Popular
Popular
0

Jumlah 0produk dalam troli anda. ×

Anda tidak mempunyai item di troli pembelian anda.

' Lokman Hakim 'Dijumpai 58 Produk Berkaitan
Oleh Syira Lokman
Buku ini mengetengahkan perjalanan lengkap sejarah sekumpulan nabi berketurunan bani Israel. Bani Israel melalui liku-liku hitam kehidupan sebelum mereka terselamat daripada kezaliman penguasa. Kisah Nabi Yaakub AS sangat menarik untuk dibaca bukan sahaja kerana kesabarannya, malah baginda memiliki jalur keturunan yang unik. Bapanya seorang nabi, anaknya juga seorang nabi, bahkan baginda sendiri seorang nabi. Ini yang membuatkan kisah ini sangat unik daripada selainnya. Selai Maklumat lanjut
ASAL: RM25.00

SEKARANG: RM 25.00 (-0%)

AHLI: RM 22.50 (-10%)

Oleh Syira Lokman
Buku ini membawa kita meneroka jalan sembuh dan mencari makna hidup untuk terus bangkit, dan bangkit selepas melalui fasa sembuh. Fasa sembuh itu bukan penamat, tetapi perjuangan yang tidak pernah terhenti dan dilorongkan dengan cabang-cabang pilihan. Jalan baru yang mematangkan. Cabang baru yang memberi harapan. Sembuh bukan bermakna kita sudah menang dan tidak lagi berdepan kesakitan. Proses sembuh dan bangkit ini akan terus berulang berkali-kali sehingga ke akhir hayat. Uj Maklumat lanjut
ASAL: RM28.00

SEKARANG: RM 28.00 (-0%)

AHLI: RM 22.40 (-20%)

Oleh Nurhayati Ishak , Loki Daechwita , Rashid Salim
KERIS ITU AKAN KU TUSUK DI ATAS KUBURAN WANITA YANG MATI DIBUNUH! KAU AKAN MERASAI KEKAYAAN USAI SELESAI UPACARAKU... PUAKA KERAMBIT - NURHARYATI ISHAK ANDING "Roarrrr!!!" makhluk itu membuka mulut luas-luas mengeluarkan suaranya yang sangat kuat. Bergema seluruh alam hutan. Kerambit di tangan Anding terus dihayun. Sipi-sipi kerambit di tangannya mengenai kulit pipi makhluk itu. la mengaum. dengan kuat menampakkan gigi taringnya yang panjang. Gerakannya bermula. la menerkam Maklumat lanjut
ASAL: RM29.90

SEKARANG: RM 29.90 (-0%)

AHLI: RM 23.92 (-20%)

Oleh Zabalang Studio
Wow! Ilmu baharu! Belajar Fakta Baharu & Menarik! Haiwan · Tumbuhan Anatomi · Geografi Budaya · Seni Kehidupan · Cuaca Dan Banyak Lagi Lebih 100 Trivia! Adakah Air Liur Meleleh Semasa Tidur? Apakah Kepentingan Hakim Dan Peguam Pakai Rambut Palsu? Apakah Fungsi Lubang Pada Akar Teratai? Betulkah Kupu-Kupu Mengepakkan Sayap Tanda Tornado? Adakah Daun Gugur Menimbun Di Dalam Hutan? Adakah Lukisan Sunflowers Van Gogh 'Layu'? Betulkah Lebih Baik Membeli Kasut Pad Maklumat lanjut
ASAL: RM16.00

SEKARANG: RM 16.00 (-0%)

AHLI: RM 16.00 (-0%)

Oleh Bunda Ary
Adib dan kawan-kawan belajar mengenai puasa sunat dan puasa pada bulan Ramadan. Hakim turut memberikan tip supaya mereka dapat belajar berpuasa penuh dan belajar mengenai keistimewaan bulan Ramadan. Maklumat lanjut
ASAL: RM12.00

SEKARANG: RM 12.00 (-0%)

AHLI: RM 12.00 (-0%)

Oleh Bunda Ary
Adib dan Hakim belajar mengenai zakat iaitu jenis-jenis zakat dan cara mengira zakat yang mudah. Adib baru tahu bahawa setiap pendapatan yang diperoleh ada hak dan bahagian untuk orang lain. Maklumat lanjut
ASAL: RM12.00

SEKARANG: RM 12.00 (-0%)

AHLI: RM 12.00 (-0%)

Oleh Raisyas Azliey
Fahami debaran hatiku kau pasti jatuh cinta padaku... NURIN QISTINA - Kepulangan yang dinanti. Kepulangan yang sepatutnya dirai dengan sebuah kegembiraan. Malangnya kala kaki menjejak ke bumi Malaysia semula selepas 4 tahun di luar negara, dia disambut dengan berita di luar kewarasan akalnya. Satu tragedi yang menimpa kembarnya Nurin Qasdina hingga mengorbankan nyawa kakak kesayangannya itu memaksa dia menjalankan satu misi. Semuanya kerana tulisan terakhir Nurin Qasdina y Maklumat lanjut
ASAL: RM29.90

SEKARANG: RM 29.90 (-0%)

AHLI: RM 23.92 (-20%)

Oleh Hakim Hamidon
Dalam menjalani kehidupan harian, kita tidak perang terlepas daripada membuat pilihan. Antara alternatif kita dalam mendepani pilihan yang ada adalah dengan melakukan istikharah. Sesudah beristikharah, kita berharap Allah SWT memberi ilham kepada kita dalam membuat pilihan. Senario ini seringkali berlaku apabila kita berhadapan dengan soal jodoh. Namun, tahukah kita bahawa konteks istikharah lebih luas daripada sekadar memilih jodoh? Usaha beristikharah mungkin nampak kecil, Maklumat lanjut
ASAL: RM14.00

SEKARANG: RM 12.60 (-10%)

AHLI: RM 11.20 (-20%)

Oleh Lukmanul Hakim & Mahmud Al-Misri
Sejarah Ringkas Nabi Muhammad SAW & Biografi Khulafa Ar-Rasyidin , sebuah buku sejarah mengenai tokoh-tokoh islam seperjuangan Nabi Muhammad SAW dalam era memperkenalkan tauhid Allah yang maha Esa, melalui agama suci Islam sewaktu tahun-tahun awal Hijriyah. Karya asal oleh Mahmud Al-Misri dan terjemahan Bahasa Melayu oleh Abdul Rahman Saleh Siregar, buku ini merupakan himpunan latar belakang sahabat Nabi SAW yang utama iaitu Abu Bakar As-Siddiq, Umar Al-Khattab, Uthman Bin A Maklumat lanjut
ASAL: RM39.00

SEKARANG: RM 39.00 (-0%)

AHLI: RM 35.10 (-10%)

Oleh Amir Hamzah Aziz
Roh askar Jepun mengganas? Tak semua akan percaya… Ada yang kata, apabila waktu malam menjelang, kedengaranlah tapak kaki askar Jepun berkawad. Tak cukup dengan itu, ada juga yang nampak kelibat askar Jepun merayau - rayau tanpa kepala. Sebab itulah, tiada seorang pun penduduk berani mendekati kubu itu. Tapim Hakim dan rakan - rakan ada pendapat yang tersendiri. Mareka harus siasat. Benarkah kubu itu betul - betul berpuaka?? Maklumat lanjut
ASAL: RM14.00

SEKARANG: RM 14.00 (-0%)

AHLI: RM 12.60 (-10%)

Oleh Syira Lokman
Dalam melayari hidup, kita sering berdepan dengan kesedihan, keresahan, ketakutan, kekecewaan, sakit hati, benci, marah, rasa keseorangan, jiwa kosong dan pelbagai lagi emosi bercampur baur. Ada masanya kita sendiri tidak ketahui mengapa diri kita begini. Ada antara kita berdepan trauma masa lalu. Takut dengan masa depan. Kecewa dengan harapan. Benci terhadap pengkhianatan. Kecewa dengan penolakan. Marah dengan ketidakadilan. Sunyi dalam keramaian. Hari-hari kita cuba bangki Maklumat lanjut
ASAL: RM25.00

SEKARANG: RM 22.50 (-10%)

AHLI: RM 20.00 (-20%)

Oleh Luqman Hakim
Kesihatan amat penting bagi setiap manusia. Dengan kesihatan yang baik kita dapat meneruskan hidup, beribadah, bekerja, belajar dan lain - lain. Malah perjalanan hidup dan pemikiran seseorang dapat bergerak aktif dan lebih lancar. Bagaimana untuk mendapatkan kesihatan dan pemakanan atau menu yang seimbang. Pemakanan dikaitkan dengan kesihatan kerana daripadanya zat-zat seperti protein, vitamin, kalsium, karbohidrat dan lain-lain. Semua zat ini amat diperlukan manusia. Sebaikn Maklumat lanjut
ASAL: RM17.00

SEKARANG: RM 15.30 (-10%)

AHLI: RM 13.60 (-20%)

Oleh Pynat Mouri
Bukan aku tak move on tetapi kisah kita yang dulu baru bermula Siapa sangka, jarak dan waktu yang tersingkap menyimpan sebuah kebenaran antara Lutfir Hakimi dan Hazie Tsuraya. Bermula dari insiden yang lalu, Lutfir terus membawa rindu yang terpendam lama. Hanya kerana sebaris nama yang hampir sama di atas selembar warkah, dia tersalah sangka lalu terpaksa dia menanggung malu dan ego tidak Maklumat lanjut
ASAL: RM26.00

SEKARANG: RM 26.00 (-0%)

AHLI: RM 23.40 (-10%)

Oleh ANUAR DARWISY
Selepas Tok Guru Rahman meninggal dunia, Ustaz Ukasyah dan Ustaz Baihaqi menggalas tanggungjawab menguruskan maahad tahfiz tok guru mereka. Malangnya, mereka terpaksa mencari sebuah rumah baharu selepas diminta untuk berpindah. Usaha pencarian dua ustaz muda itu menemukan mereka dengan sebuah rumah agam yang terletak di tengah-tengah ladang kelapa sawit. Rumah yang terpisah daripada masyarakat setempat malah dijauhi oleh orang kampung. "Ladang ni berpenunggu,ustaz, Rumah puti Maklumat lanjut
ASAL: RM28.00

SEKARANG: RM 21.90 (-22%)

AHLI: RM 21.90 (-22%)

Oleh Panel Penulis Ana Muslim
Mudahnya nak jadi anak lelaki soleh! Allah SWT mahukan kita semua menjadi anak yang soleh dan hamba Allah yang taat. Sehinggakan, Allah SWT menurunkan satu surah yang dikenali dengan Surah Luqman. Menerusi surah ini, kita boleh mempelajari nasihat serta pesanan yang diberikan oleh Luqmanul Hakim kepada anaknya tentang bagaimana untuk menjadi anak yang soleh dan hamba Allah yang beriman! Nak tahu apakah lagi pesanan-pesanan Luqman itu? Jom, hayati dan pelajari ibrah daripada p Maklumat lanjut
ASAL: RM12.00

SEKARANG: RM 12.00 (-0%)

AHLI: RM 10.80 (-10%)

Out of stock

Oleh Mimi Said
"Jumpa selepas jam 3 nanti." - Linda "Siapa kalah harus belanja makan. Siap sedialah duit dalam dompet itu untuk aku. Korang pasti akan kalah nanti!" - Hakim "Itupun kalau kau boleh kalahkan aku." – Ian Pada setiap hari Khamis minggu ketiga, tepat jam 3 petang, di sebuah kelas kosong, 12 buah kisah dipertaruhkan. 1... 2... 3, sudah lengkap ahli Kelab Misteri Jam 3. Hakim (si hati kering), Ian (si penakut) dan Linda (si cantik) saling bertukar cerita bagi merebut gelaran Maklumat lanjut
ASAL: RM20.00

SEKARANG: RM 20.00 (-0%)

AHLI: RM 18.00 (-10%)

Oleh Namie Han
Hidup tanpamu tidak memberi apa-apa erti bagiku... Bagai belangkas. Jolokan yang sering digunakan untuk hubungan Ezran Hakimi dan Syafiena Amni ketika zaman persekolahan mereka. Namun, entah di mana silapnya, hubungan teman tapi mesra itu terputus begitu sahaja apabila Ezran Hakimi bertindak memusuhi gadis itu. Dan Syafiena tidak pernah mengetahui mengapa lelaki itu boleh berubah hingga begitu sekali. Sembilan tahun berlalu, takdir menemukan mereka kembali ketika reunion Maklumat lanjut
ASAL: RM28.00

SEKARANG: RM 28.00 (-0%)

AHLI: RM 25.20 (-10%)

Oleh JULES
Alkisah Qaseh, gadis happy-go-lucky, cemerkap dan seringkali dihakimi sebagai anak bongsu, walau pada hakiki dia tidak sama sekali berkiblatkan kemewahan. Dia pendengar setia sekali gus penyelesai masalah. Hobinya meringankan beban mangsa yang ditindas oleh pasangan mereka. Acapkali badai menimpa dialah srikandi abad ke-21, alfu ke-3. Peribahasa berpantang maut sebelum ajal dijulang tinggi saat kecelakaan melingkari situasi. Akibatnya, Qaseh dimurkai ayahanda ekoran mempert Maklumat lanjut
ASAL: RM28.00

SEKARANG: RM 28.00 (-0%)

AHLI: RM 25.20 (-10%)

Oleh Shafatin Yusof
“I can handle the truth. It’s the lie that kills me.” ~ MARYAM Waktu dan takdir menemukan mereka dalam sebuah perjalanan. Indah pada permulaan namun di sebaliknya terlindung sebuah kepahitan. “Perjalanan kita menuju pengakhiran yang sama, meskipun berbeza laluan dan permulaan.” ~ FATEH ADDIN Dalam perjalanan itu mereka adalah satu. Mereka kehilangan, mereka ditinggalkan. Kehilangan bagi Maryam sebenarnya adalah kekuatan. Bukan titik kelemahan. Bukan kesedihan berpa Maklumat lanjut
ASAL: RM32.00

SEKARANG: RM 32.00 (-0%)

AHLI: RM 28.80 (-10%)

Oleh Cahaya Ainn
Di hatiku hanya ada kamu! Terkejut. Keliru. Itulah reaksi pertama Alisa saat bertemu Hakim buat kali pertama setelah setahun berlalu, sejak pertemuan mereka di Granada, Sepanyol. Hakim, yang kononya berjanji mahu menjemputnya di lapangan terbang, hilang begitu sahaja sehinggalah mereka dipertemukan sekali lagi apabila Alisa berjaya diterima bekerja di syarikat milik Hakim, sebagai setiausaha lelaki itu! Yang peliknya, Hakim langsung tak mengenalinya. Atau lelaki itu sekad Maklumat lanjut
ASAL: RM25.00

SEKARANG: RM 25.00 (-0%)

AHLI: RM 22.50 (-10%)

Oleh Ibnu Ibrahim At-Tawari
Mahsuri membesar dan diasuh dengan penuh adat resam serta tatasusila oleh kedua orang tuanya, Sejak zaman kanak-kanak lagi, Mahsuri telah menunjukkan ciri-ciri luar biasa di mana dia tidak seperti kanak-kanak lain. Sehingga meningkat dewasa, ciri-ciri kewanitaannya lebih terserlah, dengan wajah yang cantik rupawan, serta hati budi yang sangat baik. Sehinggakan menjadi buah mulut penduduk LAngkawi dan akhirnya sampailah ke telinga Datuk Pekerma Jaya. Dia adalah wakil sultan, m Maklumat lanjut
ASAL: RM29.90

SEKARANG: RM 29.90 (-0%)

AHLI: RM 26.91 (-10%)

Oleh Suffian Hakim
In post-independence Singapore, tradition clashes with modernity in this compelling tale of the importance of defining one's own story. When their father Sujakon comes home late one night, raving about bad people coming to take them away, siblings Zuzu and Hakeem are forced to leave everything behind and live in a tent at Changi Beach, with a secret community called Anak Bumi—the Children of the Earth. Here, they learn to live off the land and fend for themselves, and part Maklumat lanjut
ASAL: RM55.90

SEKARANG: RM 55.90 (-0%)

AHLI: RM 50.31 (-10%)

Oleh Airisz
Nama aku Fauziah Hanim. Panggil Jee saja. Aku anak sulung. Bawah aku ada enam lagi adik. Selepas tiga hari emak melahirkan Ammar Hakim, ayah meninggal dunia dengan tiba-tiba saja. Petang tu ayah rebah di ruang tamu. Tanpa pesan, tanpa kata-kata, ayah pergi begitu saja meninggalkan kami buat selamanya. Emak tak mampu terima kenyataan yang ayah sudah tiada. Dua hari mak kemurungan dan selepas itu mak terus hilang daya ingatan. Orang kampung sebut mak gila meroyan. Sejenis pe Maklumat lanjut
ASAL: RM25.00

SEKARANG: RM 25.00 (-0%)

AHLI: RM 22.50 (-10%)

Oleh Azian Zahra
Kasihku padamu tak akan pernah padam walau seribu kali kau masih melukai hatiku. Seandainya aku pergi dulu, izinkan aku bawa bersama hatimu. Peristiwa di Tower Bridge menemukan Hakimi dan gadis Jepun, Keiko. Bagi Keiko, sungguh dia terasa terhutang budi apabila niatnya untuk membunuh diri dihalang oleh lelaki budiman itu. Melalui Hakimi, dia mula terpesona dengan keindahan Islam, agama yang dianuti lelaki itu. “Insya-Allah.” “Apa?” “Oh, itu bahasa Arab. Maksudnya Maklumat lanjut
ASAL: RM28.00

SEKARANG: RM 28.00 (-0%)

AHLI: RM 25.20 (-10%)

Oleh Aalin Amily
Tika tersimpul tali setia, akanku terus menggenggam cinta... Tidak pernah terlintas di fikiran Arya Darlina akan berkahwin pada usia yang sangat muda. Dek kedegilan dan kehidupannya yang terlalu sosial, dia tidak dapat menolak. Terpaksa dalam rela, dia akur menjadi isteri kepada Luthfi Hakimi. Paling mencabar adalah apabila dia harus menerima hakikat yang dia adalah ibu tiri. Gila! Diri sendiri belum lurus, masakan dipertanggungjawabkan untuk menguruskan anak-anak? Maklumat lanjut
ASAL: RM25.00

SEKARANG: RM 25.00 (-0%)

AHLI: RM 22.50 (-10%)

Oleh DANISYARAHMAT
“Dengan ini saya Khalil Zahrain bin Ali menceraikan Sofia Rahman dengan talak 3”. - KHALIL Puas sudah. Bukan satu malah tiga sekali talak dilepaskan pada Sofia di hadapan hakim mahkamah syariah. Dikhianati oleh insan yang paling disayangi dalam hidupnya membuatkan Khalil membawa diri setahun hidup di Sabah bekerja di pelantar minyak. Hidup hampir murung kerana tidak dapat menerima hakikat dicurangi oleh isteri tersayang. “Menikah dengan kau, adalah satu penyesalan yang Maklumat lanjut
ASAL: RM29.00

SEKARANG: RM 29.00 (-0%)

AHLI: RM 26.10 (-10%)

Oleh Syerif Nurhakim , Al-Ghozi
ASAL: RM4.00

SEKARANG: RM 4.00 (-0%)

AHLI: RM 3.60 (-10%)

Oleh Syerif Nurhakim , Al-Ghozi
ASAL: RM4.00

SEKARANG: RM 4.00 (-0%)

AHLI: RM 3.60 (-10%)

Oleh Syerif Nurhakim , Al-Ghozi
ASAL: RM4.00

SEKARANG: RM 4.00 (-0%)

AHLI: RM 3.60 (-10%)

Oleh Syerif Nurhakim , Al-Ghozi
ASAL: RM4.00

SEKARANG: RM 4.00 (-0%)

AHLI: RM 3.60 (-10%)

Oleh Rossa Nur
Wajahnya cantik tetapi seperti pokok kecubung yang indah bunganya, dia memabukkan serta beracun. Di dalam dirinya mengalir dendam yang sarat dan perlu dibalas. Dia tidak akan puas selagi orang-orang yang telah memperkotak-katikkan maruah dan menghitamkan kehidupannya masih lepas bebas di luar sana. “Kurang ajar! Kau orang ingat aku ni barang yang kau pecahkan kat pasar raya ke, yang dapat kau tebus dengan membayar ganti rugi?!” Siapakah sebenarnya perempuan yang sar Maklumat lanjut
ASAL: RM27.00

SEKARANG: RM 27.00 (-0%)

AHLI: RM 24.30 (-10%)

Oleh Weeda Airiza
“Sorry, aku hanya tolong bestfriend aku yang suka dekat kau tu, faham?!” – Wafa Hanim. “Tak elok perempuan sweet macam you ni terpekik-pekik dekat sini.” – Nazhan Marzuqi. Angkara surat cinta, porak-peranda jadinya hidup Wafa Hanim. Apatah lagi bila bertemu berbelas tahun kemudian sebagai jiran. Lelaki itu masih belum berubah. Kasih sayangnya begitu over sehingga membuatkan gadis itu meremang bulu romanya! “Tak payah buat kerja gila couple dengan ramai orang Maklumat lanjut
ASAL: RM24.00

SEKARANG: RM 24.00 (-0%)

AHLI: RM 21.60 (-10%)

Oleh Eina Afrina
"Cinta tak perlu sempurna, tapi cinta sejati melengkapkan segalanya." Kata orang cinta itu boleh dipupuk, disemai agar bercambah dalam hati. Tapi tak semudah itu bagi Hazreen. Hakimi bukan pilihan hati dan rasa cinta itu tak pernah kunjung tiba meskipun sudah puas menunggu. Yang peliknya, bagaimana dia boleh setuju saat mereka hendak ditunangkan dahulu? Ashril pula, lelaki berlagak yang tak sudah-sudah cari pasal dengan Hazreen. Lelaki itu bagaikan magnet yang kadang Maklumat lanjut
ASAL: RM28.00

SEKARANG: RM 28.00 (-0%)

AHLI: RM 25.20 (-10%)

Oleh
This Was a Man is the seventh and final, captivating instalment of the Clifton Chronicles from master storyteller Jeffrey Archer. This Was a Man opens with a shot being fired, but who pulled the trigger, and who lives and who dies? In Whitehall, Giles Barrington discovers the truth about his wife Karin from the Cabinet Secretary. Is she a spy or a pawn in a larger game? Harry Clifton sets out to write his magnum opus, while his wife Emma completes her ten years as Chairman o Maklumat lanjut
ASAL: RM59.90

SEKARANG: RM 59.90 (-0%)

AHLI: RM 53.91 (-10%)

Oleh Julia Basri
Hidup bergelumang dengan dosa, perkara biasa bagi Umaira. Farok, Zaman dan Razif buat hidup Umaira kian celaru hingga akhirnya dia lari jauh membawa diri. Bahana dosa silam Umaira terpaksa ditanggung Adamia Qaisara. Izwan pula tak putus-putus mengambil kesempatan pada Adamia. Pertemuan tak di duga melakar kisah baru antara Adamia dan Adam Hakimi. Masing-masing ada agenda tersendiri. Adamia tidak rela dirinya dimiliki Izwan. Adam pula muak dengan cinta murahan Karina. “ Maklumat lanjut
ASAL: RM28.00

SEKARANG: RM 28.00 (-0%)

AHLI: RM 25.20 (-10%)

Oleh Hafizul Hakim Bin Mohamad Kerta
Macam mana aku nak beli emas? Duit gaji tak sampai hujung bulan pun kekadang dah kosong! Di dalam buku ini bukan hanya berkongsi ilmu berkaitan tentang emas malah sentuh tentang pengurusan kewangan, panduan beli rumah, dan kaedah menabung yang efisien. Apa yang ditulis berdasarkan pengalaman sendiri selama 9 tahun dengan emas dan ketika di alam pekerjaan. Saya tulis guna ayat santai, sasaran khusus untuk orang muda.Biasanya orang muda tak tahu apa nak buat dulu dengan gaji l Maklumat lanjut
ASAL: RM20.00

SEKARANG: RM 20.00 (-0%)

AHLI: RM 18.00 (-10%)

Oleh Suffian Hakim
An illustrated edition of the author’s first novel—the hilarious, viral hit Harris bin Potter and the Stoned Philosopher, in which a bespectacled boy finds out that magic is disappearing in Singapore… and has to stop it. Harris bin Potter is an orphan who loves to play void deck football like any other Singaporean boy. But when he discovers he is a parceltongue (i.e., he can talk to boxes…er, parcels), his world changes. Harris learns about his magical lineage and en Maklumat lanjut
ASAL: RM48.90

SEKARANG: RM 48.90 (-0%)

AHLI: RM 44.01 (-10%)

Oleh Hj Lokman Abdul Hamid
Bahagian I: Apa itu Kanser? Inilah sebuah buku yang membicarakan Kanser dari dimensi yang belum pernah and abaca atau lihat. Buku ini menyingkap kanser secara menyeluruh dalam bahasa umum. Anda tentu ingin mengetahui bentuk gaya hidup yang bakal mengundang kanser. Atau anda perlu tahu bagaimana kanser merebak dan tip makanan yang perlu dikurangkan. Satu perbandingan antara perubatan moden vs rawatan Al-Quran yang mengupas isu-isu pro dan kontra, terhadap kedua-duanya. Baha Maklumat lanjut
ASAL: RM45.00

SEKARANG: RM 45.00 (-0%)

AHLI: RM 40.50 (-10%)

Oleh Lokman Hakim
ZAPP! Dia bebas mengoyak apa sahaja di sekelilingnya. Walau selaju mana aku melibas pisau, kuku tajamnya lebih pantas menjamah tubuh ini. Pedih, perutku tersiat. Aku sempat lihat ususku berguguran. Genggaman tanganku pada pisau sudah tidak kuat. Ia jatuh ke lantai. Dan tawa sudah tiada. Berganti ngauman cukup memekakkan. Satu persatu mayat ditemui dalam keadaan ngeri. Fathul, polis penyiasat kes ini diselubungi mimpi ngeri. Dia bingung, adakah ia petunjuk atau ancaman? Abi Maklumat lanjut
ASAL: RM18.00

SEKARANG: RM 18.00 (-0%)

AHLI: RM 16.20 (-10%)

Oleh Nurul Hakimah Mohamad
Siang dan malam. Tanpa henti. Sentiasa merindui. Walaupun di ambang mati. Dalam doa pada saban malam, bermunajat Nabi kepada Tuhan, melampiaskan kerisauan terhadap umatnya. Dari jeluk hati mulia, tidak lekang ingatan kepadamu. Wahai Tuhan, mohon umat sentiasa teguh di jalan yang Engkau redai. Jangan Kau mengazab mereka, sungguh mereka tidak mampu menanggung murka. Nabi mencintaimu. Malah, menangis keranamu. Sedangkan Nabi dengan kita tidak pernah berjumpa, air matany Maklumat lanjut
ASAL: RM18.00

SEKARANG: RM 18.00 (-0%)

AHLI: RM 16.20 (-10%)

Oleh Hani Fazuha
Rihana dan Hakim, dua nama dari dua dunia berbeza, ditemukan dalam kancah penuh dosa. Bagi Hakim, Rihana itu tidak ubah seperti pelacur kelas atasan. Bagi Rihana, Hakim itu sama saja dengan lelaki kaya raya yang harus dilayan untuk mengeluarkan duit dari poketnya. “Kahwin dengan I Rin, I’ll pay you two million.” - Hakim “Dua juta tidak cukup untuk membeli maruah I, Hakim”- Rihana Segalanya berubah apabila Rihana bertemu hidayah-Nya dan meninggalkan dunia kelam unt Maklumat lanjut
ASAL: RM27.00

SEKARANG: RM 27.00 (-0%)

AHLI: RM 24.30 (-10%)

Oleh Khairul Hakimin Muhammad
ASAL: RM25.00

SEKARANG: RM 25.00 (-0%)

AHLI: RM 22.50 (-10%)

Oleh Luqman Hakim
Sejarah Para Anbiya’ yang selalu dipaparkan kepada kita menyingkapkan perjuangan yang disulami dengan pengorbanan dan penderitaan yang dihadapi para Nabi ketika menyampaikan risalah Allah SWT kepada kaurnnya. Maka didalam buku yang sedang para pembaca budiman tatap ini turut mengajak kita mengimbau kembali dengan hati yang insaf dan berazam untuk sama-sama meneruskan perjuangan yang suci dan mulia ini. Intisari daripada usaha dakwah yang menjadi agenda utama para nabi itu d Maklumat lanjut
ASAL: RM29.00

SEKARANG: RM 22.90 (-21%)

AHLI: RM 22.90 (-21%)

Perkerjaan sebagai seorang Jurutera tidaklah semudah yang di sangka, mereka berperanan memudah dan menyelesaikan urusan manusia dengan teknologi. Sebagai seorang jurutera tidak akan lari dari masalah sehinggalah ia selesai, meskipun terpaksa menggali lubang lain demi mencari puncanya. Maklumat lanjut
ASAL: RM25.00

SEKARANG: RM 25.00 (-0%)

AHLI: RM 22.50 (-10%)

Oleh Ruqayyah Muhd; Hakim Zakaria; M.H Nizam
Diet-Licious adalah rakaman anekdotal tiga orang dietician (pakar pemakanan) dalam berdepan pelbagai kerenah pesakit (dan godaan makanan, ahah). Ditulis secara santai dan lucu, serta sarat informasi berkaitan nutrisi dan pemakanan. Bacaan ringan yang sesuai untuk mereka yang nak 'jaga makan'. Maklumat lanjut
ASAL: RM25.00

SEKARANG: RM 25.00 (-0%)

AHLI: RM 22.50 (-10%)

Oleh Ustaz Muhammad Hakimi
BIMBINGAN PRAKTIKAL SOLAT PEREMPUAN Maklumat lanjut
ASAL: RM25.00

SEKARANG: RM 19.90 (-20%)

AHLI: RM 19.90 (-20%)

Oleh Ustaz Muhammad Hakimi
BIMBINGAN PRAKTIKAL SOLAT LELAKI Maklumat lanjut
ASAL: RM28.00

SEKARANG: RM 28.00 (-0%)

AHLI: RM 28.00 (-0%)

Oleh Rehan Maktar
GERHANA pasti seketika. Setiap kesabaran akan diganjari. Aira hadapi hidup dengan penuh syukur bertemankan Zariq yang begitu jujur padanya. Tapi, suatu hari Zariq pergi tanpa sebarang pesan. Aira menangis. Kecewanya dia. Zariq kejam! Namun, hidup perlu diteruskan. Aira terus tabah demi budi yang telah dia telan selama ini. Hingga pada suatu hari dia dibawa lari oleh seorang lelaki yang tidak dikenali, Aira rasa dunianya yang selama ini sekadar gerhana; menjadi gelap-gelita Maklumat lanjut
ASAL: RM23.00

SEKARANG: RM 23.00 (-0%)

AHLI: RM 20.70 (-10%)

Oleh Aira Eddy
Pilihan jodoh oleh Syarifah Al Bahiyah adalah pilihan muktamad. Setiap butir perkataan yang keluar daripada mulutnya adalah arahan mati. Mampukah cucu kembar pertama Syarifah Al Bahiyah, Tengku Zaim Hakimi bin Tengku Zahid Harith mencari gadis yang sekufu dengannya sebelum tempoh yang diberikan tamat? "I don't have someone special in my heart. Someone yang sesuai untuk dijadikan calon isteri. Along rasa macam nak give up!" - Tengku Zaim Hakimi Cinta yang tiba-tiba datan Maklumat lanjut
ASAL: RM30.00

SEKARANG: RM 30.00 (-0%)

AHLI: RM 27.00 (-10%)

Oleh Jeffrey Archer
This Was a Man is the seventh and final, captivating instalment of the Clifton Chronicles from master storyteller Jeffrey Archer.This Was a Man opens with a shot being fired, but who pulled the trigger, and who lives and who dies?In Whitehall, Giles Barrington discovers the truth about his wife Karin from the Cabinet Secretary. Is she a spy or a pawn in a larger game?Harry Clifton sets out to write his magnum opus, whil Maklumat lanjut
ASAL: RM49.90

SEKARANG: RM 49.90 (-0%)

AHLI: RM 44.91 (-10%)

Oleh Khairul Hakimin Muhammad
Facebook bukan sekadar media sosial untuk kita berkongsi cerita. Sebaliknya, ia sudah menjadi platform bisnes, kerja-kerja komuniti, pertubuhan dan sebagainya. Mempunyai jumlah follower yang ramai adalah salah satu sasaran setiap pemilik akaun. Ia bukan lagi semata-mata untuk mendapatkan perhatian, sebaliknya untuk meluaskan lagi capaian maklumat terhadap produk dan aktiviti pemiliknya. Bagaimana mahu mendapatkan follower yang ramai? Apa strateginya? Apa tindakannya? Ba Maklumat lanjut
ASAL: RM25.00

SEKARANG: RM 25.00 (-0%)

AHLI: RM 22.50 (-10%)

Oleh Amy Cooper Hakim
ASAL: RM76.95

SEKARANG: RM 76.95 (-0%)

AHLI: RM 69.26 (-10%)

Oleh Rehan Makhtar
Sebaik mana manusia merancang, Tuhan jugalah perancang yang terbaik. Lailatul punya rencana sendiri tentang hidupnya. Tentang cita-cita dan impian. Bukan untuk hari ni tapi untuk satu hari nanti setelah usia remaja dikorbankan untuk melihat Lizahani, adiknya berjaya dan bahagia setelah ayah ibunya tiada. Namun, kecekalan dia diduga lagi. Ditangkap berdua-duaan dengan seorang lelaki asing bernama Muhamad Al-Qadr, membuatkan dia hilang punca. “Aku memang tak ada sesiapa da Maklumat lanjut
ASAL: RM25.00

SEKARANG: RM 22.50 (-10%)

AHLI: RM 22.50 (-10%)

Oleh
AKTA MAHKAMAH KEHAKIMAN 1964 (AKTA 91) Maklumat lanjut
ASAL: RM12.50

SEKARANG: RM 12.50 (-0%)

AHLI: RM 11.25 (-10%)

Dalam buku ini penulis ingin menjelaskan secara terperinci mengenai bacaan, amalan dan pengertian yang dilakukan ketika solat .Semoga usaha kecil ini bermanfaat kepada pembaca . Dan sama-samalah kita menharapkan keredhaan dan pahala daripada Allah s.w.t dan kurang itu datangnya dari manusia itu sendiri Maklumat lanjut
ASAL: RM3.90

SEKARANG: RM 3.90 (-0%)

AHLI: RM 3.51 (-10%)

Oleh Ustaz Muhammad Hakimi , Da'I Aiman Sufyan , Nur Ashiqa
BIMBINGAN LENGKAP FARDU AIN UNTUK WANITA Maklumat lanjut
ASAL: RM30.00

SEKARANG: RM 30.00 (-0%)

AHLI: RM 30.00 (-0%)

Oleh HAJI LOKMAN ABDUL HAMID
Buku Perubatan Al-Quran Rawatan Penyakit Gangguan Jin, Sihir dan Saka ini ialah buku ketiga dalam siri Perubatan Al-Quran. Buku Ini dibahagikan kepada 4 bahagian iaitu Bahagian 1: Memahami Alam Jin. Bahagian 2: Memahami Gangguan Sihir dan Saka keturunan. Bahagian 3: Kaedah Rawatan dengan Al-Quran. Bahagian 4: Jurnal Pesakit. Buku ini didedahkan dengan ''The Power of Quarnic Medicine''. Kaedah rawatan yang dinyatakan dalam buku ini ialah dengan amalan bacaan ayat-ayat al-qur Maklumat lanjut
ASAL: RM70.00

SEKARANG: RM 70.00 (-0%)

AHLI: RM 63.00 (-10%)

Oleh MOHD FIRDAUS RAMLAN
Tumbuk Rusuk'adalah kiasan halus bagi perbuatan memberi rasuah. Demikian berseni orang kita dalam mengolah perbuatan jelek sehingga menjadi sebuah peribahasa. Mungkin ini satu petanda bahawa budaya rasuah ini sudah sekian lama berakar dalam masyarakat sehingga terbit istilah yang dibuat secara berkias. Zaman berubah namun sikap dan tabiat buruk kekal membusuk, kita hanya mengetahui kesalahan rasuah ini melalui dada akhbar, media sosial atau penghakiman di mahkamah, sungguhpun Maklumat lanjut
ASAL: RM45.00

SEKARANG: RM 45.00 (-0%)

AHLI: RM 40.50 (-10%)

58 Item(s)

*

Back to Top