Best of 2021
Best of 2021
0

Jumlah 0produk dalam troli anda. ×

Anda tidak mempunyai item di troli pembelian anda.

' Muniff ahmad 'Dijumpai 85 Produk Berkaitan
Oleh Rumie , D. Rafael , Azmeer Shah , Zaifu Zaman Ahmad , Muhammad Fatrim
- Rumie Hayati yang kerasukan dibawa suaminya, Faris dan adiknya Ahmad untuk berubat di rumah Ustaz Omar. Malang apabila laluan biasa kesesakan hingga memaksa mereka menggunakan jalan lama. Detik pertama mereka mengharungi jalan tersebut, satu persatuigangguan yang menyeramkan melanda bingga kereta yang dinaiki terhumban Ice 'dalam curam. Masing-masing terperangkap tiada jalan "Ikeluar. Lebih menggerunkan sesuatu bersifat kejam sedang memburu nyawa mereka di situ! Siapa yang Maklumat lanjut
ASAL: RM27.90

SEKARANG: RM 27.90 (-0%)

AHLI: RM 22.32 (-20%)

Oleh Zaifu Zaman Ahmad
Dendamku akan terbalas dengan kematian Misteri sebuah kematian yang tidak bernisan membuka keanehan yang sukar untuk dijawab. Ada unsur-unsur mistik yang membutakan pandangan manusia. Pelbagai spekulasi terbit lantaran daripada kejadian menakutkan. Ini telah membuka lembaran baru bagi Inspektor Zaki. Namun, daripada hasil siasatan yang dia dapati sukar untuk dia mengesyaki sesiapa. Mangsa ditemui mati di dalam bilik hotel sedangkan maklumat bedah siasat mengatakan yang man Maklumat lanjut
ASAL: RM24.00

SEKARANG: RM 24.00 (-0%)

AHLI: RM 21.60 (-10%)

Oleh Suzana Jumadil
Takdir itulah yang membakar rentung kasih kita hingga ke urat nadi. Pusaran takdir menguji nilai kesetiaan. Hukuman sangkala mengukur sebuah kebahagian. Tanpa disangka perpisahan yang terjadi kerana ego menjadi gendala paling berkuasa. Hubungan cinta Ahmad Izhan dan Ayla Marlya terhalang oleh orang tua yangmemiliki fahaman politik yang berbeza. Izhan akhirnya membawa hati ke USA dan menjadi perisik CIA selama berbelas tahun. “Jangan mengalah kepada takdir. Kebahagiaan i Maklumat lanjut
ASAL: RM25.00

SEKARANG: RM 25.00 (-0%)

AHLI: RM 22.50 (-10%)

Oleh Sufea Hareez
“You are just ‘wow’ me, Miss Ducati.”- Amir Luqman. Siapa yang tak kenal Tuan CEO muda yang tampan dan segak bergaya bernama Amir Luqman? Dan kelebihan yang dimilikinya telah digunakan untuk menakluki seorang Miss Ducati. Hanya di bilik persalinan, segalanya bermula dan berakhir dengan sejarah yang tak termampu dilupakan. Dua tahun berlalu, mereka ditemukan semula. Maka terjadilah adegan Tuan CEO mengejar Miss Ducati. “Tak boleh ke kalau awak terus ignore je saya? Maklumat lanjut
ASAL: RM27.00

SEKARANG: RM 27.00 (-0%)

AHLI: RM 24.30 (-10%)

Oleh Nureen Ahmad
Bukan untuk sesaat, tapi untuk selamanya... “Sorry.” - Haziq Naufal “Weh, kau ni buta ke apa? Muka aku yang cantik ni ada macam permukaan meja ke, sengal?” - Ziqa Aryssa Bermula dengan kisah menyakitkan hati, Ziqa Aryssa mengenali dia. Dia, mamat mulut tak ada filter. Sudahlah kurang ajar, mulut puaka, sesuka hati pula dia hendak panggil Ziqa dengan gelaran yang bikin menyirap hati. “Perempuan macam tu elok jadi andartu je. Sesuai dengan muka.” - Haziq Naufal Maklumat lanjut
ASAL: RM24.00

SEKARANG: RM 24.00 (-0%)

AHLI: RM 21.60 (-10%)

Oleh Miz Amaryllis
“Awak sejak lahir memang cantik dan sempurna macam ni ke?” – Ahmad Danish Arman “Awak mesti terlebih minum air gula. Apa yang keluar dari mulut awak, manis belaka.” - Nur Shahwatul Islam Betul kata orang. Bila hati dah terpaut rasa suka, sikit cela pun tak nampak dek mata. Tapi bila yang sempurna itu ternyata hanya luaran semata-mata, mulalah bertingkah kata, mencari cela yang ada lalu berpaling muka. Yang menjadi isunya bila dah bersusah payah move on, terjadi pula Maklumat lanjut
ASAL: RM39.00

SEKARANG: RM 39.00 (-0%)

AHLI: RM 35.10 (-10%)

Oleh Dilla Ahmad
Menerima seorang gadis buta untuk dijadikan isteri adalah perkara mustahil pada diri seorang Arman Mikael. Namun sebab sudah berjanji dengan neneknya yang sakit, Arman harus menikahi Ainul Madihah. Permulaan hidupnya dengan isteri buta memang buat dia terbeban. Namun lama kelamaan Arman sudah boleh menerima kekurangan Ainul. “Kau jangan nak keluar dari bilik ni. Aku nak kau biasa-biasakan diri dengan aku dan bilik ni juga. Takkan selamanya kau nak tidur asing bilik dengan Maklumat lanjut
ASAL: RM28.00

SEKARANG: RM 28.00 (-0%)

AHLI: RM 25.20 (-10%)

Oleh Zaifu Zaman Ahmad
Nahar, seorang wartawan telah menerima sekeping nota dan sekeping cakera padat daripada seorang anak muda yang tidak pernah dikenali. Nota itu menyatakan, seorang anak muda bernama Adrian didapati mati akibat terjun dari pangsapurinya. Namun, terdapat kemusykilan tentang kematian tersebut. Nahar diminta menonton sejumlah rakaman untuk mengetahui akan teori si penulis. Setelah menonton rakaman demi rakaman, Nahar berminat untuk meyelidik sebab kematian Adrian. Jelas semuanya Maklumat lanjut
ASAL: RM26.00

SEKARANG: RM 20.80 (-20%)

AHLI: RM 20.80 (-20%)

Oleh Arisa Eriza
March AKA big bro, atau nama sebenar, Maritza Aafya yang berpenampilan segak dan bergaya sampai orang keliru dia lelaki atau perempuan. Lucy atau nama sebenar, Ahmad Lufti pula sebaliknya. Sekali pandang nampak perempuan, pandang sekali lagi, tiba-tiba rupanya lelaki berpakaian wanita. March yang hilang beberapa lama sebelumnya, muncul Kembali dengan lamaran ajak Lucy kahwin. Lucy yang miskin tahap papa (katanya) terima kerana tawaran material oleh March terlalu menggod Maklumat lanjut
ASAL: RM23.00

SEKARANG: RM 18.40 (-20%)

AHLI: RM 18.40 (-20%)

Oleh Cik Amal Amina
Sementara atau selamanya... Safa terima Ilhan sebagai suami, bukan sebab dia cinta tetapi sebab abah yang mahu. Demi sayangnya pada abah, Safa turutkan walau hakikat sebenar, dia memang tak sukakan lelaki itu. “Saya. Benci. Awak.” – Safa. “I hate you more.” – Ilhan. Sejuta kata benci pun, Safa tetap akur untuk menjadi isteri pada Ahmad Ilhan Bin Muhamad Hambali. Tapi, Safa ada misi sendiri. “Perjanjian apa ni, Safa?” – Ilhan. “Misi kahwin paksa.” – Maklumat lanjut
ASAL: RM27.00

SEKARANG: RM 21.60 (-20%)

AHLI: RM 21.60 (-20%)

Oleh Jaja Ahmad
Sekecil-kecil pembohongan mampu merosakkan sebesar-besar kepercayaan. Nama yang tertera dalam wasiat Allahyarhamah Dato’ Sri Hamra telah membawa Freda ke rumah agam di Kuala Kangsar. Kehadirannya di situ bukanlah kerana harta, tapi ada sesuatu yang dia cari. Tetapi bagi penghuni rumah agam pula, kepulangan Freda adalah sesuatu yang dinanti. Ya, kepulangan…. Dan yang paling menantikan kepulangannya adalah Leo Huzair, pemilik bersama rumah agam tersebut. Seperti mana Freda Maklumat lanjut
ASAL: RM27.00

SEKARANG: RM 21.60 (-20%)

AHLI: RM 21.60 (-20%)

Oleh Ana Farhana
Fia merasakan kehidupannya sudah cukup lengkap. Hidup berdua dengan Reza, tidak bermakna tiada yang datang mengganggu. Keadaan bertambah buruk selepas dia diganggu dan dikejar oleh Syah, lelaki yang masih berstatus suami orang. “Aku mesti dapatkan perempuan tu. Masa tu baru kau tahu yang Ahmad Syahrin ini hebat ke tidak.” - Syah Fia cuba sedaya upaya untuk mengelak, namun namun lelaki itu seperti tidak mengenal erti putus asa. Oleh kerana kerap diganggu dan diserang Maklumat lanjut
ASAL: RM30.00

SEKARANG: RM 30.00 (-0%)

AHLI: RM 27.00 (-10%)

Oleh Fatinilam Sari Ahmad
Satu rahsia, yang tersembunyi jauh di lubuk hati Nufa, tidak akan pernah dikongsikan dengan sesiapa jua termasuk kekasih hatinya, Rahimi. Terkadang Nufa takut dan bimbang dengan hakikat dirinya tidak seperti insan lain yang punya sebuah keluarga bahagia. Sudah begitu lama dia hidup sendiri tanpa keluarga. Dan satu-satunya keluarga yang dia ada hanya Salmah - ibunya yang terkurung di suatu tempat yang jauh. Namun kehadiran Auguste seorang lelaki yang amat misteri bagi Nufa, Maklumat lanjut
ASAL: RM24.00

SEKARANG: RM 19.20 (-20%)

AHLI: RM 19.20 (-20%)

Oleh Fatinnilam Sari Ahmad
Fragmen cinta kita telah retak seribu. LILY, gadis yang bebas dan agak liar kehidupannya. Bertukar ganti teman lelaki perkara biasa. Walaupun bebas tetapi dia pandai menjaga diri, sehingga dia diperangkap Eddie yang hanya ingin menjadikan Lily mangsa permainan cinta palsunya. Lily nekad untuk membunuh diri. Datuk Majid kelam-kabut mencari seseorang untuk dinikahkan dengan Lily bagi menutup malu. Dia meminta Rizal, pekerjanya yang baik dan setia itu agar menikahi Lily yang ham Maklumat lanjut
ASAL: RM25.00

SEKARANG: RM 20.00 (-20%)

AHLI: RM 20.00 (-20%)

Oleh Zaifu Zaman Ahmad
Kamarul masih berdegil. Kerisauan yang melekat di jiwanya sejak Mansur dibawa pergi langsung tidak pernah surut. Makin difikirkan, makin kacau jadinya. Entah apa nasib yang menimpa sahabatnya itu tidak diketahuinya. Pelbagai andaian buruk dan ngeri merasuk mindanya. Menambahkan rasa lara dan cemas. “Aku nak tahu pasal kawan aku! Apa kau dah buat dengan dia!” - Kamarul Kerana itu jugalah Detektif Osman ke Melaka, menjejaki Kamarul dan Mansur yang lenyap tanp Maklumat lanjut
ASAL: RM23.00

SEKARANG: RM 23.00 (-0%)

AHLI: RM 20.70 (-10%)

Oleh HERA HASHIM
“Kenapa aku? Kenapa kau terus jumpa ayah aku? Kenapa kau tak terus cakap dengan aku?” – Zahra. "Aku tak pernah bercinta. Sebab tu kut aku 'minta' kau terus dari ayah kau. Bagi aku, cara begitu lagi terhormat.” – Naqib. Dua kali kecewa bercinta, Maria El-Zehra agak ragu-ragu untuk terima Naqib. Tapi atas sokongan keluarga dan Naqib adalah jawapan pada istikharahnya, Zahra akur. Menjadi isteri pada Ahmad Naqib Ramadhan ketika diri masih bergelar pelajar, bukanlah sesu Maklumat lanjut
ASAL: RM27.00

SEKARANG: RM 27.00 (-0%)

AHLI: RM 24.30 (-10%)

Oleh SARA HEZRA
HARRAZ AHMAD , seorang photographer yang menerima bos baru di departmentnya. Bos barunya itu bernama AMINAH TEMPO. Nampak garang dengan gaya bos yang bossy tapi bila dah kerja sekali, baru dia tau bos dia tu memang sporting. Keluar bekerja rasa macam berdating pulak. Err, tapi dia sesorang je rasa macam tu. Maklumlah, lelaki lepas 30-an yang kesunyian ditinggal awek. Itu hal bos boleh tinggal kat pejabat la. Pening-pening layan karenah bos balik rumah dia akan relaks. Cuma Maklumat lanjut
ASAL: RM28.00

SEKARANG: RM 28.00 (-0%)

AHLI: RM 25.20 (-10%)

Oleh PENA KAYU
Menyayangimu sampai habis waktu Nurul Inara itu kakak kembarnya. Yang mama agung-agungkan. Yang mama puja separuh mati. Dia pula, sekadar anak itik yang hodoh di mata mama. Dia Nurul Iman yang dilupakan oleh mama. Jadi apabila Inara telah menconteng arang ke muka mama, Iman puas hati. Sekarang mama perlu belajar bahawa Inara itu bukan sempurna. Tetapi kenapa Iman rasa, dia menipu dirinya dengan berkata puas hati? Kenapa dia mesti bersedih dengan nasib yang menimpa Inara? Ah Maklumat lanjut
ASAL: RM24.00

SEKARANG: RM 24.00 (-0%)

AHLI: RM 21.60 (-10%)

Oleh CIK AMAL AMINA
Ahmad Idrus Bin Ahmad Qalif a.k.a bapa singa, lelaki paling garang pernah wujud dalam hidup Nuha. Lelaki yang hanya tahu menyakitkan hati dan paling Nuha ingin elak di atas muka bumi ini. Namun, lain pula yang tertulis di lipatan takdir. Orang yang paling Nuha tak suka itulah yang bakal menjadi suaminya. Padahal yang Nuha puja ialah si adik, bukannya si abang. “Kalau tak dapat yang bujang, duda pun ada.” – Idrus. “Awak duda? Barang second hand? Barang reject? Barang Maklumat lanjut
ASAL: RM27.00

SEKARANG: RM 27.00 (-0%)

AHLI: RM 24.30 (-10%)

Oleh DR. ZULKIFLI MOHAMAD AL-BAKRI
Buku ini memaparkan sejarah hidup empat Imam yang terkenal di dalam Islam. Mereka sangat masyhur kepada seluruh umat dari zaman lalu hingga sekarang. Merekalah imam-imam bagi empat mazhab yang berkembang dalam Islam, yang terus kekal dan dipegang oleh kebanyakan umat Islam seluruh dunia iaitu Imam Abu Hanifah (Mazhab Hanafi), Imam Malik (Mazhab Maliki), Imam al-Syafi'e (Mazhab Syafi'e) dan Imam Ahmad bin Hanbal (Mazhab Hanbali). Maklumat lanjut
ASAL: RM55.00

SEKARANG: RM 55.00 (-0%)

AHLI: RM 49.50 (-10%)

Oleh DILLA AHMAD
Ditemukan dengan Ikhmal secara tidak sengaja telah mengheret Alia Qistina menjadi pengganti kekasih yang meninggalkannya. Tanpa ragu-ragu lelaki itu mengajaknya berkahwin. “Saya akan diamkan hal ini kalau Alia sudi menjadi pasangan hidup saya.”-IKHMAL “Encik Ikhmal ingat ini hal main-main ya?”- ALIA “Saya tahu ia tak mudah untuk memulakan satu hubungan. Tapi kita boleh mencuba.” IKHMAL Kemudian datang pula Darren Rizal, kawan baik Ikhmal. Pada Darren apa yang ada Maklumat lanjut
ASAL: RM26.00

SEKARANG: RM 26.00 (-0%)

AHLI: RM 23.40 (-10%)

Oleh Al-Fadhil Al-Ustaz Hj Ahmad
(Kelebihan Amalan-amalan untuk Mendekatkan Diri Kepada Allah SWT) Yang bermaksud: "Sesungguhnya Allah SWT telah berfirman: "Barang siapa yang memusuhi wali (kekasih-Ku) maka Aku isytiharkan peperangan ke atasnya. Tidaklah seorang hamba-Ku mendekatkan dirinya dengan mengerjakan amalan-amalan fardhu yang telah Aku wajibkan ke atasnya melainkan ianya adalah lebih Aku sukai dari yang selainnya, dan berterusanlah hamba-Ku mengerjakan amalan-amalan nawaafil (sunat) sehinggalah Aku Maklumat lanjut
ASAL: RM9.00

SEKARANG: RM 9.00 (-0%)

AHLI: RM 8.10 (-10%)

Oleh Rin Ahmad
Kisah cinta tak kesampaian Ehsan bermula di Las Vegas. Hannah telah meninggalkan satu tekad dalam jiwa lelakinya sehingga membentuk kerjaya dan perniagaannya sekarang. “I’m into a man making a gun, not a man shooting a gun.” - Hannah Scott Tujuh tahun lamanya Ehsan terpisah dengan Hannah tanpa sebarang berita. Selama itu juga, dia menjadi penunggu yang cukup setia. Namun, agenda Tan Sri Abdul Hadi ingin memperkenalkan anak gadisnya menimbulkan tanda tanya. Sejak itu, ha Maklumat lanjut
ASAL: RM23.00

SEKARANG: RM 23.00 (-0%)

AHLI: RM 20.70 (-10%)

Oleh Dilla Ahmad
Bermain cinta dengan perempuan simpanan bos memang sesuatu yang sangat gila! Atas kesalahan itu, dia dibelasah teruk dan dibiarkan separuh nyawa di dalam kebun getah. Dan takdir membawa Jaden dipertemukan dengan Tok Ayah dan Seri Dhia. “Lelaki hebat? Ada ke spesis lelaki macam itu zaman sekarang ni? Tak pernah pula saya jumpa lelaki hebat selain tok ayah saya. ~ SERI DHIA “Nak tahu aku lelaki hebat atau tidak, kau nak cuba dengan aku?” ~ JADEN Sukar untuk Jaden Maklumat lanjut
ASAL: RM28.00

SEKARANG: RM 28.00 (-0%)

AHLI: RM 25.20 (-10%)

Oleh Dilla Ahmad
Ditunagkan dengan seseorang yang tidak dikenali memang menakutkan. Lebih-lebih lagi cik tunang yang berlagak psiko. Megat Badrul Hisham tidak menyangka yang abahnya sudah memilih pasangan hidup untuknya tanpa berbincang dengannya terlebih dahulu. "Dian akan bunuh dia kalau abang masih buat hubungan dengan teman wanita abang tu. Bunuh dan cincang di lumat-lumat. Lepas tu tanam dia dekat belakang rumah abang. Lepas tu giliran abang pulak Dian kerat lapan belas macam Dian poton Maklumat lanjut
ASAL: RM25.00

SEKARANG: RM 25.00 (-0%)

AHLI: RM 22.50 (-10%)

Oleh Ahmad Saifuddin Yusof
Enam surah berangkai ini dihuraikan oleh Almarhum Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat secara berpasangan. Surah Al-Masad bersama Surah al-Nasr, Surah al-Kafirun bersama Surah al-Kauthar dan Surah al-Ma'un bersama Surah Quraisy. Surah-surah pendek atau dikenali dengan nama 'surah-surah lazim' yang dilazimi oleh umat islam membacanya di dalam solat, mengandungi cerita dan kisah suka dan duka Rasulullah Sollallahu 'Alayhi Wasallam berdakwah di Mekah dan di Madinah. Berumula dengan Maklumat lanjut
ASAL: RM35.00

SEKARANG: RM 35.00 (-0%)

AHLI: RM 31.50 (-10%)

Oleh Ahmad Saifuddin Yusof
Buku Tafsir Al-Quran Nik Abdul Aziz Nik Mat bagi Surah Hud ini merupakan terbitan pertama koleksi buku-buku tafsir oleh al-Marhum Tuan Guru. la diterbitkan pada tahun 1996. Mengapa surah ini tertebih dahulu dipilih oleh jawatankuasa penerbitan? Surah ini dipilih memandangkan al-Marhum Tuan Guru menghuraikannya dalam dua situasi. Pertama, situasi sebelum Tuan Guru memegang jawatan sebagai Menteri Besar Kelantan. Kedua, selepas Tuan Guru memegang tampuk pemerintahan di negeri Maklumat lanjut
ASAL: RM60.00

SEKARANG: RM 60.00 (-0%)

AHLI: RM 54.00 (-10%)

Oleh Ahmad Saifuddin Yusof
Kisah Nabi Yunus terpapar dalam empat buah surah di dalam Al-Quran. Turutan penurunannya memberi ibrah dan pengajaran buat Rasulullah Sollallahu 'Alayhi Wa Sallam.Kisah-kisah nabi Yunus bermula turunnya daripada Sural Al-Qalam, kemudian Surah Yunus, diikuti Sural al-saffat dan akhir sekali di dalam Surah Ai-Anbiya'. Kandungan di dalam surah ini melatari kejadian dan peristiwa yang berlaku semasa dakwah Rasulullah sewaktu d Mekah. Memberi semangat dan motivasi keramat sehing Maklumat lanjut
ASAL: RM70.00

SEKARANG: RM 70.00 (-0%)

AHLI: RM 63.00 (-10%)

Oleh Khairul Ahmad , Syasya De Luna
Judul 1: SAMITHA Penulis: Khairul Ahmad (Zaifuzaman Ahmad) Sebuah makam lama telah ditemui secara tidak sengaja. Lalu ahli arkeologi telah ditugaskan untuk menyelidiki satu mumia yang berada di dalam makam tersebut. Anehnya makam tersebut terpaksa melalui sebuah perigi buta sebagai pintu masuk. Tidak ditanam seperti adat kebiasaan makam lama. Secara tidak sengaja Albert telah membaca satu mantera lama bagi menghidupkan mumia yang berada didalam makam tersebut sewaktu dia Maklumat lanjut
ASAL: RM10.00

SEKARANG: RM 8.00 (-20%)

AHLI: RM 8.00 (-20%)

Oleh Ustaz Ahmad Dusuki Abd. Rani
Pintu syurga yang seluas 40 tahun perjalanan itu dibuka. Mendengar bunyi pintu syurga dibuka sahaja sudah mengasyikkan. Melihat pintu syurga dibuka untuk kita, perasaannya tidak mampu digambarkan. Segala nikmat syurga yang dahulunya pernah diceritakan kini terbentang di hadapan. Sungguh segalanya lebih indah, lebih hebat dan lebih mengagumkan daripada apa-apa yang pernah digambarkan. Syurga, Ganjaran Terindah menceritakan nikmat-nikmat dan keindahan syurga yang disebutkan dal Maklumat lanjut
ASAL: RM22.00

SEKARANG: RM 22.00 (-0%)

AHLI: RM 19.80 (-10%)

Oleh Khairul Ahmad
ASAL: RM26.90

SEKARANG: RM 26.90 (-0%)

AHLI: RM 24.21 (-10%)

Oleh Dr. Nisar Mohammad Ahmad
Buku PhD: Catatan Perjalanan Sebuah Universiti Kehidupan adalah hasil karya Dr Nisar Mohammad Ahmad, Pensyarah Kanan Fakulti Syariah dan Undang-Undang, Universiti Sains Islam Malaysia. Buku ini sarat dengan perkongsian pengalaman pahit dan manis beliau dalam melayari kehidupan sebagai se orang pelajar PhD yang boleh dijadikan sumber inspirasi. Selamat Membaca. Maklumat lanjut
ASAL: RM20.00

SEKARANG: RM 20.00 (-0%)

AHLI: RM 18.00 (-10%)

Oleh Kassim Ahmad , Zakaria Ali
“for so long we have perished in subjugation now we live in defiance” An Autobiography of a Rebel is the final biographical writing of Kassim Ahmad, completed shortly before his passing in October 2017. Within he tells the story of his transition from a leader of Parti Rakyat Malaysia to a scholar of the Quran and Hadith, and a member of UMNO. Brought up in rural Kedah, Kassim Ahmad became politically aware in the period of Malaya’s independence struggle. Participati Maklumat lanjut
ASAL: RM28.00

SEKARANG: RM 28.00 (-0%)

AHLI: RM 25.20 (-10%)

Oleh Ahm Ahmad
Himpunan komik dengan mukasurat berwarna yang penuh sindiran dan jenaka yang menjentik, karya Ahm Ahmad. Maklumat lanjut
ASAL: RM25.00

SEKARANG: RM 25.00 (-0%)

AHLI: RM 22.50 (-10%)

Oleh Cik Amal Amina
Ahmad Han Ahmad Bin Ahmad Ibrahim. Kali pertama bertemu lelaki itu, Hanis sudah pelik. Dengan pakaian serba hitam dan merenung dia lama. “Ni muka saya, bukan peta dunia. Encik tak payah tengok lama-lama pun dah boleh hafal.” – Hanis “Ahmad Han tu nama saya, bakal suami awak. Tolong hafal tu.” – Han. Penuh misteri. Tapi lelaki inilah yang menyelamatkan Hanis dari menjadi mangsa dendam mama sendiri. “Kenapa kau tak mati je dulu?” – Mama. “Saya akan l Maklumat lanjut
ASAL: RM25.00

SEKARANG: RM 25.00 (-0%)

AHLI: RM 22.50 (-10%)

Oleh Ahmad Fikri
Statistik 2014 menunjukkan 30 peratus rakyat Malaysia menghadapi masalah obesiti. Menjuarai carta untuk Asia Tenggara. Ini bermakna jika anda sedang melepak di kedai makan bersama lima orang kawan, kemungkinan satu atau dua daripadanya adalah obes! Ia antara migrain utama sektor kesihatan selain daripada gejala merokok (apatah lagi jika obes dan merokok, kombo!). Darah tinggi, kencing manis, strok, penyakit jantung dan pelbagai rantaian penyakit datang membelenggu selain pe Maklumat lanjut
ASAL: RM25.00

SEKARANG: RM 25.00 (-0%)

AHLI: RM 22.50 (-10%)

Oleh Ustaz Ahmad Dusuki Abd. Rani
Tidak ada jaminan bahawa kita boleh terlepas daripada dihumban ke dalam neraka. Seandainya terjadi, ia adalah detik yang sangat malang dan sangat merugikan. Hidup selama 1000 tahun sekalipun, langsung tidak ada makna. Sedih sungguh. Namun kesedihan pada saat itu sudah tidak berguna lagi. Sementara masih bernyawa inilah kesempatan untuk kita membuat persiapan dan beramal sebanyak-banyaknya supaya kita diselamatkan daripada api neraka. Buku ini tidak menampilkan kisah seram Maklumat lanjut
ASAL: RM20.00

SEKARANG: RM 20.00 (-0%)

AHLI: RM 18.00 (-10%)

Oleh Ahmad Syuhaimi Adnan
Novel ini bercerita tentang misi rahsia sekumpulan saintis tajaan Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) yang ditugaskan untuk menyiasat punca sebenar kehilangan seluruh bangsa Yahudi di negara haram Israel tanpa sebarang kesan 63 tahun yang lalu. Dua daripada sembilan orang anggota misi rahsia tersebut ialah rakyat Malaysia. Seorang daripada mereka adalah penggodam terbaik dunia yang baru berusia 17 tahun bernama Nia manakala seorang lagi ialah pengawal peribadi kepada Nia Maklumat lanjut
ASAL: RM10.00

SEKARANG: RM 10.00 (-0%)

AHLI: RM 9.00 (-10%)

Oleh Ahmad Farkhan Daie
Setelah penghijrahan Nabi SAW ke bumi Madinah. Satu persatu perubahan telah berlaku ke atas bumi bertuah ini. Bumi Madinah yang dahulunya merupakan tanah yang biasa berubah menjadi istimewa asbab daripada penghijrahan Rasulullah SAW. Di sana bermula segalanya, di sana juga terdapat lima tanda syurga. Antaranya adalah Jannatul Baqi'. Kawasan yang menyemadikan kebanyakan para sahabat, para tabiin, dan orang orang yang berjuang untuk agama. Sehingga sekarang Jannat Maklumat lanjut
ASAL: RM23.00

SEKARANG: RM 23.00 (-0%)

AHLI: RM 20.70 (-10%)

Kucing telah mendominasi peradaban sejak zaman Nil lagi. Di mana ada manusia, di situ kucing mengiau. “Miau, miau, aummm…” Itulah jampi yang berkurun membuat manusia jatuh cinta pada bangsa berbulu yang licik, nakal, dan kaki jilat ini. Manuskrip ini jadi dalil betapa kucing telah menawan manusia. Di rumah. Di pejabat. Di kedai makan. Di tepi jalan. Segala-galanya kucing. Cuma AWAS. Jangan sampai buku ini sampai ke tangan bangsa anjing, burung, atau tikus! Panjang cer Maklumat lanjut
ASAL: RM25.00

SEKARANG: RM 25.00 (-0%)

AHLI: RM 22.50 (-10%)

Oleh Mohamad Jafri Ahmad
Pengembaraan adalah sesuatu yang hebat kepada yang menguatkan hati dan membuka mata hikmah. Rashid Trekker sekali lagi meneruskan pengembaraannya, dan kali ii ke Tebing Barat, Jordan dan Palestine. Banyak kenangan pahit, manis, semasa di dalam pengembaraan telah dicatatkan oleh penulis di dalam buku terbarunya ini. Semuanya telah dicatatkan oleh penulis di dalam jurnal travelog ini untuk tatapan semua. Pengalaman bersusah payah untuk memasuki sempadan antara negeri Jordan da Maklumat lanjut
ASAL: RM23.00

SEKARANG: RM 23.00 (-0%)

AHLI: RM 20.70 (-10%)

Oleh Cik Amal Amina
“Aku ceraikan kau, Amna Binti Adam dengan talak satu.” – Hadi Tak sampai sehari memegang gelaran isteri, dia diceraikan. Bertahun dia merawat hati. Membina kembali kepercayaan kepada lelaki dan juga namanya perkahwinan. Empat tahun berlalu... Masa merubah seorang Amna. Tiada lagi Amna yang gemuk dan berjerawat. Yang ada hanyalah Amna yang persis model. Dan statusnya juga berubah. Daripada janda, kini menjadi tunangan Ahmad Isyq Iman. Lelaki yang mulutnya tak pernah ada Maklumat lanjut
ASAL: RM26.00

SEKARANG: RM 26.00 (-0%)

AHLI: RM 23.40 (-10%)

Oleh Hashim Musa , Rohaidah Kamaruddin , Shamshull Kamar Ahmad
Buku ini adalah kesinambungan buku Hang Tuah: Catatan Okinawa bagi membuktikan kewujudan watak Hang Tuah dalam sejarah Melayu Nusantara. Bagi membuktikan lagi kewujudan watak laksamana Melaka ini, penulis telah ke Vijayanagara, India seperti yang tercatat dalam buku Hikayat Hang Tuah. Hikayat Hang Tuah mencatatkan bahawa Laksamana telah ke Vijayanagara untuk berkhidmat di bawah Maharaja India di jajahan Vijayanagara. Semoga dengan penulisan ini menambah kukuhnya dapatan adiwi Maklumat lanjut
ASAL: RM54.00

SEKARANG: RM 54.00 (-0%)

AHLI: RM 48.60 (-10%)

Oleh Sha Ibrahim
Yang ‘hantu’ itu Hud, itu persepsi Orked terhadap lelaki itu pada pertemuan pertama mereka. Gelaran itu diberi kerana Hud makan di tengah hari di bulan puasa. Bagi Orked, dia tidak menganggap Hud sebagai musuhnya, dia cuma tidak sukakan lelaki itu. Tapi, setiap kali bertemu Hud, ada saja perang mulut terjadi. “Hati saya kuat mengatakan encik memang tak puasa.”– Orked "Nasib baik aku fikir ni kampung kau. Kalau tak, tahu lah nasib kau.” – Hud. Dan apabila tiba-ti Maklumat lanjut
ASAL: RM24.00

SEKARANG: RM 24.00 (-0%)

AHLI: RM 21.60 (-10%)

Perkerjaan sebagai seorang Jurutera tidaklah semudah yang di sangka, mereka berperanan memudah dan menyelesaikan urusan manusia dengan teknologi. Sebagai seorang jurutera tidak akan lari dari masalah sehinggalah ia selesai, meskipun terpaksa menggali lubang lain demi mencari puncanya. Maklumat lanjut
ASAL: RM25.00

SEKARANG: RM 25.00 (-0%)

AHLI: RM 22.50 (-10%)

Oleh Ustaz Ahmad Dusuki Abd. Rani
Mau‘izhah Hasanah 4: Talian Hayat Di Barzakh ialah buku terakhir dalam siri Mau‘izhah Hasanah. Buku ini menekankan perkaitan antara kita yang masih hidup dengan mereka yang sudah meninggal dunia. Sesungguhnya alam barzakh sangat menggerunkan dan menakutkan, maka sewajarnya kita mempersiapkan sebanyak mungkin amal sebagai bekal untuk ke sana. Namun jika bekal yang dibawa tidak mencukupi, apa lagi daya yang ada saat kita sudah tiba di barzakh? Hanya doa dari mereka yang mas Maklumat lanjut
ASAL: RM22.00

SEKARANG: RM 22.00 (-0%)

AHLI: RM 19.80 (-10%)

Oleh Lydia Teh
Lydia, seorang pemerhati dan menulis mengenai kehidupan dan tingkah laku rakyat Malaysia pelbagai jenis. Ada yang tidak masuk akal, ada yang aneh. Segala pemerhatiannya adalah bahan untuk tulisannya. Biasanya tiada apa yang dilaluinya dapat melepasi pena Lydia. Dalam koleksi anekdot ini, dia berjaya menambat hati ramai dengan cara yang selamba dan penuh humor. Itulah kehidupan rakyat Malaysia yang berbeza-beza. ~ Eric Forbes “Lydia menyuntik nafas segar ke dalam masyarak Maklumat lanjut
ASAL: RM25.00

SEKARANG: RM 25.00 (-0%)

AHLI: RM 22.50 (-10%)

Oleh Dilla Ahmad
BETUL ke kata orang, orang lelaki dan orang perempuan tak boleh jadi BEST FRIEND? Sebab, nanti salah seorang akan jatuh cinta! “Kau kawan baik aku, Azwa. Tak sanggup rasanya nak lukakan hati kau tu. Kau faham tak maksud aku?”- HADI “Pergi ajelah, Hadi. Tak payah fikir pasal aku. Selama ini pun kau dah banyak menyusahkan aku.”- AZWA: “Jadi Itu yang kau anggap aku selama ini? Menyusahkan kau?” – HADI “By the way, nama I Adrian.”- ADRIAN “I Maklumat lanjut
ASAL: RM26.00

SEKARANG: RM 26.00 (-0%)

AHLI: RM 23.40 (-10%)

Tahukah anda bahawa Hospital (lama) Changi di Singapura, hospital Nocton Hall di England, hospital Universitario di Honduras, hospital (lunatic) Beechworth di Australia, dan sebuah hospital yang tidak diketahui namanya di Jepun telah tersenarai sebagai 5 buah hospital paling berhantu di dunia. Malah, carian di internet mencatatkan terdapat beratus-ratus lagi hospital di dunia pernah mengalami peristiwa-peristiwa misteri serta menyeramkan. "Makcik-makcik cleaner yang selalu j Maklumat lanjut
ASAL: RM20.00

SEKARANG: RM 20.00 (-0%)

AHLI: RM 18.00 (-10%)

Oleh Shahray Zulkkifli
Sebuah buku motivasi berdasarkan kisah hidup penulis bersama ibunya Seniwati Datuk Hajjah Sarimah Ahmad. Pelbagai isu yang disentuh melibatkan hal kekeluargaan yang dapat memberikan inspirasi kepada pembaca. Bukan sekadar kisah biasa, ia sarat dengan maklumat dan perkongsian ikhlas dari diri penulis. Maklumat lanjut
ASAL: RM25.00

SEKARANG: RM 25.00 (-0%)

AHLI: RM 22.50 (-10%)

Oleh Dr Zulkifli Mohamad Al-Bakri
Buku Al-Kafi dan Tatmim Al-Kafi syarah Hadis 40 oleh Imam Al-Nawawi dan Ibn Rajab Al-Hanbali. Kitab ini merangkumi 50 hadis yang terdiri daripada 42 Hadis oleh Imam Nawawi dan 8 Hadis oleh Ibn Rajab Al-Hanbali. Gabungan dua kitab memberikan satu kesempurnaan dalam kehidupan manusia yang merangkumi setiap aspek. Bermula dengan hadis berkaitan Niat oleh Amirul Mukminin Abi Hafs Umar bin Al-Khattab R.A dan berakhir dengan hadis Zikir Kepada Allah SWT. Daripada Abdullah Bin Busr Maklumat lanjut
ASAL: RM70.00

SEKARANG: RM 70.00 (-0%)

AHLI: RM 63.00 (-10%)

Oleh Mahathir Mohamad
Capturing Hope follows chronologically the events described in Tun Dr Mahathir Mohamad’s best-selling book, A Doctor in the House. This standalone work chronicles not just the unexpected journey of Dr Mahathir back to the premiership but also the great changes taking place within Malaysia today. The story starts with his retirement, which finally gave him the time and means to pursue matters close to his heart—the plight of the Palestinian people, and the criminalis Maklumat lanjut
ASAL: RM49.90

SEKARANG: RM 44.91 (-10%)

AHLI: RM 39.92 (-20%)

Oleh Fatimah Syarha
Buku ini digarap seperti kitab Yasalunaka fial-din wnas'a dengan al-hayah hasil karangan Dr. Ahmad al-Syarbasi .Buku yang dihasilkan ini dihasilkan ini adalah seperti ensikilopedia dalam persoalan agama dan kami yakin penulis akan meneruskan siri-siri berikutnya dengan menambah baik persembahan dan juga kedalaman ilmiah dengan mengemukakan rujukan yang muktabar dalam pelbagai displin ilmu .Semoga buku ini layak dimasukkan dalam khazanah perpustakaan Islam.. Maklumat lanjut
ASAL: RM60.00

SEKARANG: RM 60.00 (-0%)

AHLI: RM 54.00 (-10%)

Oleh Dr. Zulkifli Mohamad Al-Bakri
Buku ini digarap seperti kitab Yasalunaka fial-din wnas'a dengan al-hayah hasil karangan Dr. Ahmad al-Syarbasi .Buku yang dihasilkan ini dihasilkan ini adalah seperti ensikilopedia dalam persoalan agama dan kami yakin penulis akan meneruskan siri-siri ber Maklumat lanjut
ASAL: RM60.00

SEKARANG: RM 60.00 (-0%)

AHLI: RM 54.00 (-10%)

Oleh Ustaz Ahmad Dusuki Abd. Rani
Mau‘izhah Hasanah 3: Khabar Dari Barzakh ini menyambung perbicaraan dalam buku sebelumnya iaitu Mau‘izhah Hasanah: Malam Pertama Di Barzakh dan Mau‘izhah Hasanah 2: Teman Di Barzakh. Buku ketiga ini membawakan kisah mimpimimpi orang soleh yang bertemu dengan roh sahabat atau ahli keluarga mereka yang telah meninggal dunia. Rohroh ini menyampaikan perkhabaran dari alam barzakh; seperti apa yang mereka perolehi daripada nikmat dan rahmat Allah SWT juga menyampaikan Maklumat lanjut
ASAL: RM28.00

SEKARANG: RM 28.00 (-0%)

AHLI: RM 25.20 (-10%)

Oleh Laydee Amarfi
Kamil yang ego. Kamil yang angkuh. Sentiasa mahu dipandang sempurna oleh orang lain untuk menutup kisah silamnya yang tidak sempurna. Shafina yang naif, walau tahu Mr. Kamil tidak akan memandang pekerja bawahan sepertinya, tetapi hati tetap mahu memuja lelaki itu. Ahmad Kamil itu sangat sempurna di mata dan hatinya. Dan pada hari Shafina ditugaskan untuk menggantikan tempat pembantu peribadi Kamil yang bercuti sakit, mata Kamil ternampak sesuatu pada Shafina. Sesuatu yang d Maklumat lanjut
ASAL: RM27.00

SEKARANG: RM 27.00 (-0%)

AHLI: RM 24.30 (-10%)

Oleh Wan Kamarul Ariffin Wan Ahmad
PEPERANGAN TERAKHIR UTHMANIYAH Maklumat lanjut
ASAL: RM49.90

SEKARANG: RM 49.90 (-0%)

AHLI: RM 44.91 (-10%)

Oleh Bonda Nor
Henshin Hero, sebuah novel adaptasi daripada kisah benar yang telah mencetuskan fenomena Ahmad Ammar. Kisah seorang anak muda biasa yang diangkat kisahnya oleh Allah secara luar biasa. Ammar dikatakan syahid dan diberikan penghormatan oleh kerajaan Turki untuk dimakamkan di permakaman sahabat-sahabat Rasulullah. Dunia mula memperkatakan tentang anak muda ini. Jutaan manusia di seluruh dunia melayari video pemakaman jenazahnya. Beratus-ratus ribu naskhah buku yang membicara Maklumat lanjut
ASAL: RM30.00

SEKARANG: RM 30.00 (-0%)

AHLI: RM 27.00 (-10%)

Oleh AHMAD DASUKI AL-QARI
TERAPI MALAM DENGAN DOA Maklumat lanjut
ASAL: RM19.00

SEKARANG: RM 19.00 (-0%)

AHLI: RM 17.10 (-10%)

Oleh Umie Nadzimah
NURIN ASYFA ditakdirkan sebagai gadis ‘istimewa’. Ramai yang menyisihkan kewujudannya termasuklah keluarganya sendiri. Ada ke lelaki yang akan jatuh cinta dan sudi memperisterikannya? Lelaki yang akan berkongsi hati dan hidup bersama? “Abang Alan suka Nurin dari darjah satu lagi...” Itu kata ALAN WONG. Nurin tahu Alan yang berhati mulia akan menjaga diri dia sebaik-baiknya. Tetapi hanya sebagai seorang adik. Jika kerana cinta, tentu Alan akan usaha mencari Tuhan Maklumat lanjut
ASAL: RM25.00

SEKARANG: RM 25.00 (-0%)

AHLI: RM 22.50 (-10%)

1-85 of 85

Page:
  1. 1
  2. 2
*

Back to Top