Popular
0

Jumlah 0produk dalam troli anda. ×

Anda tidak mempunyai item di troli pembelian anda.

' Kamus istilah undang undang 'Dijumpai 260 Produk Berkaitan
Oleh
KANDUNGAN KAMUS INI MEMENUHI KEPERLUAN PROSES PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN KANAK-KANAK. PEMILIHAN PERKATAAN SESUAI DENGAN PERBENDAHARAAN KATA ASAS PERINGKAT KANAK-KANAK.SETIAP PERKATAAN DISERTAI GAMBAR YANG MENARIK DAN BERWARNA-WARNI. Maklumat lanjut
ASAL: RM24.90

SEKARANG: RM 24.90 (-0%)

AHLI: RM 19.92 (-20%)

Oleh KF
KF kembali mengganas!Tak kiralah kisah seram bisu mahupun berdialog pasti undang sesuatu & jadi igauan. Ayuh kita merasuk bersama KF dalan ‘KISIKAN DENDAM’. Pastikan kuat semangat tatkala berperang dengan perasaan. Hanya korang mampu tolong diri sendiri.He! He! He! Maklumat lanjut
ASAL: RM12.00

SEKARANG: RM 10.80 (-10%)

AHLI: RM 9.60 (-20%)

Oleh Dato' Dr Ismail Kamus
Isi buku Indahnya Hidup Bersyariat Jawi ini merupakan panduan untuk diri sendiri (fardu ain), seisi keluarga, masyarakat dan umat sejagat (fardu kifayah). Ia merangkumi syariat ketika kelahiran, fardu ain untuk kanak-kanak, penekanan pendidikan remaja, hukum-hakam muamalat , munakahat serta amalan zikir, doa dan adab. Maklumat lanjut
ASAL: RM55.00

SEKARANG: RM 55.00 (-0%)

AHLI: RM 44.00 (-20%)

Oleh Takasi
Haiwan tak reti bercakap ni bercita-cita nak takluk dunia? Pelik betullah. Jangan kelirukan kitorang, boleh tak?Lion, Rocky dan Elastein ada misi tersembunyi bila masuk dunia manusia. Hmm, kita tengok dulu apa diorang nak buat ni.Karya terkini Takasi pasti mengundang gelak tawa dengan perangai sewel tiga miau. Jom layan! Maklumat lanjut
ASAL: RM12.00

SEKARANG: RM 12.00 (-0%)

AHLI: RM 10.80 (-10%)

Oleh
Dilengkapi suku kata bagi memudahkan pengejaan dan pemyebutan. Maklumat lanjut
ASAL: RM13.90

SEKARANG: RM 13.90 (-0%)

AHLI: RM 12.51 (-10%)

Out of stock

Oleh Ana Mahnur
Menemukanmu adalah satu ketetapan. Memilihmu adalah satu kesempurnaan. Saling memberi dan menerima itulah yang menyempurnakan sesebuah ikatan. Penantian lima tahun Harith dan Noureen tidak mematahkan harapan meskipun tidak sempat bersama dengan kedua-dua anak syurga mereka. Selagi ada jalan tiada istilah putus asa. “Umi nak kita batalkan ambil anak angkat.” - HARITH DANIYAL “Habis, apa kita nak buat?” - NOUREEN Yang tidak masuk akal apabila ibunya menyuarakan hasrat Maklumat lanjut
ASAL: RM25.00

SEKARANG: RM 22.50 (-10%)

AHLI: RM 20.00 (-20%)

Oleh Crystal Anabella
Takdir antara kita tak sepatutnya bertindih. Enggan menjadi anak derhaka, Dewi Balqis setuju mengikuti kelas imej Leo. Leo jiran yang merangkap teman mesranya. “Berapa duit hantaran yang you expect daripada bakal suami you?”- LEO “At least 50k.”- DEWI “Anak dara pemalas macam you, 5k pun dah rugi tahu? ”- LEO Mulut Leo memang pedas berbisa. Tapi, dalam diam… jiwanya berlagu asmara. “You pakai apa pun, my heart will always beat for you.”- LEO “Kalau jant Maklumat lanjut
ASAL: RM26.00

SEKARANG: RM 23.40 (-10%)

AHLI: RM 20.80 (-20%)

Oleh Ana Farhana
Fia merasakan kehidupannya sudah cukup lengkap. Hidup berdua dengan Reza, tidak bermakna tiada yang datang mengganggu. Keadaan bertambah buruk selepas dia diganggu dan dikejar oleh Syah, lelaki yang masih berstatus suami orang. “Aku mesti dapatkan perempuan tu. Masa tu baru kau tahu yang Ahmad Syahrin ini hebat ke tidak.” - Syah Fia cuba sedaya upaya untuk mengelak, namun namun lelaki itu seperti tidak mengenal erti putus asa. Oleh kerana kerap diganggu dan diserang Maklumat lanjut
ASAL: RM30.00

SEKARANG: RM 27.00 (-10%)

AHLI: RM 24.00 (-20%)

Oleh
Tingkatan penguasaan bahasa dan luaskan pengetahuan kanak-kanakabad-ke 21 dengan Kamus Bergamabar yang menarik ini. Kandunagn kamus ini juga mengukuhkan kecerdasan intelek (IQ) dan kecerdasan emosi (EQ) kanak-kanak. Maklumat lanjut
ASAL: RM19.90

SEKARANG: RM 19.90 (-0%)

AHLI: RM 17.91 (-10%)

Oleh Suzana Jumadil
Mencintai dan dicintai adalah nikmat hidup yang dipasak oleh kasih sayang. Lantaran kebebasan berfikir dan bertindak, dia tersungkur dalam mengenal makna kasih cinta. Dia alpa oleh dorongan nafsu hingga terjebak menentang arus kelaziman bercinta. Baginya, sesiapa saja boleh dicintai dan boleh dikasihi selagi jasad masih bernyawa. “Why? A cleaner doesn’t have the right to fall in love? Is loving and being loved only for rich people? - MOHAMMAD NASSIR Kebijaksanaan yang ber Maklumat lanjut
ASAL: RM26.00

SEKARANG: RM 23.40 (-10%)

AHLI: RM 20.80 (-20%)

Oleh Nurina Feeza
Siapa yang dapat melupakan cinta pertama? Menyimpan sedih terlalu lama hanya akan meninggalkan segaris luka yang takkan pernah habis. Benar, kecundangnya cinta pertama itu lain macam… sangat menyakitkan. Elis Nou'rell. Sekali dia jatuh cinta, berkali-kali hatinya akan tulus mengasihi. Tersilap caturan dek terlalu menurut kata hati menariknya ke lembah kekecewaan. Sakitnya tidak terkata! Kini dia bangkit dengan harapan agar segala memori hitam itu segera pergi. "Selamat t Maklumat lanjut
ASAL: RM26.00

SEKARANG: RM 26.00 (-0%)

AHLI: RM 23.40 (-10%)

Oleh Nia Qurratun’Aini
Ada satu rahsia yang kupinta daripada Tuhan. Lalu, Dia berikan kau sebagai jawapan. Hadi Muqri dan Suria Aqilah, berkawan baik sejak kecil lagi. Tapi, takkan kawan saja? Salah sorang langsung tak ada rasa cinta? Mestilah ada. Perasaan cinta itu, Hadi yang rasakan. Bila dia luahkan, Suria letak Hadi dalam friend zone. Bila dah kena friend zone, Hadi ambil keputusan untuk move on. Setelah tujuh tahun berlalu, Hadi dan Suria bertemu semula. “Kenapa kau tak kahwin lagi?” Maklumat lanjut
ASAL: RM25.00

SEKARANG: RM 25.00 (-0%)

AHLI: RM 22.50 (-10%)

Oleh Crystal Anabella
Zynn dan V dibesarkan bersama sejak kecil. Gelaran ‘childhood sweetheart’ memang tak asing bagi mereka. Namun, kemunculan Rita sebagai ‘kakak’ V menimbulkan rasa kurang senang Zynn. “I janji, lepas I habis belajar dan ada kerja tetap, I melamar you jadi isteri I.” Itu impian terbesar Zynn. Dan V sangat mempercayai pemuda itu. Malangnya, janji tinggal janji. Percintaan mereka umpama sebuah drama rekaan Zynn. “Jangan sesekali kau menagih maaf aku. I hate you Maklumat lanjut
ASAL: RM28.00

SEKARANG: RM 28.00 (-0%)

AHLI: RM 25.20 (-10%)

Oleh
Buku ini mengandungi ungkapan simpulan bahasa, bidalan, pepatah dan perumpamaan. Setiap ungkapan ini disusun mengikut entri untuk memudahkan pengguna mencari peribahasa yang diperlukan. Kamus ini boleh digunakan sebagai rujukan dari peringkat sekolah rendah, menengah, prauniversiti dan bacaan umum. Maklumat lanjut
ASAL: RM32.90

SEKARANG: RM 32.90 (-0%)

AHLI: RM 29.61 (-10%)

Oleh San San
"Ingat murid-murid... jangan masuk bilik tu, ya!" Setiap larangan ada sebabnya. Tapi kalau degil juga nak ingkar... "Cikgu, tolonggg...!!!" 'Dia' muncul tanpa diundang dan mencetuskan 1001 tanda tanya. Kenapa tadika pun boleh jadi sasaran 'diorang'? Bukan ke kat sini cuma dipenuhi kasih sayang dan gelak tawa si comel? Apa pun alasan, kita sukar nak sekat langkah 'diorang' lebih-lebih lagi kalau kat situ dah 'ada tanda'! Maklumat lanjut
ASAL: RM12.00

SEKARANG: RM 12.00 (-0%)

AHLI: RM 10.80 (-10%)

Oleh KAMARYNN
Selepas beberapa kali bertukar tempat kerja dalam waktu yang singkat, April bertemu dengan bos baharu yang sangat baik. Di tempat baharu, dia bekerja dengan penuh bersemangat tanpa sedar ia membina keserasian dan sikap saling faham memahami antara April dan bosnya, Marcus. Tanpa diduga, keserasian itu telah membawa April ke wilayah kehidupan peribadi Marcus. April kemudian ditugaskan untuk mengetuai Projek GF, projek rahsia yang dibiayai oleh Marcus untuk menyelamatkan Hutan Maklumat lanjut
ASAL: RM23.00

SEKARANG: RM 23.00 (-0%)

AHLI: RM 20.70 (-10%)

Oleh REDCODE / ALBBIE
TETAMU TIDAK DIUNDANG DI ' RUMAH ' DINOSAUR Semasa di Zaman Trias, Pasukan X - Venture berselisih faham dan berpecah kepada sua kumpulan. Kemudian terjebak pula di Zaman Jura di mana dinosaur bermaharajalela dan haiwan bukan dinosaur mula mengembangkan sayapnya. Hanya semangat kental dan keberanian paling penting bagi mereka di akhir Zaman Jura adalah 'rumah' bagi dinosaur terbesar di dunia! Penggembaraan ini pasti lebih sukar. Kompilasi Dunia Dinosaur dengan info terkini dan Maklumat lanjut
ASAL: RM29.90

SEKARANG: RM 29.90 (-0%)

AHLI: RM 29.90 (-0%)

Oleh
Hole—a dark, decrepit, and disorderly district where the strong prey on the weak and death is an ordinary occurrence—is all but befitting of the name given to it. A realm separated from law and ethics, it is a testing ground to the magic users who dominate it. As a race occupying the highest rungs of their society, the magic users think of the denizens of Hole as no more than insects. Murdered, mutilated, and made experiments without a second thought, the powerless Hole d Maklumat lanjut
ASAL: RM21.90

SEKARANG: RM 21.90 (-0%)

AHLI: RM 21.90 (-0%)

Oleh Mus Nasmian , Nik Hasmazi
Suatu malam rumah Wak Aji dikunjungi tetamu yang tidak diundang meminta pertolongan. Katanya, bayinya sakit dan diganggu oleh sesuatu. Ragu-ragu namun tidak tega untuk membiarkan tetamu itu begitu sahaja, Wak Aji cuba membantu. Tanpa disangka, niat baik itu memakan diri. Keluarganya pula dihantui puaka durjana yang nekad mahu membalas dendam. Mungkinkah makhluk berambut panjang dengan lidah terjelir yang terlihat bertenggek atas kenderaan di Lebuhraya Utara-Selatan arah Maklumat lanjut
ASAL: RM10.00

SEKARANG: RM 10.00 (-0%)

AHLI: RM 9.00 (-10%)

Oleh Syafiq Nasri
Sampai bila nak biarkan orang tersayang anda terus menderita sakit & terkena gangguan yang tak sepatutnya? Dah banyak berubat tapi tak berkesan? Alangkah indahnya jika setiap masa anda bersama mereka tanpa sakit & gangguan tersebut. Jadi, untuk siapa novel ini? 1) Untuk anak2 yang ingin ibu bapa mereka sihat seperti biasa. 2) Untuk mereka yang berhadapan dengan masalah saka. Jika dibiarkan saka tersebut akan menjadi warisnya. 3) Untuk mereka yang terkena gangguan sihir Maklumat lanjut
ASAL: RM30.00

SEKARANG: RM 30.00 (-0%)

AHLI: RM 27.00 (-10%)

Oleh
More than 450 common words. Clear and bright pictures that illustrate words. Develop effective Bahasa Melayu reading skills through the use of suku kata Maklumat lanjut
ASAL: RM8.90

SEKARANG: RM 8.90 (-0%)

AHLI: RM 8.01 (-10%)

Oleh
Vivid illustration to explain words learnt. Builds alphabet skills, the bulding blocks of language. Exposure to useful words for daily conversation. Maklumat lanjut
ASAL: RM8.90

SEKARANG: RM 8.90 (-0%)

AHLI: RM 8.01 (-10%)

Oleh Hairynn Salehuddin
DAHLIA AFREENA turut sama membenci lelaki bernama FARIQUE DANIEL kerana telah menyakiti hati kawan baiknya, Fatin. Dia ditangkap tidur dengan perempuan lain dirumah mereka. “Tak faham bahasa ke? Dah cakap tadi kan, jangan kacau dia lagi!” Tempik Dahlia pada Farique. Dan bermula dari situlah, masing-masing menyimpan dendam. Bagi Farique, Dahlia tiada hak nak masuk campur hal rumahtangganya. Dan bagi Dahlia pula, lelaki seperti Farique tak layak diberi peluang kedua. Lelak Maklumat lanjut
ASAL: RM26.00

SEKARANG: RM 26.00 (-0%)

AHLI: RM 23.40 (-10%)

Oleh Amar
TAK celik undang-undang menjadikan kita mudah kena tipu dan mengalami kerugian. Tak celik undang-undang menjadikan kita tak pandai tuntut hak. Tak celik undang-undang menjadikan kita sering dipermainkan. Tak celik undang-undang menjadikan kita takut untuk menceburi perniagaan. Tak celik undang-undang menjadikan kita buat kerja semberono dan berisiko. Tak celik undang-undang menjadikan kita orang yang kurang berkeyakinan. Dan tak celik undang-undang menjadikan kita orang yang Maklumat lanjut
ASAL: RM20.00

SEKARANG: RM 20.00 (-0%)

AHLI: RM 18.00 (-10%)

Oleh
这本图解字典特别为低年级学生而编撰,此字典可以增强与巩固学生们对词汇的掌握能力。 此字典所涵盖的内容广泛, 包括普通常识、语文、数学与科学等。此字典也拥有精美的绘图和图片, 以提高学生的理解能力。 Maklumat lanjut
ASAL: RM14.90

SEKARANG: RM 14.90 (-0%)

AHLI: RM 14.90 (-0%)

Oleh Syed Mahadzir Syed Ibrahim
Tragedi yang berlaku ke atas MH370 & MH17 milik Malaysia telah mengundang pelbagai teori dan sebab musabab kejadiannya. Antara teori yang heboh diperkatakan ialah tragedi ini angkara konspirasi Dajjal Illuminati. Menurut satu kajian, teori konspirasi ada fungsinya iaitu sebagai satu mekanisme untuk orang ramai menghadapi atau memahami sesuatu peristiwa yang buntu. Dalam kes tragedi kehilangan pesawat MH370, adalah sukar untuk memahami bagaimana pesawat boleh hilang. Teori kon Maklumat lanjut
ASAL: RM37.90

SEKARANG: RM 37.90 (-0%)

AHLI: RM 34.11 (-10%)

Oleh Illa Shanahila
Fatiya Adam, gadis manja yang menetap bersama bapa saudaranya di UK setelah kematian ibu dan bapanya. Apabila Hany, sepupunya ditipu lelaki dari Malaysia, Hany nekad meminta bantuan Fatiya. “Kau nak aku buat apa sebenarnya ni? Kenapa aku pula yang kena jumpa mamat tu?” - FATIYA “Aku nak kau pikat dia, hancurkan hati dia!” - HANY Gila. Sungguh kerja gila! Nak bercakap dengan orang asing pun dia tak berapa suka, inikan pula nak pikat hati dan buat-buat jatuh ci Maklumat lanjut
ASAL: RM23.00

SEKARANG: RM 23.00 (-0%)

AHLI: RM 20.70 (-10%)

Oleh Ilbs
ASAL: RM47.50

SEKARANG: RM 47.50 (-0%)

AHLI: RM 42.75 (-10%)

Oleh
AL-QURAN PERJILID ANDALUS (TERJEMAHAN PERKATA +TAJWID BERWARNA + WAQAF IBTIDA') Spesifikasi: Kotak Kulit Kadbod (Box Cardboard cover) Lengkap 30 Juzuk dengan pembahagian 10 juzuk bagi setiap jilid (soft cover) Kertas matte (berwarna putih) Khat Resam Uthmani dan Terjemahan dalam Bahasa Melayu Diluluskan Lajnah Tasheh Al-Quran Kementerian Dalam Negeri (KDN) Malaysia Panduan Tanda Waqaf & Tanda Bacaan Doa Khatam al-Quran Keistimewaan: -Kaed Maklumat lanjut
ASAL: RM110.00

SEKARANG: RM 110.00 (-0%)

AHLI: RM 99.00 (-10%)

Oleh
Pelbagaikan bahasa, tajamkan minda dengan Kamus terbaik untuk generasi abad ke-21. Memperkayakan kosa kata bahasa Melayu, Bahasa Inggeris dan bahasa Arab serta memantapkan penguasaan membaca tulisan jawi. Pemengalan perkataan daalm bahasa Melayu berdasarkan kuku kata. Ejaan jawi disediakan selaras dengan Daftar Kata Bahasa Melayu terbitan Dewan Bahasa dan Pustaka. Traslitrasi bahasa Arab untuk memudahkan pembelajaran dan penyebutan. Maklumat lanjut
ASAL: RM17.90

SEKARANG: RM 17.90 (-0%)

AHLI: RM 16.11 (-10%)

Oleh Dr. Nisar Mohammad Ahmad
Buku PhD: Catatan Perjalanan Sebuah Universiti Kehidupan adalah hasil karya Dr Nisar Mohammad Ahmad, Pensyarah Kanan Fakulti Syariah dan Undang-Undang, Universiti Sains Islam Malaysia. Buku ini sarat dengan perkongsian pengalaman pahit dan manis beliau dalam melayari kehidupan sebagai se orang pelajar PhD yang boleh dijadikan sumber inspirasi. Selamat Membaca. Maklumat lanjut
ASAL: RM20.00

SEKARANG: RM 20.00 (-0%)

AHLI: RM 18.00 (-10%)

Oleh Ilbs
ASAL: RM35.00

SEKARANG: RM 35.00 (-0%)

AHLI: RM 31.50 (-10%)

Oleh Haiza Haifa
NUR FILIA HAIFA... hidupnya dikelilingi kesunyian dan terlalu rutin. Dia juga tiada teman rapat apatah lagi istimewa. Semuanya kerana dirinya pernah dikhianati sahabat baik. Lantaran itu, dia mengasingkan diri daripada bergaul dengan teman sebaya. Istilah persahabatan langsung tiada dalam kamus hidupnya. IMZI FARHAN... lelaki nerd, skema dan pelik. Entah dari mana hadirnya, tiba-tiba dia mahu menjalinkan persahabatan. Filia menolak dengan keras, pada mulanya. Tetapi, keik Maklumat lanjut
ASAL: RM26.00

SEKARANG: RM 26.00 (-0%)

AHLI: RM 23.40 (-10%)

Oleh Thoriq Aziz
Sebuah renungan tentang keagungan seorang ibu. Bagi seorang anak, ibu adalah malaikat pertamanya di dunia. Al-Quran yang kaya dengan makna telah menggandingkan perkataan ibu dengan beberapa tempat suci dan mulia seperti Makkah dan Lauh Al-Mahludz. Perkara ini sungguh mengundang kekaguman diri terhadap insan bergelar ibu kita sebenarnya. Betapa mulianya seorang ibu, jika Al-Quran pun meminjam perkataan ummu dan walidat (ibu) sebagai merujuk pada beberapa tempat yang muli Maklumat lanjut
ASAL: RM16.00

SEKARANG: RM 16.00 (-0%)

AHLI: RM 14.40 (-10%)

Oleh Jaja Ahmad
"Yen selalu balik sini sebab Ann. Yen suka Ann." - Khazrin Selama 3 tahun dia hanya memandang dari kejauhan dan mencintai dalam diam. Sekali dia luahkan, terduduk emaknya dan tidak terkata ayahnya. "Selain daripada sebab suka dan cinta, ada sebab lain kenapa saya nak kahwin dengan awak." - Khazrin "Sebab apa?" - Ann "Sebab pak ngah dah dinodai oleh mata awak bila awak tengok pak ngah tanpa baju hari tu." - Khazrin Berkahwin dengan jiran sendiri langsung tiada dalam kamus hid Maklumat lanjut
ASAL: RM25.00

SEKARANG: RM 25.00 (-0%)

AHLI: RM 22.50 (-10%)

Oleh Orked V.
Perpisahannya dengan Rozlyn memberikan impak yang besar kepada Nizar sehingga menyebabkan dia dipindahkan tempat kerjanya dari HQ ke cawangan Tanjong Karang sebagai pengurus. Dia akur kerana itu silapnya. Mungkin sudah tiba masanya untuk dia move on! Namun, di sana dia bertemu pula dengan Sufi yang sering buat kepalanya pusing. “Sakit ke, Encik Nizar?” “Awak rasa kalau kena pukul dengan batang mop dekat kepala tu sakit ke tak?” “Tapi tak keluar darah, kan?” Maklumat lanjut
ASAL: RM26.00

SEKARANG: RM 26.00 (-0%)

AHLI: RM 23.40 (-10%)

Oleh Eyla Hime
“Aku tahu kau tertekan dengan masalah hidup kau. Tapi, bunuh diri bukan caranya!”- AAFIYA Kali pertama pertembungan, salah faham berlaku. Wafeeq tak kisah sangat tentang perkara itu. Sebab dia fikir, itu adalah kali pertama dan terakhir dia akan jumpa Aafiya. Tapi... Sejak nama Aafiya, pelakon wanita terkenal tanah air muncul dalam kamus hidupnya, Wafeeq rasa keamanannya selama ini seakan-akan terganggu. Lebih-lebih lagi, bila Aafiya mula jadi jirannya dan rapat Maklumat lanjut
ASAL: RM24.00

SEKARANG: RM 24.00 (-0%)

AHLI: RM 21.60 (-10%)

Oleh Ida Munira
“Aku sudah gilakah? Tapi mengapa? Aku tidak tertekan pun sebelum ini,” – AKMA Dalam melayari bahtera rumah tangga bersama Karim dan anaknya, Akma tidak menyangkaTuhan menguji dirinya saban malam akibat disihir oleh seseorang. Hasutan syaitan yang diterima telah selalu kedengaran di indera dengar wanita ini yang menyuruhnya dia membunuh si anak. Menahan segala gangguan dan kesakitan dan terus berikhtiar dan berdoa sehingga akhirnya Allah menemukannya dengan seorang p Maklumat lanjut
ASAL: RM25.00

SEKARANG: RM 25.00 (-0%)

AHLI: RM 22.50 (-10%)

Oleh Arbak Othman
KAMUS BAHASA MELAYU (B) DIPERBESAR 19/20 Antara keistimewaan Kamus Bahasa Melayu ialah: Carian pantas kata : Memudahkan carian makna kata terbitan Lebih daripada 26 000 kata entri dan kata terbitan berserta kelas kata Disertakan Nota Bahasa tentang kata entri sebagai rujukan asas tatabahasa Disertakan juga label subjek bagi kata entri tertentu seperti kimia, fizik, perubatan dan lain-lain Bimbingan sebutan yang tepat untuk pengguna Kata-kata entri yang terpilih did Maklumat lanjut
ASAL: RM45.00

SEKARANG: RM 45.00 (-0%)

AHLI: RM 40.50 (-10%)

Oleh Vivianur Azura
Susah memikat lelaki? Bagi Puteri Irdiana Nafisya, perkara itu di hujung jarinya. Tidak perlu bergadai body, berderet lelaki jatuh cinta dengannya. Senyum serta gelak tawa juga lentok manjanya, cumalah plastik semata-mata. Dia tidak pernah kecundang dalam cinta kerana dia tidak pernah jatuh cinta. Hidupnya cuma punyai satu maksud, memburu si kasanova, menjerat dengan cinta plastik lalu meninggalkan mereka! Yang penting, dia berasa puas. Irdiana Nafisya membekukan hati d Maklumat lanjut
ASAL: RM29.00

SEKARANG: RM 29.00 (-0%)

AHLI: RM 26.10 (-10%)

Oleh Nurul Atiqh Ghuzir
“Saya tak tahu cara untuk mendekati dia. Dia sangat istimewa. Awak satu-satunya harapan saya.” – ADAM DAVIAN Hadirnya tanpa diminta. Kiera mula jatuh hati dan berharap Adam juga merasakan benda yang sama. Namun, punah harapannya apabila Adam mencintai kawan baiknya, Jo. “Saya tidak mampu membuat awak jatuh hati kepada saya. Saya tidak mampu untuk memenangi hati awak…” – SHAKIRA AMIRUDDIN Kiera hanya mampu meluahkan perasaan melalui pementasan teater bersa Maklumat lanjut
ASAL: RM23.00

SEKARANG: RM 23.00 (-0%)

AHLI: RM 20.70 (-10%)

Oleh
Al-Quran Perkata Warna Al-Andalus ini adalah sebuah metod atau Panduan Belajar Terjemahan Perkata dengan kaedah diberi warna pada setiap patah perkataan ayat-ayat al-Quran di dalam Bahasa Arab dan Bahasa Malaysia pula tepat dibawah tanpa khat tanpa dipisah atau dipotong pada khat dan tulisan Arabnya. Dengan pengukuhan kata dan tiadanya dipisah khat itu maka ia dapat memberikan kelebihan dan ketenangan dalam membaca kalimah Arab yang lebih besar berbanding yang kebiasanya ter Maklumat lanjut
ASAL: RM80.00

SEKARANG: RM 80.00 (-0%)

AHLI: RM 72.00 (-10%)

Oleh Mohd Arif Ariffin
Dahulu golongan khunsa dan transeksual ini adalah antara golongan yang dirahsiakan identitinya. Tiada siapa yang tahu kewujudan jantina unik ini. Dalam masyarakat, golongan ini menjadi golongan minoriti dan dianggap memalukan nama baik keluarga dan keturunan. Namun begitu, pada zaman sekarang semakin ramai golongan ini yang keluar ke masyarakat dan secara terang-terangan menonjolkan diri mereka tanpa rasa malu atau rendah diri. Mereka ini terdiri daripada golongan profession Maklumat lanjut
ASAL: RM18.00

SEKARANG: RM 18.00 (-0%)

AHLI: RM 16.20 (-10%)

Oleh Muhd Farhan Basheer
Keterangan Buku Qamus Azzakiyy telah disusun bagi memudahkan dalam membuat rujukan dan menambahkan pengetahuan. Proses penyusunan qamus ini memerlukan pengalaman, kegigihan dan kepakaran di dalam tiga Mang bahasa tersebut. Selain itu, usaha dan semangat kearah penyusunan qamus ini timbul kerana kami melihat betapa pentingnya ketigatiga bahasa ini. Didalam pertuturan di nusantara. Selain itu, ia juga bertujuan memartabatkan bahasa Melayu dan bahasa Arab di mata dunia. Maklumat lanjut
ASAL: RM19.00

SEKARANG: RM 19.00 (-0%)

AHLI: RM 17.10 (-10%)

Oleh Hitsuji Harumi
Sagami a.k.a KANON adalah orang yang sama di alam maya. Dia seorang penulis lagu perempuan (padahal lelaki) dan selalu chatting dengan BFF-nya, IZU; seorang juruanimasi. Dalam diam, dia jatuh hati kat gadis tu! heart Sagami happy sangat bila tahu Izumi sebenarnya IZU. Bagi Izumi pula, Sagami tu musuh utama. Dia tak tahu langsung KANON tu Sagami. Sudahnya Sagami kecundang pada musuh yang berjaya ajak Izumi dating! Apa Sagami perlu buat? Jadi stalker? Eh, tak boleh! Sebab ra Maklumat lanjut
ASAL: RM12.00

SEKARANG: RM 12.00 (-0%)

AHLI: RM 10.80 (-10%)

Oleh Muthanna Saari
Wacana Hak Asasi Manusia seyogia berakar dan terbangun sebagaimana hak-hak asasi tadi harus dipertahan dan diamalkan. Suatu kesegaran apabila Hak Asasi ini masuk dalam ranah imaginasi moral dan terungkap dalam bahasa pemikiran dan nilai kita. Buku kupasan Muthanna Saari adalah suatu sumbangan berharga, dalam konteks di mana kita sering mendapati keraguan tentang hak asasi ini atas alasan kita memiliki gagasan hak asasi yang lebih baik dari apa yang sedia ada. Soalnya bukan si Maklumat lanjut
ASAL: RM35.00

SEKARANG: RM 35.00 (-0%)

AHLI: RM 31.50 (-10%)

Oleh Cici Aida
Aku…Darling Delia. Nama vogue sangatkan. Kategori aku, hanya gadis biasa-biasa, tapi tetap ada gaya. Pakej manis, itu semulajadi. Ada juga yang ingin meraih perhatian. Tetapi sayang, aku cuma mengejar seorang saja. Bukan sebab dia terlalu kacak, tapi kaku macam kayu bila berdepan dengan perempuan. Senang cerita tersangatlah pemalu. Kalah seperti anak dara kena pinang. Jujur…dialah lelaki itu, Emir Anaqi. “Lepas ni saya akan panggil awak Darling sebab itu memang nama a Maklumat lanjut
ASAL: RM28.00

SEKARANG: RM 28.00 (-0%)

AHLI: RM 25.20 (-10%)

Oleh Bonda Nor
Tuhan itu terlalu dekat. Dia berbicara dengan kita menerusi pelbagai cara. Dalam pada kita leka, ditariknya kita agar kembali kepada fitrah sebagai seorang khalifah. Dalam pada kita lupa, Dia hantar peringatan demi peringatan agar kita segera kembali ke pangkal jalan. Adakalanya bicara amaran yang dikirimkannya itu datang perlahan, menusuk ke dasar hati. Pedih, dan luka itu kita tanggung sendiri-sendiri. Adakalanya bicara amaran itu datang dengan begitu kuat hingga terkapai- Maklumat lanjut
ASAL: RM20.00

SEKARANG: RM 20.00 (-0%)

AHLI: RM 18.00 (-10%)

Oleh Ramlee Awang Murshid
INTAN SURYANI Berkali-kali dia koma dan kemudian sedar semula... menyebabkan mamanya percaya bahawa dia mempunyai 9 nyawa berdasarkan sebuah mimpi. Dihitung jumlah ‘nyawa’ yang diambil daripadanya, lalu mengundang trauma. Sungguh dia tidak percaya... ketika koma, rohnya menyaksikan jasad sendiri yang terbujur kaku. HAKIM Si buta lagi yatim piatu ini menyara adiknya dengan penuh tanggungjawab. Hatinya sungguh luhur. Sesiapa saja akan terusik melihat keikhlasannya. Anugerah Maklumat lanjut
ASAL: RM25.00

SEKARANG: RM 25.00 (-0%)

AHLI: RM 22.50 (-10%)

Oleh Dato' Ismail Kamus , Mohd. Azrul Azlen Ab. Hamid
Merupakan sebuah buku panduan untuk diri sendiri (fardu ain), seisi keluarga, masyarakat dan umat sejagat (fardu kifayah). Ia merangkumi syariat ketika kelahiran, fardu ain kanak-kanak. Penekanan pendidikan remaja, hukumhakam muamalat (jual beli), munakahat (nikah khawin dan rumah tangga) serta amalan seperti zikir, doa dan adab. Semua ilmu bersumberkan al-Quran dan hadis sahih. Maklumat lanjut
ASAL: RM45.00

SEKARANG: RM 40.50 (-10%)

AHLI: RM 36.00 (-20%)

Oleh Rin Ahmad
Delilah seorang playgirl, tak pernah serius dalam hubungan dan akan memutuskan hubungan dengan pasangannya sesuka hatinya. Pertemuan pertama Delilah dengan Ezaq ialah di sebuah hotel. Masing-masing dengan urusan sendiri, tapi cukup untuk meninggalkan kesan. Malangnya, Delilah sudah mempunyai kekasih. Ezaq tetap menjejak Delilah walaupun tahu dia sudah berpunya dengan alasan membayar baki upah kerana menolongnya semasa migrain tempoh hari. Namun, layanan Delilah sangat din Maklumat lanjut
ASAL: RM23.00

SEKARANG: RM 23.00 (-0%)

AHLI: RM 20.70 (-10%)

Oleh
1)收入23个主题,包含91个单元,共超过1600个词汇。 2)分门别类的主题及详细生物的插图,能激发孩子的思考能力。 3)词汇三语对照(国文,英文,华文),让孩子更容易掌握三语。 Maklumat lanjut
ASAL: RM19.90

SEKARANG: RM 19.90 (-0%)

AHLI: RM 19.90 (-0%)

Oleh Dato' Ismail kamus Muhammad Shauqi Shabudin
Untuk pengetahuan para pembaca, buku Panduan Khusyuk dalam Solat ini menceritakan serba sedikit berkenaan khusyuk ketika sedang bersolat. Di samping itu, buku ini juga memberi pendedahan serta panduan kepada para pembaca untuk memperoleh khusyuk dalam solat. Semoga buku ini dapat memandu para pembaca untuk terus meningkatkan khusyuk dalam ibadah, seterusnya melahirkan solat yang sempurna, berkualiti dan diterima oleh Allah swt Maklumat lanjut
ASAL: RM10.00

SEKARANG: RM 10.00 (-0%)

AHLI: RM 9.00 (-10%)

Oleh Iman Fadia
ADI seorang wartawan jenayah yang sering membuat liputan dan melaporkan berita jenayah telah terjebak dalam dunia penyiasatan setelah berlakunya kes bunuh diri satu demi satu. Setiap mangsa bunuh diri telah meninggalkan satu tanda pada lengan. Mangsa dikatakan telah mengalami rasukan dan diganggu satu makhluk hitam yang menyebut nama MAYA sebelum membunuh diri dengan cara yang cukup ngeri. “Cuba kau tengok betul-betul. Torehan tu macam membentuk satu huruf. Aku pada mula Maklumat lanjut
ASAL: RM24.00

SEKARANG: RM 24.00 (-0%)

AHLI: RM 21.60 (-10%)

Oleh Aidah Bakri
Sembilan tahun berlalu. Dini yang dulunya naif, yang dianggap seperti dandelion yang rapuh oleh Harraz Rifqi, kini sudah bergelar Doktor Nurin Ardini. Kembalinya Dini ke bumi Malaysia bukan untuk merubah sejarah yang terlakar. Tapi pertemuan semula dengan Rifqi, mengingatkan dia pada sejarah lama. Sejarah luka yang amat menyakitkan. “Awak fitnah saya sampai saya terpaksa bernikah dengan awak. Kemudian, awak perkosa saya.” - Dini “Perkosa? Awak sudah menjadi isteri s Maklumat lanjut
ASAL: RM26.00

SEKARANG: RM 26.00 (-0%)

AHLI: RM 23.40 (-10%)

Oleh ILBS
PANDUAN UNDANG UNDANG JENAYAH Maklumat lanjut
ASAL: RM52.50

SEKARANG: RM 52.50 (-0%)

AHLI: RM 47.25 (-10%)

Oleh Shima Awang
Dek ketamakan duniawi, satu kemalangan yang dirancang meragut beberapa nyawa tidak berdosa. Dek cemburu dan dengki sebuah kepercayaan dikhianati. Kerana dendam yang tersimpan lamanya, Puan Aminah telah merancang dengan teliti untuk merampas kembali hak anak, cucu dan insan yang tidak berdosa. “Pastikan tahun depan juga syarikat tu jatuh ke tangan kita. Tengku Yahya dan Nik Rashid harus terima balasan atas setiap perbuatan mereka!” – Puan Aminah Baizura… gadis be Maklumat lanjut
ASAL: RM25.00

SEKARANG: RM 25.00 (-0%)

AHLI: RM 22.50 (-10%)

Oleh Cik Tet
Perwatakan Husna yang degil dan suka melawan telah membuahkan rasa cinta dalam hati Amzar, seorang jejaka yang berumur awal 40-an. Lagi kuat Husna melawan, lagi besar keinginan dalam hatinya untuk memiliki anak manja Pak Cik Hamidi itu. “Una nak kahwin dengan saya?” “Tak naklah, Una. Dahlah tua, muka penuh dengan semak-samun. Gelilah, pak cik. Nak cari bibir pun tak jumpa.” “Kenapa nak cari bibir saya? Una nak buat apa dengan bibir saya ni?” Walau luaran Maklumat lanjut
ASAL: RM30.00

SEKARANG: RM 30.00 (-0%)

AHLI: RM 27.00 (-10%)

Oleh Liza Suhana Ramli
Catatan ini ditulis genap 15 tahun penulis menyandang gelaran sebagai pendidik. Ya! Isu-isu remaja amat dekat dengan penulis sejak sekian lama. Pelbagai cerita pahit manis yang ditempuhi oleh siswa dan siswi telah penulis saksikan. Mendepani ragam remaja yang kian menginjak dewasa ini meninggalkan seribu satu kisah yang di antaranya menjadi garapan untuk habuan mata dan hati masyarakat di luar sana. Cabaran berdikari buat pertama kalinya tanpa pengawasan ibu bapa dan gu Maklumat lanjut
ASAL: RM15.00

SEKARANG: RM 15.00 (-0%)

AHLI: RM 13.50 (-10%)

Oleh ILBS
UNDANG UNDANG AM MALAYSIA JILID 1 Maklumat lanjut
ASAL: RM35.00

SEKARANG: RM 35.00 (-0%)

AHLI: RM 31.50 (-10%)

1-260 of 260

Page:
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5
*

Back to Top