arah d Learn More
USUAL: RM25.00

NOW: RM 25.00 (-0%)

MEMBER: RM 22.50 (-10%)

By Mia Kiff
RINIETA Aini - Gadis miskin yang mempunyai tabiat melatah dan lurus bendul. Dia disuruh oleh Opah Milah, neneknya berhijrah ke Kuala Lumpur untuk berdikari. Berbekalkan SPM yang hampir gagal semua mata pelajarannya, dia bangga bekerja sebagai cleaner di Menara Mercu Holdings. WALAUPUN pekerjaannya dihina, dirinya dianggap bodoh, kelurusan dan kejujurannya banyak membantu hati dan jiwanya... “Maaf ya, encik. Rasanya laluan lain banyak lagi. Boleh encik ke tepi? Saya ingin Learn More
USUAL: RM25.00

NOW: RM 25.00 (-0%)

MEMBER: RM 22.50 (-10%)

By Nur Razin
KHALIF dan Natasha mahu dijodohkan oleh keluarga... Masing-masing menolak dan tanpa ‘sengaja’ mereka berpakat mengenakan Nadra. Lain jangkaan Khalif, lain pula jadinya. RESAHNYA Nadra dalam perkahwinan yang cuba dielak ini. Ada sejarahnya bersama keluarga mentuanya. Dia bukan menantu pilihan. Bukan kerana adiknya, Natasha yang jadi pilihan Puan Lisda tetapi kerana sejarah silamnya. Dia tahu itu… “Boleh apanya?” Nadra soal Puan Lisda. “Khalif dengan Teng Learn More
USUAL: RM25.00

NOW: RM 25.00 (-0%)

MEMBER: RM 22.50 (-10%)

By Sophilea
KAPTEN Ustaz Mukhriz dan Doktor Ariana – Seorang ustaz dan seorang doktor. Seorang tak ingin bercinta dan belum bersedia untuk berkahwin kerana berasakan belum bersedia memikul tanggungjawab seorang suami manakala seorang pula jatuh cinta tahap meroyan. Seorang malu-malu kucing, seorang main redah asal tercapai hajat di hati. Seorang menjaga title ‘ustaz’ dan seorang langsung tidak peduli title ‘doktor’. Sudahnya beginilah… SMS sahaja dan cari peluang bertemu, kon Learn More
USUAL: RM25.00

NOW: RM 25.00 (-0%)

MEMBER: RM 22.50 (-10%)

By Sophilea
“MANA mungkin Doktor Luqman Harith jatuh cinta pada Staff Nurse Cempaka Elina?” NAMUN mereka bertunang juga. Berbulan bertunang, Luqman senyap. Tiba-tiba sahaja, mereka satu hospital, satu wad. Cempaka kalut. Tunang dinginya yang kayu ini dekat sangat dengan dirinya. Hati masih libang-libung, tapi keluarga Luqman ajukan mereka dinikahkan cepat. Nikah gantunglah mereka, bak kata orang-orang tua. “Saya tak nak jadi perampas. Lebih baik doktor bagitahu family dok Learn More
USUAL: RM26.00

NOW: RM 20.80 (-20%)

MEMBER: RM 20.80 (-20%)

By Rinsya Chasiani
NAAZNEEN – Gadis berdikari yang punya kisah silam pahit menjadikannya punya dua personality berbeza. Manis, cantik, seksi, anggun dan kejam! Bertemu Naim Khair, buat dirinya berubah... Berubah baik, walaupun sesekali rasa dengki dan sikap kejinya datang mengusik. Sekejap rindu, sekejap mahu lari... Akhirnya dia tekad menjadikan Naim Khair sebagai suaminya... “Kau ni lupa ke buat-buat tak ingat? Siapa yang duduk kat hotel tu berbogel dengan aku, hah?” “Habis you Learn More
USUAL: RM28.00

NOW: RM 28.00 (-0%)

MEMBER: RM 25.20 (-10%)

By Cenderawasih
AMIRA / Ayang – Pertemuan kita yang pertama kakiku kau cantas, sehingga mulutku terbabas. Pertemuan kita yang kedua, kau kenakan aku hingga sesak nafas di dalam kelas. Izuan, Lagakmu sentiasa membuatkan aku sakit jiwa. Membuatkan mulut ini sentisa bersenam setiap pagi dan setiap ketika. Banyak betul akal kau, hingga aku benci setiap kali kita bertentang mata. Tidak puas kau pancitkan tayar, akhirnya kau kerjakan basikalku sehingga tinggal kerangka. Pertemuan kita bukan sein Learn More
USUAL: RM25.00

NOW: RM 25.00 (-0%)

MEMBER: RM 22.50 (-10%)

By Nhia DD
BADAN Dalis ditolak ke dalam pelukan lelaki yang bernama Zarif. Mereka berdua bertukar senyuman. Kaku seketika Dalis dalam pelukan Zarif. Terkedu sebenarnya. Keliru! “Naj, apa...apa semua ni?” Dalis mula takut. Hilang sudah gelaran ‘tengku’. Dia menahan marah. Jika sudah memberi dia pada orang lain, seperti sudah menjual harga dirinya juga. “You dah jadi girlfriend I, so ikut aje lah apa yang I buat. Barang I, barang kawan-kawan I juga.” Bisikan Tengku Najhan Learn More
USUAL: RM23.00

NOW: RM 23.00 (-0%)

MEMBER: RM 20.70 (-10%)

By Muna Mahira
RASYA pelajar tahun akhir yang bijak. Namun tidak semena-mena kesuciannya diragut orang yang cukup dipercayainya. Kelam terus hidup tatkala didapati dirinya berbadan dua. Hidupnya yang tenang dan bahagia terus berputar 360 darjah. KOMENG atau nama sebenarnya Haziq pula adalah lelaki yang sering berbuat dajal, tiba-tiba melamar Rasya biarpun nama itu sudah busuk dijaja, kononnya menyundal. ANTARA takut, sakit hati dan budi Komeng menyelamatkannya dibelasah teruk oleh si aya Learn More
USUAL: RM28.00

NOW: RM 28.00 (-0%)

MEMBER: RM 25.20 (-10%)

By Fauziah Ashari
Syafiq seorang lelaki hidung belang yang pantang melihat perempuan jelita. Azi , perempuan cantik yang sentiasa teruja memandang lelaki berharta. Dan… Afiqah, gadis setia dengan cinta tetapi malang, terperangkap dalam dunia Syafiq angkara Azi. Ketika aku sudah yakin mahu menerima, mengapa begini pula jadinya? Sesaat kemudian, Syafiq menoleh. Pandangan mereka bersatu. Sejenak, Afiqah terkaku. Seketika kemudian, dia tersenyum. Ikhlas demi penerimaannya yang jujur. Namun, Learn More
USUAL: RM30.00

NOW: RM 30.00 (-0%)

MEMBER: RM 27.00 (-10%)

By Missa James
“Ni, surat pengesahan doktor yang mengesahkan saya mengandung. Dan ayahnya adalah Mizan. Mak cik serahkan kepada Mizan dan saya nak dia bertanggungjawab terhadap saya!” - Fara “Fara tu bukan manusia. Dia tu setan. Saya lebih rela berbinikan orang gila dari berbinikan setan!” - Mizan Maka perancangan MIZAN pun bermula, namun kalut sangat... “Yeah, yeah... Abang Mizan datang! Abang Mizan datang!” Tiba-tiba Asmah melompat-lompat sambil menepuk-nepuk tangan Learn More
USUAL: RM20.00

NOW: RM 20.00 (-0%)

MEMBER: RM 18.00 (-10%)

By Fauziah Ashari
Suha menempuh kehidupan terpencil berbanding rakan seusia. Dikongkong oleh Saidah yang diamanahkan menjaganya demi melampiaskan tamak haloba ke atas harta pusaka. Kongkongan menjadikan dia dewasa keseorangan, terabai daripada segala-galanya, dinafikan pendidikan malah lebih memilukan dia tidak dapat mengatur masa hadapannya lalu dipaksa menerima kehadiran Yem. Namun, naluri semula jadi mengatasi kekangan psikologi, tetap mengambil tempatnya tatkala dia bertemu Munir, lelak Learn More
USUAL: RM21.90

NOW: RM 21.90 (-0%)

MEMBER: RM 19.71 (-10%)

By Fauziah Ashari
Dia ditinggalkan kekasih, kehilangan sahabat, bertemu jodoh dengan lelaki yang menyintai adik kandungnya dan berhadapan pula dengan ibu mentua yang egoistik. Nur Amalsufi menjadi manusia tegar, Hidupnya penuh kepura-puraan. Namun, mampukah suaminya, Muzhaffar Zaman membendung sikap hipokritnya lalu menjelmakan rasa sayang dan cinta? "Apa maksud kau? Kau kahwin kontrak ya? Kau ingat kahwin ni main-main! eh! kau dah gila ke Sufi?" Hanum "Kalau setakat penghinaan ibu Learn More
USUAL: RM19.90

NOW: RM 19.90 (-0%)

MEMBER: RM 17.91 (-10%)

25 Item(s)

*

Back to Top