0

There are 0 item(s) in your cart. ×

You have no items in your shopping cart.

' KOMRAD 'Found 16 Related Products
Filtered By
publisher
By Puaka Bersekutu
"Kau nak balik dah? Kau dah tahu ke?" "1 dah tidur, 2 dah tidur, 3 dah tidur....4 buat-buat tidur?" Kisah-kisah ini amatlah sinonim dengan pelajar asrama, dan aku pasti, kau yang baru bergelar budak asrama pun dah mula dihantui cerita-cerita sebegini lullaby. Tapi, sejauh mana kesahihan cerita tersebut, masih kekal sebagai misteri. Asrama 13 menampilkan kompilasi 13 cerita seram di asrama yang pastinya telah melakar memori hitam dalam minda setiap penceritanya. Kenap Learn More
USUAL: RM22.00

NOW: RM 17.60 (-20%)

MEMBER: RM 17.60 (-20%)

By Puaka Bersekutu
APA ADA DENGAN 13? Sebahagian penduduk dunia mengimani bahawa angka 13 dikatakan membawa sial, nasib malang, malah sering juga dikaitkan dengan kisah-kisah hantu jembalang. Kalau kau gementar dengan angka 13, itu tandanya kau menghidap triskaidekaphobia, sejenis ketakutan kepada apa sahaja yang berangka 13. Naskhah Puaka 13 yang kau pegang ini pula merupakan variasi kisah berpuaka, misteri, kejam, tragis dan absurd yang pastinya membuat jiwa kau perlahan-lahan dim Learn More
USUAL: RM22.00

NOW: RM 17.60 (-20%)

MEMBER: RM 17.60 (-20%)

By Dr. Hayya Bilal
Aku sudah naik ‘syeikh’. Puas memikirkan bagaimana dan tiba-tiba mentol Einstein menyala dalam kepala aku, lantas aku memanggil Guru Penolong Kanan. “Cikgu Mat, masuk sini sekejap,” aku menelefon dia. Tidak lama kemudian Cikgu Mat pun datang. “Kenapa ni, haji?” tanya dia. “Kamu pergi kedai. Beli paku dua kilo, limau purut tiga biji, dan tong air yang warna jernih, kalau isi air boleh nampak.” Learn More
USUAL: RM25.00

NOW: RM 25.00 (-0%)

MEMBER: RM 22.50 (-10%)

By Khairul Abdullah
"Kenapa masyarakat di dunia sebelah sana lebih baik daripada kita? Kenapa nilia-nilai yang dituntut oleh agama dipraktikkan oleh mereka dan bukannya kita"? Learn More
USUAL: RM25.00

NOW: RM 25.00 (-0%)

MEMBER: RM 22.50 (-10%)

By Ahmad Affzan Abdullah
Kau tahu, ketika kau GAGAL, macam-macam persoalan yang akan berlegar-legar dalam fikiran. “Apa yang aku buat salah?” “Kalau aku pilih cara lain, mungkin boleh berjaya.” “Kalau akau tak buat begini, mungkin tak teruk sangat.” Macam aku, sembilan tahun aku menyeksa diri memikirkan jawapan kepada persoalan-persoalan tadi, hidup aku jadi serabut. Aku kerap jatuh sakit, demam. Walaupun banyak benda aku cuba dalam hidup, aku tetap tak puas hati. Kenapa a Learn More
USUAL: RM25.00

NOW: RM 25.00 (-0%)

MEMBER: RM 22.50 (-10%)

By Baharudin Bekri
Kisah ini sudah lama. Editor yang seorang ini, datang dan kemukakan cadangan dia. Dia kata, nak ambil status2 FB saya yang lama2, status2 yang terpilih, buat jadi buku. Saya tidak berapa berkenan dengan cadangan dia. Sebab saya belum sampai taraf lagi untuk buat macam tu (sedar diri T__T). Tapi saya tak kata tak nak, cuma saya buat ayat yang menyusahkan dia dengan harapan dia akan mengalah. "Tapi aku malas nak kumpul2 ni. Kalau kau kumpulkan, baru aku ok." Tapi dia o Learn More
USUAL: RM25.00

NOW: RM 25.00 (-0%)

MEMBER: RM 22.50 (-10%)

By Serban Putih
Aku ingin peluang. Aku tahu selama ini aku sesat di pangkal jalan. Hidupku hanya penuh dengan kelalaian. Kerana nafsu aku tertewas dengan keinginan yang tidak pernah puas. Aku gadaikan nikmat akhirat demi mengecapi nikmat dunia yang hanya sesaat. Ya Allah, kini aku berdiri di hadapan pintu-Mu. Janganlah Engkau menghalauku. Aku sudah pulang dan aku sangat mengharap agar Engkau terima aku lagi. Learn More
USUAL: RM20.00

NOW: RM 20.00 (-0%)

MEMBER: RM 18.00 (-10%)

By Rafiuddin Rabu
UJIAN : Merungut Takkan buat kau kuat. MASHARAKAT : Diaorang sibuk sebarkan aib kau di media sosial. hati-hati Learn More
USUAL: RM20.00

NOW: RM 20.00 (-0%)

MEMBER: RM 18.00 (-10%)

By Syira Lokman
Bisikan kepada mereka, bumi ini hanya lakonan, yang tersimpan rahsia akhirat. Kupu-kupu tak pernah tahu warna sayapnya, tapi orang tahu betapa indahnya ia. Seperti kamu, kamu tak pernah tahu betapa indahnya dirimu. Tapi Allah tahu. Learn More
USUAL: RM20.00

NOW: RM 20.00 (-0%)

MEMBER: RM 18.00 (-10%)

By Adlil Rajiah
Anak tertumpahkan air,marah. Anak conteng dinding, marah. Anak lambat membaca, marah. Semua benda pun nak marah. Cuba tarik nafas, hembusss.... Kita ibu bapa ni, kadang-kadang terlalu mementingkan diri, tak pandai kawal emosi, tak pandai berlembut dalam mendidik, dan lebih cepat melenting daripada membimbing. Kita jarang selami jiwa anak-anak. Walaupun dulu semasa bergelar anak, kita juga impikan ibu bapa yang memahami. Kan? Why so serious, parents? Jom pasang Learn More
USUAL: RM39.00

NOW: RM 31.20 (-20%)

MEMBER: RM 31.20 (-20%)

By Fadli Salleh
Orang kata, jadi cikgu zaman sekarang tidak seronok seperti dulu lagi. Terlalu banyak beban, terlampau banyak tekanan. Kalau kau cikgu, pandai-pandailah mencari keseronokan sendiri. Agar semangat tidak hilang, agar cinta terhadap profesion terus membara. Aku mahu mengajar dengan gembira dan mahu murid belajar dengan seronok. Jadi ini yang sering aku lakukan. Aku suka bermain watak seorang kawan kepada murid. Watak guru di luar daripada kebiasaan. Watak yang paling kurang, Learn More
USUAL: RM20.00

NOW: RM 20.00 (-0%)

MEMBER: RM 18.00 (-10%)

By Syira Lokman
Sabarlah, kadangkala takdir kita hanya bertemu dan kenal tapi bukan berjodoh. Learn More
USUAL: RM20.00

NOW: RM 20.00 (-0%)

MEMBER: RM 18.00 (-10%)

By Najmi Nawawi
Kita akhiri hubungan couple kita dengan Tasbih Kaffarah dan Surah Al-Asr. Learn More
USUAL: RM20.00

NOW: RM 20.00 (-0%)

MEMBER: RM 18.00 (-10%)

By Khairul Abdullah
Bacalah buku ini. Orang yang tak baca, Beraknya tak puas. Learn More
USUAL: RM25.00

NOW: RM 25.00 (-0%)

MEMBER: RM 22.50 (-10%)

By Thoyba Mursyidah
“Macam mana seorang muslim boleh ingat seluruh Al-Quran? Saya tak pernah jumpa seorang Kristian pun yang boleh ingat seluruh kandungan bible.” “Oh, sebab Al-Quran tu sesuai untuk semua, walau berlainan bahasa dan budaya. Kandungannya tak pernah berubah. Isi kandungan bible berubah, kan?” “Habis tu, kenapa ada yang pakai tudung, ada yang tidak? Maksudnya saya tak boleh menilai Islam berdasarkan penganutnya?” Bratt menyambung pertanyaan. ***** Ah, sudah! Baca bu Learn More
USUAL: RM25.00

NOW: RM 25.00 (-0%)

MEMBER: RM 22.50 (-10%)

By Najmi Nawawi
JANGAN SIBUK NAK ‘BERGETAR TULANG RUSUK’, KALAU SUBUH PUN NAK KENA KEJUT SAMPAI ‘BERGEGAR TIANG RUMAH’. Dalam banyak-banyak pintu, pintu apa yang terbuka luas? Learn More
USUAL: RM20.00

NOW: RM 20.00 (-0%)

MEMBER: RM 18.00 (-10%)

16 Item(s)

*

Back to Top