Popular
Popular
0

Jumlah 0produk dalam troli anda. ×

Anda tidak mempunyai item di troli pembelian anda.

' Sang Buaya Ditimpa Pokok 'Dijumpai 1257 Produk Berkaitan
Oleh Aniq Muhai
"Benar kata orang tua-tua, CINTA TIDAK SEMESTINYA MEMILIKI..." Bila hadirnya cinta, pasti akan hadir mata yang membenci, Kerana cinta juga, kadangkala perlu mengorbankan yang lain demi mengikut kehendak hati. Ada yang sanggup kerana cinta, meninggalkan Tuhan yang menjaga hati semua manusia. Ada juga yang jatuh cinta pada pandangan pertama tanpa mengetahui peribadinya. Namun, cinta juga mampu menjadi asbab mendekatiNya, dan merawat jiwa insan lain dalam masa yang sama. Cuma Maklumat lanjut
ASAL: RM35.00

SEKARANG: RM 35.00 (-0%)

AHLI: RM 31.50 (-10%)

Out of stock

Oleh Sharina Elisa
Suarakan hatimu... kawan~ Kehadiran Fifi di dalam kelas terasa amat janggal. Joni, Emilia dan Mia berusaha memahami karakter sebenar gadis itu. Fifi sering membawa diri, menyukarkan mereka untuk mengenalinya dengan lebih mendalam. Joni mula curiga apabila ternampak kesan lebam pada pergelangan tangan Fifi dan mula merencana untuk membongkarkan perkara sebenar. “Saya tak tipu! Joni, Mia, Emilia, Kim Ji-won dan Adam yang buli saya! Mereka cederakan saya!” - Fifi Ta Maklumat lanjut
ASAL: RM16.00

SEKARANG: RM 16.00 (-0%)

AHLI: RM 14.40 (-10%)

Oleh Akyelrahim
“Nak daun pandan ke?” – Alim “Haah, umi saya suruh minta daun pandan sikit. Boleh ke?” – Jasmin Alim dan Jasmin, mereka berjiran. Kerana secekak daun pandan, mereka berkenalan. Dan mungkin juga, perlahan-lahan berkongsi perasaan lewat pertemuan-pertemuan yang tidak disengajakan? “Err, boleh tak kalau saya nak nombor telefon Jasmin?” – Alim Menurut Alim, bersama Jasmin itu tidak asing rasanya seperti berkebun, perkara yang paling dia suka. Menyamankan, mene Maklumat lanjut
ASAL: RM40.00

SEKARANG: RM 40.00 (-0%)

AHLI: RM 36.00 (-10%)

Oleh Dreamer
Pear dilamar syarikat penerbitan muzik terkemuka untuk menjadi penyanyi pelatih. Bakat yang ada pada dirinya memukau dan menggetarkan jiwa semua pada malam itu. Satu malam yang sangat indah, ditemani salju halus menenangkan suasana. Tapi kegembiraan itu cuma singgah sebentar, kerana kebenaran kisah silam Coco dan ibunya mula terungkap. Rahsia silam dan permainan emosi mula menjengah jilid ke-7!  Maklumat lanjut
ASAL: RM14.00

SEKARANG: RM 14.00 (-0%)

AHLI: RM 12.60 (-10%)

Oleh Anas Miras
“Apa gunanya? Walaupun saya cuba, akhirnya gagal juga. Saya ... tak ada tangan macam orang lain.” Rayyan – seorang remaja kudung bertangan besi sangat rajin dan suka membantu orang lain. Namun, apa yang dilakukannya sering saja membuatkan keadaan bertambah buruk. “Saya tahu niat kamu baik; bagus kamu mahu menghulurkan tangan dan meringankan beban. Tapi, kamu kena sedar. Tangan kamu tak mampu untuk pikul beban-beban itu.” Rayyan tersentak. Dia tahu, dia tidak sepe Maklumat lanjut
ASAL: RM16.00

SEKARANG: RM 16.00 (-0%)

AHLI: RM 14.40 (-10%)

Out of stock

Oleh Muhammad Arif
Setiap orang berharap untuk panjang umur. Dapat menikmati dunia, kebahagiaan dan kesenangan. Dengan kepanjangan umur juga kita mampu mengumpulkan sebanyak-banyaknya amal kebaikan dan kebajikan untuk bekalan ke dunia yang abadi. Tapi bagaimana mahu panjang umur? Buku ini memberikan tip-tip yang berguna untuk kita dalam menjaga dan memastikan kesihatan kita pada tahap yang terbaik. Ramai yang sanggup berbelanja besar untuk menjaga kesihatan tubuh badan. Ini kerana sihat adalah Maklumat lanjut
ASAL: RM10.00

SEKARANG: RM 10.00 (-0%)

AHLI: RM 9.00 (-10%)

Oleh Zoulfa Katouh
SELAGI POHON LEMON TUMBUH Hati Salama berbelah bahagi. Adakah dia patut kekal di Syria untuk membantu mangsa tercedera atau pergi untuk menyelamatkan kakak iparnya yang sedang sarat mengandung? Dia sudah kehilangan seluruh keluarganya dan terus-menerus dihantui Khawf - sebuah halusinasi yang muncul tatkala dia dihimpit kengerian. Setiap hari, traumanya menjadi bahan permainan Khawf. Dia dipaksa untuk segera meninggalkan Syria. Digelumangi kematian dan kekerasan, Salama kagum Maklumat lanjut
ASAL: RM45.00

SEKARANG: RM 45.00 (-0%)

AHLI: RM 40.50 (-10%)

Oleh Aishah Nerina , Shafiyyah Mei , Suriati Munal
Di dunia ini semua manusia pasti diuji dengan kehilangan, kesusahan, kesedihan, kesakitan kesengsaraan. Namun, ketika Allah SWT menurunkan ujian dalam hidup kita, ini bermakna Allah SWT hendak meninggikan darjat kita di sisi-Nya. Ujian dan musibah juga ialah tanda kasih sayang Allah SWT kepada makhluk-Nya. Semakin besar ujian yang diturunkan, semakin besar pula pahala yang dianugerahkan-Nya. Oleh itu, buku ini perlu dimiliki kerana mengandungi nasihat dan pesan-pesan kebaikan Maklumat lanjut
ASAL: RM25.00

SEKARANG: RM 25.00 (-0%)

AHLI: RM 22.50 (-10%)

Oleh Shazlina Md Isa
Kisah mengenai Dayang Senandung yang mempunyai paras rupa yang hitam sejak lahir. Namun, Dayang Senandung pandai mengaji al-Quran. Suatu hari, Tok Ketua mahu Dayang Senandung menyertai pertandingan mengaji diraja. Setelah diberitahu kepada orang tuanya, mereka kelihatan cemas. Namun, mereka membenarkan Dayang Senandung menyertai pertandingan itu. Bacaan Dayang Senandung sangat merdu sehingga memenangi pertandingan itu. Ketika majlis berjumpa Raja Adiputra, Raja kelihatan ter Maklumat lanjut
ASAL: RM12.00

SEKARANG: RM 12.00 (-0%)

AHLI: RM 10.80 (-10%)

Out of stock

Oleh Anuar Darwisy
Tular di FYP TikTok tentang keindahan sebuah rumah inap desa tepi sungai yang terletak di kaki Gunung Jerai, membuatkan Misha teruja untuk ke sana. Dia mengajak Edrina, Anita dan Lily untuk turut serta. Tetapi baru saja menjejakkan kaki, Edrina sudah berasa tidak sedap hati. Dia merasakan ada yang misteri tentang tempat itu. "Batu-batu sungai ni diikat dengan rambut..." - Anita Percutian yang menyeronokkan bertukar tragedi apabila fenomena kepala air melanda secara tiba-tiba. Maklumat lanjut
ASAL: RM27.00

SEKARANG: RM 27.00 (-0%)

AHLI: RM 24.30 (-10%)

Oleh Teme Abdullah
Berbaloikah hasrat yang dikejar, andai nyawa menjadi taruhan? “Do you really think you can run from us, Sofea?” * Sofea, seorang pekerja yang berdedikasi dan bijak, bercita-cita ingin berjaya di syarikat RICE dengan hasil usaha sendiri. Dia menyangka kehidupannya akan menjadi normal sepertimana orang lain. Namun, pertemuan dengan Danny — seorang atlet tinju tersohor — mengingatkan Sofea kepada sesuatu yang sudah lama dilupakan. Sebuah organisasi misteri yang telah me Maklumat lanjut
ASAL: RM34.00

SEKARANG: RM 34.00 (-0%)

AHLI: RM 30.60 (-10%)

Out of stock

Oleh Auni Zainal
“Suara penyanyi ni macam itik tercekik, encik.” “Awak kata suara saya macam itik tercekik?” *** Yulia – kelam-kabut, tapi sibuk mahu menjadi hero untuk semua orang. Sanggup tinggalkan cita-cita dan memandu e-hailing demi menyara ibu dan adiknya — sebab dia saja boleh diharap. Adam – penyanyi popular kontroversi yang lebih suka menyendiri; takut mahu rapat dengan orang. Kan lebih senang mencintai dari jauh? Tiada siapa kecewa. Dunia mereka bertemb Maklumat lanjut
ASAL: RM34.00

SEKARANG: RM 34.00 (-0%)

AHLI: RM 30.60 (-10%)

Out of stock

Oleh Osman Deen
“Macam mana aku nak hidup tanpa abah?” “Aku pun takut, Malik. Tetapi sementara ada masa, kita hargai dia boleh?” *** Malik terdesak — kerana dia tahu, waktu abah semakin singkat. Dia kasihan melihat ibu yang lelah bekerja dan menjaga abah. Walau sebanyak mana pun Malik cuba meringankan derita mereka, masih tidak cukup. Jarum masa tetap berdetik.   Tertekan dengan hidup, Malik mula meluahkan isi hatinya ke dalam surat yang dimulai dengan:  “Ke hadapan m Maklumat lanjut
ASAL: RM30.00

SEKARANG: RM 30.00 (-0%)

AHLI: RM 27.00 (-10%)

Out of stock

Oleh Adnin Roslan
Novel yang mengisahkan seorang pemuda yang berusaha memahami cinta dalam arus permodenan budaya dunia sekarang. Satu isu besar dan ramai yang lemah dan gagal memahaminya dengan baik, hatta seorang yang ikut tarbiah sekalipun. Kebanyakan rasa terseksa dan terperangkap dengan dosa ni. Ada yang langsung tak rasa salah dengan beberapa alasan yang sangat tak berlandaskan syarak tapi akal. Ada yang tahu akan bahayanya isu ini, namun akibat nafsu yang membuak-buak, dia “cair” Maklumat lanjut
ASAL: RM35.00

SEKARANG: RM 35.00 (-0%)

AHLI: RM 31.50 (-10%)

Out of stock

Oleh
Rukun Islam 1. Mari Melafazkan Syahadah Sofia belajar mengucapkan syahadah dengan ayahnya. Alhamdulillah... Kini Sofia sudah dapat menyebutnya. Orang yang memeluk agama Islam wajib mengucapkan syahadah. Belajarlah mengucapkan syahadah bersama-sama Sofia! 2. Mari kita Solat Udara sangat sejuk, Faris bangun untuk solat Subuh. Dia tidak mahu tertinggal solat berjemaah di masjid. Faris ingin mengejar pahala solat berjemaah kerana pahalanya lebih besar daripada solat bersendirian. Maklumat lanjut
ASAL: RM15.90

SEKARANG: RM 15.90 (-0%)

AHLI: RM 14.31 (-10%)

Oleh Nurhayati Ishak , Loki Daechwita , Rashid Salim
KERIS ITU AKAN KU TUSUK DI ATAS KUBURAN WANITA YANG MATI DIBUNUH! KAU AKAN MERASAI KEKAYAAN USAI SELESAI UPACARAKU... PUAKA KERAMBIT - NURHARYATI ISHAK ANDING "Roarrrr!!!" makhluk itu membuka mulut luas-luas mengeluarkan suaranya yang sangat kuat. Bergema seluruh alam hutan. Kerambit di tangan Anding terus dihayun. Sipi-sipi kerambit di tangannya mengenai kulit pipi makhluk itu. la mengaum. dengan kuat menampakkan gigi taringnya yang panjang. Gerakannya bermula. la menerkam Maklumat lanjut
ASAL: RM29.90

SEKARANG: RM 29.90 (-0%)

AHLI: RM 26.91 (-10%)

Out of stock

Oleh Anna Milia
Perceraian Hilda dan Dato’ Firas menjadi viral seluruh negara, kerana Firas adalah ahli perniagaan terkenal. Perpisahan yang membawa seribu satu kisah duka. Namun, setelah dua tahun berpisah, tiba-tiba Hilda datang bersama sebuah marriage proposal. “Saya nak kita kahwin semula.” - Hilda “What’s your game? Saya tak ada masa nak layan permintaan gila awak.” - Firas Bagi Firas, tawaran Hilda dirasakan sangat menarik. Tapi, apa niat tersirat bekas isterinya itu? Nam Maklumat lanjut
ASAL: RM31.00

SEKARANG: RM 31.00 (-0%)

AHLI: RM 27.90 (-10%)

Oleh Zaza Qry
Perkahwinan dengan rasa cinta itu tiba-tiba putus di tengah jalan. Kalau meraung pun sudah tidak berguna kerana si suami sudah melafazkan talak. Bukan satu, tapi tiga sekali gus! Apabila tersedar, Nafis tidak dapat buat apa-apa lagi. Hidni sudah diceraikan dengan talak tiga! Kerana cinta yang masih mendalam, Nafis buat rancangan gila. Mencari cina buta! “Awak nak tengok saya merana ke?” - Nafis “Awak baru terfikir, kan? Bukan senang nak cari cina buta yang betul-betu Maklumat lanjut
ASAL: RM31.00

SEKARANG: RM 31.00 (-0%)

AHLI: RM 27.90 (-10%)

Oleh Amin Hazyq
majlis merupakan satu tugasan yang agak sukar bagi sesetengah orang, tetapi nampak mudah apabila dilakukan oleh orang lain. Mengapa begitu? Adakah mengendalikan majlis memerlukan kemahiran yang tinggi? Adakah perlu menghadiri kursus untuk mengendalikan majlis? Sebenarnya, mengendalikan sesuatu majlis bukanlah satu tugasan yang sangat sukar. Namun, tugas ini memerlukan perancangan awal yang teliti. Setiap majlis yang sempurna dan berjalan dengan baik memerlukan perancangan pad Maklumat lanjut
ASAL: RM21.80

SEKARANG: RM 21.80 (-0%)

AHLI: RM 19.62 (-10%)

Oleh Tadatada
Pertempuran Terakhir! Adakah Owen Akan Bertahan?! Owen memasang perangkap untuk tiga pesaing utamanya di dalam sangkar dan berniat mengebumikan mereka di sana selamanya. Jason dan Naoko cuba sedaya upaya menghalang tragedi ini berlaku tetapi dalam perjalanan mencari Charles, mereka bertembung dengan kanggaru yang menghalang laluan. Adakah mereka akan tiba tepat pada masa?! Maklumat lanjut
ASAL: RM16.00

SEKARANG: RM 16.00 (-0%)

AHLI: RM 14.40 (-10%)

Oleh Xeno , Vezill
Adakah Virus Maut Senjata Biologi Terakhir Manusia Haiwan?! Manusia Haiwan membawa ketam kelapa yang telah dicemari virus maut ayam jantan hitam selepas mengalahkan ke kapal Neptune's Bounty. Mereka mahu menjalankan penyelidikan untuk mencipta senjata biologi dan menyebarkan melalui medium tikus. Pasukan X-VENTURE perlu mengambil sampel virus maut itu dan menghasilkan vaksin untuk mencegah wabak. Mampukah mereka melakukan tugas yang sangat berisiko ini dan menyelesaikan k Maklumat lanjut
ASAL: RM16.00

SEKARANG: RM 16.00 (-0%)

AHLI: RM 14.40 (-10%)

Oleh Nishiki
Ting! Ting! Yeah! Order dah sampai. Apa lagi? Jom kita! Berhujan berpanas dan diganggu haiwan lain masa hantar makanan tak jadi masalah pun bagi 4 deliverymen macam Encik Panda, Encik Tikus, Encik Miau dan Encik Buaya. Tak pelik pun, Apa saja sanggup diredahi asalkan order korang sampai tepat masanya. Janji reviu kena padu! Maklumat lanjut
ASAL: RM14.00

SEKARANG: RM 14.00 (-0%)

AHLI: RM 12.60 (-10%)

Oleh Loundraw
"Aku tak sangka ni kerja terakhir aku." Seorang gadis bertemu seorang lelaki yang mampu mengawal tubuhnya untuk membunuh diri. Tapi... lelaki tu ingin gembirakan dia dulu? Kisah sebuah musim panas penuh gembira dan kekejaman bermula… Maklumat lanjut
ASAL: RM14.00

SEKARANG: RM 14.00 (-0%)

AHLI: RM 12.60 (-10%)

Oleh ATEEZ
1. Outbox (1ea) (Size: 230×295×28mm) 2. Dicon: 1ea (200 pgs) - Material: Paper 3. Rollingpaper: (1 ver.) (8ea 1set) - Material: Paper 4. ATEEZ Friendship Test Book: (1 ver.) (1ea) (36pgs) - Material: Paper 5. Photocard: (8 ver.) (4ea 1set) - Material: Paper 6. ID Photocard: (8 ver.) (4ea 1 set) & Frame Set (1ea) - Material: paper, cotton, iron 7. Spcial Photocard: 8 ver (2ea 1set) & Postcard (1ea) - Material: Paper *Subject to actual product content Maklumat lanjut
ASAL: RM321.00

SEKARANG: RM 321.00 (-0%)

AHLI: RM 288.90 (-10%)

Oleh Makmal Makhluk Misteri
Dunia ini sarat dengan fenomena misteri dan luas biasa. Siri Fenomena Misteri mengajak anda untuk mengikuti pengembaraan misteri ini. Cerita ini penuh dengan saspens, rasailah debarannya! Maklumat lanjut
ASAL: RM14.00

SEKARANG: RM 14.00 (-0%)

AHLI: RM 12.60 (-10%)

Oleh Dr. Harlina Halizah Siraj
Buku kecil ini sarat dengan mutiara kata dan saranan berguna khususnya buat suami dan isteri yang mahu melihat masa depan yang lebih cemerlang dan harmoni. Banyak nasihat yang diwariskan dan diperturunkan daripada dua generasi penulis ini kepada pasangan yang sedang berhadapan dengan konflik dan pertelingkahan dalam hubungan seharian. Selamat melayari bahtera perkahwinan yang badainya tidak mampu dijangka tanpa ilmu, pengalaman, kesabaran dan pergantungan pada Tuhan. Insya-Al Maklumat lanjut
ASAL: RM40.00

SEKARANG: RM 40.00 (-0%)

AHLI: RM 36.00 (-10%)

Oleh Rohamiah Muda
Setiap orang ada masalahnya yang tersendiri. Lain orang lain masalahnya. Ada yang kuat menghadapinya, namun ada kecundang di tengah jalan. Masalah demi masalah yang ditanggung kadang-kala menyebabkan manusia tersilap membuat keputusan, hingga ke tahap inginsanggup membunuh diri, terlibat dengan jenayah dan sebagainya. Penulis sendiri banyak melalui pengalaman yang menyedihkan seperti pelajar membuat cubaan membunuh diri, tidak mahu solat kerana menganggap ia tidak dapat men Maklumat lanjut
ASAL: RM25.00

SEKARANG: RM 25.00 (-0%)

AHLI: RM 20.00 (-20%)

Oleh Nureen Mirza
Empat tahun Nara menanti kehamilannya. Asalkan yakin dan berusaha, dia percaya rezeki ALLAH itu tetap ada. Saat doktor mengesahkan dia hamil, Nara cukup teruja. Sangkanya, Jazlan turut gembira, namun lain pula yang terjadi. Jazlan mengaku telah bermain kayu tiga! Berbulan-bulan lamanya Jazlan curang dengan si janda muda beranak dua. Hancur luluh hatinya. Mengapa Jazlan tidak sabar menunggu? Mengapa Jazlan tergamak menduakannya? “Abang dah pujuk Wafa, tapi Wafa tak nak berm Maklumat lanjut
ASAL: RM30.00

SEKARANG: RM 30.00 (-0%)

AHLI: RM 24.00 (-20%)

Oleh Ahmad Isa
Perancangan untuk memasuki negara bersalji mengujakan?Ahmad dan Adilah. Lagipun, ini kali pertama Adilah berbasikal dalam cuaca dan keadaan begitu. Mereka terpaksa melalui pelbagai cabaran baharu?di sepanjang perjalanan. Di China, mereka merentasi sempadan tertinggi di dunia, Khunjerab Pass dan terpaksa melalui pemeriksaan imigresen dan?kastam selama 14 jam dalam kesejukan dan kelaparan. Di Kyrgyzstan pula, hajat mereka mahu merentasi gunung bersalji dengan basikal tela Maklumat lanjut
ASAL: RM35.00

SEKARANG: RM 35.00 (-0%)

AHLI: RM 28.00 (-20%)

Oleh Ramlee Awang Murshid
Mukmin ditugaskan sebagai pengawal keselamatan di sebuah rumah agam di daerah pergunungan Kundasang. Seorang perempuan berbusana merah yang tidak dapat dilihat oleh mata kasar kecuali Mukmin telah terperangkap di dalam rumah itu. Pertemuan misteri di antara mereka mengundang bencana. Perempuan busana merah minta segera dikeluarkan dari rumah itu. Apabila berjaya dibawa keluar, Mukmin terjebak dalam bencana yang lebih dahsyat. Berjayakah Mukmin mengharungi cabaran dan misteri Maklumat lanjut
ASAL: RM25.00

SEKARANG: RM 25.00 (-0%)

AHLI: RM 22.50 (-10%)

Oleh Izzatin Yasin
Dewi Kasturi, seorang gadis jelita yang dicemburui oleh kebanyakan penduduk Kampung Tualang Beringin. Fitnah sering dilemparkan sehingga ada yang sanggup melakukan perbuatan syirik untuk membunuh ibu dan ayahnya. Sejak itu, Dewi menjadi murung. Rasa cintanya kepada Khaliq, si pemuda kaya turut dipertikaikan oleh Taris. Kebahagiaannya diragut pergi. Imannya bergoncang dan hampir runtuh. Akhirnya, perjanjian dimeterai. Iblis ingin mengheretnya ke neraka! "Aku akan bunuh kau! Maklumat lanjut
ASAL: RM30.00

SEKARANG: RM 30.00 (-0%)

AHLI: RM 24.00 (-20%)

Oleh Syaari Ab Rahman
Nabi Muhammad SAW juga seperti kita, pernah lost, tak tahu nak buat apa. Pernah rasa insecure, semua orang memusuhi Nabi. Pernah rasa takut sangat - setiap penjuru ada bahaya yang menanti. Allah turunkan surah yang indah ini, Surah al- Dhuha, di tengah-tengah gusarnya jiwa seorang Baginda, untuk menenangkan, merawat, dan mengajar Baginda apa ertinya menyerah ketika kita merasa sedang kalah. Insya-Allah... di balik setiap ayatNya yang begitu menusuk, dan maknanya yang benar-be Maklumat lanjut
ASAL: RM49.00

SEKARANG: RM 49.00 (-0%)

AHLI: RM 39.20 (-20%)

Oleh Eyra Shazleyra
Jika kita tak ditakdirkan bersama, harus kenapa rasa itu terjalin? Tiara bukan Cinderella walaupun punya ibu tiri yang telah memusnahkan bahagia hidupnya. Tiara seorang gadis yang cukup tabah dalam menghadapi badai dunia. Jika muncul Raffhan dianggap Prince Charming yang bakal membawa bahagia, Tiara langsung tak hadap. “Kau boleh tolong bukakan kasut aku?” - Raffhan “Oh. Maaf. Saya bukan orang gaji.” - Tiara Tercalar ego Raffhan hanya kerana gadis yang bukan sesiap Maklumat lanjut
ASAL: RM30.00

SEKARANG: RM 30.00 (-0%)

AHLI: RM 27.00 (-10%)

Oleh Nina Swantan
Mengikat hati kerana janji, mengukuh sejati dengan ikatan suci. Siapa bilang menjadi jutawan muda semudah disangka? Tidak bagi Kayla Kirana Xin. Dia jelita dan kaya-raya, namun hidupnya dikelilingi kesunyian, muslihat dan kepalsuan. Hadirnya Haikal sebagai pengawal peribadi banyak membantu Kayla merungkai kepalsuan itu. Haikal pula, lain yang ingin dia rungkai, lain pula yang dia temui mengenai jutawan muda itu. “Saya takkan lepaskan awak, Kayla Kirana Xin! Saya takkan l Maklumat lanjut
ASAL: RM30.00

SEKARANG: RM 30.00 (-0%)

AHLI: RM 27.00 (-10%)

Oleh  Professor Peter Frankopan 
THE TIMES BEST HISTORY BOOK OF 2023 A BOOK OF THE YEAR PICK FOR THE TIMES, SUNDAY TIMES, BBC HISTORY MAGAZINE, GUARDIAN, INDEPENDENT AND FINANCIAL TIMES A BBC RADIO 4 BOOK OF THE WEEK , AN INSTANT #2 SUNDAY TIMES BESTSELLER 'Humanity has transformed the Earth: Frankopan transforms our understanding of history' Financial Times 'Vast, learned and timely work' Sunday Times ------ From the international bestselling author of The Silk Roads comes a major history of how a changing Maklumat lanjut
ASAL: RM72.90

SEKARANG: RM 72.90 (-0%)

AHLI: RM 58.32 (-20%)

Oleh Taufan
Masa hari lahir Tommy, ayahnya hadiahkan monster comel dinamakan GogiMon. Tapi dia ni pandai tangkap lalat je. Haih... langsung tak boleh menandingi Woodymon, monster gagah bermuka bengis milik Si Besar. Tommy yang nak sangat kalahkan Si Besar mula melatih GogiMon untuk jadi kuat, tapi... GogiMon masih lagi lemah! Bila kawasan mereka digemparkan dengan kes seludup monster, tiba-tiba Tommy dapati GogiMon hilang! Oh, tidak! GogiMon kena culik ke?!! Karya dunia fantasi terkini Maklumat lanjut
ASAL: RM16.00

SEKARANG: RM 16.00 (-0%)

AHLI: RM 14.40 (-10%)

Oleh Kaoru
Ji-won dipelawa menyertai penggambaran iklan sebagai model jemputan bersama abangnya, C-Daigon. Tanpa disangka dia menjadi sasaran pembenci yang berani membaling cat. C-Daigon datang menyelamatkan Ji-won, tetapi mimpi ngeri itu belum berakhir apabila Mia menyedari sebuah kenderaan mencurigakan mengekori Ji-won. Apakah motif orang itu dan apakah yang perlu mereka buat dalam situasi ini? Maklumat lanjut
ASAL: RM14.00

SEKARANG: RM 14.00 (-0%)

AHLI: RM 11.20 (-20%)

Oleh
High Score Girl 高分少女 JAP/ENG (E / C / M) The year is 1991 and 6th grader Yaguchi Haruo only has video games to live for. He's not popular in school and he's neither handsome, funny, nice nor even friendly. The only thing he has going for him is that he is good at video games. One day at the local arcade, he plays Oono Akira, a fellow classmate but who's popular, smart, pretty and a rich girl that absolutely destroys him at Street Fighter II. Not only does he lose Maklumat lanjut
ASAL: RM49.90

SEKARANG: RM 44.91 (-10%)

AHLI: RM 39.92 (-20%)

Oleh Elizabeth Day
THE NO.1 SUNDAY TIMES BESTSELLER, NOW WITH AN EXTRA CHAPTER! ‘Bravely revealing’ BERNARDINE EVARISTO ‘Funny, moving, helpful and true, Friendaholic deserves a massive audience’ SATHNAM SANGHERA ‘This book is brilliant’ JO ELVIN ‘Essential reading… admirably candid and well-crafted’ GUARDIAN As a society, there is a tendency to elevate romantic love. But what about friendships? Aren't they just as – if not more – important? So why is it hard to find Maklumat lanjut
ASAL: RM72.00

SEKARANG: RM 64.80 (-10%)

AHLI: RM 57.60 (-20%)

Oleh Dedy Koerniawan
Ada khabar angin di bangunan tempat aku bekerja. Ia berkenaan projek pembinaan bangunan ini yang dulunya selalu terhalang sebab perkara aneh berlaku melangkaui akal fikiran. Sehingga tiga bulan kemudian, projek pembinaan bangunan ini diteruskan dan siap dalam masa dua bulan je! Aku rasa pelik... kenapa pembinaan yang ambil masa sangat lama dan selalu terhalang, boleh jadi lancar dalam masa dua bulan je? Ada suatu saat apabila frekuensi antara dua dimensi menjadi s Maklumat lanjut
ASAL: RM14.00

SEKARANG: RM 14.00 (-0%)

AHLI: RM 12.60 (-10%)

Oleh
*Mengandungi latihan yang pelbagai dan progresif *Merangsang kreativiti murid dalam membina ayat *Meningkatkan kemahiran murid dalam membina ayat *Membimbing murid membina ayat secara sistematik Maklumat lanjut
ASAL: RM5.50

SEKARANG: RM 5.50 (-0%)

AHLI: RM 4.95 (-10%)

Oleh
*Mengandungi latihan yang pelbagai dan progresif *Merangsang kreativiti murid dalam membina ayat *Meningkatkan kemahiran murid dalam membina ayat *Membimbing murid membina ayat secara sistematik Maklumat lanjut
ASAL: RM5.50

SEKARANG: RM 5.50 (-0%)

AHLI: RM 4.95 (-10%)

Oleh
*Mengandungi latihan yang pelbagai dan progresif *Merangsang kreativiti murid dalam membina ayat *Meningkatkan kemahiran murid dalam membina ayat *Membimbing murid membina ayat secara sistematik Maklumat lanjut
ASAL: RM5.50

SEKARANG: RM 5.50 (-0%)

AHLI: RM 4.95 (-10%)

Oleh Dr. Aidh Bin Abdullah Al-Qarni
Sesungguhnya sekarang ini kita masih hidup. Tetapi suatu hari nanti kita akan mati. Hanya Allah SWT yang mengetahui bila dan di mana kita akan mati. Kematian sebagai pintu gerbang menuju kehidupan akhirat setelah mengalami Sakaratul Maut. Ia adalah peristiwa yang sangat dahsyat. Rasulullah SAW pun merasakan Sakaratul Maut. Bagaimana Rasulullah SAW, sahabatnya, orang-orang shalih serta orang derhaka dijemput dan mengalami Sakaratul Maut? Selain Sakaratul Maut, dikupaskan juga Maklumat lanjut
ASAL: RM30.00

SEKARANG: RM 30.00 (-0%)

AHLI: RM 27.00 (-10%)

Oleh Bonda Nor
Buku MALAM ni tentang apa? Tentang menyembuhkan luka. Tentang melepaskan rasa yang terkurung di jiwa dan menyesakkan dada. Tentang memulihkan semangat agar boleh terus beroleh kekuatan melalui ujian dan bersangka baik pada setiap ketentuan. Tentang melatih diri menjadi lebih matang dan lebih baik lagi! Menerusi MALAM, ada 15 bab yang selalu menjadi beban pada jiwa. Penulis mulakan setiap bab dengan 'POV AKU' untuk mewakili dan mengiakan setiap apa yang dirasai oleh pembaca. K Maklumat lanjut
ASAL: RM25.00

SEKARANG: RM 25.00 (-0%)

AHLI: RM 22.50 (-10%)

Oleh Najla Adi
Naskhah Jiwa Ke Jiwa ini telah ditulis mewakili jiwa anak remaja masa kini. Buku ini bukan hanya untuk remaja itu sendiri, tetapi juga kepada ibu bapa agar dapat lebih memahami gelodak jiwa remaja sendiri. Perjalanan luahan rasa ini digarap dengan menggunakan gaya story telling. Gabungan bicara hati seorang aku terasa sangat dekat dijiwa. Banyak kisah-kisah yang berunsur nasihat agar remaja banyak menyedari hal-hal yang tidak patut dan patut dilaksanakan. Sebuah buku healing Maklumat lanjut
ASAL: RM25.00

SEKARANG: RM 25.00 (-0%)

AHLI: RM 22.50 (-10%)

Oleh Bushra Talib
Di Sebalik 114 Nama-Nama Surah merupakan sebuah buku yang merungkai kisah-kisah di sebalik nama-nama surah yang terkandung di dalam Al-Quran. Buku ini cukup ringkas dan padat dengan ilmu pengetahuan tentang kisah yang terkandung di dalam Al-Quran. Buku ini sesuai sebagai permulaan untuk pembaca yang ingin memahami Al-Quran, khususnya buat pembaca yang baru belajar untuk mendalami Al-Quran. Buku ini sesuai untuk dijadikan bahan belajar kerana kandungannya yang mudah untuk difa Maklumat lanjut
ASAL: RM60.00

SEKARANG: RM 60.00 (-0%)

AHLI: RM 54.00 (-10%)

Oleh Solar Team , Monsta
Jilid 2 - Sengketan Kuasa Apabila digabungkan, kedua-dua bahagian artifak dalam pegangan Alex dan Amato bertukar menjadi menjadi Power Sphera dipanggil PiBot, yang mempunyai kuasa untuk membuka portal antara dimensi. Kuasa ini menjadi rebutan lanun robot jahat, Ironbeard yang mahu menggunakannya untuk kepentingan sendiri. Pasukan Alex dan Amato menyedari bahawa Ironbeard perlu dihentikan dalam apa jua keadaan, walaupun terpaksa mengetepikan syak wasangka dan bekerjasama Maklumat lanjut
ASAL: RM29.90

SEKARANG: RM 29.90 (-0%)

AHLI: RM 26.91 (-10%)

Oleh
Setelah berakhirnya di konflik di Planet Baraju, Boboiboy memulakan latihan bersama Tok Kasa di Plenat Quabaq bagi mempersiapkan dirinya untuk mengawal Kuasa Elemental Tahap Ketiga. Sementara itu, rakan - rakannya yang lain menerima jemputan untuk menghadiri persidangan Pertubuhan Planet - planet Bersatu yang berlangsung di Kota Terawangan, iaitu pusat pentadbiran Planet Gur'latan dan dihoskan oleh pemeritahnya iaitu Puteri Kira'na. Pada masa yang sama, Kaizo dan Fang menyesu Maklumat lanjut
ASAL: RM29.90

SEKARANG: RM 22.90 (-23%)

AHLI: RM 22.90 (-23%)

Oleh Farid Al-Din Attar
Para Wali Allah tidak terkenal dengan kegagahan pada fizikal atau tubuh badan seperti ahli-ahli tinju dunia misalnya Mike Tyson atau Muhammad Ali ketika di zaman kegemilangan mereka. Tetapi para Wali Allah terkenal dengan kegagahan atau ketahanan pada hati mereka. Hati Wali-Wali Allah gagah dan tahan menanggung segala pukulan ribut taufan kerana kukuh akar tunjangnya. Segala musibah yang menggoncangkan hati orang awam tidak menjejaskan hati Wali-Wali Allah apabila ditimpa ke Maklumat lanjut
ASAL: RM28.90

SEKARANG: RM 28.90 (-0%)

AHLI: RM 23.12 (-20%)

Oleh Muhd Kamil , Rakan-Rakan
Berbicara tentang rezeki, kebanyakan manusia hanya melihat dari sudut harta benda tanpa menyedari bahawa seluruh kehidupan itu sebenarnya adalah rezeki anugerah daripada Allah SWT. Ada rezeki yang berbentuk fizikal yang boleh dipegang dan dilihat seperti wang ringgit, dan ada rezeki yang tidak dapat dilihat dengan mata kasar tetapi dapat dirasai dengan deria pancaindera seperti kesihatan, kepandaian dan peluang. Namun yang paling ajaibnya apabila rezeki muncul secara tidak di Maklumat lanjut
ASAL: RM40.00

SEKARANG: RM 40.00 (-0%)

AHLI: RM 36.00 (-10%)

Oleh Fazrul Ismail
Takwa itu adalah satu aset yang amat penting untuk dunia dan juga akhirat. Setiap daripada kemenangan, kejayaan dan juga keselamatan, ditentukan oleh takwa. Jadi, takwa itu sangat mahal. Kalaulah di dunia ini banyak perkara yang perlu kita cari, maka takwa itu adalah pencarian yang harus diutamakan. Walaubagaimanapun, penting untuk kita tekankan bahawa ketakwaan itu adalah untuk semua orang dan bukannya ‘konsep khusus’ untuk orang-orang yang alim. Ia adalah salah! Maklumat lanjut
ASAL: RM19.00

SEKARANG: RM 19.00 (-0%)

AHLI: RM 17.10 (-10%)

Oleh Normaliza Mahadi
Takut tak bila baca isu-isu rumah tangga yang bertebaran di media sosial? Kes cerai, kes nafkah, kes curang, kes mentua vs menantu, kes gaduh. Banyak lagilah. Kes sampai naik mahkamah pun ada. Siapa sangka mereka jadi begitu padahal mereka dahulu saling mencintai dan pernah berjanji setia sehidup semati. Mereka pernah bahagia. Tapi sekarang apa yang terjadi? Berita-berita sebegini seolah-olah menggambarkan betapa perkahwinan itu adalah satu hubungan yang banyak masalah, yan Maklumat lanjut
ASAL: RM30.00

SEKARANG: RM 30.00 (-0%)

AHLI: RM 24.00 (-20%)

Oleh Ustaz Ibnu Selamat
Solat merupakan kewajipan dalam kehidupan umat Ialm. Nabi Muhammad SAW diisrakkan ke langit untuk menerima perintah solat. Solatlah amalan pertama yang akan dihisab di akhirat kelak. Oleh yang demikian, marilah kita sama-sama memperbaiki kualiti solat kita. Namun begitu, tanpa kita sedari terdapat beberapa kesilapan yang kita lakukan ketika mengerjakan ibadah solat yang sangat dituntut ini. Semoga dengan terhasilnya buku ini dapat memberi sedikit panduan kepada kita agar ber Maklumat lanjut
ASAL: RM30.00

SEKARANG: RM 30.00 (-0%)

AHLI: RM 27.00 (-10%)

Oleh Siti Sujinah Sarnap
Ada info sejarah yang disangka benar tetapi kemudian apabila dilakukan kajian terperinci ia tidak tepat. Tidak terlepas juga sejarah tentang tamadun Melayu. Sejarah berubah dari masa ke masa apabila kajian dan penelitian terus dilakukan. Pada suatu masa kita pernah mengambil maklumat sejarah kita dari bangsa 'Orang Putih' yang kemudian baru kita sedar ia suatu penipuan. Penjajah telah keluar dari negara kita tetapi mereka meneruskan penjajahan melalui minda kita (ghuzwatul fi Maklumat lanjut
ASAL: RM37.90

SEKARANG: RM 37.90 (-0%)

AHLI: RM 30.32 (-20%)

Oleh Lulu Mayo
Buku mewarna ini dapat memberi suatu pengalaman menarik dan luar biasa. Aktiviti mewarna bukan sahaja mampu melatih minda malah dapat meransang kreativiti dan menyerlahkan bakat. Mengandungi 4 siri, bertemakan cats, owls, cute animals dan sweet things. Semoga penerbitan buku ini dapat meningkatkan tumpuan dan kemahiran pemerhatian individu. Maklumat lanjut
ASAL: RM14.90

SEKARANG: RM 14.90 (-0%)

AHLI: RM 14.90 (-0%)

Oleh Lulu Mayo
Buku mewarna ini dapat memberi suatu pengalaman menarik dan luar biasa. Aktiviti mewarna bukan sahaja mampu melatih minda malah dapat meransang kreativiti dan menyerlahkan bakat. Mengandungi 4 siri, bertemakan cats, owls, cute animals dan sweet things. Semoga penerbitan buku ini dapat meningkatkan tumpuan dan kemahiran pemerhatian individu. Maklumat lanjut
ASAL: RM14.90

SEKARANG: RM 14.90 (-0%)

AHLI: RM 14.90 (-0%)

Oleh Lulu Mayo
Buku mewarna ini dapat memberi suatu pengalaman menarik dan luar biasa. Aktiviti mewarna bukan sahaja mampu melatih minda malah dapat meransang kreativiti dan menyerlahkan bakat. Mengandungi 4 siri, bertemakan cats, owls, cute animals dan sweet things. Semoga penerbitan buku ini dapat meningkatkan tumpuan dan kemahiran pemerhatian individu. Maklumat lanjut
ASAL: RM14.90

SEKARANG: RM 14.90 (-0%)

AHLI: RM 14.90 (-0%)

Oleh Lulu Mayo
Buku mewarna ini dapat memberi suatu pengalaman menarik dan luar biasa. Aktiviti mewarna bukan sahaja mampu melatih minda malah dapat meransang kreativiti dan menyerlahkan bakat. Mengandungi 4 siri, bertemakan cats, owls, cute animals dan sweet things. Semoga penerbitan buku ini dapat meningkatkan tumpuan dan kemahiran pemerhatian individu. Maklumat lanjut
ASAL: RM14.90

SEKARANG: RM 14.90 (-0%)

AHLI: RM 14.90 (-0%)

Oleh Froszrine
Lahir sebagai anak luar nikah membuatkan Anna tidak dapat menerima dirinya sepenuhnya. Apatah lagi dia sering dicaci dan dihina sehingga terbitnya rasa dendam dalam diri Anna. Lalu, pelan mula dirangka. Tak ada trik lain ke nak buat? Tumpahkan minuman ke baju tu dah lapuk. Menghadiri majlis ulang tahun ayahanda dan bonda angkatnya, mempertemukan Anna dengan Irfan dan Fathur. Irfan yang baik dan Fathur yang menyakitkan hati. Irfan tak pernah serius dengan mana-mana peremp Maklumat lanjut
ASAL: RM36.00

SEKARANG: RM 36.00 (-0%)

AHLI: RM 32.40 (-10%)

Out of stock

1-1257 of 1257

Page:
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5
*

Back to Top