Popular
Popular
0

Jumlah 0produk dalam troli anda. ×

Anda tidak mempunyai item di troli pembelian anda.

' KARYA PUBLIKA 'Dijumpai 307 Produk Berkaitan
Oleh Keith
Pasti gamat dan menghiburkan! "Lawak Kampus" jilid ke-49 karya Keith kini kembali lagi! Sarat dengan lawak sempoi Vanness, Froggy, Aditas dan kawan-kawan. Ilustrasi watak Lawak Kampus ala bintang glamor turut diselitkan. Sudah tentu pembaca di luar sana tak kering gusi membelek komik humor ni! Maklumat lanjut
ASAL: RM14.00

SEKARANG: RM 14.00 (-0%)

AHLI: RM 12.60 (-10%)

Out of stock

Oleh Baba Chuah
Kompilasi Padu Baba Chuah! Stail lukisan klasik lagi unik karya Baba Chuah kini sedia untuk dinikmati! Himpunan komik penuh riuh, aneh, seram dan mencuit hati bakal buat korang tak lekang dari dunia komiknya yang tersendiri. Penceritaan di luar kotak + lukisan padu confirm layan habis serta berbaloi untuk ditambah dalam koleksi. Dah sedia untuk masuk ke dunia imaginasi kreatif Baba Chuah? Ayuh! Maklumat lanjut
ASAL: RM14.00

SEKARANG: RM 14.00 (-0%)

AHLI: RM 12.60 (-10%)

Oleh Dr. Abdul Razak Muthalib
Himpunan sebahagian fakta penting tentang al-Quran yang patut diketahui oleh setiap Muslim. Walaupun topik-topiknya disaring daripada beberapa kitab??Ulum al-Quran, namun pengisisan, huraian dan gaya bahasanya telah dipermudahkan bagi menyantuni?semua peringkat pembaca. Hasilnya, kita dapat menambah ilmu, mengukuhkan keimanan dan menjadi benteng jika berhadapan dengan tohmahan mahupun keraguan terhadap kitab wahyu ini. Maklumat lanjut
ASAL: RM19.00

SEKARANG: RM 19.00 (-0%)

AHLI: RM 17.10 (-10%)

Oleh Syira Lokman
Buku ini membawa kita meneroka jalan sembuh dan mencari makna hidup untuk terus bangkit, dan bangkit selepas melalui fasa sembuh. Fasa sembuh itu bukan penamat, tetapi perjuangan yang tidak pernah terhenti dan dilorongkan dengan cabang-cabang pilihan. Jalan baru yang mematangkan. Cabang baru yang memberi harapan. Sembuh bukan bermakna kita sudah menang dan tidak lagi berdepan kesakitan. Proses sembuh dan bangkit ini akan terus berulang berkali-kali sehingga ke akhir hayat. Uj Maklumat lanjut
ASAL: RM28.00

SEKARANG: RM 28.00 (-0%)

AHLI: RM 25.20 (-10%)

Oleh Anuar Darwisy
Tular di FYP TikTok tentang keindahan sebuah rumah inap desa tepi sungai yang terletak di kaki Gunung Jerai, membuatkan Misha teruja untuk ke sana. Dia mengajak Edrina, Anita dan Lily untuk turut serta. Tetapi baru saja menjejakkan kaki, Edrina sudah berasa tidak sedap hati. Dia merasakan ada yang misteri tentang tempat itu. "Batu-batu sungai ni diikat dengan rambut..." - Anita Percutian yang menyeronokkan bertukar tragedi apabila fenomena kepala air melanda secara tiba-tiba. Maklumat lanjut
ASAL: RM27.00

SEKARANG: RM 27.00 (-0%)

AHLI: RM 24.30 (-10%)

Oleh Nurhayati Ishak , Loki Daechwita , Rashid Salim
KERIS ITU AKAN KU TUSUK DI ATAS KUBURAN WANITA YANG MATI DIBUNUH! KAU AKAN MERASAI KEKAYAAN USAI SELESAI UPACARAKU... PUAKA KERAMBIT - NURHARYATI ISHAK ANDING "Roarrrr!!!" makhluk itu membuka mulut luas-luas mengeluarkan suaranya yang sangat kuat. Bergema seluruh alam hutan. Kerambit di tangan Anding terus dihayun. Sipi-sipi kerambit di tangannya mengenai kulit pipi makhluk itu. la mengaum. dengan kuat menampakkan gigi taringnya yang panjang. Gerakannya bermula. la menerkam Maklumat lanjut
ASAL: RM29.90

SEKARANG: RM 29.90 (-0%)

AHLI: RM 26.91 (-10%)

Out of stock

Oleh Mari Okada
Masamune, pelajar tahun 3 sekolah menengah tinggal di sebuah bandar. Tragedi kilang besi meletup mengakibatkan masa terhenti berdetik dan pintu keluar terkatup rapat. Ketika tiada apa mampu dilakukan dan cuba teruskan kehidupan yang kelam, dia masuk ke relau bagas kelima kilang besi bila dipelawa rakan sekelasnya yang pelik, Mutsumi. Ada gadis tidak boleh bercakap dan berkelakuan seperti serigala liar di situ. Pertemuan Masamune bersama dua gadis itu membuatkan dunia jadi ti Maklumat lanjut
ASAL: RM22.00

SEKARANG: RM 22.00 (-0%)

AHLI: RM 19.80 (-10%)

Oleh Raisyas Azliey
Fahami debaran hatiku kau pasti jatuh cinta padaku... NURIN QISTINA - Kepulangan yang dinanti. Kepulangan yang sepatutnya dirai dengan sebuah kegembiraan. Malangnya kala kaki menjejak ke bumi Malaysia semula selepas 4 tahun di luar negara, dia disambut dengan berita di luar kewarasan akalnya. Satu tragedi yang menimpa kembarnya Nurin Qasdina hingga mengorbankan nyawa kakak kesayangannya itu memaksa dia menjalankan satu misi. Semuanya kerana tulisan terakhir Nurin Qasdina y Maklumat lanjut
ASAL: RM29.90

SEKARANG: RM 29.90 (-0%)

AHLI: RM 26.91 (-10%)

Out of stock

Oleh Taufan
Masa hari lahir Tommy, ayahnya hadiahkan monster comel dinamakan GogiMon. Tapi dia ni pandai tangkap lalat je. Haih... langsung tak boleh menandingi Woodymon, monster gagah bermuka bengis milik Si Besar. Tommy yang nak sangat kalahkan Si Besar mula melatih GogiMon untuk jadi kuat, tapi... GogiMon masih lagi lemah! Bila kawasan mereka digemparkan dengan kes seludup monster, tiba-tiba Tommy dapati GogiMon hilang! Oh, tidak! GogiMon kena culik ke?!! Karya dunia fantasi terkini Maklumat lanjut
ASAL: RM16.00

SEKARANG: RM 16.00 (-0%)

AHLI: RM 14.40 (-10%)

Oleh Keladi
Kompilasi Keladi Tak Lapuk Dek Zaman! Spesel buat kipas-susah-mati kisah alam Nusantara, karya terunggul artis komik berbakat besar, Keladi kini menemui korang! Nak tema cinta, seram, aksi, kepahlawanan dan macam-macam lagi? Semuanya dikumpul dalam satu komik! Tak dilupakan nilai pengajaran dalam setiap ceritera yang bakal membuka mata dan buat korang menilai kehidupan dari sudut pandang berbeza. Dah bersedia untuk ke dunia Keladi? Jom, gerak sekali! AMARAN: Ilust Maklumat lanjut
ASAL: RM20.00

SEKARANG: RM 20.00 (-0%)

AHLI: RM 16.00 (-20%)

Oleh Artis Komik Kadokawa Gempak Starz
8 Penulis Selongkar Kisah Merinding! Adakah tangkal bakal menjadi penyelamat atau kacau-bilaukan hidup? Jom korek misteri dan rahsia tersembunyi. Karya seram artis komik ini bersedia untuk memasuki ruang kelam Dari Alam Angker... Piano Merah Bacalah Lagi Baran Lakonan Hidup Penangan Bawa Aku Balik! Hollow Seeker Keliru Lorong Bangunan Kotak Komplot Bala Penangkal Rumah Hantu Puan Rama-Rama Gambar Bilik 404 Maklumat lanjut
ASAL: RM17.00

SEKARANG: RM 17.00 (-0%)

AHLI: RM 15.30 (-10%)

Oleh Izzuddin Al Jitrawiy
Penulisan kali ini lebih menumpukan kisah, sejarah dan poin-poin penting berkenaan bangsa dan alam Melayu itu sendiri. Tidak terlalu ilmiah dan berat untuk dibaca kerana objektif karya kali ini adalah untuk memberikan pengetahuan di luar jangka para pembaca sekalian. Tidak banyak kisah, sejarah dan fakta menarik dihidangkan kepada kita semua sebagai orang Melayu. Banyak sisi negatif dan meragukan sahaja dihidangkan kepada kita semua sebagai orang Melayu. Banyak sisi negatif d Maklumat lanjut
ASAL: RM39.90

SEKARANG: RM 39.90 (-0%)

AHLI: RM 35.91 (-10%)

Oleh Dr. Muhammad Arif Musa
Perumpamaan juga dikenali sebagi amthal, telah didatangkan oleh Allah SWT dalam al-Quran sebagai kefahaman manusia terhadap sesuatu isu yang dibincangkan. Antara perumpamaan atau kiasan yang didatangkan menyentuh beberapa aspek kehidupan seperti akidah, syariat akhlak dan pemikiran. Menggunakan laras bahasa yang mempunyai nilai estetika, membuatkan setiap perumpamaan yang diterjemah, menghasilkan mesej penting untuk diteladani. Bahkan, memudahkan setiap manusia menghayati pa Maklumat lanjut
ASAL: RM23.00

SEKARANG: RM 23.00 (-0%)

AHLI: RM 20.70 (-10%)

Oleh Fazrul Ismail
Takwa itu adalah satu aset yang amat penting untuk dunia dan juga akhirat. Setiap daripada kemenangan, kejayaan dan juga keselamatan, ditentukan oleh takwa. Jadi, takwa itu sangat mahal. Kalaulah di dunia ini banyak perkara yang perlu kita cari, maka takwa itu adalah pencarian yang harus diutamakan. Walaubagaimanapun, penting untuk kita tekankan bahawa ketakwaan itu adalah untuk semua orang dan bukannya ‘konsep khusus’ untuk orang-orang yang alim. Ia adalah salah! Maklumat lanjut
ASAL: RM19.00

SEKARANG: RM 19.00 (-0%)

AHLI: RM 17.10 (-10%)

Oleh Normaliza Mahadi
Takut tak bila baca isu-isu rumah tangga yang bertebaran di media sosial? Kes cerai, kes nafkah, kes curang, kes mentua vs menantu, kes gaduh. Banyak lagilah. Kes sampai naik mahkamah pun ada. Siapa sangka mereka jadi begitu padahal mereka dahulu saling mencintai dan pernah berjanji setia sehidup semati. Mereka pernah bahagia. Tapi sekarang apa yang terjadi? Berita-berita sebegini seolah-olah menggambarkan betapa perkahwinan itu adalah satu hubungan yang banyak masalah, yan Maklumat lanjut
ASAL: RM30.00

SEKARANG: RM 30.00 (-0%)

AHLI: RM 24.00 (-20%)

Oleh Syaznixon
"Ada beberapa hal dalam hidup yang kita perlu ungkapkan aksaranya tetapi takdir tak pernah menyebelahi kita berdua." Kata orang, cinta itu saling melengkapi. Itukah yang dimaksudkan bila Arjuna Nara, jejaka bisu dipertemukan dengan Embun, gadis buta? “Kalau awak ada dekat saya, awak kena ketuk dua kali macam ni. Okey?” – Embun Kemunculan Embun di teratak keluarga Arjuna Nara membuatkan jejaka itu tertanya-tanya, siapa Embun sebenarnya. Rasa ingin tahunya terhadap gad Maklumat lanjut
ASAL: RM26.00

SEKARANG: RM 26.00 (-0%)

AHLI: RM 23.40 (-10%)

Oleh Rose Harissa
Mikanadira, tidak pernah bermimpi akan memiliki seorang lelaki bergelar komando dalam hidupnya. Apatah lagi lelaki itu datang dari salah satu elemen di bawah naungan 21 GGK, Skuadron Uniform — 11 RGK. Kematian papanya akibat terbunuh dalam satu insiden pergaduhan membuat Mika membenci anggota-anggota pasukan beruniform. Tapi takdir menemukannya dengan Umar Alhaidhar dalam tiga pertemuan yang dia sendiri tidak sedari lelaki itu adalah orang yang sama. Orang kata cinta itu b Maklumat lanjut
ASAL: RM29.00

SEKARANG: RM 29.00 (-0%)

AHLI: RM 23.20 (-20%)

Oleh Lily Haslina Nasir
Aku Mawar. Megat panggil aku Mawar Berduri. Kami bersahabat sejak sekian lama. Aku anggap dia teman tapi mesra. Sampai bila mahu bersahabat? Ramai yang bertanya. Aku malas mahu serabutkan kepala. Aku jawab, "Sampai bila-bila!" Saat berbual, kami bahasakan ‘aku’ dan ‘kau’ saja! Nampak bukan? Aku memang anggap dia sahabat dunia akhirat. Bukan tak pernah Megat memberi isyarat hatinya. Tetapi, entahlah. Aku pura-pura tidak faham. Aku belum bersedia untuk berfikir lebih ja Maklumat lanjut
ASAL: RM29.00

SEKARANG: RM 29.00 (-0%)

AHLI: RM 23.20 (-20%)

Oleh Sihanjir
Daji ialah seorang bapa tunggal dan hidup bersama anaknya yang baru di tadika bernama Natt. Walaupun Daji nak luangkan lebih banyak masa dengan Natt tapi dia sibuk dengan tugasnya sebagai pensyarah. Suatu hari di rumah, Daji terdengar perut Natt berkeroncong. Pada mulanya, dia teragak-agak nak masak tapi akhirnya dia sediakan juga untuk Natt. Tak sangka Natt betul-betul suka makanan tu hingga diorang tak sedar telah berborak panjang buat pertama kalinya... Mungkinkah Maklumat lanjut
ASAL: RM16.00

SEKARANG: RM 16.00 (-0%)

AHLI: RM 14.40 (-10%)

Oleh Afyan Mat Rawi
Poket Kian Pokai? Poket Kena Penuh! !! TIP ELAK 'POKET BOCOR' PERBELANJAAN ikut keperluan dan kemampuan, bukan kemahuan. PELABURAN patuh syariah jana keuntungan, bukan terlibat dalam penipuan. SAVING untuk jangka masa panjang tapi mudah dicairkan. HUTANG wajib dilangsaikan, bukan digali baru tambah bebanan. INSURANS penting untuk perlindungan masa depan. Maklumat lanjut
ASAL: RM28.00

SEKARANG: RM 28.00 (-0%)

AHLI: RM 25.20 (-10%)

Oleh Iddin Ramli
Karya ini didedikasikan istimewa buat kalian yang pernah atau sedang berada dalam fasa yang meruntuhkan hingga sukar mencari jalan keluar. Ketahuilah dalam dunia ini, kamu tidak keseorangan. Betapa ribuan manusia di luar sana juga sedang memikul pikulan berat sepertimu. Dan pastinya, setiap bebanan di hujungnya nanti akan ada keringanan dan kemudahan. Realiti kehidupan itu benar memeritkan. Tidak seindah fantasi dan drama yang diakhiri dengan kemanisan. Belajarlah untuk bersa Maklumat lanjut
ASAL: RM35.00

SEKARANG: RM 35.00 (-0%)

AHLI: RM 31.50 (-10%)

Oleh Haswida Abu Bakar
"Syarat Kak Farah... dia meminta aku supaya keluar dulu dengan kau sebanyak tiga kali. Tiga janji temu. Berkenal-kenal dan baharulah buat keputusan. Sekiranya aku masih tidak dapat menerima kau juga, Kak Farah akur dengan keputusan aku. Kalau kau marah, aku faham."-JOE ADAM Demi menjaga hati Kak Farah, Joe Adam penuhi syarat menggunung tinggi kakak sepupunya ini agar hati yang baru terluka berbuka hati pada Ain Nurlisa staf di syarikat Kak Farah dan part-time model yang baru Maklumat lanjut
ASAL: RM31.90

SEKARANG: RM 31.90 (-0%)

AHLI: RM 28.71 (-10%)

Oleh Miss Noi
Masa lalu, biarkan terus berlalu, ada dia kini untuk kau sandarkan bahu. Blurb Zulaikha… Dia kejutkan dengan lamaran daripada dua orang lelaki, yang mempunyai pesona yang tersendiri. Sikap prihatin Haikal membuatkan dia rasa disayangi, rasa ada yang benar-benar mengambil berat akan dirinya. “Let’s write our story!” -Haikal "Thanks for the gift. Tapi, kenapa nak berahsia?" -Zulaikha Sikap Kamil yang terlampau tenang pula sering kali membuatkan dia tertanya-tanya. Apa b Maklumat lanjut
ASAL: RM27.00

SEKARANG: RM 27.00 (-0%)

AHLI: RM 24.30 (-10%)

Oleh Azimah Lily
Panahan matamu mencairkan hati ini! FARAH DINA seorang doktor haiwan yang suka menolong orang yang dalam kesusahan. Tetapi tahap Dina membantu orang dalam kategori ‘terlebih’. Sebab itu la Dina selalu saja bergaduh dengan orang sana sini. Pening Puan Dariah dengan sikap anak ketiganya itu. Disebabkan sikap Dina yang kasar, Puan Dariah penat mengatur jodoh untuk anak gadisnya itu. Bagi Dina pula, dia tak suka ibunya mengatur jodohnya. Lagi-lagi ibunya terlalu obsess denga Maklumat lanjut
ASAL: RM25.00

SEKARANG: RM 25.00 (-0%)

AHLI: RM 22.50 (-10%)

Oleh
Buku Cerita ini merupakan himpunan karya - karya kreatif yang berupaya mengetengahkan para pembaca kepada perspketif positif dalam mengenali warisan, budaya dan tradisi masyarakat setempat. Bahan bacaan yang berkualiti tinggi mutunya dari segi cerita dan ilustrasi berwarna - warni ini turut memuatkan unsur - unsur nilai murni dan pengajaran bertujuan melahirkan insan yang baik serta memiliki akhlak mulia. Maklumat lanjut
ASAL: RM11.90

SEKARANG: RM 11.90 (-0%)

AHLI: RM 10.71 (-10%)

Oleh
Buku Cerita ini merupakan himpunan karya - karya kreatif yang berupaya mengetengahkan para pembaca kepada perspketif positif dalam mengenali warisan, budaya dan tradisi masyarakat setempat. Bahan bacaan yang berkualiti tinggi mutunya dari segi cerita dan ilustrasi berwarna - warni ini turut memuatkan unsur - unsur nilai murni dan pengajaran bertujuan melahirkan insan yang baik serta memiliki akhlak mulia. Maklumat lanjut
ASAL: RM11.90

SEKARANG: RM 11.90 (-0%)

AHLI: RM 10.71 (-10%)

Oleh
Buku Cerita ini merupakan himpunan karya - karya kreatif yang berupaya mengetengahkan para pembaca kepada perspketif positif dalam mengenali warisan, budaya dan tradisi masyarakat setempat. Bahan bacaan yang berkualiti tinggi mutunya dari segi cerita dan ilustrasi berwarna - warni ini turut memuatkan unsur - unsur nilai murni dan pengajaran bertujuan melahirkan insan yang baik serta memiliki akhlak mulia. Maklumat lanjut
ASAL: RM11.90

SEKARANG: RM 11.90 (-0%)

AHLI: RM 10.71 (-10%)

Oleh
Buku Cerita ini merupakan himpunan karya - karya kreatif yang berupaya mengetengahkan para pembaca kepada perspketif positif dalam mengenali warisan, budaya dan tradisi masyarakat setempat. Bahan bacaan yang berkualiti tinggi mutunya dari segi cerita dan ilustrasi berwarna - warni ini turut memuatkan unsur - unsur nilai murni dan pengajaran bertujuan melahirkan insan yang baik serta memiliki akhlak mulia. Maklumat lanjut
ASAL: RM11.90

SEKARANG: RM 11.90 (-0%)

AHLI: RM 10.71 (-10%)

Oleh
Buku Cerita ini merupakan himpunan karya - karya kreatif yang berupaya mengetengahkan para pembaca kepada perspketif positif dalam mengenali warisan, budaya dan tradisi masyarakat setempat. Bahan bacaan yang berkualiti tinggi mutunya dari segi cerita dan ilustrasi berwarna - warni ini turut memuatkan unsur - unsur nilai murni dan pengajaran bertujuan melahirkan insan yang baik serta memiliki akhlak mulia. Maklumat lanjut
ASAL: RM11.90

SEKARANG: RM 11.90 (-0%)

AHLI: RM 10.71 (-10%)

Oleh Muhammad Fahmi Bin Rusli
Allah SWT bukan sahaja menuntut kita para hamba-Nya untuk berdoa. Bahkan Dia juga turut memberikan jaminan bahawa doa-doa tersebut akan dimustajabkan. Dalam masa yang sama, agama kita banyak memberikan isyarat berkenaan dengan seni-seni yang boleh diaplikasikan dalam ibadah berdoa. Karya ini dihasilkan dengan tujuan untuk memberikan pencerahan kepada umat Islam berkenaan dengan petunjuk-petunjuk dan seni yang disebutkan di dalam Al-Quran dan juga Al-Sunnah dalam proses berd Maklumat lanjut
ASAL: RM30.00

SEKARANG: RM 30.00 (-0%)

AHLI: RM 27.00 (-10%)

Oleh Bahruddin Bekri
Novel pertama karya Usamah mendapat sambutan yang hangat sampai kehidupannya bertukar menjadi senang dan mewah. Sehinggalah suatu hari, Joe Penapi— seorang pengkritik terkenal mengkritik novel kedua dan ketiga tulisan Usamah hingga menyebabkan jualan novel tersebut jatuh merudum dan syarikat penerbitannya gulung tikar! Serta-merta, hidup Usamah jatuh miskin hingga dia terpaksa hidup di kawasan setinggan. Semangat menulisnya juga hilang. Usamah mahu keluar daripada kemelut Maklumat lanjut
ASAL: RM28.00

SEKARANG: RM 28.00 (-0%)

AHLI: RM 25.20 (-10%)

Oleh Syed Mahadzir Syed Ibrahim
Daulah Ummaiyyah mencapai masa kejayaan pada zaman pemerintahan Khalifah Al-Walid I atau Al-Walid bin Abdul Malik, yang memerintah antara 705-715 Masehi. Pada masanya, pembangunan tidak hanya difokuskan pada perluasan wilayah, tetapi juga pembinaan jalan raya, kilang, bangunan, masjid dan panti asuhan untuk orang cacat. Selain itu, ilmu pengetahuan juga berkembang pesat dan umat Islam hidup dengan aman, makmur dan tenteram. Perkembangan ilmu pengetahuan pada masa Bani Ummaiyy Maklumat lanjut
ASAL: RM43.90

SEKARANG: RM 39.51 (-10%)

AHLI: RM 35.12 (-20%)

Oleh
Buku Cerita ini merupakan himpunan karya - karya kreatif yang berupaya mengetengahkan para pembaca kepada perspketif positif dalam mengenali warisan, budaya dan tradisi masyarakat setempat. Bahan bacaan yang berkualiti tinggi mutunya dari segi cerita dan ilustrasi berwarna - warni ini turut memuatkan unsur - unsur nilai murni dan pengajaran bertujuan melahirkan insan yang baik serta memiliki akhlak mulia. Maklumat lanjut
ASAL: RM11.90

SEKARANG: RM 11.90 (-0%)

AHLI: RM 10.71 (-10%)

Oleh Iddin Ramli
Kesinambungan daripada buku pertama Iddin Ramli bertajuk Hati ke Hati yang kini telah mencecah 30,000 naskah cetakan & jualan. Berakhirnya Mendung Kelabu mempunyai 2 bahagian iaitu bahagian 1 & 2. Bahagian 1 adalah tentang antara idea awal buku Hati Ke Hati. Ianya adalah kata kata yang telah disusun penulis untuk memujuk jiwa jiwa yang memerlukan cahaya, yang mahukan semangat untuk terus berdiri dan berlari tempuhi apa yang membuatkan dirinya berhenti. Bahagian 2 pula merupak Maklumat lanjut
ASAL: RM30.00

SEKARANG: RM 30.00 (-0%)

AHLI: RM 27.00 (-10%)

Oleh Lukmanul Hakim & Mahmud Al-Misri
Sejarah Ringkas Nabi Muhammad SAW & Biografi Khulafa Ar-Rasyidin , sebuah buku sejarah mengenai tokoh-tokoh islam seperjuangan Nabi Muhammad SAW dalam era memperkenalkan tauhid Allah yang maha Esa, melalui agama suci Islam sewaktu tahun-tahun awal Hijriyah. Karya asal oleh Mahmud Al-Misri dan terjemahan Bahasa Melayu oleh Abdul Rahman Saleh Siregar, buku ini merupakan himpunan latar belakang sahabat Nabi SAW yang utama iaitu Abu Bakar As-Siddiq, Umar Al-Khattab, Uthman Bin A Maklumat lanjut
ASAL: RM39.00

SEKARANG: RM 39.00 (-0%)

AHLI: RM 35.10 (-10%)

Oleh Noorshahira Ghazalli
Tidak mengapa jika kita rasa tersakiti atau menangis atau sedikit down dengan ujian yang datang. It’s okay! Rasa yang kita rasai dan raga yang menzahirkan tindakan bukan tanda kita wanita lemah. Itu tanda kita sedang berdamai dengan apa yang menimpa. Kita hanya mengambil sedikit masa untuk berasa lega. Tapi bagaimana jika kita tahu ujian-ujian yang kita hadapi itu pernah terjadi kepada wanita-wanita solehah yang hidup terlebih dahulu daripada kita? Kehidupan mereka in Maklumat lanjut
ASAL: RM28.00

SEKARANG: RM 28.00 (-0%)

AHLI: RM 25.20 (-10%)

Oleh Shahnon Ahmad
“Kita dah lama bersopan santun." "Tok nenek kita dulu pun bersopan santun sampai tergadai semua tanah kepada orang lain. Dan kita semua jadi peminta sedekah di tanah air kita sendiri." Sekian lama meneroka hutan dan menyembah perdu getah di tanah orang, Salam serta seluruh penduduk Kampung Terenas masih hidup melarat. Suman - seorang anak desa yang ramah, tiba-tiba menjadi pemuda berapi-api melawan penindasan dan ketidakadilan dengan semangat yang menggetarkan. Fatah - Maklumat lanjut
ASAL: RM35.00

SEKARANG: RM 35.00 (-0%)

AHLI: RM 31.50 (-10%)

Oleh Keith
Pasti gamat dan menghiburkan! "Lawak Kampus" jilid ke-47 karya Keith kini kembali lagi! Sarat dengan lawak sempoi Vanness, Froggy, Aditas dan kawan-kawan. Ilustrasi watak Lawak Kampus ala bintang glamor turut diselitkan. Sudah tentu pembaca di luar sana tak kering gusi membelek komik humor ni! Maklumat lanjut
ASAL: RM12.00

SEKARANG: RM 12.00 (-0%)

AHLI: RM 10.80 (-10%)

Oleh Ryoko Mizoguchi & lain-lain
Kompilasi 6 karya seram dari mangaka terbaik! Patung Jerami Terkutuk - Ryouko MIZOGUCHI Misteri Laman Web Pengganti – Eiko KOMURO ‘Hei, Dengar Sini…’ – Isao SAKAMOTO Kapsul Masa Berhantu – Junko KAGARI Loop – Miru AKINO Cermin Tangan Mistik – Junko NOSE Maklumat lanjut
ASAL: RM12.00

SEKARANG: RM 12.00 (-0%)

AHLI: RM 10.80 (-10%)

Oleh Dato' Dr. Abdul Basit Hj. Abdul Rahman
Al-Quran sering menggunakan kalimah wa absyiru (khabar gembira) untuk menenteramkan hati orang mukmin, agar tetap berada di jalan lurus. Datangnya kalimah ini umpama angin sejuk di kala teriknya kehidupan yang penuh dengan rintangan dan cabaran. Dijanjikan syurga, nikmat buat yang sabar, diberi ganjaran pahala berganda dan ditanam kasih sayang dalam hati, merupakan antara khabar gembira daripada Allah SWT buat golongan beriman. Walaupun terpaksa berjalan di atas ‘duri’ du Maklumat lanjut
ASAL: RM34.00

SEKARANG: RM 34.00 (-0%)

AHLI: RM 30.60 (-10%)

Oleh
Jalan cerita setiap karya kreatif dalam buku ini menerapkan nilai pengajaran untuk melahirkan generasi yang berakhlak mulia dan berbudi Bahasa. Maklumat lanjut
ASAL: RM28.90

SEKARANG: RM 28.90 (-0%)

AHLI: RM 26.01 (-10%)

Oleh Nabeel Al-Azami
Kenyataan yang mendalam oleh Nabi Muhammad s.a.wini memaksa kita menyedari bahawa pada suatu peringkat tertentu, kita semua adalah pemimpin. Namun, apakah yang menjadikan seseorang itu pemimpin yang baik? Dan bagaimanakah setiap daripada kita mencapai standard kepimpinan yang ditetapkan oleh Nabi? Buku ini membentangkan rangka kerja kepimpinan yang dikaji dengan baik dengan gabungan kajian kes pengamal kontemporari buat kali pertama untuk pembaca yang berminat dengan model un Maklumat lanjut
ASAL: RM30.00

SEKARANG: RM 23.90 (-20%)

AHLI: RM 23.90 (-20%)

Oleh Shasendo Yuki
Walaupun kau masuk ke dalam neraka, aku tetap sayangku kau. ‘Blue Morpho’, game hasut bunuh diri menggegarkan seluruh Jepun apabila mengorbankan lebih 150 mangsa. Dalangnya ialah pelajar perempuan sekolah tinggi bernama Yosuga Kei yang disukai ramai. Macam mana seorang gadis baik berubah menjadi 'raksasa'? Rakan sejak kecilnya, Miyamine mula mengingati ‘pembunuhan kejam’ yang menjadi permulaan segalanya. “Aku akan tetap di sisi kau biarpun dunia tak memaafkan kau Maklumat lanjut
ASAL: RM20.00

SEKARANG: RM 20.00 (-0%)

AHLI: RM 18.00 (-10%)

Oleh Konomi Wagata , Lain-lain
Sesuatu yang bukan manusia... pasti semuanya akan berakhir kalau tertangkap! Enam karya terpaling seram! Aku Yang Tidak Wujud - Konomi WAGATA Kawan - Mikuro NANO Nak Sikit - Minori KATO Ketua Fesyen - Hinata AYU Pemanggil - Kairi MISAKI Orang Salji Tamak - Suguru TOYA Maklumat lanjut
ASAL: RM12.00

SEKARANG: RM 12.00 (-0%)

AHLI: RM 10.80 (-10%)

Oleh
Buku cerita ini merupakan himpunan karya - karya kreatif yang sangat sesuai di baca oleh lapisan masyarakat. Setiap cerita dipersembahkan menerusi grafik yang menarik dan berwarna - warni untuk membantu pemahaman jalan cerita di samping mewujudkan pengalaman membaca yang menyeronokkan. Maklumat lanjut
ASAL: RM9.90

SEKARANG: RM 9.90 (-0%)

AHLI: RM 8.91 (-10%)

Oleh Rehan Makhtar
Kerana dia adalah pilihan-Mu BIARLAH masa sedang menewaskan usianya, Taufiq tidak pernah kisah. Hidupnya mudah. Jika ada, adalah. Jika tidak… tak mengapalah. Melihat teman baik yang sudah bertemu cinta sejati, dia langsung tidak cemburu. Malah, bahagia mereka menjadi bahagianya. Tapi, tidak pada mama. Dia percaya, restu ibu membawa bahagia, Taufiq akur dan reda menerima wanita yang mama pilih. Dia akan mencintai wanita itu sepenuh hati pada ketika wanita itu Maklumat lanjut
ASAL: RM25.00

SEKARANG: RM 22.50 (-10%)

AHLI: RM 22.50 (-10%)

Oleh Michael Chuah
Kemunculan sulung komik strip lawak opis berfalsafah 'Teori Hitam Tebal' pertama Michael Chuah!!! Karya parodi dengan lawak pecah perut yang pasti buat korang tak kering gusi! Kerja kenalah KUSO macam ni, barulah syok! Disertakan 60 tips ambil cuti yang paling gempak! Salah guna, tanggung sendiri! Maklumat lanjut
ASAL: RM23.00

SEKARANG: RM 23.00 (-0%)

AHLI: RM 20.70 (-10%)

Oleh Pelbagai Penulis
Adakah anda penggemar cerita seram? Adakah anda sudah bersedia untuk dihantui syaitan, puaka, iblis dan seangkatan dengannya di dalam himpunan cerpen Istana Syaitan? Malam anda pasti akan diketuk irama yang menyeramkan membuatkan lena anda dihantui oleh puaka yang diilhamkan. Sudahkah anda bersedia untuk menempuhinya? Istana Syaitan menjanjikan 10 buah karya hebat dari penulis-penulis tempatan. 1. ISTANA SYAITAN - AZMEER SHAH 2. WEWE GOMBEL - SYA SYA DE LUNA 3. PERMAINAN Maklumat lanjut
ASAL: RM28.90

SEKARANG: RM 28.90 (-0%)

AHLI: RM 26.01 (-10%)

Oleh Lyla , Nurharyati Ishak & Jessy Mojuru
ANAK-ANAK MALAM - LYLA "Isi diari ceritakan banyak benda tersirat aku tak faham. Aku baca ni... kau dengar betul-betul. Apabila tiba musimnya, 'mereka' muncul untuk menagih habuan ikat janji alam kegelapan. -ALIDAD "Mak tak sedap hati lepaskan Li ke sana. Kalau ayah tu lari dari kisah silamnya dan rahsiakan asal usulnya pasti ada sesuatu yang dahsyat terjadi. Mak takut nanti jadi hal buruk pada kamu. Sedangkan ayah lari dari sana dan bina kehidupan baru tapi Li pula cuba bong Maklumat lanjut
ASAL: RM28.90

SEKARANG: RM 28.90 (-0%)

AHLI: RM 26.01 (-10%)

Oleh Rose Harissa
Saat cita-cita menjadi salah seorang ‘geng pecah pintu’ tercapai, Umar Alhaidhar menyedari bahawa hidupnya sangat dekat dengan kematian. Oleh itu bukan mudah bagi Umar mendedahkan ­identiti kepada orang awam termasuk kepada ­keluarga sendiri. Dia ceria dan perahsia dalam waktu bersamaan. Tapi ketika bersama pasukan, setiap tindakan Umar mengungkapkan ketangguhan mental, tujuan dan tekad yang tak tergoyahkan. Segala parut yang ­terhasil ­daripada latihan intensiti ting Maklumat lanjut
ASAL: RM29.00

SEKARANG: RM 29.00 (-0%)

AHLI: RM 26.10 (-10%)

Oleh Lily Haslina Nasir
Ikrar Kesatria mengikat jiwa raganya. Bersumpah ­dengan cop 10 jari, membentuk peribadi. Megat Adri meneruskan legasi jiwa kesatria leluhurnya. Perut datuknya, Leftenan Hamdan, pernah terburai sewaktu bertempur dengan komunis di Betong, kekal seumur parutnya. Di paha bapanya, Mejar Kamal, ­masih terbenam peluru sesat. Terlalu banyak kisah silam dan rahsia perjuangan terdahulu yang dia. Ada ketika kisah silam itu wajar dikuburkan agar tiada dendam kesumat membakar jiwa dala Maklumat lanjut
ASAL: RM30.00

SEKARANG: RM 30.00 (-0%)

AHLI: RM 27.00 (-10%)

Oleh Artis Komik KGS
Pertama Kali Diterbitkan Dalam Bahasa Melayu!Kompilasi karya superb artis-artis komik legenda KADOKAWA GEMPAK STARZ dari majalah POPCORN untuk kipas-susah-mati. Selami dunia kelam indah dilakar penuh berseni dari Puppeteer, Puyuh, Slaium, Redcode, Kaoru dan ramai lagi! Koleksi WAJIB KUMPUL! Maklumat lanjut
ASAL: RM49.90

SEKARANG: RM 49.90 (-0%)

AHLI: RM 44.91 (-10%)

Oleh Pahrol Mohamad Juoi
Kita melihat warna alam ini sangat cantik. Ada warna oren, jingga, kuning keemasan & sebagainya. Dalam situasi ini, kita biasanya menikmati sahaja lukisan alam atau mahakarya daripada Allah SWT. Jadi, kita tidak memilih untuk berkrisis dengan lukisan alam. Namun, mengapakah kita mempunyai sikap atau rasa hati yang berbeza ketika menghadapi lukisan takdir? Kita selalu menimbulkan persoalan; mengapa jadi begini? Jika kita bersahabat dengan lukisan alam, ia menimbulkan ketenanga Maklumat lanjut
ASAL: RM45.00

SEKARANG: RM 45.00 (-0%)

AHLI: RM 40.50 (-10%)

Oleh Hamka
Buya HAMKA Berbicara tentang Perempuan merupakan sebuah karya yang menyoroti topik perempuan dalam pandangan Islam. Ia membahaskan kemuliaan perempuan dan berbagai-bagai peranannya dalam kehidupan. Dengan huraian-huraian berdasarkan dalil al-Quran, hadis dan sejarah Nabi Muhammad SAW. HAMKA mengutarakan bahawa tiada agama lain atau sistem lain yang lebih terbaik daripada Islam dalam memberi penghormatan kepada kaum perempuan. Naskhah ini juga turut membawa wacana dan idea ba Maklumat lanjut
ASAL: RM48.00

SEKARANG: RM 48.00 (-0%)

AHLI: RM 43.20 (-10%)

Oleh Eileen Yap Eng Moi
Dalam karyanya yang terbaik tentang kecerdasan emosi, penulis buku laris Daniel Goleman mendapati bahawa kecerdasan emosi adalah dua kali lebih penting daripada kompetensi lain dalam menentukan kepimpinan yang cemerlang. Jika anda tidak membaca apa-apa bahan lain tentang kecerdasan emosi, bacalah koleksi 10 artikel yang terbaik ini oleh pakar dalam bidang ini. Maklumat lanjut
ASAL: RM59.00

SEKARANG: RM 59.00 (-0%)

AHLI: RM 53.10 (-10%)

Oleh Wan Nur Syakira
Tugas kita melindungi dan menjamin kesejahteraan hidup anak-anak. Ibu ayah mesti menjadi guru pertama yang mengajar sendiri anak-anak tentang seksualiti. Ibu ayah juga perlu meluruskan kefahaman anak-anak yang sedang membesar dan mengalami perubahan fizikal dan emosi. Terlebih dengan semangat ingin tahu yang tinggi. Ibu ayah harus membimbing anak-anak untuk memahami diri mereka sendiri. Anak-anak semakin ke hadapan pemikiran mereka hasil pendedahan kepada gajet, kawan-kawan Maklumat lanjut
ASAL: RM28.00

SEKARANG: RM 28.00 (-0%)

AHLI: RM 25.20 (-10%)

Oleh Dr. Zulkifli Mohamad Al-Bakri
Mengkaji sirah perjalanan hidup Rasulullah SAW adalah amat penting bagi orang yang beriman agar dapat menjadikan Baginda SAW sebagai uswah dan qudwah. Justeru, buku ini dapat dijadikan panduan untuk lebih memahami dan mendalami bagaimana Baginda menggunakan sepenuh masa hayatnya untuk membawa umatnya ke jalan kebenaran. Buku ini juga disusun satu per satu berdasarkan peristiwa secara ringkas dan mudah melalui jalur kronologi dan garis masa berdasarkan rujukan kitab-kitab sir Maklumat lanjut
ASAL: RM130.00

SEKARANG: RM 130.00 (-0%)

AHLI: RM 117.00 (-10%)

Oleh Abd. Razak Muthalib
Petikan doa sahih daripada al-Quran dan hadis yang merangkumi himpunan doa berikut: DOA & ZIKIR AMALAN RASULULLAH (PAGI & PETANG) DOA & ZIKIR HARIAN DOA & ZIKIR BERKAITAN SOLAT DOA & BACAAN SOLAT-SOLAT KHUSUS DOA & BACAAN BERKAITAN PUASA DOA & BACAAN BERKAITAN ZAKAT DAN SEDEKAH DOA & ZIKIR BERKAITAN UMRAH DAN HAJI DOA & ZIKIR BERKAITAN PERKAHWINAN DAN RUMAH TANGGA DOA & ZIKIR BERKAITAN SAKIT DAN KEMATIAN DOA & ZIKIR BERKAITAN MUSAFIR DOA & ZIKIR SITUASI TERTENTU Maklumat lanjut
ASAL: RM10.00

SEKARANG: RM 10.00 (-0%)

AHLI: RM 9.00 (-10%)

Oleh Bahruddin Bekri
Di perhentian bas itu, mereka bertemu. Lelaki muka berminyak. Lelaki gempal yang bermain gitar. Perempuan manis berlesung pipit. Perempuan pemalu bercermin mata. Perempuan garang yang memakai sepit rambut beruang berwarna merah jambu. Kucing yang tidak diketahui siapa tuannya. Pak cik penggemar burung. Tanpa dirancang, kehidupan mereka terhubung dan sebuah cerita lahir di dunia ini yang sederhana kecil. Santai, lucu, misteri, berhemah dan berpengajaran. Dunia Ini Sederhana Maklumat lanjut
ASAL: RM39.00

SEKARANG: RM 39.00 (-0%)

AHLI: RM 35.10 (-10%)

Oleh Ibnu Ibrahim At-Tawari
 MENDAM BERAHI ialah sebuah kapal kenaikan kerajaan yang digunakan zaman Kesultanan Melayu Melaka abad ke-16. Kapal ini berada di bawah kendalian Laksamana Hang Tuah semasa beliau mengembara ke-14 buah negara bagi menjalinkan hubungan dengan negeri asing, juga untuk membawa jemaah haji ke Mekah. Mendam Berahi panjangnya 60 gaz (180 kaki atau 54.9 meter) dan lebarnya 6 depa (36 kaki atau 11 meter). Menurut kajian Rohaidah Kamaruddin, penukaran unit yang dibentangkan dalam m Maklumat lanjut
ASAL: RM29.90

SEKARANG: RM 29.90 (-0%)

AHLI: RM 26.91 (-10%)

1-307 of 307

Page:
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5
*

Back to Top